علت لاپوشاني افزايش تعرفه تماس تلفن ثابت با ايرانسل چيست؟
اين افزايش قيمت تعرفههاي ارتباطي، در حالي است كه افزايشهاي تعرفهها در اختيار شوراي عالي اقتصاد كشور است، در صورتي كه مخابرات آن را در راستاي اجراي صورتجلسه صاحبان سهام اجرا كرده است.
کد خبر: ۱۲۹۰۴
کد خبر: ۱۲۹۰۴
| |
15509 بازدید
15509 بازدید
در همان زماني كه بينندگان رسانه ملي هر شب به بهانههاي مختلف، شاهد تبليغات رنگارنگ «ايرانسل» و سوار شدن بر هواپيما و خودرو و ... هستند، شركت مخابرات ايران بدون اطلاعرساني دقيق و مناسب، اقدام به افزايش هزينههاي تماس از تلفنهاي همراه و شبكه ثابت به ايرانسل كرده است.
به گزارش خبرنگار «تابناك»، اين افزايش قيمت تعرفههاي ارتباطي، در حالي است كه افزايشهاي تعرفهها در اختيار شوراي عالي اقتصاد كشور است، در صورتي كه مخابرات آن را در راستاي اجراي صورتجلسه صاحبان سهام اجرا كرده است.
بنا بر اين گزارش، تعرفه كاركرد ارتباط مشتركان تلفن ثابت و همراه پسپرداخت (همراه دايم) به سمت شبكه ارتباطي ايرانسل براي هر دقيقه به مبلغ 625 ريال افزايش مييابد و محاسبه ميشود.
همچنين تعرفه كاركرد ارتباط مشتركان تلفن همراه پيشپرداخت (همراه اعتباري) به سمت شبكه شركت ايرانسل براي هر دقيقه به مبلغ 937 ريال افزايش يافته و محاسبه ميشود.
اين در حالي است كه نرخهاي افزايشيافته از آغاز سال 87 محاسبه شده، اما از تير ماه در قبوض مشتركان درج خواهد شد.
گفتني است، اتفاقا وفا غفاريان، مديرعامل سابق «صاايران» كه عضو اصلي كنسرسيوم ايرانسل بود، هماكنون رئيس هيأت مديره شركت مخابرات ايران است.
مسئله ديگر هم اينست كه وقتي ميخواهيم با اپراتور ايرانسل تماس بگيريم سيستم گوياي اسرانسل بطوراتوماتيك اعلام ميكند :
بايد حداقل پنج دقيقه منتظر بمايند....(!).
جالب اينجاست كه حتي اگر سه بعد از نيمه شب هم تماس بگيريم بازهم همين مدت بايد منتظر ماند......!
و شما حساب بفرماييد تماس حداقل پنج دقيه اي با 0395 چقدر هزينه در بر دارد حداقل 300 تومان.
چه از ثابت چه از 0935 يا 0912
تاسف بارتر اينكه خود من بيش از سي دقيقه هم منتظر مانده ام و اپراتوري گوشي را برنداشت..
این را هم در این سکوت سوال برانگیز رسانه ها بگوئید که به تازگی همراه اول مدت انقضای پیامهای کوتاه خود را از 3 روز به کمتر از 10 ساعت رسانده است. در نتیجه هنگامی که به هر دلیل در این بازه زمانی دستگاه گیرنده، پیام را دریافت نکند، دیگر منقضی شده و بایستی دوباره توسط فرستنده ارسال شود. حال این دلیل بخاطر عدم آنتن دهی، خاموش بودن تلفن گیرنده و یا ... هر چیزه دیگری باشد. خوب بایستی جبران کاهش قیمت پیام کوتاه بشود دیگر.
اينكه مخابرات نرخ تماس به تلفنهاي ايرانسل را بيشتر از ساير خطوط مي گيرد جيز جديدي نيست و از مدتها قبل اين كار را مي كرده است . تازه براي تماس از ايرانسل به خوطوط خود هم مبلغي را از ايرانسل مي گيرد كه به تعرفه ايرانسل افزوده مي شود .
به عوض جایزه هواپیما و غیرو ذالک و ذکر فلان قدر در صد استفاده بیشتر و کمتر از خطوط که این محاسبات واقعا از حوصله ادم خارج است ایرانسل بهتر است کیفیت تماس ها و آنتن دهی و افزایش ایستگاه های BTS را بالا ببردو این قدر فکر جایزه دادن نباشد.چرا اس ام اس از ایرانسل به خط معمولی 360 ریال است.بنده متخصص نیستم ولی نا آشنا به علوم مخابرات نیز نمی باشم.پروسه ای که برای انتقال اس ام اس طی می گردد سطح نازل تر از پروسه ای است که برای ارتباط مکالمه و switch صحبت طی می گردد .
رقم فوق منطقی و عادلا نه نیست .