بازدید 10314

پزشکانی که فیش نجومی ندارند!

کد خبر: ۷۲۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 23 August 2017
برخی از پزشکان که البته تعدادشان کم نیست، از فشار کاری و اقتصادی‌شان شکایت دارند. از پزشکان متخصص گرفته تا پزشکان عمومی که برای کسب درآمدی قابل قبول مجبورند ساعت‌های زیادی را در مراکز درمانی کار کنند و حتی به دورافتاده ترین مناطق کشور بروند.

به گزارش دوات آنلاین، در این میان وضعیت پزشکانی که دوره‌های دستیاری یا همان تخصص را می‌گذرانند به مراتب بدتر است. خیلی از آنها با داشتن همسر و فرزند و درآمد اندکی که از کار زیاد در بیمارستان دارند مجبورند هزینه‌های زندگی را تامین کنند.

بی‌عدالتی در نظام پرداخت
 
«محمد_ه» سال چهارم دوره دستیاری را می‌گذراند. او 12 ساعت از وقتش را در روز در بیمارستان است و فشارکاری زیادی را تحمل می‌کند. با این حال میزان درآمدش از یک و نیم میلیون در ماه تجاوز نمی‌کند. او به دوات می‌گوید: هر سال حدود 11 هزار نفر نیز در دوره‌های چهار ساله تخصصی پزشکی مشغول تحصیل و کار هستند. خیلی از دوستانم به سختی هزینه‌های معاش خود را در این دوره تامین می‌کنند و با داشتن همسر و فرزند، در دوره چهارساله تخصص، اجازه کاری غیر از گذراندن شیفت‌های بیمارستانی ندارند.

در کنار این دانشجویانی که امیدوارند بعد از اتمام دوره تخصص‌ درآمدشان افزایش یابد، پزشکان عمومی هستند که در کنار کار زیاد درآمد پایینی دارند.

»ماندانا_ش» پزشک عمومی شاغل در اورژانس یکی از بیمارستان‌های شلوغ تهران است. او به دوات می‌گوید: به خاطر داشتن فرزند نمی‌توانم بیشتر از یک شیفت کار کنم و به همین دلیل درآمدم با کارانه‌ای که دریافت می‌کنم چهار تا پنج میلیون تومان است. این در حالی است که در همین ساعت کاری فشار زیاد کاری در بخش اورژانس وجود دارد. مراجعات زیاد و همینطور نیرو و امکانات محدود کار را گاهی برایمان سخت و البته خطرناک می‌کند. او می‌گوید: خیلی از کسانی که همیشه حسرت شغل و درآمد ما را می‌خورند، حاضر نیستند این میزان فشار کاری را تحمل کنند.

او ادامه می‌دهد: با این حال اغلب مردم فکر می‌کنند ما درآمدهای چند صد میلیونی داریم و گاهی برخوردهای نامناسب و توهین‌آمیزی با ما دارند. نمی‌شود منکر درآمدهای چند صد میلیونی بود، اما واقعیت این است که آنها بخش اندکی از جامعه پزشکی هستند و بدنه پزشکان درآمدهای متوسط و گاهی پایینی دارند.

درآمدهای چندصد میلیونی قشر خاص
 
محمد جهانگیری معاونت نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی به دوات می‌گوید: در دولت یازدهم حوزه سلامت یکی از موفق‌ترین حوزه‌های فعال در کشوربود و پارسال بیش از 850 میلیون بار مراجعه به مراکز درمانی صورت گرفت و خدمات قابل قبولی نیز ارایه شد. اما شاهد هستیم که سیستم ارایه دهنده خدمت از بیمه‌ها 10 هزار میلیارد تومان مطالبه دارند.

او ادامه می‌دهد: درصد اندکی از پزشکان درآمدهای میلیونی دارند و غالب آنها حقوق‌های متوسطی دارند و حتی همین درآمد هم که بیشتر آن در قالب کارانه است ماه هاست که پرداخت نشده است. در سایر رشته‌های شغلی نیز همیشه افرادی هستند که درآمدهای خیلی بالا دارند و این مشمول همه نمی‌شود.

او به پزشکانی اشاره می‌کند که در شرایط خاص در شهرستانها کار می‌کنند و به دلیل اینکه تک متخصص هستند فشار کاری بالایی دارند و بیش از 18 ساعت در روز کار می‌کنند. او می‌گوید: نمی توان انتظار داشت درآمد این افراد پایین باشد چون در این صورت کسی در آن شرایط کاری ماندگار نخواهد ماند.

جهانگیری با اشاره به اینکه ساعت کار مفید جامعه پزشکی بسیار بالاست می‌گوید: پزشکان عمومی، متخصصان،داخلی و نسخه‌نویس و حتی جراحان عمومی، روانپزشکان و متخصصان عفونی که حجم فعالیت بالایی دارند، درآمد متناسبی ندارندو خیلی از آنها مجبورند چند شیفت کار کنند تا هزینه‌هایشان را تامین کنند. اما به دلیل جنس کار در حوزه بهداشت درمان شیفت کاری زیاد می‌تواند باعث فرسودگی و کم شدن راندمان کاری پزشکان شود.

این در حالی است که بیش از 70 درصد جامعه پزشکی کشور را همین پزشکان عمومی تشکیل می‌دهند و این گروه هم انتظار دارند وزارت بهداشت برای بهبود شرایط کاری و درآمدی آنها کاری انجام دهد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۲۸
اینهایی که در بالا مثال زدید . دستیار هستند یعنی دانشجوی مقطع تخصصی و دارند با پول بیت المال بصورت رایگان تخصص می خوانند. علاوه بر آن حقوق هم که میگیرند. حقوق یک و نیم میلیونی بقول شما. اینا درسشون که تموم شد شروع می کنند به پول پارو کردن. حالا توقع دارند تو این چهار سال دانشجویی هم حقوق نجومی بهشون داده باشه. واقعاً که....
پاسخ ها
احسان
| Switzerland |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
اول از همه این را بگم که من پزشک نیستم . ایا به نظر شما توقع زیادی هست که کسی در ازای کاری که می کنه دستمزد بگیره؟ اونم کاری با فشار خیلی زیاد و به شدت پر استرس؟ اتفاقا به نظر من خیلی خوبه که حقوق این قشر از جامعه افزایشی متناسب با شرایطشون داشته باشه و سود این افزایش حقوق مسلما به همه اقشار جامعه میرسه. دلیل این ادعا هم اینه که خیلی از پزشکان متخصص وقتی که فارغ التحصیل میشن فکر می کنن که باید تمام حق و حقوق پرداخت نشدشون رو در دوران دانشجویی پس بگیرن و اگه پای صحبت این عزیزان بشینین میبینین که یکی از استدلال های اصلیشون اینه که چون در دوران دانشجویی فشار روشون بوده الان باید جبران کنن. در حالی که اگه حقوق رزیدنتها و اینترن ها افزایش پیدا کنه ولی در دوران کار کردنشون درامد های نجومی چند ده و گاهی چند صد میلیونی در ماه نداشته باشن خیلی به عدالت نزدیک تره. به علاوه خیلی موقع ها شنیدیم که خطاهای پزشکی خیلی زیاد شده. خود رزیدنتها یکی از دلایل این اشتباهات رو خستگی و کار بیش از حد و ... میدونن در کنار حقوق پایین. خب اگه حقوق متناسبی میداشتن اونوقت میشد ازشون توقع داشت که در کارشون دقت بیشتری داشته باشن و خطای پزشکی هم کاهش پیدا کنه!
بله تابناک عزیز ! واقعیت همین است که نوشتی . به جز عده ای خاص بسیاری از پزشکان وضعیت مالی و کاری خوبی ندارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
وضعیت مالی بد حتما منظور حداقل حقوق 5 میلیون با یک شیفت در ماه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
بله بجز عده ای خاص بقیه حقوقشون خیلی کم است نهایت ماهی 20 میلیون می گیرند
عجب....طوری صحبت می کنه که انگار ما از درامد پزشکان بی خبریم....برادر عزیزم دستیاری پزشکی یعنی دانشجو....من هم دانجشوی دکتری برق هستم والله همان دو ملیون ک ب شما می دن ب ما یک ریال هم پرداخت نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
شما شیفت های 12 ساعته از 8 شب تا 8 صبح بدون یه لحظه خواب و سر و کله زدن با عده ی بیشماری بیمار و همراهان عصبانی رو داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
شما در طول تحصیل دکتری برق ماهیانه 20 تا کشیک نمیدی و هر روز هم دربیمارستان علاوه بر درس خوندن کار نمیکنی که بهت حقوق بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
داداش من داره دوره دستیاری جراحی می خونه خودم هم دکترای برق خوندم. اینقدر که ما مطالعه می کنیم اونها یک سومش هم نمی خونند فقط تو بیمارستانند و کار تجربی انجام می دند.
خیلی از مشاغل دیگر هم هستند که در همان مناطق دور افتاده دارند فعالیت میکنند مثل معلمان و خیلی مشاغل دیگر و حقوق و دستمزدشان تفاوتی با مناطق برخوردار ندارد .این توجیه مناسبی نیست که اگر حقوق و مزایای زیادی به پزشکان داده نشود در مناطق محروم نمیمانند . سازو کارهای دیگری هم میتواند پزشکان را را به خدمت در مناطق محروم نگه دارد.در هر صورت انچه که در طرح هدفمندی یارانه ها اتفاق افتاد و ازاد سازی حامل های انرزی ودر کل در امد حاصل از هدفمندی تنها تاثیرش افزایش درامد پزشکان بود و بیشتر اعتبارات طرح تحول سلامت خرج خود وزارت بهداشت میشه تا مردم .
با سلام بنده مهندس عمران هستم تا قبل از اردواج با همسرم که پزشک هست دیدبسیار محدودی از شغلشون داشتم. ولی بعد از یکسال زندگی با همسرم با تمام وجود سختیها و استرس های زیادی رو که این قشر مظلوم ، نخبه و محترم میکشن رو حس میکنم . دانشجوی تخصص پزشکی حتی کشیک هایی به اندازه 15 شب در ماه رو هم تجربه میکنه مطمینم کسایی که این جمله رو میخونن اگر اطرافیانشون پزشک نباشن معنیشو عمیق درک نمیکنن . توضیح میدم . فرض کنید شما یک دانشجوی تخصص پزشکی (رزیدنت) هستید امروز صبح با مترو تو شلوغی وبا حالت گیج و خواب الود میریدبیمارستان از این مریض به اون مریض در حال دویدن هستید مریضهای بدحال و درحال مرگ که اگر کوچکترین اشتباهی در شرح حال گیری یا معالجشون بکنید با پزشک قانونی طرفید بین مریض دیدن ها باید کلاسهای زیادی رو هم شرکت کنید این مربوط میشه به ساعت 7 صبح تا 4-5 عصر . حالا تازه کشیکتون شروع میشه مسئولیت یه بیمارستان آموزشی با شما و سه چهار تا رزیدنت دیگست (مسیولیتی وحشتناک). کشیک که میگم منظورم این نییست که شب مثل نگهبان کارخونه یه جا بشینید و لالا کنیدا نهههههههه!!!!!!!! تا صبح اگر تونستید 1 ساعت بخوابید باید خدا رو شاکر باشید دایم از این مریض به اون مریض. باور کنید اصلا غلو نمیکنم . و فرداش که روزه تا 5 عصر تو کلاسا و بالاسر مریضایید. 5 عصر میاید تو مترو و جنازتون خونه میرسه شب شوهرتون که اون هم خسته از کاره میرسه میبینه خوابید دلش نمیاد بیدارتون کنه یه املتی درست میکنه و با هم میخورید دوباره میخوابید فردا دوباره کشیک هستیدا !!! شب که میخوابید تو خواب ناارامید و دایم کابوس مریضا رو میبینید . داد میزنیدو همسرتو ن اروم بیدارتون میکنه که بیشتر اذیت نشید وضعیت امور زناشویی هم که خودتون میدونید چی میشه دیگه... 15 شب در ماه یعنی یک شب در میون نمیخوابید ( خواهشا یک لحظه این وضعیت رو تصور کنید) .باور کنید غلو نمیکنم . این وضعیت سال یک تخصصه . سال دو وضعیت یکمی بهتر میشه و کشیکا به 7- 10 تا میرسه و هر سال وضعیت یکم بهتر میشه البتتتتتتتته این باز به میزان پزشکایی که بیمارستان داره متغیره و ممکن یه سال دویی هم باز 15 تا کشیک داشته باشه به ازای این همه فشار ومسیولیت ماهی 1400 دریافت میکنید والبته دروغ نباشه هر چند ماه هم کارانه 400 تومنی برای هرماه .بعد اون هم که طرح تو جاهای دور افتاده و پرت . بعد از 10 الی 15 سال مرارت کشیدن و ابتلا به انواع بیماریهای روحی وجسمی به حقوقی از دو- سه تومن تا 30 -40 تومن میرسن و بعضیاشون مثل متخصصای زنان که ابدا تا اخر عمر طعم زندگی رو نمیچشن ماهی 100-200 هم ممکنههههههه در امد داشته باشن که گوارای وجودشون باشه که حلاله . من انکار نمیکنم که ممکنه پزشکای بدی هم وجود داشته باشن مثل همه اقشار .ولی تعدادشون به مراتب کمتره .شما قضاوت کنید تو کشوری که در اون ارایشگری هست که ماهی 350 میلیون درامد داره ایا واقعا این رفتارهای غیر منصفانه که البته از روی ناگاهی هست با این قشر بی نظیییییییییر واقعا درسته ؟من از ترس اینکه نظرم منتشر نشه واقعا نتونستم تو چند جمله حق مطلب رو ادا کنم ولی خواهش میکنم نظرمن رو بزارید تو سایت و شما هم بیشتر اطلاع رسانی کنیدتا تا مردم اگاهیشون بیشتر بشه، ازاین کارهاشون دست بردارن ، به جای گیر دادن به پزشکا به رانت خواران و اقا زاده ها و دزدها و .... گیر بدن و با این فرشته های روی زمین کمی مهربانتر باشن.روز پزشک مبارک.ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
چرا وضع زمان دانشجویی را با وضع پزشک یکسان فرض می کنید. بعد کدام حقوق 2 میلیون یک پزشک عمومی حداقل 7 تا 8 میلیون حقوق می گیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
در این که پزشکان سختی های زیادی می کشند شکی نیست
البته دانشجویان دکترای رشته هایی مثل حقوق یا مهندسی برق و عمران و مکانیک و حسابداری و ... هم در یک دانشگاه دولتی تراز اول چندان راحت فارغ التحصیل نمی شوند
ضمنا همه این کشیک ها نهایتا از سال سوم به بعد کاهش پیدا می کند و دو سال هم طرح بالاخره تمام می شود و در عین حال پزشکان در این مدت دریافتی هر چند پایینی دارند ولی بدون درآمد نیستند در حالی که سایر دانشجویان دکترا هیچ درآمدی از دانشگاه ندارند

اما توجه شما را به بعد از فارغ التحصیلی جلب می کنم که سایر دانشجویان دکترای به قول معروف راحت طلب باید برای به دست آوردن یک کار با ماهی 3 تا 4 میلیون درآمد تلاش کنند در حالی که متخصص زنان به قول شما با سه تا چهار سال سختی دوره تخصص یا دو سال طرح به درامدی بالغ بر 100 تا 200 میلیون در ماه می رسد! خدا وکیلی این درآمد 100 برابری نسبت به متخصصان سایر رشته ها به 4 یا 5 سال سختی نمی ارزد؟! درامد 40 تا 50 میلیونی که 10 تا 12 برابر درامد سایر کارشناسان متخصص و 50 برابر حداقل حقوق در کشور ایران است برای جبران زحمات یک پزشک مثلا متخصص گوش و حلق و بینی که در سن حدود 32 یا 33 سال فارغ التحصیل می باشد به نظرتان کم است!؟
مگر این پزشکان تا آخر عمرشان قرار است در اورژانس بمانند؟! هر که طاووس خواهد جور هندستان کشد.
اگر این سختی در مقابل آن شان اجتماعی بالا و درآمد ارزش نداشته باشد مطمئن باشید داوطلبان کنکور تجربی به مرز 600 هزار نفر نمی رسیدند!
آیا شما بیکاری و بدبختی و در به دری سایر متخصصان کشور ما را هم مورد توجه قرار داده اید؟
قانون عرضه و تقاضای بازار کار به خوبی نشان می دهد که مردم با تشخیص همه معایب و مزایای رشته های تحصیلی چگونه به سمت برخی رشته های خاص هجوم برده اند چون وضعیت بازار کار را به خوبی رصد می کنند و اتفاقا جمع مردم معمولا بهترین قضاوت را می کنند زیرا همه مشکلات و منافع رشته ها را در کنار هم دیده و سپس نتیجه می گیرند.

ضمنا این وضعیت شیفت و بیمارستان که فرمودید یکی از دلایلش کمبود نیروی انسانی و متخصص پزشکی و پیرا پزشکی در کشور ما است که متاسفانه مسئولان وزارت بهداشت برایش راهکاری ارائه ندادند.
به راستی چرا ظرفیت پزشکی پایین است وقتی که بیمارستانها نیازمند پزشک و پرستار بیشتری هستند تا فشار بر نیروی کار فعلی با افزایش نفرات تاحدی کمتر شود؟ چرا با وجود داوطلب، پزشک بورسیه و تعهد محضری در مناطق محروم یا بیمارستانهای دولتی به اندازه کافی جذب نمی شود؟ آیا ظرفیت جذب با وجود نیاز بیمارستانها و مردم عمدا پایین نگه داشته می شود تا منافع برخی پزشکان خاص تهدید نشود؟
چرا از مجلس برای آموزش تعداد بیشتری متخصص پزشکی بودجه اخذ نمی شود؟ چرا لایحه نمی دهند که ظرفیت جذب نیروی انسانی همزمان با افزایش بودجه بیمارستانها بیشتر شود؟
این سوالات را شما از مسئولان محترم بخواهید که به مردم جواب دهند تا قدری از شیفت های سنگین عزیزان پزشک کاسته شود و مردم هم خدمات بهتری بگیرند.
این سوالات بخشی از پرسش های مردم بیچاره منتظر در درب بیمارستانها و اورژانس است و شاید سوال یا دغدغه ذهنی برخی رزیدنت ها یا انترن های ارجمند هم باشد. ولی واقعا چرا مشکل کمبود پزشک متخصص در کشور ما به صورت ریشه ای حل نمی شود؟ توجه شما را به این نکته جلب می کنم که خود مسئولان وزارت بهداشت هم بر کمبود پزشک متخصص در مقایسه با جمعیت 80 میلیونی ایران اذعان و اعتراف دارند حتی در شهرهای بزرگ، مشکلی که همسر محترم شما به عنوان رزیدنت و مردم گرفتار در اورژانس به عنوان مریض باید تاوان آن را بدهند و شاید عده ای هم دارند بهره آن را می برند

امیدوارم تابناک پاسختان را چاپ کند
با احترام و تبریک روز پزشک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
منم خانمم پزشکه
ماهی 2.700 حقوقشه به جز کارانش که 12 ماهه ندادند
به خدا پدرم دراومده هفته ای 4 بار 300 کیلومتر میرم 300 کیلومتر میام تا ببینمش. طرح تخصصش استان دیگست
با این مصیبت ها عمرا بچه مو بفرستم پزشکی بخونه
حالا هی همه غر بزنید کارانشون زیاده. کارانه میدونی از چی میاد؟ از اینکه پزشک کشیک بده و کار
واقعی کنه نه مثل بقیه کارمندا مگس بپرونه ما هم
نه صبحانه داریم نه ناهار نه شام.
الهی بگردم
با 1 شیفت کاری 4-5 میلیون درآمد داره
برو ببین بقیه مشاغل مملکت درآمدشون چقدره
مدت زمان تحصیل پزشکی عمومی معادل کارشناسی ارشد مهندسی هست، حالا شما برو ببین مهندسا درآمدشون چقدره.
پزشک عمومی تو طرح تحول بالا 100میلیون دریافتیشه.
تنها سازمان که دو تا فیش حقوقی دارند.
حداقل کارانشون 40میلیون تومنه.
اگه پول توش نبود کنکور تجربی این وضع بود؟!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
سلام
لطفا یکی از این پزشکای عمومی را معرفی کنتا خودم حقم ار از ش بگیرم.

چرا دروغ می گویید!!!؟؟؟
کارانه 40 میلیون ریال منظورتان هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
من خودم پزشکم متخصصم هستم 400 کیلومترم از خونواده دورم.
ماهی 10 تومن کارانمه که 15 ماهه ندادند
کارانه یعنی کار نه مثل شما
بشکند قلمت ای تاریخ نویس اگر ننویسی چه ستمی در حق ما پزشکان روا می دارند و همیشه هم انگ نجومی بگیر وبال گردنمان است در صورتی که یک دهم یک آرایشگاه زنانه هم درامد نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
آره تفاوت در این است که فرد با وضع مالی معلوم خودش می رود آرایشگاه ولی جهت درمان مجبور است برود و هر هزینه را پرداخت کن... تا حقوق چند ده میلیونی کارانه پزشکان تامین شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
زینال جون مدتی بود پیدات نبود. دلم تنگ شده بود. ناز تنفست
همین 70درصدی که گفتی درآمدشون نسبت به بقیه مردم خیلی بالاتره
درصد کمی از پزشکان برای پول کار نمی کنن و اکثر این طیف پزشکان قدیمی هستند
الان نگان جامعه پول و ثروت شده و اکثر کسانی که وارد حرفه پزشکی شده اند آنرا وسیله کسب درآمدهای نجومی می دانند
استادان دانشگاه و دانشجویان دکتری سایر رشته یعنی جزو انسان طبقه بندی نمی شوند؟ چرا باید در کشور ما سایر علوم بی ارزش و فقط پزشکی ارزش داشته باشد؟ واقعا جهان سومیم
من یه پزشک زنم.واقعا از در امدم ناراضیم.تخصص هم میخوندم ولی اونم بجز فشار کاری زیاد هیچی نداشت انصراف دادم
پزشکی که خود من چند ساله پیشش می روم روزانه - بله روزانه نه ماهیانه- حداقل 5 میلیون تومان درامد داره . تازه این یک پزشک خوب حساب می شه نه عالی
بنده بازنشسته بامدرک کارشناسی و30 سال خدمت در پستهای کلیدی و سیاسی فقط یک ملیون وسیصد حقوق دریافت میکنم وبلحاظ کهولت سن وانواع درد وبیماری بخاطر هزینه های کمر شکن پزشکی از رفتن به مطب پزشک ودرمان محروم هستم واز درد نداری وناامیدی شبها هم مانند پزشکان خواب ندارم ومرجعی هم برای اعتراض ودادخواهی نیست تا نسبت به افزایش حقوق اقدام کنند
مشکلی نیست به نظرم خیلی شفاف حقوق پزشکان را پنج برابر حداقل حقوق و متخصصان را هفت برابر حداقل حقوق قرار دهند و البته کارانه ها را حذف کنند تا هم رفاه پنج تا هفت برابری پزشکان تضمین شود و هم بی عدالتی ها از بین برود البته دوستان پزشک هم اجازه دهند پذیرش پزشکی با توجه به اقبال عمومی ده تا بیست برابر گردد تا به فرض محال اکر کسی در ممالک دیگر بهش پیشنهاد حقوقی بیشتر از هفت برابر مردم معلم و مهندس شد بلافاصله امکان لژیونر شدن و استفاده از رفاه سایر کشورهارو داشته باشد و مارو خوشحال بنمایند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل