بازدید 164264

پرواز تهران-یاسوج حوالی سمیرم سقوط کرد/ تمام سرنشینان جان باختند/ هواپیمای سقوط کرده سه هفته پیش هم نگرانی آفریده بود!/ دستور رئیس جمهور برای پیگیری سقوط هواپیما به وزیر

یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت آسمان ساعت ۸ صبح امروز پس از پرواز از فرودگاه مهر‌آباد و طی مسیر از رادار خارج شد. رویدادی که در نهایت با اعلام خبر سقوط این پرواز تکمیل شد. سقوطی مرگبار و تلخ.
کد خبر: ۷۷۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 18 February 2018
یک فروند هواپیمای سبک مسافری از نوع توربوپراب پس از پرواز از فرودگاه مهر‌آباد و طی مسیر از رادار خارج شد تا جست‌وجوی برای یافتن آن در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش «تابناک»، ساعت ۸ صبح امروز یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان پس از پرواز از مهرآباد به سمت یاسوج از رادار خارج شده است. این خبری بود که مدیرکل روابط عمومی آسمان در توضیح آن گفت: فعلا آخرین اخبار این است که این هواپیما از رادار خارج شده است و در حال پیگیری موضوع هستیم.

این هواپیما حامل ۶۶ سرنشین بود.

اخبار روز دوم را اینجا بخوانید

دلیل شناسایی نشدن هواپیمای سقوط کرده
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۲۰:۳۴

یک مقام مسئول هواپيمايي آسمان گفت: دستگاه ELT هواپيماي ATR72 سقوط كرده، كاملاً سالم بوده و باتري آن نيز تا سال ٢٠٢١ عمر داشته است.

وی افزود: يكي از هواپيماهاي شركت كارون (نفت) نيز يك سيگنال از آن دريافت كرده اما ديگر سيگنالي دريافت نشده است.

او احتمال ضربه خوردن و يا كنده شدن آنتن دستگاه ELT را دليل احتمالي عدم ارسال سيگنال توسط دستگاه عنوان كرد

لاشه هواپیما پیدا نشد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۲۰:۲۲

به رغم گذشت چندین ساعت از عملیات امداد و نجات و گشت نیروهای تجسس برای یافتن اثری از لاشه هواپیما، هواپیمای مسافربری شرکت آسمان پیدا نشد. در این فرایند برودت هوا و بارش باران و برف نیز مزید بر علت شد.

عملیات امداد و نجات به فردا موکول شد!
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۲۰:۱۸

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بارش شدید باران و برودت هوا عملیات تجسس را دشوار کرد.

وی افزود: صبح فردا به محض طلوع خورشید در صورت مساعد بودن شرایط جوی بالگردهای اورژانس کشور مجددا به پرواز جهت تجسس می‌پردازند.

مرگبارترین سوانح هواپیماهای مسافرتی ایران
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۸:۰۱

پرواز تهران-یاسوج حوالی سمیرم سقوط کرد/ تمام سرنشینان جان باختند/ هواپیمای سقوط کرده سه هفته پیش هم نگرانی آفریده بود!/ دستور رئیس جمهور برای پیگیری سقوط هواپیما به وزیر

در محلی که تصور می‌شد سیگنال‌های تلفن همراه از آن ارسال می‌شود نشانه‌ای یافت نشد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۷:۵۹

 معاون امداد و نجات هلال احمر استان اصفهان گفت: وقعیتی که گفته می شد در آن گوشی تلفن همراهی روشن است جست و جو شد، ولی چیزی در آن جا نیز یافت نشد.

کریمی افزود: منطقه بین بیش از ۳۰ تیم از هلال احمر تقسیم شده و عملیات جست و جو در حال انجام است.

مشاهدات اهالی روستای "بیده" از سقوط هواپیما
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۷:۱۵

عضو شورای اسلامی روستای بیده : باد شدید، برف و باران و مه آلودگی، اجازه ورود به کوه را نمی‌دهد، گروه‌های محلی در حال کمک به امدادگران هستند اما تا الان هیچ سرنخی پیدا نشده است.

وی افزود: فقط تعداد کمی از اهالی نزدیک دنا عنوان کردند که صدایی شبیه رعد و برق یا انفجار شنیده‌اند که این حدس وجود دارد که صدای برخورد هواپیما با کوه بوده است.

دوباره بحران، دوباره ناتوانی مدیران در مدیریت حادثه
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۶:۳۶

مدیریت ضعیف و ناکارآمد بحران پیش آمده یعنی سقوط هواپیما را جدا از پیدا شدن یا نشدن لاشه هواپیما، باید از سخنان ضد و نقیضی برداشت کرد که لحظه به لحظه از سوی برخی مقامات مطرح و در ادامه توسط فرد دیگری تکذیب می شود.

گویا قرار نیست در رابطه با بحران های پیش آمده هیچگاه به یک مرکز اطلاع رسانی هماهنگ و دقیق دست یافته شود.

گفتگوی اختصاصی تابناک با رئیس جمعیت هلال احمر در محل حادثه
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۶:۲۷

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ، لحظاتی پیش در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد از محل حادثه ، گفت: تیم های هلال احمر پس از پایان جستجوی منطقه 1 مشخص شده، و پیدا نشدن لاشه هواپیما ، کار خود برای جستجو در منطقه 2 تعین شده را آغاز نموده است.

جهانبین در ادامه افزود : بارش باران به شدت ادامه دارد و وضعیت جوی به شدت مه آلود بوده و همه ی تیم ها پس از جستجوی محدوده مشخص شده در حال برنامه ریزی برای ورود به دومین مسیر جستجو هستند.
وی ضمن گلایه شدید از برخی خبرهای ضد و نقیض که مخابره می شود افزود: اینگونه خبرهای کذب و تایید نشده در کار ما هم اخلال ایجاد کرده است و از رسانه ها و فعالان شبکه های مجازی خواست در چنین شرایطی بر اخبار خود نظارت بیشتری داشته باشند.

جهانبین همچنین ادامه داد : یکی دیگر از مشکلات تیم های امدادی ما حضور جمعیت زیاد افراد شخصی در برخی مسیرها است به گونه ای که اجازه تردد در هنگام رسیدن به محل های مشخص شده را به ما نمی دهند.

وی در پایان خواستار جلوگیری از ورود افراد عادی به منطقه شد.

ادعای نقص هواپیمای ATR قابل استناد نیست
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۶:۱۳

عباس آخوندی در اولین اظهار نظرهای خود در رابطه با حادثه سقوط هواپیما به رسانه ها گفت: ادعای نقص هواپیمای ATR قابل استناد نیست.

وی افزود: لاشه هواپیما پیدا نشده است و ما 70 کوهنورد به نقاط احتمالی سقوط هواپیما اعزام کرده ایم.

موبایل یکی ازمسافران هواپیما روشن است
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۵۸

پورانفرد مسئول تیم اورژانس اعزامی به منطقه حادثه هواپیما در گفتگو با دانا گفت: هنوز چیزی از لاشه هواپیما یا پیکر مسافران پیدا نکرده ایم.
وی افزود: بیش از 21 آمبولانس و اتوآمبولانس در منطقه در حال جستجو هستند.

پورانفراد ادامه داد: از طریق موبایل یکی از مسافران که روشن بوده و ردیابی شده محل سقوط هواپیما مشخص شده و از طریق GPS در حال یافتن محل حدودی سقوط هواپیما هستیم.

لاشه ای دیده نشده است
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۴۸

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور ضمن توصیه به پرهیز از بررسی چرایی علت سقوط تأکید کرد که هنوز لاشه هواپیما مشاهده نشده است.

وزیر راه با تأخیر در جلسه اضطراری سازمان هواپیمایی حاضر شد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۳۸

پس از دستور رئیس جمهور مبنی بر پیگیری موضوع سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج و ارسال گزارش دقیق آن به وزیر راه و شهرسازی، عباس آخوندی در جلسه اضطراری حاضر شد و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار داد.

پرواز تهران-یاسوج حوالی سمیرم سقوط کرد/ تمام سرنشینان جان باخته‌اند/ هواپیمای سقوط کرده سه هفته پیش هم نگرانی آفریده بود!/ دستور رئیس جمهور برای پیگیری سقوط هواپیما به وزیر

لاشه هواپیما دیده شد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۳۴

لاشه هواپیما دقایقی پیش دیده شد، در منطقه پادنا، هم اکنون برف شدید در این منطقه در حال بارش است.

هیچ دودی دیده نشده
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۵:۱۹

یک منبع آگاه در گفت و گو با میزان گفت: نیروهای امدادی هیچ دودی در روستاهای سمیرم ندیده اند.

با وجود مه شدید امکان دیدن دود وجود ندارد و هیچ دودی تاکنون دیده نشده است.

اگر امروز به لاشه هواپیما نرسیم فردا تیم های امدادی با توان بیشتری جستجو را ادامه می دهند.

خبری غیر رسمی حکایت از مشاهده دود دارد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۴:۵۳

منابع محلی «تابناک» اعلام کردند هم اکنون به صورت غیر رسمی اعلام شده است که یکی از تیم های اعزامی دودی در منطقه مشاهده کرده است.

این دود در محدوده جغرافیایی بین روستای نقل و خفر در محدوده پادنا مشاهده شده است.

تردد در جاده اصفهان –سمیرم – یاسوج و بالعکس موقتا ممنوع شد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۴:۵۱

پلیس‌ راه راهور ناجا گفت: جاده اصفهان –سمیرم – یاسوج و بالعکس در استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد به دلیل جلوگیری از تردد غیر‌ضروری جهت تسهیل در عملیات امداد و نجات (سقوط هواپیما) تا اطلاع بعدی، محدودیت ترافیکی دارد و تردد در آن ممنوع است.

اعزام 55 نفر در قالب تیم های واکنش سریع به محل
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۴:۴۹

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : 55 نفر از امدادگران نیروهای هلال احمر استان در قالب تیم های واکنش سریع ، امداد کوهستان ، امداد و نجات به همراه دیگر همکاران ستادی به منطقه اعزام و در حال تلاش برای رسیدن به محل حادثه هستیم.

جهانبین افزود : این تیم در قالب 7 خودروی کمک دار ، آمبولانس و امدادی به محل سقوط هواپیما اعزام شده است.

وی در ادامه شدت بارش باران و برف و مه در ارتفاعات ،صعب العبور بودن منطقه و مشخص نشدن محل دقیق حادثه را موجب کندی در کار امدادرسانی عنوان کرد.

در پی سقوط هواپیما رهبر انقلاب پیام صادر کردند
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۴:۱۴

در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج و جان‌باختن تعدادی از هم‌وطنانمان در این حادثه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیام تسلیتی صادر کردند. متن پیام به شرح زیر است.

بسمه تعالی 


سانحه‌ی مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری که به جان باختن چندین نفر از هم‌میهنان عزیزمان انجامید دلها را لبریز از اندوه و تأسف کرد. اینجانب مراتب تأثّر عمیق و همدردی صمیمانه‌ی خود را با خانواده‌های داغدار آنان ابراز میدارم و صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان و رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان از خداوند متعال مسألت میکنم.

مسئولان ذیربط لازم است همه‌ی تلاش و همکاری خود را برای اقدامهای لازم در این مورد بکار برند و امکان تکریم و تشییع پیکرهای آنان را فراهم سازند.

سیدعلی خامنه‌ای
۲۹بهمن۱۳۹۶

ورود شهروندان به منطقه باعث ایجاد ترافیک می شود
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۴:۰۸

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با حادثه اخیر گفت: تیم های امدادی برای بررسی موقعیت جغرافیایی سقوط هواپیما تشکیل و منطقه اعزام شده است، اما به دلیل شرایط بدی جو عملیات با کندی پیش می رود. 

احمدی افزود: ما اطلاعاتی در مورد چرایی سقوط از نظر فنی نداریم. خواهشی که داریم شهروندان و خانواده ها به دلیل محدود بودن مسیر تردد شخصاً به منطقه سفر نکنند.

افزایش شدت بارش ها در محل سقوط هواپیما وجود دارد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۳:۵۸

سازمان هواشناسی برای ساعت های آینده در استان اصفهان و شهرستان سمیرم افزایش شدت بارندگی ها را پیش بینی کرده است؛ وضعیتی که به سبب بارش برف کولاک را نیز پیش خواهد آورد.

فرود اضطراری یک هواپیمای دیگر شرکت آسمان
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۳:۱۹

خبرگزاری فارس از فرود اضطراری یک هواپیمای دیگر شرکت آسمان به دلیل شرایط آب و هوا خبر داده است. 

برای هواپیماهای پروازی عمر تعیین نمی شود
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۳:۱۴

عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به اینکه هواپیمای ای تی ار 72 در سال 1993 ساخته شد گفت: تجهیزات مدرنی روی هواپیما سوار بود و تا جعبه سیاه هواپیما به دست نرسد نمی توان در مورد علت رخداد اظهار نظر کرد.

آغاز بارش برف و باران در محل احتمالی سقوط هواپیما
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۳:۰۷

معاون هلال احمر استان اصفهان به رسانه ها گفت: روستای بیده و حوالی آن بررسی شد و اثری از هواپیما در این منطقه نیست. نیروهای امدادی به رغم آغاز بارندگی عازم ارتفاعات هستند. شرایط جوی بسیار سخت است و در ارتفاعات شهرستان سمیرم شاهد بارش برف هستیم.

کریمی افزود: هیچ اطلاعات دقیقی در موقعیت جغرافیایی سقوط به ما نمی دهند و این در حالی است که ما در منطقه با دره، کوه و قله رو به رو هستیم.

احتمال سقوط هواپیما در ارتفاع 3هزار و 800 متری
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۵۸

حسین درخشان مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات به رسانه ها گفت: ◽️با توجه به اینکه محل احتمالی سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا بین 3800 تا 4200 متر ارتفاع دارد، تیم های امداد کوهستان هلال احمر اصفهان و چهارمحال به سمت محل حادثه اعزام شده اند.

وی افزود: تیم های امداد کوهستان استان های فارس و لرستان هم به حالت آماده باش در امده تا به کمک بروند. محل سقوط به شدت صعب العبور است.

اطلاعات بیشتر حکایت از این دارد که هنوز هیچ یک از تیم های امدادی و مردم محلی نتوانسته اند محل سقوط را مشاهده کنند.

رئیس جمهور، وزیر راه را مسئول پیگیری علت سقوط هواپیما کرد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۴۴

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان طی دستوری به وزیر راه و شهرسازی وی را مسئول پیگیری و یافتن علت حادثه سقوط هواپیما معرفی کرد.

بر اساس این دستور عباس آخوندی باید ضمن نهایت تلاش برای امدادرسانی و یافتن لاشه هواپیما، همچنین دلایل وقوع این حادثه تلخ را بررسی و به اطلاع افکار عمومی و هیئت دولت برساند.

اعلام نیاز معاون هلال احمر استان اصفهان به نیاز امدادی
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۴۰

معاون هلال احمر استان با اشاره به شرایط بد آب و هوایی شهرستان سمیرم و آغاز بارندگی یافتن لاشه هواپیما را کاری سخت و طاقت فرسا عنوان کرد.

تصویری از آخرین پیام یکی از سرنشینان هواپیما
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۳۷

پرواز تهران-یاسوج ناپدید شد/ هواپیما حوالی سمیرم سقوط کرده است/ فرماندار: سقوط در سمیرم تایید نمی‌شود/ تمام سرنشینان جان باخته‌اند/ هواپیمای سقوط کرده سه هفته پیش هم نگرانی آفریده بود!

اسامی امنیت پرواز هواپیما اعلام شد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۳۳

محمود بهشتی و  فرهاد معصومی شهدای امنیت پرواز هواپیمای سقوط کرده شرکت هواپیمایی آسمان هستند.

پرواز تهران-یاسوج ناپدید شد/ هواپیما حوالی سمیرم سقوط کرده است/ فرماندار: سقوط در سمیرم تایید نمی‌شود/ تمام سرنشینان جان باخته‌اند/ هواپیمای سقوط کرده سه هفته پیش هم نگرانی آفریده بود!

اعزام به محل به صورت بالگرد وجود ندارد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۲۹

با توجه شرایط اقلیمی نا مساعد شهرستان سمیرم، امکان اعزام بالگرد به منطقه وجود ندارد و به همین دلیل نیروهای امدادی از طریق اتومبیل به محل حادثه اعزام شدند.

موقعیت جغرافیایی و احتمالی سقوط هواپیما در شهرستان سمیرم
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۱۳

روستای «بیده» مرکز دهستان «پادنای علیا» در فاصله ۱۰۱ کیلومتری جنوب شهر سمیرم بر روی مخروطه افکنه‌هایی به سمت رودخانه ماربر و درست درمقابل ارتفاعات دنا واقع گردیده است و بزرگترین گسل ایران از جنوب آن می‌گذرد.

هواپیمای سقوط کرده پیشتر هم خطرآفرینی کرده بود!
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۰۹

آن گونه که ایسنا خبر داده، پنجم بهمن ماه هم پرواز (ATR72) شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان به علت نقص فنی از میانه راه و در بالای شهر اصفهان به تهران بازگشت. هواپیمایی که امروز سقوط کرد و جان مسافران و سرنشینانش را گرفت. خبری که می‌تواند حادثه امروز را به تاسفی بزرگ تبدیل کند. تاسف از جدی نگرفتن خطراتی که این هواپیما در پرواز با آن مواجه بوده است!

پرواز تهران-یاسوج ناپدید شد/ هواپیما حوالی سمیرم سقوط کرده است/ فرماندار: سقوط در سمیرم تایید نمی‌شود/ تمام سرنشینان جان باخته‌اند/ هواپیمای سقوط کرده سه هفته پیش هم نگرانی آفریده بود!

هنوز اطلاعات جدیدی از کیفیت حادثه در دست نیست
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۰۴

شیشه‌فروش رئیس ستاد بحران استان اصفهان در رابطه با آخرین وضعیت پیگیری ها در رابطه با حادثه هواپیمای تهران یاسوج گفت: تا این لحظه اطلاعات موثق و جدیدی در رابطه با کیفیت حادثه در دسترس نیست.

وی افزود: جلسه مدیریت بحران استانداری اصفهان با حضور دستگاه‌های مسوول در حال برگزاری است.

هنوز موفق به یافتن هواپیما نشده‌ایم
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۲:۰۳
سلیمی، نماینده مردم سمیرم به «تابناک» گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی من، اهای روستا‌های بیده و نُقُل در دهستان پادنای علیا، صدای سقوط هواپیما را شنیدند. تیم‌های امدادی شهرستان سمیرم برای جست و جوی هواپیما به منطقه اعزام شده اند، اما هنوز به دلیل شرایط بد جوی و صعب العبور بودن منطقه موفق به یافتن آن نشده‌اند.

وی افزود: احتمال می‌دهیم هواپیما در مرز‌های استان کهگیلویه سقوط کرده باشد. شهرستان سمیرم از نظر امکانات درمانی و نیرو‌های امدادی در شرایط خوبی است و مشکلی از این نظر نداریم.
تمامی سرنشینان جان باختند
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۵۲
طباطبایی مدیر روابط عمومی هواپیمایی آسمان گفت: متاسفانه تمام مسافران و خدمه این پرواز کشته شدند. این هواپیما حامل ۶۰ مسافر، ۲ مهماندار، ۲ نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.
 
وی افزود: این حادثه در ۱۴ مایلی یاسوج در نزدیکی روستای بیده به کوه دنا برخورد کرده است.


 
اسامی شماری از سرنشینان هواپیما
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۴۷

بر اساس گزارش های منتشر شده، اسامی شماری از سرنشینان این پرواز بدین شرح است:

۱- مژگان نظری
۲- جلال امیدی‌پور
۳-حسین رستمی
۴-مریم عابدی
۵- احمد نظری
۶-محمد برزگری
۷- رویا داخته
۸- مجید اسلامی
۹-مهدی قرعلی
۱۰-غلامعلی احمدی
۱۱-میلاد علی‌پور
۱۲- افشین انصاری
۱۳-سید ایلیا دانشی
۱۴- سیدطاها دانشی
۱۵-محمد عیدی‌نیا
۱۶-علی فرزانه
۱۷- حمید هداوندخانی
۱۸-عزت‌الله حق‌شناس
۱۹-ابراهیم جعفریان سی‌سخت
۲۰- نرگس خوبانی
۲۱- ژیلا قلی‌پور
۲۲- ایمانی‌مهر
۲۳-عبدالرضا کردی
۲۴- محمد نجات

با هواپیمای سقوط کرده آشنا شوید
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۳۹

ای‌تی‌آر ۷۲، هواپیمای دو موتوره توربوپراپ کوتاه برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای‌تی‌آر تولید می‌شود. ای‌تی‌آر ۷۲ از جمله مدل هایی است که از سال ۱۹۸۹ تولیدش آغاز شد. از این هواپیما معمولاً برای حمل و نقل منطقه‌ای توسط شرکت‌های مسافربری استفاده می‌شود، اما به عنوان هواپیمای اختصاصی (شرکت‌ها یا موسسات)، باری و برای گشت دریایی هم استفاده شده است. مدل‌های مختلفی از این نوع هواپیما تاکنون طراحی شدند و تا ۷۸ نفر گنجایش دارند.

پرواز تهران-یاسوج حوالی سمیرم سقوط کرد/ تمام سرنشینان جان باخته‌اند/ هواپیمای سقوط کرده سه هفته پیش هم نگرانی آفریده بود!

سابقه سوانح ATR

سال ۱۹۹۴: ATR ۷۲–۲۱۲ خطوط هواپیمایی امریکن ایگل (American Eagle) در ۳۱ اکتبر دچار حادثه شد و تمامی ۶۴ مسافر آن (۴ نفر خدمه) در دم جا سپردند.
سال ۱۹۹۵: ATR ۷۲-۲۰۰ خطوط هواپیمایی ترانس آسیا (TransAsia Airways) در ۳۰ ژانویه با دامنه کوه برخورد کرد و ۴ خدمه جان خود را از دست دادند.
سال ۲۰۰۲: ATR ۷۲–۲۰۰ خطوط هواپیمایی ترانس آسیا (TransAsia Airways) در ۲۱ دسامبر به دلیل یخ زدگی سقوط کرد و دو خدمه آن جان سپردند.
سال ۲۰۰۵: ATR۷۲-۲۱۲A خطوط هواپیمایی ترانس آسیا (TransAsia Airways) در ۱۹ ژوئیه دچار حادثه شد.
سال ۲۰۰۵: ATR ۷۲–۲۰۲ خطوط هواپیمایی Tuninter Flight در ششم آگوست در ۲۹ کیلومتری پالرمو در دریای مدیترانه سقوط کرد و از ۳۹ مسافر، ۱۶ نفر جان باختند.
سال ۲۰۰۸: ATR ۷۲–۵۰۰ شرکت Air Dolomiti در 24 آگوست در ایتالیا به خاطر هشدار دود انجام نشد. اشکالی که گفتند کوچک بوده اما بعد مشخص شد که هواپیما آتش گرفته بوده که مسافران را پیاده کردند!
سال ۲۰۰۹: ATR ۷۲-۲۱۲A شرکت هواپیمایی Bangkok Airways در 4 آگوست دچار سانحه شد. خلبان پرواز جان باخت و ۱۰ مسافر زخمی شدند.
سال ۲۰۰۹: ATR ۷۲-۲۱۲A خطوط هواپیمایی Kingfisher Airlines در ۱۰ نوامبر هواپیمای پس از ورود به فرودگاه دچار سانحه شد و فقط چند متر دورتر از مخازن سوخت فرودگاه، در سلامت سرنشینان متوقف گشت.
سال ۲۰۱۰: ATR ۷۲–۲۱۲ شرکت Aero Caribbean در ۴ نوامبر دچار سانحه شد و تمامی ۶۸ مسافر آن جان باختند.
سال ۲۰۱۱: ATR ۷۲–۲۱۲ شرکت هواپیمایی Aer Arann در ۱۷ ژوئیه بر اثر سقوط دماغه (nose gear collapsed) به هنگام فرود در ایرلند دچار سانحه شد. ۴ خدمه و ۲۱ مسافر آن آسیبی ندیدند.
سال ۲۰۱۲: ATR ۷۲–۲۰۱ خطوط هواپیمایی UTair Flight در ۲ آوریل بلافاصله بعد از برخاستن  سقوط کرد. ۳۳ نفر از ۴۳ (۳۹ مسافر ۴ خدمه) مسافر در دم کشته شدند.
سال ۲۰۱۳: ATR ۷۲–۲۱۲A شرکت هواپیمایی Carpatair در ۲ فوریه در هنگام فرود دچار سانحه شد و ۱۶ نفر زخمی شده و ۲ نفر از جمله کمک خلبان آسیب جدی دیدند.
سال ۲۰۱۳: ATR ۷۲–۶۰۰ خطوط هواپیمایی Lao Airlines در ۱۶ اکتبر در نزدیکی فرودگاه مقصد دچار سانحه شد و مسافرانش در دم جان باختند.
سال ۲۰۱۴: ATR ۷۲-۵۰۰ خطوط هواپیمایی ترانس آسیا (TransAsia Airways) در ۲۳ ژوئیه هنگام فرود دچار حادثه شد و ۴۸ مسافر کشته شدند و ۱۰ نفر نجات یافتند.
سال ۲۰۱۵: ATR ۷۲-۶۰۰ خطوط هواپیمایی ترانس آسیا (TransAsia Airways) در ۴ فوریه در زمان برخاستن دچار حادثه شد و از ۵۳ مسافر و ۵ خدمه آن، تنها ۱۵ نفر نجات یافتند.
سال ۲۰۱۸: ATR ۷۲-۲۱۲ شرکت هواپیمایی آسمان در ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۶ خورشیدی) ساعاتی پس از پرواز از رادار محو شد و به کوه برخورد کرد تا تمامی ۶۶ سرنشین آن جان ببازند.
سقوط هواپیما تائید شد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۳۷
جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی به شبکه خبر گفت: بعد از ۵۰ دقیقه از زمان پرواز اطلاعات این هواپیما از صفحه رادار محو شد و اکنون دریافته ایم این هواپیما در نزدیکی شهرستان سمیرم سقوط کرده است. کمیته بحران سازمان هواپیمای کشوری تشکیل شده است و هنوز جزئیات دقیقی از آن در دست نداریم، اما سقوط را تأیید می‌کنیم.
هواپیمای سقوط کرده ارتباطی به هواپیما‌های تازه‌خریده شده ندارد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۳۵

معاون سابق سازمان هواپیمای کشوری به ایسنا گفت: هواپیمای سقوط کرده شرکت آسمان جزو هواپیما‌هایی است که از حدود ۲۰ سال قبل در ناوگان این شرکت فعال بوده و ارتباطی با قرارداد‌های جدید ندارد.

وی افزود: ATR۷۲ سقوط کرده از اواخر دهه ۷۰ در ناوگان شرکت آسمان فعال بوده و قرارداد آن ارتباطی با ATR‌های خریداری شده جدید از سوی ایران ایر ندارد.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان نیز گفت: در حال حاضر با بالگرد عازم منطقه هستیم و تمام اورژانس‌های منطقه را به حالت آماده باش در آوردیم. اما به دلیل این‌که هواپیما در کوه‌ها سقوط کرده است هنوز ابعاد حادثه مشخص نیست تا با بالگرد بروی منطقه پرواز کنیم.

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۳۲

به گزارش فارس، کاپیتان حجت فولاد، از خلبانان باتجربه و خوب ای‌تی‌آر، خلبان پرواز سقوط‌کرده تهران-یاسوج بوده است.

پرواز تهران-یاسوج ناپدید شد/ هواپیما حوالی سمیرم سقوط کرده است/ فرماندار: سقوط در سمیرم تایید نمی‌شود

 

اورژانس هوایی قادر به فرود نشد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۲۳
به گزارش ایرنا، فرماندار بویراحمد گفت: هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج در کوه‌های پادنا (حوالی سمیرم اصفهان) سقوط کرد. به دلیل مه آلود بودن هوا، اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: «با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد. یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است. پایگاه‌های امدادی استان اصفهان آماده‌باش هستند و نیرو‌های امدادی ۳ پایگاه به محل حادثه در سمیرم اعزام شده است.»

علاوه بر این، مدیر هماهنگی و کنترل عملیات هلال احمر گفت: «هنوز لاشه هواپیما از سوی مردم یا نیرو‌های امدادی رویت نشده است.»
فرماندار: سقوط در سمیرم تایید نمی‌شود
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۲۱

نصرتی، فرماندار سمیرم در گفت و گو با شبکه خبر در خصوص این حادثه گفت: تیم مدیریت بحران شکل گرفته و به همهاز جمله بیمارستان‌ها دستور اماده باش دادیم و نیرو‌های امداد و نجات در حال حرکت به سمت محل احتمالی سقوط هستند.

وی افزود: هنوز تایید نمی‌کنیم این حادثه در سمیرم رخ داده باشد و ممکن است در محدوده شهرستان دنا واقع شده باشد. هنوز از هیچ چیز مطمئن نیستیم.

محل احتمالی سقوط هواپیما
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۱۵

پرواز تهران-یاسوج ناپدید شد/ هواپیما حوالی سمیرم سقوط کرده است/ فرماندار: سقوط در سمیرم تایید نمی‌شود

تاخیر دو ساعت و نیمه در پرواز؟!
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۰۴

اطلاعات پرواز نشان می‌دهد هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان به شماره پرواز ۳۷۰۵ می‌بایست ساعت ۰۵:۳۰ تهران را به مقصد یاسوج ترک می‌کرده، اما ظاهرا این پرواز در ساعت ۸، یعنی با دو ساعت و نیم تاخیر صورت گرفته است.

اعزام تیم های ارزیاب و امدادی به محل حادثه
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۰۳

در پی سقوط هواپیمای تهران یاسوج در سمیره تیم های ارزیاب و امدادی اورژانس کشور فورا به محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تیم واکنش سری سازمان اورژانس کشور با چند بالگرد خود جهت امدادرسانی و ارزیابی در آسمان اصفهان به پرواز درآمدند.

 

مشاهدات مردمی حکایت از سقوط هواپیما دارد
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۱:۰۱

بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ایسنا گفت: هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و شش خدمه صبح امروز از رادار خارج شده و مشاهدات مردمی نشان دهنده وقوع سانحه هوایی است.

وی افزود: خبرهایی مبنی بر سقوط این هواپیما دریافت کرده‌ایم و منتظر تایید آن از سوی مراجع رسمی هستیم.

هواپیما حوالی سمیرم سقوط کرده است
۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۱۰:۵۳

پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور با اشاره به اینکه هواپیمای آسمان که دچار سانحه شده حدود 60 مسافر داشته است، گفت: این هواپیما در محدوده سمیرم [جنوب استان اصفهان] سقوط کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۶۲۶
خدا به خیر بگذرونه
پاسخ ها
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
همش خدا کمک کنه؟
عقل داده تا درست استفاده کنیم
آخه تا کسی سوءمدیریت و خطای انسانی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
هواپیمای روسی هم که هفته پیش از صفحه رادار ناپدید شد همین حدود یعنی 69 مسافر داشت. خدا رحم کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
حالا 4 روزطول میکشه تا اصل خبر تایید وتکذیب بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نتیجه خرید گران و با زد و بند هواپیما همینه کجاست بازرسی؟
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
یادآوری میکنم که اندوه این سقوط زخمی بر زخم های یکی از محروم ترین استان های کشور عزیزمونه ، استان محروم کهگیلویه و بویر احمد :
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
پرواز هواپیمای با عمر بالای بیست سال به غیر از بعضی هواپیماهای خاص باید ممنوع بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
این هواپیما از خریدهای جدید بوده یا مال قبلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نکته
این هواپیما 20سال پیش در دولت اصلاحات با حاشیه خریداری شد
الان هم همانها در دولت روحانی این نوع هواپیما را با حواشی زیاد خریدند
باید مدعی العموم ورود کند
تسلیت به خانواده ها
psdk
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
سخن بزرگان: اصلا نگران نباشید چون همه سرنشینان هواپیما بیمه بودن... (عباس آخوندی)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چقدر آدم میتونه احمق باشه که سقوط هواپیما رو به خریدش در دوران اصلاحات ربط میده.
شمایی که هنوز علت مشکلات جامعه رو نمیفهمید ،مطمئنا در حل اوناهم عاجزید
ناشناس
| Austria |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
بقیه بوقند و همون دو نفر شهید؟!!
یلدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
لطفا سال تولید هواپیما رو در بلیت ذکر کنند ، بدونیم هر هواپیمایی سوار نشیم.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
دوست ناشناس 13:05 دقیقه... این دو عزیز برای این اعلام می شوند چرا که هویت تیم امنیت پرواز هنگام پرواز پنهان است و فقط در صورت شهادت این عزیزان هویتشون فاش می شود. این عزیزان مثل مسافران عادی بین مردم می نشینند و برای کارایی در جلوگیری از هواپیما ربایی کسی اطلاعی از هویتشون ندارد
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ای خدا





































بد بیاری پشت سرهم برای ما ملت مظلوم و ستمدیده صف کشیده اند














































گناه ما چیشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
باید پرونده خریدش باز بشه چرا اینقدر بیکیفیت چرا خریده شد منافع کیا بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
گواهی شهادتشون رو ابلاغ کردین برای خدا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
آخه آدم دانا چه ربطي به خريدش در دوران اصلاحات داره همان زمان خوب بود داشت ناوگان هوايي نو ميشد.
کسری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
با مصیبت تا 1400 ای خدا غلط کردیم
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
با مصیبت تا 1400 ای خدا غلط کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
بعدش دکتر روحانی ادعا کنن هواپپیمای با کیفیت خریدیم.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
احتمالا وزیر عرض کنند که نگران نباشید مسافر ا بیمه هستند
فردین
| Netherlands |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
با توجه به تحقیقات گسترده زیر نظر کارشناسان مجرب جمهوری اسلامی علت سقوط هواپیما نقص فنی کوه دنا بوده است به علت جا گیری وموقعیت نا مناسب در مسیر تردد هواپیما
جلال
| Netherlands |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
از مسئولین محترم خواهشمدیم برای جلوگیری از بروز چنین حوادسی هرچه زودتر نسبت به برداشتن تمام کوههای سراسر از مسیر تردد هواپیماها اقدام لازم به عمل اید
بحران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ایرانی های عزیز بیایین همه باهم خودکشی بشیم.
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نمایندهای مجلس که ناراحت ورود هواپیما جدید و افزایش ایمنی پرواز و جان مردم هستند جواب بدن .
ناشناس
| Canada |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
اين به اصطلاح وزير راه!
IRAN TASLIAT
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
آیا یک شرکت هواپیمایی نمی تواند قبل از به پرواز درآوردن هواپیما از شرایط جوی هوا و هواشناسی اطلاعات کسب کند و در صورت باد شدید و برف و بوران در مسیر پرواز برای به خطر نیفتادن جان انسانها، پرواز را کنسل کند؟؟؟؟؟
سقوط یک هواپیمای اسراییلی در هفته گذشته. انفجار و سقوط یک هواپیمای روسی در مسکو و حالا این. خدا منطقه . کشور ما را از یک جنگ بزرگ و غیر ضروری نجات دهد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
لطفا توهمات رو بگذارید کنار. همین هواپیمای سقوط کرده دارای چندین فرود اضطراری به دلیل نقص فنی بوده. تا کی باید از هواپیماهای فرسوده استفاده کرد؟؟؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
درست فرمودی هواپیماهای برجامی کجاست .کو چه شد .بنا است از هند بخرید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
توهم زدی ؟
افسوس
| Netherlands |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
منتظر سقوط 727 آسمان هم باشيد هواپيماي از رده خارج و قديمي كه در مسير عسلويه پرواز ميكنه
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
1- دوست عزیز این فقط یک احتمال بود نه توهم

2- شما هرگز هواپیما یا کشتی پیدا نمی کنید که دچار نقص فنی شده باشد و به صورت ناگهانی و بدون حتی یک درخواست کمک از صفحه رادار مخو شده باشد. حداقل چند ده ثانیه فرصت برای اعلام وضیعت اصطراری خواهد داشت.

3-هیچ هواپیمایی به صرف مه یا ندیدن باند پرواز یا کوه دچار سانحه نمی شود. اگر اینجور بود در کشورهایی مانند کانادا یا روسیه ای اسکاندیناوی باید هر روز شاهد سقوط هواپیما بودیم. در مسکو ماه گذشته حتی 10 دقیقه افتاب نداشتند چون به دلیل سرما و زمستان همش ابر و مه بود. پس فرودگاهها باید تعطیل شود؟

4- هدف از ارائه این احتمالات فقط برای هشیاری و جلوگیری از خسارات بزرگتر و در خطر قرار گرفتن جان افراد بیگناه دیگری است. مطمئنا مسئولان مربوطه متوجه خواهند شد و بر اساس ان تصمیمات بهتری اتخاذ خواهند کرد.

5- به هر حال در دنیای بدی زندگی می کنیم که قدرتهای بزرگ برای رسیدن به ابر قدرتی یا امتیاز جان افراد بیگناه ار قربانی بازی کثیف خود می کنند/

6- اما در مورد زلزله و قاطی کردن ان در این احتمالات بی انصافی و به مروتی مجض است و بیشتر برای لوث کردن اصل موضوع است. شما هرگز موردی نخواهید یافت که زلزله عامل انسانی و سیاسی داشته باشد.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
هنوز محل سقوط معلوم نشده پس چطور مشئولان از جان باختن همه سرنشینان خبر می دهند. شاید نمی خوان تجربه سانچی را تکرار کنن!
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
در ماجرای هواپیمای مالزی هم تمام سیستمهای مکان یابی ان هواپیما از کار افتاده بود. در سانچی هم همه سیستمهای ارتباطی سانچی و کشتی چینی از کار افتاده بود. هواپیمای مالزی هنوز بعد از چهار سال چون روی اقیانوس بود مفقود است. هواپیما یاسوچ بالخره پیدا خواهد شد چون روی خشکی است ولی بیشتر و بیشتر متوجه می شویم که یک سقوط عادی به خاطر نقص فنی نبوده. هیچ نقص فنی نمی تواند باعث سقوط فوری شود و حتی 10 ثانیه به خلبان فرصت کمک خواستن ندهد. متاسفانه داستان جان باختن مردم بیگناه از مالزی تا امریکایی تا سانچی و روسی و این مورد ادامه دارد. امیدارم که اشتباه کرده باشم ولی همه شواهد نشان از درستی دستها شومی است که برای ابر قدرتی این همه به مردم دنیا خسارات وارد می کند. تا این دستها افشا نشود باز هم شاهد قربانیان دیگری خواهیم بود. در کمتر از یک هفته دو هواپیمای روسی و ایرانی با شرایط کاملا مشابه ناگهان از صفحه رادار محو می شوند.
خدا کمک کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اشتباه منفی دادم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چرا در مسیرهای پروازی سخت ، از هواپیماهای باکیفیت تر استفاده نمیشود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
داش حسن هم که بعنوان دستاورد کلی از اینا سفارش داد. تا کی سقوط کنند. روحانی مچچچکریم
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
آقاي آخوندي نميخوان برن؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
مسیر پروازی سخت دیگه چه صیغه ایه ؟ مثلا مسیرش دست اندازش زیاده یا پیچ خطرناک داره ؟
آسمون ، آسمونه .. خداروشکر همه فرودگاهامونم مثل همن ، داغون و تجهیزات فرودگاهامونم مال زمان طاغوت لعنتی !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
در پاسخ به ناشناس ۱۴:۲۴
آخ آخ نگو که دلم ریشه
اگه سید ابراهیم اومده بود الان تهران فردیس رو هم دریم لاینر میرفتیم حسن که هواپیما خریدن بلد نیست
ای بابا دم عیدی 60 - 70 تا خانواده داغدار شدند... :(
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
تاسف وافر
چشم آخوندی روشن با خریدش
آنهم گرون خرید و بی کیفیت!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
همه مون ناراحتیم ۷۰یا۸۰میلیون نفر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ناشناس 11:22 در قضاوت عجله نکن . هواپیما قدیمی بوده . خرید جدید نبوده
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ناشناس دوم این هواپیما ساخت سال 1983 است.. و از جمله خریدهای حاصل از دور زدن تحریم ها بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
با دقت بخون نوشته جزو خریدهای جدید نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ربطی به آخوندی و خریدش نداره. این مال 20 سال پیش بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
جدیدها را هم همون تیم خریدند خدا رحم کنه
شاخه زاد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ایران تسلیت باد حیف نیست این همه ادم بمیرن
چه بد
امیدوارم زنده و سلامت باشن
اخبار تکمیلی : در منطقه سمیرم سقوط کرده است..خداوند به همه بازماندگان مسافران این پرواز صبر عطافرماید
وای........
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
در خطوط هواپیمایی اروپا و امریکا، هواپیمای بیست ساله پرواز میکنه ؟
همين! مسافران، خانواده هاشون! خدايا چكار كنيم؟ هواپيماهاي فرسوده و از رده خارج. حتما دوباره خلبان مقصر بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
هواپیما از رده خارج نبوده اتفاقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
این ای تی آر ها رو که تازه خریده بودن ای خداااا
h
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
هواپیما جدید بوده. امسال دولت خریدن
ATR
ملخی که چندین فروندش از ایتالیا بنظرم خرید کردن میوه برجام بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اتفاقا هواپیما ای تی آر بوده و تازه خرید شده بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
این هواپمای برجامی نبوده و تا جایی که اطلاع دارم تولید 1991 میلادی بوده همه چیز رو گردن برجام ندازید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
مدل هواپیما ATR 100 هست،که از سال 1368 مجوز پرواز در ایران را دارد، ATR های جدید ATR-600 هست که سفارش دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
این هواپیما جدید نیست . هواپیماهای جدید متعلق به شرکت ایران ایر میباشد
حسین60
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
برای ایران ایر جدیدن. atr های آسمان خیلی قدیمی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
هواپیمای سقوط کرده ای تی آر مدل قدیمی بوده و هواپیماهی برجامی ای تی آر مدل 600 و نو هستند.
هر چند که اگه خوب رسیدگی نشن و یا خطای انسانی اتفاق بیوفته خدای ناکرده حتی هواپیمای نو هم سقوط میکنه .
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
هواپیماهای خریداری شده متعلق به ایران ایر هستند و قبل از اون شرکت آسمان نوع قدیمی این هواپیما را در اختیار داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
هر ا ي تي آر كه جديد نيست. اين مدل قديمي با حدود 30 سال كاركرد بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
در پاسخ اون آقایی که کامنت دادن، ای تی آر های جدید دست ایران ایر هست، نه آسمان، بسیار هم هواپیماهای ایمنی هست، این هواپیما متاسفانه بسیار قدیمی و از رده خارج بودهقیمت جون مردم تمام میشه
ناشناس
| Austria |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
این نوع هواپیما حتی در ناوگان کشورهای اتحادیه اروپا از جمله هواپیمایی اتریشی استفاده می شن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
هواپیماهای جدید که بعد از برجام خریداری شده از نوع ای تی ار 600 هستند و این هواپیما مال بیست سال پیش بوده و از نوع ای تی آر 74 بود
خدايا خودت كمك كن
سلام.متاسفانه سقوط کرد.انا لله و انا الیه راجعون
بنده های خدا
atr به این راحتی سقوط نمی کنه
پاسخ ها
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
عجب ‌گلابی تلخی داره این برجامی که خدا آورد...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اونم بیست وچارساله
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
مهرداد مثل اینکه برجام شماها رو خیلی سوزونده . آخه همش نمیشه که بدون تحقیق همینجوری الکی نظر بدی که... نمیشه که با قیمت نجومی چندین برابر تحریما رو دور بزنید که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ناشناس11:45 انتونوف روس ها که سقوط کرد گلابی هاش شیرین بود .
خدا به داد مردم برسه اگه مسئولین توش بودن، تا الان صد مرتبه پیداشون کرده بودن....
هر دم از این باغ بری می رسد. گرفتاری ها و دردهای این مملکت حالا حالاها تمومی نداره. خدایا خودت به این کشور ثبات و آرامش را برگردون
حالم بد شد ... خیلی سخته .. خدا به خانواده هاشون صبر بده
خدا به بازماندگان صبر و در گذشتگان را قرین رحمت خود گرداند
از بس مرگ بر اين و اون ميگيم خدا واسمون مرگ ميفرسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چطوری به این ربط و رابطه رسیدی نابغه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
وسط دعوا نرخ تعیین نکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
دقیقاً همینطوره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
امیدوارم مسببانش زودتر این کشور را ترک کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
متاسفانه درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
شما هم خوب بلدی وسط دعوا نرخ تعیین کنی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اين جهان كوه است و فعل ما ندا
سوي ما آيد نداها را صدا
فعل تو كان زايد از جان و تنت
همچو فرزندي بگيرد دامنت
پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد
بر كسي تهمت منه، بر خويش گرد
فعل تست اين غصه هاي دم به دم
اين بود معناي قَد جَفٌَ القَلَم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
حرف مفت ، بی منطق و احساسی.

پس اون هواپیماهایی که در سایر نقاط دنیا سقوط می کنند واسه کی مرگ فرستادند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
حرف نزنی نمیشه؟؟....
نگار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چه ربطی داره؟؟؟؟ اتفاقا از عدل خداوند بسیار دوره که بخاطر طلب مرگ برای کسی، خود اون فرد بمیره
متاسفم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اولا این رو از کیسه کدوم عطاری در آوردی ؟
البته همین که با خون هم وطن میخوای سیاسی کاری کنی کاملا مشخصه !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
فقط مرگ بر گفتن بلدن
behi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
موافقم آرزوی مرگ برای مردم بیگناه هر کشوری ظلمه مردم نیابد قاطی سیاست بازی یشن من هم اگر کشوری هر روز داد بزنه مرگ بر ایران با هاش بد میشم !!! اتفاقا مرگ بر ی کشور گفتن منظق پشتش نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
حقيقت محض گفتي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
کاملا صحیح
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
کسی بر بی گناه مرگ نفرستاده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
دقیقا درسته
ن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
خدایا ما که دعا می کنیم شما هم دعا کنید این مرگ ها سخته قسمت هیچ کافری نشه . امروز در شاهین شهر تشیع شهدای سانجی بود .مادر و همسر شهید و اقوامش را دیدم . واقعا دلسوز بود یک لحظه خودمان را جای انان بذاریم . خدا رحمت کنه عزیزانشان را و صبر بده به خودشان . انشاالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
خشکسالی، سقوط هواپیما، بحران بی آبی، دفن شدن خیلی از شهرها در زیر غبار، خفه شدن در زیر بار فساد مالی. تمام اینها نشان دهنده این است که خداوند از ما حقیقتا خوشش نمی آید. دیگر باید چه کار کند که به ما این را بگوید؟ نکند باید یک سنگ آسمانی بفرستد و کل کشور را محو کند تا این را بفهمیم؟
ممکنه فرود اضطراری کرده و سالم نشسته باشه.....خارج شدن از صفحه رادار دلیل قطعی سقوط نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اون منطقه همش کوهستانیه و جای صافی نداره ولی خدا کنه حرفت درست باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
پرواز ساعت پنج صبح بوده و تازه صداش در اومده. اگه فرود اظطراری بود که تا الان مشخص میشد.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
در پاسخ به ناشناس 11:46 هواپیما با تاخیر پرواز کرده و معلوم نیست چرا ... چون این هواپیما یک روز در هفته میره یاسوج و بر میگرده و پرواز دیگه ای قبلش نداره
ناشناس
| Qatar |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
اى كاش كه اينطور بود
ولى از تا ٦٦ موبايل يكيش هم كار نميكنه؟
هر روز یک فاجعه!! خسته شدیم
خدا به همشون رحم کنه
مسئولین نگران نباشن
یا بندازن گردن آمریکا یا بگن تقصیر احمدی نژاده
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
متاسفم برات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نمکدون .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
دقیقا
رضا
| Germany |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
...بعضی مواقع بستن دهان باعث تصلی خاطر است
جالبه ایندفعه هواپیما فرسوده نبوده . مشکل هواپیمایی ما ساختاریه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
سوانح هوایی در تمام دنیا اتفاق می افته - با این سطح پروازها جابجایی ها هنوز ایمن ترین سفر ، سفر هوایی است - ضمنا هواپیمای جدید و صفر بوده است .
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چرا هواپیما فرسوده بوده.۲۰ سال داشته کار میکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
دوست عزیز ATR
شرکت ایران ایر جدیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
عزیزم هر ای تی اری که جدید نیست. اسم شرکتشه. باید دید این مورد سقوط کرده چند سال عمر داشته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نخیر
هواپیما فرسوده بود
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
این هواپیما متعلق به شرکت آسمان است و از سری جدید وارد شده نیستند. این هواپیما برای 15 تا 20 سال پیش بوده
سلام یاد سخنی افتادم که فرمودند که به جهنم پاسپورت ما رو کشورهای دیگه قبول ندارن پولمون رو قبول ندارن ارزش پول ملی مون میره پاپیین و هواپیما درست حسابی نداریم فلسظین خوش باشند واسه ما کافیه !
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
دقیقا حرف درستی رو گفتی موافقم باهات
یعنی سیستم هوایی کشور دقیقاً مثل سیستم ترمینال های اتوبوس رانی میمونه یه هوا پیما تو یه روز همینطور تو یک یا دومسیر حرکت میکنه میرسه مقصد مسافرها رو پیاده میکنه دو باره یه جارو میکشن ته هواپیما رو سریع مسافر گیری میکنه برمیگرده مبدا.نه چکی نه کنترل درست و حسابی هیچی....
آقا لطفا این مسؤلین بگید با حرفاشون داغ مردمو بیشتر نکنن.
هواپیما سقوط کرده چند ساعت پیش، سخنگوی اورژانس تازه میگه پایگاه های امدادی اصفهان در حالت آماده باش قرار گرفتن.
بابا چرا میخواید خودتونو خوب جلوه بدید، ما که دیگه ازتون خبر داریم. نمونش زلزله زده های کرمانشاه که همین الان دارن تو سیل غرق میشن
اینها نو هستن چن ماه پیش از فرانسه خریدن هی بگویید تحریم ها اثر ندارن کمی مهربان بودن با دنیا و مرگ بر این و آن نگفتن زندگی را بهتر میکند هواپیمای ملخی فقط ما سوار میشیم یادش بخیر بهترین هواپیماها را قبلا سوار میشدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
هنوز چرا بعد مدتها نمیدونید هواپیماهای جدید برا ایران ایر بوده؟ چرا ندونسته صحبت میکنید و کارشناس میشید؟امان از ایرانیا
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
داداش این همه کامنت در جواب شما ملت نوشتند. اول بخون بعد نظر بنویس. کسی برای هواپیمایی خصوصی خرید نکرده. تمام هواپیما هایی که دولت خریداری کرده برای هواپیمایی ملی کشور یا همون ایران ایر است
ATR از این هوتاپیما جدیدااا نبووود؟؟!!؟!؟؟!؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نه نبود. این مال سال 68 است
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اسم این هواپیما یه بار به گوشتون خورده که بعد برجام ایران خریده حالا نمیرید به خودتون زحمت بدید که این هواپیما چند سال بود که پرواز میکرده و چند تا فرود اضطراری داشته و چرا با این حال بهش مجوز دادن!! چشماتون رو میبندید و حرف میزنید
خدایا رحم کن
بعد از هر حادثه مسئولان میگویند که علت حادثه در دست بررسی است، نمی دانیم این جناب بررسی کجاست که هیچ کس دسترسی بهش نداره، پلاسکو یادتونه؟ کی مقصر شد؟ سانچی همین طور، خارج شدن قطار از ریل و....کدوم فرد مقصر به مردم معرفی شد؟!کدوم فرد برای قصور استعفا داد؟
همش تقصیر چشای شور من هستش
دیروز وقتی اخبار حادثه فرودگاه مشهد رو میخوندم یهو با خودم گفتم خیلی وقته ایران هواپیما سقوط نکرده که امروز این حادثه...
خدا منو ببخشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
هی بترکی هی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
سق سیای کی بودی تو ؟؟؟
جون مردم عادی که اولویتی نداره عزیزان،مهم نیست. اما اگه خانواده های خود مسوولان بودن الان تمام امکانات کشور رو برا پیدا کردنشون بسیج میکردن
بزنید به حساب ۹۶ لطفا. سانچی ، اتیش سوزی ، دلار ، ...
حالا اگه توپولف ۲۰۴ و سوخو ۱۰۰ و ایرکوت ام اس ۲۱ و ایلیوشین ۹۶ روسیه بود چه بلوایی نمی‌کردید
این هم ای تی آر ایتالیا و فرانسه
سقوط برای هواپیما است و گریزی از آن نیست
ایران ایر مراقب باشد و هشت ای تی آر جدید خود را تا اطلاع ثانوی زمین گیر کند تا علت سقوط ای تی غربی آسمان مشخص شود
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
پروفسور... این هواپیما برای سال 68 بوده. چه ربطی به هواپیمای ساخت 2016 داره؟ شما فکر کردی پراید که هر سال فقط پلاکش رو به سال تحویلت بدن!؟ نه عزیز هواپیمای سال 68 با سال 95 دنیا دنیا تفاوت داره
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
از هواپیمای رده خارج چه انتظاری دارید؟؟؟
فالکروم
| Russian Federation |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
آقای ناشناس که در این پست خیلی نظرات کارشناسی هم دادی باید بگم مگه من چی گفتم من گفتم هواپیما نو بوده ؟
نوشتم ایران ایر مراقب ای تی آر های نو خود باشد و
غیره
توپولف 204 محصول سال 1995 و ایلیوشین 96 محصول سال 1992 و سوخوی 100 محصول سال 2011 و ایرکوت ام اس 21 محصول 2019 میلادی است
ایلیوشین 96 تا به حال هیچ مورد نقص فنی نداشته چه برسه به سقوط فقط یک مورد آتش سوزی بود که آن هم در هواپیمای خالی از مسافر و خلبان در رمپ
هواپیماهای از رده خارج پروازی چون ساعات پروازیش تمام شده بود
توپولف 204 دو مورد نقص فنی و سقوط بعد از 23 سال رواز
سوخوی 100 2 مورد یکی سقوط در اندونزی و دیگری نقص فنی مربوط به هواپیمای تست پروازی خود شرکت سوخوی
ایرکوت ام اس 21 هنوز در مرحله تست پروازی است و هنوز مشکلی نداشته
ایلیوشین 96 بعد از 25 سال تمام بدون سانحه تنهای هواپیمای بدون سانحه جهان
توپولف 204 بعد از 22 سال تمام فقط دو مورد یکی سقوط و دیگری نقص فنی ترمز بر روی باند پرواز که
باعث برخورد به دیوارهای باند شد و موجب تلفات شد
سوخوی 100 بعد از 6 سال تمام دو مورد یکی سقوط در اندونزی و دیگری نقص فنی تست پروازی بر روی باند
حالا این ای تی آر و سوانح آن را با حداقل توپولف 204 و ایلیوشین 96 که تقریبا هم دوره آن هستند مقایسه کنید البته میدانم توربوپراپ منطه ای ای تی آر قابل مقایسه با آنها نیست چون آنها همگی توربوفن هستند فقط از لحاظ سانحه مقایسه کنید
در ضمن هواپیمای ای تی آر سال 68 به قول شما ربطش به هواپیمای سال 96 فقط در اصلاح موتور برای مداوت بیشتر و تراست بالا و کاهش مصرف سوخت و اصلاح کابین و تعویض قطعات کاکپیت خلبان با گلس کاکپیت است نه در اصل هواپیما البته مدلهای هواپیما اصلاح میشود مثلا ای تی آر 72-600 گه جدیدترین مدل است
هواپیمایی که در یک هوای مه آلود یا جو بد نتواند
درست پرواز کند اصلا جای بحث ندارد منظورم در کل است نه ای تی آر شرکت آسمان
البته ای تی آر از هواپیماهای خوب دنیاست و سقوط برای هر هواپیمایی است
کشور گل و بلبل !!!
خدا به خانواده ها صبر بده.تا کی باید شاهد این قضایا باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
تا انقلاب مهدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
بشین تا توفیقت بشه .. مهدی اگه بیاد اول کله های خودمونو میکنه چون دزدتر و دروغگوتر و متقلب تر و دغلبازتر و دورو تر و بی مسوولیت تر از ایرانی ، فقط خودش
چند سال درگیر پروژه ای بودم که برای ایرلاین های هواپیمایی آماده می شد. در نهایت کار به جایی رسید که اون دوره کاری برای من مثل کابوسه. با چند ایرلاین مختلف کار می کردیم و در زمینه نگهداری و تعمیرات هواپیما. و همیشه درگیر بودیم با مدیرانی کاملا بی اطلاع و باندی. جو ایرلاین ها مثل مافیاست. چند تا گروه که همه چی رو به دست گرفتن و به فکر هر چیزی هستند به جز امنیت پرواز ها. یک مشت دلال که کارشون گشتن توی کشورهای آسیای میانه و خاور دوره برای دلالی موتورها و قطعات فرسوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
کلاً کشور در دست دلال هاست .چون ما با هیچ جا رابطه حسنه که نداریم باید با دلال بازی اموراتمون بگذره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نفرمایید مدیران ما همگی نخبه هستند ودلسوز مردم
سید حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
مگر همین ها از مردم نیستند !؟ از کره مریخ آمده اند !؟ .از ماست که بر ماست !
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نه خیر ، افراد دلسوز و جوانان لایقی هم هستند که خانه نشین یا فراری شدند. این مشت نشانه خروار نیست
کی به فکر مردمه
احسن عباس آقا، آقای روحانی از هند برگشته و امروز اعلان میکند مقصر احمدی نژاده
خود هواپیمایی آسمان انگار نه انگار تو سایتش هیج خبری نیس
خدایا خیلی سخته.فقط میگم تسلیت
۳ ساعت پس از ناپدید شدن میگن خبری ندارن.هلکوپتر تو این مملکت نیست ؟؟اگه کسیم چیزیش نشده بود با این بی عرضگی و تاخیر حتما مشکلی پیش میاد.وای به مدیران بیکفایت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ناوگان هلیکوپترهامونم مثل هواپیماهامون ، فرسوده و از رده خارج
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
شد غلامی که آب جو آرد
آب جو آمد و غلام ببرد

توی این آب و هوا ، هلیکوپترهای درب و داغون و از رده خارجمون اگه بپرن ، خودشون هم ساقط میشن
نکنه فکر کردی ایران مجهز به آخرین مدل هلیکوپترهای ساخت بل و سیکورسکی و یوروکاپتره ؟؟؟؟
اولا امیدوارم هواپیما سالم روی زمین های صاف نشسته باشه. در ثانی آخه الان زمانه ی هواپیمای ملخ دار هست؟
از اون گذشته سوار هواپیما شدن یعنی با آغوش باز به استقبال مرگ رفتن. دولت باید به فکر حمل و نقل ریلی باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
این نوع هواپیما تا حالا 1500 تا ساخته شده و در تمام دنیا داره استفاده میشه>
در ضمن توربوپراب هست نه ملخی
باید دلیل سقوط مشخص بشه
هواپیماهای فرسوده ......متاسفانه Atr های آسمان همه قدیمی هستن و Atr های جدید فقط در اختیار ایران ایر هستن
امید وارم یکی از مسیولین بلندمرتبه به احترام خانواده ها از پستش استعفا بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
که مثلا چی بشه؟ از اینجا استعفاء بده یه جای دیگه میذارنش سر کار! تو ایرا ن مشاغل موروثین
هواپیما جدید بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
هواپیما بسیار فرسوده و قدیمی بوده قربان، ای تی آرهای جدید که مدلشون فرق داره دست ایران ایر هست، نه آسمان
دلواپسا كجان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
هواپیما در پنجمین سال حکومت آخوندی بر ناوگان کشور سقوط کرده، ایشون میگه دلواپسا کجان!
نگار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چه ربطی به دلواپسان داره؟؟؟ چرا همه چیزا قاطی میکنین باهم؟؟؟؟؟؟؟
من هشت سال پیش اسوار این هواپیما شدم اون زمان واقعا فرسوده بود الان که جای خود دارد.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
دلواپسا نگران همین بودن که بعد این همه امتیازدادن و شو اجرا کردن برای برجام بیخاصیت باز هم شاهد این حوادث باشیم . علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
رضا خان ماجرا اینه که از نظر دلواپسین برجام امضا هم نمیشد میرفتین چند تا هواپیمای درب و داغوون از روسیه میخریدیدالبته امسال نه سال بعد سقوط میکرد از نظر شما جون مردم تا وقتی خودتون رو شامل نشه هیچ اهمیتی نداره
3 بامداد امروز هم یک اتوبوس در تبریز واژگون شده.
همه چیزمان باید به هم بیاد.
چرا انقدر تاخیر داشته؟
اگر مشکل فنی داشته، برای چی پرواز کرده؟
خدا رحم کند
متاسفانه غیر متخصص بودن مسئو لین شرکت دراین سانحه دخیلند
يعني چي بعد چند ساعت هنوز كسي از سرنوشت هواپيما اطلاعي نداره
پس گروههاي اكتشاف و امداد دارن چيكار ميكنن
خیلی خیلی ناراحت شدم میشه خودمون جای مسافرین عزیزی که در هواپیما بودن گذشت که موقع سقوط چه حالی داشتن خدایا خودت به دادمون برس اخه چرا همه دردها شد ما ما بخدا قلبم شکست اخه باید بری به کی بگی جواب۷۰میلیون نفر مردمو بده که ناراحتن و هراسان
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
از بس برای این کشور و اون کشور تو خیابونها فریاد مرگ بر سر دادیم... این دنیا حرف هامون رو بخودمون بر می گردونه...دیگه خدا هم خسته شده...هر بار که به یک بهونه ای صدای مرگ بر از این کشور بلند میشه خدا یه مرگ بر مردم نازل می کنه...میگه همین رو می خواستید؟ اول برا خودتون بعد همسایتون
لعنت به این زندگی
اشکال نداره فدا سر مسوولین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
لعنت به این همه بدبختی .
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
دوست عزیز خجالت بکش
حرف دهنتو مزه مزه کن بعد بفرست
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
تویی ک میگی مز مزه کن ... مگه خرف بدی زده؟! اشتباه گفته؟؟؟
یا خدا
شب ها اتوبوس ها چپ میشن روز ها هواپیما ها سقوط می کنند . مملکت بی در و پیکر بهتر از این نمیشه . مسئولین سرگرم بگیر بگیر مهمانی ها و پارتی ها و حفظ حجاب خانم ها هستند .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
حجاب جای خودش حفظ جان مردم هم جای خودش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چه ربطی دارد لطفا بی خودی حرف نزن یعنی اگر بی حجاب شدیم هوابیما سقوط نمی کند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چه ربطی به هم داره . هر حوزه ای مسئول مربوطبه خودشو داره . این نتیجه مجلسیه که دسته جمع با لیست ورود پیدا کردن ودو بار به وزیر ناکارامد راه رای اعتماد دادن. همون وزیری که سانحه راه اهن هفتخوان رودر کارنامه داره .
رضا
| Germany |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اظهار فضل هم حدی و مکانی و زمانی داره. خانواده ها یی داغدار شدند و شما لجن پراکنی کن
سید حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ببخشید اشتباهی مثبت دام . خیلی ها تو این سالها هر جور دلشون خواست آمدند بیرون فقط کم مونده که با لباس خواب بیان بیرون !!؟ کجا بگیر بگیر بوده ؟ مگر نباید به قوانین کشور احترام گذاشت !؟ اگر هوس لختی بازی و رفتارهای هیستریک به سرتون زده بروید ترکیه و تایلند ! راه که بازه !!!!مسائل را با هم قاطی نکنید به قوانین کشور هم احترام بگذارید و به دنبال مسائل کمر به بالا باشید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
وقتی همه مشکلات رها میشه و فقط به ححاب پرداخته میشه اونوقت همه جیز به هم ربط پیدا می کنه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
شما به سخنرانی ها ی بزرگان توجه کن ببین در طول یک هفته چند بار درمورد حجاب صحبت میشه و چند بار در مورد سایر مشکلات از قبیل اختلاس ، وضعیت زلزله زدگان ، آلودگی هوا ، وضعیت اقتصادی. وجداناً به جز مسائل مربوط به زنان کدام قانون سفت و سخت اجرا می شود ؟
سید حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
وجدانا چند نفر از کسانی که با این وضع میان بیرون چند نفرشون وقت می گذارند راجع به مشکلات مملکت فقط فکر می کنند!؟ به مشکلات ازدواج جوانان ؟ به مشکلات جنسی که از این وضع پوشش تحریک کننده برای جوانان و حتی خودشان پیش می آید ؟ به مزاحمت هایی که برای خودشان بوجود می آید ؟ برای حرمت و کرامت خودشان که زیبایی بدن را به زیبایی اندیشه ترجیح داده اند !؟
مسافران بیمه بودند؟ وزیر راه پاسخ بدهد.
اتفاقایی که تو این کشور میفته بخدا غصه هاش پیرمون کرد . خدا خودش کمکمون کنه
تو این کشور همه کارها سر سری گرفته میشه و بینظمی در همه سطوح گسترده شده. متاسفانه روی سلامت تیم نگه داری و تعمیر هوایما ها و خلبان ها قبل از پرواز هیچ نظارتی نمیشه در صورتی که باید قبل از پرواز از خلبان ها تست الکل و مصرف مواد روانگردان انجام بشه.
از برجام آقای روحانی همین بس که ایرباس برای چند دقیقه یکی از مدرنترین هواپیماهایش را در فرودگاه مهراباد به زمین نشوند تا مسئولین عکس یادگاری بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
مزه هات رو منزل برا خانواده تعریف کن. ایرباس در خطوط بین المللی (بلند پرواز) و متعلق به شرکت ایران ایر است. شرکت های خصوصی خودشون باید اقدام کنند
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
دلواپسا دست پیش گرفتن پس نیوفتن. آخه ببینید این هواپیما کی خریداری شده و آیا موقع خرید نو بوده یا بنجلی بوده که با دور زدن تحریم به ایران انداختن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
تا دیروز میگفتید چرا باید هواپیما بخره امروز میگید چرا نمبخره حتی دقت نکردید این هواپیما کی خریداری شده و چه مدلیه
خدایا خودت کمکشون کن
چند هواپیما نو فعلا برا خودشون وخانواده هاشون خریدن .فعلا برا چند سالشون کافیه..
خوراک تا یک ماه اینده رسانه ها جور شد...... وزیر راه استیضاح میکنند ... ناوگان هواپیمایی را عوض میکنند....وهزار و یک کار دیگه .... بعد ازیکماه بکلی ماجرا فراموش میشد. مثل سانچی ... زلزله کرمانشاه ....پلاسکو ..وووووو......
ناکارامدی وزیره چرا عوضش نمیکنن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ناکارامدی در همه امور: پلاسکو معدن سنگ آهن سقوط هواپیما نابودی ورزش رکود در همه صنایع و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نه که بقیه مسئولین خیلی کارآمدن! همشون بهم میان
خدا صبر زیاااادد به خانواده هاشون بده..خیلی سخته...روزی بیاد که دیگه تحریم نباشیم
خدا به بازماندگانشون صبر بده خیلی سخته :((
خدا نگذره از افرادی که برای رسیدن به مطامع شخصی و خانوادگی مردم را بازی میدن
وقتی مردم رو با هواپیمای ملخی اینطرف اونطرف میبرن وضعیت همینه.تسلیت
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
این هواپیما ها در پروازهای داخلی در تمام کشورها استفاده می شوند. البته مدل های بروز دارند. ولی در کل ملخی بودنش ربطی به تکنولوژی نداره
اگر مردم ابراز تاسف میکنند .. مسئولین فکر نکنم درس عبرت بگیرند
بدبختی پشت بدبختی . چه به سرمون اومد ؟؟
سلام و عرض تسلیت

بنده از پرسنل سابق هواپیمایی آسمان هستم . این ایرلاین هم مانند سایر ایرلاین های داخلی مجموعه ی کاملی از بی قانونی ها و عدم رعایت اصول هوانوردی رو یدک میکشه . مواردی از پرواز بیش از حد ساعت مجاز در روز و ماه خلبان، عدم رعایت زمان چک موتور و سایر چک های هواپیما ، دخالت در تصمیم خلبان و ...
با همکاران سابق در مجموعه ی آسمان که صحبت کردم قید کردند که با وجود مخالفت کاپیتان فولاد ( سر فلیت ATR)، دکتر حسین ع ، مدیر عامل هواپیمایی آسمان دستور به پرواز دادند .
ایشون فقط دوره ی پرواز هوای Ultra Light رو با سانحه در روز سولو گذروندن و معلوم نیست این علم چطوری بر ایشون نازل شده .

امان از مدیران ناکارآمد که کل جامعه رو به تباهی میکشند
پاسخ ها
ما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نتیجه مدیران ناکارامد و فامیل بازی بهترین ازین نمیشه.
افسوس برای این همه بی تفاوتی ملت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چرا اعتصاب نمی کنید در این موارد جان مردم که بادنجان نیست بخدا مقصر خود ما هستیم
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
دوست عزیز اعتصاب در این سیستم ها معادل خودکشی هست . جمعی از پزسنل اعتراض خودشون رو اعلام کردن چند سال پیش ولی راه به جایی نبرد .
همین آقای عشایری که در عکس بالای سر آقای وزیر ایستادن و با التماس از پرواز دست کشیدن الان دوباره با شکل تازه ای به سیستم برگردانده شدند .
بنده و جمعی از پرسنل بعد از اعتراضات متوالی و بدلیل عدم رسیدگی به اوضاع نابسامان موجود ، ادامه ی همکاری را مشارکت در تخلفات اوونها دونستیم و ادامه ندادیم .
میگن مدیر عاملش نظامیه و خیلی به پرسنل فشار میاره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
بله سردار علایی که حاضر نیست این هواپیمای قدیمی رو رده خارج کنه.
خدا به بازماندگان صبر دهد
بازم این هواپیماهای غربی حادثه داد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
هواپیمای روسی خوبن!!! تو خوبی؟؟
عاقبت گناه و سرهم کلاه گذاشتن و دروغ گفتن همین میشه
عذاب خداست ...
تازه اولشه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
با کدام علم بهت یقین شد مسافران هواپیما اینجوری بودند که شما گفتید اگر هم منظورت مردمه خداوند کسی را به گناه دیگری عذاب نمیکنه
حرف مفت زدن خیلی راحته
مسولین توانایی اداره مملکت رو ندارن
باز حادثه -بازم داغدای-حجابتو رعایت نکردی این اتفاقها میفته خوب موهاتو نزار بیرون بابا جان خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
شما اگه خانمی که خودت کشف حجاب کن و اگه به اصطلاح مردی به محارمت بگو موهاشونو بزارن بیرون بلکه از سقوط هواپیما جلوگیری بشه
حجاب رو بچسب، جون مردم سیخی چتد
هواپیمایی که با دوساعت تاخیر پرواز کرده یا مورد فنی داشته یا مسیر هوایی شرایط بد جوی داشته متاسفانه برا مقاصد مالی شرکت ها به هر نحوی اجازه پرواز میدن و با جوون ده ها مسافر بازی میکنن.
جالبه که تابناک همین امروز یه گزارش گذاشته بود درباره ضعف ناوگان هوایی
بله ماسمیرم ساکنیم متأسفانه هواپیما نزدیک دنا سقوط کرده فعلا آمار۶۰نفر قطعی هستش
بیچاره ملت، بیچاره خلبانها و مهماندارایی که با این هواپیماهای فرسوده ، با جونشون بازی میکنن
وقتی با تمام دنیا در جنگ باشی نتیجه همینه که هست بابا قرن قرن ارتباطات هستش
اگر هوایپما خدایی نکرده روسی بود تابناکی ها مردم کچل میکردن حالا میگن جدید نبود قبل برجام بوده پس هواپیما همه جا سقوط میکنه شما اگه انسانی بودید که حق می گفتید حتی جایی که به ضررتون باشه هم میگفتید نه الان که مقطله بازی میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
الان منظورت چیه؟ شما حافظ منافع روسیه در ایران هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
احسنت. متاسفانه مشکل ما در ممکلت همین هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
مقطله دیگه چه صیغیه ییه بیسواد. مغلطه
واقعا انصافا هیچ کشوری مثل کشر ما تاوان بی تدبیری مسولان را میدهداینهمه تلافات ازجاده ای ریلی هوازیی گرفته تا کشتی زلزله ٱتش سوزی ٱب و هوا خشکسالی چکار کردیم .خدایا بسه سرزمین نفرین شده.
چه ربطی دارد
لعنت به این سال 96 لعنت
خدا به بازماندگان صبر بده
خیلی ناراحت شدم از شنیدم این خبر :(((
خیلی بد شد ....
واقعا که متاسفم
خداوند به خانوادهایشان صبر بده دم عید واقعا فاجعه هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ببخشيد اشتباهي منفي دادم
مقصر مسکن مهر مزخرفه.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
جمع کن مسخره بازیات و
امید واریم به خدا که جایی صاف فرود کرده وهمه سالم باشن.حالا همگی تا خبر سلامت اینها میشنویم همه با هم5 صلوات نثار فاطمه الزهرا کنیم.تا منتظر خبر سلامت انها باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
برادر با سلام و صلوات چیزی درست نمیشه ، در عصر عقلانیت هستیم و وقتی افراد کاردان و متخصص سرکار
این میشه
تسلیت می گم این هم یکی از دستاوردهای مشعشع مدیریت کشور است همه اینها بالای 40 سال عمردارند ومن هربار که سوار اینها میشوم از دوروز قبل استرس دارم
چه انتظاری از هواپیماهای کهنه دارید ؟
بوئینگ 727 آسمان با کد EP-ASB با عمر ۴۰ سال هنوز عملیاتی است و در صف انتظار برای سقوط قرار دارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
انتظار داریم مثل یک هواپیمای نو پرواز کنه و باهاش کلی پول دراریم و پولها رو ببریم کانادا ویلا بخریم دیگه!
اول صبحی نابود شدیم رفت
نگران نباشید میخواهند هواپیما های دست دوم 15 ساله سوخو از روسیه بخرند آنوقت حال ما بسیار خوب خواهد شد
تسلیت میگم به همه ايرانيان
ایران و دردهای تمام نشدنی اش ....
وقتی هر روز مرگ آفریده های خدا و مردم دیگر کشورها رو فریاد میزنیم، خدا قهرش میگیره و این بلاها سرمون میاد.
من یک سوال خیلی خیلی بی اهمیت دارم !!!
دوستان اعلام فرمودند به دلیل اوضاع نامناسب جوی امکان پرواز بالگرد و شناسایی منطقه وجود ندارد. این درست بحثی نیست. ولی آقایون گوش دنیا رو کر کردند که ما پهپاد چنین و چنان داریم. پهپاد که دیگه پرنده ی بدون سرنشینه و لازم نیست مثل بالگرد نگران پرواز در اوضاع جوی نامناسب باشیم. چرا از این همه تکنولوژی که مدعی آن هستیم در چنین مواقعی استفاده نمی‌کنیم !!!؟
وای خدای من.دکتر کردی مرد؟؟؟؟ دکتر عبدالرضا کردی یکی از بهترین روانشناسان ایران بود و مدیر مرکز جهانی خلاقیت بود
حیف شد...واقعا حیف شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چندین متخصص متاسفانه داخل هواپیما بودن جراح فک جراح مغز و اعصاب متخصص اطفال و پزشک عمومی واقعا جواب خانواده این فوتی ها رو کی میده چقدر راحت با جون مردم بازی میکنن
خیلی ناراحت کنندس
خدا رحمتشون کنه
حالا دلواپسان فقط به فکر تار موی خانم ها هستند ؛
اگر واقعا لیاقت دارید قطعات هواپیما رو بسازید ؛ نه اینکه فقط ادعا کنید .
به خدا هیچی نداریم ؛ فقط ادعا ....
خدا خودش به دادمون برسه
ضمن اظهار تاسف عمیق از حادثه پیش آمده
ازمسئولین تقاضامیشود از پرواز هواپیماهای فرسوده 727 آسمان که ظاهرا دو فروند میباشند و بسیار فعال هستند و یکی از آنها در اورمیه سقوط کرد ،تا دیر نشده جلوگیری کنند اگر پیش بینی های لازم صورت نگیرد دیر یا زود حوادث مشابه به این دو هواپیما وسایر هواپیماهای فرسوده در این شرکت وسایر شرکتها خواهد افتاد
هیچکس نمیپرسه اینطور خبر اعلام کردن چه معنی داره!!؟
هم شبکه خبر و هم اینجا میگن هنوز لاشه رویت نشده
گروه امداد تو راه هستن بعد از سه ساعت!!!!
همه سرنشینان کشته شدند!!!!!!
کجای دنیا اینقدر همه چی بد هست؟
کاش ی قانون بزارن این مسئولینی که به خرید هواپیما اعتراض دارن یا با اتوبوس سفر کنن یا با هواپیماهای کهنه.هر بار با ماهان پرواز دارم یکی از بزرگواران ضد خرید هواپیما رو میبینم
پاسخ ها
ali
| United States of America |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ایران ! سوال نداره که !
وزیر راه با آن اخم و بی خیال از حوادث . در سمنان ، کشتی ساندچی و حوادث جاده ای و سقوط صد ها اتوبوس بین جاده ای بار ها از مدیریت ضعیف مردم شاکی بودند. همچنان در راس ناوگان هوایی ، زمینی و دریایی به مسئولیت ایشان اداره می شود.
سقوط کرده شد
سقوط کرده شد
سقوط کرده شد
فرماندار سميرم همچين مي گه سقوط تاييد نمي شود كه انگار يه گردو گم شده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
ببينيد چه كساني در راس كارند
فردا وزیر راه میاد تو تلویزیون اعلام میکنه خوشبختانه همه مسافران بیمه بودند بعد میبرنش مجلس برای استیضاع و در ادامه همون نماینده ها چون شب عبده و هزینه های مسافرت خانوادشون خرج داره بصورت خودجوش از صحبت های وزیر توجیح میشن و باقی ماجرا.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
سردار علایی مقصره که چرا گذاشته این هواپیما هنوز کار کنه....
خداد به بازماندگان صبر دهد.
به گفته مسئولین خدوم خلبان معتاد بوده
روحشانشاد وانشالله خدا به خانواده هاشون صبر بده
عوضش امنیت داریم
تاسف تاسف...چه میشود غیر از این گفت. تنها آرزوی صبر ابدی برای خانوادگان جان باختگان و بیداری مسعولین
چندتا نو برا خودشون وخانواده هاشون وارد کردن .ما مردم هم باید اسمانی شویم
خوب است درروز چندپروازبیشترنداریم اگر مانند دشمن فرضیمان آمریکا در هرساعت چندین پروازداشتیم چند سانحه هوایی داشتیم واقعا از خودکفا بود وغیره فقط شعاردادنش خوب است
نقص فنی قبلا داشته.آخه بابا چرا دیگه اجازه پرواز میدین بعد از بیست سال
در این شرایط جوی اف۱۶هم قادر به پرواز نیست.چطوری مجوز پرواز صادر شده؟
خدایا چه میکنی؟ با ملت ما خودت کمک کن.
در حدود ۳ هفته پیش در زمان بارش برف پرواز ترکیش کنسل شد و با هواپیمائی آسمان به استانبول پرواز کردم ایرباس ۳۴۰ قدیمی. هواپیما زار میزد و پرواز میکرد.
بابا یه پولی از ملت جمع کنید هواپیما بخرید.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
تو کسی رو پیدا کن بهمون هواپیما بفروشه من پولشو بهت میدم برو بخر
دقت کردین امسال مسئولین چقد تسلیت گفتن.تنها کاری که از دستشون برمیات
درهای شهادت همچنان باز است . سازمان هواپیمایی کشوری
چه مرگ سختی
بعضی ها حتما نسبتی با هم داشتند
مثلا زن و شوهر
یا مادر و فرزند
بعد با آن تکان های شدید
وقتی هم به سمت زمین میایید
واقعا بد مرگیه
وای وای سقوط و آتش
داد و فریادهای مسافران
هرچی می کشیم از دست این وزیر آقای آخوندی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
آخه آخوندی چه کاره اس. برو ببین رئیس این شرکت آسمان کیه بعد بیا بگو تقصیر کیه...
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
تابناک ترسو چرا انتقادهایی که به رئیس این شرکت در کامنت ها شده رو منتشر نمیکنی؟؟ زورش از آخوندی بیشتره ؟؟
چرا ملت ایران نباید سوار هواپیمای مطمئن شوند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چون می خواهند تو دهن دنیا بزنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چون هم میخوان شعار بدن و هم بجای کار و تلاش ، در تخیلاتشون سیر و سیاحت کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چون نمیخوان واقعیت های دنیای فعلی را درک کنن و کدخدا را به رسمیت بشناسن .. پس باید از کدخدا کتک بخورن بلکه سرعقل بیان
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چون جهان وطن هستند. چون می خواهند همه دنیا را تغییر بدهند.
کاشکی یکم جون آدما بیشتر ارزش داشت . الان اگر خانواده ی یکی از مسئولان هواپیمایی آسمان هم با همون هواپیما می خواستن برن بازم میذاشتن اون هواپیما پرواز کنه؟!
مرگ حقه
پلاسکو سانچی آسمان بهانه است
توو خبر دوتا شماره پرواز اعلام کردن کدومش درسته؟ دوتا هواپیما که نبوده؟
تعداد حوادث اين سه تا چهار ماهه بسيار زياد بود.

مجوز تعمير نگهداري و آزاد (ريليز) كردن پرواز كليه شركتهاي داخلي براي سه چهار سال بايد باطل بشه.

و فقط تحت مجوز و نظارت شركت هايي مانند لوفتانزا تكنيك آلمان يا مشابه تركيه اي پرواز انجام بشه.

مديران ايران به كارشناسان داخلي فشار بي جهت و باعث خطاي زيادي ايجاد مي كنند.

مجوز تعميرات داخلي كلن لغو بايد بشه.

نمونه هاي ديگر تعميرات مشكل دار :

- تعمير سنگين C-check قشم اير كه در مشهد ديروز زمين خورد
- تعميرات موتورهاي هواپيماهاي آتا , تابان و.... كه هر روز فرود اضطراري مي كنند.


قابل توجه آنهايي كه ميگن خودمون هواپيما مي شازيم و هواپيمايه 20 سال كاركرده رو به هواپيماي نو ترجيح ميدهند.
و در خريد و تامين بودجه خريد هواپيما سنگ اندازي مي كنند و يا از طريق هر بلند گو و ابزاري كه دستشونه براي تخريب صلح نامه برجام استفاده مي كنند و هر روز فشفشه هوا مي كنند.


مجوز تعميرات داخلي بايد لغو بشه.
مجوز تعميرات داخلي بايد لغو بشه.
مجوز تعميرات داخلي بايد لغو بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
کاملا با شما موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
متوجه نشدم ....شرکت سازنده هواپیما اجازه تعمیر هواپیماش را به افرادی بی صلاحیت میده (یا قطعه تقلبی)....خوب اعلام کنه مسئولیتی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
شرکتهایی نظیر ماهان یا معراج یا ایران ایر هم تعمیرات سنگین انجام میدن و هیچ مشکلی تابحال بابت تعمیرات نداشتند . چرا اهمال چند شرکت معلوم الحال را به حساب شرکتهای معتبر میگذارید ؟ جالبه بدانید همین شرکت آسمان تابحال دو مرتبه بابت فوکر 28 سقوط کرده در کوههای کرکس و فلایت چک که سقوط کرد جواب خودشو پس داده و مجوز تعمیرات آسمان حتما باید باطل بشه
تسلیت به مردم یاسوج واقعا سخت و جانکاه است
خدا به خونواده هاشون صبر بده ، متاسفانه همه جوره کشور ما درگیره اتفاقات ناخوشاینده
دوستان یه سر به ویکی پدیا بزنید تا ببینید که این هواپیما چقدر سانحه داشته اخرینش هم مال چند ماه پیش بود . حتی بعضی از فرودگاه ها اجازه ی پرواز به این هواپیما رو نمیدن . اونوقت ما ۵۰ تا ۵۰ تا سفارش میدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
کجای ویکی پدیا همچین مطلبی رو نوشته!؟!؟ فکر کنم اصلا نمی دونی ویکی پدیا چی هست! مگه سایت خبری ویکی پدیا!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نوشته یکم بگرد پیداش میکنی
یونس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
به دوست ناشناسی که ساعت ۱۳ نظر دادن: ویکی‌پدیا دایره العمارف هستش و یک قسمتی اتفاقات مهم رو لیست میکنن. تو باز به دوستمون ایراد میگیری که نمیدونه ویکی‌پدیا چی هست. توی ویکی‌پدیا که بری شماره سریال و تمام جزئیات این نوع هواپیما و ... هست.
آقای روحانی چند تا از این هواپیماها رو هم بده مردم سوار بشوند این درسته شما بویینگ سوار بشی مردم هواپیمای ملخی؟
بخدا ما ایرانیا بدبخت هستیم با یک سری مسوول ناکارامد ... مردم هم جرعت حرف زدن ندارند
اخرش با بالگرد رفتن یا نه؟؟؟؟
تنها چیزی که ارزش نداره احترام به مردم و ملت تو این کشوره
وقتی صدها ملیاردها تومن به راحتی دزدیده میشه ...
تا کی باید مردم ما چوب بخورن تا دیگران در رفاه باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
تا وقتی نجیبن باید چوب بخورن
از ماست که بر ماست . ..
جالبه بدونید در ایران ایرلاین هایی داریم که یک یا دوتا هواپیمای در پیت قدیمی و بالای ۲۵ سال سن دارن و ....
خدا به داد این ملت برسه!!!
تاریخ این کشور راجع به این مقطع چه قضاوتی خواهد داشت
هواپیمارو پیدا نمیکنن .من میدونم
انقلاب نكرديم كه وضع مان خوب بشود و هواپيماهاي خوب سوار شويم از گفته هاي مصباح يزدي
چرا بعضی جان باختند، بعضی کشته شدند و بعضی شهید شدند؟ مگر همه بر یک مرکب سوار و در پیشگاه خدا برابر نبودند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
:)))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چون بعضي دولتي، بعضي خصوصي بودند!!!
الان برخی مسولین دست پیش میگیرن و میگن ما میخاستیم هواپیمای نو بخریم شما نزاشتید! این هواپیما قبلا نقص فنی داشت چرا دوباره اجازه پرواز دادین؟
یه سخنرانی انقلابی همه رو میشوره
جهت اطلاع: تعداد اسلحه فروشی های موجود در آمریکا از تعداد رستوران ها بیشتر است.
شبکه خبر زیر نویس کرده... بخدا
این نتیجه اقدامات اقای دکتر روحانی برای نوسازی هواپیما شده بود اما مسئولین بی پاسخو هر کاری میکنند که نزارن. این هم نتیجه. حالا شما هم نظر من رو چاپ نکنید مثل همیشه
بی مسولیتی تا کجا
سال ۱۹۹۴: پرواز شماره ۴۱۸۴ امریکن ایگل (American Eagle). در ۳۱ اکتبر سال ۱۹۹۴ یک فروند هواپیمای ATR 72–212 دچار حادثه شد و تمامی ۶۴ مسافر ان (۴ نفر خدمه) در دم جا سپردند. علت حادثه یخ زدگی (icing) اعلام شد. مبدأ رزلان در ایالت ایندیانا (Roselawn, Indiana) مقصد شیکاگو.
سال ۱۹۹۵: پرواز خطوط هواپیمایی ترانس آسیا (TransAsia Airways). در ۳۰ ژانویه سال ۱۹۹۵هواپیمای ATR 72-200 در طول پرواز از Penghu به Taipei در اثر برخورد با دامنه کوه ۴ خدمه جان خود را از دست دادند.
سال ۲۰۰۲: در ۲۱ دسامبر سال ۲۰۰۲هواپیمای ATR 72–200 خطوط هواپیمایی ترانس آسیا (TransAsia Airways) به دلیل یخ زدگی سقوط کرد و دو خدمه ان جان سپردند.
سال ۲۰۰۵: در ۱۹ ژوئیه سال ۲۰۰۵ پرواز شماره (ATR72-212A (B-22805 خطوط هواپیمایی ترانس آسیا (TransAsia Airways)
سال ۲۰۰۵: ۶ اگوست ۲۰۰۵ پرواز Tuninter Flight 1153، هواپیمای ATR 72–202 از فرودگاهی در ایتالیا به مقصد Djerba به پرواز درآمد. اما در ۲۹ کیلومتری پالرمو (Palermo) در دریای مدیترانه سقوط کرد. از ۳۹ مسافر، ۱۶ نفر جان باختند.
سال ۲۰۰۸: ۲۴ اگوست ۲۰۰۸ هواپیمای ATR 72–500 شرکت Air Dolomitiاز مونیخ در المان به بولوگنا (Bologna) در ایتالیا به خاطر هشدار دود در هواپیما با وجودی که آماده پرواز بود، خلبان از انجام پرواز خودداری کرد. شرکت هواپیمایی این مسئله را موردی جدی اعلام نکرد. اما دو روز بعد یعنی در ۲۶ اگوست فیلمی توسط قردی آماتوری گرفته شده بود، منتشر شد که خروج و فرار مسافران را (۶۰ مسافر) از هواپیمای در حال آتش‌سوزی نشان می‌داد.
سال ۲۰۰۹: ۴ اگوست ۲۰۰۹ پرواز ۲۶۶ هواپیمایی Bangkok Airways هواپیمای ATR 72-212A، دچار سانحه شد. خلبان پرواز جان باخت و ۱۰ مسافر زخمی شدند.
سال ۲۰۰۹: ۱۰ نوامبر ۲۰۰۹ پرواز ۴۱۲۴ خطوط هواپیمایی Kingfisher Airlines، هواپیمای ATR 72-212A VT-KAC پس از ورود در فرودگاه بین‌المللی Chhatrapati Shivaji International Airport, دچار سانحه شد و فقط چند متر دورتر از مخازن سوخت فرودگاه متوقف گشت. ۴۶ مسافر و خدمه دون آسیب دیدگی نجات یافتند.
سال ۲۰۱۰: ۴ نوامبر ۲۰۱۰ پرواز شماره ۸۳ شرکت Aero Caribbean هواپیمای ATR 72–212 با ۶۱ مسافر و ۷ خدمه دچار سانحه شد و تمامی ۶۸ مسافر آن جان باختند.
سال ۲۰۱۱: ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۱ پرواز ATR 72–212 EI-SLM هواپیمایی Aer Arann در اثر سقوط دماغه (nose gear collapsed) به هنگام فرود در فرودگاه شانون در ایرلند دچار سانحه شد. ۴ خدمه و ۲۱ مسافر آن آسیبی ندیدند.
سال ۲۰۱۲: ۲ آوریل ۲۰۱۲ پرواز شماره ۱۲۰ هواپیمایی UTair Flight یک فروند ATR 72–201 بلافاصله بعد از برخاستن هواپیما سقوط کرد. ۳۳ نفر از ۴۳ (۳۹ مسافر ۴ خدمه) مسافر در دم کشته شدند.
سال ۲۰۱۳: ۲ فوریه ۲۰۱۳ پرواز ATR 72–212A شرکت هواپیمایی Carpatair در هنگام فرود دچار سانحه شد و ۱۶ نفر زخمی شده و ۲ نفر از جمله کمک خلبان آسیب جدی دیدند.
سال ۲۰۱۳: ۱۶ اکتبر ۲۰۱۳ پرواز شماره ۳۰۱ خطوط هواپیمایی Lao Airlines یک فروند هواپیمای ATR 72–600 در نزدیکی فرودگاه مقصد دچار سانحه شد و مسافر آن در دم جان باختند.
سال ۲۰۱۴: ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۴ پرواز شماره ۲۲۲ خطوط هواپیمایی ترانس آسیا (TransAsia Airways) هواپیمای ATR 72-500 هنگام فرود دچار حادثه شد و ۴۸ مسافر کشته شدند و ۱۰ نفر نجات یافتند.
سال ۲۰۱۵: ۴ فوریه ۲۰۱۵ پرواز شماره ۲۳۵ خطوط هواپیمایی ترانس آسیا (TransAsia Airways) هواپیمای ATR 72-600 با طول عمر ۱۰ ماه، در زمان برخاستن دچار حادثه شد از ۵۳ مسافر و ۵ خدمه آن، تنها ۱۵ نفر نجات یافتند.
سقوط هواپیمای ATR۷۲ تهران یاسوج (2018) تمام 60 مسافر، از جمله ۵۹ بزرگسال و یک کودک، یک خلبان و یک کمک خلبان، دو مهماندار و یک پرسنل امنیت پرواز جان باختند
این تحریم های بی اثر تا هست این سقوط هواپیماها در ایران ادامه دارد
کارنامه اخوندی کامل شد.
حادثه هواپیما
حادثه سانچی
حادثه قطار
حادثه برف
وضعیت جاده
وضعیت مسکن مهر
کاش ارزش جون ادما از این وزیر بیشتر بود ...
رئیس جمهور ( استیضاح شونده) طی دستوری به
وزیر راه و شهرسازی( استیضاح شونده)

وی را مسئول پیگیری و یافتن علت حادثه سقوط هواپیما معرفی کرد.


واقعا متاسفم.................
خدایا خودت مستقیم بر ما نظارت کن
مسئولین یکبار کوتاه بیایند و شرایط ورود هرچه سریعتر هواپیماهای نو مخصوصا بوینگ ها را فراهم کنند.یا مسافرت هوایی با هواپیماهای فرسوده را تعطیل کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
آره آمریکا هزارتا بویینگ واسمون آماده کرده منتظره فقط مسوولین ما کوتاه بیان
دلت خوشه والا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
کوتاه بیان یعنی چیکار کنن ؟ اسراییل رو به رسمیت بشناسن و با آمریکا رابطه برقرار کنن ؟

به نظرت چنین چیزی ممکنه ؟؟ حتی اگه تمام ملت در اثر تحریم از بین برن و یا تمام ملت در جاده ها بوسیله ی پراید و پژوهای وطنی قصابی بشن و یا روزانه دهها نفر توسط سقوط هواپیما کشته بشن ، حتی اگه همه ی ملت بخاطر مواد غذایی غیراستاندارد و آلودگی هوا سرطانی بشن ، حتی اگه تمام جوانان وطن بخاطر ناامیدی و بیکاری ، افسرده و معتاد بشن و حتی اگه ازدواج بخاطر بی پولی و بیکاری جوانان تعطیل بشه و همین هایی هم که متاهل هستند بخاطر مشکلات معیشتی و فرهنگی طلاق بگیرن و هزاران حتی دیگر

باز هم چنین اتفاقی نخواهد افتاد چون مسوولین خودشون و خانوادهاشون غمی ندارن و حفظ غرور مسوولین ، اوجب الواجبات است و بر تمام ایرانیان واجب است که کاری نکنند که غرور مسوولین شکسته شود
بابا ی کم توی فکر ملت بدبخت باشید
اینها همش نتیجه شعارهای مرگ بر ... هست که همین چند روز پیش روز 22 بهمن مردم بلند بلند سر دادند.................
هواپیما ساعت 8:50 صبح ناپدید شده. مسوولین از ساعت 11 تازه شروع کردن به تایید نکردن.
چند نفر باید کشته بشن تا هواپیماهای فرسوده و مسئولین بی کفایت تعویض شوند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نگران نباش .. وقتی همه هواپیماهای موجود سقوط کردند ، این مشکل هم بطور خودکار حل خواهد شد
آقا حالا که هواپیما ها کیفیت ندارن لااقل در ارتفاع پایین پرواز کنن که در صورت برخورد با زمین کمتر آسیب ببینن
آقا حالا که هواپیما ها کیفیت ندارن لااقل در ارتفاع پایین پرواز کنن که در صورت برخورد با زمین کمتر آسیب ببینن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
به کوه میخوره!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
مثلا تا مقصد روی جاده حرکت کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نظرت در مورد چتر نجات چیه....بالون هم خوبه نه....وقتی علت سقوط ایران 140 را پیگیری نکنین (مشکل موتور) و کل صورت مسئله را حذف کنید دوباره از همونجا می خورین....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
پیشنهاد خوبیه فقط باید یک هواپیمای سوخت رسان هم همراه هر هواپیمای مسافربری فرستاده بشه تا هر نیم ساعت به نیم ساعت باکهاشو پر کنه
آخه مگه نمیدونی پرواز در ارتفاع پایین ، هم مصرف سوخت رو بسیار بالا میبره هم خطر برخورد با ارتفاعات رو افزایش میده دانشمند ؟؟؟؟
خدا رحمتشان کند و از گناه و بی خردی ما هم درگذرد و راه درست که راه تفکر، حلم، تواضع و راستگویی و امانتداری و مسئولیت شناسی است را به همه مسئولان و مردمان ما نشان بدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
مرسی .
اینم نتیجه کار دولت عزیز، همه انرژی رو صرف برجام کرد و اقتصاد داخلی در رکود وحشتناک نابود شد، رکود ایجاد کرد که مثلا بگه تورم رو کنترل کردیم ( هنر کردید !! دیگر کشور ها در رونق بازار تورم رو کنترل میکنن نه در رکود وحشتناک !!!) حالا مجوز فروش هواپیما هم داشته باشیم ولی صنعت هوایی بیپول باشه برای خرید، نوسازی و ... بی فایده است. دولت واقعا ناکارامد بوده . دیگر به این دولت هیچ امیدی نیست
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اگه برجام نبود ،که الان برگشته بودیم صدسال قبل
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چطوری اینطوری نتیجه گرفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
عوضش با برجام بجای بازگشت به صد سال قبل، به نود ونه سال قبل برگشتیم. ببینید و شکرگذار باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اگه برجام نبود الان باید مثل کره ای ها و ونزوئلایی ها میرفتی علف میخوردی .. البته چون ما علف نداریم باید میرفتی توی بیابون ها مثل شتر خار میخوردی
دو تا قطعنامه ، فروش نفت رو کرد یک سوم و دلار ۸۰۰ تومنی رو کرد ۳۸۰۰ تومن .. اگه اون رویه ادامه پیدا میکرد الان نمیتونستیم یک بشکه نفت هم بفروشیم و تبدیل شده
بودیم به ونزوئلا

البته این برجام باید زمان بوش اتفاق میوفتاد قبل از اینکه اقتصادمون توسط اوباما منهدم بشه ولی لجوج های پاکدست که هدفی جز نابودی ملت نذاشتند ، نذاشتن
نویسنده این کامنت
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
آقایون یکبار دیگه متن رو بخونید :) من نگفتم برجام خوب یا بد من گفتم سیاست های اقتصادی دولت بسیار بد بوده که با وجود برجام ( که اصلا برجام خوب) شرکت های هواپیمایی نتوانستند درست نوسازی و یا اورهال کنند چون به شدت در کشور با رکود روبرو هستیم چون دولت تمام انرژی خودش رو و سیاست های خودش رو بر پایه برجام گذاشته بود و کاری برای رونق اقتصاد نکرد و پس از برجام هم نتوانست درست در کشور رونق ایجاد کنه. و باز هم میگم صد هزار تا دیسلایک هم بدید باز هم میگم این سیستم بهش هیچ امیدی نیست.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
در ادامه بگم همین شرکت آسمان الان درخواست خرید 30 فروند 737 مدل مکس رو داده و هنوز چیزی دریافت نکرده و بعید هم هست که بتونه بخره نه بخاطر برجام بلکه بخاطر اینکه پولی نداره که بتونه بخره ( حالا بماند برجام خوب یا بد ، باز نیاید بگید برجام نبود فلان بود ...) توجه کنید اقتصاد داخلی بسیار خراب هست و مقصر اصلی هم سیاست های بد سیستم بیمار ما هست. و هیچ امیدی دیگه به این سیستم نیست
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
۱۵:۴۷ ناشناس
ببین دوست عزیز یه نگاهی به سیستم هوایی ونزوئلا بنداز ، هواپیمای اف16 داره یعنی حتی هواپیمای نظامی هم از امریکا خریده در تحریمی که شما میفرمایید. ما از شاخ و شونه کشیدن ها تنها ضررش رو گرفتیم و سیاستمون داغون هست جوری که حتی ونزوئلا به بیچارگی ما نیست و عقل داره در سیاست هاش
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
میدونی چرا آسمان پول نداره ۷۳۷ بخره ؟
چون اون قبلی ها ، ۸۰۰ میلیارد پول نفت رو هپل هپو و ریخت و پاش کردن و فعلی ها هم دارن گندهای اون قبلیهارو درست میکنن
فقط یک نمونه از گندهای قبلی ها برای فعلی ها ، همین موسسات مالی بودن ، تا همین لحظه حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به سپرده گذاران این صندوق ها پرداخت کنه تا اعتراضات این سپرده گذاران به اعتراضات ویرانگر تبدیل نشه . مدیران و موسسان این موسسات هم پول سپرده گذاران را خوردند و‌ طلبکاران خودشون را به جان دولت و بیت المال انداختند و یک لیوان آب یخ هم سرکشیدند و
از بس قلدر بودند ، حتی فرار هم نکردند بلکه با پررویی تمام ، راست راست می چرخند و به ریش ملت می خندند

سوالم از شما این است . کاری به آن ۸۰۰ میلیارد دلار و صدها هزار میلیارد تومان پولی که‌ در مسکن مهر ریخت و پاش شد ندارم . فقط با همین ۱۲ هزار میلیارد تومان ، چند فروند ۷۳۷ نو می توانستیم بخریم ؟؟؟؟
خبر ناگواری بود از دست دادن هوطنان، اما تا بازشدن محتوی جعبه سیاه نمیتوان اظهار نظری کرد با توجه باینکه هواپیما هم نو بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
خبر رو کامل بخون ببین هواپیما سال چند ساخته شده؟؟ سواد داری که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
هموطن کجا بود! همه از مسولین مملکت بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نو نبود عزیزم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ساعت خواب. فاز آن چیه ؟
گلابی برجامی زهرآگین از کار در آمد !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
هواپیمای تولید 1993 چه ربطی به برجام؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
برجام بده ، چاپیدن خوبه ؟؟
بیچاره خانوادشون چه داغی بر دلشون گذاشت دم عیدی..خدا صبر بده به ه
با سلام و عرض تسلیت،
امیدوارم مراجع ذیصلاح بررسی نمایند و در صورت اثبات " اجبار خلبان به پرواز با هواپیمای معیوب " ، مدیران شرکت آسمان ایرلاین به جرم قتل عمد به دادگاه معرفی شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
مراجع ذیصلاح !!!
نگو بابا از خنده روده بر میشیم
با سلام
ضمن تسلیت این حادثه به خانواده های عزادار ذکر چند نکته ضروری است
1- هدف دولت از خرید هواپیما بعد از برجام جلوگیری از این حوادث ناگوار بود. قابل توجه دوستانی که می گفتند چرا دولت پول مفت به هواپیما می دهد
2- عدم نظارت بر ساعات پرواز و تاخیر چند ساعته و بعضاَ چند ساعته که ممکن است در سقوط هواپیما دخیل بوده باشد
3- در عین حال باید ذکر گردد که چرا وزیر محترم با رخداد چنین حوادثی استضاح نمی شود. یا مشکل از جای دیگر است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
بعله ! یکی از بزرگان فرمودند می خواهند در هواپیمای لوکس لم بدهند .
سردار علایی استعفا استعفا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
برای چی استعفا؟؟؟؟
مگه من " راننده " اون هواپیما بودم؟؟؟؟؟؟
عمر پروازی این هواپیما ۳۰ سال است و هنوز هم در اتحادیه اروپا پرواز میکند البته اگر به موقع به روز شود. شاید دلایل سقوط چیز دیگری بوده است. متاسفانه ایرانیها هنوز یاد نگرفته اند که باید در هنگام پرواز و در طول پرواز تلفن موبایل خود را خاموش نگه دارند. من خودم چندین بار مشاهده کرده ام که موبایل مسافران ایرانی در طول پرواز روشنه.لطفا تحقیق شود که آیا این حوادث رابطه ای با روشن بودن تلفن همراه مسافران دارد یا نه.
پاسخ ها
محمود گرگانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
جناب دیده بودیم که یکی از ایران کامنت بذاره پرچمش از یک کشور دیگه باشه اما ندیده بودیم یکی از یک کشور .دیگه کامنت بذاره پرچمش برای ایران باشه
خواهشن برای مبرا کردن مسولان سقوط هواپیما رو تقصیر مسافران و مردم نندازید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
باشه عزیزم از مرحومین میپرسم
رییس جمهور قرار است استیضاح شود.
وزیر راه قرار است استیضاح شود.
===================================
"تـــــــــیتــــــــــــرســــــــــــــال 96:"
========================================

رئیس جمهور، وزیر راه را مسئول پیگیری علت سقوط هواپیما کرد...........
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
حالا که دستت تو کاره ، کلا یه رفراندوم بذار
با تاسف برای این حادثه ولی خدایی دم اون امدادگرانی که الان تو این کوه های کولاک زده و برفی راه میفتند تا خودشون رو به این محل مرتفع و صعب العبور برسونند گرم...خدایی دمتون گرم. خدا حفظتون کنه.
یه سوال؟
وقتی هنوز لاشه هواپیما را پیدا نکردند چطوری میگن همه سرنشنینان مردن؟ یا چطوری محل سقوط را تعیین کردند؟
رفراندوم برای برکناری آخوندی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
آخوندی عمرا کسی بتونه عزل و یا استیضاحش کنه! برو سوابقش رو بخون متوجه میشوی
ملت ایران تاکی باید تاوان ناکارآمدی مسولان راپرداخت نماید بادرامد 50سال گذشته اکثریت ملت به زیر خط فقر وفلاکت رفتند واین هم وضعیت هواپیماییمان
وقتي واژه جلسه مديريت بحران رو ميشنوم حالت تنفر دست ميده به من، واقعا تا کي به جاي فکر اساسي فقط دنبال جلسات مسخره و بيخود هستيم، اينهمه خانواده براي چي عزادار شدند؟ واسه اينکه نميخوايم قبول کنيم مديريت و سياست بلد نيستيم
مردم رنجر کشيده کشورم تسليت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
بیشتر حالت تهوع به آدم دست میده .
از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
میلیون ها لایک
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
جان من بگو ربطش به اقتصاد مقاومتی چیه ما هم بفهمیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ربطش به اقتصاد مقاومتی اینه که خودتون نمیدونید اقتصاد مقاومتی یعنی چی
بعلت سو مدیریت دولت و بی تدبیری تا کی باید تاوان داد کی قرار مسول پذیر شود تصادف قطار کشتی بی توجه ای به زلزله زدگان آتش سوزی برج حوادث بارندگی و.........
22بهمن مبارک باد
هواپیماهای ک قرار بود امریکا بده چی شد پس؟
متاسفم. خدا صبر بده. ولی مسافران کشور امنیت ندارند. آن از وضعیت جاده ها، هواپیما هم که احتمال سالم نشستن پنجاه به پنحاه می باشد وضعیت قطار را که همه می دانند. جان انسان ارزش ندارد
یه پیچ هواپیما نمیتونیم بسازیم فقط شعارها توهم زا و مرگ بر این و آنمام به هواست.
طرف هنوز نمیدونه اشعه اتمی یه حرف بی معنیه، و معادله موج نمیدونه چی هست، اصن نمیتونه دلتا معادله درجه 2 تشکیل بده، دم از پیشرفت و تکنولوژی میزنه، خدا بهمون رحم کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
احسنت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
مشکل شمای که بی سوادی ولی فکر میکنی باسوادی....پرتو گاما باعث افزایش جهش میشه....معادله درجه چه ربطی به شقیقه داره....
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ناشناس سوم منظور ناشناس اول ربط دادن این مفاهیم به هم نبود ارزیابی معلومات یک عده معلوم الحال بود
عزیزان عزیزان عزیزان عزیزان عزیزان عزیزان عزیزان عزیزان عزیزان عزیزان عزیزان عزیزان عزیزان عزیزان عزیزان عزیزان عزیزان عزیزان عزیزان عزیزان

هر ATR ای که ATR های بعد از برجام نیست! این کهنه ی 20 سال قبل بود که سقوط کرد. جدید ها فقط در اختیار ایران ایر هست.

بگذریم که بی کفایتی و بی تعهدی مسولان همیشه موج میزنه !
دودش هم به چشم مردم بی گناه میره!

همه جای دنیا هواپیما یعنی آرامش، توی ذهن ما ایرانی ها یعنی مرگ!
دیشب یه فوکر توی مشهد از باند خارج شد که فقط خدا رحم کرد! کی یه کی گیر بده ؟! مردم بد بخت ساده هم یقه همو میگیریم !
15 ساعت بعدش هم 60 نفر به رحمت خدا رفتن و دنیایی فشار و استرس به ملتی بیچاره ایی که هواپیماهای نو و مدرن کشورهای عربی روزانه به تعداد 955 عدد از روی سرمون رد میشن و حسرت دیدنشون رو دارن. نمیدونم تابناک جان منتشر میکنی یانه ! ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
تمام سرنشینان این هواپیما هم از مسئولین هستند، مردم عادی هواپیما پولشون نمیرسه سوار بشوند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
حضرت قشنگ، میدونی چقدر از برجام گذشته ؟ نباید این ای تی آر قدیمی از رده خارج میشد ؟ با 25 سال کارکرد ؟ نباید درست اورهال میشد ؟ خبر داری که عکس اورهالش رو از اینستاگرام آسمان پاک کردن ؟ فکر میکنی چی شده ؟ بله این شرکت ها به دلیل رکود وحشتناک مملکت ورشکسته هستند و نمیتونن درست نوسازی و اورهال کنند. نتیجه اش هم میشه همین، حالا شما کاسه لیس برجام بیا بگو اینکه برجامی نیست. گیرم هم نباشه دو سال پیش ببین همین مدل برجامی که تازه نوساز هم بوده افتاده !!. هواپیمای بی کیفیت خریدن آقا نشسته امریکا واسه مردم ایران چرت مینویسه. من و شما جایی زندگی نمیکنیم که نگرانی مردم ایران رو به درستی درک کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
جناب نا شناس از انگلیس چرا اظهار نظر میکنی؟تو اونجا حالتو بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
.قطعه هواپیما اگه ایراد داره باید با مال کارخانه تعویض بشه ....میخواد بیست ساله باشه یا شش ماهه....
برجاممممممممممممممممممم

پس کو گلابی هواپیمات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
همین امثال شما و دوستانتون تو آمریکا از خداشونه که ایران نتونه چهارتا هواپیمای نو بخره، کساییکه تا الان میگفتن چرا هواپیما میخریم حالا میگن چرا هواپیما نمیخریم!!
نمونه وحشتناك از ناکارامدی مسولين .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
عه! زبونتو گاز بگیر! مسولین از این کارآمد تر!
تازه 50 تا مدل جدیدشو برات سفارش دادند از فرنگ بیارند
هواپیمای مسافربری و ملخ دار!!!!!!!!!!! عکس هواپیما را نگاه کنید آدم واقعا می ترسه از دیدن عکسش چه برسه به اینکه بخواد سوارش بشه!!!
کاش تمام هواپیماهای ناایمن را اوراق کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
یکم مطالعه کن امنیتش بسیار بالاست
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
بی سواد نباشیم انقد. توربو پراب و موتور ها مال پرت اند ویتنی کانادا هستند. از فضا پیما هم انقد کار بکشی و بهش خبنرسی ب چخ میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ممنون از اینکه باعث بالارفتن سواد مخاطب شدید،
ولی آمار سوانح این مدل از هواپیما چیز دیگری را بیان
می کند:
تابناک : کد خبر: ۷۷۵۳۷۱تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
با هواپیمای سقوط کرده و سوابق حوادثش آشنا
شوید
سال ۱۹۹۴: ATR ۷۲–۲۱۲ خطوط هواپیمایی امریکن ایگل (American Eagle) در ۳۱ اکتبر دچار حادثه شد و تمامی ۶۴ مسافر آن (۴ نفر خدمه) در دم جا سپردند.

سال ۱۹۹۵: ATR ۷۲-۲۰۰ خطوط هواپیمایی ترانس
................آسیا (TransAsia Airways) در ۳۰ ژانویه ...........
"با توجه شرایط اقلیمی نا مساعد شهرستان سمیرم، امکان اعزام بالگرد به منطقه وجود ندارد و به همین دلیل نیروهای امدادی از طریق بالگرد به محل حادثه اعزام شدند."

الان اینی که گفتی یعنی چه؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
دقیقا
خودشونم نمی خونن چه می نویسن!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
:))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
یعنی ای تی ار ها هم مثل ایران 140مشکل قدرت دارن(ارتفاع پرواز )
واقعا شرافت انسانی رو بردید زیر سوال
66 نفر تو این هواپیما بودن --- یکی شون یکی از همکارای من بود که تازه بچه اش به دنیا اومده بود
اون وقت یک سری صحبت از برجام میکنن ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
همکارت احتمالا از مسولین نبوده؟؟؟ چون مردم عادی پولشون به هواپیما نمیرسه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
شیطون نگفته بودی، همکارت آقازاده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
زمانی که اسحاق جهانگیری موقع زلزه کرمانشاه صحبت از مسکن مهر میکرد کجا بودی؟؟؟؟
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
کدوم مسپول و آقازاده ای سوار این هواپیما شده ؟ ... واقعا برای خودم متاسفم که تو هموطنانم شماها هم هستید که از هر چیزی سوژه درست میکنید
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ناشناس ۱۳:۵۱ همکار من برای ماموریت اداری رفته بود
وزیر راه باید پاسخگو باشد چطور هواپیمای که چند بار تا مرز سقوط رفته همچنان استفاده کردن؟
نحوه امداد رسانی ایرانی
امداد رسان: بحمدالله توانستیم خودمان را به محل حادثه برسانیم و تمام اجساد را بیرون بیاوریم
مجری: به شما خدا قوت میگیم
اين دونفر شهيد امنيت پرواز شدند؟ بقيه چي؟ يعني چي؟ يعني حادثه تروريستي بوده؟ .. چرا فرق ميزارين حتي بين كشته ها و اموات يه عده شهيد حساب بشن يه عده اموات؟..واقعا باعث اختلاف و كينه ورزي ميشه اينگونه ديدگاه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نیروی امنیت پرواز بودن ....بابام جان....حالا مگه اونای که شهید حساب شدن چه گلی به سرشون زدید ....جز تحقیر و زخم زبان و .....سو تغذیه بچهاشون(این یکی را خودم شهادت میدم......سو مدیریت ایرانی در همه جا هست....)..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
داداش بذار یک مستمری و یک لقمه نون گیر بازماندگان این دو عزیز بیاد .. اگه عزیزان امنیت پرواز نبودند ، تاحالا دهها هواپیما توسط تروریست ها ربوده شده بود یا منفجر شده بود ..
اگه بهشون میگن شهید ، هم بخاطر اینه که در حین ماموریت ، اون هم ماموریتی که هدف اصلیش حفظ جان دیگرانه ، کشته شدند و هم اینکه امکان در نظر گرفتن یک مستمری مادام العمر برای خانواده این عزیزان که امروز نان آورشونو از دست دادن ، توسط بنیاد شهید یا نهادهای
مربوطه دیگر وجود داشته باشه
البته با این اشتباهات مدیریتی ، باید بقیه جانباختگان این حوادث و همینطور بیشتر حوادث جاده ای که در اثر بی کیفیتی خودرو و جاده بوجود میاد رو هم شهید حساب کرد !!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
داداش اولا شهید بودن یا نبودن رو خدا مشخص میکنه نه حرف و حدیث مردم دوما اونی که امنیت پرواز بوده کارش همین بوده که جونشو برای امنیت مردم به خطر بندازه این دور از انصاف هست که کسی که جونشو به خطر میندازه رو با کسی که مثلا
!!!!..داشته میرفته کلاهبرداری کنه
هواپیما ملخدار باشه
20 سال هم عمر
هوا هم نا مساعد
66 مسافر هم داشته
اگر به مقصد میرسید عجیب بود
حتما قبلا هر وقت میرسیدن خلبان به همکاراش پیام میداده بیا دیدین رساندمشون
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
عمر داشت25 سال
دقیقا تو مسیرهای کوهستانی باید هواپیماهای بهتری استفاده بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
عزیز این هواپیما ملخدار نیست
اینها جت توربوپرابه این جت برای هواپیماهای کوچک مقرون به صرفه تر از جت توربوفن می باشد
تسلیت به باز ماندگان
تازمانیکه مسولان ناکارامد هستند باید هرروز شاهد این وقایع تاسف بارباشیم
حادثه پشت حادثه.. یه زمان خبرهای هند را میخوندم میگفتم چه بی در و پیکر هست و این همه ادم کشته میشه هر روز... ماشالله ایران داره میزنه رو دست همه کشورها ...
البته که مقصر مردم نیستن ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اتفاقا مقصر مردم هستن .....شعار زدگی و دید سطحی....خودخواهی کودکانه....هواپیمای که لوازم یدکیش نمیاد چه بدرد میخوره.....
شرکت های هواپیماسازی از بهترین آلیاژها و مواد اولیه و بهترین تکنیک ها و با بالاترین دقت برای ساخت هواپیما استفاده می کنند . بطور مثال بیشتر قطعات فلزی هواپیما از آلومینیوم و تیتانیوم و آلیاژهای فولاد ضد زنگ‌ و ضد خوردگی ساخته می شوند . قطعات پلاستیکی و لاستیکی هم دوام و‌ کیفیت بسیار بالایی دارند و بهمین دلیل ، از یک هواپیما می توان ۵۰ یا حتی ۱۰۰ سال استفاده کرد به شرطیکه عملیات تعمیر و نگهداری ، بادقت بالا و کیفیت بالا مطابق دستورالعمل های کارخانه سازنده و توسط پیمانکاران بادانش انجام شود و از قطعات یدکی نو و با کیفیت استفاده شود

پس سن و سال یک هواپیما نمی تواند عامل سقوط آن باشد بلکه سهل انگاری در عملیات تعمیر و نگهداری و اشتباهات انسانی پرسنل نگهداری و خلبان ها ، عامل اصلی بیشتر سوانح هوایی است و درصد کمی از سوانح هوایی در اثر اشتباهات در پروسه طراحی هواپیما اتفاق افتاده است و دوستان نباید ملخی بودن ( توربوپراپ) بودن هواپیما یا ساخت بویینگ و ساخت ایرباس نبودن هواپیما یا حتی ۲۰ ساله بودن هواپیما را عامل سقوط بدانند چون ATR یکی از بهترین شرکت های هواپیماسازی دنیاست که سهم زیادی از بازار هواپیماهای کوتاه برد منطقه ای را در اختیار دارد و هواپیماهای ساخت این شرکت در تمام دنیا پرواز می کنند و تمام استانداردهای سختگیرانه موجود را هم پاس کرده اند

متاسفانه در ایران ، علاوه بر سهل انگاری در عملیات تعمیر و نگهداری و یا نداشتن دانش کافی و عدم دسترسی به قطعات نو و باکیفیت ، یک عامل دیگر در سوانح هوایی دخیل شده است و آن هم مشکلات مدیریتی است . متاسفانه مدیران با اینکه می دانند یک هواپیما مشکل فنی دارد ولی از هواپیما استفاده می کنند و اینگونه جان خدمه و مردم را به مخاطره می اندازند درحالیکه اگر چنین اشتباهات مدیریتی و اینگونه سهل انگاری ها و بازی با جان مردم در کشورهای دیگر اتفاق بیوفتد ، مدیر مورد نظر به سه میخ کشیده خواهد شد !!!
پ

روحانی مچکریم

حالا ببینید صنعت هسته ای رو به فنا دادند و بجاش چه هواپیماهایی خریدند!
حالا نو با کهنه اش چه فرقی داره؟؟! تازه قراره 50 تا از این هواپیما ها نو اش را وارد کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
بس کن بابا
بسیار خبر تاسف آوری بود . خداوند به بازماندگان صبر دهد . ضمنا ای کاش یکسری مدیران و نمایندگان مجلس که به دولت خرده می گیرند چرا نوسازی ناوگان هوایی را در اولویت قرار داده در افکارشان تجدید نظر کنند. همه تصمیم گیریهای ما شده سیاسی و قدرت نمایی و مردم باید تاوان ناکارامدی سیاسیون قدرت طلب را بدهند .
یکی میگفت میخوان هواپیماهای نو بخرن که دستمون از دعا و نذر و نیاز برای یک پرواز کوتاه بشه. یعنی اینکه باید ازهواپیماهای کهنه با نذر و نیاز استفاده کنیم.
حالا دستتون رو برا شیون بلند کنین.
یکی از دوستان من یاسوجی هست. بارها با این هواپیما پرواز داشته .گفت فرودگاه یاسوج نزدیک 20 ساله کار میکنه اما رادار نداره.هواپیما atr هم نمیتونه بالا ابرا بره پس با کمی بارندگی این پرواز کنسل میشه.عجیبه ایندفعه کنسل نشده
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
رادار نداره؟!!!!! با دود اتیش علامت میده ؟
دوستان توجه نمایند که اولین سقوط هواپیمای مسافربری در ایران به تاریخ " ۱ / ۱۱ / ۱۳۵۸ " پرواز ۲۹۱ ایران ایر از مشهد به تهران بوده است و در سالهای قبل از آن هیچگونه سقوط هواپیمای مسافری در ایران نداشته ایم.
قضاوت !! قضاوت!!! قضاوت؟؟؟
تا کی در مورد هر خبری که می شنوید فوراً قضاوت میکنید ؟ سعی کنید کمی برای آرامش وابستگان این مسافران با آنها همدردی کنید نه با حرفهای بی ربط خود به درد آنها اضافه کنید. بالاخره خدائی هست .
خیلی سخته. خدا به همشون رحمت و به خانواده هایشان صبر بدهد.
اگه الان یه ماهواره سنجش از دور داشتیم حداقل الان میشد فهمید هواپیما آیا سقوط کرده منفجر شده یا نه امید داشته باشیم که عزیزانمون زنده ن و منتظر کمک
دوستان لطفا اینقدر برجام برجام نکنین .. ازقدیم گفتن خراب کردن راحته ولی ساختن سخته

یک گروهی بیایند و با ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد ، یک کشور را به مدت ۸ سال ویران کنن و بعد توقع داشته باشیم یک گروه دیگر با دست خالی و با وجود خرابی ها و تحریم های کمرشکن ، کشور را آباد کنن ، اوج بی انصافی است .. من از روحانی راضی نیستم و از او حمایت نمی کنم ولی لطفا انصاف داشته باشیم .. مملکت توسط تیم !!! احمدی نژاد ویران شد و روحانی و حتی لشکری از روحانی ها و ظریف ها و دهها برجام هم نمی توانند این کشور ویران را بازسازی کنند

کشور ما مشکلات اساسی زیادی دارد و بخش زیادی از این مشکلات مشکلات قانونی و خلاهای قانونی است که ریشه د نمایندگان دارد و بخش دیگر هم سهل انگاری در اجرای قانون و . مشکلات فرهنگی هم که بجای خود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ما که کلا بجز گروه خرابکار گروه دیگه ای ندیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
خیلی وقته که کار این ملت شده انتخاب بین بد و بدتر
احسنت..واقعا ادم چی بگه به این افرادی که تو این شرایط هم قصد تسویه حساب جناحی دارند و از برجام و.... صحبت میکنند..متاسفم..ولی اگر واقعااین هواپیما سه هفته پیش مشکل داشته باید این مدیران مقصر محاکمه بشوند..روحشون شاد..خداوند به خانواده هاشون صبر عنایت کند
یکی از هزاران نتیجه عدم ارتباط دوستانه و عاقلانه با غرب همین حوادث به علت فرسوده بودن این هواپیما هاست.....ما می خواهیم با جهان صنعتی قدرتمند غرب رابطه داشته باشیم نه با روسیه و چین.
امروز چهاردهمین سالگرد فاجعه انفجار قطار نیشابور هم هست.
دوست دارم همین الآن وب سایت هوپیمایی آسمان را چک کنید. نه عذر خواهی نه .....
واقعا کی گفته برای هواپیمای مسافربری نمیشه طول عمر در نظر گرفت ؟؟؟؟

هر شرکت سازنده هواپیما مستندات طول عمر و سرویس ها رو ارایه میده . /
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
خستمه خيلي خستمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اکثر قطعات هواپیما طول عمر بسیار بالایی دارند . بطور مثال اکثر قطعات فلزی بدنه از آلیاژهای ضد زنگ و ضد خوردگی ساخته میشن و از نظر مکانیکی مقاومت بسیار بالایی در مقابل خستگی فلز دارند
موتورها طول عمر مشخصی دارند که باید بعد از اتمام عمرشون ، تعویض یا اورهال بشن
بدنه هواپیما هم نیاز به چک و مراقبت مداوم داره و با اورهال و مقاوم سازی بخش های حساس بدنه میشه از هواپیما ، به مدت بیشتری استفاده کرد
هواپیما با خودرو فرق میکنه چون عمر خودرو بدلیل پدیده خوردگی و خستگی فلز بسیار محدوده چون خودرو
از آلیاژهای ارزان قیمت فولادی ساخته میشه نه آلیاژهای گرانقیمت آلومینیومی و تیتانیومی
سقوط هواپیما در ایران بخاطر خطاهای انسانی و سهل انگاری در چک و نگهداری و عدم اورهال هواپیماها و دسترسی نداشتن به قطعات یدکی نو و باکیفیت و استفاده بیش از حد از هواپیماها و استفاده بیش از عمر قطعات هواپیماها و البته لجبازی های مدیران اتفاق میوفته که در نهایت هم همه ی کاسه کوزه ها بر سر خلبان مرحوم شده هواپیما شکسته میشه و مدیران مبری میشن و همچنان به کارشون ادامه میدن و این چرخه تا سقوط همه ی هواپیماهای موجود ادامه خواهد داشت
بهتر است مشخصات سرنشینان را تا قبل از روشن شدن حادثه واضح پخش نکنید.
چه خوبه که ما 70 میلیون کارشناس صنعت هوایی داریم که تنها ابزارشان چسب است !! یعنی همه مسایل را با چسب به هم می چسبانند ..از برجام . هواپیمای ملخی و دولت تدبیر و امید و انرژی هسته ای و تورم وکج بودن درخت خیابان ولیعصر و .... دوستان : بنز صفر کیلومتر تصادف نمی کند؟ ویزگیهای هواپیمای ملخی را می شناسید ؟ در زمان دولتهای دیگر حوادث نداشته ایم ؟ از عمر مفید هواپیما چه می دانیم ؟ آیا مسیر هوایی این پرواز را می دانیم ؟ خلبان آن را می شناسیم ؟ از شرایط اقلیمی منطقه خبر داریم ؟ . لطفا فکر نکنید حتما باید یک چیزی بنویسید .سکوت هم در شرایطی که تخصص نداریم نکته خوبی است !
این مدل هواپیما ها را به نام پراید هوایی میشناسند
پراید هوایی از نظر تلفات رکورد زده
حادثه آنقدر ناگهانی بود که رئیس جمهور وزیر راه مسئولین ستاد حوادث وسایر عزیزان همه باهم غافلگیر شدن
خواهش میکنم یکی به این مسئولین حالی کنه که اقتصاد مقاومتی یعنی با پرداخت بموقع حقوق حداقلی و کسب رضایت کارگران و کارمندان با افزایش علاقمندی شغلی ؛ در قدم اول؛ ارتقاء کیفیت را در امور و محصولات بدست بیاوریم , نه اینکه با کاهش حق الزحمه و تاخیر در پرداخت با ایجاد اغتشاش ذهنی و از بین بردن تمرکز ذهنی به بهای انباشتن پول در راستای اقتصاد مقاومتی همان کیفیت نصف و نیمه را نابود نماییم.
این حوادث صرفا بخاطر وسایل و ابزار فرسوده تکرار نمیگردند و صد در صد اغتشاش ذهنی مردم در افزایش بروز خطا و بیدقتی موثر است؟ وزیر محترم دقت کن کن کن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اتفاقا معنای اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه‌مردم گرسنه بمونن و در مقابل گرسنگی و بیپولی مقاومت کنن و دم نزنن و لبخند ژکوند هم به مسوولین بزنن تا همچنان دلال های تحریم بتونن بگن مرگ بر آمریکا و مسوولین هم همچنان بتونن مثل قبل ریخت و پاش کنن
به بازماندگان اين سهل انگاري تسليت عرض مي نمايم و خداوند به ايشان صبر عنايت فرمايد. وقتي هواپيمايي سه هفته قبل هم مشكل داشته چرا پرواز كرده؟ چرا براي جان مردم ارزشي قائل نيستيد؟
مرگ بر آمریکا
شرکت آسمان - سازمان بازنشستگی کشوری ( پر از معاونان و مدیر بازنشسته) - علی ربیعی - وزارت - کشتی سانچی ..............
سن چه ربطی داره .....موتور ایراد داره با قطعه نو تعمیرش کن یا کل موتور را تعویض کن.....خوبه میخواهی بیستا از این نوع هواپیما بخری هنوز تو تعمیر و قطعاتش مشکل داری....هواپیمای که برای پرواز سرباند قرار میگیره باید سالم باشه......
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
سن مهم نیست؟؟؟!!!. وقتی دروس مرتبط با این رشته رو نخوندی نمیدونی استهلاک بدنه و پره ها و ... چیه لازم نیست حرف بزنی
اين هواپيما سه شنبه هفته قبل (5 روز پيش) فرود اضطراري داشت در فرود گاه ياسوج. پس از بلند شدن دريچه اي نبشته بوده و بعلت به هم خوردن تعادل بر گشت به فرودگاه.
جانهای مسافران هواپیماها ، قطارها، اتوبوسهای سانحه دیده فدای سر ایشان !!
ان شاالله فردای قیامت بتونند پاسخگوی خون این افراد باشند!
با سلام، عرض تسلیت به خانواده های محترم جان باختگان عزیز این حادثه دردناک
تا وقتی از این رییس جمهور و وزیر حمایت میکنید بکشید که حق شماست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
فعلا که مدیرعامل و مقصر اصلیش از هم کیشان خود تونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اف بر امثال تو که جان ادمها را هم با منافع جناحیتان پیوند میزنید
الف
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
واقعا که تا وقتی آدمایی مثل شما تو این کشور زندگی می کنند وای بر ما
بيخود نيست كه دوستم ميگفت با هروسيله نقليه اي كه پايش روي زمين نباشد با آن مسافرت نميكنم
خبر جالب اینکه عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قبل از یافتن لاشه هواپیما و بررسی جعبه سیاه گفته است:
هواپیما نقض فنی نداشته است.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شک نکنید سناریو مقصر بودن خلبان مرحوم در حال تکرار است.!
از بس گفتیم مرگ بر این و مرگ بر اون ، کلا مرگ داره واسه خودمون میاد
بالاي لبرها
سقوط هواپیما در کشوری که با بارش برف و باران تعطیل میشود چندان عجیب نیست.
دولت بجاي هزينه سرسام آوري خريد هواپيما و كشتار بيشمار مسافران بودجه آن توسعه احداث بزرگراهها و خطوط ريلي نمايد حداقل وقتي اتفاقي افتاد سريع مردم به آن دسترسي پيدا ميكنند و تلفات آنچناني هم ايجاد نميكند و مانند هواپيما وابستگي تكنولوژيكي هم نداريم .فاصلاه ياسوج تا شيراز زميني حدود دو ساعت بيشتر نيست با ساحت جاده و ريل راه آهن هم اشتغال ايجاد ميشود هم وابسته به خارج نيستيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ناشناس اصلا میدونی مسافرت با الاغ و شتر نه تلفاتی داره نه خرج زیاد. حتما این راهو امتحان کن
و داستان تکراری ضعف مدیریت بحران در ایران
فكر ميكنم آخوندي ديگه كارش تمامه .
عدالت یعنی همین هواپیماهای اسقاطی برای داخل!!!!!!!!!!!هواپیماهای نو واسه سفرهای خارج؟؟عدالت از اصول دین بود؟ شاید هم من اشتباه میکنم
در چنين فرودگاههاي و هواپيماي كوچك بايد مسير پرواز بموازات جاده زميني و در ارتفاع كم صورت گيرد تا هم حوادث كم تر باشد هم در صورت سقوط بتوان سريع موقعيت آن را پيدا كرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
دانشمند .. پرواز باید بالاتر از ارتفاعات منطقه و مسیر انجام بگیره تا ریسک برخورد به ارتفاعات به صفر برسه
هواپیمایی که دهها و شاید صدها تن وزن داشته باشه که نمیتونه مدام برای رد کردن هر کوه و تپه ای ، بالا و پایین بره و ارتفاعشو کم و زیاد کنه
علاوه بر مسایل ایمنی ، پرواز در ارتفاع پایین به سوخت بیشتری هم نیاز داره و موتورهای جت و توربینی ، در اتفاعات پایین تر بعلت غلظت بیشتر هوا نسبت به ارتفاعات بالاتر ، سوخت بیشتری مصرف میکنن که مقرون به صرفه نیست
چرا مردم ما فرق ATR های 30 سال پیش و این جدیدا رو هر چی توضیح میدی واسشون بازم نمیفهمن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
به همون دلیل که مسئولین ما فرق دلار 120 تومنی 30 سال پیش رو با دلار 4800 تومنی الان نمی فهمن!!
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
این مردم جزء دلواپسان هستن که هیچ وقت نمیخوان بفهمن شما هم سعی بیهوده نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نمیخوان بفهمند عادتشون همینه
دوستان وقتی اطلاعات کافی و تخصصی ندارید لطفا اینقدر ملخی ملخی ملخی نکنین

هواپیماهای توربوپراپ از نوع خاصی از موتورهای توربینی یا همان جت استفاده میکنن فقط یک ملخ به محور اصلی موتور متصل شده تا بشه از موتورهای جت کوچکتر و کم مصرف تر و کم صدا تر و ارزانتر استفاده بشه و نیروی رانش اصلی مورد نیاز بجای اینکه از نیروی جت بدست بیاد از نیروی پیشرانه ملخ بدست بیاد .. این نوع هواپیماها با آنچه در ذهن شما بعنوان هواپیمای ملخی هست فرق داره .. هواپیماهای ملخی قدیمی از موتورهای پیستونی استفاده میکردند که دیگه بجز هواپیماهای سبک شخصی و آموزشی ، از موتورهای پیستونی در هواپیماهای بزرگ استفاده نمیشه

هلیکوپترها هم از موتورهای جت استفاده میکنن که به موتورهای توربوشافت معروف هستند و ملخ هلیکوپتر توسط یک جعبه دنده به محور مرکزی موتور جت وصل میشه

موتورهای توربوپراپ ، برای هواپیماهای کوچک تا متوسط و برای پروازهای منطقه ای و کوتاه استفاده میشه و هزینه نگهداری پایینی دارن .. همچنین مصرف سوخت پایین تری دارن و در نتیجه برای پروازهای کوتاه بسیار به صرفه هستند

هواپیماهای موفق بسیاری از موتورهای توربوپراپ ملخی استفاده میکنن که یکی از موفق ترین آنها هم هواپیمای C130 است که هزاران فروند از اون ساخته شده و در نیروهای هوایی جهان استفاده میشه و اتفاقا هواپیمایی بسیار مطمئن و کارا هم هست که مورد استفاده نظامی داره و بهمین دلیل باید قابلیت اطمینان پذیری بالایی داشته باشه .. پس نباید به موتورهای توربوپراپ ایراد گرفت چون اگه موتورهای توربوپراپ مورد اطمینان نبودند هیچوقت در هواپیماهای نظامی مورد استفاده قرار نمی گرفتند
باسلام. با عرض تسلیت خدمت همه ایرانی ها . دیگه زندگی ارزش نداره و بس ......
نگران نباشید با مرگ بر آمریکا همه چی درست میشه.
پس از شش ساعت و نیم ، محل سقوط هنوز مشخص نیست . آیا واقعا با جی پی اس یا اینهمه سیم کارت داخل هواپیما ، نمی شه محل آن را ره گیری کرد ؟ چطور یه گوشی گم شده توسط سیم کارت رهگیری می شه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
فکر کنم مخازن هواپیما با بنزین پر میشه و این هواپیما هم در میانه مسیر بوده یعنی حداقل نیمی از ظرفیت باک های سوختش ، پر بوده .. در اثر سقوط هم صد در صد جرقه و انفجارهای کوچک اتفاق میوفته که باعث شعله ور شدن بنزین میشه و هزاران لیتر بنزین هم میتونه براحتی سیمکارت و موبایل و حتی بسیاری از قطعات فلزی بدنه هواپیما رو ذوب کنه
داداش یه ذره فکر کردن هم خوب چیزیه .. بالن نیتروژنی یا هلیومی که سقوط نکرده .. گاری چوبی هم نبوده .. یک هواپیما بوده پر از بنزین یعنی یک بمب متحرک
از خداوند بزرگ به جان باختگان این حادثه طلب آمرزش و برای بستگانش صبر جلیل خواستارم . بگذاریم آقای رییس جمهور روحانی این هواپیماهای کهنه و فرسوده را با هواپیمایی استاندارد و نو جایگزین کند اینقدر به دست و پای روحانی را به حساب مخالفت سیاسی نبندید . بگذاریم دولت این لگن های قدیمی را جمع اوری کند . مردم ایران مستحق این هواپیماهای روسی و اکراینی ...نیستند
به جای این اظهار نظرها ،، لطفا بگید انشالله امداد و کمک بهشون برسه، دعا کنید براشون
از بس که مرگ بر این و آن گفته میشه هر روز انواع مرگ ها بر سر مردم این مملکت میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
احسنت.
از صبح تا شب فقط كارمان شده گفتن مرگ بر زمين و زمان و ااين و ان.
الهي العفو. الهي العفو. الهي العفو.
تابناک میشه یه طرح مشکی مثل روبان یا تم مشکی هم بزاری رو سایتت
با درایت و کفایتی که مسئولین محترم اجرا و نظارت دارن این اتفاقات باز هم خواهد افتاد
حداقل تو این جور وقتا روبان مشکی رو تو سایتت
هواپیما سقوط کرد
پاس سقوط کرد
دختری از پل سقوط کرد
.... کی سقوط می کند؟
پاسخ ها
صفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ای جانم ...عالی بود
روزانه حدود 40 نفر بر اثر تصادفات رانندگی فوت میکنند. آیا آنها که سقوط میکنند خونشان رنگین تر است؟
عرض بنده این است که جان انسان ها همه گران قیمت است و نباید جان حتی یک نفر بیهوده تباه شود چه در جاده چه در سانحه هوایی.
ناوگاه هوایی، زمینی (اتوبوس و سواری)، ریلی و دریایی! ما همگی کهنه و یا کم کیفیت است. وبرخی هم بیشتر به فکر جیب وارد کنندگان و تولید کنندگان
شاید اگر هواپیما هم تولید میکردیم، این خبر ها اینقدر داغ نمیشد؟
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چهل نفر یک جا به رحمت خدا نمیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اگر تک تک بمیرند، از ارزش جانها کاسته میشود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
مجید میدونی در هر دقیقه چند نفر در ایران در اثر تصادف فوت میکنن؟؟ در یه ساعت چند تا میشه در روز چند تا اینو میدونی که تا بحال به خاطر دوتا لگن سازی داخلی صد هزار نفر بیشتر از کشته های جنگ ایران و عراق کشته داده شده؟
واقعاً سوء مديريته. اگر تيم زبده و قوى ئي بر اين كار نظارت و عامل رفع سوء اثرات و رفع معايب مكانيكى و فنى و... باشند، از اين دست مشكلات جلوگيرى ميكند.
خداوند به خانواده ها و كلاً ايران صبر دهد.
خدا رو شکر برجام رو امضا کردیم و دیگه شاهد سقوط هواپیماها نیستیم!!! روحانی مچکریم :)
اینم تقصیر احمدی نژاده وگرنه حسن خوبه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
مشمئز کننده اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
فرقی نداره. هیچ کس به فکر مردم نیست
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
منم فکر کنم فقط مردم هستن که کار کنن و مالیات بدن تا دولت بتونه بچرخه
آقای آخوندی کلاهش را بالاتر بگذارد
وزیر راه و مسوول هواپیمایی کشوری و مدیر عامل آسمان باید برکنار و دادگاهی شوند
مسئولین روی این موضوع فکر کنند
ارتفاع کوه دنا زیاده
میشه تقصیر را به گردن اون انداخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نه، مقصر خلبان بوده چون جغرافیش خوب نبوده و نمیدونسته کوه دنا ارتفاع زیادی داره
البته شرکت سازنده هم مقصر بوده چون هواپیمای توربوپراپ رو جوری نساخته که بتونه مثل هواپیماهای جت عادی ، در ارتفاعات بالاتری پرواز کنه و یا از روی کوه های مرتفع بتونه پرش کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
آفرین .تقصیر کوه دنا ست . این درسته اصلا هیچکس مقصر نیست.
صد در صد اون کسی که رادار رو کنترول میکرده یا خواب بوده یا تو تلگرام بوده یارفته بوده نماز یا ناهار میخورده یا روزنامه میخونده که ندیده هوا خرابه -...
خوب اگه هواپیما خراب بوده چرا اجازه ی پرواز رو دادن یا اگه جلوش مانع بوده باید بهش اعلام کنن ..
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
لطفا یک نفر متخصص در مورد اینکه در چه شرایط جوی هواپیما نباید پرواز کنه توضیح بده
تحریم ها کاغذ پاره است و هیچ اثری ندارد، مرگ بر آمریکا ، ما اگر با تمامی دنیا هم قطع رابطه کنیم باز رو پای خود می ایستیم ، واقعا تا کی ، ما یعنی از ژاپنی ها بیشتر می دونیم ، اونا می دونم که امریکا با کشورشون و مردمشون چکار کرده ولی هیچ وقت مرگ بر امریکا نگفتن باز با امریکا و دنیا روابط سیاسی و تجاری دارند، واقعا وای بر ما وای برما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
احسنت. ژاپن، ويتنام و كامبوج با آن همه خسارتي كه در جنگ با غرب ديدند الان براي منافع ملي با آمريكا همكاري‌هاي گسترده در تمام زمينه‌ها دارند.
دوستان نگران نباشید وزیر راه تماس گرفته میگه مردم نگران نباشن همه مسافرین بیمه بودن!!!!
واقعا من موندم اینا چرا برکنار نمیشن پارتی این حضرات کی هست که اینقدر محکم سر جاشون نشستن و هیچ کس نمیتونه بگه بالای چشت ابرو هست کلا بگین ببینم وزیر راه در این مدتی که وزیر بوده چیکار کرده؟!!! مسکن اجتماعی ساخته!!! یا وضعیت راهها خوب شده!!! برای نمونه هنوزم جاده گرمسار قم 12000تومان عوارضی برای سواری میگیره ولی نه چراغ برق داره نه مجتمع رفاهی داره نه حتی پمپ بنزین!!! بقیه راهها هم که ودتون بهتر میدونین
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
داره کم کم باورم میشه که اساسا انسانها دو دسته هستند یک دسته خوب ها که وزیر میشن وکیل میشن سیساست مدار میشن و ... و دسته دوم که باید در خدمت دسته اول باشن و اصلا بودن و نبودنشون اهمیتی نداره یک روز سانچی یک روز هواپیما روزه ۴۰ نفر تو تصادفات جاده ای روزی ۱۰ نفر به دلیل آلودگی هوا
وقتی مدیران ، هواپیمای دارای مشکل فنی را پرواز میدهند تا بخاطر تاخیر ، مجبور به پاسخگویی به مسافران و رسانه ها نشوند ، باید شاهد حوادثی مانند این باشیم ..
هواپیمای ایران ۱۴۰ هم در تهران سقوط کرد چون مشکل فنی داشت و مدیران مربوطه هم از این مشکل مطلع بودند .. این هواپیما هم در طول چند هفته اخیر مشکل فنی داشت و امروز سقوط کرد
هواپماهاي ايران تابوت بالدار.
اونایی ک‌ ب روحانی میگفتن ما هواپیما میخایم چیکار الان کجان؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
باز هم سوء استفاده سیاسی ؟‌شما ها از انسانیت چی میدونید ؟
در ایران ایمنی معنی ندارد.
شاعری میگه :

تا عقل نیست ........ ایمنی بی معنی است
تا مسول ناکارامد هست ........ ایمنی بی معنی است
مساله اینه که از بررسی سانحه هم هیچی در نمیاد . تو این کشور دروغ جرم نیست بلکه ثواب داره.
اون دو نفر چرا شهید حساب میشن ولی بقیه هیچ
فردا میگن به خاطر بد حجابیه . حالا ببینین. معصیت که زیاد میشه اینجوری میشه. اگه نگفتن. وای بحال این مردم.
تا وقتی مردم ایران (شامل مسئولین هم میشود) متوجه نشوند که نتیجه تمام نادرستی ها از جمله دروغ و حق کشی و دغل بازی و کلاهبرداری و ظلم و ... نهایتا به خودشان و خانواده هایشان برمیگردد، هیچ چیز درست که نخواهد شد بماند روز به روز بدتر هم خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
بسیار عالی
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
خانواده های اینها یا در بلاد کفر زندگی میکنند یا اینکه موقع مسافرت هواپیمای نو سوار میشن به هر حال خون اینها رنگین تره
مرگبر آمریکا ..مرگ بر آمریکا ......
جان این ملت فدای کسانی که دوست دارند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل بگویند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
در حالیکه خانواده هایشان در آمریکا و‌کانادا و اروپا مشغول زندگی هستند !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اشتباهی منفی دادم .. چرا این دو تا دکمه چسبیده به هم هستن ؟
دلواپسان و كساني كه مخالف هواپيماي جديدن بايد پاسخگو باشند الان
پاسخ ها
دلواپس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
من هنوزم مخالفم که پول مملکت رو بدیم هواپیما بخریم در حالیکه در طول 40 سال 1000نفر کشته داشتیم و موافقم که پول بدیم جاده هامون رو درست کنیم و خودرو بروز وارد مملکت کنیم که روزانه 30 نفر کشته ندیم تو جاده ها
البته خون اون هزار تا در 40 اسل مسلما رنگین تر از اون 30 نفر روزانه در جاده ها هست!!!
اسامي مابقي مسافرها كجاست؟مگر كسي بدون اسم و حتي شماره صندلي كارت پرواز ميگيره؟
تو رو بخدا دیگه مرگ رو برای این واون نخواید.این یه انرژی منفیه که مدام به خودمون برمیگرده ولی ما متوجه نیستیم.اگه

هم خواستید بگید.کلمه ی ننگ رو بجای مرگ بکار ببرید.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اینا بخاطر سوء مدیریته بخاطر مدیر بی لیاقته
هواپیمای ملخی ایمن نیست میخواد ابران 140ایرانی باشه یا ای تی آر ایتالیایی !! دو سقوط آر هواپیمای ما ملخی طبس وملخی یاسوج بوده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ای تی ار رو داری با ایران 140 مقایسه میکنی؟؟؟!!!!
به نظر ميرسه دستگاه رادار اين هوپيما بعد از برخورد هواپيما با كوه بكار افتاده است كه خلبان مطلع نمايد ولي افسوس كه خيلي دير اطلاع داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
همون یه ضربه باید میزده مثل تلویزیونای قدیمی .که راه بیوفته خورده به کوه کار کرده
اصلا اين هواپيما دستگاه رادار سنج موانع مسير داشته يا نه تا در هنگام ديدكم پرواز موانع و كوه را تشخيص دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نه، خلبان می بایست از پنجره با چشم غیر مسلح موانع رو تشخیص می داد! خوب معلومه که داشته این چه سوالیه آخه؟
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ااگر این چه سوالیه پس چرا مانع کوه ددستگاه رادار تشخیص نداده تا حادثه رخ ندهد ا
پس تا كي بايد نمايندگان مجلس از وزيران بي كفايت حمايت كنند . آيا نمايندگان مجلس نمايندگان ملت هستند و يا نمايندگان دولت هستند؟ آيا رابطه اي بين نمايندگان مجلس با وزيران وجود دارد كه به استيضاح كشيده ميشوند ولي شب قبل از استيضاح چه اتفاقي مي افتد كه نمايندگان نظر و راي خود را عوض مي كنند ؟؟ آيا ميشود نمايندگان مجلس را به چالش كشيد /
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
سازمانهای نظارتی کجا هستند؟؟؟
حدود 71 نظر نسبت به 461 نظر منتشر شده غير قابل انتشار تشخيص داده شده يعني نظرات چگونه بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
حرفای رکیک بود
هواپیماهای ملخی کلا ایمنی پایینی دارند والبته در بینشون ای تی آر بهتره وهمین هواپیما در اروپا و در چند ماه اول عمرش هم سقوط داشته پس نمیشه به نو هم اطمینان کرد ! ولی در کل این هواپیماها نباید بیشتر از بیست سال پرواز کنند که 25سال سن داشته و جالبه یک ماه پیش هم نقص فنی داشته و توجهی نشده و اینکه این هواپیماها نباید در شرایط جوی نامساعد اجازه پرواز بهشون داده بشه چونکه در ارتفاع پایین پرواز میکنند ! بقیه هواپیماها ی بویینگ و ایرباس هم تا 25سال امن هستند وبعد باید رده خارج بشن ! درکشور ما در چهل سالگی و سقوط از هواپیما استفاده میشه! و اینکه سالی یک سقوط هواپیما با نهایت صد کشته ولی سالی 18هزار تصادف فوتی رانندگی به دلیل تولید ضعیف بدنه خودروهای داخلی داریم که مسئولین در این موضوع مقصر اصلی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
خداروشکر که سازمان های هوایی بین المللی و صدها شرکت هواپیمایی دنیا به اندازه شما نمیفهمن وگرنه تمام کارگران شرکت هایی نظیر ای تی آر و امبرائر برزیل بیکار میشدند !!!
استعفا
این همه هیاهو وکامنت برای کی وچه کسی می گذارید؟برای مسولانی که فرزندان شان با هواپیمایی امارات و قطر پرواز میکنند...برای مسولانی که نوه هایشان در انگلستان و کانادا و امریکا به دنیا می ایند...برای مسولانی که در المان و انگلیس و فرانسه برای دکتر و درمان می روند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
خوبی این کامنت ها اینه که آدم میفهمه آمارهای رسانه میلی و مسوولین در مورد رضایت مردم از این مسئولین
همش دروغه
مردم ما چه گناهی کرده اند که باید با فجیع ترین شکل ممکن از دنیا بروند؟ از شهدای هواپیمای ساقط شده به دست آمریکای جنایتکار تا شهدای ساختمان پلاسکو و خدمه کشتی غرق شده ایران تا سوانح قطار و اتوبوسهای مسافربری و
حالا هم برخورد هواپیمای شرکت آسمان به کوه و متلاشی شدن پیکرهای مسافران نگون بخت آن
با سلام و احترام
به نظر میرسد با توجه به سوانح هوایی موجود بعلت سن بالای هواپیماهای در خدمت ایرلاین های هوای و توافقات اولیه ، مسولین محترم به راحتی می توانند از سازمان های جهانی نسبت به حداقل اجرای توافقات متقابل طرف مقابل ، که فروش تعدادی هواپیما جهت نوسازی ناوگان هوایی ایران میباشد را تعهد نموده بودند بنماید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
سازمان های جهانی را خود کدخدا درست کرده اونوقت تو میخای بری از کدخدا به سازمان هایی که خودش درست کرده شکایت کنی ؟؟؟

آزموده را آزمودن خطاست

ما هم باید همانطور که بقیه کشورهای دنیا با کدخدا ارتباط دارن ،ارتباط برقرار کنیم حتی اگه اونها باج میدن ما هم باید باج بدیم چون ضررهای باج ندادن خیلی بیشتر
از باج دادنه
از ناحیه جنگ و تحریم و دلال های تحریم و سومدیریت ها خسارت خوردیم و عقب افتادیم

کاش ما هم مثل ژاپنیها و چینی ها بودیم
یک هواپیما از رده خارج شده رو تعمیر کردند مثلا و دوباره بعد از چند سال انداختن تو خط- نتیجه اش شد باز قتل افراد بیگناه بدست مسئولین بی مسئولیت! آسمان تو لیست خطوط هواپیمایی غیر استدارد هست
بازم یک عده رویشون میگه بگن چرا دولت هواپیما میخره نو!!! چون که تمام هواپیماهای ایران قدیمی و غیر استاندار هستند و تمامشون بایستی تعویض بشن! و میشد خیلی قبلها تعویض کرد همشونو اگر نبود اونهمه اختلاس و حیف و میل درامدهای نفتی! جان مردم که اهمیتی نداره! چقدرم جالب که همزمان شد با یکسری اتفاقات دیگر.... جالبه که این چند سال اخیر تا اتفاقات مهمی میوفته، بعد چند روز اتفاق مهم دیگری میوفته و حواسها پرت میشه! همشون اتفاقیه؟؟؟؟؟
با سلام گویا این هواپیما حدود هفت سال زمینگیر بوده و پس از اورهال دوباره به پرواز درامده ضمنا قبل از این هم در پنجم بهمن ماه هم نقص فنی داشته و مجددا به تهران برگشته است .خداوند روح درگذشتگان این پرواز را رحمت کرده و به خانواده های انها صبر عنایت فرماید
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
ببخشید اشتباه منفی دادم
رئیس جمهور محترم و وزیر راه برنامه بسیار مهمی برای وزارت راه تدارک دیده اند که آن هم ساخت مسکن اجتماعی است که البته ۶ سال است در مرحله مطالعاتی است و تا چند سال دیگر هم در فاز تحقیقات و امکان سنجی میباشد لطفا اینقدر گیر ندهید.
بی کفایتی مسئولین تا کشور رو نابود نکنه ول کن نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
مگه الان چیزی باقی مونده ؟؟؟؟؟
ما چهار دهه است که در حال پیشرفت هستیم و خداوند نظر خاصی به ما دارد. چه فکر کرده اید که اینقدر از نظام مظلوم و زحمتکش انتقاد میکنید؟!!! هان؟؟ ما در حال صدور انقلاب هستیم و آمریکا هم هیچ غلطی نمیتواند بکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
آره منتها مسیر پیشرفت ما برعکس مسیر پیشرفت بقیه دنیاست .. البته تقصیر اونهاست چون دنیا داره برعکس میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
مرگ بر آمریکا! مرگ بر کل کهکشان شیری به جز ما!
اولا این هواپیما در دوره دولت های قبل خریداری‌ شده ولی مدتها زمینگیر بوده و مثلا بعد از برجام با خرید قطعه موتور اورهال شده. ولی چه قطعه ای..... کلاه بزرگ....
ثانیا من واقعا برام سواله. تو جمهوری اسلامی چه اتفاقی باید بیوفته تا یه مسوول معذرت خواهی واستعفا کنه؟؟ یعنی این وزیر اینقدر مهمه؟ کشتی و قطار(به وفور) و اتوبوس(الی ماشاالله) و هواپیما(دوتا) کم نیست برای رها کردن این میز؟
مساله به این سادگی ها که به نظر میرسد نیست.احتمال خرابکاری و عملیات تروریستی را هم نباید از نظر دور کرد.باید صبر کرد تا تحقیقات کامل شود.
با یک حساب سرانگشتی می توان ملاحظه کرد که چند صد نفر ساعت و شاید بیشتر الان در ارتباط با این سانحه مشغول کار و اضافه کاری هستند از امدادگر گرفته تا مدیر و ... اگر یک صدم این نفر ساعت صرف کنترل چند باره، بازرسی و پیشگیری شود، چقدر از تعداد کشته ها و هزینه ها کاسته خواهد شد. اگر یک واحد کنترل کیفیت یا بهبود کیفیت در همه جا مستقر کنیم، هزینه زیادی نخواهد داشت. اما این واحد می تواند در چنین مواردی پاسخگوی همه بوده و اختیار کامل برای بهتر شدن امور را داشته باشد، نه اینکه هر کس فرد دیگری را متهم نماید و آخرش هم متوجه نشویم چه کسی کوتاهی کرده؟ امیدوارم حتی کشته شدن یک انسان را هم برنتابیم
خدایا توخودت به این مردم مظلوم رحم کن درست ماهی یک فاجعه مردم توروخدا برای همه دنیا مرگ نخواهید.......
کارمندان بیچاره ای که هر روز باید به دستور کارفرما و یا مدیران برای شرکت در جلسات بیحاصل سوار تابوت پرنده شن.
معاینه فنی چرا برای اینا نمیگیرن.چطور ماشین مردم رو زمین راه میره هزار جور جریمه میکنن که 5 ساله بنز بره معاینه فنی بگیره .پس کی شماهارو جریمه میکنه؟ .فقط زورتون به مردم میرسه .
پاسخ ها
ناشناس
| Cyprus |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
البته ماشین هم مهمه باید معاینه فنی انجام شه و واجب هم هست ولی حرفتون درباره هواپیما و اینکه کسی اهمیت نمیده بهش کامل درسته.
تصادف اتوبوس ها در اتوبان قم، حادثه ی پلاسکو، حادثه معدن یورت، حادثه کشتی سانچی ، حادثه سقوط هواپیماو.... چه دولت پر حادثه ای!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
گناه این دولت اینه که کوهی از مشکلات رو از دولت پاکدستان پرتلاش به ارث برده والان هم هر کاری میخاد بکنه باید از هزار نفر اجازه بگیره حتی از امامان‌جمعه روستاها !!!
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
میخواد یارانه چهار تا مستضعف رو حذف کنه نمیزارن ؟ کار دیگه ای هم بلده ؟ جز اینکه تمام درآمدهای نفتی و مالیاتی رو که ما میدیم رو به کارمندای خودش حقوق بده ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
والا من از بچگی هر چی یادمه همین بوده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
میدونی چرا از بچگیت مملکت اینجوری بوده چون هیچ مسوولی کارشو درست انجام نمیده و کم کاری هاشو هم میندازه تقصیر یه مسوول دیگه.. در هر شهر و روستایی هم که خداروشکر یک وزیرخارجه داریم و دنیا مات و مبهوت مونده حرف کدومو بشنوه
فكر ميكنم اگر نظرات غيرقابل انتشار هم منتشر كنيد ديگه سريال نظرات كامل ميشه
هواپیما خودکشی کرده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
شوخی بیمزه ای بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
هواپیما خودکشی شده
فاش شدن یک تناقض خبری

در حالی که زمان سقوط هواپیمای مسافربری 8 صبح اعلام شده بود دهیار کهنگان می گوید: حوالی ساعت 9:30 صدای برخورد مهیبی شنیدیم/هنوز هیچ اثری از هواپیما یافت نشده است

ذوالفقار رئیسی:
معمای شاه
به عنوان یک مهندس ناظر ساختمان میتوانم با اطمینان بگویم که فرهنگ ایمنی در ایران اصلا تعریف نشده. وقتی نکات ایمنی را مطرح میکنم همیشه با نگاه های توام با تمسخر مجریان مواجه میشوم که ای آقا...اینها همه اش سوسول بازیه...متاسفانه این فرهنگ از نسلهای گذشته به ما رسیده و ریشه اغلب حوادث تلخ از آتشسوزی پلاسکو بگیر تا سانچی و سقوط هواپیما در همین عدم توجه به ایمنی است. این در حالی است که در کشورهای مترقی و مرفه عالم برای این که یک پروژه بدون تلفات و حوادث به ثمر رسیده جشن می گیرند و از مجریان و ناظران که حداکثر ایمنی را برقرار کرده اند تقدیر میکنند. تا این فرهنگ در ما شکل نگیرد هرروز این حوادث تلخ را متاسفانه میبینیم.
این هواپیما قادر به پرواز در ارتفاعات زیاد, نزدیک به کوههای بلند ایران مثل دماوند و دنا نیست.
و اصلا نباید از این هواپیمای ملخی (توربو پراپ) بر فراز کوههای بلند ایران استفاده کرد, زیرا یخ زدگی عامل بسیار مهمی برای سقوط این هواپیماست.
کاربرد این هواپیما برای دشت و جاهای هموار و کم ارتفاع است.
اونم تو ایام سوگواری بانوی دو عالم تو دهه بانوی پلهو شکسته خدا لعنت کند قوم ظالمین و طالعین و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چه ربطیییی داااااااااااشت؟!
نمیدانم چرا روحانی باز دوباره وزیر بی کفایت خود را مامور کرده، آخه آخوندی که هیچی رو بر عهده نمیگیره و استعفا نمیده به چی درد میخوره، یا هواپیماهای فرسوده را از رده خارج کنند یا اینچنین وزیرای بی کفایت را از سمت شان بر کنار کنند.

خدا تا به کی باید هر روز خبر حوادث را گوش کنیم؟
خدا به خانواده های این عزیزان صبر بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
تو این یه مورد آخوندی کم کاری نکرده و همواره به فکر جایگزین کردن ناوگان بوده اما بعضی ها...
یادمه همیشه موقع ماموریت که صبح زود میخواستم سوار هواپیما شم همه همکاران و سایر مسافرا با دیدن این هواپیما صدای اندوهشون بلند میشد و به شوخی میگفتن ایا سالم به مقصد میرسیم؟
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
متاسفانه سه تا از همکارای من با این هواپیما به مقصد نرسیدن
بسمه تعالی
جون مردم شده ، باقلوا ...
کاش اونهای که مخالف خرید هواپیما از بوئینگ و ایرباس هستند داخل این هواپیما بودندو شربت شهادت می نوشیدند کور شود هر انکه نتواند دید.
اقای میرسلیم هم می فرمودند اقای روخانی چرا می خوای هواپیما از اروپا وامریکا بخری.(_من خودم یک کارخانه موتور سازی رو ورشکست کرده ام الان هم بیکارم بدید خودم می سازم) LOL
رئیس هواپیمایی کشوری صبح بلد نبود باشبکه خبر صحبت کند- وزیر راه چندمین مرتبه است این پیشامدها مسئولینت چیکارمیکنند؟- بعد هوا مگه خراب نبود چرا باندپروازاجازه پرواز داد؟ مسئولین هواپیمایی کلا تعطیلند اخراجشان کنید ودرس خواند ها وجوانان تحصیلکرده رابه این شغل ها گمارید جوا ب خانواده انها رچه کسی میدهد- هلال احمر یا بحران بنده خداها چیکارکنند ازبی مسئولیتی شماها دروزارت راه
هتر نیست سر و سامانی به جاده ها و خطوط هوایی و راه ها و ... داده شود؟ اون از کانکس زلزله زدگان اون از در راه ماندگان و اون از وضعیت فرودگاه امام و این هم از هواپیمایی که این جوزی شد بخدا این جان مردم است.
تنها چیزی که غیر ممکنه غیر ممکنه...چرا هر اتفاقی که بیوفته حرف از رادار میزنن..هاااااااااا
از مسئولین محترم خواهشمندیم هرچه زود تر نسبت به برداشتن تمامی کوهایی که در مسیر تردد هواپیماها میباشن اقدام لازم به عمل اید
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
بصورت تمرینی دارن جاده شمال رو میزنن که بعد از بیست سال ظاهرا هیچ تونلی که بشه ازش استفاده کرد درست نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
سه بار همین کامنت را با دو اسم مختلف با همین پرچم نوشتی نمکدون خسته نباشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
باور کن این یه کارو خیلی خوب از پسش برمیان، فقط یه کم صبر کن اخوی
عرض تسليت به تمامي بازماندگان اين حادثه غمبار چند تا موضوع :
١-كساني كه با برجام مخالف و بودند اين هست نتيجه نخريدن هواپيما از بويينگ . اگر وقت كرديد با فيلتر شكن يه سري به يو تيوب بزنيد ببينيد بويينگ واسه ايمني هواپيما چه تستهايي انجام مي ده .
٢- ضمن احترام به برادران جان باخته در امنيت پرواز چرا از لفظ شهيد استفاده مي كنيد . شهيد سانچي شهيد امنيت پرواز . شهيد كسي است كه در راه مبارزه با كفار ودر راه خدا كشته شود .
شدت آتش به حدی است که امکان امداد رسانی نیست(پلاسکو)
شدت انفجار به حدی است که امکان امداد رسانی نیست(معدن یورت)
دمای حرارت به حدی است که امکان امداد رسانی نیست(سانچی)
منطقه ی سقوط هواپیما به حدی صعب العبور است که امکان امداد رسانی نیست(هواپیمای یاسوج)

-هیچوقت نمیگن امکانات ضعیفه، مدیریت نداریم...!
سقوط این هواپیما با قرارداد با سوخو در ارتباط است !!!! می خوان بگن هواپیمای اروپایی ایمن نیست تا خرید سوخو توجیه داشته باشه من هیچوقت سوخو سوار نمی شم.
لطفا یکی پیدا بشه بره فلاکس های جلوی مسئولین که عکش با هست و جمع کنه آدم بیشتر آتیش میگیره
وزیر محترم یه عذر خواهی ساده هم کنه بد نیست
وزیر راه باید استفا بده و بس!!!!!!!!!!!!!!!!!
انالله و انا علیه راجعون. تسلیت و صبربرای تمام خانوادگان مصیبت دیده. عزیزان هواپیما جدید ایتالیایی فرانسوی بوده.
آقا کاش من تو این هواپیما بودم. خواهشا اگر هواپیمایی میخواد سقوط کنه و قرار همه بمیرن لطفا به من خبر بدین از قبل که من سوار هواپیما بشوم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
آره خداییش منم از زندگی خسته شدم حد اقل دیه بگیرمیم
99 % قطعات هواپیما ها غیره استاندارد هستند. خب مسلما چنین مشکلاتی به وقوع خواهد پیوست.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
اون یک درصد کدوم قطعست؟ میشه بفرمایید.؟
تابناک! همون ترکیه که تو همش بهش میزنی ها، خطوط هوای اش سالی نزدیک 150 میلیون مسافر رو جابجا میکنه، و ی هوپیماش هم نمی افته !
واقعا برای کلیه از دست رفتگان در این صانحه طلب رحمت میکنم و برای خانوادهای داغ دار ارزوی صبر و شکیبایی.
سوء مدیریت یه جایی خودش رو باید نشون بده !
نمیشه که هر فرد بی لیاقتی در هر مسئولیتی قرار بگیره و زیر مجموعش گلستون باشه !!
مثال زیاده هر چند وقتی یکیش خودش رو نشون میده اون از دلار و این یکی از قطار و کشتی و هواپیما
خدایا این مسئولین بی لیاقت خوشون نمی رن ما هم زورمون بهشون نمی رسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
پس همچنان باید بشینیم و از مسوولین بی کفایت توسری بخوریم و حرص بخوریم
مسوولی گفته تمام سرنشینان هواپیما کشته شدن ! با توجه به پیدا نشدن لاشه ی هواپیما ایشون چطوری از کشته شدن همه خبر داده؟ ادعا میشه هنوز نمیدونن هواپیما کجاست که این حرف جدا مضحکه ! این همه ماهواره ی هوایی وجود داره ظرف 3 سوت موقعیت یه پشه رو تو یه سوراخ بهت میگن بعد نمیدونن هواپیما کجاست؟ و چطوریه که هواپیمایی که احتمالا خودشون میدونن کجاست و هنوز اعلام نکردن رو با تلفات تمام سرنشینان اعلام میکنن؟
کلا هواپیماها در کشور ما با سقوط ار رده خارج میشن. دلشون نمیاد اونها را مثل بقیه کشورهای از رده خارج کنند
چي شد تابناك؟به همين زودي از خبر اول بودن اومد بيرون،؟!
دستور از بالا اومد؟
اين هراپيما ٧ سال زمينگير بود
به همت مهندسين داخلي راه افتاد،دو هفته پيشم دچار حادثه شد كه برگشت مهرآباد و نتونست بشينه اصفهان.
جون مردم بي ارزشترين چيزيه كه تو ايران وجود داره.
ماشين هاي بي كيفيت.هواپيماهاي بي كيفيت.
مديران بي كفايت....
آيا وزير راه نبايد پاسخگو باشه؟
آقا سوال منو هنوز جواب ندادید،اون کشتی چینی که گقتید با کشتی سانچی تصادف کرده کو؟عکس برخورد یا فیلمشو نشون بدید...
66 نفيعني 66 خانواده داغدار پدر مادر فرزند همسر خواهر و برادر.
داغ اين مصيبتها بسيار سنگينه و گفتنش براي من و شما راحته.
مديريت بحران وجود داره تو هر شرايطي مي بينيم . اما مردمي هستيم که زود جو زده ميشيم و هر خبر يا نظري رو باور و تاييد مي کنيم بدون اينکه از صحت و سقمش مطمئن بشيم. کلي نظرات غيرکارشناسانه و از روي خشم و عصبانيت متشر و باور مي کنيم. کاش ياد بگيريم هرمطلبي رو باور نکنيم. البته در مواقع بحران عکس العملهاي احساسي طبيعيه ولي بايد ياد بگيريم ببينيم اصل قضيه چيه. تو همين نظرات ميشه به راحتي تحت تاثير احساسات قرار گرفتن رو ديد. يکي ميگه هواپيما جديده. يکي ميگه قديميه. يکي ميگه بعد برجام خريدنش. يکي ميگه چون هي مرگ بر.. ميگيم اينجوري ميشه. يکي ميگه تلاشي نميشه براي پيداکردنش
مشکل اصلي سوء مديريت در همه زمينه هاست. اشکال از مديران هم هست که شفاف سازي نمي کنن و باعث ميشه به شايعات دامن زده بشه. البته اينقدرم دروغ شنيديم که باور نمي کنيم اگرم راست بگن. مشکل اينه که جون مردم هيچ ارزشي نداره و اکثر مديران سفارشي انتخاب ميشن.
با عرض سلام و پوزش
آقا هواپیما سقوط کرده و هرکی نظر خودش را میده شماها چرا به نظرات هودیگه احترام میزارید؟هوابیمای بی کیفیت خریده هواپیمای فرسوده داره کار میکنه این حرفا چیه؟ قبول کنید شرایط مشورمان اینطوری اقتضا کرده تنها چیزی که توی این قضیه تقصیر نداره همین هواپیما یا هر هواپیمای دیگری که میخواد باشه
مشکل هم فقط حسن محمود اصلاحات اصولگرا نیست
خیلی موارد مشکل تکرار اشتباهات گذشته هست
مشکل اینه همه دنبال مسکن برای دردهای فعلی هستیم و هیچوقت در کشور مشکلات را عمیقا حل نمیکنن یا منتظرن یک مشکل بوجود بیاد بعد حالا بتونن حلش کنن یا نه
هیچ وقت مشکل را نمیتونن پیش بینی کنن و پیشگیری کنن
مشکل مسئولین هم نیست عزیز من مشکل ماهائیم که مسئولین بی کفایت را میفرستیم سرکار چه نماینده باشه چه رئیس جمهور باشه چه فرماندار باشه چه استاندار باشه
برادر من مشکل ماهائیم که درست انتخاب نمیکنیم الکی تقصیر خودتون را گردن این واون نیاندازید
به نظر من هیچ ایرادی نداره به جای واردات کالاهی بنجل مدیر درجه یک وارد کنیم والله کسر شان نیست حداقل 30 تا مدیر کار بلد وارد کنیم 4 سال کار کنن چند تا هم کنارشون یاد بگیرن
فوری و مهم

سلام
با توجه به اینکه 30 ساعت گذشته و هواپیما پیدا نشده
پیشنهاد میگردد نقاطی که خلیان بدلیل بدی وضع جوی تغییر مسیر داده را جستجو کرد که ممکن است مایلها از نقطه مورد نظر دور باشد .
شاید این احتمال وچود داشته بدلیل نقص فنی از مسیر خارج و در نقطه ای هموار فرود آمده و احتیاج به کمک داشته باشند . لطفا
مشکلات ربطی به اعتقادات محکم شیعه از جمله براءت از کفار نداره ...تا آخر شعارمون مرگ بر آمریکا هست.... دوست نداری شعار نده....خدا مظلومین هست..هر چند مظلومین امتحان و مصیبت خواهند دید..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
کاش سردسته های این مظلومین هم مظلوم و مصیبت دیده بودند ولی حسابهای چند ده میلیاردی وچند صد میلیاردی دارند و خانواده های محترمشان هم در بلاد کفر زندگی و تحصیل میکنند
تا باشه از این مظلومیت ها و مصیبت ها باشه
حدس و گمان درباره انفجار هواپیمای شرکت آسمان که 66 مسافر و خدمه فنی و امنیتی آن کشته شدند از شب گذشته تقویت شده است. از جمله دلائل این حدس و گمان منتشر نکردن عکس هواپیمای سقوط کرده و محل سقوط آن است و این درحالی است که قطعا لاشه هواپیما پیدا شده زیرا مقامات با قاطعیت اعلام کرده اند که همه سرنشینان هواپیما کشته شده اند. هنوز اطلاعاتی درباره جعبه سیاه هواپیما نیز منتشر نشده اما یک خبر چند پهلو و "گنُگ" که سایت خبری اسپوتنیک به نقل از وزیر حوادث غیر متقربه روسیه منتشر کرد حدس و گمان ها را تقویت کرده است. حتی این احتمال که هواپیما با پهپاد زده شده باشد.

وزیر حوادث غیر مترقبه روسیه گفته است که ایران از ما برای تعیین مختصات مکان سقوط هواپیما کمک خواسته است که ما اطلاعات لازم را از طریق کانال های دیپلماتیک ارسال کردیم.

از آنجا که یافتن محل سقوط هواپیما با بهره گیری از ماهواره کار دشواری نبود (همچنان که در دیگر کشورهای جهان) آن طلب یاری که وزیر روس به آن اشاره کرده باید برای بررسی تردیدهائی باشد که خود مقامات درباره دلیل سقوط هواپیما دارند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی