بازدید 32640

فرار ۶۰۰ میلیارد تومانی روپوش سفید‌ها از قانون با ترفند‌های ساده!

جامعه پزشکی باید رقمی نزدیک به 800 میلیارد تومان مالیات بدهد، در حالی که دست آخر رقمی که پرداخت می‌کنند، نزدیک به 200 میلیارد تومان است؛ یعنی سهم 600 میلیارد تومانی پزشکان از فرار مالیاتی در کشور.
کد خبر: ۷۵۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 08 December 2017
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيمجامعه پزشکی باید رقمی نزدیک به 800 میلیارد تومان مالیات بدهد، در حالی که دست آخر رقمی که پرداخت می‌کنند، نزدیک به 200 میلیارد تومان است؛ یعنی سهم 600 میلیارد تومانی پزشکان از فرار مالیاتی در کشور.

به گزارش «تابناک»؛ هر چه دولتمردان بر توسعه زیرساخت های ارتباطی و برنامه های متعدد توسعه‌ای در این عرصه تأکید دارند و به واسطه تغییرات حاصل آمده در این عرصه، تغییرات محسوسی در سبک زندگی مردم کشورمان دیده می‌شود، برخی قشرهای پردرآمد جامعه از شرایط ناراضی تر می‌شوند؛ امثال برخی از پزشکان که تمایلی به شفاف شدن درآمدهایشان ندارند.

پزشکانی که منشی های مطب هایشان یک جمله ثابت را در مکالمه با هر مریض تکرار می‌کنند: «لطفا نقدی پرداخت کنید چون کارتخوان خراب است!»؛ جمله ای که معمولا به پیوست آن آدرس دستگاه های خودپرداز مجاور مطب بیان می‌شود تا بیماران یا همراهانشان را که به زندگی مدرن خو کرده و پول نقد همراه نمی‌برند، پول نقد به دست آورده و هزینه ویزیت را نقدی بپردازند.

اتفاقی عجیب که بروز آن در جامعه پزشکی که به نوعی سرآمد جامعه هستند، عجیب تر جلوه می‌کند و این پرسش را به وجود می‌آورد که دلیل گریزان بودن پزشکان از تکنولوژی پرداخت آنلاین چیست و چگونه در روزگاری که بقالی ها و مکانیکی های بین راهی نیز چندین دستگاه پوز دارند و فروشندگان دوره گرد و حتی دستفروش های مترو این امکان را به مشتریانشان ارائه می‌دهند که با استفاده از کارت های بانکی، پرداخت وجه کنند، دستگاه پوز بسیاری از مطب ها در بهترین نقاط اغلب شهرها خراب است؟

پرسشی که پاسخ آن به ترس پزشکان از مشخص شدن درآمدهایشان بازمی‌گردد؛ ترس از اینکه نهادها و افراد مختلف بتوانند سری به حساب بانکی پزشکان بزنند و دریابند که درآمد روزانه، ماهانه و سالانه ایشان چقدر است؛ درآمدی که اگر مشخص شود، عواقب بسیاری برای پزشکان به دنبال دارد و ممکن است ضرباتی جبران ناپذیر به برخی از پزشکان وارد نماید، به ویژه آن دسته از پزشکان که درآمدشان به زیرمیزی و آفت هایی از این دست آلوده است.

البته شفاف شدن درآمدهای مالی نگرانی اصلی آن دسته از پزشکان که از خودپرداز گریزانند نیست، بلکه موضوعی که موجب شده، برخی از این افراد دارای درآمد بالا از شفاف شدن درآمدشان حذر کنند، مالیات است؛ مالیاتی که هرچند کارمندان و کارگران توان گریز از آن را ندارند و مردم عادی در تمام مبادلات روزانه خود، سهم آن را پرداخت می‌نمایند، اما برخی به روش های مختلف از پرداختش شانه خالی می‌کنند.

امثال پزشکانی که از منشی های مطب هایشان می‌خواهند به دروغ از خرابی دستگاه های پوز به مراجعان بگویند تا پول نقد از ایشان دریافت کرده و به این شیوه، مشتشان مقابل نهادهایی مانند سازمان مالیات بسته بماند. وضعیتی که موجب شده پرداختی مالیات توسط پزشکان، یک چهارم مقداری باشد که باید این قشر مالیات دهند؛ یعنی فرار 600 میلیارد تومانی پزشکان از پرداخت مالیات.

صحبت درباره درآمدی بسیار هنگفت است که تنها سهم مالیات آن 800 میلیارد تومان می‌شود اما یکی از برخوردارترین اقشار جامعه -یعنی پزشکان- از پرداخت آن شانه خالی می‌کنند، نه وزارت بهداشت و نه هیچ نهاد دیگری توجهی به قانون شکنی ایشان ندارد و تلخ آنکه رنجش بر دوش بیماران است؛ رنج دریافت وجه نقد توسط بیماران یا همراهان بیمار که به مطب پزشکان مالیات گریز مراجعه می‌کنند و هیچ کسی حامی شان نیست.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹۲
فرضا این جلو فرار از دادن مالیات و هم گرفتند در جامعه ای که نتوان از دولت و دیگر نهاد ها و ارگانها بازخواست کرد که با مالیاتهدیمان چه کردید ایا با دادن هر مقدار مالیات تغییری ایجاد خواهد شد ایا شما تغییری میبینید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
با تشکر از پزشک محترم مخالف مالیات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
آفرین به این نظر دوست عزیزم
تابناک عزیز فکرکنم این دومین بار درچندماه گذشته است که به این موضوع کلکهای پزشکان ودرمانگاهها وبرخی بیمارستانها درارتباط با فرارمالیاتی پرداخته اید لیکن هیچ راهکاری نه شما ونه نهادهای نظارتی ونه حتی وزارتخانه مربوطه به مردم ارائه ننموده اید من شخصا موردی را که سالهاست دریکی ازدرمانگاههای خصوصی در شاهین شمالی منطقه ۵ به همین نحو اتفاق می افتد را هم برای شما وهم برای دستگاههای نظارتی وبه خصوص به مدیریت درمانگاه مذکور گزارش کرده ام شما که چاپ نکردید بقیه هم مانند شما اهمیتی ندادند خوب بفرمایید چه باید کرد؟ساده ترین راه برای مسئولینی که دم از قانون واجرای آن میزنند اینست که سرشان را زیر برف کنند وشتردیدی ندیدی. نفت خدادادی هست استخراج می کنیم وخرج می کنیم وعده ای هم پول مملکت را به طرق مختلف که یکیش همین فرار مالیاتی است به جیب میزنند وعده ای هم فقیر وفقیرتر میشوند. خدارحم کند . خوب کمی پافشاری وپیگیری کنید تا حداقل این یکی به نتیجه برسد وبعد سراغ دهها هزامسئله کوچک وبزرگ دیگر بروید گاماس گاماس.
گل بود به سبزه هم اراسته شد. بدلیل زیر میزی گرفتن که حقوقاشونو افزایش دادین. حالا به خاطر فرار مالیاتی هم می خواین حقوقاشونو افزایش بدید ؟
جلوی افزایش تعداد دانشجو پزشکی را گرفتن ، تعرفه انچنانی که با طرح های مسخره ای مثل سلامت که به اونا میدید . با بقیه رشته ها که تبعیض وحشتناک قایل می شید . ....
وقتی مسولین برای سلامتی خود به این قشر وابسته هستند ،واز ترس جان هر امتیازی را میدهند ،؟‌اینگونه میشود ،اما اگر برای مالیات باشد ،پزشکان که اسکنایهای خودرا در گاو صندوق نکهداری نمیکنند؟‌ و حتی اگر بخواهند‌،به دلار هم تبدیل کنند ،ناچارند از سیستم بانکی استفاده کنند ،واگر هم بخواهند به ملک ،و مستقلات تبدیل کنند باز به سیستم بانکی نبازمند هستند ،برای دربافت مالیات ،راه های فراوانی وجود دارد ،این مسولین هستند که کوتاهی میکنند ،وتنها ،گرفتن پول نقد ،بخاطر ،نا مشخص شدن ،زیر میزی میباشد که آنهم فقط پزشکان ،جراح‌،ومتخصص ،میباشند؟ وقتی در کشور ،اکثریت مردم ،ریا کار ،ومتظار شوند برخی مسئولین آلودهٔ فساد اقتصادی میشوند ،کشور را به دو جناح تبدیل میکنند ،چه انتظاری میتوان داشت؟ به قول دشمن ،یکصد و پنجاه میلیارد دلار ،بعد از برجام ،دلارهای بلوکه شده آزاد ودر اختیار دولت قرار گرفت ،چه اتفاقی در زندگی روزمرهٔ‌مردم افتاد؟ حتی از سال ،نود و دو ،هم فقیرتر شدند ؟ خوب با این همه دزدی ‌و اختلاس ،ورانتخواری ،و وامهای چندصد مبلیاردی ،که به معوقه تبدیل شده ،؟‌آیا انتظار ،درستکاری ،وصداقت ،میتوان داشت؟،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
،مسئولين جاي ديگر درمان مي شوند .
براي همين اهميتي ندادند که سالها بيمه با جامعه پزشکي بد حسابي مي کرد و شد بهانه اي که دودش حالا ميره تو چشم مردم
سلام....مسئولین مالیاتی کجا هستند؟ واقعا کجا؟ گردش مالی فقط در سطح دندانپزشکی حدود ۳۵ هزار میلیارد تومن براورد میشه....
آیا میدانید گردش مالی چشم پزشکان چقدر است؟ مثل مشهوری بین چشم پزشکان هست که میگن "اگه دست چشم پزشکان از پشت ببندی حداقل درامدشون در سال ۲ میلیارد تومن ه.....آیا از درامد ارتوپدها و درآمد اورولوژیست ها خبر دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
به پزشکان باید گفت کاسبان.همچنین برا ۶۰۰ یه صفرکم گذاشته اید.باید۶۰۰۰ مینوشتید.پزشکان هر روزحریص ترمیشوند.خون مردم را میمکند.
بله تابناك جان. فكر ميكنم وزير بهداشت محترم بتونن پاسخگوي مناسبي براي پرسشهاي شما باشن و بهتر هست كه شما ابتدا تحقيق كنيد و سپس مطالبي ازين قبيل رو بنويسيد. البته اول بهتره كه يه سري به آمار درامد هاي پزشكان ساير كشورها مانند امريكا و اروپت بزنيد. جايي كه سيستم هاي مالياتي بسيار قوي هست و ببينيد درامد پزشك در ايران با مشورهاي پيشرفته چه تفاوتي داره. حتما مستحضر نيستيد كه كارانه هاي تمام پزشكان با يكسال و نيم تاخير پرداخت ميشه و احتمالا چيزي هم در مورد نظام پلكاني مالياتي نميدونيد كه از بهمن ماه اجرايي ميشه و فكر نميكنم حتي مسوولين محترم هم چه به لحاظ استرس كاري و چه به لحاظ ميزان ساعت كاري با يك پزشك قابل قياس باشن. اي كاش به جاي فرار مالياتي صحبت از فرار وزارت بهداشت در پرداخت حقوق پزشكان موضوع مقالتون بود و اي كاش زمانيكه وزرا سرمايه هاشون رو اعلام ميكردن كسي ميپرسير هزار ميليارد تومان از كجا؟البته بنده معتقدم كه كل اين سرمايه از راه حلال بوده واي سوال من اين هست كه چرا اين راه حلال اختصاصي هست.در هرصورت فكر ميكنم انتشار هر مقاله اي با تحقيق و فكر بايد انجام بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
در آمریکا بالاترین درآمدها مربوط به جراحان قلب و ارتوبدی و قلب است که حدود سالی 350 هزار دلار در سال پیش از مالیات است که پس از کسر مالیات به کمتر از 250 هزار دلار می رسد. ضمنا بطور متوسط هر پزشک بیش از 7 برابر دستمزد خودش برای بیمارستان مروبطه درامد زایی می کند که این رقم در ایران به حدود 2 برابر می رسد. یعنی از درآمدی که یک پزشک در امریکا برای بیمارستان ایجاد می کند کمتر از 18 درصد سهم خودش و در ایران حدود 50 درصد سهم پزشک است. مالیات هم که نمی دهند نور علی نور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
دکتر جان شما باید کم کم با کارانه فضایی خداحافظی کنی.
وقتى خيلى ازين خيانتها توى بيمارستانها اتفاق ميوفتد چه انتظارى داريد، چند وقت پيش مادرم رو براى يك عمل جراحى به بيمارستان خ.... در تهران بردم، خودِ بخش پذيرش شماره كارت شخصى دكتر رو داد گفت علاوه بر هزينه هاى رسمى پولى رو به كارت دكتر از دستگاههاى عابر بانك درون بيمارستان واريز كنيد و رسيد رو به ما تحويل دهيد. اين پول در زمان ترخيص در فاكتورهاى بيمارستان هم ذكر نشده بود.
آنها هم که دستگاه کارتخوان دارند؛ وقتی کارت میکشی در پرینت عنوان فروشگاه لباس و بقالی و ... مشاهده می کنی. ان شالله که هیچکس با بیماری سر و کار نداشته باشد؛ من به واسطه درمان های دوره ای که با 5-6 پزشک سر و کار دارم فقط دو پزشک کارتخوان بنام خودشان دارند.
حقوق چند صد میلیونی رسمی شون هم یادتون نرود
مالیات از حقوق عقب افتاده ۱۸ ماهه؟
کدو صنف هست ک کار میکنه و ۱۸ ماه بعد حقوقش رو با هزار تا بد و بیراه میدن؟
الحق که جامعه ما نخبه کش هست..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
من نمی دونم کی به اینا گفته کسی که طوطی وار کتاب حفظ می کنه و قدرت تحلیل نداره نخبه حساب می شه.

کارانه نجومی را باید خداحافظی کنید باهاش.
اقا نگو روپوش سفیدها. پرستار و ...هم روپوش سفید می میپوشند. البته قبل از پرداخت حقوق مالیات تمام و کمال کم می شود. فقط پزشکان اند که از مالیات معافند.
اگر مبالغ زیر میزی نیز بدان اضافه شود رقمی نجومی خواهد شد . متاسفانه هنوز مبلغ ویزیت هم متفاوت از رقم اعلامی وزارت بهداشت است . چرایی عدم اجرای درست قانون از سوی دولت ، مشخص نیست متاسفانه . !!!
چقد کینه توزانه در مورد پزشک ها نوشتی . این همه بازاری و دلال و اقا زاده و ... یک ریال مالیات نمیدن هیچی کلی رانت خواری هم میکنن‌. شما راست میگی اونها رو منتشر کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
حیف و صد حیف که متوجه نشدید که چرا و بد تر اینکه خودتون رو با رانت خوار و دلال مقایسه کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
شما رانت خوار نیستید شما مافیایی هستتید که حق بقیه جامعه را بالا می کشید.
دسته مالیات ماله یه کارمند با حقوق سه چهار ملیونه نه برای دکترا که روزی ده ملیون در میارن
این عدالت است دیگر عدالت!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
سه چهار میلیون؟ من دانشجو یک حقوق الکی ای بعضی وقتها داشتم. ماهی دویست تومن را هم دویست و چهل هزار در سال ازم مالیات گرفتند! تازه اون را هم خرج لپتاپی کردم که باید دانشگاه به جاش یک کامپیوتر در اختیارم می گذاشت و نمی گذاشت!
کافیست وزیر پزشکان اعلام بفرمایند که همه دستگاه پوز داشته باشند!!!!
واقعا شرم آوره، آقای مدیر مسوول تابناک، جامعه پزشکی و بخصوص پزشکان، باهمه ایراداتی که دارن، حداقل دارن خدمت مشخصی ارایه میدن و پاسخگوی امثال شما و بیمارانشون و هزارتا ارگان هستن، شما اگه خیلی دلت برا فرار مالی میسوزه، برو گریبان بساز بفروشها، شرکتهای با درآمدکلان، آقازاده ها، و.... بگیر که مطمینم حتی جرات نداری اسمشونو ببری، البته جامعه پزشکی با این سازمان نظام پزشکی ناتوان و این وضعیت نابسامان صنفی حقشه که امثال شما هرروز یه مزخرفی در موردش بنویسین...
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
واقعا آدم دلش ميسوزه براي اين سازمان نظام پزشكي ناتوان !! اول سال خودشون براي خودشون نرخ تعيين ميكنند بدون هيچ مزاحمتي ! هر وقت هم پزشكي جرمي مرتكب بشه بازم بايد به اين نظام شكايت كني كه چون همه آقايان پزشك هستند نتيجه از قبل معلومه! مرد حسابي كدام ناتوان !؟ فقط كم مانده سازمان نظام صنفي پزشكي رييس جمهور هم تعيين كنه!!
کدام کار در این مملکت طبق روال قانونی انجام می شود تا منِ پزشک هم قانونی رفتار کنم ؟ سال گذشته من بابت خرید طلا ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به یکی از طلا فروش ها مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کردم امسال که برای کاری به اداره مالیات مراجعه کردم که کارمند ارشد اتفاقا از دوستان خودم بود کنجکاو شدم که ببینم آقای طلا فروش سال گذشته چقدر مالیات بر ارزش افزوده به دارایی پرداخت کرده ماالیات بر ارزش افزوده قطعی این آقای طلا فروش در سال گذشته ۳ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان بود
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
وقتی تونستی 85 میلوین تومن پول طلا بدی که ده درصدش شده 8.5 میلیون، چقدر در میاری دکتر عزیز...
پزشکان هم چند برابر مالیات مستقیم به اقوام و آشنایان بی بضاعت و آیتام کمک می کنند
اگر دلیل آقای رییسی را برای نپرداختن مالیات آستان قدس را قبول دارید
دلیل پزشکان را هم‌ قبول کنید

مگر مشکل مالیات فقط پزشکان هستند که شما تیتر زدید
تمام برج ها ،شرکت های اقتصادی بزرگ ،مراکز خرید و...بررسی کنید به پزشکان تعلق دارد یا افراد دیگر

من تا ۴۰ سالگی درس خواندم ،

و درآمدی نداشتم ،شروع زندگی و افزایش ریسک بیماری های قلبی عروقی و سرطانها در سنین بالای ۴۰ سال
مالیات باید متناسب با گذشته ای که هزینه شده است باشد نه فقط شریک درآمد
چرا هزینه های مادی و عمری سال‌های از دست رفته پزشکان محاسبه نمی شود
فقط یک مقطع ظاهری سنجیده می شود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
یه جوری میگی درس خوندیم انگار فقط شماها درس خوندین بچه های مهندسی که بیشتر میخونن حالا کشور ما صنعتی نیس شما تو بورس هستین بحثش جداست جوگیر نشین
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
كسي منكر زحمات و تحصيل شما نيست.
شما لطف كنيد به حقوق قانوني راضي بوده و ماليات درآمدتان را بپردازيد.
شما تحصيل كرده و بايد الگو باشيد.
شما اگر به قانون پايبند نباشيد واي به حال بقيه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
کجای دنیا تو محاسبه مالیات، مدت زمان درس خوندن یه نفر رو لحاظ می کنند؟ تورو خدا حرفهای خنده دار نزنید
شما كه اين همه ريز بين هستين ماليات وكلاي مجلس،مديران ارشد،وزرا،قضات دادگستري،وكلاي دادگستري،صاحبان كارخانجات و شركتها ،وارد كنندگان انحصاري،...و ماليات بر درآمد اختلاس چي هاي محترم را نيز محاسبه فرماييد.....اكثريت جامعه ي پزشكي طرف قرارد بيمه ها هستن و بهترين منبع تخمين مالياتشان درآمد بيمه اي شان هست...ماليات كساني را محاسبه كنيد كه بجاي تومان دلار ميپذيرند
پزشك هست بالاي ٣٠٠ ميليون ماهيانه درآمد داره و بايد سازمان ماليات مثل كشورهاي پيشرفته مستقيما حساب بانكي پزشكهارو رصد كنه تا ماليات منصفانه باشه
به خاطر اینکه وزیر و معاون همه مقامات اصلی وزارت بهداشت پزشک هستن پس هوای هم دیگه رادارند
این مسئله بسیار رایج هست. به شخصه بارها به پزشکان فوق تخصص مراجعه کردم و فقط پول نقد مطالبه کردن
چرا نمی توان پزشکان را مجبور کرد تا دریافت الکترونیک داشته باشند. چرا نباید صندوق های الکترونیکی دریافت در کشور اجباری شود. یا باید منظر احمدی نژاد باشیم تا بیاید و شهامت کار جدیدی را داشته باشد.
خوب اینکه طبیعی است به نظر شما چرا همه هجوم آوردند به سمت رشته تجربی چون همه فهمیدند راه یک شبه پولدار شدن فقط رشته پزشکیه مخصوصا دندانپزشکی که اصلا ریسک هم نداره هزینه ایمپلنت یک دندون شش میلیون.
اصلا اگه دقیق بررسی کنی خواهید دید که این جور پزشکان با تقلب و دزدی و خوردن حق هموطنان پزشک شدن.
در کشورهای اروپایی چطور از پزشکان مالیات می گیرند؟
جالبه پزشکها البته بعضی هاشون و خیلی هاشون زیر میزی هم میگیرن و دنبال اینن جای خوب مطب بزنن وقتهای چند ماهه برای ویزیت بدن کراوات بزنن پیپ بکشت با مریض حرف بزنن و دستگاه های پزشکی گرون بخرن بدن اجاره و مریض هاشونو بفرستن، همونجا که دستگاه خودشونه. خیلی هاشون قسم نامشون الکیه و فقط دنبال پولن. اخرشم الان تقریبا همشون دستگاهای کارت خونشون رو جمع کردن که مالیاتم از پولای باد اوردشون ندن.
چه خوب كه به بحث ماليات ورود كرده ايد!
حال كه از پزشكان نام برديد
بهتر است از نهادهايى كه ميلياردها دلار در سال درآمد خالص دارند و ريالى ماليات پرداخت نميكنند هم نا ببريد
حتماً و يقيناً نام اين نهادها و سازمان ها را ميدانيد
ولى شما هم بابت حقوق خبرنگارى كه دريافت ميكنيد حق مطلب را ادا نميكنيد و نوك قلم هايتان به سمت صاحبان قدرت نيست!
تابناک معلوم نیست چرا هر چند روزی یه بار به جامعه پزشکی حمله میکنی؟خیلی ناقلایی.
بله کاملا درست است
من هم چند بار به فواصل 4 ماهه به یک پزشک متخصص مراجعه کردم که روزانه حدود 70 مریض ویزیت میکند ولی در هر بار مراجعه منشی اعلام می کند که دستگاه کارت خوان خراب است و برای دریافت پول به فلان عابر بانک مراجعه کنید!!!!!
این عدد رو از کجا آوردی؟!!
چه عجب. یه تکونی به خودت دادی تابناک. پیگیری کن گر مرد رهی...
ایران بهشت پزشکان است زیرا هم به راحتی فرار مالیاتی دارند هم سطح در امدی بسیار بالاتر از بقیه اقشار و هم مسیولیت پایین تر پزشکی نسبت به کشورهای استاندارد اروپایی
گاش به جای برق شریف پزشکی خونده بودم
جهانگردی روزی ازندگی روستایی می گذشت
با اولین نفری که برخورد کرد نابینا بود
دومین نفری را که ملاقات کردهمینطور
در خاطراتش نوشت
از روستایی گذشتم که همه اهالی کور بودند
تابناک جان
چطور شما با دیدن چند مورد که احتمالا مربوط تهران هم بوده اند
چنین قضاوتی کرده ای و آنرا به همه تسری داده آید
کمی انصاف داشتن هم خیلی بد نیست
واقعا مسخره است.دولت مدعی است برای همه ی اینها تدبیر دارد،اما تدبیرش فقط برای سطح جامعه است.برای تزریق ژل به درون زانو دکتر پ... از پزشکان میلاد در مطب خود رقم هنگفتی می گیرد و بعد منشی می گوید نقدا پرداخت کنید ما کارتخوان نداریم!
واقعا متشکریم جناب روحانی
به همین خاطر است که همه می خوان دکتر بشن. بدبخت ما کارمندان دون پایه که قبل از دریافت حقوقمان مالیات و کسورات و غیره کسر میشه و چندرغازی دستمان میاد
الان پزشکان که نه بیماری رو تشخیص میدن نه درمان می کنن، حتی صادقانه حرف نمیزنن فقط یا تا آخر عمر قرص به خوردت میدن یا فقط یه چند سال با پول تو زمان برات میخرن تا با همون بیماری بمیری ؟؟
ای وای چه مصیبت بزرگی بیمار مجبور است بجای حساب بانکی اش از جیبش پرداخت کند. اینطوری دولت چگونه بفهمد چه کسی پیش کدام پزشک رفته است؟
همه این مطالب تبلیغات است که ادارات دارایی برای اخذ مالیات از اصناف و شرکتها و مردم از هر طریقی به راه انداخته است که هیچ کسی در ایران مالیات نمیدهدویا خیلی کمتر میدهند . همه مثلا باید نود درصد درامدشان را به ادارات دارایی بدهند تا این مقامات راضی شوند
اداره دارایی پارسال مالیات پزشکان را تا ده برابر افزایش داد
تعرفه های پزشکی امسال شهریور ماه اعلام شد یعنی زمانی که نیمی از سال گذشته بود
تابناک منصف
این ها را هم بنویس
تا وقتی که همه مسایل پزشکی بر عهده سازمان نظام پزشکی هست و این سازمان هم قانونگذار هم مجری و هم قاضی در این زمینه هست و اینها هم خودشون پزشک هستن نباید انتظاری داشته باشیم! مجلس هم فقط برای ادمای بدبخت و بیچاره قانون وضع میکنه که چطور از پولشون کم بکنه و...
واقعا جای تاسف است. قشری که از سواد بالایی برخوردارند و همچنین بر خلاف بسیاری از تخصص های دیگر عمدتا از درامد های بالایی حتی در مقیاس های بین المللی برخوردارند وظیفه ملی اخلاقی و قانونی خودشونو انجام نمی دند و حتی اخلاق حرفه ای رو رعایت نمی کنن. حرص و طمع و زیاده خواهی از حد گذشته.
بنده بخاطر حال نامساعد و فکر کردم شاید مسیله قلبی باشه بدون همراه به مطب متخصص قلب رفتم و و پس از تمام شدن پول نقدم در دو بار مجبورم کردن که از طبقه ششم به خود پرداز خیابان برگردم و هر بار دویست هزار تومان بگیرم و نقدی پرداخت کنم. چون ازمایشات تکمیلی متل تست ورزش، نوار قلب و اکو ...هر بار اضافه شد و پرداخت جدید می خواستند. جالبه که جلوی خود پرداز هم صف بوده و کلی معطل و اذیت شدم. از این گذشته یک اخرش هم دفترچه خدمات درمانی منو به من دادند و گفتند برو ازش دو کپی بگیر که کلی توی خیابان گشتم تا اینکه در فاصله ای نسبتا دور تونستم کپی تهیه کنم. البته اعتراض تندی هم به اونها داشتم ولی منشی های مطب گفتند برو به اقای دکتر بگو. جالب تر اینکه این اقای متخصص دانشیار دانشگاه هم بوده سفرهای خارجی اش ردیفه خونه اعیانی و املاک و ... کم ندارد ولی دریغ از انصاف و احساسات ملی و دینی و انجام وظیفه حرفه ای و پرداخت مالیات که حداقل وظیفه قانونی است. تشکیلاتی هم نیست نظارت کنه. اقای وزیر هم به معدد بیمه سلامت جیب اینا رو پرتر کرده و ورشکستگی بیشتر برای بقیه
البته برخی از پزشکان هم که کارتخوان دارند ، به نام خودشان نیست و به حساب بانکی همسر و یا فرزندانشان متصل هست.
این هم یکی از شیوه هایی است که بسیاری از دارندگان دستگاههای کارتخوان انجام میدهند.
هر چی بیشتر در میارن بیشتر حرص میزنند ! خدا وکیلی اگه بخواهید منصفانه قضاوت کنید بی فرهنگ ترین قشر جامعه کدام قشر است !!؟ چرا تا این پرسش مطرح میشود ذهنمان میرود سوی افراد کم درامد و بی بضاعت و آنهائی که بظاهر سر و وضعی ندارن ! ایا این درست است که انسانها را به ظاهرشان قضاوت کنیم اما از واقعیات تلخ اجتماع که متمول ترین قشر جامعه به آن دامن میزنند غافل هستیم .
برخی از پزشکها این در آمد سالانه بلکه ماهیانه شان است ..فقط لازمه یه مرکز در مانی مختصری در پایتخت داشته باشند..یقینا بعضی از پزشکان ایران بالاترین در آمد پزشکی را در دنیا دارند.
خدا حفظت کنه! ویزیت که خوبه. پول جراحی را هم نقد می گیرند!
البته وزارت بهداشت هم این موضوع را کاملا می دونه ولی به روش نمی آره
باید درآمدهای مشاغل مختلف به هم نزدیک شود.
پزشکان در توجیه درآمد بالای خود میگویند که ما درس خواندیم و زحمت کشیدیم.
من دکترای فیزیک از دانشگاه شریف دارم وخوشبختانه استادیار دانشگاهم با درآمد ماهیانه حدود 4 میلیون.
آیا فقط پزشکان درس خوندن و زحمت کشیدن؟ یعنی یک پزشک از یک دکترای برق و فیزیک بیشتر زحمت درس خوندن میکشه؟ حالا زحمت هم کشیده باشه ولی نه اینکه اختلاف 100 میلیونی در حقوق. کارگر و کارمندهای بیچاره که دیگه بمیرن.
اذیت نکن خودتو هیچ اقدامی صورت نخواهد گرفت این جماعت رفاه و جاه طلبند
یکی از دلایل رفتار پزشکان، میل آنها به کسب درآمد است تا خدمت به مردم.
هیچ پزشکی بیمار را با نام "بیمار" خطاب نمبکنه. اگه دقت کرده باشین به بیمار میگن "مشتری"
درآمدهای بالا از سوی مدیران نجومی بگیر یا پزشکان باعث تحمیل تورم به اقشار کم درآمد شده
سلام. این جور پزشکان هم مثل بقیه دزد هستند. دزد که شاخ و دم ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
البته آن پرشكاهايي كه به حقشان قانع نيستند و همچنين مالياتشان را نمي پردازند.
در اين صنف نيز خيلي انسانهاي شريف وجود دارند.به عنوان نمونه ما يه فاميل داريم كه خيلي از افراد بي بضاعت را مجاني معاينه ميكند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
برخی از این پزشکان فوق تخصص محترم !!! و شریف!!!! وقتی وارد مطب شون میشی و بهشون سلام میکنی, حتی جواب سلامتو نمیدن!!! دریغ از یک سر سوزن درک اجتماعی!!! ویزیت و زیرمیزی جراحی و غیره هم که معلومه!!!
خواهش میکنم اصلاح بفرمایید سرآمد جامعه ما پزشکان نیستند. مهندسانی هستند که به خاظر بی تدبیری کوچ کردند. آن ها بودند که اگر می ماندند صنعت را می چرخانند و اشتغال و ارزآوری ایجاد می کردند. پول پزشکان از اقشار کم درآمد بدست می آید و در سفرهای خارجی آن ها از کشور خارج می شود. آری این است وقتی جامعه ای قدر نخبه های واقعی خود را نداند و جو الکی به پزشکان بدهد که شما سرآمد هستید
بوی تعفن خفم کرد
این حرف هم مثل بقیه موارد در کشور ابتدا درست به نظر میاد وتحلیل جالبی است اما واقعیت چیز دیگری است . واقیعت این است که دولت نمی خواهد مالیات را به نحو درست وعادلانه محاسبه ودریافت کند وهرچقدر پیچیده تر باشد به نفع ماموران مالیاتی است .درحالی که به وسیله راهکارهای بسیار بسیار ساده به نحوی که پزشکان عزیز ویا سایر مشاغل از هرطرقی که دوست داشته باشند حق الزحمه خدماتشان را دریافت کنند بتوان مالیات آن را شناسایی ومحاسبه کرد. مسئله اصلی این است که خود دولت نمی خواهد درست شود.وبه قول قدیمی ها آب را گل آلود کن وماهی بگیر شده .
تابناک جان
ظاهراً دنبال دردسر میگردی؟ فردا صبح انواع معاونتهای درمانی مملکت میریزن سرت و کارت به دادگاه مطبوعات میکشه ها!!!
هنوز یاد نگرفتی مسئولین محترم دولتی همیشه از مردم طلبکار بوده اند؟ همیشه مالیات را قشر ضعبف باید پرداخت کنند؟
تنها پزشکان از این دست کارها انجام نمیدهند و میتوانی از اصناف مختلف در این زمینه مثال بیاوری. آن پزشک مظلومی که 70 میلیون بابت جراحی قلب دستمزد طلب میکنه را نرنجان. برو و یقه اون پزشکی را بگیر که داوطلبانه میره منطقه زلزله زده و مفتی کار میکنه! داره به شان پزشکی لطمه میزنه و تازه مالیات این کار را هم نمیده!
ایران بهشت پزشکان هست از هر لحاظ مالی قوانین وهر چیزی که فکرشو بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
تازه اگه مریضی رو هم بکشن, اب از اب تکون نمیخوره!
اقا من این هفته دو تا دکتر متخصص رفتم کارت خوان نداشتن و فقط پول نقد میخواستن به طور واضح برای فرار مالیات این کارو میکنن از اونجایی که هزینه هم که میگیرن خیلی زیاده اگر جایی رو مشناسید معرفی کنید ما اینا رو اطلاع بدیم خجالت نمیکشن با درآمد چند میلیونی تو روز مالیات نمیدن
اونقدر لی لی به لالاشون گذاشتن که هر کاری بخوان میکنن . اون از اشتباهات فاجعه پزشکی این از مالیات دادن !
فقط کارمند باید مالیات بده اونم به ریال !
واقعا متاسفم‌ واسه این نویسنده که نسنجیده در مورد ۳ تا ۴ درصد پزشکان مطلب به میان آورده..در حالیکه ۹۵ درصد پزشکان زیر تعرفه دولتی ویزیت میگیرند و یا از یکسال پیش کارانه ای که ۳۰ تا ۴۰ درصد درآمد خود رو قرار شده دولت بپردازد فعلا نگرفتند‌ و با همون مبلغ دو میلیون ماهانه سر میکنند‌...طبیعیه‌ که خدا تعادل در دنیا برقرار کرده و کسی که اذهان مردم رو به تشویش وا میدارد با این مقالات کم و کسری از خاوری مانندهایی‌ نیست که پول ور میدارند‌ فرار میکنند‌...و خدا بلا رو سر این نویسنده‌ و خاوریها‌ خواهد آورد
یکی از منشی پزشکان در تبریز وقتی خواستم از پوز استفاده نمایم گفتعلاوه بر مبلغ ویزیت نه درصد ارزش افزوده هم بایستی وارد نمایی. یعنی به جای سی تومن بایستی سی و سه تومن بپردازم
خیلی از پزشکان برای دریافت همان پول زیر میزی هم شماره حساب فرزند، همسر و آشنایان را میدهند و متاسفانه هیچ کس حتی وزیر فعلی بهداشت که مدعی اصلاح خیلی از امور هست به فکر چاره نیست.
سلام این یک فرار مالیاتی بزرگ است چرا که میزان مالیاتی که یک پزشک با درآمد متوسط سالیانه ۱ میلیارد تومانی به اندازه یک کارمند با درآمد سالیانه ۳۰_۴۰ میلیونی است
چرا کسی کاری بکارشون نداره؟؟؟؟
چرا نمی گید این کار یعنی چه؟ مگر غیر از کلاه برداری و دزدی از بیت المال است؟
البته از این قشر پر ادا و اطوار انتظار دیگری نیست!
اینها که سینه چاک خارج هستند، یکبار هم به خودشون بگن که فرار مالیاتی از جرمهای سنگین در اونور آب است!
مادر من براي عمل جراحي به پزشكي دو ميليون تومان زير ميزي داد كه تازه دكتر شماره كارت داد گفت به حسابم بريز بدون هيچ ترس و واهمه اي از وازرت بهداشت و درمان بماندكه براي اين عمل سه ميليون هم از بيمه تامين اجتماعي و بيمه تكميلي گرفت
این حرفهامزخرف هست تابناک بهتره یکم تحقیق کنی وبعد بنویسی بیشترین مالیات راپزشکان پرداخت می کنن وخیلی ازمفت خورهای دولتی بادرامدمیلیاردی یک ریال هم مالیات نمیدن برای هرپرداختی پزشکان مالیات می گیرن وقاحت هم حدی داره
بیچاره ما کارمندان که قبل از دریافت حقوق مالیاتش را بر می دارند. انوقت پزشکان با این همه درآمد باز هم از مالیات فرار می کنند. بیخود نیست مردم از پزشکان بدشان می آید. به این مساله خودخواهی آنها را اضافه کنید که چون جان مردم در دستشان است خود را خدا می دانند.
دقیقا درسته . چند روز پیش خدمت جناب دکتر رسیدیم در خیابان شریعتی با یه من ریش و پشم که مدعی نظام و حاکمیت بود و جزو هیات تاییده مدارک آموزشی خارج از کشور ولی همین شخص شخیص مدعی اصلا دستگاه پوز نداشت و با پررویی تمام میگفت فقط نقدی .
واقعا باید به حال روز این کشور گریست
نکته مهمی که اصلا به آن توجه نمیشود
تابي باز رفتي سراغ پزشكا!!! ميدوني اگه بر فرض محال معروفترين پزشكها ماهي ٥٠ ميليون!!! هم فقط ذخيره كنند جون از ٤٠ سالگي تازه به درآمد ميرسن تا آخر عمرشون فقط ميتونند يه خونه ويه ماشين تو منطقه نسبتا خوب تهران داشته باشن!!!چرا جو ميدي پزشك براي هر مريضي كه نسخه مينويسه ونسخه ش داروخونه ميره ويا براي هر عملي كه تو بخش خصوصي ودولتي انجام ميده آمارشو اداره ماليات وهزار ارگان ديگه ميگيره!!چرا مطالبي مينويسي كه احساسات افرادي كه ميخونن رو برامگيخته كني، حوب معلوم كارمند وكارگر عزيزي كه ماهيانه حداكثر ٣ ميليون حقوق ميگيره با اين تيتر شما از پزشكي كه تا ٤٠ سالگي فقط روزي ١٢ ساعت مطالعه كرده، بدش مياد واين شروع نخبه كشي، ميدوني نماينده مجلسي كه مدركش رو بدون سر يك كلاس رفته گرفته اصلا ماليات ميده يا نه!!! ميدوني بازاري پارتي داري كه از ١٨ سال داره واردات ميكنه وديپلمم نداره ماليات ميده يانه!!!ميدوني وزير ووكيلي كه با كار سياسي ورانت ميليارده تومان درآمد دارند ماليات ميدن يا نه؟ اگه نميدوني بدون كه بيشترين متلبات ومنظم ترين قشري كه مالياتش رو سر ماه ميده پزشكان، شرمنده هستم كه نخبه كشي تو مملكت ما باب شده...!
واقعا باعث تاسفه. مالیات بدن خب.
دقیقا همینطوره
برای انجام IVF که‌مربوط به درمان نازایی میشه به یک مرکز درمانی مجهز در یکی از مراکز تجاری اهواز مراجعه کردیم
هزینه این عمل حدود ۹ میلیون تومان میشد
جالبه که منشی مرکز به اون بزرگی میگفت که‌ کارت خوان نداریم و فقط پول نقد قبول میکنیم
روزانه مراجعه کننده ها مجبور بودن برن بانک‌ و با چند میلیون پول نقد و با مخاطره اینکه سرقت نشه پولشون، به اون مرکز مراجعه کنن
جالبه که رییس مرکز خودش خارج تشریف داشت و مرکز رو اجاره داده بود به یه پزشک دیگه.
میخوام بگم که پزشکا واسه فرار از مالیات حاضرن با جون بیماراشونم بازی کنن
با سلام . در کنار این مطالب نقدی هم بزنید به درآمد سرسام آور پزشکان و جامعه ای بیمار که هر روز به تعدادشان افزوده می شود ... به راستی چرا پزشکان ما این مقدار درآمد هنگفت دارند ؟ چرا ایرانی ها این همه مریض هستند ؟ چرا پزشکان پول را در داخل به دست می آورند و در خارج از کشور خرج می کنند ؟ آیا تا کنون به این مطلب اندیشیده اید که چرا پزشکان ایرانی به خارج کشور نمی روند ؟ در آمد پزشکان ایرانی و خارجی را با هم مقایسه کنید ... واقعا چی شده که به اینجا رسیدیم ؟!!!!!!!!!!
تابناک دقیقا زدی به هدف و درست میفرمایید یکی زیر میزی قبل از عمل هست که برای جراحی کمر چند سال پیش دادم چون در شهر 120000نفری که من زندگی میکنم یک دکتر جراح ستون فقرات هست و دوم فرار مالیاتی پزشکان زمانی هست که اداره مالیات نمیداند در روز چقدر بیمار در مطب پذیرش میکنند چون در خیلی از هتل ها مثلا موقع پذیرش مسافر نام و کد ملی و ارزش افزوده ثبت میگردد بنظرم تنها ترین راه ثبت مشخصات بیمار بصورت آنلاین در شبکه سلامت هست که امروز چقدر مردم به مطب پزشکان مراجعه کردند یا مثلا وقتی با کارت بنزین میزنی مرکز خبر دارد که مصرف روزانه سوخت کشور چقدر هست اکثر پزشکان متخصص بیمارستان را رها کرده و در مطب تشریف دارند فقط یک دو ساعت در هفته در بیمارستان آنهم فقط ده نفر را میبینند
سلام تابناک علت چی هست که وقتی مطلب یا نظری را میخواهم ارسال کنم حتما باید دوبار یا سه بار ارسال گردد تا جواب سایت در دریافت کرد واقعا علت چیست توضیح دهید ترافیک شبکه هست و سایت و کاربران زیادند توضیح جداگانه
این رقم 800 ملیارد را از کجا اوردی؟
اونی که این مقاله را نوشته اصلا میفهمه یه پزشک چطوری پزشک و بویژه متخصص میشه؟!! اگر نمیفهمه، فقط یک هفته نه بیشتر بره توی یکی از بیمارستانهای اموزشی و دستیارهای سال یک تا 4 را تو رشته های مختلف، مخصوصا جراحیها ببینه و بعد قلم انتقاد دست بگیره.

یادتون باشه پزشکی که درآمد آنچنانی داره یقینا کار آنچنانی هم ارائه میکنه که اینقدر درآمد داره وگرنه مردم اگر هوشمند هم نباشند که هستند از روند درمان متوجه میشوند که آیا باید به جیب اون دکتر اینطوری پول ریخت یا نه، پس یه پزشک حقشه در مقایسه با بی سوادای بی هویتی که با یک تلفن میلیارد میلیارد پول بدون پرداخت مالیات جا به جا میکنن خیلی بیشتر از این حرفا در بیاره و اگر قرار باشه اون بی سوادای بی هویت مالیات ندن پس پزشک هم مالیات نده
مرحبا . سنوگرافي ها وازمايشگاه ها نيزگريزانند
پس چی فکرکردیددستگاه پوزشان راهمچنان فعال نگه میدارندتااداره مالیات بیایدمحاسبه کندچقدرپول ازپزشکان بزنندوسرآخرآنراهم درلبنان وسوریه ویمن وعراق هزینه کنند؟!
تابناک عزیزتوخودت میدانی که هیچکس منجمله اداره دارائی به حساب هیچکس سرک نمیکشد چه رسد پزشکان ،علت اینکه بعضی ازپزشکان ازکارتخوان استفاده نمیکنندبیشتربه این دلیل است که مثلاپزشکی که روزی یکی یادومریض داردبه زحمتش نمیارزدآخرهفته برای گرفتن پولش برودبانک وبارفتاراکثرانه چندان درشان اوبرای دریافت مختصرپولش برخوردکند،درضمن بدانیدکه پزشکانی که درآمدکافی دارندکه البته حقشان است چون برای نجات انسانهاازدردورنج وجانشان تلاش میکننداین گروه پزشکان حتماکارت خوان دارند،درضمن نمیدانم چرااینقدرنسبت به این قشرعقده ودشمنی وجودداردهرکسی هوش بالائی داشته باشدوتلاش کندحتمامیتواندپزشک شودوباعث افتخارخودوخانواده وجامعه شود،درضمن عرض کنم پزشکانی هستندکه اگرروزی مطب نروندوبیمارنداشته باشندخرج یومیه خودراندارند .....فکرنمیکنم این نظرکه خلاف نظرتان است رامنتشرکنیدولی عین حقیقت است میخواهیدچشمتانرابه بندیدمیخواهیدبی تعصب باورکنید.
گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هر آنکه هست گیرند
اگر قرار به پرداخت ماليات باشد اول بايد افرادي كه پولهاي جمع شده از ماليات را اختلاس كردند و از بانكها تسهيلات گرفته و دست در جيب مردم كردند بگيرند
دوم بايد طبق اظهار روشن خود رييس اداره ماليات در شبكه خبر در ارديبهشت سال قبل بايد ارگانهايي كه مستثنا شده اند ماليات پرداخت كنند نمونه ان استان قدس و قرار گاه خاتم است كه ثروت پزشكان يك ده انها هم نميشود
سوم در صورتي ماليات بايد كامل پرداخت شود كه خدمات به همان نسبت باشد
به طور مثال نميشود اداره تامين اجتماعي و بيمه سلامت هنوز پرداخت اذر سال قبل خود به پزشكان را انجام نداده در خواست ماليات سال قبل را بكند نمو نه اي كه فراوان است
چهارم بايد ديد ايا وقتي از پزشكان در خواست ماليات ميشود خود انها اصلا بيمه هستند بيشتر پزشكان هزينه هاي درماني و بيمه باز نشستگي را خودشان پرداخت ميكنند پس بدون ارايه خدمت درماني به يك فرد چطور ميتوان از ان فرد درخواست ماليات كرد
و در نهايت ميزان پرداخت به نود در صد پزشكان با تورم بسيار تفاوت دارد به طور مثال يك جراحي تخصصي و مهم گاه در حد ٨٠٠٠٠ تومان به پزشك پرداخت ميشود انهم بعد يك سال در حالي كه هزينه تعمير يك لوله ساده در منزل بيشتر است

بنابراين نخست اينكه يك طرفه به قاضي نرويد
دوم هيچكس منكر در صد كوچكي ثروتمند در اقشار مختلف نيست ولي همه را به يك چوب نزنيد
اوضاع خ خ (خیلی خرابه!!!) مقامات نسبتا ٌمحترم مالیاتی هم لالا می کنند، باید سازمان نامحترم نظام پزشکی، اعلام کند هر مطبی پول نقد گرفت باید به شماره ای اعلام کنند، البته اگر خود بازرس زیرمیزی بگیر نباشد که....
آمارهای دروغ به منظور تخریب اذهان مردم شایسته خبرگزاری نیست.
اگر مقام محترم وزارت ناراحت نشوند و شکایت نفرمایند!
سری به بیمارستان ل... بزنید صندوق بایت مراجعه به پزشکان در کلینیک پول نقد میگیرد و میگوید از خود پرداز بگیرید کارت خوان نداریم

این هاکه حاضر نیستند از سود خود مالیات دهند مردم را درمان میکنند
فقط بفرمایید این دفتر دستک نظارتی برای چیست
سلام
لطفا بفرمائید خود تابناک چقدر مالیات پرداخت می کنه ؟!
تو این مملکت مالیات فقط برازنده ی حقوق بگیرهای بدبخت هستش که هر ماه نقد میشه قبل اینکه خودش حقوق بگیره
بها و باجی که به جامعه ی پزشکی داده میشه در دنیا بی سابقه هستش،هر سال حداقل پنج بار تعرفه زیاد میشه و درا مدهای جانبیشون که حساب کتاب نداره چون هیچ نظارتی بر جامعه ی پزشکی نیستش
در این کشور از دلالان و پزشکان و کلا همه افراد با درآمد بالا مالیات چندانی گرفته نمی شود در مقابل ضعیف ترین مشاغل و یا شرکت های خصوصی و اغلب تولیدکنندگان باید بیشترین مالیات را بدهند و عملا هم اظهارنامه های مالیاتی معیار نیست و بررسی نمی شود و صرفا برنامه اداره مالیاتی برای کسب درآمد و رسیدن به برنامه ها ملاک است. آن هم در شرایط رکود بازار.

در مقابل پزشکان از نهایت حمایت های دولتی نیز برخوردار می باشند. مالیات که نمی دهند هیچ می توانند در اماکن مسکونی و نه اداری و تجاری فعالت کنند در حالی که میزان درآمد این اماکن از هر شغل دیگری سود ده تر است.
تابی جان بازم گیردادی به پزشک ها ؟! اولا همه پزشکان درآمدهای آنچنانی ندارند بفرض هم داشته باشندنوش جونشان ! درکشورما پزشکی که بیست سی سال درس خونده ازاون دلالی که درروزمیلیاردمیلیارد به جیب میزنه واندازه یک پزشک عمومی هم مالیات نمیده بمراتب بیشترمالیات میپردازه
این عدد به هیچ وجه واقعی نیست در اراک پزشکی وجود دارد که دو یا سه سال پیش ماهی دو میلیارد تومان از جراحی بینی و زیبایی درآمد داشت . این افراد آپارتمان های بسیار شیک و مترازهای بین 300 تا 600 متر مربع برای خودشان می سازند و به نوعی قسم پزشکیشان را فراموش کرده اند. البته تنها راه این است که مجلس همانطوری که برای حداقل حقوق معافیت مالیاتی در نظر گرفته برای گذر از حداکثر نیز یک جریمه و مالیات هنگفت در نظر بگیرد. در چنین شرایطی کار عادلانه توزیع می شود و یک پزشک از کمبود و دیگری از حجم بالای درآمد دچار مشکل نمی شود. به طور کل کشوری داریم بسیار ثروتمند اما فاقد شفافیت مالی و این موضوع عین فساد است. البته در برخی ارکان کشور این عدم شفافیت و فساد ریشه دوانده است و مقاومت های بسیاری در مقابل این موضوع وجود دارد. به نوعی این افراد در حال استعمار سایر اقشار هستند و ثروت های کشور را به غارت می برند . این امر تنها مختص به قشر خاصی از پزشکان نبوده و در اثر اقشار وجود دارد
یه بررسی هم روی طرح تحول سلامت بفرمایید تا ببینیدکه بعضیهاشون چه در یافتهای فوق نجومی دارند . ایا مالیات به اونها هم تعلق میگیره. مثلا .!!
هر وقت مسوولین میخان حواس مردم رو از گرانی و تورم دلار و ماشین که کار خودشونه را پرت کنن پزشکان را سیبل میکنن تا مردم را منحرف کنن
بسمه تعالی
متأسفانه، اکثر پزشکان رو باید با راهزنان مقایسه کرد ،سیر مونی هم ندارید . گوی کورس رقابت در چاپیدن مال مردم و بیت المال دارید.
سلام
فرض بفرمایید پزشکان ماهی هر کدامشان ده میلیون تومان مالیات می دهند. ایا دولت نباید به آنها گزارش دهد که این مبلغ را کجا مصرف می کند؟ و چه سودی از آن به خود پزشکان می رسد؟ ایا اداره دارایی خودش مالیات ها را به طور قانونی و دقیق از سایر اصناف می گیرد.؟ و سوال دیگر اینکه آیا خبرنگاران عزیز اجاره کنندگان سایت برای تبلیغات سر مشتریان خود کلاه می گذارند مالیات هم می دهند؟
تابناک جان پس این حروم و حلال و حق الناس که میگن چیه!!!!؟؟؟؟ همه دارن با یه سری توجیهات حق بقیه رو ضایع میکنن، قوی داره ضعیف کُشی میکنه. اگر بخوای سالم زندگی کنی و قانونمند باشی که کلاهمون پس معرکه ست!!!! مگه الگمون علی و بقبه ائمه نیستن!!!؟؟؟ پس چرا باید بدبختی بکشیم تا حقمون رو بگیریم یا سالم زندگی کنیم!!!!؟؟؟؟ خدایا مرگ من رو برسون به ولله نمیکشم .
تو تهران الان اكثر متخصص ها نه كارت خوان دارن و نه حساب شخصي درست و حسابي!!! پول نقد ميگيرن و شب رفتني خونه اونو تبديل به سكه ميكنن!!! دولت و دارايي بايد تو مطب همه متخصصها دوربين مدار بسته بذاره و كنترل كنه اينا رو ، ايران شده بهشت پزشكها براي در آمدهاي نجومي و راحت!! بايد باهاشون شديدا برخورد بشه
پس آخر مشخص شد تمام مشاغل و بنگاهها و کارخانجات و ارگانها و همه از پایین تا بالا وحتی خود رییس جمهور باید مالیات را سر موقع بدهند تا کسی از کسی دیگر شاکی نباشد دولت الکترنیک باید فراگیر باشد مثلا پزشکی هم تدریس میکند در بیمارستان هست و سه تا شهر مطب دارد شناسه دریافت و پرداخت بنام خودش باشد نه بقالی و سلمانی سر کوچه آنوقت گلایه هم وجود ندارد ولی از دکتر علیزاده در سیما شنیدم که در آلمان ما دکتر مطب خصوصی نداریم که همزمان هم در بیمارستان دولتی باشد هم مطب داشته باشد من روزی حقوق کارگری 50تومان هست برای ویزیت ارتوپد در مطب 42هزار تومان فقط برای معاینه ظاهرا تناسبی وجود ندارد
به نظر من بهتر است بگوییم باید بیست درصد جامعه چند شیفت کار کنند وبدهند به ان هشتاددر صداز کار گریز
با عرض سلام
تمام مشکلات دریافت وصول مالیت اینست که خود اداره مالیت راهکاره مشخصی و قانونمندی قوی برای وصول ندارد. معمولا افراد همیشه از دادن مالیات فرار میکنند .ولی این دلیل نمیشود که اداره مالیت سهلانگاری کند. برای این پزشکان خود دولت باید قانونی درست کند که مردم برای رفتن به دکتر هیچ احتیاجی به پول نقد نداشه باشند و این پزشکان را مستقیما به یک بیمه همگانی وصل کنند تا پولشان را از ان بیمه دریافت کنند که به سود همه هست .هم اداره مالیات و هم مردم شریف. البته این بیمه باید اجباری و همگانی باشد وگر نه جواب نمیدهد.ما در هلند وقتی به پزشک مراجعه میکنیم اصلا در رابطه با پرداخت ویزیت یا گرفتن دارو هیچ صحبتی در میان نیست. چون همه افراد در هلند بیه هستند و این را دولت اجباری کرده. و این موصوع باعث شده که هیچ کس ضرر نمیکند حتی اداره مالیت و مردم هم راضی هستند.پس نتیجه میگیریم که خود دولت و اداره مالیات کم کاری میکنند من معتقدم که سیستم پزشکی به جای پول دوستی به انسان دوستی برگردد.و این ممکن نمیشود مگر اینکه قانونی قوی و تاثیرگذار از طرف خانه ملت درست شود. به امید ان روز..
کوچک شما سید رسول
ازبین اقشار مختلف جامعه فقط قشر حقوق بگیر مالیات واقعی میده ان هم قبل از اینکه حقوقش پرداخت بشه بقیه اقشار به نوعی از پرداخت مالیات فرار می کنن که جامعه پزشکی هم یکی از آنهاست.شاید هم به نوعی حق داشته باشن وقتی که بعضی از مسئولین از همین پولها میلیاردی اختلاس می کنن بعضی از مدیران مثلا یه رئیس بانک خونه های میلیاردی می خرند ماشین های چند صد میلیونی سوار می شن مردم هم حق دارن که بگن چرا باید مالیات بدیم سیستم مالیاتی باید انقلابی در این سیستم صورت بگیره
وقتی ۳۰۰۰میلیارد تومن نابود میشه حالا هزاران نفر از قشر زحمت کش به دردسر بیفتند و ۶۰۰میلیارد مالیات بدن که یه نفر ۳۶۰۰میلیارد ببره این چه کاریه این همه پزشک رو به زحمت بیندازیم .
من پزشک عمومی الان ساعت ۸:۲۳ غروب جمعه تو درمانگاهم دارم کار می کنم ، جز من و رفتگران شهرداری پرنده ای هم غروب جمعه سر کار نیست، داریم همین مردم را هم درمان می کنیم و با درد و ببماری و فشار و اسهال و استفراغ اونها شریکیم پوز به نام خودمون هم داریم مالیات هم که مستقبم خود بیمه محترم کسر می کند ، فقط دعا می کنم خدا به داد حسودان برسه  
پاسخ ها
بابک خرمدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
چشمات و خوب باز کن عزیز دل برادر.تو درمانگاه جای گرم و نرم نشستی و بالای ده میلیون حقوق می گیری .اون نظامی غیوری که تو مرزها و تو این سرما داره امنیت ما ها رو تامین می کنه و خیلی خیلی کمتر از تو حقوق می گیره هم هستش. مامورین پلیس ، مامورین آتش نشانی و دها مورد دیگه .
مالیات اکثر پزشکانی که مطب دارند مشخص است زیرا همه مردم دفترچه بیمه دارند و سهم بیمه آن را سازمان مربوطه برای دارایی ارسال می کند فقط پزشکانی که مطب ندارند و یا زیر میزی می گیرند درامدشان مشخص نیست و همچنین دندانپزشکان به علت اینکه خدمات انها بیمه ای نیست درامدشان نیز مشخص نیست تا کی می خواهید پزشکان را زیر سوال ببرید کمی انصاف داشته باشید درامد برخی از پزشکان عمومی ماهی یک میلیون هم نیست مالیات نجومی بگیرها کچا می رود
چند روز پیش بخاطر مشکلی که داشتم رفتم بیمارستان دولتی تنکابن پزشک معالج گفت بیا مطب تا درمان بشی فردا از طریق یکی از آشنایان مثلا با پارتی رفتم پیش پزشک دیگری در همان بیمارستان دولتی تنکابن بازهم پزشک دوم گفت بیا مطب و شماره تلفن مطبش رو داد که تماس بگیرم تماس گرفتم گفت خانم دکتر گفته هزینه فریز ۵۷۰ تومان همه وسایل هم پاگون بعلاوه هزینه ویزیت کلا و نقدا بیارید بالاخره نزدیک ۷۰۰ ازم پول نقد گرفت برگه بیمه ام رو کند اونم کلا ۱۵ دقیقه رفتن و بیرون اومدم طول نکشید
با سلام. امیدوارم یه مسئول مالیاتی این نظر من رو بخونه. همسر سابق من متخصص زنان بود و هست. در نتیجه با پزشکان زیادی مراوده داشتم. اول اینکه بسیاری پزشکان شماره کارت بانکی منشی معتمد خودشون رو به بیماران میدن. دوم اینکه بخصوص بسیاری از متخصصین پول براشون الویت هستش و توجیح میکنن که چون سالها سختی کشیدن و از بقیه جامعه ممتازتر و مثلا باهوش ترن پس حق دارن بسیار زیاد پول بگیرن و در بیارن. سوم اینکه زیر میزی گرفتن رو حق خودشون میدونن اکثرا و هنوز هم میگیرن مگر تعدادی که از قانون میترسن. من به عینه درآمد بالاشون رو دیدم و ولخرجی هاشون و فخری که می فروختن. پر از غرور. قسم پزشکی براشون یه جوک. پول در الویت نسبت به جان انسان. مالیاتی اندک پرداخت میکنن و غر هم میزنن. همه تقریبا دنبال اقامت در خارج هستن یا بچه هاشون در داخل و خارج مشغول ولخرجی مفرط. اونایی که بتونن مثل همسر سابقم هر خلاف ممکن رو میکردن مثل کورتاژ ... دکتری رو می شناسم که در عرض ۳ سال سه بار محکوم به پرداخت دیه شد و هنوزم کار میکنه و فخر میفروشه. دو بچه رو به کشتن داد چون والدینش از روی فقر پول زیر میزی نداشتن بدن. اینا یادشون رفته که همین ملت خرج تحصیلشون رو دادن. من سالها خارج بودم. میدونم دکتر واقعی یعنی چی (از هر نظر) . متاسفانه بسیاری از دکترهای ایران بخصوص متخصصین لیاقت این کلمه دکتر رو ندارن. لیاقت ایرانی خطاب شدن رو ندارن. و ما ملت داریم هزینه زندگی این جور افراد رو میدیم
مالیات بدهند که چی بشه یه آقازاده بالابکشه؟
نوش جونشون زحمت می کشند
وقتی در جامعه ای تحصیلکرده ها به حق شان قانع نباشند آن مملکت آباد نخواهد شد.
یک پزشک در همه جای دنیا حدود ۲ برابر یک مهندس با سابقه حقوق می گیرد ولی در اینجا برخی از پزشکان ۲۰۰ برابر حقوق می گیرند و با این همه باز هم مالیات نمی دهند.
حقوق قانونی ۵۰، ۶۰ میلیون.
ایران بهشت پزشکان.
این درآمد حاصل امنیت کشور و خدمات همه بخشهای دیگر هست،
لااقل مالیات درآمدتان را بپردازید.
ایران بهشت پزشکان شده مردم هم مقصرند ورزش نمی کنند غذاهای چرب و شیرین می خورند.کشاورزان مقصرندزیرا محصولاتشان پر از هرمون و سم و...هستند صنعت گران مقصرند زیرا هوای شهرها را آلوده کرده اند.همه اقشار مقصرند...
درآمد پزشکان در ایران واقعا نجومی است ...برادر من در آمریکا پزشک بسیار موفقی است .درآمد او در سال حدود 500 هزار دلاره که حدود 40 درصدش را مالیات میده یعنی درآمد خالصش حدود 300هزار دلاره .این درحالیه که حقوق یک گارگر ساده در سال در آمریکا حداقل 40 هزار دلاره یعنی درآمد یک پزشک در آمریکا حدود 8 برابر یک کارگر ساده س.حالا مقایسه کنید با ایران که درآمد یک جراح متوسط درسال حداقل یک و نیم میلیارد تومنه اونوقت درآمد یک کارگر ساده با اضافه کاری در سال حدود 15میلیون تومنه .یعنی درآمد یک پزشک در ایران حدو100برابر یک گارگر ه .حالا بگردید دنبال علت اختلاف طبقاتی و فجایعی که به دنبال اون رخ میده . خیلی جالبه اول هر سال هم اولین صنفی که بدون چک وچونه تعرفشو میبرن بالا پزشکان هستند انگار همه مدیون اونا هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
ما با درامد سالی یک و نیم میلیاردی خیلی از پزشکان و جراحان هم مشکلی نداریم و شما تخفیف دادید...برو بالا
آقا چطور ما کارمندان باید از چندر غازمون مالیات کم بشه و مسئولین هم نمی تونن این فساد موجود در شبکه بهداشت و درمان کشور و حل کنه تا کی باید مردم بیچاره که پزشکان قسم خورده اند برای درمان مردم خون مردم و توی شیشه کنند یعنی اینقدر سخته که دولت عاجزه از این شفاف سازی
تابی لطفا اقشاری که در ایران مالیات می دهند را نام ببر؟
در همه کشورهای پیشرفته جهان درآمد دولتهایشان فقط از مالیات هست.وبانکها وسایر بنگاههای اقتصادی موظف به دادن اطلاعات مالی افراد هستند وفرار مالیاتی مجازاتهای بسیار سنگینی دارد..فقط ایران است که در این آشفته بازار اقتصادی حقوق بگیران با حقوق اندک ابتدا مالیاتشان را کم می کنندولی سایر افراد دلال وغیر تولیدی وخدماتی با روشهای گوناگون از دادن مالیات فرار می کنند
متاسفانه پزشکان فقط وفقط فکر افزایش درامد هستند.اگر یک پزشک در فامیل دارین حتما می فهمید چی میگم.بیش از حد به این قشر بها داده شده و انها نشان دادند که لایق این همه توجه دولت ونیز احترام مردم نبودند.در شهرستان ما اکثرا بساز وبفروشن و بیشتر وقتشان به بقیه کسب وکارشان میگذرد.این قشر با امکانات دولت و دانشگاه ها درس خوانده ومدیون مردم ومملکت هستند.
کاربران عزیز تمام این گلایه که شده ولی راه حلی داده نشد من امروز از داروخانه شنیدم که یکی گفت تنها داشتن کارت سلامت بجای دفترچه هست یعنی زمانی که کارت سلامت را داری در تمام مراکز درمانی و بیمارستانها و داروخانه ها و رادیو لوژی و مطب شخصی و .....و خدماتی که ارایه میدهند در پرونده بیمار و سازمان بهداشت و تامین اجتماعی مسبوق به سابقه میشود هیچ خطای وجود نخواهد داشت یعنی خطا صفر مثل کارت عابر بانگ آیا تا حالا مبلغ اضافه از باجه دریافت کردین ایشان میگفت چند کشور پیشرفته اینکار را انجام میدهند شما چه نظری دارید هر کس فوت میکند طبق گواهی کارتش هم باطل میگردد
واقعا متأسف براتون قشر خدوم وزحمتكش كه يك عمر مطالعه وبي خوالي وبي وفقه بدون تعطيلي دارت هر روزه اعمال مختلف جراحي ودرمان بيماران مختلف قلبي عفوني و .........
همينكه الان اينقدر پيشرفت داشتيم كه بيماران نيازمند اجنبي ها و ديگه كشورها نيستند ودر همين جا معالجه ميشند. وهيچ ميدونيد بعد از ١٥ تا ١٨ ماه بعد پول گرفتن يعني چه
انه يه كمي هم أنصاف داشته باشيد
ملت ما ( و بخصوص خبرنگارها) تا میبینن یه قشری با زحمت تونستن به جایی برسن و رفاه نسبی دارن، شروع میکنن به حسادت وخریب.
بهتره به جای این کارها به فکر اوضاع خراب بقیه اصناف باشیم.
این حسادت باعث تفرقه می شود.به فرض من پزشک عمومی ماهی صد یا سیصد میلیون بگیرم چرا حسودی می کنی؟خب تو هم درس می خواندی پزشک می شدی.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
من درس خواندم و دانشگاه صنعتی شریف قبول شدم و به تعداد سالهای تو هم درس خواندم و البته بسیار سخت تر از درس های شما. موضوع حسادت نیست. .موضوع عدالت است. موضوع درامد ناحق شماهاست. بنده حقوق 4 میلیونی می گیرم چرا شما باید 50 برابر بنده حقوق بگیری ؟ این قضیه فقط و فقط مختص ایران است. . ایران بهشت پزشکان است. دوست بنده در آمریکا متخصص قلب فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه آمریکا با حقوق 35000 دلار ماهانه که نصفش مالیات می دهد. . در همان جامعه مهندس خوب هم همین حقوق را می گیرد..
اصلا کارتخوان نداردن یکیش درمانگاه ب در خیابان ب. بجاش یک خودپرداز گذاشته اند در طبقه دوم میروید پول نقد میگیرید پرداخت می کنید!
باید روی امر پیشگیری سرمایه گذاری کرد تا حداقل بیمار را داشت. در جامعه بیمار دستمزد پزشکان بالاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
علاوه بر لزوم توجه به هزینه دولت در پیشگیری نظیر چک آبهای اجباری دوره ای و هزینه در ورزش همگانی و غنی سازی مواد عمومی خوراکی و هزینه و دقت دولت در کنترل کیفیت مواد خوراکی و .. میبایست با استقرار پزشک خانواده از حجوم به پزشکان متخصص و ازمایشات و تست ها و ام ار ای و... بی مورد و با حجم بالا و تجویزهای پرحجم دارویی و.. نیز خودداری گردد و با پله ای کردن مالیات ویزیت و جراحی نظیر کشورهای پیشرفته از تعدد ویزیت های پر تعداد و کم دقت و متکی به عکس و ..و جراحی های پر تعداد و پرریسک اکثر جراحان جلوگیری کرد.
همین وزیر محترم بهداشت در یک روز جمعه صبح تا ظهر با اسم خودش ولیکن با کمک دستیارانی که بیماران انها را نمیشناسند ده ها چشم عمل میکند وسری کاری میکند
دروس ریاضی فیزیک به مراتب از دروس تجربی سخت تره، نمی دونم چرا پزشکا هی از هوش و سواد حرف می زنن! جالبه خیلیاشون تایپ هم بلد نیستن بکنن اگه به کامنت ها رجوع کنین... دلیل اینکه خیلیا مثل من پزشکی نرفتن این بود که اون زمان بچه باهوشا می رفتن ریاضی اما الان برعکس شده و نتیجه شو سال های بعد در اشبا رشته های علوم پزشکی خواهید دید!
ما چوب اینو می خوریم.
ملاک شماره حساب پزشکان است نه دستگاه پوز. از هر جایی مبلغ واریز شود در انتها به شماره حساب فرد می رود. درامد افراد از تراکنش دستگاه پوز محاسبه نمی شود . میانگین پول موجود در شماره حساب ملاک محاسبه است.
به نظر من که پزشکان بایستی متوجه شوند پول زیاد گاهی باعت دردسر است اگر مالیات واقعی بدهید
شاید بچه ها سر چهار راه در هوای سرد گدایی نکنند
باور میکنید در دوتا شهر با جمعیت 400هزار نفر فقط یک دکتر غدد وجود دارد و اصلا در بیمارستان پذیرش نمیکند فقط در مطب آنهم دو تا سه دقیقه 45000تومان. دو سال پیش برای اینکه در بیمارستان دولتی با مردم و بیماران آشنا شود فقط بمدت 6ماه خودش را معرفی و بیمار را مپذیرفت ولی بعدا گفت با تعرفه دولتی نمیتوانم کار کنم مطب شخصی با روزی 50تا 60بیمار چرا چون به این قشر خیلی بها دادند و رقابت درستی بخاطر فقط یک پزشک هیچوقت بوجود نخواهد آمد قضاوت با شما پزشک در شهرستانها خیلی کم شده بیشترشان که دوره طرحشان تمام شد کجایین تهران
چرا مافياي جامعه پزشكي اجازه افزايش ظرفيت رشته هاي پزشكي را نميدهد؟معلومه چون ميخوان درآمدشون بالا بمونه و دست زياد نشه،
کارانه شون رو بدید و فربه ترشون کنید!!!!
اگر شما در يك آپارتمان زندگي كنيد و معلوم نباشد پولي كه براي شارژ پرداخت ميشود چطور خرج ميشود أيا حاضريد پرداخت كنيد
اين در مورد همه هست، إحساسي كه در جامعه ايران وجود دارد و به شكل گريز از پرداخت ماليات به دولتها بروز ميكند ، مخصوص زمانه و قشر خاصي نيست
حتي زمانهايي در تاريخ ايران بوده كه مردم احساس ميكردند أصلا خلاف شرع است پرداخت ماليات
امروزه بايد براي أفراد جامعه روشن باشد و مردم به چشم ببينند كه پول ها چگونه خرج ميشود
وقتي مردم مطمئن باشند پولي كه از جيب رفته صرف بهداشت و حمل و نقل عمومي و امنيت و آموزش و رفاه حال خود و فرزندانشان شده براحتي پرداخت ميكنند
ولي اگر حس كنيد پولها خوب مديريت نميشود و بهدر ميرود يا باختلاس بدست كس و ناكس ميافتد تمايل به قانون گريزي افزايش ميابد
خودم تو اداره مالیات کار می کنم.واقعا بسیاری از اقشار مرفه و با درآمد بالا مالیات نمی دهند چونکه اطلاعات درآمدیشون رو هیچ ارگان و بانکی دراختیار اداره مالیات قرار نمی ده. دستگاه پز و صندوق فروش که باید توسط اتحادیه ها به صنف خودشون اطلاع رسانی و نصب می شد بیش از99 درصد نصب نکردند. فرار مالیاتی توسط کارت بازرگانی که بیداد می کنه و کسی پیگیر نیست.پزشکان هم که ویزیت آزاد دارن که اصلا اطلاعاتشون نمی یاد و دستگاه پز هم ندارن وهمیشه طلبکارن متاسفانه فرهنگ مالیاتی در جامعه نهادینه نشده و نظارت مجلس هم که کلا تعطیل است.فقط بودجه و افزایش و فشار بر ادارات مالیاتی رو زیاد می کنند.وقتی اداره مالیات به حساب بانکی جهت مطالبه مالیات واقعی بخواد سر بزنه عربده کشی این جماعت بالا میره.متاسفانه فقط حقوق بگیران چون حقوقشون مشخصه باید مالیات واقعی بدن.در شرکتهای خصوصی هم که فاکتور فروشی و حساب سازی جهت فرار از مالیات زیاد شده وقتی که هم گیر می دی بهانه حمایت از تولید و .... و تهدید به بستن کارخانه و بیرون کردن کارگر رابهانه می کنند.ارگانهایی چون شهرداری و مراکز نظامی و آستان قدس و بسیاری از نهادها متاسفانه با اداره مالیاتی درجهت اطلاعات فعالین و رانت خواران همکاری نمی کنه.خلاصه مشکل فقط قشر پزشک نیست .کلا تا فرهنگ مالیات ستانی و نظارت بر خرج و پاسخگو نبودن و عدم نظارت و مبارزه با پولشویی تو این کشور نهادینه نشه .عدالت به صورت تبعیض آمیز اجرا میشه.
با سلام..راهکار این معضل ساده است...50 برابر کردن ظرفیت پزشکی و دستیاری در کشور تا از این انحصار قشر پزشکی خارج بشیم
به این قشر صنف طلافروشان و انبوه ساز رو هم اضافه کنید که هیچ نظارتی روی مالیاتشان نیست.
میگن قانون مثل تار عنکبوت می مونه که فقط مگس های کوچک را شکار میکنه. قشر کارگر و کارمند گیر می افتند برای پرداخت مالیات و بقیه روز به روز مرفه تر. لعنت بر این قانون و بر این اجرای قانون
سلام
اولا میزان فرار مالیاتی استان قدس وامامزاده ها ها یه قدره
دوما برای چی مالیات بدیم لبنان وسوریه اگر صرف ایران میشد اکیه
ارتوپدها که تو مطب تزریقات مفصلی انجام می دن میگن کارت خوان نداریم. همین طور دکتر هایی که فیزیوتراپی تو مطبشون دارند. میگن کارتخوان خرابه.
800 میلیارد تومن؟ برای جامعه پزشکی ؟ درامد یه پزشک در سال اینقدره که حاجی
تنها راه برای جلوگیری از فرار مالیاتی همان راه کشورهای توسعه یافته است، یعنی شفاف سازی مالی و کنترل همه حسابهای بانکی و دارای های همه شهروندان ایرانی، همان کاری که در لایحه مربوط به پولشویی در مجلس در حال بررسی است
عزيز تا كسي نداند پول ماليات صرف چه كاري ميشه بنظرن پرداختش را تعطيل بايد كرد چرا
من ماليات بدم در كه دولت هواي تميز براي تنفسم تامين كنه اينجا نفس نميشه كشيد
من ماليات بدم تا امنيتم تامين بشه تو يك كوچه تقريبا تمام خونه ها دستبرد خورده اسم محل محفوظ
من ماليات بدم تا بچه ام بره مدرسه متاسفانه مدرسه ها غير انتفاعي شدن
من ماليات بدم تا حقوق كارمندهاي دانشگاه را بدن تا نظارت كنه بر مواد غذايي و ارايشي و بهداشتي تعداد سرطانهاي مويد كار دقيق دوستان هست
من ماليات بدم تا بچه ام عين گفته قانون اساسي بره دانشگاه بدون هزينه متاسفانه بچه ام ميره دانشگاه ازاد
من ماليات بدم تا بانكهاي كانادا به رونق بيفتن وگرنه ديديم با هموطن زلزله زده من چه كردن وقتي من ماليات دادم تا براش مسكن مهر بسازن
نه نشد حساب ماليات را رو كاغذ بنويسن نه تفريق بودجه كنن بگو چند تا كانكس خريديم دونه چند خريديم تحويل كي داديم
من نامردم اگر بيش از مالياتم ندم
ولي نميشه پول من حقوق توًحوزه هاي مختلف غير دولتي بشه خرج حق ماموريت يك عالمه ادم بشه كه براي بازديد ميرن مناطق زلزله زده بعد برادر سربازم گرسنه بمونه خرج رفتن به محل كارش و منزلش را نداره نه داداش نه اينطوري نشد
من ماليات ميدم جلو خاك تو اهواز گرفته بشه اروميه خشك نشه زاينده رود زاينده باشه وگرنه از پول نفت من مالياتم را برداريد
شرمنده شدم بعنوان يك رزمنده گفتم كه انقلاب را ديدم جنگ را ديدم امام را درك كردم ماليات واجب هست شك نكنين ولي محل هزينه هم بايد روشن باشه
طرح سلامت که وزیر بهداشت ارائه و عملی کرد طرحی بود برای افزایش درآمد پزشکان. برای اینکه پزشکان بدون نگرانی از تامین مالی از طرف بیمار با کوچکترین بهانه ای به عمل روی آورده و برای کسب درآمد از جان بیماران مایه بگذارند. درآمد هنگفت چند صد میلیونی و فرار مالیاتی یک طرف و انباشت این پولها و لزوم سرمایه گذاری برای ارزش افزوده آن از طرف دیگر سبب شده پزشکان تبدیل به افرادی فرصت طلب و حریص به مال دنیا شوند که هیچ یادی از قسم نامه خود ندارند و با ورود به عرصه های دیگر اقتصادی نظیر خانه و مسکن و واردات به اقتصاد جامعه لطمه مضاعفی وارد کنند. در کشورهای دیگر پزشکان اکثرا زیر نظر دولت فعالیت می کنند و درآمد معقول و متناسبی دارند و اصل اول درمان بیمار است و عمل فقط در صورت لزوم و در جهت درمان بیماری انجام می گیرد نه برای مال اندوزی!
مشکل اصلی وزیر محترم می باشد که بجای کارهای مرتبط(ازجمله این موضوع)به کارهای غیر مرتبط چون نظر کارشناسی در مورد تخریب بیمارستان و .... می پردازد.چون خود ایشان نیز ذینع در قضیه مالیات می باشند.
بنده خدایی که فوق تخصص ارتوپدی و در آلمان ساکن بود تعریف می کرد ما باید تعداد مشخصی بیمار ببینیم مثلا 12 نفرواگر بیشتر بیمار ببینیم چنان مالیاتی می گیرن که باید بعد از مدت کوتاهی در مطب را تخته کنی .
من فکر می کنم مسئولین مربوطه روزی تصمیم بگیرن این بازی ها را تمام کنند ومالیات منطقی وحق را از کلیه اقشار بدون هیچ تبصره فرار مالیاتی دریافت کنند تا فاصله طبقاتی هر روز بیشتر نشود
در مورد دفاتر ثبت اسناد هم بنويس كه براي ثبت يك سند هر چقد دلشون ميخواد پول ميگيرن و فاكتور هم نميدهند.
مرجع رسمي كشور ميگه برو از عابر نقدي بگير ديگه چه انتظاري از بقيه ميشه داشت.
این پزشکا بسیار صنف مال دوستی هستند کلا مثل راننده تاکسیا فقط مریضا رو اسکناس می بینند
دوست عزيز،
من نميگم فرار مالياتى خوب است ولى وقتى دولت حقوق پزشكان رو كه همان بيمه ها هستند، پرداخت نميكند و بيمه ها از ٧ ماه تا يك سال در باز پرداخت سرباز ميزنند، چه انتظارى از پزشك مملكت ميشه داشت؟
اگر پزشكان و افراد تحصيل كرده، درامد خوبى نداشته باشند، چه كسى بايد داشته باشه؟
اين شرايطيست كه خود دولت ايجاد كرده.
من پزشك نيستم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
کسی نمیگه در آمدشان کم باشه. موضوع این است که چقدر باشد. منظور شما از درآمد خوب دقیقا چقدر است؟ 10 میلیون-100 میلیون-یک میلیارد یا بیشتر؟
امید وارم حرفهای ما و تهمت ها ی ما احساسی نباشد مقایسه کنند مسیولین کدام صنف بیشتر از پزکان مالیات میدهند و پرونده مالیاتی دارند انصاف هم خوب است ادب هم خوب است سعی نکنید د
موج سواری کنید بهتر است هر حرفی برای خدا باشد نه به به دیگران
پزشکان در همه ی جوامع جزو نخبگان و قشر مرفه هستند.من طلب العلی سحر الیالی
اگر یک مهندس برق نبود ، برقی نبود که دستگاه های پزشکی آقای دکتر کار کنه و بتونه تشخیصی بده ، اگر یک مهندس پزشکی نبود آقای دکتر دستگاهی نداشت برای تشخیص که الان حرف از سال ها درس خوندن و زحمت و ... بزنه ! فقط نهاد های نظارتی ما در این کشور بی عرضه هستن ، که مالیات رو از یک معلم (که همین پزشک رو تربیت کرده ، و شاید هم بی تربیت کرده ) ، می تونن بگیرن ولی از سیستم پزشکی نمی تونن ! البته وقتی میری سراغ نهاد های نظارتی می بینی یه آقایی که سمت کمی هم تو نظام نداره ، هم زمان حدود 38 تا پست کشوری داره !!!
کشورمون به کجا داره ؟! ما هیچی ، خانواده های معظمی مثل همت ، باکری ، جهان آرا و ... ، اونها که عزیزی رو دادن چقدر از بی عدالتی موجود بیشتر زجر می کشن !
در مملكتي كه اينهمه مفتخور در گوشه و كنار با عناوين مختلف مشغول تاراج سرمايه هاي مردم هستند،پرداختن به قشري كه بعضا جزو برترين استعدادها و باهوشترينها بوده اند و ساليان سال بهترين سالهاي عمرشان صرف تحصيل و درس شده ، و بعد از آن هم خدماتشان جزو سختترين كارهاست فقط و فقط از يك ذهن بيمار منشا ميگيرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
فقط قشر پزشکان باستعدادند؟ بقیه چی؟
باید مثل کشو.رهای اروپایی . پرداخت های نقدی به عنوان پول سیاه تلقی و جرم باشد. چون هر کس که نمی خواهد جرمی مرتکب شود دلیلی ندارد که بترسد. به راحتی اب خوردن می شود حق مردم را از فراریان مالیات گرفت ولی در عجبم که چرا دولت این دست و اون دست می کند. پرداخت نقدی بایستی جرم تلقی شود و تمام مطب ها و واحدهای صنفی بایستی صندوقی داشته باشند که اداره مالیات انرا پلمپ و مهر و موم کند تا تمامی دریافتی های ان واحد در ان ثبت شود و اگر خلاف ان ثابت شود با زندان و جریمه های سنگینی مواجه شوند مثل اروپا . چرا یاد نمی گیریم این کارهای ساده را
باید مثل کشو.رهای اروپایی . پرداخت های نقدی به عنوان پول سیاه تلقی و جرم باشد. چون هر کس که نمی خواهد جرمی مرتکب شود دلیلی ندارد که بترسد. به راحتی اب خوردن می شود حق مردم را از فراریان مالیات گرفت ولی در عجبم که چرا دولت این دست و اون دست می کند. پرداخت نقدی بایستی جرم تلقی شود و تمام مطب ها و واحدهای صنفی بایستی صندوقی داشته باشند که اداره مالیات انرا پلمپ و مهر و موم کند تا تمامی دریافتی های ان واحد در ان ثبت شود و اگر خلاف ان ثابت شود با زندان و جریمه های سنگینی مواجه شوند مثل اروپا . چرا یاد نمی گیریم این کارهای ساده را
چندی پیش جناب وزیر بهداشت افاضاتی در خصوص نظام مهندسی ساختمان داشتند


"اول یک سوزن به خودتان بزنید و سپس یک جوالدوز به مهندسان و نظام مهندسی ساختمان"
دلیل خنده داری که میارن اینه که ما این همه درس خوندیم. مقایسه کنید با یک فارغ التحصیل دکترای صنعتی شریف. این فرد با بهترین رتبه های کنکور وارد دانشگاه شده. در سخت ترین امتحانات قابل مقایسه با دانشگاه های آمریکایی برتر شرکت کرده. به سختی و جان کندن مدارک عالیه را گرفته. و حالا در بهترین حالت استاد دانشگاهی در شهرستان می باشد که می دانیم حقوقش چقدر است. اما پزشک ما 7 به علاوه 3 یا 4 سال نه چندان مشکل را حتی در بهترین دانشگاه پزشکی هم طی کرده باشد در مقایسه با فارغ التحصیل دکترای یادشده در بالا زحمت ناچیزی کشیده است.
دلیل درآمد بالای پزشکان عنایت ویژه دولت و بیمه ها به ایشان است و نیز کم لطی شان در اخذ پول های به اصطلاح زیر میزی.
اگر کار این پزشکان سخت است چرا این همه در کنار شغل پزشکی به کارهای سودآور دیگر مثل املاک مشغول هستند؟
متاسفانه جامعه پزشکی ما ثابت کرد که لیاقت احترام مردم به جامعه پزشکی را ندارند. بنده پزشک متخصص در اَشنا و فامیل زیاد دارم و متاسفانه باید قبول کنیم که اخلاق در جامعه پزشکی ما مرده است.
جماعتی که خودشان قانون گذار و مجری و قاضی و آموزش دهنده هستند تا همین جا هم به ما رحم کردند که پول جیبمان را خالی نکردند
لطفا اینقدر این قشر مظلوم و محروم پزشک را اذیت نکنید.
سلام
دوستان بزرگوار تابناکی !
بنظرم یه جای کار رو توجه نکردین، فرض کنید کل پزشکها پولهایی که بصورت نقدی دریافت میکنند در هر حال بایستی :
۱- به یک حساب در یک بانکهای کشور واریز کنند
۲-تبدیل به سکه و دلار و ... بکنند دونوع
با توجه به حجم درمد روزانه و مستمر این قشر، گزینه ۲ کمرنگ بنظر میاد!
برای گزینه ۱ ، این حساب یا بنام خودشان هست یا بنام فرد دیگر(همسر، فرزند،...) که هیچ فرقی با واریز حساب از طریق دستگاه کارتخوان ندارد و همینکار را با دستگاه کارتخوان انجام داد و البته بدون دردسرها و ریسک حمل و نقل و نگهداشت پول نقد!!!!
پس مشکل جای دیگه است! مشکل انگیزه کنترل حسابهای این بزرگواران هستش، وگرنه اگه اراده ای برای کنترل حساب پزشکان(یا هر قشر دیگری) وجود داشته باشد، از طریق بانکها و دستورالعمل ، براحتی می تواند در اختیار نهادها و سازمانهای مربوطه قرار گیرد.
پزشک گندیده رو کی باید نمک بزنه؟
پزشکها هم مثل وکیلها عاشق انحصارهستن. کلا هوش زیادی نمیخواد تاهرکسی بفهمه که برای اینکه باکارکم وراحت وسریع ثروتمند بشه ،بهترین راه این هست که بابهانه ای پوچ انحصار راه انداخته بشه!!!!
برای همین عشق بی پایان به پوله که تا تونستن تعداد پذیرش رشته پزشکی ودستیاری تخصص رو کم نگه داشتن وبرخی سالها حتی کمترش هم کردن تادست زیاد نشه وکاروکاسبی انحصاری این تجار کساد نشه وبتونن خون مردم روتوی شیشه کنن.
اینقدر نسبت به افراد درس خوان جامعه چرندیات بفافید که فردا این رشته هم دست تنبلها بیفتد وجرئت دکتر رفتن را نداشته باشیم تنها رشته ای که توانسته در دنیا مطرح باشد گروه پزشکی هستند زمانی که ااکثر شما در خیابانها ودر پارکها دنبال این وان می چرخید انها مشغول درس خواندن بوده اند واکنون هم در مقایسه با مشاغل دلالی سوپرها ومکانیکها وتمام کاریی که نیاز به تعمیر دارد وارایشگاها ومدارس انتفاعی وکارواشها اکثر پزشکان نسبت به درسی که خوانده اند واسترسی که می کشند پولی در نمی اورند وچنانچه در اورند نوش جانشان راه که برایتان بسته نبود زحمت می کشیدید تا اکنون یکی از انها باشید
شما ببینید تو امریکا چیکار می کنند که هیچ کس جرات نداره فرار مالیاتی بکنه
شما اونجا برو یه ماشین مدل بالا که با درآمدت متناسب نباشه بخر
فرداش از اداره مالیات میان سراغت که پول این ماشین رو از کجا آوردی
اگه نتونی توضیح بدی سخت ترین مجازات ها رو برات داره
چون میگه اگه تو مثلا n دلار داشتی چرا 30 درصدش رو مالیات ندادی و اظهار نکردی
در نتیجه راه خلافکاری و اختلاس و مالیات ندادن، بسته میشه
اگه سریال breaking bad رو دیده باشید، والتر وایت با سختی مواد مخدر تولید می کرد، ولی نگرانیش از خرج کردن پول های کلانی که از این راه به دست میاورد، خیلی بیشتر از دستگیر شدن توسط پلیس بود
نمی تونست اون همه پول رو خرج کنه. حتی برای پسرش یه ماشین بخره. چون می دونست اداره مالیات میاد سراغش و بیچاره اش می کنه!
خواهرم در آمریکا زندگی می کنه، ما نمی تونیم بهش هدیه پولی بدیم چون میگه درجا باید 30 درصدش رو اظهارنامه پرکنم و به عنوان مالیات بدم به دولت. در عوض پسرش در یکی از بهترین مدارس به صورت رایگان درس می خونه.


بعد از همه این ها، می خوام بدونم وجدان یک دکتر که داره از فعالیت در بستر مملکتش ماهانه میلیون ها تومان در میاره، در مقابل ندادن مالیات، چطوری عمل می کنه؟
درسته که دولت این مالیات ها رو درست خرج ساختن و آبادانی مملکت نمی کنه، ولی این وظیفه هر فرد نسبت به وطنشه که مالیات بده. پس آموزش و پرورش رایگان، بیمه درمانی برای افراد کم بضاعت، ساختن زیرساخت ها و راه آهن و ... چطوری باید تأمین بشه؟
پس فکر کردید کشورهایی که نفت ندارند چطوری زندگی می کنند؟
من واقعا از مردم میخوام وجدان داشته باشند
نسبت به حق دیگران حساس باشند
مثلا به تازگی دیدم افرادی که مشغول کارند، ولی نامه اخراج می برند و پرونده سازی می کنند تا در حین کار کردن، بیمه بیکاری و حقوق بیکاری بگیرند... نمی دونم تعریف دیگران از مال حرام چیه. ولی این عین حرامه. خصوصا که صندوق تأمین اجتماعی دقیقا متعلق به مردمه. از جیب بیمه شدگان پر میشه برای آینده بازنشستگی و موارد اضطراری و بیکاری های واقعی....
چطوری میشه که مردم نسبت به مال حرام بی تفاوت باشند؟
فقط به این دلیل که دولت رو درستکار نمی دونند؟؟؟
من به عنوان یک کارمند خیالم راحته که دارم مالیات میدم
پدرم که مغازه داره، هر سال داره مالیات می پردازه با اینکه مبلغش به نسبت سنگینه
و هرگز حاضر نیستم از این وظیفه شونه خالی کنم
چون مالیات رو مثل پول شارژی می دونم که باید برای زندگی کردن تو این مملکت پرداخت کنم. به همه شما خوانندگان عزیز هم توصیه می کنم نسبت به این مسائل حساس باشید.
تعداد فوق العاده زیاد نظرات نشان می دهد که این عرصه نیاز به تامل بیشتری دارد .
با اين حساب ، خيلي کفن پوش ببخشيد روپوش سفيد پوش تو مملکت داريم
هيات محترم وزيران با تصويب قانونی مبنی بر کسر 7% حقوق کارکنان دولت (که 2% مستقيم از کارکنان گرفته می شود) به نفع بيمه سلامت که دست آخر ميره تو جيب پرنشدنی پزشکان خودش همدست اينها هست. به کی شکايت ببريم؟
دولت روحانی با طرح به اصطلاح سلامت تمام بخشهای دیگر را به نفع این طرح به رکود کشانده. کاهش تورم استراتژیک
من برای ارتودنسی دندونهای پسرم در اهواز به دندانپزشک مراجعه کردم. منشیش میگه دستگاه پوز نداریم. پسرتون اینجا باشه ، شما از خودپرداز بیرون ، 3 میلیون تومن به این شماره کارت به کارت کنید. همینه که درآمد نجومی دارند و مالیات هم نمی دن. اونوقت من معلم چندرغاز حقوق که میگیرم، مالیاتش ابتدا پرداخت شده. به این میگن عدالت!
اول برای مردم کشورم با این دیدی که در مورد پزشکان دارند متاسفم.خیلی ها مثل شما فرارو سرتان را زیر برف میکنید تا واقعیت جامعه رو نبینید.بیش از 50 درصد پزشکان در مراکز دولتی و حتی بیمارستان های خصوصی کار میکنند که مثل کارمندان قبل از دریافت حقوق مالیات ان کسر می شود.
واقعا برای اقشار به اصلاح تحصیلکرده این مملکت یعنی پزشکان که طببیب را با پول ومشتری و درامد یکی میکنند متاسفم .....................................وای به حال مردم بیچاره ..ام بدانید شما این پولهها رااز خون مردم و درد مردم و بیماری مردم وبیچارگی و بی نوایی مردم می خورید ............حلاتان نباشد
و چرا در مطب هیچ پزشکی کارت خوان نیست؟!!
حالا تو این مملکت کی مالیات درست و حسابی میدهد که پزشگان بدهند در طرح کارانه هم که طرحی است صد در صد بنفع بیماران پول ان بعد از یکسال که پرداخت میشود اول مالیات ان بر داشت میشود بعد پرداخت میشود وبعد هم این مبلغهایی که هم تو دهن مردم افتاده نیست بعد هم درصد زیادی از پزشگان روزانه بیش از شانزه ساعت در روز کار میکنند و در طرح کارانه هم بیش از دویست ساعت در ماه پزشکان کار میکنند
بالاخره عقل دارن که فرار می کنن
یادتون نره عقل داشتن که دکتر شدن !!!کنکور رو فراموش کردین
حالا بجای اینکه قوانین رو درست کنند که این قشر مرفه نتوانند از مالیات فرار کنند می خواهند این مبلغ رو از عوارض در بیارند چون ساده تر است
تو كشور خارجي اگه مردم بدون نگراني ماليات ميدن ميدونن كه عوايدش به خودشون برميگرده ولي تو اين مملكت هر چي بيشتر ماليات بدي هم نفعي برات نداره
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی