بازدید 4106

شناسایی شکارچی کفتار در یک عکس یادگاری

کد خبر: ۵۶۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 20 February 2016
عکس یادگاری شکارچی با یک کفتار و یک خوک وحشی وی را روانه بازداشتگاه کرد.

به گزارش ایران، چندی پیش دو عکس در رابطه با شکار غیرقانونی در اختیار نیروهای محیط زیست پارک ملی بمو قرار گرفت.

رئیس اداره پارک ملی بمو در این باره گفت: این تصاویر، شکارچی متخلفی را نشان می داد که یک خوک وحشی و یک کفتار راه راه را شکار کرده و با افتخار با لاشه شکارهاى خود عکس یادگارى گرفته بود.

علی آرندی اظهار داشت: با مشاهده این دو تصویر، محیط‌بانان متوجه شدند که شکارچی داخل تصاویر را چندی پیش به جرم شروع به شکار جانوران وحشی در حاشیه پارک ملی بمو دستگیر و به دادگاه معرفی کرده‌اند، بنابراین بلافاصله وی را شناسایی کردند.

رئیس اداره پارک ملی بمو گفت: پس از شناسایی شکارچی متخلف، با شکایت اداره محیط زیست، پرونده اى در این رابطه در مراجع قضایی تشکیل و وی به دادسرا معرفى شد.این شکارچی پس از حضور در دادسرا و مشاهده تصاویر، به جرم خود مبنی بر شکار کفتار و خوک وحشی اعتراف و ابراز پشیمانی کرد.

براساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر کفتار معادل چهل میلیون ریال و هر خوک وحشی معادل هشت میلیون ریال تعیین شده است.

شکارچی متخلف  روز 25 بهمن ماه ۴۸ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک کفتار و یک خوک وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه کرد.

وی در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی