بازدید 32122
۸
«پنجمعه» با «تابناک»؛

فیلم: «باز هوای وطنم» با نوای حنجره و تار محمدرضا لطفی

شاید بهترین انتخاب‌ برای جمعه، هرجایی به جز نمایشگاه کتاب باشد که ترافیکی بی‌سابقه را ‌خواهد داشت! محمود زنده‌رودی که با نام هنری «زنده» فعالیت می‌کند و منظومه «هفت پیکر» نظامی را در هشت تابلو به تصویر درآورده است، این آثار را بیستم اردیبهشت ‌به موزه هنرهای معاصر اهدا می‌کند.
کد خبر: ۳۹۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۲ 08 May 2014
اگر این آخرِ هفته فرصتی برای حضور در برنامه‌های فرهنگی را داشتید، گزینه‌های پیش رویتان کم نیستند؛ گزینه‌هایی که از میان آنها می‌توانید انتخاب‌های متفاوتی داشته باشید و شاید بهترین انتخاب‌ برای جمعه، هر جایی به جز نمایشگاه کتاب باشد که ترافیکی بی‌سابقه را شاهد خواهید بود! پیش از هر انتخابی، به یاد استاد محمدرضا لطفی «باز هوای وطنم» با نوای ماندگار حنجره و تارش ببینید و بشنوید.

به گزارش «تابناک»، محمود زنده‌رودی که با نام هنری «زنده» فعالیت می‌کند و منظومه «هفت پیکر» نظامی را در هشت تابلو به تصویر درآورده است، این آثار را در مراسمی در بیستم اردیبهشت ماه به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا می‌کند.

این هنرمند برجسته در این باره گفته است: منظومه هفت پیکر نظامی داستان عاشقانه بهرام گور با هفت شاهزاده از هفت اقلیم است که تاکنون دستمایه هنرمندان کشورهای فارسی زبان در تئا‌تر و صفحه آرایی شده است، ولی تاکنون این منظومه ‌به صورت تابلوی مستقل درنیامده بود؛ آن هم به صورت تابلوهایی مدرن از موادی نو. من با استفاده از مقوا، کاغذ دست ساخت و مواد مختلف هشت تابلو ساخته‌ام که هر یک نشان‌دهنده قصر باشکوه شاهزاده هفتگانه است و همه نشانه‌ها از جمله روز، ماه و ستاره در آن آمده است.

تازه‌ترین فعالیت اعضای گروه عکاسی «تیک» در نمایشگاهی با عنوان «خودنمایی» روی دیوار رفته است. در این نمایشگاه 16 عکس از 16 هنرمند با موضوع سلف پرتره به نمایش گذاشته شده است. این رویداد دومین نمایشگاه سالانه عکس گروه «تیک» به شمار می‌رود که در گالری شلمان برگزار شده است. نمایشگاه «خودنمایی» از 12 تا 17 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری شلمان به نشانی میرداماد (غرب به شرق)، بین میدان مادر و شریعتی، خیابان رودبار غربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، شماره 27 میزبان علاقه‌مندان است.

ریحانه لواسانی در نخستین نمایشگاه انفرادی خود با عنوان «آغاز» چند تابلو از مناظر طبیعی را به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه 14 تابلو با ابعاد مختلف و با تکنیک پاستل به نمایش گذاشته شده است. نقاشی‌ها به سبک رئال و با موضوع مناظر طبیعی کار شده‌اند. این نمایشگاه از 12 تا 17 اردیبهشت ماه در گالری احسان به نشانی اقدسیه، بلوار آجودانیه، تقاطع صفاری، خیابان 14 شرقی، شماره 22 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

نمایشگاه زیور آرایه‌های تکتم فاضل و بهرام دشتی‌نژاد با نام «باغ ایرانی» در گالری گلستان آغاز به کار کرده است. این زوج هنرمند در این نمایشگاه ۱۲۰ قطعه اثر هنری نقره با رگه‌های طلا و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی نظیر فیروزه را به معرض تماشا گذاشته‌اند. تمامی برش‌های این آثار دستی و با اره مویی انجام شده است.

با توجه به سابقه تاریخی که ایرانی‌ها در هنرفرش، تخت جمشید، کاشیکاری‌های بسیار پرکارو پیچیده نقش جهان، مینیاتور، نگارگری و... دارند، دور از انتظار نیست که این روز‌ها شاهد برگزاری چنین نمایشگاهی باشیم. نمایشگاه «باغ ایرانی» تا هفدهم اردیبهشت ماه ۹۳ در نگارخانه گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک ۴۲ دایر است.

این رو‌ز‌ها نمایشگاه حجم‌های طاهره خوش نشین در گالری مژده در حال برگزاری‌ است. «اتو منقوش» عنوان این نمایشگاه است که خوش نشین در آن پنج حجم نقاشی شده را به همراه چند اثر نقاشی در ‌دید عموم گذاشته است. او در این نمایشگاه حجم‌های به شکل اتومبیل‌های قدیمی ارائه داده ‌و آن‌ها را با نقاشی سنتی ایران تلفیق کرده است. خوش نشین به این ماشین‌های قدیمی اروپایی رنگ و لعاب و سبک و سیاقی ایرانی بخشیده است.

مخاطبان در این نمایشگاه شاهد ترکیبى جالب از آرایه‌هاى سنتى و پاب آرت هستند. نمایشگاه حجم‌های «اتو منقوش» تا هجدهم اردیبهشت ماه در گالری مژده دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار در گالری مژده واقع در سعادت آباد، علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک ۲۷، واحد یک دیدن نمایند.

نمایشگاه گروهی نقاشی «نقایش» بر اساس مجموعه داستان «دیوارهای بلند گورستان شهر ما» - نوشته جواد عاطفه - در گالری نگاه افتتاح می‌شود. مجموعه داستان «دیوارهای بلند گورستان شهر ما» با 13 داستان کوتاه، دارای فضایی متأثر از مرگ و درباره‌ی مرگ است. مرگی رنگی، متفاوت و خاص. مرده‌ها و زنده‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند و روزگار می‌گذرانند و در روزمرگی به مرگ می‌رسند و می‌میرند.  نمایشگاه «نقایش» روز پنج‌شنبه، 18 اردیبهشت ماه در گالری نگاه به نشانی لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار، انتهای کوچه گلزار، شماره 32 افتتاح می‌شود و تا 30 اردیبهشت از ساعت 17 تا 21 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

هشتمین نمایشگاه عکس امیرحسین حشمتی با نام «رنگ‌های سرزمین من» ۱۹ اردیبهشت در گالری سین برپا می‌شود. عکس‌های این مجموعه بافت گیاهی پرتنوع ایران را نشان می‌دهد، اما دراین عکس‌ها نمی‌توان نوع درختان را تشخیص داد. حشمتی با اینکه به عنوان عکاس آبستره ازطبیعت مشهور شده است، اما درشش سال گذشته بخشی از دغدغه عکاسیش را روی عکاسی از پرتره متمرکز کرده است، اما هنوزهیچ عکسی ازاین مجموعه را به نمایش نگذاشته است.

کامبیز درم‌بخش که سری سوم نمایشگاه تصاویر داستان‌های کوتاه خود را در گالری «ساربان» به نمایش گذاشته، در دومین روز نمایش آثارش با استقبال مخاطبان همراه شد و شامگاه چهاردهم اردیبهشت که این نمایشگاه شب دوم خود را گذراند، هر چهل اثرش را به فروش رساند. با وجود به فروش رسیدن همه آثار، گالری ساربان تا ۲۵ اردیبهشت ماه میزبان مخاطبان خواهد بود. در این نمایشگاه ۴۰ اثر اورجینال کامبیز درم‌بخش به نمایش گذاشته شده است و گزیده‌ای از آثار تصاویر داستان کوتاه است که پیش‌تر در همشهری داستان چاپ شده‌اند. در این نمایشگاه همچنین ۱۰ کار ادیشن نیز موجود است که با مهر و امضای هنرمند با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رسند.

بخشی از آثار گنجینه‌های موزه‌های وابسته به آستان قدس رضوی شبیه‌سازی شده‌است و در موزه‌ی ملک به نمایش در می‌آید. تعدادی از این آثار با عنوان «نمایشگاه آرایه‌های کهن» در کتابخانه و موزه ملی ملک که جزو موسسات وابسته به آستان قدس رضوی است به نمایش درمی‌آیند.  این نمایشگاه از روز یک‌شنبه 14 اردیبهشت آغاز شده و دوستداران هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی می‌توانند تا روز یک‌شنبه 28 اردیبهشت، آثار برگزیده‌ی هنرمندان در حوزه‌های تذهیب و گل و مرغ را در موزه‌ی ملک تماشا کنند.

یک هنرمند آثار نقاشی خود را که حاوی طرح‌هایی از پیله‌های کرم ابریشم است، در نمایشگاهی با عنوان «راز پیله» نمایش می‌دهد. در این نمایشگاه 20 اثر نقاشی اکلوریک و رنگ روغن خود را که در ابعاد 40*40 و 100*100 تهیه شده‌اند به نمایش گذاشته‌ می‌شوند. این آثار متعلق به دو سال پیش است. شیوه نقاشی این آثار به این صورت است که زیر کار با اکرولیک نقاشی شده و روی آن رنگ روغن کار شده‌ است.  این نمایشگاه از 19 تا 24 اردیبهشت از ساعت 16 تا 19 در گالری سبحان واقع در بزرگراه صدر، خروجی کامرانیه، بعد از زیرگذر صدر، جنب دامپزشکی تهران، خیابان منظریه، کوچه پیشتاز، بن‌بست بهشت، پلاک 4 واقع است.

عصر جمعه نوزدهم اردیبهشت، نمایشگاهی از آثار نقاش نوجوان، «دانیال ملانوروزی» در گالری شکوه گشایش می‌یابد. دانیال ملانوروزی در این نمایشگاه ۳۵ اثر میکس مدیا روی بوم و مقوا را به نمایش می‌گذارد؛ تمامی این آثار فضای انتزاعی دارند و حضور موتیف‌هایی از سفال‌های قدیمی نیشابور در آن‌ها خودنمایی می‌کند. هنرمند در این آثار از رنگ‌های اکسپرسیونیستی و تونالیته‌های رنگی نوستالژی‌های ایرانی بهره گرفته و در حال و هوایی آبستره، فضایی شرقی را در تابلوهایی با ابعاد ۱۰۰ در ۲۴۰ و ۱۰۰ در ۸۰ به تماشا می‌گذارد.

نمایشگاه نقاشی‌های «دانیال ملانوروزی» تا تاریخ ۲۴ اردیبهشت در گالری شکوه دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه (‌جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۷ تا ۲۱ از این آثار در خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ گالری شکوه دیدن نمایند.

دست‌ساخته‌های آذین بقاپور و سحر سنگلجی با استفاده از نقره و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در نمایشگاهی با عنوان «تکه‌ای از پرواز را با خود داشته باش» برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شوند. علاوه بر زیورآلاتی مثل گوشواره، دستبند و گردنبند طرح‌هایی هم برای کیف و دستمال در نمایشگاه وجود دارد. نمایشگاه زیورآلات «تکه‌ای از پرواز را با خود داشته باش» روز پنجشنبه هجدهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶:‌۳۰ در نگارخانه مس‌نگار به نشانی میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، بخش تجاری، شماره ۵ افتتاح می‌شود و تا ۲۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

سلینا پوریا مجموعه‌ای از آثار هنری خود را که شامل تصاویری از شاخه نبات حافظ، کوزه‌گر دهر و شیخ صنعان می‌شود، به نمایش گذاشته است. پوریا در این نمایشگاه سی اثر تابلو عکس خود را که در ابعاد ۵۰ در۷۰ تهیه شده‌، به نمایش گذاشته‌ است. سبک این آثار نگارگری، تذهیب، گل‌ومرغ و تشعیر است. این نمایشگاه از دهم تا بیستم اردیبهشت، در گالری سازه‌راس برج میلاد برگزار می‌شود.

نمایشگاهی از مینیاتورهای نقاشان فرانسوی در تهران گشایش می‌یابد. نمایشگاه "مینیاتور ایرانی، نقاشان فرانسوی” که مجموعه‌ای است از آثار هنرمندان فرانسوی که همگی از شاگردان استاد عباس معیری هستند، در روز سه شنبه 30 اردیبهشت، ساعت 10:30 صبح در موزه هنرهای ملی ایران گشایش می‌یابد.  این نمایشگاه تا تاریخ 13 خرداد همه روزه به استثناء پنجشنبه و جمعه از ساعت 8 تا 17 جهت بازدید عموم دایر است. موزه هنرهای ملی ایران در میدان بهارستان، خیابان کمال الملک، ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع شده است.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸
حیف شد
کیفیت فیلم بسیار پایین است.
با توجه به این که عده ای از دوستان تمایل به دانلود در حجم کم و عده تمایل به دانلود با کیفیت دارند. مناسب ترین راه حل (پیشنهادی بنده) این است که هر دو کیفیت در اختیار خوانندگان قرار گیرد.
فیلم پخش نمیشه
بعد از یک دقیقه قطع میشه
با سلام و تشکر از حسن سلیقه شما که اگر نظر من و تو سایت بنویسین که عالیترم میشه !!!!
میخوام بگم پس فردای قیامت چطوری بعضیها میخوان جواب این بی عدالتیهایی که در حق هنرمندان میشه رو بدهند؟؟؟
لطفی باید میمرد تا تصویر خودش و سازش و مردم میدیدن ؟؟
اگه نه ، پس زنده ها رو دریابید.
ممنون
چه مرد نازنین و به یاد ماندنی. فوق العاده مثل همیشه. با این آثار زندگی میکنم و خواهم کرد.
کمی هم فارسی را پاس بدارید!
میکس مدیا:ترکیب مواد
نوستالژی ایرانی :خاطره/ خاطرات ایزانی
موتیف:دست مایه/ مایه
...
دست شما درد نکند اما کیفیت چندان خوبی نداشت.
به خدا قسم اگر به موسیقی اصیل ایران زمین بها داده بودند و هر روز در تلویزیون و رادیو نیم ساعت برنامه خاص این اساتید و تکنوازی هاشون و گروه نوازی هاشون گذاشته بودند باز هم قسم می خورم اینقدر جوونامون معتاد و اسیر انحرافات نمی شدند . این رو باور کنید و اونایی که هستند رو دریابید. اما حیف و هزاران حیف که دیگه کسی باقی نمونده !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست