شهردار تهران با اشاره به مصوبه مجلس براي برداشت از صندوق ذخيره ارزي گفت: به صورت شرعي، قانوني و اخلاقي توقع داريم كه اين مصوبه انجام شود و در رديفهاي بودجهاي حداقل توقع ما پرداخت به موقع آن است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمدباقر قاليباف در مراسم تست گرم خط 4 متروي تهران گله مندي مديرعامل متروي تهران را از عدم پشتيباني دولت بهجا دانست و افزود: پروژه مترو متعلق به شهرداري تهران نيست بلكه يكي از پارامترهاي مهم در سنجش پيشرفت كشور در ابعاد مختلف عدالتمحوري، مهرورزي، توجه به افراد ضعيف، سلامت و تكنولوژي است.
وي ادامه داد: قبلا گفتهام به سمت بومي شدن مترو ميرويم و امروز 5/5 كيلومتر از خط 4 مترو تماما به دست متخصصان ايراني ساخته شده است. روزي با حمايت خارجيها سالي 5/2 كيلومتر ميساختيم اما در 3 الي 4 سال گذشته به 20 كيلومتر آن را رساندهايم و با دستگاه حفاري پيشرفته در خط 6، 7 و سه به پيش از 30 كيلومتر خطوط را افزايش ميدهيم.
وي با تاكيد بر اينكه قدرت فني و مديريت بالا در مترو نيازمند حمايت ملي است افزود: توقع حمايت بيجا نيست اگر ما براساس تدابير رهبر به دنبال اثربخشي اصلاح الگوي مصرف هستيم از بهترين پارامترها توسعه مترو است و نبايد در لابه لاي مسائل اجرايي، فردي و نگاههاي كه خارج از انصاف است به مترو نگريسته شود بلكه بايد به مردم بتوانيم در اين زمينه خدمت رساني كنيم.
شهردار تهران با اشاره به مصوبه مجلس براي برداشت از صندوق ذخيره ارزي گفت: به صورت شرعي، قانوني و اخلاقي توقع داريم كه اين مصوبه انجام شود و در رديفهاي بودجهاي حداقل توقع ما پرداخت به موقع آن است.
قاليباف گفت: از منظر ديگر بهعنوان شهردار ميگويم كه مردم نگران اين موضوعات نباشند بنده مسووليتم اين است كه تدبير كنم و حل و فصل كنيم و اين درگيريها به مردم منتقل نشود. پول براي واگن داده نشد اما با همت شوراي شهر و شهرداري قول دادهايم در حوزه اضافه كردن قطار تا شهريور به خوبي عمل كنيم.
وي گفت: بسيار سخت ميگذرد خيلي فشارها را بايد تحمل كنيم اما نبايد مايوس شويم و تا تيرماه مترو را توسعه ميدهيم هنگامي كه سياست هدفمند كردن يارانهها دارد اتفاق ميافتد و ريلگذاري و كار تونل مترو به انجام رسيده است و ميتوانيم روزانه جابجايي 5/1 ميليون مسافر را به 4 ميليون افزايش دهيم آيا به جا نيست كه مترو حمايت شود.
قاليباف گفت: استفاده از مترو در شرايط اجراي هدفمند كردن يارانهها به دليل افزايش قيمت سوخت و كم شدن خودروهاي شخصي بيشتر احساس ميشود با اين وجود مصمم هستيم مشكلات را حل و فصل كنيم و امسال بايد سال شكوفايي در حملونقل عمومي در شهر باشد.
وي تصريح كرد: مترو را از ميدان آزادي تا ميدان شهيد كلاهدوز به طور كامل تا پايان سال به بهرهبرداري ميرسانيم و خط يك را نيز تا ميدان تجريش آماده خدمت رساني ميكنيم در زمينه خطوط BRT نيز 2 الي 3 خط در دست راه اندازي داريم و وضعيت تاكسيراني نيز ساماندهي ميشود.
قاليباف گفت: اميدواريم همه آنهايي كه ميتوانند و وظيفه دارند طبق قانون براي مردم كاري انجام دهند اين انجام وظيفه را به خوبي به سرانجام برسانند.