بازدید 1695

روی سلسله فساد فوتبال ماله نکشید

افشای فساد گسترده در فوتبال ایران که شوکی بزرگ به لیگ برتر در هفته‌های پایانی این فصل وارد کرده است
کد خبر: ۱۲۳۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲ 13 May 2024


به گزارش تابناک، افشای فساد گسترده در فوتبال ایران که شوکی بزرگ به لیگ برتر در هفته‌های پایانی این فصل وارد کرد بالاخره با واکنش فدراسیون فوتبال همراه شد. البته فدراسیون‌نشینان فعلا ترجیح داده‌اند خیلی خلاصه و بدون اشاره به جزئیات ماجرا و تنها با این جمله کلیشه‌ای که پرونده در حال رسیدگی است به این موضوع اشاره کنند. کمیته اخلاق فدراسیون در بیانیه دیروز خود در چند خط این‌گونه نوشت: «تحقیقات پیرامون پرونده مطروحه که به سال ۱۴۰۰ مربوط می‌شود، در هماهنگی کامل با نهادهای ذی‌ربط و مراجع ذی‌صلاح در کمیته اخلاق فدراسیون در حال رسیدگی بوده و تشریفات مرتبط در دایره تحقیقات تا تعیین‌تکلیف پرونده و مستند به قوانین و کدهای اخلاقی فدراسیون بین‌المللی فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا و آیین‌نامه اخلاقی فدراسیون فوتبال ادامه خواهد داشت.»

اشاره به این موضوع که پرونده مربوط به سال ۱۴۰۰ است یعنی اینکه به فدراسیون فعلی که ریاست آن را مهدی تاج برعهده دارد مربوط نمی‌شود و باید افراد دیگری در این زمینه پاسخگو باشند. اما احتمالا نویسنده این متن امیدوار بوده که فعلا اسامی متخلفان این پرونده به بیرون درز نکرده و عموم مردم متوجه نشوند که برخی از متهمان در این پرونده همین حالا در ارکان فدراسیون حضور داشته و ازقضا بعضا پست‌های مهمی را نیز اشغال کرده‌اند. این یکی از نکات مهم در این پرونده است که چرا حتی پس از اینکه رئیس فدراسیون از ابعاد مختلف این پرونده باخبر شد و در جریان جزئیات آن قرار گرفت، برخوردی در این زمینه نداشته و حتی به‌صورت موقت نیز این افراد از سمت خود تعلیق نشدند تا این پرونده روال خود را در دادگاه طی کرده و پس از اعلام حکم و تصمیم‌گیری نهایی این پرونده تکلیف این افراد مشخص شود.

تاج با این ایده و شعار به فدراسیون فوتبال برگشت که مدعی بود می‌خواهد تحولی مهم در این نهاد ایجاد کرده و فساد را به حداقل برساند، اما در عمل با پرونده‌ای روبه‌رو هستیم که ممکن است تا سال‌ها فوتبال ما را تحت تاثیر قرار داده و حتی به یک رسوایی بزرگ در فوتبال ما بدل شود. مقایسه نوع برخورد با این پرونده با اتفاقی که در سال ۲۰۰۶ در فوتبال ایتالیا رخ داد و به کالچوپولی شهرت یافت، نشان می‌دهد بعضی مصلحت‌اندیشی‌ها می‌تواند به حیثیت فوتبال و فدراسیون لطمه وارد کند. ایتالیایی‌ها در آن سال و درحالی‌که در آستانه حضور در جام‌جهانی بودند سخت‌ترین برخورد را با مدیران و افراد دخیل در آن پرونده که با پرداخت رشوه و چینش داوری تاثیر زیادی در قهرمانی تیم‌ها داشتند، انجام دادند. در این مورد اما هنوز هیچ برخورد جدی صورت نگرفته است. عجیب اینکه افرادی که گفته می‌شود در این پرونده به‌عنوان متهم اصلی حضور دارند ازجمله «خ. الف»، «س. م»، «م. ه»، «پ. ر» و «ف. م» همچنان در مسئولیت‌های خود مشغول هستند. در این پرونده سه‌ضلع مهم افراد شاغل در فدراسیون، کسانی که در باشگاه مذکور در جنوب‌شرق کشور مشغول به‌کار بودند و همچنین برخی افراد رسانه‌ای دیده می‌شوند، اما فعلا از سوی مدیران فدراسیون یا حتی ورزش عزمی جدی برای مقابله با آنها دیده نمی‌شود و مهم‌ترین واکنش فدراسیون به یک بیانیه چندخطی محدود می‌شود.

منبع: روزنامه فرهیختگان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی