بازدید 22868
هفتصد و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد

هفتصد و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰ 01 May 2024

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۱:۲۴

دفتر ریاست جمهوری اوکراین چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که زلنسکی حکم برکناری ویتیوک از سمت رئیس بخش امنیت اطلاعات سرویس امنیتی این کشور را امضا کرده است.

بر اساس این بیانیه، زلنسکی همچنین روسای شعب منطقه‌ای سرویس امنیتی اوکراین در استان‌های میکولایف، دنیپروپتروفسک، زاکارپاتیا و ولین را برکنار کرده است.

به نوشته اوکراین اینفو، ویتیوک ابتدا در ماه آوریل پس از انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌های اوکراینی مبنی بر اینکه وی از موقعیت خود برای ثروتمند کردن اعضای خانواده‌اش استفاده کرده است، از کار تعلیق شد.

بر اساس گزارشی که یکی از پایگاه‌های خبری اوکراین در تاریخ ۴ آوریل (۱۶ فروردین) در مورد اموال خانواده ویتیوک منتشر کرده بود، به طور خاص ذکر شده بود که همسر رئیس بخش امنیت اطلاعات سرویس امنیتی اوکراین، آپارتمانی به ارزش بیش از ۵۰۰ هزار دلار در یک مجتمع مسکونی اعیان‌نشین در کی‌یف خریداری کرده است.

همین پایگاه خبری در تاریخ ۶ آوریل (۱۸ فروردین)، کارکنان سرویس امنیتی اوکراین را به اعمال فشار بر خبرنگاران خود متهم کرد و مدعی شد که آنها قصد دارند یوهن شولگا روزنامه‌نگاری که گزارش مربوط به اموال خانواده ویتیوک را تهیه کرده بود را به تلافی تهیه این گزارش، به خدمت سربازی اعزام کنند.

از سوی دیگر واسیل مالیوک رئیس سرویس امنیتی اوکراین، ویتیوک را در حالی که اتهامات علیه وی در دست بررسی قرار داشت، از کار تعلیق کرد.

دفتر ملی مبارزه با فساد اوکراین (NABU) در ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت) و در پاسخ به پرسش اوکراین اینفو، اعلام کرد که آنها در حال تحقیق در مورد خرید املاک و مستغلات لوکس توسط اعضای خانواده ویتیوک هستند.

معترضان به حمایت نظامی لهستان از اوکراین، در ورشو به خیابان‌ها می‌آیند
۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۱:۱۰

 یک خبرگزاری روسی امروز (چهارشنبه) به نقل از سازمان‌دهندگان این تظاهرات خبر داد که تجمع اعتراضی علیه حمایت نظامی لهستان از اوکراین در ورشو برگزار می‌شود.

 «جنبش ضد جنگ لهستان» و حزب «لهستان امن» در این باره اعلام کردند: تظاهرات ضد جنگ، علیه دخالت لهستان در درگیری مسلحانه اوکراین و روسیه در ورشو برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، تجمع مردمی در مرکز شهر ورشو با در دست داشتن پرچم‌های ملی [لهستان] و سر دادن شعارهای ضد جنگ برگزار می‌شود.

سازمان‌دهندگان این تظاهرات در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) خاطرنشان کردند که این تجمع با حضور چند صد نفر برگزار می‌شود.

اوکراین، لهستان را یکی از نزدیک‌ترین متحدان خود در اتحادیه اروپا می‌داند و ورشو در پی اقدام نظامی روسیه علیه کی‌یف، حمایت‌های نظامی و بشردوستانه زیادی در اختیار اوکراین قرار داده است.

«آندژی دودا» رئیس جمهوری لهستان پیشتر در اظهاراتی مدعی شده بود که روسیه ممکن است پس از شکست اوکراین به دیگر کشورهای اروپایی و حتی اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمله کند.

پیش‌بینی این مقام اروپایی یک روز پس از تصویب بسته ۹۵ میلیارد دلاری مجلس نمایندگان آمریکا صورت گرفت که شامل ۶۰ میلیارد دلار کمک جدید به اوکراین است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز اعلام کرده است که به سرعت برای انتقال تسلیحات و مهمات به کی‌یف اقدام خواهد کرد.

۵۶ درصد آلمانی‌ها مخالف ارسال موشک‌های «تاروس» به اوکراین هستند
۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۳:۰۸

بر اساس نظرسنجی جدیدی مشخص شد که اکثریت آلمانی‌های مخالف ارسال موشک‌های دور برد «تاروس» به اوکراین هستند.

بر اساس نظرسنجی موسسه «فورسا» برای کانال تلویزیونی NTV مشخص شد که ۵۶ درصد از آلمانی‌ها مخالف ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین هستند درحالیکه ۳۷ درصد موافق این قضیه بودند که در مقایسه با مارس ۲۰۲۴ که ۲۸ درصد مخالف بود، رشد قابل توجهی داشت.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد میزان حمایت رای دهندگان حزب سبزها از تامین موشک‌های تاروس آلمان به اوکراین ۶۳ درصد است درحالیکه اکثریت مخالفت‌ها با ایده ارسال این موشک‌های دوربرد به اوکراین در میان رای دهندگان حزب چپ افراطی و آلترانیوی برای آلمان هستند.

در این نظرسنجی بیش از ۲۰۰۰ نفر شرکت داشتند.

اوکراین مدت‌هاست که از آلمان درخواست کرده تا موشک‌های تاروس برایش تامین کند. این موشک‌ها مشابه موشک‌های «استورم شدو» انگلیسی هستند که پیشتر در اختیار اوکراین قرار گرفته است.

برد موشک‌های تاروس بیشتر از موشک‌های انگلیسی است و ۵۰۰ کیلومتر است.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان بارها ایده ارسال موشک‌های تاروس را به اوکراین رد کرده است.

به گفته او، استفاده موثر این موشک‌ها نیازمند حضور نیروهای آلمانی است و این دقیقا چیزی است که او نمی‌خواهد انجامش دهد.

دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۱:۳۴

وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور دستور تحویل بیشتر و سریعتر تسلیحات برای عملیات نظامی مسکو در اوکراین را صادر کرده است؛ این درحالی است که طرف های غربی به سرکردگی آمریکا طی حدود سه سال گذشته اقدام به حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی بیشتری از کی‌یف نموده اند و اکنون با مشکلات ادامه این جنگ دست به گریبان شده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، درجریان نشستی با فرماندهان ارتش نظامی روسیه درمورد جنگ اوکراین، «والری گراسیموف» (Valery Gerasimov) مسئول عملیات این جنگ، گزارشی به سرگئی شویگو ارائه کرد.

وزیر دفاع روسیه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: به منظور حفظ سرعت مورد نیاز ( در عملیات) تهاجمی، لازم است تا حجم و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی ارائه شده به نیروها افزایش یابد.

اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۱:۳۲

نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد، با توجه به اینکه پهپادهای شناسایی و تهاجمی برای کی‌یف در نبرد با روسیه بسیار مهم هستند، دولت در حال افزایش اختصاص مبلغ ۳۹۲ میلیون دلار دیگر برای خرید ۳۰۰ هزار پهپاد است.

 «دنیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین در نشست کابینه گفت: «با توجه به هزینه‌ای که اختصاص یافته، ۳۰۰ هزار پهپاد قرار است به نیروهای امنیتی و دفاعی اوکراین تحویل داده شود.»

به نقل از شبکه خبری آلمان، وی افزود، اوکراین پیشتر بودجه‌ای را برای خرید پهپاد در سال جاری میلادی اختصاص داده بود.

استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۱:۳۱

دبیرکل ناتو گفت به دلیل تاخیر و ناکامی در ارسال برخی تسلیحات به اوکراین، اعتماد این کشور اروپایی به اعضای ناتو خدشه‌دار شده است.

آمریکا اخیرا کمک‌هایی را به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین تصویب کرد اما «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از سرعت انتقال تسلیحات غربی به کشورش ناراضی است و ادعا می‌کند که «روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات بهره می‌برد.»

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت: «چنین ناکامی‌هایی نشان می‌دهد زمان آن رسیده است که هماهنگی کمک‌های نظامی بین‌المللی به کی‌یف را بازسازی کنیم. ما به یک چارچوب قوی‌تر و نهادینه‌شده برای این حمایت‌ها از اوکراین نیاز داریم.»

استولتنبرگ به بن‌بست کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌عنوان «نمونه‌ای از کوتاهی‌های اعضای ناتو» اشاره کرد. این کمک‌ها پیشتر توسط مجلس سنای آمریکا پیشنهاد شده بود اما به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در وضعیت نامعلومی به سر می‌برد.

دبیرکل ناتو هم‌چنین تاکید کرد: «البته این واقعیت که ما هنوز آنچه را که وعده داده‌ایم به اوکراین ارسال نکرده‌ایم، اعتماد این کشور نسبت به اعضای ناتو را خدشه‌دار کرده است.»

او این اظهارات را پس از سفر به کی‌یف عنوان کرد و افزود: «کی‌یف همچنان به متحدانش ایمان دارد و اکنون نوبت آنهاست که تسلیحات و کمک‌ها را به اوکراین ارسال کنند.»

ینس استولتنبرگ خاطر نشان کرد که یکی از راه‌های جلوگیری از نقص‌های آتی در کمک‌های نظامی به اوکراین، «ارائه نقش هماهنگ‌کننده‌تر به ناتو و تهیه یک برنامه چند ساله است که کمک‌های مورد انتظار از هر متحد را مشخص می‌کند.»

زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۲۱:۳۱

زلنسکی انتظار ندارد که اوکراین در جریان جنگ با روسیه به ناتو بپیوندد.

 ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در نشست خبری با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در کی‌یف گفت: «به عقیده من، ما پس از پیروزی در جنگ با روسیه به ناتو ملحق خواهیم شد.»

به نقل از شبکه خبری DPA، تمامی ۳۲ عضو ائتلاف نظامی ناتو باید برای پیوستن یک کشور جدید در این ائتلاف به توافق برسند.

چند عضو ناتو نگرانی خود را بابت خطر پیوستن اوکراین به ناتو ابراز کرده و گفته‌اند که می‌ترسند  سربازانشان وارد جنگی مستقیم با روسیه شوند.

زلنسکی در ادامه گفت: «برای اینکه اوکراین از نظر سیاسی در این ائتلاف پذیرفته شود، به پیروزی نیاز دارد.»

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور به مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی در بخش جنوبی جبهه حمله کرده است.

 گزارش‌های اولیه حاکی از سه انفجار در مرکز اودسا است.

طبق گزارش راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات نظامی، نیروها و تجهیزات اوکراینی مورد اصابت حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری نووستی پیش از این به نقل از نیروهای محلی گزارش داد که ارتش روسیه یک مقر اوکراینی را در مرکز شهر بندری اودسا هدف قرار داده است.

براساس آنچه تاکنون گزارش شده، سه انفجار در منطقه رخ داده که یکی از آنها در نزدیکی مقر فرماندهی اوکراین با قدرت بیشتری بوده است.

«اولگ کیپر» رئیس اداره منطقه‌ای اودسا ضمن تایید این گزارش، گفت که در این حمله از موشک بالستیک استفاده شده و دست‌کم سه نفر کشته‌ شده‌اند.

روسیه بارها تاکید کرده است که طی عملیات نظامی خود فقط مراکز نظامی اوکراینی را هدف قرار می‌دهد و هیچ اقدامی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی انجام نمی‌دهد.

خبرگزاری نووستی هم‌چنین گزارش داد که روسیه یک منطقه استقرار نیروهای اوکراینی در حومه «خارکیف» شهری در مرز روسیه را بمباران کرد و علاوه بر این از حمله دیگری به انبار تجهیزات نظامی در منطقه «نیکولایف جنوبی» خبر داد که به انهدام این انبار منجر شده است.

موج تازه عملیات نظامی روسیه در اوکراین، پس از آن آغاز شد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیرا متعهد شد که عملیات‌های این کشور را به مراکز لجستیکی و انبارهای اوکراین که با تجهیزات نظامی غربی پُر شده، تشدید کند.

او پیشتر درباره کمک جدید آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که به‌تازگی پس از موافقت مجالس نمایندگان آمریکا تصویب شد، گفت: «این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.»

پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت کشورهای غربی نه تنها جنگنده‌های اف-۱۶ بلکه تسلیحات دیگری را نیز به اوکراین ارسال خواهند کرد.

 «ژنرال چارلز براون» رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده طی جلسه‌ای در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا عنوان کرد: «ما فقط قرار نیست اف-۱۶ها را به اوکراین ارسال کنیم؛ بلکه خلبانان را آموزش خواهیم داد، هم‌چنین بحث آموزش نگهداری این جنگنده‌ها و ارسال سیستم‌های تسلیحاتی دیگر نیز مطرح است.»

طبق گزارش خبرگزاری تاس، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه به برگزاری گفت‌وگوها درخصوص اف-۱۶ها اشاره کرد.

کی‌یف در اوایل ماه آوریل اعلام کرد پنج گروه از خلبانان اوکراینی در بریتانیا، دانمارک، ایالات متحده و فرانسه برای پرواز با جت‌های جنگنده اف-۱۶ آمریکا آموزش می‌بینند. در پایان اوت ۲۰۲۳، هلند اعلام کرد که ۴۲ فروند اف-۱۶ را به اوکراین منتقل خواهد کرد، در حالیکه کپنهاگ به کی‌یف وعده داده بود که ۱۹ دستگاه از این نوع را تحویل دهد. در این میان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم هشدار داد که اف-۱۶ می‌تواند حامل تسلیحات هسته‌ای باشد و مسکو این را در عملیات رزمی خود در نظر خواهد گرفت.

چند روز پیش روزنامه لیبراسیون نوشت ۱۰ خلبان اوکراینی که اکثر آنها هرگز پرواز نکرده‌اند، برای گذراندن دوره‌های آموزشی جامع مطابق با استانداردهای نیروی هوایی وارد فرانسه شده‌اند.

انتظار می‌رود اف-۱۶های آمریکایی در تابستان امسال وارد اوکراین شود. پس از اتمام دوره آموزشی خود در فرانسه، خلبانان اوکراینی بعد از یک دوره سازگاری چهار ماهه در رومانی، از این جنگنده‌ها استفاده خواهند کرد.

حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

«پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۳
تجاوز به یک کشور مستقل به هر بهانه ای محکوم است ، خاطره به توپ بستن حرم امن رضوی در نوروز قرن پیش از خاطرمان محو نشده ، علی لعنت الله علی القوم الظالمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
الهی آمین
چرا روسیه مثل اسراییل اوکراین را با خاک یکسان نمی کند ... لطفا منطقی جواب دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
این‌همه بمباران موشکی و پهپادی و توپخانه ای کمه؟ حتماً باید کار برسه به حمله اتمی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
چون از آمریکا میترسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
چون درنده خویی مخصوص اسراییل و آمریکایی هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اون کار آمریکا است
بر خلاف روس ها که شواهدی برای ادعاهای نجومی شان ارائه نمی دهند، مدافعان اوکراین مستندات گزارشاتشان را ارائه می دهند. همین امروز فیلم هوایی حمله موفقیت آمیز به مقر آموزشی تجاوزگران روس در منطقه ای اشغالی در استان لوهانسک منتشر کردند که نشان می دهد تجمع اشغالگران تحت آموزش توسط 3 موشک بالیستیک ATACMS با کلاهک های خوشه ای مورد اصابت قرار گرفته است. عکس های هوایی پس از حمله نشان می دهند که دست کم 116 اشغالگر به هلاکت رسیده و به 400 هزار قربانی روس پوتین پیوستند.
بعلاوه صدها هزار پهپاد وارداتی، خود اوکراین ماهانه دهها هزار پهپاد انتحاری از نوع FPV تولید می کند. طی سال جاری میلادی تعداد تولید این نوع پهپادهای انتحاری کوچک به یک میلیون می رسد. یعنی، نیروهای اوکراین بیش از تعداد کل نیروهای اشغالگر در خاک میهنشان پهپاد FPV در اختیار خواهند داشت. حالا ببینیم چه تعداد مزدور روس هنوز آماده فدا شدن برای بلندپروازی های دیکتاتورشان خواهند بود.
اوکراین بزن این روسیه کثیف را نابود کن انشاالله روسیه کثیف و مردمان کثیفش از روی زمین محو خواهند شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
پوتین کمونیست بی دینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
البته آمریکا هم کشور کثیف و آلوده ای هستش. آمریکا بیشتر مستحق نابودی زودتر نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
جنگ اکراین هم با نقشه آمریکا بر پا شد
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در نشست خبری با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در کی‌یف گفت: «به عقیده من، ما پس از پیروزی در جنگ با روسیه به ناتو ملحق خواهیم شد.»

!!!!

عقل اینو نگاه ، این رئیس جمهور یک مملکته ! کوکائین میکشه میره توی توهم بعد میاد جلوی دوربین میکروفون میگیره دستش
دلقک اوکراینی زده به سیم آخر ! هیچ رقمه به مذاکره تن نمیده میخواد تا آخرین اوکراینی رو پیش مرگ ارباب آمریکاییش کنه !
جان ناقابل غربگداها قدای روسیه
بدون جلب نظر آی پی کانادا، صلح در اوکراین غیر ممکنه
دیگه بعد از تنش ها در خاورمیانه و انهدام بزرگترین پل شرق امریکا توسط خرابکاری و ربایش الکترونیک سیستم ناوبری کشتی اقیانوس پیما برای پوتین محال هست که بتواند در اکراین پیروزی نظامی بدست بیاورد. دیگر امریکا هم می بینید می گوید نه تنها اف 16 بلکه هر جه لازم باشد به اکراین خواهیم داد. جریان دیگر حیثیتی شده هست و غرب غیر ممکن هست بتواند قبول کند استالین جدیدی بوجود بیاید.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
باز شروع کردی شاید این حمله کار چینی ها باشه
دیگه بعد از تنش ها در خاورمیانه برای پوتین محال هست که بتواند در اکراین پیروزی نظامی بدست بیاورد. دیگر امریکا هم می بینید می گوید نه تنها اف 16 بلکه هر جه لازم باشد به اکراین خواهیم داد. جریان دیگر حیثیتی شده هست و غرب غیر ممکن هست بتواند قبول کند استالین جدیدی بوجود بیاید.
سلام.روسیه بایدبه طورشدیدوگسترده تمام محموله های تسلیحاتی رو که ازمرزلهستان واردمیشه سریع نابودکنه قبل ازاینکه به دست نیروهای اوکراینی بیفته
سلام.روسیه بایدبه طورشدیدوگسترده تمام محموله های تسلیحاتی رو که ازمرزلهستان واردمیشه سریع نابودکنه قبل ازاینکه به دست نیروهای اوکراینی بیفته
هفتصد و هشتاد و سومین روز کاری آی پی کانادا در این صفحه.
از زلنسکی هم سابقه اش بیشتره
باتلاقی که امریکا برای پوتین درست کرد
الان هم تمام سلاحهای امریکایی را اونجا آزمایش میکنه
اطلاعات کامل از سلاح‌های روسی بدست میاورد
و کلی منافع دیگر برای امریکا
روسیه تو گل گیر کرده . نه راه پس داره ، نه پیش و نه می تونه بگه غلط کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
همون باتلاق ۲۵ درصد خاک اوکراین هستش.
اتفاقا روسیه دوست داره بمونه تو این باتلاق
ناشناس
| Canada |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
فعلا که راه پیش داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
جدی میفرمایید؟
لطفاً به ایران کمک بکنید
پاسخ ها
غربگدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
عَلیلِم،ذلیلِم،کمِک کن نمیرِم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
کی باید کمک کنه.... باید بگی دست از سر ایران بردارید
روس ها ذات تجاوز کری دارن انشالا شکست خواهند خورد
غرب چه بخواهد یا نخواهد روسیه باهمت و شجاعت فرماندهانش بدون رو درواسی باید غربی ها را در جنگ نابود کند اگر چنین نشود بار دیگر دنیا باید سر خود را در برابر زیاد خواهی و فرهنگ غربی خم کند و دیگر جای و زمانی برای جبران نخواهد بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی