بازدید 17822
۴
«پنجمعه» با «تابناک»؛

فیلم: از ویدئو آرت رضا کیانیان یا نوای «ایران، ای سرای من» پرواز همای

گالری آریانا، ‌جمعه پنجم اردیبهشت، ‌پذیرای نمایشگاهی از آثار ویدئوچیدمان هفت هنرمند است که آثارشان را با موضوع «چی تو کله‌ات می‌گذره» به نمایش می‌گذارند. رضا کیانیان یکی از این هفت هنرمند است که آثارش را در کنار آثار دیگر هنرمندان این نمایشگاه «امیر اثباتی، سمیرا علیخان‌زاده، حسام نورایی، حامد صفایی، آبتین مظفری و گلزار حسن‌زاده» به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۳۹۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸ 23 April 2014
اردیبهشت ماه، موعد اوج‌گیری برنامه‌های فرهنگی و هنری فرارسید تا یک پایان هفته ویژه را پیش روی داشته باشیم؛ پایان هفته‌ای که شاید مهم‌ترین برنامه‌اش ویدئوآرت هفت هنرمند کشورمان رضا کیانیان، امیر اثباتی، سمیرا علیخان‌زاده، حسام نورایی، حامد صفایی، آبتین مظفری و گلزار حسن‌زاده باشد. پیش از آن اما یکی از قطعات متفاوت پروازی همای را درباره «ایران» گوش دهید.

به گزارش «تابناک»،  نمایشگاهی از مجموعه عکس‌های علیرضا رحیمی با موضوع زندگی نسل‌های مختلف عشایر ایران در خانه عکاسان ایران گشایش یافته است. در این مجموعه تعداد 32 عکس رنگی از زندگی عشایر کشور در ابعاد 100 در 70 سانتیمتر به نمایش گذاشته شده است. این عکس‌ها شیوه زندگی، کوچندگی و آداب و رسوم ایلات و طوایف عشایری ایران را به نمایش می‌گذارند. در این مجموعه سعی شده به نسل امروز و فردای عشایر و تفاوت زندگی آن‌ها نگاه تازه‌ای شود.  نمایشگاه «عشایر را چو دریابیم، دریابیم» نخستین نمایشگاه انفرادی این عکاس است. این نمایشگاه از اول تا 10 اردیبهشت ماه از ساعت 9 تا 18 در گالری شماره 2 خانه عکاسان ایران به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به تقاطع خیابان حافظ، ساختمان حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.  نمایشگاه روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل است.

«سپیده دمان» نام نمایشگاهی از نقاشی‌های «پری یوش گنجی» است که روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه در گالری ماه مهر گشایش خواهد یافت. این نمایشگاه شامل شصت تابلو کوچک از آثار این هنرمند است که با تکنیک رنگ و روغن روی مقوا خلق شده‌اند. در مراسم افتتاح این نمایشگاه،‌‌ از کتاب نقاشی‌های کوچک پری یوش گنجی نیز با عنوان «سپیده دمان» رونمایی خواهد شد. این نمایشگاه تا ۲۹ اردیبهشت به غیر از جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ماه مهر به نشانی خیابان آفریقا، خیابان نیلوفر شماره ۷ دایر است.

گالری آریانا روز جمعه پنجم اردیبهشت، ‌پذیرای نمایشگاهی از آثار ویدئوچیدمان هفت هنرمند است که آثارشان را با موضوع «چی تو کله‌ات می‌گذره» به نمایش می‌گذارند. رضا کیانیان یکی از این هفت هنرمند است که آثارش را در کنار آثار دیگر هنرمندان این نمایشگاه «امیر اثباتی، سمیرا علیخان‌زاده، حسام نورایی، حامد صفایی، آبتین مظفری و گلزار حسن‌زاده» به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه در گالری آریانا به نشانی خیابان فرشته، پلاک ۹ گشایش خواهد یافت و تا یازدهم اردیبهشت پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

فیلم: از ویدئو آرت رضا کیانیان یا نوای «ایران، ای سرای من» پرواز همای

سوسن قائم‌مقام در تازه‌ترین نمایشگاه خود، تابلوهایی با موضوع طبیعت را در شهر کتاب مرکزی به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه شش تابلو با تکنیک گواش و آبرنگ و در ابعاد مختلف وجود دارد و موضوع تمام کارها طبیعت است.  نمایشگاه آثار این هنرمند از 25 فروردین تا 25 اردیبهشت ماه در گالری شهر کتاب مرکزی به نشانی خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از تقاطع مطهری، نبش کوچه کلاته میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

نمایشگاهی از آثار سفال‌های ترکیبی و تابلوهای نقاشی‌خط دو هنرمند تبریزی با عنوان «مشق عشق با خاک و خط» در موسسه فرهنگی هنری صبا به نمایش گذاشته شده است. محمدحسن مهدی‌پور و مجید حسین‌زاده هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه هستند. علاوه بر سفال‌های ترکیبی مهدی‌پور در نگارخانه لرزاده، 20 تابلوی نقاشی‌خط از آثار مجید حسین‌زاده نیز در نگارخانه فرشچیان موسسه صبا در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.  این نمایشگاه از یکم تا هشتم اردیبهشت ماه همه روزه به جز ایام تعطیل، از ساعت 10 تا 18 در نگارخانه لرزاده و فرشچیان موسسه صبا واقع در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری راه ابریشم که تنها گالری تخصصی در زمینه نمایش عکس از سوی بخش خصوصی است،‌ جمعه پنجم اردیبهشت‌ماه را به نمایش عکس‌هایی از «علی زارع» با عنوان «کابوس» اختصاص داده است. این نمایشگاه تا ۲۲ اردیبهشت ماه در گالری راه ابریشم به نشانی خیابان لواسانی، جنب شهروند، پلاک ۱۰۳ واحد ۲ پذیرای علاقه‌مندان است.

احمد مرشدلو نیز مجموعه‌ای از آثار نقاشی خود را با نام «فضاهای منفی» روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه به گالری اثر می‌برد. مرشدلو در این نمایشگاه دوازده پرتره را که با تکنیک خودکار روى مقوا خلق شده‌اند، به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه تا نهم خرداد در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، رو‌به‌روی خانه هنرمندان، شماره ۱۶ دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از این آثار یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دیدن کنند.

گالری سیحون نیز از فردا پنجشنبه، چهارم اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه نقاشی‌‌های «نگاره آیت اللهی» خواهد بود. «گره» نام آثار این نمایشگاه است که تا دهم اردیبهشت ماه در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم برپاست.

گالری سین نیز ‌پنجشنبه، چهارم اردیبهشت، ‌میزبان نمایشگاه نقاشی «سوگند نبی‌اللهی» است. این نمایشگاه تا چهاردهم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. گالری سین در شهرک غرب، فاز۲، خیابان هرمزان، پیروزان جنوبی، کوچه ۱۲ شماره ۱۶ واقع شده است.

‌«محمدسعید نقاشیان» مجموعه تازه‌ای از آثار خوش‌نویسی خود را با نام «سیاه‌مشق‌های محمدسعید نقاشیان» روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه در گالری آرت سنتر به نمایش می‌گذارد. نقاشیان این آثار را با تأکید بر واژه «هو» در قالب سیاه مشق‌های سنتی با نگاهی مدرن به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه تا نوزدهم اردیبهشت ماه در گالری آرت سنتر به نشانی خیابان شریعتی، ضلع شمال غربی پل صدر، پلاک ۱۷۱۶ برپاست.

گالری آران روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه پذیرای نمایشگاهی از آثار نقاشی «شهریار حاتمی» است. در این نمایشگاه، هشت تابلو بزرگ از آثار این هنرمند روی دیوار خواهد رفت. گالری آران در بلوار کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، شماره ۹ واقع شده است.

گالری آرته از ‌جمعه پنجم اردیبهشت ماه، میزبان نمایشگاه نقاشی نوشین روانشادی خواهد بود. این نمایشگاه تا پانزدهم اردیبهشت در گالری آرته واقع در میدان ونک، بزرگراه کردستان، پایین‌تر از همت، بلوار علی خانی، ۲۰ متری گلستان، ۱۲ متری دوم شماره ۳ پذیرای علاقه‌مندان است.

نقاشی‌های آبرنگ کوروش اصلانی در گالری شکوه افتتاح شده است. اصلانی در این نمایشگاه 26 اثر آبرنگ با ابعاد 70×50 و 50×40 سانتی متر را بر روی کاغذ به معرض تماشا گذاشته است. در این آثار مکان ها، بناهای مختلف تاریخی در ایران و طبیعت به تصویر کشیده شده است. این نمایشگاه تا چهارم اردیبهشت ماه در گالری شکوه واقع در فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 گالری شکوه دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت 16 الی 20 از این آثار دیدن کنند.

گالری آریا نیز روز پنجشنبه، چهارم اردیبهشت ماه را برای افتتاحیه نمایشگاه خود برگزیده است. این گالری فردا میزبان نمایشگاه نقاشی‌های «حمید فام» با عنوان «اسطوره‌های موازی» می‌شود. این نمایشگاه تا پانزدهم اردیبهشت ماه در گالری آریا به نشانی خیابان ولی عصر، بالا‌تر از سه راه دکتر بهشتی، کوچه زرین شماره ۱۰ دایر است.

گالری گلستان نیز از روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه تا ۱۰ اردیبهشت را به نمایشگاه آثار نقاشی «فهیمه نظری» اختصاص داده است. گالری گلستان در دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ واقع شده است.

مرتضی اشتیاقی در تازه‌ترین نمایشگاه خود، تابلوهایی را با الهام از طبیعت و مناظر زیبا به نمایش گذاشته است. 18 تابلو با تکنیک اکریلیک روی بوم در این نمایشگاه قرار گرفته که با موضوع طبیعت و مناظر طبیعی خلق شده‌اند. مرتضی اشتیاقی نقاشی را از سال 72 به صورت آکادمیک در هنرستان هنرهای زیبا به صورت جدی دنبال می‌کند. از آثار او تاکنون چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی برگزار شده است.  نمایشگاه آثار این هنرمند از 29 فروردین تا 9 اردیبهشت ماه در گالری آتبین به نشانی خیابان ولیعصر، جنوب چهارراه پارک‌وی، انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاد، شماره 42 از ساعت 16 تا 21 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری نقش جهان در تازه‌ترین رویداد هنری خود، نمایشگاهی از آثار نقاشی مونا حسینی را برگزار می‌کند. این نمایشگاه با عنوان «تراکم در 1362» برگزار می‌شود و 12 تابلو با تکنیک اکریلیک و به سبک اکسپرسیو و سمبلیک به نمایش گذاشته می‌شود. موضوع کارها در مورد رفتارهای انسانی و قضاوت‌هایی است که ما آدم‌ها به واسطه اطلاعات کمی که در مدت زمان کوتاه از زندگی دیگران به دست می‌آوریم، شکل می‌گیرد.  نمایشگاه «تراکم در 1362» پنجم اردیبهشت ماه در گالری نقش جهان به نشانی نیاوران، خیابان مژده، خیابان محمود احمدزمانی، خیابان آیت‌الله محمودی 2، شماره 9 افتتاح می‌شود و تا 10 اردیبهشت از ساعت 17 تا 20 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری اعتماد که به تازگی گالری شماره ۲ خود را نیز فعال کرده است، روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه پذیرای دو نمایشگاه در گالری‌هایش خواهد بود. در گالری شماره ۱ نمایشگاه طراحی‌های محسن احمدوند با عنوان «شیر و موز» را شاهد خواهید بود که تا شانزدهم اردیبهشت ماه ادامه دارد و در گالری شماره ۲ نیز نمایشگاهی از نقاشی‌های عبدالحمید پازوکی با نام «از خشت تا سرشت» پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. این نمایشگاه نیز تا شانزدهم اردیبهشت ماه برپاست. گالری اعتماد در نیاوران، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، بوکان، دوراهی سمت راست، شماره ۴ واقع شده است.

گالری افرند نیز پنجم تا دوازدهم اردیبهشت ماه را به نمایشگاه گروهی نقاشان سپند اختصاص داده است که در این نمایشگاه آثار «احمد نورالهی، خلیل سمائی جابلو و محمد اعظم‌زاده» روی دیوار می‌رود. گالری افرند در یوسف آباد، جهان آرا، خیابان ۱۹ (جلال حسینی) شماره ۴۸ واقع شده است.

گالری نگاه از فردا پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه پذیرای نمایشگاه نقاشی‌های حامد جعفری خواهد بود. این نمایشگاه تا شانزدهم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برپاست. گالری نگاه در لواسان، ابتدای بلوار اصلی (امام خمینی ره)، خیابان شکوفه، ‌خیابان نگار،‌‌ انتهای کوچه گلزار، شماره ۳۲ واقع است.

گالری هما از روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه لادن بروجردی با عنوان «مسیرگردانی» می‌شود. این نمایشگاه تا شانزدهم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. گالری هما در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، شماره ۸ واقع شده است.

نگارخانه شیرین نمایشگاهی از آثار نقاشی افشین نیک‌روش را در گالری شماره یک خود برگزار می‌کند. در نمایشگاه «چشم‌انداز» حدود 20 اثر با تکنیک رنگ روغن و به سبک فیگوراتیو به نمایش گذاشته خواهد شد. موضوع کارها طبیعت و منظره است. مناظر مختلفی که نیک‌روش آن‌ها را در بازه زمانی خاصی اتود زده یا عکاسی کرده است.  این نمایشگاه روز پنجم اردیبهشت در گالری شماره یک نگارخانه شیرین به نشانی ولنجک، خیابان هیجدهم، شماره 9 افتتاح می‌شود و تا 9 اردیبهشت از ساعت 11 تا 20 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی خواهد بود.

گالری ماه آخر این هفته را پذیرای نمایشگاه نقاشی‌خط‌های رسول اکبرلو خواهد بود. گالری ماه در بلوار آفریقا، بلوار گلستان شماره ۲۶ واقع شده است.

در گالری مهروا نیز روز جمعه پنجم اردیبهشت‌ماه نمایشگاه نقاشی و طراحی‌های «فربد مرشد‌زاده» برپا خواهد شد. این نمایشگاه تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. گالری مهروا در خیابان کریم خان، کوچه شهید عضدی، آبان جنوبی شماره ۳۸ واقع است.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
دمت گرم تابی جون.بازم از این کارا بکن
یاشاسین آنا یوردوم ایران
ایران ای خرم بهشت من

خاکت طوطیای من

عالی بود آقا
قدیمیه. همای خیلی جوان بوده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار