بازدید 28229

شمارش معکوس برای ترک محل حادثه /اولین گروه از پیکرهای جانباختگان تحویل مراجع ذیصلاح شد/برخی پیکرهای پیدا شده کامل نیستند

جست‌وجویی دردناک چراکه هواپیما برخورد بسیار شدیدی با کوه داشته و در نتیجه آن، تکه تکه شده است. وضعیتی که شبیه یک برخورد سخت و تصادم شدید است نه سقوط، اما افسوس که مسئولان شرکت آسمان و مطلعین هواپیمایی درباره آن توضیحی ارائه نمی‌دهند.
کد خبر: ۷۷۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 21 February 2018
خبری که چند روز پیشتر مخابره شده بود، بالاخره صحه گذاری شد. اینکه تمامی سرنشینان پرواز تهران-یاسوج جان باخته‌اند.

به گزارش «تابناک»، از روز گذشته که بالاخره محل حادثه کشف شد تا صبح امروز، شمار زیادی از امدادگران در تکاپو برای یافتن پیکر جان باختگان این حادثه هستند. سرنشینان هواپیمای ای‌تی‌آر نابود شده ی شرکت آسمان.

جست‌وجویی دردناک چراکه هواپیما برخورد بسیار شدیدی با کوه داشته و در نتیجه آن، تکه تکه شده است. وضعیتی که شبیه یک برخورد سخت و تصادم شدید است نه سقوط، اما افسوس که مسئولان شرکت آسمان و مطلعین هواپیمایی درباره آن توضیحی ارائه نمی‌دهند.
 
اخبار روز نخست را اینجا بخوانید
 
اخبار روز دوم را اینجا بخوانید

اخبار روز سوم را اینجا بخوانید

 
آخرین وضعیت انتقال پیکرها به پایین کوه
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۸:۳۲
تعداد بازدید : 671
جدیدترین تصاویر از لاشه هواپیمای سقوط کرده
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۷:۰۰

شمارش معکوس برای ترک محل حادثه /اولین گروه از پیکرهای جانباختگان تحویل مراجع ذیصلاح شد/برخی پیکرهای پیدا شده کامل نیستند

پیکرهای پیدا شده به پزشکی قانونی رسید
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۶:۴۶

 مهرعلیزاده استاندار اصفهان از تحویل تعدادی از پیکرهای جان‌باختگان به پزشکی قانونی خبر داد.

سلیمانی‌پور مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان نیز گفت: نخستین مرحله پیکرهای جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیما برای کدگذاری و انجام اقدامات لازم توسط رابطان پزشکی قانونی اصفهان در پادنای سمیرم دریافت شد.

نیروهای امدادی حاضر در ارتفاعات اگر شرایط مهیا نباشد بازخواهند گشت
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۶:۲۵

فتحی معاون امداد و نجات هلال احمر کشور گفت: شرایط منطقه بسیار سخت است برف و کولاک و سرما اجازه فعالیت را نمی دهد نیروهای حاضر در ارتفاعات تا امروز ظهر امکان عملیات را پیدا نکردند و با همان تعداد از پیکرهایی که دیشب جمع کرده بودند پایین امدند.

وی افزود: تیم های دیگری امروز به قله رفتند اگر بتوانند شرایط را برای عملیات و ماندن شرایط را مهیا کنند در قله خواهند ماند و اگر شرایط نباشد محل را ترک خواهند کرد.

همدردی زلزلزدگان سرپل ذهاب با خانواده قربانیان سانحه هوایی
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۵:۵۰

شمارش معکوس برای ترک محل حادثه /اولین گروه از پیکرهای جانباختگان تحویل مراجع ذیصلاح شد/برخی پیکرهای پیدا شده کامل نیستند

عملیات جدید جست‌وجو تا روز جمعه ممکن نیست
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۳:۳۴

مهرعلیزاده استاندار اصفهان گفت:  امکان آوردن پیکرها با برانکارد وجود نداشت به همین دلیل از کوله پشتی استفاده شده است
نیروهایی شامل تکاوران و هلال احمر امروز اعزام و جایگزین شب گذشته شدند.

او افزود: عملیات جست‌وجو متوقف شده و تا روز جمعه امکان جست‌وجو نیست، هر زمان که هوا اجازه دهد کار را دوباره آغاز می کنیم.

عملیات جست‌وجو پبکرها متوقف شد
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۳:۳۲

نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت:با توجه به باد شدید و بارش برف، تصمیم را به خود امدادگران سپردیم و با نظر آن‌ها عملیات متوقف شده است.

وی افزود:  کوهنوردان نخبه با تجهیزات کامل اعزام شدند، روز گذشته هوا به گونه ای بود که قطعاتی از هواپیما با چشم غیرمسلح هم دیده می‌شد.

نجار افزود: قطعاتی از ابدان مسافران که جمع آوری شده بود را با کوله پشتی پایین آوردند .

وی ادامه داد: بازماندگان حادثه راضی نیستند که جان امدادگران به خطر افتد.

اولین گروه اجساد به پایین منتقل و به مراجع ذیصلاح تحویل شد
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۲:۵۹

مؤمنی مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان اعلام کرد: اولین گروه از پیکرهای جانباختگان حادثه سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا توسط امدادگران جمعیت هلال احمر به پایین منتقل و تحویل مراجع ذیصلاح شد.

بارش برف آغاز و تا بعد از ظهر ادامه می‌یابد
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۲:۱۲

حسن خدابخش اظهار کرد: شرایط افزایش ابر در منطقه پادنای سمیرم که قبلاً هم پیش‌بینی شده بود به وقوع پیوست و به تدریج بارش برف آغاز و تا بعد از ظهر ادامه می‌یابد.

وی افزود: در این منطقه وزش باد شدید تا نسبتاً شدیدی وجود دارد و دمای هوای شب بین 15 تا 20 درجه زیر صفر است؛ دمای هوای محل سقوط هواپیما در روز 10 درجه زیر صفر است.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی دقت ساعتی ندارد، خصوصاً پیش‌بینی از چند روز قبل؛ پیش‌بینی‌ هوا هر ساعت به روز می‌شود و ایده‌آل‌ترین شرایط برای انجام عملیات انتقال اجساد هواپیمای تهران-یاسوج روز سه‌شنبه اول اسفندماه بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز پیش‌بینی می‌شود که بارندگی‌ در غرب و جنوب استان اصفهان رخ دهد و در سایر نقاط استان افزایش ابر، وزش باد و احتمال بارش خفیف و پراکنده هم وجود دارد.

احتمال سرمازدگی تیم‌های امدادی در محل لاشه هواپیما
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۱:۵۳

خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: احتمال سرمازدگی تیم‌های امدادی در محل لاشه هواپیما وجود دارد.
وی افزود: در منطقه عملیات، یک فروند بالگرد و 10 آمبولانس به منظور پشتیبانی درمانی تیم‌های امدادی در نظر گرفته شده است.

انتقال پیکر جانباختگان سقوط هواپیما از یاسوج
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۱:۱۲

رییس سارمان مدیریت بحران کشور گفت: بررسی‌هایی انجام‌داده‌ایم و بر این اساس مسیر انتقال پیکرها از طریق یاسوج و از منطقه سی سخت بهتر است. اگر امروز توفیق حاصل شد اجساد از آن طرف منتقل خواهد شد.

وی افزود: تعدادی از پیکرهایی که یافت شده جمع آوری شده است و از آنجا که حادثه تلخی بوده و امکان دارد تعدادی از پیکرها کاملا قابل شناسایی نباشند پزشکی قانونی DNA بازماندگان را گرفته است و به محض انتقال اجساد از آنها نیز DNAگرفته می‌شود تا هویتشان مشخص شود و پس از آن پیکرها در اختیار بازماندگان قرار خواهد گرفت.

دما در ارتفاعات دنا 15 درجه زیر صفر است
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۰:۵۷

رئیس شبکه پایش هواشناسی یاسوج با اعلام شرایط بد جوی ارتفاعات دنا، بارش برف، کولاک و هوای سرد را تا سه شنبه هفته آینده ادامه دار دانست.

وی افزود: در ارتفاعات دنا کمینه دما تا منهای 15 درجه سانتیگراد می رسد.

پیکرها تکه تکه شده است
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۰:۵۴

مسئول تیم امدادی هلال احمر گفت: شرایط جوی منطقه به شدت وخیم است و شب گذشته نیز نیروهای هلال احمر شب سختی را پشت سر گذاشتند.

وی افزود: پیکرها تکه تکه شده است و ما نمی توانیم به صورت دقیق وضعیت و تعداد اجساد قربانی را اعلام کنیم.

انتقال اجساد به صورت زمینی انجام می شود
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۰:۵۱

شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت:  به دنبال آن هستیم که توسط کوه‌نوردان و نیروهای تکاور خبره ارتش به صورت زمینی اجساد را به پائین منتقل کنیم و به صورت کلی از هر روشی که امکان‌پذیر باشد اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

وی افزود: چند بالگرد هم در منطقه حضور دارند و شرایط را بررسی کردند اما چون وزش باد شدید، بارندگی و مه شدید هست، امکان انتقال اجساد به بالگرد نیست.

کوه های دنا در ابر محو شده است
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۰:۴۸
تعداد بازدید : 1288
برخی پیکرها کامل نیستند
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۰:۳۰

کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، گفت: «برخی پیکرها کامل نیستند؛ قطعاتی از پیکرها کشف شده‌اند و باید مسئولان با آزمایش دی.‌ان.ای هویت اجساد را مشخص کنند.

توضیات رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در مورد جزئیات عملیات امدادی
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۰:۲۴
تعداد بازدید : 527
خبرنهایی انتقال پیکرها تا نیم ساعت دیگر
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۰:۱۶

سرپرست تیم عملیات مستقر در کمپ در حوالی لاشه هواپیما در ارتباطی رادیویی با ستاد عملیات ضمن اعلام خبر سلامتی همه امدادگران از ارتفاع 4100 متری، اعلام کرد تا نیم ساعت دیگر خبر نهایی احتمال انتقال پیکرها به پائین را اطلاع رسانی خواهد کرد.

زمان دقیق انتقال پیکرها مشخص نیست
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۱۰:۰۲

رئیس ستاد بحران کشور گفت: زمان دقیق انتقال پیکرها مشخص نیست. اسماعیل نجار اظهار داشت: در داخل دنا و ارتفاعات پوشیده از ابر است و امکان اینکه هلی کوپتری پرواز کند وجود ندارد.

رئیس ستاد بحران کشور افزود: ۶۶ جانباخته در این حادثه داشتیم و هنوز مشخص نیست چه تعدادی شناسایی شده است و آمارها متفاوت است و باید آمار از جانب ما اعلام شود. وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه زمان دقیق اعلام انتقال پیکرها سخت است اما تا ۲۴ ساعت آینده بتوان تعدادی از پیکرها را منتقل کرد.

پیکرهای جمع آوری شده، سالم نیستند
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۹:۵۵

به گزارش مهر، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین وضعیت جستجو و کشف پیکرهای جانباختگان سانحه پرواز تهران-یاسوج، گفت: روز گذشته نیروهای تیپ ۶۵ نوهد به همراه نیروهای هلال احمر توانستند به صورت پیاده مسیر زمینی را تا قله کوه طی کنند و در نهایت ساعت ۹ شب گذشته به آنجا برسند. به دلیل شرایط سخت حاکم بر نقطه حادثه امکان برگشت آنها میسر نبود و به همین علت شب را در آنجا سپری کردند.

وی افزود: در تماسی که صبح امروز با جانشین نزاجا که فرماندهی میدانی عملیات را بر عهده دارد، برقرار کردیم اعلام شد که نیروها موفق شده اند قطعات کشف شده از پیکر جانباختگان را شناسایی و بسته بندی کنند که هم اکنون به صورت پیاده در حال پایین آوردن این بسته ها هستند و پیش بینی ما این است که این روند ۲ ساعت و نیم به طول بیانجامد. تیم دوم نیز برای اعزام به محل نقطه مورد نظر آماده است و به محض رسیدن تیم اول اعزام خواهند شد.

فرمانده نیروی زمینی با بیان اینکه پیکرهای جمع آوری شده سالم نیستند و به صورت قطعات جدا از هم هستند، اظهار داشت: پس از رسیدن پیکرها به دامنه کوه، مسئولین مربوطه باید با آزمایش های تخصصی DNA پیکرهای عزیزان را شناسایی کنند.

وی در پایان در خصوص امکان انتقال پیکرهای جانباختگان به وسیله اسکی بازان، تاکید کرد: بعید به نظر می رسد با توجه به شرایط سخت آب و هوایی که بر منطقه حاکم است بتوان چنین کاری کرد، اما از تیپ ۴۵ واکنش سریع نیروی زمینی نیز خواسته ایم تا در حالت آماده باش قرار داشته باشند تا در صورت نیاز این عملیات صورت گیرد.

انتقال پیکرها به پشت قله برای انتقال
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۹:۵۰

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: پیکرهای کشف شده را به پشت قله انتقال می‌دهیم تا در صورت امکان با بالگرد به پایین منتقل شود.

11 تیم امداد و نجات پیاده اعزام شدند و 50 تیم آماده اعزام هستند
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۹:۰۰

سید علی وفایی مقدم، مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد به ایسنا گفت: 60 تیم امداد و نجات پیاده در دامنه‌های دنا در حال آماده شدن برای حرکت هستند که با توجه به وضع جوی هوا و سخت گذر بودن بیش از 8 کلیومتر از این مسیر، حرکت گروه‌های پیاده را کند کرده است. تاکنون 11 تیم امداد و نجات پیاده به منطقه اعزام شده‌اند و در صورتی که شرایط فراهم ‌و وضعیت جو‌ی هوا مساعد باشد، مابقی تیم‌ها اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: تیم تکاوران ارتش با حضور در کنار لاشه هواپیما در حال جست وجوی اجساد هستند که با توجه به وزش باد و بوران کار در این منطقه به سختی در حال انجام است.

وفایی تصریح کرد: به علت وضعیت نامساعد هوا (پایین بودن دما، باد شدید و بوران) تاکنون امکان اعزام بالگرد به ارتفاعات دنا میسر نشده است. نیروهای امداد و نجات پیاده از ساعت 6 صبح امروز به این منطقه چهارشنبه، دوم اسفندماه اعزام شدند.

احتمال سرمازدگی تیم‌های امدادی در محل لاشه هواپیما
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۸:۵۸

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشوردر مورد آخرین جزئیات یافتن اجساد سقوط هواپیما به فارس گفت: کوهنوردان شب گذشته در دمای منفی 30 درجه حضور داشتند و برودت هوای امروز در ارتفاعات باعث کندی عملیات شده است.

وی با بیان اینکه این شرایط ممکن باعث سرمازدگی تیم های امدادی شود که خطر آفرین است، گفت: قرمزی ساده پوست، سوزن سوزن شدن انگشتان دست و پا، رنگ پریدگی از علائم اولیه سرمازدگی است که به مدیران امدادی اطلاع داده شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در منطقه عملیات یک فروند بالگرد و 10 آمبولانس به منظور پشتیبانی درمانی تیم‌های امدادی در نظر گرفته شده است.

شمارش معکوس برای ترک محل حادثه
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۸:۲۷

آنطور که محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان گفته، نزدیک به 200 نیروی امدادی  شب گذشته را در محل سقوط هواپیما ماندند تا از طلوع آفتاب امروز  کار انتقال پیکرها را آغاز کنند چراکه این امر تا ساعت 10 صبح امروز ممکن است و بعد از این زمان، بارش از سر گرفته خواهد شد و کار در آن شرایط ممکن نخواهد بود.

این در حالی است که پیشتر هم در خصوص شروع موج جدید بارش در محل حادثه و تداوم آن تا روز جمعه هشدارهایی داده شده است که معنای آن توقف عملیات جست و جوی پیکر سرنشینان و البته جعبه سیاه هواپیما در امروز و موکول شدن ادامه آن به روز جمعه است.

 

25 تا 32؛ اوضاع بسیار وخیم است
۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۸:۱۰

آن گونه که گزارش های منتشر شده نشان می‌دهند، روز گذشته جسد 25 تا 32 تن از سرنشینان هواپیما کشف شد. روایت های مختلفی که اگر از اختلاف آنها صرف نظر کنیم، نشان می‌دهد پیکر نیمی از جان باختگان این رویداد یافت نشده است. اتفاقی که ناشی از شدت برخورد هواپیما با کوه و البته عمق برف و بارش برف تازه پس از حادثه است و تجسس را دشوار می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۷
چرا یک فروند بالگرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! فکر کنین روز رای گیری هستش!! تو این شرایط تمام امکانات و دهها بالگرد به سخت ترین و دور افتاده ترین و غیر قابل دسترس ترین مناطق اعزام میشن ، که نکنه یکی پیدا بشه که نتونسته باشه رای بده!!!!
شرم آور است.در خیلی از کشورها درجه حرارت عادی روزهای زمستان تا منفی 40 و بیشتر هم هست. در مینه سوتای امریکا اگر یک موز را نیم ساعت در هوای آزاد بگذارید میتوانید با آن میخ بکوبید.هوا تا این حد سرد است.
اما هرگز پروازی کنسل نمیشود،جایی تعطیل نمی شود و هیچ عملیاتی متوقف نمی شود.
صحبت های این آقا را از رادیو شنیدم. با آب و تاب توضیح میداد که دیشب چندین جلسه داشته اند و به این نتیجه رسیده اند که بعلت برودت هوا امروز شانس زیادی برای انتقال اجساد ندارند.واقعیت این است که تا دلتان بخواهد مدیران بحران زا و هیئتی داریم اما مدیریت بحران نداریم.
با این همه بحران و بلایای طبیعی و غیرطبیعی کشور باید فکری به حال مدیریت کشور کرد.این دوستان فقط بلندند جلسه برگزار کنند. بعدش هم نماز حماعت و ناهار و مصاحبه که چندین کمیته تشکیل شده و چندین جلسه داشته ایم و بحمدالله و با کمک ائمه امدادهای غیبی اجساد پیدا شده اند.
در تمام موارد بحرانی نیز برای اینکه در محضر افکار عمومی جامعه ملزم به اقدام فوری نباشند،کلی دلیل می اورند که کلیه سرنشینان در دم جان باخته اند و .... و بدین ترتیب عملیات نجات را به جمع اوری اجساد آنهم با تاخیر به میزان دلخواه تغییر می دهند.
خدا به این ملت رحم کند.
تو عکس خلبان سنش بالای 60 میزنه ، چرا بازنشسته نشده بود، اینو به نظرم پی گیری کنید اولا : خلبانان موظف به بازنشستگی در سن 65 سالگی هستند، حتی قبل از آن هم برای برخی پروازهای خود با محدودیت‌هایی روبه‌رو می‌شوند، به این ترتیب که از سن 60 سال به بعد موظفند برای پروازهای بین‌المللی خود، کمک‌خلبانی جوان‌تر به همراه داشته باشند.
ثانیاً: با گذشت سن ، افراد از داروهای آنتی هیستامین یا داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند که این مسائل بعید است در سیستم هوانوردی ما رعایت شود. در این گونه موارد باید پرونده پزشکی خلبان و کمک خلبان بررسی و خود انان کالبد شکافی شوند تا مشخص شود که ایا داروی خاصی مصرف می کردند بیا خیر.
ثالثا، بخش رادری و فرد مسئول هم باید هرچه سریعتر آزمایش خون دهد تا سطح هوشیاری وی در هنگام وقوع حادثه مشخص شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
ایشان استاد خلبان و خلبان ماهری بودند و هنوز دو سال تا بازنشستگی ایشان زمان باقی مانده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
بیخیال بابا .. هواپیماهای ۴۰ ساله از رده خارج رو با چسب نواری ، وصله پینه میکنن میپرونن هوا ، حالا بیان خلبان رو بازنشسته کنن و یا زیر نظر بگیرن ببینن آنتی هیستامین میخوره یا نه ؟؟؟
دل خجشته ای داریاااا
به به آقای اسماعیل نجار هم پیداشون شد
پاسخ ها
جام
| United States of America |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
کاش ایشون رو میبردن مدیریت فوق بحران و مدیریت بحران رو میسپردن دست یه نفر دیگه
تمامی مسئولین شرکت آسمان باید استعفا و حتی محاکمه شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
رئیس اسبق این هواپیمایی سر سانحه فوکر سال 73 به یکسال زندان محکوم شد و اصلا زندان هم نرفت ! الان هم یه سرچ کن ببین به چه سمتی رسیده !
فقظ سرمازدگی تیمهای امدادی رو کم داشتیم. حالا هی احساسی عمل کنید تا یه حادثه به حادثه برخورد هواپیما به کوه هم اضافه بشه. حالا که هواپیما متلاشی و هم کشته شدن، چه اصراریه سریع بیارینشون پایین. میشه گذاشت یکی دو ماه دیگه که هوا بهتر شد، کار انتقال پیکرها رو انجام داد. چون تو یخ و برف تا اون موقع سالم میمونن.
پاسخ ها
ناشناس
| Qatar |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
گرگ دوست من
همين ديروز به سه نفر در اون نزديكيها حمله كردند
من یه ایرانی بیطرف
آقایونی که موقع ورود هواپیمای نو همین چند وقت پیش داشتن اعتراض شدید میکردن که با ورود هواپیما شرفمون رفت و... الان حرفی با گفتن دارن عایا!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
برخی پول برا اختلاس کم داشتن واسه همین نگران خرید هواپیمای نو بودند
طفلی نیروهای امدادی در چه شرایطی با چه صحنه هایی روبرو میشن!
خدایا کمکشون کن
سازمان هواپیمایی کشوری باید از وزارت راه و شهرسازی جدا شود.
حوزه کاری سازمان هواپیمایی با سایر بخش های این سازمان تناسبی ندارد ، برای نمونه هم بخش راهسازی که با آسفالت و قیر سروکار دارد زیر نظر این وزارتخانه است و هم سازمان هواپیمایی. این دو بخش چه تناسبی با یکدیگر دارند که باید زیر نظر یک سازمان باشند. تفاوت این دو بخش از لحاظ فاصله فیزیکی دقیقا به اندازه فاصله زمین تا آسمان است !!! و از نظر سطح علمی و فنی به اندازه فاصله زمین تا کهکشان با یکدیگر تفاوت دارند
مطمًنا برخورد هواپیما به کوه به دلیل اشتباه خلبان در شرایط نامناسب جوی بوده اما ایا خلبان مقصره صد در صده؟ نه چون امروز با تکنولوژی های پیشرفته ناوبری که هم در هواپیما و هم در زمین و فرودگاه استفاده میشه به کمک خلبان میاید تا درصد خطا آنهم در شرایط بحرانی را کاهش دهد. حالا هواپیمایی با تکنولوژی ۲۵ سال پیش (یادمون باشه اون موقع هنوز موبایل عرضه نشده بود)و عدم استفاده از تجهیزات ناوبری زمینی و ماهواره ایی . ما چقدر خلبان را مقصر میدانیم. ؟
جان باختگان که بحق باید "شهید" خطاب شوند زیرا اگر تحریم ها نبود الان با این سوانح مواجه نبودیم. آخ یادم رفت بگم کی بود می گفت : این تحریمها فقط کاغذ پاره اند!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی