بازدید 37125
با توجه به انتقادات جدی دو نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی؛

خزانه خالی و اجرای غلط ؛ شمارش معکوس برای اعلام شکست طرح تحول سلامت

پرسیدم آیا هم اکنون می توانید ماهانه 100 هزار تومان بر حقوق یک استاد بازنشسته دانشگاه ـ که یک میلیون و 800 هزار تومان می گیرد ـ اضافه کنید؟ الان وضعیت به گونه ای است که شاگرد آن استاد در فلان بیمارستان کاری که انجام می دهد، 60 میلیون تومان پول می گیرد. گفتم: این خزانه تحمل چنین فشار مالی را ندارد و ادامه چنین روندی ما را به سرنوشت یارانه ها مبتلا می کند.
کد خبر: ۷۳۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 14 October 2017
شمارش معکوس برای اعلام شکست طرح تحول سلامت آغاز شدطرح تحولات سلامت کشور، طرحی که مبتنی بر افزایش رفاه و کیفیت خدمات رسانی در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفت، اکنون و در شرایطی که سه سال از آغاز به کارش می گذرد، درگیر بسیاری از مشکلاتی مالی شده و احتمال لغو آن وجود دارد؛ طرحی که حتی صدای اعتراض نمایندگان اصلاح طلب مجلس نیز علیه آن به گوش می رسد و آنها بر این باورند که دولت چاره ای جز اصلاح رویه موجود ندارد.

به گزارش «تابناک»؛ طرح تحول سلامت که اهدافی مثل افزایش پاسخگویی بیمارستان ها به مردم، تعریف بسته ویژه خدماتی برای بیماران اورژانسی، افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حمایت ویژه از بیماران صعب العلاج، ترویج زایمان طبیعی، ارتقای کیفیت ویزیت بیمار و... را در دستور کار خود قرار داد، هزینه های سنگینی به دولت تحمیل کرده و آنچنان که از گزارش های خبری برمی آید، گرفتار مشکلات بسیاری است.

جدا از محاسن طرح تحول سلامت که در پی اجرای آن بیش از 20 هزار تخت بیمارستانی و واحدهای زایمان طبیعی به امکانات قبلی افزوده شد، بازسازی 2 میلیون متر مربع از فضاهای بیمارستانی در دستور کار قرار گرفت، ظرفیت اورژانس کشور و تعداد آمبولانس های در اختیار بیمارستان ها افزایش یافت و تلاش شد، برای هر ایرانی یک پرونده سلامت دیجیتال تنظیم شود، اجرای این طرح با انتقادهایی همراه بود که در آغاز کار از سوی دولت مورد توجه قرار نگرفت؛ انتقادهایی که حالا و در شرایطی که دولت با مشکل تأمین بودجه طرح مواجه است، درستی و درستی آنها تأیید شده است.

به بیان بهتر، طرح تحول سلامت ـ که در آغاز کار با حمایت های ویژه و انگیزه بالای دولت یازدهم آغاز به کار کرد ـ در ادامه با مشکلات فراوانی دست به گریبان شد و طرحی که قرار بود حل کننده بسیاری از مشکلات بهداشت و درمان کشور باشد، خود نیازمند به برنامه هایی شد که مشکلاتش را حل کنند.

مشکلات مالی، کسری شدید بودجه، مخالفت های سیاسی، اختلاف شدید بین درآمد پزشکان با پرستاران و سایر کارکنان بیمارستانی، کاهش تعرفه متخصصان بیهوشی و... از جمله مشکلاتی است که مجریان طرح تحول سلامت را برای ادامه خدمات رسانی به مردم  با مشکلات جدی رو به رو و صدای اعتراض منتقدان را بلند کرده است؛ منتقدانی که حالا دیگر همه طیف های سیاسی را شامل می شوند و نمی توان به انتقاد آنها برچسب سیاسی و تخریبی زد.

مسعود پزشکیان، وزیر اسبق بهداشت و نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از جمله منتقدانی است که به حضور در طیف سیاسی اصلاح طلبان این روزها به شدت به مخالفت با ادامه اجرای طرح تحول سلامت برخاسته است و اجرای آن را از اساس اشتباه عنوان می کند.

پزشکیان به تازگی در یک فیلم ویدئویی که از او منتشر شده است، می گوید: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، من به مسئولان وزارت بهداشت و دولت با سند و مدرک و استناد به پژوهش های خارجی گفتم این کار را نکنید و این روشی که شما می خواهید در پیش بگیرید، غلط است؛ اما کسی به من گوش نداد. حتی من به تجربه های شکست خورده چند کشور خارجی اشاره کردم، ولی آنها اصرار داشتند که راه خودشان را بروند و معتقد بودند، می توان با این روش کیفیت خدمات رسانی را افزایش داد.

وی با استفاده از تعبیر آن موقع تن مسئولان دولت گرم بود، ادامه داد: الان به جایی رسیده اند که می بینند گیر افتادند و به بیمارستان ها بدهکار هستند. من هنوز هم تأکید دارم راهی که وزارت بهداشت و دولت در مورد طرح تحول رفت، اشتباه است و تنها راه حل این مشکل بازگشت آنها به عقب و اصلاح رویه های غلط است.

پزشکیان با اعلام این پیش بینی که مشکلات و معوقه های مالی اکنون دولت به وزارت بهداشت و بیمارستان ها در ادامه نه تنها کاهش نخواهد یافت، بلکه افزایش می باید، تأکید کرد: مکانیزمی که دولت در نظام پرداختی به پزشکان و خدمات رسانی به بیماران در پیش گرفته، غلط است و این راهی که دولت در آن گام بر می دارد، اساساً رفتنی نیست.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در این کیلیپ ویدئویی اضافه کرد: من اولین کسی هستم که در بین نمایندگان دوره قبل حمایت  خودم را از آقای روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام کردم، اما قرار نیست اگر دولت در جایی مسیر اشتباهی را آغاز و بر ادامه آن تأکید کرد، من از آن حمایت کنم.

پزشکیان تنها نماینده اصلاح طلبی که از طرح تحول سلامت به صورت جدی انتقاد می کند نیست و علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت نیز از دیگر نمایندگان اصلاح طلبی است که انتقادات جدی به این طرح وارد می کند.

نوبخت معتقد است: هرچند درمان امری استراتژیک است، دوستان وزارت بهداشت به دلیل کم تجربگی طرح تحول سلامت را بدون انجام پایلوت و با عجله در سراسر ایران و برای افراد فقیر و غنی به طور یکسان به اجرا درآوردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه چند ماه ابتدایی اجرای طرح تحول سلامت، ماه عسل وزارت بهداشت بود، اضافه می کند: در این مدت مسئولان این وزارتخانه هرکاری دلشان خواست انجام دادند که یکباره متوجه شدیم اگر با همین روش پیش بروند طرح تحول نظام سلامت با مشکل مواجه خواهد شد. لذا دو ماه بعد از اجرای این طرح، مقاله ای را در روزنامه سپید منتشر کردم و گفتم این خزانه تحمل چنین فشار مالی را ندارد و ادامه چنین روندی ما را به سرنوشت یارانه ها مبتلا می کند.

وی افزود: من در صحبت با مسئولان ذی‌ربط، اعلام خطر اجرای این طرح را عنوان کردم و در پاسخ اعلام شد که به این امر اشراف داریم و رئیس جمهور نیز دستور داده، تمام بودجه این وزارت را در اختیار آن قرار دهید؛ پرسیدم آیا هم اکنون می توانید ماهانه 100 هزار تومان بر حقوق یک استاد بازنشسته دانشگاه ـ که یک میلیون و 800 هزار تومان می گیرد ـ اضافه کنید؟ الان وضعیت به گونه ای است که شاگرد آن استاد در فلان بیمارستان کاری که انجام می دهد، 60 میلیون تومان پول می گیرد. گفتم: این خزانه تحمل چنین فشار مالی را ندارد و ادامه چنین روندی ما را به سرنوشت یارانه ها مبتلا می کند.

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس دهم، همچنین عقده دارد: در طرح تحول سلامت به پزشكان غيرشاغل در بيمارستان ها حقوق هاي زيادي پرداخت و اعلام شد اين پرداختي ها به پزشكان در مناطق محروم صورت گرفته، در حالي كه برخي افراد در ستاد دانشگاه و ستاد وزارتخانه اين پول ها را دريافت كردند كه ممكن است دو سال ديگر خود را نشان دهد؛ البته اكنون ديوان محاسبات و سازمان بازرسي كل كشور ورود پيدا كرده تا به اين موارد رسيدگي كنند.

انتقادهای مهم و جدی دو نماینده اصلاح طلب و صاحب تجربه در حوزه بهداشت و درمان کشور را که علی رغم ملاحظات سیاسی و رفاقت های کاری به طرح تحول سلامت وارد می کنند، می توان نشانی از آزاداندیشی و شجاعت آنها در اعلاح حقیقت عنوان کرد؛ حقیقتی که دولت نیز مدت هاست به آن رسیده است، ولی گویا نمی داند چگونه باید این موضوع را با شهروندان ایرانی در میان بگذارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۷۸
چه فایده؟ اگه مسببین این همه خسارات جانی و مالی را اعدام کردید (از وزیر تا پایین) اونوقت مردم بهتون احسنت میگن و اعتماد میکنن. وگرنه تا خرابکاران آزاد باشند از نظر ما همش فیلمه.
پاسخ ها
کوشا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
خوب برادر اگر این نظری که دادید اجرایی شد و مسببان خسارات زندانی و اعدام شدند که کسی برای حکومت باقی نمی ماند .
گر حکم شود که مست گیرند در شهر هرآنچه هست گیرندو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
هزاران هزار میلیارد از پول بیت المال را به اسم این طرح به جیب عده ای واریز کردند و مردم فقیرتر و بیمه ها بی اثرتر و نظام سلامت آشفته تر از هر زمانی شده است و هیچ کس هم نه انتقاد میکند و نه گوش شنوایی وجود دارد و نه به داد مردم میرسند! ببینید چه قدر بریز و بپاش کردند که مسعود پزشکیان که خودش پزشک است علناض در مصاحبه ای گفت من به عنوان یک متخصص به خواب هم نمیدیدم که ماهی صد میلیون تومان کارانه دریافت کنم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
غیر از بودجه جداگانه دولتی که هر ساله به وزارت بهداشت داده میشود یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده و 10 درصد از محل هدفمندی یارانه ها هم بهشان داده میشود و متاسفانه خروجی ملموسی غیر از افزایش جندین برابری درامدهای قشر پزشک دیده نمیشود.
وزارت بهداشت به پزشکان نیز بدهکار است . بسیاری از پزشکان طرحی نزدیک دو سال است کارانه دریافت نکرده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
کارانه زیر زبونت مزه کرده انشالله به زودی به کل قطع خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
برخلاف کشورهای لیبرال تمام هزینه های تحصیل پزشکان را دولت می دهد. اما میزان دریافتی تعدادی از پزشکان ایرانی حتی از پزشکان غیر ایرانی که با هزینه خودشان
درس خوانده اند بیشتر است.
این تبعیض ناروا باید حل شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
ناشناس12:30 از لحنت معلومه پشت کنکور پزشکی موندی .
وزیر دکترهایی که افتخارش پورشه داشتن باشه به فکر مردم نخواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
تازه سر مردم منت هم میگذارند که از زمان وزارت سوار پورشه نشده اند تا مبادا ریا شود!!!! خخخخخخخخخخخخخ
این طرح فقط جیب دکترها را پر پول و جیب بیمه ها و خزانه دولت را خالی. در ضمن زحمتش هم بر دوش پرستاران و بهیاران عزیز بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
اگر شما عمل 10 میلیونی را با 1 میلیون انجام میدادی این حرف را نمی زدی
کشیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
عجب! دکترها هم یعنی هیچ کاری نمیکنن؟! خوب بهت حق میدم. سوزش جای کنکور هنوز باهاته! آب رو بریز اونجا که میسوزه. اگرم خوب نشد بیا بیمارستان پیش خودم عشقم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
برای کشیک:
همینکه شما سر کیشیکت داری سایت تابناک را چک می کنی مشخص هست که چقدر زحمت می کشی.
پس از اجرای این طرح جیب پزشکان علی الخصوص متخصصین پر شده و سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی و امریکایی را اغاز کردهاند. در دنیا هر چیزی از حد خودش خارج بشود تبدیل به سم مهلک می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
همه ی بودجه هنگفت طرح تحول سلامت الان تو کشورهای اروپایی و آمریکایی به نام پزشکان عزیز سرمایه گذاری شده و اینها هر وقت بخواهند از ایران میروند و سرمایه مملکت به باد رفته است
وقتی که سه سال پیش به عنوان کارشناس هشدار دادم که این طرح بودجه دولتهای بعدی را به گروگان می گیرد دوستان وزارت بهداشت مرا به مخالفت با طرح و ضدیت با نظام سلامت متهم کردند. زمان بهترین قضاوت را در مورد صحت ادعاهای مدیران و کارشناسان می کند و امیدوارم با اصلاح رویه های غلط از جمله اصلاح ارزش نسبی اعمال جراحی و هچنین تغییر نظام خرید بر اساس کارانه به خرید بر اساس ترکیب مراجعه و تشخیص، هم منابع بیت المال را حیف و میل نکنند و هم کیفیت خدمات را ارتقا و هزینه ها را کنترل کنند. فساد ناشی از تعارض منافع دست کمی از فساد سیستمی ندارد و نمی توان بدون حل ریشه این مساله در وزارت بعداشت انتظار داشت که نپام سلامت بهع تعادل منابع و مصارف برسد.
در کشوری که همه صنوف درامدشون حدودا یک پنجم نرم دنیاس چرا صنف پزشکان باید 5 برابر کشورهای توسعه یافته درامد دارند؟
پاسخ ها
ALI
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
واقعا
تنها قشری که درآمدشان در ایران از همکاران خارجی شان بیشتر است، پزشکان و دندانپزشکان هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
بدتر از همه اینکه نمیشه کوچکترین انتقادی کرد! بیچاره مهران مدیری یک سریال طنز ساخت تهدیدش کردند که اگر مریش بشوی بیایی پیش ما نشانت میدهیم شوخی با پزشکان یعنی چه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
لایک برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
عادت ایرانیاست که حسودی هم بکنن. در حالیکه عرضه رسیدن به اون جایگاه نداشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
زمانی که من کنکور دادم و زفتم دانشگاه شریف قبول شدم هرکسی نمره اش به ریاضی نمیرسید میرفت تجربی . اگه عرضه م کمتر بود منم الان پزشک بودم و با جان مردم تجارت میکردم هیچ قانون و نظارتی هم بر روی من نبود . خدا رو شکر عرضه م بیشتر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
ناشناس یا احیانا دکتر 15:27!
یعنی هرکسی عرضه داشت باید خون مردم رو توی شیشه بکنه؟! 6 ماه و 1 سال نوبت ویزیت بده؟! آخر سر هم وقتی ملت رو فرستاد گوشه قبرستان یک سازمان به اسم نظام پزشکی تمام کثافت کاری هاش رو ماست مالی بکنه تا نفر بدبخت بعدی؟!
چقدر رو دارید شماها!
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
اون پزشکی که منقدین رو متهم به حسودی کرده و گفته منتقدین عرضه رسیدن به جایگاه پزشکی رو ندارن، اولا جایگاه پزشکی رو با سر گردنه (جایگاه دزدی) عوضی گرفته؛ بعدش هم شما دکتر پزشکیان رو چی می گی که خودش یک پزشکه؟
مردم گول حرف های عوام فریبانه وزیر بی عرضه بهداشت را خورده اند. تنها ذینفع های این طرح مزخرف پزشکان بی مسئولیت و پررو و حتی بی سواد هستند. این طرح بار مالی بسیار شدیدی بر روی دولت و در نهایت عموم مردم گذاشته است و اصلا ادامه آن امکان پذیر نخواهد بود. دولت به خاطر اندک یارانه ای که به مردم به صورت نقدی می دهد مدام آه و ناله می کند ولی توضیح نمی دهند دهها برابر این پول در وزارت بهداشت بی مسئولیت کجا می رود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
من شاهد بودم که یک پزشک در آن واحد در مطبش سه چهار بیمار را همزمان میپذیرفت و معاینه میکرد و نسخه مینوشت!!! معلوم نبود اصلا درد آنها را فهمیده یا نه! به هیچ کس هم جوابگو نبود و تازه روی دیوار اتاق انتظارش هم یک نوشته ای بود که از طرف وزارت بهداشت که شکایات را به فلان جا اعلام کنید! خود دکتره این نوشته را مسخره میکرد!!!
حل مشکل بهداشت و درمان فقط با افزایش ظرفیت پزشکی امکان پذیر است باعث تاسف هست که هنوز زن باردار باید چهار ساعت دم در دکتر در سرما گرما و گرفتاری منتظر بنشیند و علاوه بر درد بیماری چند درد دیگر هم برایش ایجاد می شود متاسفانه رانت مانع افزایش پذیرش پزشکیست و مردم باید هزینه ناز و عشوه میلیاردی بگیران را خریدار باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
تا حالا چیزی به نام کیفیت آموزش به گوشت خورده؟!
مگه نونوایی هست که هر روز 1000 تا پزشک فارغ التحصیل بشه؟
همین الانشم کلی پزشک بیکار داریم.زمانی که کیفیت فدای کمیت بشه نتیجه همین اوضاع ولوشویی خواهد شد که الان میبینیم.
انبوهی از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف پزشکی و مهندسی اما دریغ از یک جو سواد!
کاربر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
در پاسخ به این دوست گرامی که گفتن مگه نونواییی است که هر روز 1000 تا پزشک فارغ التحصیل بشه؟مسیله کیفیت مطرح کردید.
فردی که با هزینه میلیونی و با کلاس کنکور در رشته پزشکی قبول میشه و نتیجه اش را الان می بینیم شده پزشکان بیسواد چه بهتر که ظرفیت را بالا ببرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
افزایش ظرفیت پزشکی؟ همین الان وزارت بهداشت برای جلوگیری از این امر ظرفیتها رو کم کرده و آموزش پزشکی رو در انحصار خودش گرفته و حتی رشته هایی مانند روانشناسی رو هم که میتواند درآمزا باشد میخواهد زیر سیطره خود دربیاورد! تازه مدارک دانشگاههای آزاد را هم در رشته های پزشکی قبول ندارد!!! از اعزام دانشجو به کشورهای دیگر هم تا آنجا که بتواند جلوگیری میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
پاسخ به نانوایی:
آقای پزشک یک زمانی دانش آموزان به صورت یکسان بین رشته ها پخش می شدند اما در حال حاضر با این طرح تقریبا اکثر نخبگان دانش آموزی به سمت پزشکی گرایش پیدا کرده اند پس افزایش تعداد باعت کاهش کیفیت نخواهد شد.
وقتی بیمه در مانی مارا قطع می کردید بایدفکر اینجا را می کردید من یک بیمه داشتم اونم بیمه درمانی بود قطعش کردید... الان فقط بیمه سلامت دارم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
بیمه درمانی با سلامت چه فرقی میکند
حقوق های چند میلیونی کم شه و پولش تو این حوزه وارد شه و 1000تا کار دیگه اگر درست باشه این خزانه پر میشه.
خب یه مقدار وقت بدین .... دزدی ها رو کم کنین ... آقای روحانی شما نسبت به مردم تعهداتی دارید چرا باید برای چنین طرح مهمی بودجه نباشه ؟ پولهای آزاد شده کجا رفت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
احتمالا اگه همه صبر کنند تا شما کیسه هاتون پر بشه و به ریش متخصصان بقیه رشته ها بخندید خیلی خوب آدمهایی هستیم.
دوستان لطفا توضیح بدید چیکار کنم بشه مثبت یا منفی به نظرات ثبت بشه
ظاهرا باید تنظیماتی انجام داد.
با سپاس
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
من الان بهت منفی دادم ثبت شد
کاش تدبیری باشد در سر دولتمردان تصمیم گیر برای طرح سلامت
کاشکی خزانه فقط خالب بود. به گفته سخنگوی دولت 700 هزارمیلیارد تومان بدهکار است. ظاهرا 400 هزار میلیارد مربوط به زمان احمدی نياد و بقیه در زمان این دولت رخ داده است.
پزشک متخصص داخلی سراغ دارم که واسه اینکه درآمد بیمارستان رو زیاد کنه و خودش کارانه 150 میلیونی هر ماه بگیره بیماران معمولی حتی اونایی که سرما خوردگی دارن رو یک هفته بستری میکنه. در حالیه که اکثر مردم در ماه با روزی 30 هزار تومان و کمتر زندگی می کنند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
من متخصص داخلی هستم42ساله ماهی 5-6 میلیون درامد از تنها بیمارستانی که کار میکنم دارم16 ساله طبابت میکنم و قسم میخورم به خداوند که یک متر خانه یا ملک و زمین ندارم .4 سال بهمراه همسرم در یک روستای مرزی در استان گلستان شبانه روزی زندگی کردیم سالهای 83 تا 87 دریافتی ما در اونزمان از بهورز روستامون کمتر بود
سلام
بنده بعنوان کسی که 28 سال سابقه کار در نظام سلامت دارم همان روز اول به همکاران عرض کردم حرکت بسیار خوب وانسانی است ولی این همه حجم تعهد با جیب دولت ووزارتخانه نمی خواند.ما باید تمام توان را برای اقشار اسیب پذیر وبیماریهای خاص می گذاشتیم.وبا تقسیم بندی درست بودجه وتخصیص منابع پایدار خدمات را به سایر اقشار تعمیم میدادیم.متاسفانه الان که نظام سلامت درحال قفل شدن هست همان خدماتی که تا چندماه قبل براحتی انجام می شد به سمت وسوی کاغذبازی وافزایش موارد لزوم در ارائه ان خدمت خاص شده است.
کلی پول خرج بریز و بپاش های مدیران وتغییرات دکوراسیون ها شد.
کاری که ترامپ بعد از اوباما کرد رو شما هنوز حسن نرفته شروع کردید
باز صد رحمت به ترامپ
لعنت به شما تند رو ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
احتمالا همه ساکت باشند تا شماها مردم را بچاپید خیلی خوب آدمهایی هستیم.
علت کمبود بودجه طرح تحول سلامت حقوق پزشکا نیست بلکه کم کردن هزینه های پرداختی از طرف بیمار بود وقتی زایمان طبیعی رایگان بشه کل دستمزد پزشک و ماما و هزینه بیمارستان باید بیمه بده وقتی ویزیت پزشک خانواده ۵۰۰تومان باشه اون ۹هزار تومان ما به تفاوت باید بیمه بده وقتی ویزیت متخصص تو درمانگاه دولتی کردن ۴هزار تومان اون ۴۰هزار تومان تفاوت باید بیمه بده وقتی سهم پرداختی بیمار ا تو بیمارستان کردن ۲۰تا۳۰درصد ۸۰درصد تفاوت باید بیمه بده معلومه بیمه کم میاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
فقط می تونم بگم خیلی پر رو هستید.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
وقتی هزینه تحصیل پزشکان کلا به پای دولت باشه بعد
ناز کنه برای صاحب بیت المال اون وقته که مشکل پیش میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
چرا یک پژشک ماهی 50 میلیون درامد دارد ولی من با مدرک دکترای برق یک و نیم میلیون تومان؟؟؟؟؟به نظرت بهتر نیست تعرفه پایین بیاید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
تا یک حدودی درست تحلیل کردید ولی نتیجه گیریتون درست نیست. وقتی همه این خدمات از جیب بیمه بره در نهایت هزینه خدمات کاهش پیدا کرده و تعداد مراجعات به پزشکان زیاد میشه، یعنی همون بحث عرضه و تقاضا، و در نهایت کل این بودجه به جیب مبارک پزشکان محترم وارد میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
فکر کردی مردم الان دارن کمتر میپردازن؟
با اين طرح پزشك ها ببه افراد پول پرست و بي مسئوليت تبديل شدند. ديگر از حكيمان با وجدان قديم خبري نيست. ان شاله هر چه زودتر اين لانه فساد سرنگون بشه
این طرح خیلی اشتباه بود صد حیف که گوش شنوایی نبود خیلی از افراد عادی و کارمندان رده آخر سیستم و بیمارستانها هم متوجه بودند ودر تحلیل هایشان هم مطرح کردند ولی چشمها را بستند
اوائل هشدار میدادیم ولی میگفتن شما ضددولتید
ببینید چه کردند با دهها هزار میلیارد تومان پول مردم که داد برخی حامیان خودشان را هم دراورد
و چه شد نتیجه یک طرح کم کارشناسی پوپولیستی باکارکرد انتخاباتی بدون حتی یک خط قانون بالادستی و یا مصوب مجلس
صدهاهزار اشتغال پایدار میشد ایجاد کرد با این بودجه عظیم
کجایند دستگاههای نظارتی؟
برجام كجائي جيبمان خالي است حالا تا دلتان ميخواد غني طازي كنيد چه مشكلي را حل ميكند مسولان كمي بفكر مردم باشند بفكر بقاي حكومت خودشان نباشند
متاسفانه ظرفیت پزشک در ایران نسبت به جمعیت بسیار پایین است ولی علی رغم افزایش تخت و وجود امکان تربیت پزشک به دلیل ایجاد کمبود پزشک و درآمد بیشتر وزارت بهداشت زیر بار افزایش پزشک نمی رود. هیچ راه حلی بجز افزایش پزشک وجود ندارد اگر پزشک افزایش یابد با یک دهم این حقوق هم به روستا ها می روند در غیر اینصورت با 10برابر حقوق هنوز روستا ها بدون پزشک هستند و باید تاسف خورد برای سرپوش گذاشتن بر این نقیصه با افزایش پرداختی پزشکان در سدد بردن پزشک به روستا ها و شهرهای محروم هستند. ولی تا وقتی در شهرهای بزرگ درآمد میلیاردی دارن چرا به روستا و شهر کوچک بروند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
دقیقا.
اینها تعدادشان زیاد شود مافیایشان بر باد خواهد رفت.
با حقوق و ویزیت های نامعقول جیب پزشکان را پر کردند و جامعه درمانی را ویران کردند.
نباید اجازه داد طرح سلامت شکست بخورد.
نباید اجازه داد طرح سلامت شکست بخورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
دیگه باید با کارانه نجومی دکتر جان خداحافظی کنی.
فک میکنید قبل از طرح تحول سلامت که کارانه پزشکا بسیار پایین بود کسی با تعرفه دولتی کار میکرد همه پزشکا ۱۰برابرش از بیمار میگرفتن هدف طرح تحول این بود که با منطقی کردن کارانه ها وبالا بردن نظارت جلو اینکار بگیرن که خیلی موفق شدن تو اینکارو از اون طرف سهم پرداختی بیمارا هم کم کردن یعنی این فقط به نفع مردم شد و به ضرر بیمه که مجبور شدن هزینه های بیماران رو بده و به ضرر پزشکایی که قبلش هر چی دلشون میخواست میگرفتن و الان مجبورن به کارانشون قانع باشن هر چند که با تاخیر یک ساله و با کلی کثورات و مالیات پلکانی بهشون پرداخت بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
با این کار مشکل حل نمیشه راه حل منطقی کردن نسبت پزشک به بیمار است همانند سایر کشور های پیشرفته
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
این هم بخشی از فساد اداری بوده و هست کشور انقدر درگیر فسادهای سازمان یافته و عرفی شده هست که با کارهای موردی و محدود در یک وزارتخانه درست نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
تنها راه حل پایدار این مشکل منطقی سازی و یا به عبارتی افزایش معقول نسبت پزشک به ویژه پزشک متخصص در مقایسه با جمعیت است تا بازار به تعادل برسد
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
وقتی به کسی رو بدی همینه! اختیار سلامت مردم رو دادن دست این پزشکا. آموزش پزشکی رو دادن دست اینا. هر کار دلشون خواست کردن و هیچ کس چیزی نگفت. آخه وقتی یه جراح بابت یه عمل، حالا زیمیزی یا رومیزی، چهار پنج میلیون می گیره دولت نباید بگه برای چی؟ نباید این مسئله رو مدیریت کنه؟ !
این طرح فقط باعث شد هزینه های بهداشتی کشور بطور مثلا قانونی به جیب پزشکان سرازیر شود واثری جز ویرانی سیستم بهداشتی کشور در دراز مدت ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
عنوان طرح خوب بود ولی در عمل به جای درست کردن زیرساخت های شبکه بهداشت و درمان صرف حقوق نجومی کادر درمان شد

با این کارهاشون ریشه رشته های فنی مهندسی رو توی دانشگاهها خشک کردن وقتی یه آمپول زن بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی چند برابر مهندسی که بعد از مدتها شغل پیدا کرده درآمد داره مگه الان دانشجویی حاضر میشه فنی بخونه

روزهای تاریک کشور در پیشه کشوری بدون نیروی فنی متخصص

همه چیز که آمپول نیست
پول بی زبون بیت المال را بدید به پزشکان که باهاش برن اروپا حال کنند.این پزشکا این قدر سرمست و بی مسولیت شده اند که به بیماران از هزار فرسخ بالاتر نگاه میکنند. فقط پول را میشناسند. یک کارگر باید سی سال زحمت بکشه و وقتی سروکارش به دکتر خورد باید همه ی پولاش را یه جا بذاره بره. کاش میدونستیم دلیل اینکه با افزایش بیمار و بیماری دولت حاضر به افزایش ظرفیت دانشگاههای پزشکی نیست چه میتونه باشه.
از همان اول اجرای این طرح ، آخرش معلوم بود .. هیچ کس گوش به حرف کارشناسان نداد. این همه در بیمارستان ها داد زدیم که این طرح پول را از بیمه و دولت به جیب پزشکان و جراحان سرازیر میکند و دولت تا کجا میتواند پول به سیستم تزریق کند... اما کو گوش شنوا
وقتی طراح و مجری این طرح خودش پزشک و ذینفع باشد عاقبت همین میشود
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
قدیم می گفتن رطب خورده، کی منع رطب کند؟ معادلش حالا میشه پورشه سوار کی منع پورشه کند! گرفتی مطلب رو!
بد بخت تر کردن بدبختها وخوشبخت تر کردن خوشبختها:(


به دکتری که تو پنج دقیقه سه تا بیمارو فله ای ویزیت میکنه میگن دکتر؟
کجای دنیا دکتر مریضو بدون معاینه وصرفا با دفترچه ویزیت میکنه عاخه..بیس دقیقه باید برای مریضت زمان بزاری تا بفهمی دردش چیه...تو ایران چنین چیزی نیس نیس نیس
متاسفانه در کشور ما کارها کارشناسی نمیشوند و احساسی انجام میشوند و ایکاش با این طرح مسئولیت پذیری پزشکان بهتر میشد ولی متاسفانه در عوض غرور آنها بیشتر شد!!!
این نمایندگان مزخرف اگر نماینده واقعی مردم هستند و عرضه وشهامت دارند به جای اینکه به این طرح سلامت که تا حدودی حلال مشکل درمانی مردم شده است،گیر بدهند به هزینه های جنگی سوریه و عراق و لبنان و یمن و فلسطین وافغانستان و ......گیر بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
شما بهتر است با کارانه نجومی خدا حافظی کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
یک سری از ادم ها هم مثل این دوست ناشناسمون هستند که هر کس هر انتقادی یا حرکتی می کنه می گن به جای این کار فلان کار را بکنید. اقاجان کشور ما میلیونها مشکل داره که یکی از دیگری مهم تره. اگه همه مثل شما فکر کنند (که متاسفانه کم هم نیستید) هیچ مشکلی در این کشور حل نخواهد شد. بس کنید تو را خدا این روشنفکر نمایی را
سمعکی که بامعرفی مراکز بیمه سلامت به مبلغ دو ملیون وپانصد هزار نومان خریدم وبیمه سلامت فقط 800هزارتومان کمک کرد در بازار آزاد همان سمعک یکملیون دویست هزار تومان بود بشکایت من ترتیب اثر ندادندومن بازنشسته پانصد هزار تومان اضافه پرداخت کردم که به جیب وارد کننده سمعک یعنی وزیر واریز شد
این طرح از اول محکوم به شکست بود برای اینکه می خواستند به صورت رسمی زیرمیزی را به رومیزی تبدیل کنن
خداوکیلی این حرفی که می زنم حرف بیشتر افراد جامعه است
1-پزشکان و متخصصین خود را تافته جدا بافته جامعه می دانند از بالا به مردم نگاه می کنن به مطب مراجعه می کنی به خاطر اینکه کار خود مهم جلوه دهن مردم را حداقل 1 ساعت در مطب معطل می کنن
2.جلوی افزایش سهمیه پزشکی و تخصصی را گرفته اند تا فقط خودشان پول مردم را چپاول کنن
3.به اندازه طمع دارن که حتی جلسات رسیدگی به پرونده های پزشکی را به خاطر اینکه در روز به بیمارستان و مطب برسن ساعت 10،11 شب برگزار می کنن تا از آنجا هم پول بگیرن
4.در این اواخر به خاطر طمع پزشکان و درآمد سرسام آور آنها چقدر خانواده ها به خاطر کنکور متحمل ضررهای مالی(بابت کلاس کنکور)عاطفی و ... من جمله خودکشی فرزندانشان شدن.الان درد تمام خانواده های ایرانی درس خواندن بچه هایشان در رشته پزشکی شده است
5.کارانه یک متخصص با کدام قانون بایستی حداقل 50 میلیون در ماه باشد وقتی که تصمیم گیرنده یک متخصص پزشکی هست نه یک مدیر نتیجه اش دریافت کارانیه دهها میلیونی می شود.
6.قضیه دردناکتر این است که 80 دصد زحمات را کادر درمان پرستاری و مامایی و ... می کشن ولی کارانه ها دها برابر کادر پزشکان می گیرن اینها به اندازه ای بی رحم شده اند که راضی نیستن عدالت را رعایی کنن
7. من قسم می خورم و برایم اثبات شد به خاطر پول جراحی هایی انجام می دهن که اصلا نیازی به عمل ندارن
.
.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
کاربر حسود:
1- پزشکان خوبم داریم
2- دچار توهم شدی و نمیدونی ظرفیت ها بیشتر شده نه کمتر
3- این نمیدونم
4- پس طمع اگه باشه در همه هست. در دیزی باز باشه تو هم گربه ای
5- پنجاه میلیون؟ مدیونی اگه تهمت زده باشی. برو تحقیق کن. کاش به جای من بودی که هر زو 300 کیلومتر بری 300 کیلومتر بیای بعدش با چند تا کشیک و .. ماهی 10 تومنت بعد 20 سال درس خوندن 2 ساله که ندادن
6- درد مملکته ما همین کامنت توئه. همه میخوان جای فوتبالیست ها باشنجای پزشک ها و .. بدون کوچکترین تلاش. جلوتو گرفتن؟ برو 20 سال درس بخون بعدش تبعیدت کنن استان مرزی. 10 شب کشیک بده ماهی 20 بگیر
6- در قبال قسمت به خدا واگذارت می کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
جناب ناشناس ۱۵:۳۷
بنده کاری به بحث های شما ندارم ولی همین قدر میدانم و با اطمینان و طبق گفته های مقامات وزارت بهداشت می گویم که در ایران نسبت پزشک به جمعیت قطعا نابرابر است و به ویژه در مورد متخصصان کاملا واضح است که کمبود پزشک متخصص داریم.
همین چند روز پیش اعلام شد که 12 استان ایران جراح متخصص عروق ندارند و مردم باید به استانهای مجاور بروند
حسادتی به شما ندارم و میدانم که دانشجویان پزشکی که طرح می گذرانند مبالغ نسبتا خوبی می گیرند بسته به دوری استان محل خدمت از 7 تا 8 میلیون و بالاتر تا حدود 12 یا 13 هم شنیده ام و خودتان هم گفتید ماهی 20 میلیون!
حالا اگر دوستمان زیاده وری کردند بدانید که ماهی 10 یا 20 میلیون هم در کشور ایران رقم درشتی است و شما دوست محترم هم خودتان پزشکی را انتخاب کردید و در ازای زحماتتان بعدا برداشتش را هم خواهید کرد لذا منتی بر کسی ندارید چون از بیت المال رایگان درس خواندید
این که بعضی پزشکان هم افراد شریفی هستند را شک ندارم ولی قبول کنید که برخی هم صنف های شما کارانه های سنگین تر از 50 میلیون هم گرفته اند و این مسئله پوشیده ای بر مردم نیست
شاید هم پزشک بی انصافی جراحی بی مورد تجویز کرده باشد و قصدش پول باشد ولی نمی توانیم همه را با یک چوب برانیم ضمن ان که نظر تخصصی پزشکان مختلف گاهی با هم کاملا متفاوت است
در این که در نظام سلامت بین پزشکان و سایرین تبعیض هایی وجود دارد جای بحث دارد
خواهش می کنم صبور باشید و با استدلال درست به منتقدان پاسخ بدهید
این که برخی پزشکان محترم هر منتقدی را حسود بنامند صحیح نیست
متاسفانه این اشکال جامعه ما است که به دلیل عدم رونق اقتصاد باعث شده که مردم اجبارا همه سیب های خود را در سبد پزشکی و رشته تجربی بگذارند و ورود به این رشته مایه فخر و مباهات باشند و تا کسی از تبعیض یا کارهای غیر کارشناسانه انتقادی کرد به حسادت متهم شود که در خیلی از کامنت ها دیده میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
پاسخ به ناشناس ۱۵:۳۷
آقای دکتر مشکل شما و هم صنف هاتون اینه که اول مردم را احمق فرض می کنید و فکر هم می کنید که خودتون فقط درس خوندید.
اول برید خودتون را با وزیر تون هماهنگ کنید ایشون فرمودند که /کارانه نجومی درکار نیست میانگین کارانه پزشکان متخصص ۲۳ میلیون تومان در ماه هست!!!
/
اضافه کردن ۵ درصد به ظرفیت ورودی هیچ دردی را دوا نمی کنه.

شما ها باید با کارانه های نجومی خدا حافظی کنید.
حقیقت تلخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
شما کاربر زحمت کش غیرحسود: توی این جامعه زندگی میکنی؟؟ خیلی ها هستند از شما با هوش تر از شما هم بیشتر درس خوندن یک دهم شما هم درامد ندارن یب انصاف بیست ملیون را پول کمی می بینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
جناب دکتر خوب!
مگر فقط شما درس خوندید؟ مگر فقط شما دانشگاه رفتید و شبها بیدار بودید؟!
شما داری طرحت رو میگذرونی حقوقت رو هم میگیری! از سال دوم سوم دانشگاه هم که براتون حقوق بریده میشه، دیگه دردتون چیه؟! چقدر اضافه خواهی؟!
کاربر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
در پاسخ به ناشناس
معلومه تو هم یکی از این افراد هستی که بهت خیلی برخورده و از کامنتت معلومه از نظرادب و اخلاق مشکل داری(کاربر حسود- تو هم گربه ای) از تعداد مثبتها و کامنتهای دیگران مشخصه حق با کیه. مشکل مملکت ما همین افرادی پر مدعا مثل تویه که از بالا به بقیه نگاه می کنه شده دکتر
تو با 20 سال تحصیل 20 میلیون می گیری بنده با 25 سال تحصیل (فوق دکترای مهندسی) ماهی 5 میلیون می گیرم
طرح سلامت یک طرح جوگیرانه بود که البته تق و توق کامل ان در دولت بعد ب صدا در خواهد امد.
علی رعم تعییرات مثبت بسیار کم، این طرح جیب متخصصین را پر کرد و همه این پولها تبدیل ب تفریح در کشورهای اروپایی و سرمایه گداری در انجا شد....
وزیر علوم شاید انسان خوبی باشد ک البته الله اعلم ولی قطعا مدیر خوبی نیس
واقفا چ دلیلی دارد درامد اکثریت مردم ناجیز و در امد پزشکان سر ب فلک بگذارد
آیا این مملکت صاحب دارد?
جناب پزشکیان میخان جامعه ی پزشکانو علیه شما بشورونن..حواستون باشه:))))))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
جناب پزشکیان شما از معدود پزشکان با وجدان هستید.
پزشكي در ايران مافيايي اقتصادي سياسي است كه بعيد است زور نهادي به آن برسد
کسانی که بدون فکر وکارکارشناسی با هوجنجال وببدون تامین اعتبار پایدار با قابلیت تخصیص 80 تا 90درصد اگری طرحی مثل پرداخت یکدمیلیون به ازای تولد هر نوزاد ،پرداخت یارانه ،بیمه فله ای مردم ووگذاری سهام عدالت وال....خ اقدام نمایند به سرنوشت مجانی نمودن اب وبرق واتوبوس که دربرابرجهانیان قولش بر مردم در بهشت زهرا دادند دچار خواهند شد اب وبرق مجانی که نشد بلکه کمر شکن وخانمان براندازهم شده اتوبوس وسهام عدالت هم همینطور خدا عاقبت بیمه ها وصندوق های بازنشستگی را هم که این روزهاحال خوشی ندارند بخیر گرداند تقبل الله وللاه الحمد
جالبه در این وضعیت یه عده از خدا بی خبر زمزمه خروج از برجام سر میدن ؟!؟
از اول هم معلوم بود با پرداختهای کارانه های ۳۰۰ میلیونی به پزشکان نظام سلامت زمین گیر خواهد شد متاسفانه دکتر هاشمی با تمام خوبیهای خود انتقاد پذیر نیست ، وضعیت آموزش و پرورش و صندوق های بیمه ای از همه فلاکت بار تر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
اتفاقا دکتر هاشمی هیچ خوبی نداره
مملکت ورشکست شد دولت بودجه عمرانی و صنعتی نداره ولی همین دولت که واسه دریاچه ارومیه ای که خشک شد و زندگی میلیون ها نفر داره از بین میره میگه پول ندارم بدم ولی میلیاردی میریزه تو جیب این پزشک ها ، کجای دنیا پزشکی چنین مافیایی داره ؟ تعداد متخصص رو کم نگه میدارن تا جیبشون پرتر شه از اونطرف ملت دسترسی به دکتر متخصص ندارن تو مناطق محروم و جونشون رو از دست میدن ، کجای دنیا یک پزشک صد برابر حداقل حقوق پول میگیره آخه؟ آقای روحانی یعنی شما اینقد تسلیمی جلوی این مافیا ؟ بابا یه نگاهی به منابع تاراج شده کشور بنداز
راستی پزشکی که با امکانات دولت پزشک شده و ماهی ۱۰۰ میلیون از مطب و چند صد میلیون متفرقه میگیره آیا یک هزارم مالیات میده که من معلم با یک میلیون پانصد ماهی صد و پنجاه هزار مالیات میدم
مادرموبردم دکتر بخاطر یه مسئله ای در عرض دو دقیقه
چهارتا آزمایش و سونوبراش نوشت
کلی هزینش شد به کنار..کلی معطل جواب آزمایشو سونوشدیم اونم به کنار


ناراحت اینم که چرا ده دقیقه وای نستاد بگه دردت چیه تا شرح حال بگیم...شاید اصلا نیاز به اینهمه هزینه و آزمایشا نبود اصلا..





تو این مدت که منتظر جواب آزمایشا بودیم خود بخود خوب شدمادرم :)))))))))



سال92..چهارسال پیش هم خودم دل درد شدیدی داشتم رفتم دکترنصف شبی

تا صبح چهارتا دکتر ویزیتم کردن آخر سر تصمیم گرفتن جراحیم کنن ببینن چم هست آزمایشات میگفت باردارنیست..دکترا میگفتن بارداره:))))))خلاصه صبح همسرجان هم اجازه دادن منو جراحی کنن چون متوجه شدن گویا من آپاندیسمه...
تا دکترا برسن از بیمارستان فرار کردم...زنگ زدم به همسرم گفتم من اومدم بیرون از بیمارستان تا سلاخیم نگردن توهم بیا...جمعه بود دقیقا یادمه..غروب جمعه حالم خوب شد..خدارو شکر الانم سالمم



هر هفت هشت ماه یکبار درکمال صحت وسلامتی میرم یه چکاب میدم


ولی به هیچ دکتری اعتماد ندارم دیگه




:|
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
نرو دکتر خودت خوب میشی
خاكئ بر سرتان كمتر به لبنان و سوريه و..............بديد
بنده شاغل در یکی از بیمارستان های دولتی هستم
حقوق یک پزشک متخصص از محل کارانه در کمترین حالت بیش از 25 میلیون تومان در ماه هست بعلاوه 12 میلیون حقوق ثابت هیات علمی دانشگاه ، تازه اینها جدا از زیرمیزی ها و ویزیت توی مطب های خصوصی هست و جدای از سهام بیمارستان های خصوصی که خدا میدونه چقدر میشه. خداوکیلی همشون اعضای خانواده هاشون تو آمریکا و اروپا زندگی میکنن از بیت المال پول میگیرن تبدیل میکنن به دلار میفرستن واسه اونا
یعنی من موندم یه پزشک متخصص که 12 سال درس خونده چرا باید انقدر حقوق بگیره بخدا فضانورد ناسا هم باشی انقدر حقوق بهت نمیدن، درسته یه پزشک تلاش کرده و زحمت کشیده اما هرکاری یه ارزش و مزدی داره نه اینکه بی حساب و کتاب حقوق بدن آخرشم اینطوری خزانه رو خالی کنن و این وضع ایجاد بشه.
همون زیر میزی بهتر بود . این جوری همه می دونند پزشک ها چقدر دریافتی دارند .
پزشک نگو و بگو کاسب کار که خون مردم رو کردن تو شیشه
تعداد زیادی شان را می شناسم که سرمایه هایشان را به خارج کشور می برند و آنجا سرمایه گذاری می کنند
چه عجب تابناک نظرات مردم داره تایید میکنه
چرا خزانه باید خالی باشه؟
آزاداندیشی و مازاداندیشی و شجاعت و مجاعت تو کیسه اصلاح طلب و مصلاح طلب نذار.
اقا سیستم درمان مگه فقط دولتی هستش؟
شما با این طرح کاری کردید که هزینه بیمارستان های خصوصی رو فقط ملیاردر ها بتونند پرداخت کنند.
همه که بهشون نوبت سیستم دولتی و بیمارستان دولتی نمیرسه که.
شاید مجبور بشی از سیستم بیمارستان های خصوصی استفاده کنی که اونوقت برای یه عمل ساده سرپایی 15 ملیون پول بدی.
شاید همین عمل قبل از طرح سلامت 2 ملیون هم نمیشد به خدا.
الان پزشکان برای فرار مالیاتی دیگه از دستگاه های پوز استفاده نمیکنن میگن برای ویزیت فقط پول نقد
اون موقع که زیر میزی می گرفتند همه راضی بودند کسی هم اعتراض نمی کرد . لیاقت ما همینه .
آیا در این مملکت مسئولی هست که دلش اول برای مردم بسوزه ، بعد برای خودش .
انگاری آقایون فقط خودشون رو مدیریت میکنن و کشور رو اول خدا بعد خود مردم .
من یک کارمندبازنشسته وکارشناس حسابداری وذیحساب یکی از شهرداریهای کلانشهر بودم بعداز32 سال خدمت بازنشسته و 1800000 تومان حقوق میگیرم برای درمان وتشخیص دکتر بایستی کولونوسکی میکردم ودکترجز خود کسی را قبول نداشت برایم 1450000 تومان تمام شد وبیمه تکمیلی پولی که بمن پرداخت کرد 450000 تومان بود این هست طرح بیمه سلامت ایانمایندگان مجلس اربدبختی مردم خبرندارند ویا خودرا به خواب خرگوشی زده اند چرا پولهای مردم را همین دکتر ها به یغما میبرند ووضعیت بهداشت بیماستان های از یکسو وخدمات ضعیف پزشکان ازسوی دیگر مردم را کلافه کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
پدر جان همشون بیمه تکمیلی کامل دارن بدون فرانشیز!
خدالعنت کنه پزشکی که بخاطر کارانه مادریو مجبور میکنه زایمان طبیعی کنه
آه این بچه های فلج میگیره آخرسر دامن این پزشکان

شکایتم کنی نمیتونی بکنی چون به راحتی آب خوردن محکومت میکنه این سازمان نظام پزشکی بیمار مملکت
بسمه تعالی
فقط دکترها جیبشون پر پول شد.
طرح تحول سلامت یکی از بزرگترین خدمات دولت های جمهوری اسلامی بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
منفی ها را داشته باش عمو
پذیرش و تربیت پزشک ومتخصص باید به وزارت علوم و آموزش عالی برگردد. نظام پزشکی نباید در خصوص اجازه مطب حقی داشته باشد.
یعنی الان اگه پول کم نمیاوردین بازم به این بی عدالتی ادامه میدادین؟ضمنا این روا نیس کارگر و کاسب کار کنن بابت بیمه پول بریزن به حساب بیمه ها و دولت این پولارو دو دستی بده دست پزشکان ....ضمنا متاسفانه هنوز طرح تمول پزشکان پابرجاس ...قیامتی هم هست اقایون دولتی
بودجه ای که قرار بود صرف تجهیزات بیمارستان ها، افزایش امکانات آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی و افزایش تعداد پزشکان در مناطق محروم بشه، خرج حقوق پزشکان شد. متاسفم برای این اتفاق و هرچه زودتر جلوی این روند اشتباه گرفته بشه بهتره.
اقای دکتر هاشمی بایسی برایتان دعا کنم که عاقبت به خیر شوید.
بالاخره هر چی هم نباشه این طرح باعث شد پزشکا به دلیل پولهای کلانی که دریافت کردند رفتارهایی نشون بدن که ساحت قدسی شون بین مردم از بین بره. الان من خودم به دلاک حموم بیشتر اعتماد دارم تا به برخی از این پزشکان محترم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
مریض شدی برو پیش دلاک حموم . سوختنت از اینه که نتونستی درس بخونی پزشک بشی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
لیاقت بعضی ها به جای پزشک همون دلاک حمومه .
دکتر هاشمی باید به خاطر پارتی بازی برای ژن های برتر جواب پس بدهد . توضیح دهد که کلینیک نور چگونه به وجود آمده است .
اين همان نماينده اي هست كه به وزير بهداشت راي داد و بالاترين راي بعد از وزير دفاع شدند جناب وزير بهداشت مقصر خود نماينده ها هستند كه سواد ندارند و ما را موش ازمايشگاهي فرض كردند
خسته نباشید
همیشه آزمون وخطا.هزینه هاش هم که فقط برا مردمه
اشتباه مهلک این طرح در نوع پرداختها بود ، بعنوان مثال پزشکی که قبل از اجرای طرح ماهانه زیر 5ملیون درآمد داشت اکنون بالای 70ملیون درآمد داره . همچنین پزشکان معروف و حاذق در این طرح شرکت نکردند .
نظام پرداختها باید اصلاح شود و دولت و وزارت فقط باید از پزشکان حاذق خرید خدمت کنند نه همه پزشکان . وقتی برای یک بیمار بستری ، ضریب بالای در نظر گرفته شود نتیجه این میشه که هر مراجعه کننده ای را در بیمارستان بستری میکنند چون پول خوبی برای پزشک بستری کننده داره .
مهم اینه که اگر این آقایان پول کم نمی آوردند همچنان به چپاول پول ملت ادامه می دادند.
بجای تحول سلامت باید امکانات شهرهای کوچک و متوسطو زیاد میکردن و چندصدتا پزشک پاکستانی و هندی وارد میکردن تا این بی عدالتی و کمبود وناز و عشوه بعضی متخصصا از بین بره...
خیالتون راحت باشه!
آقای روحانی نود و پنج درصد درآمد کشور و بو دجه را داره حقوق و کارانه میده!!
به پزشک و وزیر و وکیل !!
همون بهتر برین دور برجام سینه بزنید !!!
چرا کامنت منو تایید نمیکنین

نوشتم بخاطر همین کارانه ،پزشکان زنان باردار رو مجبور میکنن بصورت طبیعی بچه بدنیا بیارن..وسزارین نکنن


وچون علمشو ندارن میزنن بچه رو ناقص میکنن..بچه ی من بخاطر این حماقتها فلج شده
چرا تایید نکردید کامنت منو:|
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
خدا لعنت کند باعث و بانی اش را
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
بابت هر زایمان طبیعی از قبل همین طرح به پزک متخصص زنان، هفتصد هزارتومان می دهند در حالی که زایمان طبیعی رو هم ماماها انجام می دن و ایشون فقط روز بعد شرف حضور می‌یابند و مهر مبارکشان را زیر پرونده می زنند. یک مهر = هفتصد هزار تومان، ای خدا اصلا تو وجود نداری!
اگر پزشگان دریافتی مناسب داشته باشند بازار ساخت وساز وبرج سازی راه می افتد و مشکل اشتغال حل می شود ضمنا برای اینکه گله ای در میان نباشد قرار شده بقیه پزشگان از لحاظ سرمایه به پای وزیر برسند کمی صبر داشته باشید
نظرات سرشار از کمبود و بی اطلاعی و سطحی نگری افراد بیسواد و تحصیلکرده رو خوندیم،اصلا نظرات شما رو قبول میکنیم،میدیم دستگاه کپی بذارن هی پزشک در رشته های مختلف کپی کنم که زیاد بشیم به قول شما مافیای پزشکی سرنگون بشه.ببینم اونوقت اوضاع اقتصادی و بدبختی شما درست میشه یا نه

فقط تنها یک سوال از مسولین دارم و یک سوال از شما
سوال از مسولین اینکه گیرم کارانه های پارسال ما رو که حساب کردید عملکرد و کارکرد شد مثلا ۱۰۰میلیون و از خزانه گرفتید و ۳۰ میلیون رو به ما دادید ،اون ۷۰ میلیون کجا رفت؟دست کیه؟چرا حسابدار و مسول امور مالی و مدیر و سوپروایزر بیمارستان از من جراح کارانه ش بیشتر شد!؟
حالا سوال از شما که از قشر خاکستری مغز بی بهره موندید و از روی غریزه حرف میزنید،امروز که مهرماه ۹۶ شده از مرداد ماه ۹۵بیمارستان و بیمه بهمون بدهکارند و عملا مفتی کار کردیم!؟خود شماها دو روز اینور و اونور میشه کل کارو زندگی رو ول میکنین،عجیب نیست حالا اون قسم بقراط رو قرقره کنید ببینم چندتاشونو حاضرید یکسال صبر کنید تا مزدتونو بدن اونم ۴۰ درصدشو
(راجع به موارد یک درصد پزشکان خصوصی حرف نزدم ،اکثریتی که دولتی کار میکنیم اینه حکایتمون،البته که ما به شنیدن فحش و بدوبیراه در دوران وزارت آقای دکتر عادت کردیم)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
اگر به ما هم کارانه نجومی می دادند برای گرفتنش سالها هم که بود صبر می کردیم آقای دکتر پر مغز.

من نمی دانم از کی حفظ کردن طوطی وار یک مشت کتاب احتیاج به هوش پیدا کرده که شما اشتباها خودتان را دارای هوش و قشر خاکستری مغز می دانید؟
طبق این طرح هرچه مراجعه بیمار به پزشک بیشتر باشه درامد پزشکم بیشتره که ایراد همین طرح اینه( حتی برای چک کردن داروعا بعضیا ویزیت میگیرن )
باید طبق مکانیزم دقیقی به عنوان مثال هر پزشک بیمارانش مشخص باشد و در سال حقوق ثابتی مثلا500 میلیون در نظر بگیره دولت.در صورت مراجعه هرچه بیشتر بیمار به پزشکش از اون درامد اولیه پزشک کسر کنن. اینجور هم مراجعه کمتر میشه هم کیفیت بیشتر و هم هزینه ها کمتر.( در واقع پزشک به دنبال کیفیت بهتر برای عدم مراجعه بیشتر بیمار شود )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
۵۰۰ میلیون
مرد حسابی اینا یک مشت کتاب را طوطی وار حفظ کرده اند حقوقشون باید در حد یک کارمند باشه.
بنده یک پزشک متخصص هستم. اکثر کامنت هایی که متاسفانه از روی عدم آگاهی نوشته شده فقط نشان دهنده این واقعیت تلخ است که تهمت زدن به یک قشر زحمت کش و مشخصا جامعه محترم پزشکی تبدیل به یک عادت بسیار زشت شده است.
امیدوارم زودتر این طرح لغو بشه
این طرح باعث شد پزشکان تو این مملکت خدایی بکنند و دیگر مشاغل بی ارزش شدن و بی اهمیت این طرح در آموزش و پرورش و وزارت علوم اثر جبران ناپذیری داشته چند سال بعد نتیجه اش مشخص خواهد شد میشه گفت یک خیانت بزرگ الان دانشجویان و دانش آموزان رشته های غیر پزشکی هیچ انگیزه ای برای ادامه ندارند
پرستار ماهی 500 هزار تومان کارانه ولی دکتر متخصص ماهی حداقل 50 میلیون یارانه
آقای دکتر پزشکیان خودشان از حامیان اصلی دکتر هاشمی هستند و در رای اعتماد مجلس هم ، حمایت ایشان باعث رای اعتماد به دکتر هاشمی شد.
آقای پزشکیان از رای اعتماد به وزیری حمایت کردند که مخالف طرح کلان او هستند؟! منظور آقای پزشکیان از این حمایت چه بود؟! فقط بخاطر شراکت سیاسی؟ مردم را فدای سیاست بازی می کنند!
با سلام
هر چه زودتر این طرح باید لغو شود و وزات بهداشت هم اصلاح گردد این طرح فقط یک تعدادی از پزشکان رو نجومی پول دار کرد و تا حدودی روی بازار ملک هم اثر گذاشتن این پزشکان بجای اینکه خود را در خصوص تخصص خودشان به رو زکنن مشغول ساخت و ساز شده و ملتی که دستشون از همه جا کوتاهه رو تلکه میکنن البته اونایی که درامد های میلیارذی دارن وگرنه خیلیاشونم درامدی نسبت به همکار دیگرشونم که دارای تخصص متفاوت هستن درامدی ندارن در مقایسه به هم وگرنه یک دکترای ریاضی و یک دکترای پزشکی باید تفاوت چند صد ملیونی در مورد حقوق داشته باشن و جالب هیچ مسئو لیتی هم ندارن خیلی راحت با یک تجویز اشتباه یک بیمار را به کشتن میدن و اگر هم ملت شکایتی هم داشته باشن حکایت اینو داره شکایت پسر و به پدر کردی اب از ابم تکون نمیخوره
جالب اینجاست خیلیا فکر میکنن یه وقت پزشکان از ایران خارج میشوند اگه درامداشون کم شود اولا که برون جای برا طبابت ندارن چون هیچ جای دنیا جا برای پزشکان بدون مسولیت وجود ندارد و چنین حقوهای نمیگیرن تنها جای که پزشکان درامدهای نجومی دارن و پول به هم قرض میدن کشور ایرانه ........................
بروید بیمارستان امام خمینی تهران. از صد نفر جراح بپرسید ماه گذشته چه مبلغی بابت کارانه گرفته اند. همگی بالاتر از پنجاه میلیون تومان !!!!! آیا پخش دارائی های کشور به این صورت منصفانه است؟ آیا دبیران و آموزگاران و افسران ارتش و نیروهای انتظامی و مرزبانان و فداکاران آتش نشانی و سایر کارکنان دولت هم همین مقدار ماهیانه دریافت میکنند؟ آیا متوسط در یافتی ها نباید متعادل و منصفانه باشد. آیا دریافتی ها نباید حد اکثر داشته باشد. آیا به آن افسر بزرگوار پلیس راهنمائی که در تمام ساعات کار دود میخورد و چهارراه باز میکند هم ماهی هفتاد و هشتاد و صد میلیون کارانه میدهید؟ دکتر پزشکیان بخوبی میدانند که اصلا و ذاتا این حجم در آمد منشا فساد است. رقابت ناسالم ایجاد میکند. بر هم زننده نظم و نظام جامعه است. و اخلاقا نا روا است. و خبر جالبتر اینکه در همین بیمارستان عده قابل توجهی بیش از صد میلیون تومان در ماه کارانه گرفته اند. و هنوز هم میگیرند. اگر دکتر پزشکیان فریاد بر میآورد به این دلیل است که از این ارقام نجومی آگاه است و از نا درستی پرداخت ها عذاب میکشد.
این یک طرح بود که همه افرادی که در بالینی کار کرده بودند پرستار پزشک هوشبری وتمام کارکنان با نحوه پرداخت وپزیرش بیماران مخالف بودند ولی کو گوش شنوا
وقتی که هرکس در شهرستانها از در بیمارستان رد شد گفتند بیا بستری بشید ونظارتی هم بر پزشک نبود تمام بودجه کشور هم جوابگو نیست
ماشاله هممون صاحبنظریم ماشاله به این همه اطلاعات واقعانمیدونم چرابااین همه کارشناس زبده وضعمون اینطوریه .................کسی نمیدونه.........
از اول معلوم بود که این طدح با شکست مواجه خواهد شد
لطفا به گوش پزشکیان که نایب ریس مجلس است برسانید وقتی که داد میزنی ونمیتوانی 100000 هزارتومان به یک استادکه 1800000 هزار تومان حقوق بازنشستگی میگیردوشاگرد ان الان 60000000 میلیون حقوق میگیرد کاری بکنی بی عدالتی ازمجلس است وقتی که کاری نمیتوانی بکنی بفرموده امام بگذارید شایسته ها واردصحنه شوند ومشکلات مردم را حل نمایند طی پلاکاردی روسرت بگذار واستعفا بده انوقت نام نیکت قرنها بیادگار میماند اقای پزشکیان وضعیت بیمارستانها بویزه رشت مرکز استان گیلان بوی تعفن میده وملاقات کنندگان حاظرند توی ماشین ادرار کنند واز سرویس بیمارستانها خودداری میکنند چه رسد به درمان بیماران لطفا امار فوتی روزانه بیمارستانهای دولتی رابگیرید متوجه خواهید شد الحمدالله مسئولین خونشان رنگینتر است وتاکنون که توسط تلویزیون دیده شده بهنگام بستری از اتاق وبخش خصوصی استفاده وداروی مصرفیشان هم خارجی است ومشکل مثل مردم راندارند
با سلام
احتراما بنده یک پزشک هستم که تخصص و فوق تخصصم را خارج از کشور و با بورس دولت خارجی گرفتم نه ایران در رابطه با هزینه تحصیل هم با انواع و اقسام طرح و مناطق محروم و خدمات نزدیک به رایگان سعی بر ادای دین نمودم
متاسفانه بسیاری از کامنت های بالا با بغض و کینه همراه است. نمی دانم ما را چه شده است انقدر نسبت به هم بی اخلاقی و بد اخلاقی می کنیم. آیا در میان کارمندان بانک پلیس قضات و... فرد بی مسئولیت پول پرست و... نیست؟ بنده نه مطبی دارم و نه بخش خصوصی هستم و هیئت علمی دانشگاهم نیمی از حقوقم هم بابت قسط خرید خانه ای 17 سال ساخت در منطقه متوسط تهران می رود. پورشه هم ندارم یک پژو پارس دارم. از بهترین جاهای دنیا هم پذیرش برای کار و زندگی داشتم. نمی دانم علت این همه کینه چیست؟ آیا همه عزیزانی که بالا کامنت دادند همواره مورد ظلم و سوء استفاده پزشکان قرار گرفته اند؟ پس چرا شاخص سلامت در ایران نسبت به قبل بهتر است؟ شاید دوستان از طب دیگر برای سلامتی استفاده می کنند. شاید هم بهتر است مانند قبل از انقلاب از بنگلادش و پاکستان پزشک وارد کنیم.
در رابطه با طرح تحول بنده برای نزدیک به 400 بیمار از ابتدای طرح تاکنون خدمت رسانی کرده ام ولی ذره ای دریافتی نداشته ام. کارانه های چند هزار تومانی هم پیش کشتان ( کارانه های ماهانه من تا حالا به یک میلیوم هم نرسیده)!!! نزدیک به یکسال است نگرفته ام ولی قصد دارم از این به بعد به خیریه ببخشم و از خیرش بگذرم.
انشالله در آخرت در پیشگاه خداوند متعال پاسخگوی این بی انصافی ها باشید
اگر به خدایی اعتقاد دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
آقای دکتر به خدا هم می توانیم فکر کنیم و دو دوتا چهار تا بلدیم.
آقای دکتر ما احمق نیستیم.
کارانه شما به یک میلیون هم نمی رسه. اما وزیر بهداشت می گه که ۲۳ متوسط دریافتی کارانه هست.
البته ایشون سعی در کوچک کردن کارانه داره.
پس احتمالا آقای دکتر سرتون کلاه گذاشته اند خودتون نمی دونید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
دکتر دیگه از کارانه نجومی خبرنی نیست.البته شما که یک میلیون می گیری. فقط ما را خواهشا احمق فرض نکن.
یکی از برکات طرح تحول سلامت به گل نشاندن کشتی صنعت دراوسازی ایران بوده است. شرکتهای داروسازی یک به یک در حال ورشکسته شدن هستند
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
مظلوم نمايي نكن بنده خدا چرا فكر ميكني مردم نميفهمند ؟؟؟
من هم پورشه میخام ویلا میخام کنار دریا میخام
فقط انتساب رئیسان دانشگاههای علوم پزشکی را نگاه کنید.باند بازی غوغا می کند یک عده خودشان را اصلاح طلب می دانند دانشگاهها را قبضه کرده اند. بقیه بمیرند. بررسی کنید چه خبره.....
بودجه مملکت خارج از کشور خرج میشود و آه و ناله اش برای مردم . طبق اصل 29 قانون اساسی باید تمام مردم تحت پوشش بیمه درمانی و بیمه بازنشسگی باشند .
واقعا چقدر کینه و نفرت داری که نظرات جامعه پزشکی رو چاپ نمیکنی جناب تابناک عزیز. بسیاری از همکاران ما که به قول شما و مردم عوام حقوق صد میلیونی میگیرن در واقع ماههاست که در پی این طرح احمقانه حقوقی دریافت نکرده اند و فقط به خاطر سوگندی که خورده اند بدون حقوق ادای وظیفه کرده اند. بسیاری از همکاران جراح در پی فشارهای سنگین عصبی و کشیک های شبانه جان خودشان را از دست داده . کمی انصاف هم بد نیست
فقط افزایش ظرفیت پزشکی آن هم در حد ده برابر می تواند مشکل را در ده تا بیست سال آینده حل کند البته اجازه طبابت به پزشکان خارجی یا جذب و استخدام آنان بسیار راهگشای خواهد بود کاش یک درصد پول طرح تمول پزشکان صرف افزایش ظرفیت پزشکی می شد کاش یک درصد مالیات ارزش افزوده ای که از فقرا اخذ و طبق این طرح به کارانه اختصاص می یابد هزینه افزایش پذیرش پزشکی می شد اما افسوس ....
سلام زماني كه وزير بهداشت ميلياردي مسوليت اين طرح را بر عهده مي گيرد نبايد انتظار داشت كه از اين بهتر شود درامد ميليوني كادر بيمارستاني از اين طرح كه به جاي سرازير شدن به جيب بيماران به جيب پزشكان رسيد !!!1 صدور فيش هاي حقوقي بالاي صدميليون تومان تا 250 ميليون تومان برخي پزشكان بابت اجراي اين طرح را به نكبت ورشكستگي كشاند كشاند !!! حالا سوال اينجاست كه پزشكي كه تا الان ماه اينقدر پول دريافت ميكرده ايا حاضر ميشود از اين ماه به بعد حقوق اش را به قبل از اجراي طرح برگرداند ؟؟؟؟
من کارگر عادی از اول می دونستم این طرح به بن بست می رسه اقایون با اون همه ادعا نمی دونستند نه خیلی خوب می دونستند ولی سهل انکاری کردند تازه طرحی داشتند برای سیطره وزارت بهداشت به صندوق های بازنشستگی اون وقت برای تامین هزینه این طرحشون
من پزشک فوق تخصص هستم تازه فارغالتحصیل شدم ۲۶ سال درس خواندم ۲ سال سرباز بوده ام و تاکنون ۳ سال طرح بوده ام دوره فوق تخصص تماما کار مجانی برای بیمارستان دولتی بود و شکایتها به وزارت خانه کرده ایم درآمد فعلا دو میلیون و نهصد است از حقوق دستیاری پائینتر. بعلت نداشتن بودجه فعلا معلوم نیست پولی بدهند پرداختها بیش از یکسال است که عقب است ماهی ۱۴ تا ۲۰ شب کشیک و باقی آنکال .بخاطر کمبود رشته من ماهانه ۳۰ تا ۵۰ نفر مستقیم یا غیر مستقیم میمیرند همکارم هم که ایشان هم فوق است به علت نداشتن درآمد الان به یک شهر محرومتر رفته و ماهی ۲۳ شبانه روز کشیک و آنکالی است با تخصصش کار میکند و در سن ۵۰ سالگی ماهی یک هفته با خانواده است درآمدش شاید به ۲۰ میلیون برسد الان که به عقب نگاه میکنم اگر راننده تاکسی یا بقال شده بودم وضعیتم این نبود یادداشتهای مردم را میبینم به حال همکارانم که که با مدرک پزشک عمومی خارج رفتند قبطه میخورم نیمی از همکلاسی ها خارج رفته و ساکن آنجا شده اند . اصلا درک این مردم هست که درآمد همکاران خارج با یک سوم کار از تک تک ما در هر شرایط بالاتر است
طرح کارانه بسیار طرج خوب و مثبتی میباشد در صورتی که درست انجام شود وتنها کسانی که از این طرح سود میبرند بیماران هستند اگر طرح برداشته شود مطمن باشید برای یک عمل غیر اورژانس بیمار در بیمارستانهای دولتی حداقل بایستی یکسال در نوبت باشند الان اگر پزشگان در امد بالا دارند بخاطر کار زیادی هست که انجام میدهند حداقل پنجاه ساعت در هفته به اضافه بر اینکه مجبور هستند شب و نصف شب هم در خدمت بیماران ودر اتاق عمل باشند چقدر خوبست افرادی که قضاوت میکنند قضاوتشان اگا هانه باشد
رکود وبی انگیزگی در کار حاصل طرح تحول بود.واقعا همه را متحول کرد .پزشکان که حسابی متحول شدن .نیروهای اداری بیمارستان که هیچ ... تورا به خدا نشستین اون بالا لااقل کار فکری بکنین . تا الان که تو بیمارستان ها پرسنل لحاف وتشک انداخته وفقط تایمکس پر می کردن .به دلیل پرداخت کارانه به ازای تایمکس...حالا چند وقته که خدارا شکر قطع شده .. میرن خونه لااقل به خانواده رسیدگی می کنن . تو را به خدا این طرح را جمع کنید .خجالت نداره
وابستگی وزارت بهداشت بر فناوری اطلاعات بسیار زیاد است و اگر حوزه IT در وزارتخانه و مراکز تابعه غیرفعال شود می توان گفت کل کار وزارت بهداشت مختل شده و یا غیرفعال می شود. اما در همین وزارتخانه مهندسان حوزه فناوری اطلاعات با مدارک معتبر و بالا حقوق 3 میلیون تومانی دریافت می کنند و یک پزشک 70 میلیون. یکی هم نیست به آقای وزیر بگه وزیر جان اگر حوزه فناوری اطلاعات در یک بیمارستان نبود بیمارستان هر چی پول داشت باید خرج مدیریت منابع و نیروی انسانی ناشی از عدم حضورIT می کرد و پولی نمی ماند که به پزشک بدهد. پس مهندسین IT هم مانند سایر بخشها از این درآمد سهم دارند و فقط پزشک سهم ندارد.
طرح تهوع سلامت
با سلام هر روز که می گذرد این طرح عواقب شکست ان مهلک خواهد بود از فردا این طرح را متوقف کنید
به نظر من تمام کسانی که مشوق این طرح بودند انسانهای بسیار شریفی بودند که با درد مردم اشنا بودند وخوب می دانستند که مردموقتی مریض می شوند چه فشاری بر انها می اید ووظیف دولت وبیمه هااست که بتواند در این مورد به مردم کمک کند نه وظیفه دکتر است که بعد از سی سال درس خواندن از جیب خود بگذرد همان طوری که هیچ کدام از اقشار جامعه نمی گذرند ونه وظیفه پرستار است که از حق قانونی خود بگذرد بیخود شلوغ بازی در نیاورید باید تمام ارگانها صرفه جویی کنند تا این طرح ملی وخدا پسندانه به سرانجام برسد
جالبه دانشگاههای علوم پزشکی تا امروز افزایش حقوق کارمندان را بر اساس بخشنامه دولت و قانون خدمات اعمال و اجرا نکرده اند چون پولی در بساظ و کیسه ندارند ولی برای اجرای نطام سلامت میلیون ها تومان کارانه به پزشکها پرداخت می کنند آقای وزیر توضیح بدن که این کارمندان فقیر و مستضعف در کجای طرح قرار دارند چرا کارمندان سایر ادارات و وزارتخانه ها افزایش حقوق را اجرا کرده اند ولی این موضوع در علوم پزشکی ها اجرا نمی شود . پول برای طرح تحول سلامت هست ولی پول برای افزایش حقوق آن برای اجرای قانون خدمات نیست کچایند نهادهای نظارتی از جمله آقای نوبخت ریز نقش ؟
مشکلی که وجود داره عدم نظارت کافیه خود طرح مشکل نداره. از موقع شروع طرح قرار بود پزشکا در بعضی تخصص هادر بیمارستان مقیم باشن ومبلقی به ازای اون در یافت کنن در حالی این پولوگرفتن که بعضی شبا حتی به بیمارستان سر نزدن چه برسه به مقیم موندن. کسی هم نمیتونه بیاد تویه شهر کوچیک بررسی کنه. قبل طرح از مردم زیر میزی گرفتن تا برای سزارین مریضاشون دلایل قانونی بتراشن بعد طرح تحول نظام سلامت مریضارو وادار به زایمان طبیعی کردن تا کارانه بیشتری بگیرن. بحث حسودی نیست جز معدودی از پزشکا بقیه ازهر قانون و طرحی سوءاستفاده میکنن به احدی هم جواب گو نیستن. کادر غیر پزشکی هستم که از نزدیک شاهد این ماجرا ها هستم.
بیمه سلامت پیشکش مادرم بیمه نیروهای مسلح است برای انژو گرافی به یک بیمارستان مراجعه کردیم دو شب بستری و انژو ۱/۷۰۰/۰۰۰ تومان هزینه داشت
چقدرهم به این طرح مسخره شان می نازیدند
کامنت گذاشتم متاسفانه چاپ نشد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی