بازدید 20648
۵
بسته خبری استانی «تابناک»؛

پروژه‌ای که اشتباهی به وزیر مسکن و راه نشان دادند! / موج جدید بیکاری کمر فارس را می‌شکند؟ / تصاویر مدرسه‌ای که با عشق معلم و شاگردانش سرپا مانده / حواشی واگذاری تیم پرطرفدار مازندران به نماینده جوان مجلس / ریزگردها 228 روز در آسمان یزد! / بحران آب قم به دفاتر مراجع رسید

بسته خبری استان‌ها دریچه‌ای به زنجیره سایت‌های تخصصی «تابناک» برای پوشش اخبار هر استان و همچنین گستره وسیع اخبار سایر نقاط کشور است که به واسطه اخبار روزمره سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ملی، نادیده گرفته می‌شوند و یا کمتر دیده می‌شوند اما در حقیقت بخش وسیعی از دغدغه‌های عمومی مردم را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 29 September 2015
1
مجموعه سایت‌های استانی «تابناک» که به صورت یک منظومه رسانه‌ای ذیل سایت «تابناک» فعالیت دارند، در گستره استانی خبرهای متنوعی تولید می‌کنند که بخشی از این خبرها برای عموم مخاطبان در هر نقطه از کشور جذاب است. «تابناک» با این نگاه، گلچینی از وقایع کشور که کمتر در معرض توجه عمومی قرار می‌گیرد اما از اهمیت بالایی برخوردار است را قالب «بسته خبری استان‌های تابناک» منتشر می‌کند.

بسته خبری استان‌ها دریچه‌ای به زنجیره سایت‌های تخصصی «تابناک» برای پوشش اخبار هر استان و همچنین گستره وسیع اخبار سایر نقاط کشور است که به واسطه اخبار روزمره سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ملی، نادیده گرفته می‌شوند و یا کمتر دیده می‌شوند اما در حقیقت بخش وسیعی از دغدغه‌های عمومی مردم را تشکیل می‌دهند.

در بسته خبری استانی ذیل هر سرکلیشه استانی، می‌توانید گزیده آخرین اخبار استان مذکور را بیابید و با کلیک بر روی سر کلیشه یا با استفاده از QR CODE تلفن همراه تان می‌توانید وارد استان مورد نظرتان شوید و وسعت بیشتری از اخبار استانی منطقه جغرافیایی مدنظر را تماشا کنید.

«تابناک» با هدف اختصارنگاری در تنظیم مهم ترین اخبار نقاط مختلف کشور در قالب این بسته، با رویکرد غالب انتشار اخبار و تحلیل های اختصاصی و منطقه‌ای، این بسته خبری را گرد آوری و عرضه می‌کند. «تابناک» خلاصه ای از این اخبار را تقدیم تان می کند که با کلیک بر روی تیتر اخبار می توانید متن، تصاویر و محتوای بیشتر را مشاهده کنید.

1
نصب صندلی های نورانی در اردبیل!

شهرداری اردبیل در طرحی جالب و عجیب صندلی های نورانی در محوطه شورای شهر اردبیل کرده است.



1
لغو کنسرت به البرز رسید: درهای ارشاد را گل می گیریم!

طی روزهای اخیر برگزاری کنسرت‌های دارای مجوز که با حضور و نظارت ماموران نهادهای نظارتی و انتظامی و اخذ کامل مجوزهای قانونی همراه بود، موجی از تهدیدها و انتقادهای غیر منصفانه علیه دستگاه های متولی امور فرهنگی به ویژه اداره کل ارشاد استان البرز به راه انداخته است. متاسفانه نقدها از حالت دلسوزانه خارج شده و به افراط گرایی بیشتر شبیه است، به صورتی که در شبکه های مجازی برخی رعایت ادب و اخلاق اسلامی را نکرده و مدیر کل ارشاد استان البرز را تهدید و حتی گفته اند که "درهای اداره ارشاد را گل می‌گیریم"

آنچه که طی روزهای اخیر در استان البرز اتفاق افتاد، تلاش برای اخلال در برگزاری مراسم‌هایی است که دارای مجوز هستند و متاسفانه عده‌ای بدون توجه به خواست مردم و نیاز استان به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری فاخر (و صد البته به دور از منکرات و رفتارهای غیر شرعی) هر چه نامی از فرهنگ و هنر داشته باشد، با شلاق نقد غیر منصفانه می‌نوازند.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در یکی از ارشادات خود به صراحت این موضوع را تبیین و تشریح و تابناک فایل صوتی این سخنان را منتشر کرده بود که گفته است "کنسرت ها اگر قانونی است اجرا بشود. کسی با قانون مخالفتی ندارد. چیزی که با آن مخالفت می شود، با حرام است. این را من مکرر عرض کردم و برای بار چندم عرض می کنم" حال این پرسش مطرح می شود که چرا باید با وارونه نشان دادن دیدگاه های امام جمعه کرج، به دنبال تحقق اهداف شخصی و گروهی و جناحی بود؟


ضد و نقیض‌گویی‌ها برای یک مراسم / تسنیم: لغو شد/ ایرنا: برگزار شد و فرمانده سپاه هم سخنرانی کرد

مناسبت هفته دفاع مقدس قرار بود که پیاده‌روی بسیج دانشجویی استان البرز از محل مزار شهدای گمنام مسجد جامع رجایی‌شهر تا مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردد اما خبرگزاری تسنیم گزارش داد که این مراسم به دنبال اعلام سه روز عزای عمومی لغو شده است.

در گزارش این خبرگزاری آمده است: "با وقوع حادثه دلخراش عمدگونه کشتار زائران در سرزمین منا و اعلام سه روز عزای عمومی از سوی ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) که به دلیل کشته شدن بیش از 130 تن از هموطنان‌مان در این حادثه صادر شده بود، پیاده‌روی بسیج دانشجویی استان البرز لغو شد. تعداد زیادی از مردم شهر کرج صبح امروز برای حضور در این مراسم به مسجد جامع رجایی شهر رفته و در این محل حاضر شدند که به واسطه اعلام خبر لغو مراسم، اقدام به زیارت قبور مطهر شهدای گمنام و قرائت فاتحه کردند."

این خبر در حالی منتشر شد که 39 دقیقه قبل خبرگزاری دولتی ایرنا گزارشی را با تیتر "همایش دفاع مقدس درالبرزبا عزاداری برای جانباختگان منا همراه شد!" منتشر کرده بود. در گزارش ایرنا آمده بود: "ده ها تن از قشرهای مختلف مردم استان البرز صبح جمعه با شرکت در همایش پیاده روی دفاع مقدس در سوگ جانباختگان منا عزاداری کردند. این آیین که از مزارشهدای گمنام مسجد جامع رجایی شهر تا گلزار شهدای دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد، شرکت کنندگان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسراییل و مرگ بر آل سعود بر پیگیری قانونی این حادثه غمناک تاکید کردند."

نکته جالب این است که ایرنا متنی هم به عنوان سخنرانی فرمانده سپاه البرز در همایش راهپیمایی امروز منتشر کرده است. حال معلوم نیست که برنامه فوق لغو شده و یا برگزار گردیده و فرمانده سپاه البرز نیز در آن سخنرانی کرده است!


تایید پیش بینی ‌های «تابناک البرز» درباره تغییر مدیران غیرهمسوی دولت در البرز

یک منبع آگاه از استانداری البرز به خبرنگار تابناک گفته بود که عملکرد فرماندار فردیس مورد تایید قرار نگرفته و به دلیل عدم همراهی با سیاست های دولت تدبیر و امید، تلاش هایی برای تغییر مدیریتی در این شهرستان آغاز شده است. حال چند روز پس از انتشار این گزارش، امروز صحت خبر تابناک علیرغم اعتراضات ده روز اخیر به خبرنگاران این رسانه تایید شد. همچنین امروز یک خبر دیگر تابناک نیز تایید شد و آنهم تغییر مدیر امور اتباح خارجی استان البرز است.


1
تلاش یک مسئول برای تبرئه «آب معدنی» که «آب آشامیدنی» است!

مسلم بيات، مديركل استاندارد استان تهران در گفت و گو با تابناك با اشاره به اينكه در حال انجام تست مجدد بر روي آب معدني دماوند هستيم گفت:‌ از سال گذشته توليدات آب معدني "دماوند" با عنوان "آب آشاميدني" در بازار عرضه مي شود. اجراي عمليات تصفيه بر روي آب هاي معدني آن را به آب آشاميدني تبديل مي كند كه اجراي فرآيند فيلتراسيون و كاهش سختي آب بر آب دماوند موجب شده است با عنوان آب آشاميدني دماوند در بازار عرضه شود.
 
بيات با اشاره به اينكه آزمايشات و نتايج بررسي هاي وزارت بهداشت بر روي آب آشاميدني دماوند هنوز به دست نرسيده گفت: براساس اقرار شركت آب معدني دماوند وجود باكتري "سودوموناس" در بررسي اوليه تشخيص داده شده ،اين در حالي است كه در سه ماهه نخست سالجاري آزمايشات آب معدني دماوند نشان مي دهد مشكلي در آب وجود ندارد. آب معدني دماوند معتقد است، موردي كه تحت تست اوليه قرار گرفته و ميكروب در ان تشخيص داده شده ممكن است متعلق به شركت نبوده و جعل عنوان آب معدني دماوند باشد.


1
وعده انعقاد قرارداد همکاری با ترکمنستان برای حل مشکل ریزگردهای شمال شرق

مسئول نمایندگی وزارت خارجه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته مکاتباتی از سوی اداره کل محیط زیست استان با نمایندگی در خصوص پیگیری موضوع ریزگردهای بیابان های قره قوم کشور ترکمنستان انجام شده است،گفت: بر این اساس این نهاد اقدام به مکاتبه با کونسولگری کشور ترکمنستان در مشهد کرده که تاکنون پاسخی از سوی آن ها دریافت نشده است.

باباخانی در گفتگو با تابناک خراسان شمالی،گفت: در سفیر اخیر ریاست جمهور به استان مقرر گردید؛تا قرارداد همکاری با این کشور در زمینه حل مشکل ریزگردها با مشارکت هر دو کشور پیگیری شود.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی نیز در این زمینه مکاتبات لازم را انجام داده و در حال پیگیری این مسئه است، خاطرنشان کرد: باید جلسات کارشناسی با حضور نمایندگان ایران و ترکمنستان برگزار شود تا با ارائه پیشنهادات از سوی هر دو طرف به راه حل مناسب در این زمینه دست یابیم. قرار بود هیئتی از کشور ترکمنستان به تهران سفر کند، که تاکنون محقق نشده و در صورت انجام این سفر موضوع ریزگردهای بیابان های قره قوم نیز پیگیری خواهد شد.

1

توسعه چهارمین فرودگاه پرتردد ایران، پروژه‌ای که قرار نیست به بهره برداری برد!

طی دوسال گذشته بارها خبر توسعه و تکمیل ترمینال های خارجی و داخلی فرودگاه اهواز را در رسانه های مختلف خوانده و شنیده ایم. با وجود وعده های مکرر مسئولان برای بهره برداری از این طرحها، متاسفانه روند اجرای این پروژه ها با کندی پیش رفته و هنوز وعده ها محقق نشده است.

به گزارش تابناک خوزستان، طرح توسعه فرودگاه اهواز در قالب تکمیل ترمینال خارجی و توسعه ترمینال داخلی از آبانماه 92 آغاز به کار کرد و بگفته محمد سعید شرفی مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان قرار بود تا خردادماه 94 به بهره برداری برسد.

وی این خبر را 10 مهرماه 93 اعلام نمود اما پروژه همچنان به کندی پیش می رفت و او دو ماه بعد تاریخ جدیدی را برای افتتاح و بهره برداری از این پروژه اعلام کرد. وی مرداد 94 را زمان پایان این پروژه عنوان کرد. او یکبار دیگر هم زمان افتتاح طرح توسعه و تکمیل فرودگاهها را تغییر داد و این بار، مهرماه 94 را زمان به بهره برداری رساندن آن اعلام کرد.

حالا شرفی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که بالاخره این وعده های پیشین در خصوص بهره برداری از پروژه توسعه ترمینال داخلی اهواز کی محقق خواهد شد، پایان آذر یا دی ماه امسال را وعده داد.

البته سخنان مدیرفرودگاه های خوزستان در خصوص عدم تحقق وعده های دولت در تامین هزینه های مربوطه در حالیست که وی خردادماه امسال از تخصیص 78میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و 500میلیارد ریال دیگر هم از سوی شرکت فرودگاه های کشور برای اجرای پروزه های فرودگاه اهواز خبر داده بود.

1

موج جدید بیکاری کمر فارس می شکند؟

استان فارس که به مدد سیاست های دولت نهم و دهم در چند سال اخیر همواره جزو استان های اول در نرخ بیکاری بوده است؛حالا در معرض یک شوک دیگر در حوزه اشتغال قرار دارد و اگر فکری به حال این شوک نشود شاید کمر استان بشکند.

به گزارش تابناک فارس؛ در چند سال اخیر به واسطه اتخاذ سیاست های نابخردانه، موجی از ورشکستگی و بیکاری در استان فارس ایجاد شد و حالا دیدن استان فارس در رتبه های نخست نرخ بیکاری امری عادی شده است.حالا اما صدای زنگ خطری به گوش می رسد با این مضمون که بیکاری در استان به این مقدار محدود نمی شود  و موجی دیگر در راه است.

با مشاهده وضعیت کنونی می توان حدس زد که زنگ خطر جدیست.وقتی کماکان شاهد تعطیلی کارخانه ها هستیم و هنگامی که خشکسالی و در پی آن تعطیلی کشاورزی و دامداری که شغل نزدیک به 40 درصد ساکنان استان است را به بحران صنعتی فارس اضافه می کنیم می توان ابعاد وحشتناک موج جدید بیکاری را متصور شد.

آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس، آمارهای ارائه شده در خصوص نرخ بیکاری را واقعی نمی‌داند و می‌افزاید: آمارهایی که در خصوص وضعیت بیکاری استان ارائه می‌شود نیز متناسب با واقعیت‌ها نیست، چرا که نوع آمارگیری موجود بر اساس واقعیت‌ها در استان نیست.

جدول زیر نرخ بیکاری در استان های مختلف کشور را نشان می دهد و البته مربوط به 6 ماه پیش است.نرخ بیکاری در استان فارس در این جدول 13.3 درصد نشان داده شده است،در حالیکه کارشناسان نرخ واقعی بیکاری در استان فارس را 23 درصد می دانند و البته عده ای حتی این نرخ را هم واقعی نمی دانند.

1


1
بحران آب قم به دفاتر مراجع تقلید رسید

گریززدن های معنادار استاندار قم در دیدارها و سخنان مسوولین استان در این روزها حکایت از وقوع بحرانی مهم در قم دارد که در تعالیم دین مقدس اسلام، نکات مهمی در خصوص حل آن گنجانده شده است.

به گزارش تابناک قم، صادقی که مدت زمان زیادی از انتصاب وی نمی گذرد در همین چند ماه منصوب شده و در دیدارهایی همچون دیدار با حضرات آیات هاشمی شاهرودی ویزدی، دیدار با مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري قم، ديدار با شوراي سياست گذاري نظام مهندسي كشاورزي استان، و در جلساتی همچون پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم و نهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، گریزی را به بحران کم آبی و ضرورت مدیریت در این خصوص داشته است.

در همین حال احمد نکونام مدیر امور شهرهای آبفای استان نیز با اشاره به ضرورت برخورد با مصارف خارج از کاربری مصوب و غیرمجاز اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب با هماهنگی دستگاه قضایی و دستور مؤکد فرماندار با جدیت مصارف را رصد خواهد کرد و بدون اغماض متخلفین را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.


1
مردم توان مالی سوار شدن اتوبوس باکیفیت را ندارند!

دانشجو پذیر بودن قزوین و از سوی دیگر پایتخت بودن تهران سبب شده تا مسیر قزوین تهران از پرتردد ترین مسیر های اتوبوس های برون شهری قزوین باشد به طوری که بر اساس آمارها روزانه مردم قزوین با بیش از 70 اتوبوس به تهران می روند. این حجم زیاد از ترددها سبب شده تا سازمان پایانه های استان قزوین انتخاب اتوبوس را بر عهده خود مردم بگذارد و تا مدت طولانی ای سکوهای ویژه اتوبوس ویژه و اتوبوس درجه 2 و 3 با فیمت های 7 ،5 و 3هزار و 500تومان به مردم ارایه خدمت کند اما نزدیک به 1 سال است که با حذف اتوبوس های درجه 3 و نبودن سکوی مناسب به جهت قرارگیری 2 اتوبوس مردم حق انتخاب خودرا از دست داده اند.

به گزارش تابناک از قزوین، مجتبی رسول بیگی از دانشجویانی است که در تهران سکونت دارد او میگوید: برای دانشجویان که هر روز این مسافت را طی می کنندخیلی مهم نیست که اتوبوس درجه چند باشد همین که کرایه ارزان تری از ما بگیرند برای ما کافی است که با برداشتن اتوبوس های 3 هزار و 500 تومانی هزینه رفت و آمد برای ما نزدیک به 50 درصد اضافه شده است.

خانم افخمی نیز از دیگر مسافرین هر روزه این مسیر است وی که در تهران شاغل است می گوید: تفاوت زیادی در مدت زمانی که با اتوبوس درجه 1 و 3 به تهران می رسیدیم وجود ندارد و خیلی از مردم ترجیح می دادند با اتوبوس ارزان تر سفر کنند به خصوص این که مسافت خیلی زیاد نیست و حضور 2 ساعته در اتوبوس درجه 3 برای کسی اذیت کننده نبوده است.

حذف اتوبوس درجه 3 البته به گفته مسعود توفیق روابط عمومی سازمان پایانه های استان قزوین در راستای نوسازی ناوگان صورت گرفت است و اتوبوس های 302 یا به عبارتی اتوبوس های درجه 3 به جهت رفاه حال مسافرین از سیستم حذف شده است.

در این بین آقا و خانم جوانی را می بینم که قصد خارج شدن از ترمینال را دارند درگفت و گو با آن ها متوجه می شوم این افراد عازم تهران هستند اما با هزینه زیاد اتوبوس تصمیم گرفته اند از خودرو های شخصی استفاده کنند. همراه آنها که می شوم تنها یک چهار راه بالاتر صف طولانی خودروهای شخصی را می بینم که به طبع در کنار هزاران مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد راحتی بسیار بیشتر از اتوبوس دارند و با هزینه ای نزدیک به 6تا 10 هزار تومان یعنی گاهی پایین تر از قیمت اتوبوس ها مسافرین را به تهران می رسانند.


تفاوت اساسی مسکن مهری که وزیر مسکن و راه افتتاح کرد با مسکن مهر واقعی

مسکن مهری که قرار بود سرپناهی باشد برای همه آن هایی که یک عمر حسرت خانه دار شدن را با خود همراه داشتند امروزه تبدیل به شهرکی دور از دسترس شده تا در سایه بی توجهی برخی از مسئولین و سودجویی پیمانکار داغ دل این تازه صاحب خانه ها را تازه کند.

 به گزارش تابناک از قزوین، مسکن مهر از جمله طرح هایی دولت نهم و دهم بود که خیلی ها را به خانه دار شدن امیدوار کرد و دولت دهم نیز در پایان عمر خود تلاش کرد تا با افتتاح های نمادین در تمامی مراکز استانها نشان دهد که این دولت توانسته است به شعارهای خود پیرامون خانه دار کردن طبقه متوسط و ضعیف جامعه، جامه عمل بپوشاند. هرچند امروز و با گذشت بیش از 7 سال از آغاز این طرح، هنوز  اما و اگرهای بسیاری پیرامون چرایی اجرا شدن آن وجود دارد و بسیاری بخشی از مشکلات اقتصادی امروز جامعه را به دلیل توجه بیش از حد دولت احمدی نژاد به مسکن مهر میدانند،اما همه این ها اصل مسئله را زیر سوال نمی برد.

مجموعه مهرگان اما به عنوان یک ناحیه منفصل شهری  از سال 88 در قزوین آغاز شد و تا به امروز که نزدیک به 8 سال از آغاز آن می گذرد توانسته تعداد زیادی از واحدهای مسکونی را به برای مردم آماده کند. پروژه ساخت مسکن مهر در قزوین با توجه به پروژه های مشابه آن نظیر شهرک مینودر که نزدیک به 20 سال به طول انجامید تا کاملا به بهره برداری برسد بسیار زودتر از انتظار به بهره برداری رسید و شاید یکی از مهم ترین عواملی که سبب کاهش کیفیت این آپارتمان ها و نارضایتی مردم بود همین سرعت در اجرای کار است.

اگرچه در همین هفته در مراسمی با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ۴۳۴۸ واحد مسکن مهر در شهرک مهرگان قزوین افتتاح شد و در اختیار متقاضیان قرار گرفت اما به گفته بسیاری از مردمی که برای تماشای بازدید آمده بودند واحدی که به عنوان وزیر نشان داده شد و مسئولین از آن بازدید کردند یکی از بهترین بلوک ها در مسکن مهرگان بوده است.

نبود آسانسور، بی مسئولیتی پیمانکاران و از سوی دیگر مشکلات امکاناتی که همه ناشی از استفاده از مصالح بی کیفیت و کم اهمیت است مردم این شهرک تازه تاسیس را رنج می دهد و امید است تا مسئولین با نگاه مهربانانه تری مشکلات مسکن مهری های قزوین را بررسی کنند.

1
بدترین روز زندگی احمد خورشیدی در دوران دفاع مقدس

سردار احمد خورشیدی در گفت و گویی با تابناک کهگیلویه و بویر احمد درباره سخت ترین دوران جنگ برای خودش گفته است: ۵مهر عملیات شکستن حصر آبادان با موفقیت انجام شد و هوای خوزستان خیلی گرم بود، رفتیم تا اجساد مطهر شهدایمان را شناسایی کرده و با خود ببریم، برق شهر قطع شده بود و و مجبور شدیم جنازه گلهای پرپر شده ایران که تعدادشان بالای ۲۰۰۰ نفر بود از کانتینر ها بیرون آورده و زودتر کار شناسایی و جداسازی و در تابوت گذاشتن را در فضای باز انجام دهیم و اینکار در میدان میوه و تره بار آبادان انجام می گرفت.

احمد خورشیدی که خود دوبرادرش را تقدیم انقلاب کرده است می گوید: خدایا چه دردسنگینی توی دلم بود جنازه بچه ها را مجبور بودیم روی هم بریزیم که مثل تپه ای شده بود و یکی یکی می آوردیم و کارمان را انجام می دادیم، همه شان جوان بودند و بیشترشان زیر بیست سال، برای اولین بار بود که با این حجم وسیع از شهدا روبرو می شدم  با جرات می گویم بدترین روز زندگی ام بود، و با آنکه در تمام مدت جنگ در جبهه بودم و شهدای زیادی را در صحنه دیدم اما قصه مظلومیت شهدای آبادان چیز دیگری بود. بعد از هر چند شهید، چشمم به شهیدی از گردان خودمان می افتاد، گرچه منتطر جنازه برادرم هم بودم اما انصافا او را از یاد برده بودم.

چماقی که بر پیکر بزرگواری فرود می آید

روزی که بزرگواری سر حال و آماده و با قدرت تمام پشت تریبون رفت و  واژه چماق لری را بکار برد اصلا فکر نمی کرد این همه بازتاب و متلک به همراه داشته باشد.مدت زیادی از آن موضوع می گذرد اما گویا این چماق لری هنوز باید بر پیکر خود بزرگواری بخورد.یکی از سایت های محلی با درج پرسش و پاسخی از تقوی یکی از کاندیداهای احتمالی مجلس در حوزه ی کهگیلویه بزرگ این موضوع را در قالب سئوالی که بیشتر طعنه به نظر می رسد پرسیده است. این سوال و جواب بدین صورت آمده است: چماق لری توانست کمکی به توسعه کهگیلویه بکند؟ چرا که قرار بود اگر مسئولان کشوری به حوزه انتخابیه نماینده فعلی توجه نکند با چماق لری طرف باشند؟


گزارشی دیدنی از مدارس مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

روز اول باز گشایی مدارس در مناطق محروم و روستایی و همچنین عشایری حال و هوای دیگری دارد. وقتی ظاهر مدرسه را می بینید و محرومیت فراوان هیچ جنبه ای از آموزش و معلمی به ذهنتان خطور نمی کند. تنها چیزی که نمایان است کمبود شدید است و بس. در منطقه زیلایی اوج محرومیت را خواهید دید. مدارس فرسوده بدون امکانات آموزشی با ظاهری ناراحت کننده که شاید خیلی از اولیاء تصور اینکه روزی فرزندشان در این مدارس درس بخوانند آنها را ناراحت می کند.

وقتی درب ورودی مدرسه باز می شود دانش آموزان و معلمینی را می بینید که با نهایت مهربانی و خوشحالی وارد این مدرسه می شوند و چنان به هم مهر و محبت نشان می دهند که قابل تصور نیست. دانش آموزان به همراه معلم روز اول به نظافت مدرسه می پردازند. معلمینی که خود مدیر، معاون، مربی پرورش، مربی ورزش، مربی بهداشت و مهمتر از همه خدمتگذار مدرسه هستند.

وقتی با چشم خود دیدم که معلم آستینها را بالا زده و کفش و جوراب از پا درآورده و در حال شست و شوی مدرسه می پردازد اونوقت معنی ((معلمی عشق است)) برایم تعریف شد. وقتی این صحنه ها را می بینم به یاد فرمایش مقام معظم رهبری می افتم که فرمود: برای معلمین هرچه هزینه کنید ضرر نکرده اید
.

مادر به ضرب گلوله فرزند کشته شد

لر زبان ها اسلحه جایگاهی ویژه دارد.هر چند اسلحه فی نفسه بد نیست اما جایگاه استفاده ی آن بسیار مهم است.اگر به خانه های عشایری و حتی شهر نشینان سری بزنی حتما اسلحه خواهی دید و تقریبا خانه ها با تفنگ احساس امنیت بیشتری می کنند اما همین موضوع گاه گاهی چنان نا امنی در خانه و سطح جامعه ایجاد می کند که در هیچ شرایطی این ناامنی را تجربه نمی کنیم. اتفاقات تلخی که بوسیله همین اسلحه های مجاز یا غیر مجاز در استان رخ داده و خانواده های زیادی را داغدار کرده و می کند.اتفاقی که دیشب در منطقه لوداب افتاد از همین دست اتفاقات است.

فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد گفت: پسر بچه ۸ساله ای در بخش لوداب شهرستان بویر احمد اسلحه شکاری پدر را به سمت مادر نشانه گرفت و بی خبر از پر بودن آن به سمت مادر شلیک کرد. این حادثه دربخش لوداب شهرستان بویراحمد رخداد افزود: استفاده از اسلحه در کهگیلویه وبویراحمد طی سالیان اخیر خانواده های بسیاری را داغ دار کرد.

جان باختن دختر ۵ ساله دراثربی احتیاطی پدر و خود کشی جوان ۲۲ ساله ای با استفاده از اسلحه شکاری پدر خود، در یکی خیابان های اصلی شهر یاسوج در رمضان امسال از جمله حوادث از این دست در سال اخیر است.

تصاویر دیدنی از مدرسه‌ای که با عشق معلم و شاگردانش سرپا مانده /

اداره برق کلاردشت در اقدامی عجیب برق ساختمان فرمانداری و شهرداری این شهر را قطع و تا چند ساعت این دو اداره مردمی را در خاموشی گذاشت. به گزارش تابناک مازندران، اقدام عجیب اداره برق شهرستان کلاردشت در قطع کردن برق فرمانداری و شهرداری این شهر در روزهای اخیر یکی از اتفاقات عجیب اداری در مازندران بود.

گفته شده اداره برق کلاردشت به علت بدهی ادارات فوق، جریان برق ساختمان  این ادارات را بدون هماهنگی قبلی قطع کرد و با وجود پادرمیانی یکی مسئولان این شهرستان، بازهم چند ساعتی برق ادارات اصلی این شهر قطع بود و کار خدمات رسانی به مردم با مشکل مواجه شده بود اما در نهایت این غائله خاتمه پیدا کرد.

بعد از وصل شدن برق این ادارات برخورد با مسئول این اقدام از رویدادهای دیگر اتفاق افتاده بود اما مشخص نیست میزان بدهی این دو دستگاه خدمات رسان و اجرایی چقدر بوده که اداره برق اقدام به قطع کردن برق آنها کرده است و از طرفی قاطعیت مسئول برق این منطقه در وصول مطالبات نیز جای قدردانی دارد.


حواشی واگذاری تیم پرطرفدار مازندران به نماینده جوان مجلس

تیم جوان ساری که مسئولیت آن در روزهای گذشته بر عهده محمد دامادی نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی نهاده شده در حالی که بر اساس وعده ها و برنامه های ارائه شده قرار بود مسیر قهرمانی و رشد را طی کند، در پله نخست این نربان موفقیت اسیر حاشیه شد اما ماجرای مسائل مطرح شده چیست. ماجرای جدایی رضا تقوی سرمربی اخراجی یا انصرافی این تیم نقطه شروع داستانی شده است که هر روز با تفاسیر مختلف ارائه می‎شود و در روزهای گذشته مواضع مختلف طرفین موجب ایجاد جو خاص در اطراف این تیم شده است.

تقوی بازیکن سابق تیم های باشگاهی مازندران که در زمان خود از بهترین بازیکنان استان محسوب میشد و در مقطعی به عنوان بازیکن ریزنقش در تیم همای تهران توپ می زد برادر محمد تقوی بازیکن اسبق باشگاه استقلال تهران است که با وجود دارا بودن ویژگی های شخصیتی و مدیریتی و مربیگری خاص خود همچنین بهرهمندی از تکنیک های به روز فوتبال اما تاکنون هیچ گاه نتوانست از این کارکتر و ویژگی های خود برای موفقیت در هدایت تیم های تحت مربیگری اش بهره ببرد.

تقوی در تقریبا دو ماه پیش که تیم صنعت ساری با مشکلات خاص مالی و مدیریتی مواجه شده بود از سوی حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ماموریت ساماندهی این تیم را دریافت کرد و با وجود تلاش های انجام شده  توسط تقوی اما کشتی درهم شکسته صنعت ساری نتوانست بدون حامی مالی راه به جایی ببرد و این مساله موجب واگذار شدن تیم به محمد دامادی نماینده جوان مجلس شد.

یکی از حواشی مطرح شده در این انتقال مالکیت، مسائل طرح شده در زمینه غیر قانونی بودن اصل واگذاری تیم به دامادی بود و اینکه برخی مدعی بودند وی اهداف انتخاباتی از ورود به فوتبال آنهم در سال انتخابات دارد اما با تاکید حسین‌زادگان بر قانونی بودن این انتقال و یادآوری دامادی در مورد کمک 350 میلیون تومانی خود به این تیم در سال گذشته، یعنی در زمانی که هیچ پیشنهادی به وی نشده بود، این حواشی به خاموشی گرایید... .


تصاویر دیدنی از مدرسه‌ای که با عشق معلم و شاگردانش سرپا مانده / حواشی واگذاری تیم پرطرفدار مازندران به نماینده جوان مجلس / چگونه تحریم اتحادیه اروپا علیه یک شرکت داخلی لغو شد؟
تصویربرداری از یوزپلنگ آسیایی برای اولین بار در یزد

علی اکبر قنبری زاده مسئول واحد محیط زیست بهاباد موفق شد با نصب یکدستگاه دوربین تله ای از یک قلاده یوزپلنگ در منطقه شکار ممنوع کمکی بهاباد تصویربرداری کند.

به گزارش تابناک یزد؛ اگر چه قبلا نمایه های حضور یوز در زیستگاههای بهاباد مشاهده شده بود و حتی در دهه قبل لاشه یک قلاده یوزپلنگ در آن شهرستان دیده شده بود اما این اولین مستندسازی حضور  یوزپلنگ در این منطقه محسوب می شود.

با توجه به افزایش مشاهدات یوزهای نر و کاهش مشاهده یوزپلنگ های ماده طی دو سال گذشته در استان، کارشناسان تلاش می کنند با بررسی بیشتر، جنسیت این یوزپلنگ را مشخص نمایند.اگر چه معمولا رفتار بررسی و علامتگذاری قلمرو که در تصویر گرفته شده نیز تا حدودی مشخص است، احتمال نر بودن این فرد را بیشتر می کند اما با این وجود صرفاً با این تصویر امکان قضاوت قطعی پیرامون جنسیت این حیوان وجود ندارد.


آمار عجیب درباره قربانیان آلودگی هوا؛ روزانه 10 هزار نفر! / 228 روز ریزگرد در یزد!

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بيان اين كه روزانه 10 هزار نفر در اثر آلودگی هوای شهری جان خود را از دست می‌دهند، اظهار كرد: در كشور ما نيز حدود 35 میلیون نفر از جمعیت با احتساب پدیده‌ی ریزگردها در معرض آلودگی هوا هستند.

دكتر "كاظم ندافي" در اولین گردهمایی صاحب‌نظران و متخصصین مهندسی بهداشت محیط استان يزد گفت: خطرات محیطی، مسئول 35 درصد از کل بار بیماری‌ها در جهان است و این میزان در کشور ما 21 درصد است و ضروری به نظر مي‌رسد كه با کنترل عوامل خطر و انجام اقدام لازم، این رقم را کاهش دهیم.

ندافي همچنین به چالش‌های اصلی بهداشت محیط در دهه‌ی آینده اشاره کرد و گفت: آلودگی شهرها، کمبود آب، پسماندهای خطرناک، آلودگی هوای داخلی، استفاده ی مجدد از فاضلاب، تغییرات الگوی بیماریها، نظارت بر اماکن و مراکز و تغییرات آب و هوا، مهمترین عوامل خطر محیطی هستند. روزانه 10 هزار نفر در اثر آلودگی هوای شهری جان خود را از دست می‌دهند که این مرگ منتسب به آلودگی هوای شهری است و حدود 35 میلیون نفر از جمعیت کشور ما با احتساب پدیده‌ی ریزگردها در معرض آلودگی هوا هستند .

ندافي در پايان نيز در اين باره متذكر شد: در استان یزد طي سال گذشته، 228 روز از کل ایام سال با پدیده‌ی ذرات معلق در هوا مواجهه بودیم که این رقم از میزان استاندارد ملی بالاتر است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۵
آقای هاشمی در زمان ریاست جمهوری خود میگفت که با افتتاح سد پانزده خرداد فقط لوله کشی جهت آبرسانی به شهر مانده. پس چه شد؟
اگر مسیولین اصلی وارد مسیله اب نشود بیکاری کشاورزان باعث تغییرات مخربی در سطح شهر میشود
در خبر واگذاری تیم به نماینده ساری مازندران یک مسئله بسیار قابل توجه است درحالیکه ما لنگ 20 میلیون برای رهن منزل هستیم یک نماینده فقط 350 میلیون به یک تیم کمک می کند بقیه خرجها بکنار، ...
كل فوتي سال ٩٤ تا كنون بر أساس سايت ثبت احوال ١٨٨١٦٦ ميباشد.با أمار روزي ١٠٠٠٠ بقيه فوتي ها تا ١٩٠٠٠٠٠ كجا؟؟؟؟
خیلیها دارن جون میدن .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم