بازدید 7718

همراه با اخبار پنجمین روز سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا

از روز گذشته بار دیگر بارش برف در ارتفاعات دنا آغاز شده و عملیات تجسس برای یافتن پیکر جان باختگان و البته جعبه سیاه هواپیما را متوقف کرده است. بارشی که برخی معتقدند تا فردا ادامه خواهد داشت و بعضی مدعی هستند تا نیمه هفته آتی تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۷۷۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 22 February 2018
هواپیمایی که یک شنبه صبح ابتدا خبر رسید از رادار‌ها غیب شده و سپس خبر سقوطش مخابره شد، چند روزی است که یافت شده، اما حکایتش کماکان ادامه دارد.
 
به گزارش «تابناک»، روز گذشته بالاخره پیکر برخی جان باختگان این رویداد تلخ به پایین کوه منتقل شد. پیکر‌هایی تکه تکه که حتی نمی‌توان فهمید متعلق به چند مسافر هستند.

وضعیتی دردناک که از ساعات ابتدایی روز گذشته تقریبا تمامی مسئولان حاضر در صحنه در خصوص آن سخن گفتند و حتی عنوان کردند که جابجایی این پیکر‌ها از ارتفاعات به پایین کوه نه با بانکارد یا سبد ویژه امداد و نجات، که با کوله پشتی صورت گرفته است.

پیکر‌هایی که برای آزمایش دی‌ان‌ای و تعیین هویت به پزشکی قانونی منتقل شده‌اند و بر اساس نتایج این نهاد می‌توان دریافت که متعلق به چند تن و چه افرادی هستند.

همه این‌ها در حالی است که از روز گذشته بار دیگر بارش برف در ارتفاعات دنا آغاز شده و عملیات تجسس برای یافتن پیکر جان باختگان و البته جعبه سیاه هواپیما را متوقف کرده است. بارشی که برخی معتقدند تا فردا ادامه خواهد داشت و بعضی مدعی هستند تا نیمه هفته آتی تداوم خواهد داشت.

وضعیتی که بر اساس آن می‌توان نتیجه گرفت نیرو‌های امدادی و همراهان ایشان در دنا، دست کم تا روز آینده کاری جز انتظار برای پایان بارندگی و از سرگیری جست و جو‌ها نداشته باشند، مگر اینکه این وقفه پیش آمده را صرف بررسی گزینه‌های احتمالی سقوط این هواپیما کنند.
 
اخبار روز نخست را اینجا بخوانید
 
اخبار روز دوم را اینجا بخوانید

اخبار روز سوم را اینجا بخوانید
 
اخبار روز چهارم را اینجا بخوانید
 
 
دلایل احتمالی سقوط پرواز تهران-یاسوج
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۲۳:۴۰

شهریانو امانی، عضو شورای شهر تهران در یادداشتی نوشت:


در متن و حاشیه سقوط دردناک هواپیمای تهران-یاسوج و جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان، مطالبی در شبکه های اجتماعی در رابطه با غیبت و سکوت خبری سردار علایی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان منتشر شد. با شناختی که از ایشان دارم و با شهرتی که از مسوولیت پذیری ایشان سراغ دارم، برای اطلاع از صحت این موضوع و چرایی این سکوت و نیز علت سقوط هواپیما و روند تجسس و انتقال اجساد، با ایشان تماس گرفتم که موفق نشدم صحبت کنم. پیگیری را ادامه دادم و همکارانشان در روابط عمومی پاسخ زیر را به سوالاتم دادند. خود سردار علایی نیز فردای تماسم(امروز) زنگ زدند و فرمودند که تا امروز در منطقه بودند و به دلیل تراکم کاری و تعدد تماسها، دیروز نتوانستند به تلفنم جواب دهند. البته که سقوط هواپیما، حادثه جانگدازی است و البته که مقصرانی دارد، ولی تخریب افراد بدون شناخت و اطمینان از موضوع، حکایت ماهی گرفتن از آب گل آلود است که شایسته نیست.

 پاسخ روابط عمومی هواپیمایی آسمان به سوال اینجانب در 12 بند:

سلام. چند نکته مهم درباره سؤال سرکار خانم امانی عضو محترم شورای شهراسلامی تهران

هواپیما اصلا طرح تقرب برای فرود را انجام نداده
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۲۲:۴۳

پس از یافتن لاشه هواپیمای مسافربری ایرانی در ارتفاعات کوه‌های دنا، که به کشته تمامی 66 سرنشین هواپیما شد، یک کارشناس ایرانی، خلبان این هواپیما را تا حدود زیادی مقصر این سانحه دانسته و گفته که او تصور کرده که کوه را رد کرده است. کارشناس ایرانی در عین حال گفته که هنوز دلایل اصلی کاهش ارتفاع این هواپیما مشخص نشده است.

کاپیتان عین‌الله اردشیری، خلبان ایرانی که تمامی سوانح هوایی کشورش را بررسی کرده در گفت‌وگو با مهر گفته است: با بررسی تصاویری که تا ساعت 12 روز چهارشنه 21 فوریه از محل حادثه منتشر شده، هواپیما اصلا طرح تقرب برای فرود را انجام نداده است و روی NDB (دستگاه تقرب پرواز فرودگاه) نرفته است.

وی در این زمینه گفت: هواپیما در قسمت شرقی با سلسله قله های دنا برخورد کرده و نتوانسته قله را رد کرده و به قسمت غربی که شهر یاسوج و باند فرودگاه قرار دارد، برسد.

فیلم تماس با امدادگران مستقر در ارتفاعات در حضور استاندار اصفهان (مربوط به روز چهارشنبه)
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۵:۳۹
تعداد بازدید : 131
پاسخ به شایعه زنده بودن مسافران هواپیمای آسمان
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۵:۳۳

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: پس از کشف لاشه هوپیما عکس ماهواره ای از محل سقوط منتشر شد که از یک ماهواره اروپایی گرفته شده بود.

وی افزود: در تصویر نقاط سیاهی وجود دارد که باعث شده عده ای ادعا کنند این نقاط اجساد مسافران است که سالم از هواپیما خارج شده اند. در بررسی های تخصصی و اعلام شرکت ماهواره ای مشخص شد این نقاط قطعات لاشه هواپیما است که اندازه ای بین ۲.۵ تا ۵ متر دارد.

درخشان گفت: متاسفانه در محل سقوط هواپیما پیکر سالمی تاکنون کشف نشده است.  شدت حادثه به حدی است که قطعات هواپیما هم متلاشی شده است.

برف تا سه شنبه خواهد بارید
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۲:۳۴

محل سقوط هواپیمای آسمان تا سه شنبه با بارش برف روبرو است. این را رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت و افزود: در ارتفاعات دنا تا روز سه شنبه بارش برف، کولاک شدید، کاهش دید و وزش باد شدید را بدون وقفه خواهیم داشت.

توقف موقت تجسس
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۱۱:۳۱

به دلیل شرایط سخت جوی، تجسس در محل سقوط هواپیما به صورت موقت متوقف شد و همه نیروهای امدادی از ارتفاعات  بازگشتند تا به محض مساعد شدن هوا مجددا صعود کنند و کار را از سر بگیرند.

تلاش 40 امدادگر برای انتقال اجساد
۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۰۹:۳۱

عملیات تجسس و انتقال پیکرهای حادثه دیدگان سقوط هواپیمای تهران – یاسوج در حالی در پنجمین روز ادامه دارد که نیمی از اجساد پیدا شده سرنشینان هواپیما به پایین کوه منتقل شده است.

به گزارش ایسنا، از ساعات اولیه بامداد امروز عملیات تجسس و انتقال پیکرها آغاز شد اما هوای منطقه مساعد نیست و سازمان هواشناسی نیز پیش بینی برف داشته است.

با این حال 40 امدادگری که از شب گذشته در کمپی در ارتفاع حدود 4000 متری و نزدیک به لاشه هواپیما مستقر شدند، اقدامات لازم را برای انتقال پیکرها انجام خواهند داد.

تاکنون پیکر 32 تن از سرنشینان پرواز بی‌بازگشت هواپیمایی ATR۷۲ در ارتفاعات دنا پیدا شده است و تلاش برای یافتن پیکر سایر سرنشینان و انتقال آنها به پایین کوه به رغم برودت هوا و شرایط نامساعد جوی ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس