بازدید 37281
«پنجمعه» با «تابناک»

فیلم: به نوای کمانچه استاد محمدرضا لطفی دل بسپارید

این هفته اما با یک اتفاق مهم دیگر نیز همراه بود و هفده دی ماه تولد استاد محمدرضا لطفی از برجسته ترین اساتید موسیقی معاصر و در قید حیات ایران بود که باید قدردانش بود.
کد خبر: ۳۷۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۲ 09 January 2014
در واپسین هفته‌‌های دی ماه و در شرایطی که بوی جشنواره‌های فجر به مشام می‌رسد و حتی فعالان هنرهای تجسمی نیز بخشی از انرژی‌شان را برای این رویدادها ذخیره کرده‌اند، چه رسد به چهره‌های شاخص تئاتر، سینمایی، موسیقیایی. اما در کنار همه این کشش و کوشش‌ها، رویدادهای فرهنگی هنوز تعطیل نشده و فضای فرهنگی کامل متمرکز بر جشنواره‌های فجر نگشته و این آخر هفته نیز می‌توان پیشنهادهایی در همه حوزه‌ها داد؛ آخرِ هفته‌ای که در آن استاد محمدرضا لطفی متولد شده است.

به گزارش «تابناک»، در هفته‌ای که سپری شد، اتفاقات فراوانی رخ داد اما شاید مهم ترین اتفاق، دیدار شب گذشته رئیس جمهور با هنرمندان بود که اتفاقاً صبح همین دیروز دعوتنامه‌اش منتشر شد و عصر نیز خود دیدار رخ داد. سوای اصل دیدار و اینکه علی رغم حضور بسیاری از چهره‌های شاخص عرصه فرهنگ و هنر، بسیاری دیگر از چهره‌های شاخص که اتفاقاً گروهی‌شان از حامیان دولت بوده‌اند، غایب بودند؛ اتفاقی که شاید زنگ هشداری باشد برای تسریع در عمل به وعده‌هایی که بخش‌هایی از آنها البته اجرایی شده و بخش‌های دیگر که شب گذشته نیز به ادبیات دیگری تکرار شد، هنوز جنبه عملیاتی نیافته و در حد حرف باقی مانده است.

به جز این اتفاق، آهسته آهسته صدای پای جشنوار‌های تئاتر، فیلم، موسیقی و هنرهای تجسمی فجر نیز می آید؛ صدایی رسا که تاکید دارد در اوج سرمای زمستان، مهم ترین وقایع هنری کشور در آستانه برگزاری قرار گرفته و از هم اکنون بسیاری از هنرمندان را مشغول خود ساخته تا در این رقابت نفس گیر دست بالا را داشته باشند و شاید با موفقیت در این عرصه، برخی فعالیت‌های هنری شان را در دیگر ایام سال نیز با حضور موفق در این رویدادها تضمین کنند.

این هفته اما با یک اتفاق مهم دیگر نیز همراه بود و هفده دی ماه تولد استاد محمدرضا لطفی از برجسته ترین اساتید موسیقی معاصر و در قید حیات ایران بود که باید قدردانش بود. استاد لطفی در سال ۱۳۲۵ در شهر گرگان به دنیا آمد. وی به مدت پنج سال در هنرستان موسیقی به آموختن موسیقی پرداخت و موسیقی را نزد استادانی چون علی اکبر شهنازی، حبیب الله صالحی فرا گرفت. پس از پایان هنرستان به دانشکده موسیقی راه یافت و به تکمیل آموخته‌هایش پرداخت. در این زمان از استادانی مانند نورعلی برومند، عبدالله دوامی، سعید هرمزی نیز بهره جست. محمدرضا لطفی در سال ۱۳۴۳ جایزه نخست موسیقی‌دانان جوان را نیز کسب کرد. در اجرای ردیف آوازی توسط عبدالله دوامی با ساز تار وی را همراهی کرد.

فیلم: به نوای کمانچه استاد محمدرضا لطفی دل بسپارید 

در سال ۱۳۵۳ به عضویت گروه علمی دانشکده موسیقی درآمد و در همین سال همکاری خود را با رادیو آغاز کرد. به مدت یک سال و نیم به عنوان مدیر گروه موسیقی دانشکده موسیقی هنرهای زیبای تهران به کار مشغول شد و پس از آن از این سمت استعفا کرد. در سال ۱۳۵۴ گروه شیدا را راه‌اندازی کرد و به همراه گروه عارف به سرپرستی حسین علیزاده به بازخوانی و اجرای دوباره آثار گذشتگان پرداخت.

کانون موسیقی چاووش را با همکاری هنرمندانی مثل حسین علیزاده، پرویز مشکاتیان و علی اکبر شکارچی راه‌اندازی کرد و در طی یک فعالیت چشمگیر آثاری از این گروه به جای ماند که به گفتهٔ بسیاری از اساتید از بهترین کارهای موسیقی ایران به شمار می‌روند. لطفی پس از انحلال چاووش بعد از سفرهای زیادی که برای کنسرت به ایتالیا، فرانسه و آلمان کرد، در سال ۱۳۶۵ به آمریکا رفت. علاوه بر کنسرت‌های متعدد در سراسر آمریکا، مرکز فرهنگی هنری شیدا را در واشنگتن بنیان گذاشت و سپس به ایران بازگشت و فعالیت‌های هنری اش را در کشورمان پی گرفت. این هفته نوای کمانچه او را در «تابناک» می شنوید.


«برلین 7-» و «خسته نباشید» را تماشا کنید

تعدادی از فیلم‌های تازه‌ای که این روزها روی پرده می‌رود، بخشی از آثاری است که در جشنواره فجر پیشین به نمایش درآمد و حالا پیش از آغاز جشنواره بین المللی فجر، به قطار اکران رسیده و روی پرده رفته اند. «خسته نباشید» به کارگردانی مشترک محسن قرایی و افشین هاشمی بهترین این آثار روی پرده است که البته نمی‌توان جزو آثار شاخص طبقه بندی اش کرد اما از تماشایش خسته نمی‌شود، به ویژه اگر سکانس‌های داخل قنات آب را به دقت تماشا کنید و تفاهم در عین سوتفاهم دو انسان با دو زبان را با نظاره بنشینید!

در خلاصه داستان «خسته نباشید» آمده است: زوجی جهانگرد که درگیرِ اختلافاتی با یکدیگرند، در میانه ی سفر خود در ایران با موسسه جهانگردی ِ طرفِ قراردادشان به مشکل برمی خورند. مستخدمِ اخراجیِ هتلی که زوج جهانگرد در آن سکونت دارند به کمک پسرعمویش برای آن ها نقشه ای می کشند... . بازیگران تئاتر و چهره‌های نه چندان مطرحی در این فیلم حضور دارند اما بیش از انتظار ظاهر شده اند. غوغا بیات، جلال فاطمی، حسام محمودی، فرزاد باقری، نگار حسن زاده، یدالله شادمانی، مهدی ارمز، مرتضی مطلق، بونا الخاص، علی نفیسی، دانیال محمود آبادی، مصطفی پورشیری، روژان گلستانی، نیایش جعفری و با حضورِ رویا افشار ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

فیلم: به نوای کمانچه استاد محمدرضا لطفی دل بسپارید

اگر در حوزه سینما نخواهیم پیشنهاد تکراری بدهیم و نخواهید بگوییم که به دیدن «تنهای تنهای تنها» بروید، باید بگوییم این هفته بروید و «برلین 7-» را تماشا کنید؛ فیلمی که یک اثرنسبت گرانقیمت برای سینمای ایران بوده و رامتین لوافی در مقام کارگردانش تلاش کرده، اثر خوش ساختی از آب در آید و تا حدودی نیز در این زمینه موفق بوده است. فیلم درباره سلسله اتفاقاتی است که برای مهاجران ایرانی و عراقی برای دریافت پناهندگی و اقامت آلمان رخ می‌دهد و تا حدودی از شعارزدگی پرهیز کرده، هرچند در چنین آثاری که بخشی یا تمام اعتبارش از سوی دولت تامین می‌شود، شعار یکی از شروط اصلی تولید اثر محسوب می‌شود و در این ژانر، فیلم بدون شعار فیلم نیست!

در خلاصه داستان این فیلم نیز آمده که «برلین 7-»، زندگي چند مهاجر را روايت مي كند كه عواقب جنگ و حمله به عراق، آن ها را به دنبال جايي براي زنده ماندن مي كشاند. عاطف به همراه دختر و پسر بيمارش به برلين مي رسند، جايي كه خطري زندگي شان را تهديد نمي كند، اما متوجه مي شوند كه همه زندگي زنده ماندن نيست و ... . توم بيشاپز، مصطفي زماني، كارولين ايشهورن، مسعود رايگان، حليما ايلتر، هاينه لاترباخ، سمير فوكس، مريم عباس، كريستين ويكتور كوينه در «برلین 7-» مقابل دوربین فرشاد محمدی رفته‌اند.

فیلم: به نوای کمانچه استاد محمدرضا لطفی دل بسپارید

هادی مقدم دوست «سر به مهر» را در سطح فیلم‌های دارای پیام دینی با کیفیت ساخته و انصافاً محور فیلم که پیرامون نماز خواندن است، گل درشت نشده است. البته در این زمینه نقش لیلا حاتمی ‌انکار‌ناشدنی است و به خوبی توانسته فیلم را به پیش برد و مخاطب را تا پایان فیلم نگه می‌دارد، هرچند به زعم منتقدان کاراکترهای این فیلم عقب مانده هستند و حتی برخی مدعی شده‌اند این فیلم ضدنماز است! افزون بر حاتمی، آرش مجیدی و خاطره اسدی نیز مکملش بوده‌اند که البته چهره‌های دیگری شاید بهتر می‌توانست به کمک حاتمی در مقابل دوربین بیایند. ضمن اینکه نقش نعمت الله به عنوان مشاور کارگردان این اثر تا اندازه‌‌ای در کلیت فیلم ملموس است.

‌«روز روشن» ساخته حسین شهابی، «سگ‌های پوشالی» ساخته رضا توکلی، «جیب بر خیابان جنوبی» ساخته سیاوش اسعدی که کپی یک فیلم خارجی است، «ابرهای ارغوانی» فیلم متوسط سیامک شایقی که هانیه توسلی حتی به افتتاحیه‌اش نیز نرفت، «استرداد» ساخته گرانقیمت بنیاد سینمایی فارابی، «عملیات مهدکودک» اثر فرزاد اژدری نیز دیگر فیلم‌هایی است که این روزها بر پرده است و می‌توانید از میا‌نشان، آنچه دوست دارید ببینید.


سری به سالن‌های تئاتر بزنید

سالن حافظ تا ۲۷ دی ماه میزبان نمایش «خون و گل سرخ» است که از نمایش‌های پربازیگر روی صحنه به شمار می‌آید. خون و گل‌سرخ درباره سلاخی است که سال‌ها به وسیله پدرش محبوس بوده و تنها کارش سلاخی گاو و گوسفند بوده است. سلاخ جوان پس از مرگ پدر به اجتماع وارد می‌شود و با مفاهیمی انسانی چون عشق آشنا می‌شود و می‌تواند به دنیا با زاویه دیگری نگاه کند.

بهزاد فراهانی، فهیمه رحیم نیا، امیر مهدی کیا، حمید صفایی، شمسی صادقی، کامران تفتی، فریدون محرابی، خسرواحمدی، علی طاهری، نسرین صالحی، زندیش حمیدی، عبدالله احسانی، کامیار محبی، آویشن بیکائی، کتایون جهانگیری، ایوب محمودنیا، آهو کاظمی، سارا قاضی، حسن یارلو، کورش (محمدرضا محمدی)، بهزاد توکلی، نیلوفر مژدهی، محسن بالیسینی، کیارش اردشیرپور، لیلا سلیمی، فاطمه جلال، سهیلا علیپور، علی یارلو، عسل مردی و امیر محمد باد پروا در این نمایش که بر اساس متنی از بهزاد فراهانی و کارگردانی این پیشکسوت تئا‌تر، سینما و تلویزیون روی صحنه رفته، به اجرا خواهند پرداخت.

آوای علیرضا قربانی، سالار عقیلی و وحید تاج برمی‌خیزد

سالن بزرگ تالار مولوی میزبان نمایش خشت خام است. این نمایش که به کارگردانی و نویسندگی احسان فلاحت‌پیشه و با نقش آفرینی مجید آقاکریمی، سعید زارعی، آرینه سوکیاسیان، آرش (علی) فلاحت‌پیشه، امیر قنبری، مهسا کریمی، فریما کهنمویی و محمدصادق ملکی روی صحنه رفته تا سی‌ام دی ماه برقرار است.

تالار شمس همچنان میزبان نمایش هم طناب است. این نمایش شش بازیگر مرد و یک بازیگر زن دارد و روایتی مستند از سقوط کوهنوردان ایرانی است که سال ۲۰۱۱ در قله ماناسلو رخ داد. قله ماناسلو در سلسله جبال هیمالیا با ارتفاع ۸ هزار و ۱۶۳ متر، هشتمین قله مرتفع جهان است. عیسی میرشکاری در روز ۲۹ آوریل سال ۲۰۱۱ در راه صعود به این قله جان خود را از دست داد و در یازدهم می ‌سال ۲۰۱۲ نیز جعفر ناصری دیگر کوهنورد ایرانی بود که در قله ماناسلو جان سپرد. علی باقری، سعید چنگیزیان، شهاب زارع، کاظم سیاحی، نادر فلاح، شیوا فلاحی، نوید محمدزاده در این نمایش که مهین صدری نویسندگی و کارگردانی‌اش کرده، نقش آفرینی می‌کنند.

همچنین نمایش ۱۲۰ دقیقه‌ای «سقراط» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی و با نقش آفرینی فرهاد آئیش، لادن مستوفی، بهناز نازی، نقی سیف جمالی، کتانه افشاری‌نژاد، یعقوب صباحی، ایوب آقاخانی، سیاوش چراغی‌پور، بهاره نوحیان، بهمن عباسپور، رضا جهانی، بهنام شرفی، پرهام دلدار، مجید نوروزی، مهرداد خانی، یاسمن کاکایی، راشین دیدنده، روژین رحیمی، مجید قادری، بهمن ناصری، محمد‌نژاد، علی حبیب‌پور روی صحنه تالار وحدت برقرار است.

آوای علیرضا قربانی، سالار عقیلی و وحید تاج برمی‌خیزد

حمیدرضا نعیمی درباره این نماش گفته است: «در جریان نمایشنامه‌ ما به مباحث تاریخی ۲۴۰۰ سال پیش یعنی اواخر عمر سقراط اشاره‌های مفصلی داریم. از آنجا که این نمایش یک اثر شخصیت محور است، شخصیت سقراط را ‌دقیقا‌ بررسی کرده‌ایم. ما در این نمایش به تعریف افلاطون و کسنوفون (شاگرد سقراط) از سقراط و روایت زندگی اجتماعی، تاریخی و خانوادگی او پرداخته‌ایم که از این نظر نمایش برای تماشاگر بسیار جذاب خواهد بود‌».

دیگر عوامل این نمایش دیدنی بدین شرحند:


‌«طراح صحنه: رضا مهدی‌زاده، طراح لباس: ادناز زینلیان، دستیار طراح لباس: مقدی شامیریان، مژگان عیوضی، طراح نور: رضا حیدری، طراح، چهره‌پردازی: ماریا حاجی‌ها، طراح حرکت: محسن گودرزی، طراح پوستر و بروشور: منصوره قره داغی، مدیر تولید و دستیار اول کارگردان: علی زارعی، دستیار دوم کارگردان و برنامه ریز: پریسا گودرزی، مدیر صحنه: هلیا کریمی، منشی صحنه: محبوبه صادقی، مدیر اجرا: علیرضا طهماسبی، دستیاران صحنه: محمد‌نژاد، علی حبیب‌پور، مدیر تبلیغات: مهدی یوسفی کیا، مشاور رسانه‌ای: عباس غفاری، عکاسان: امیر خدامی، مهدی آشنادوست، مترجم فارسی به انگلیسی: مرتضی محمدی، روابط بین الملل: علیرضا صادقی خواه، آهنگساز: سیاوش لطفی، گروه کر: سحر لطفی، یکتا اعتمادی، مهرداد طلایی، حمید خنجری، علیرضا عبدالکریمی، هوتن حسینی، روشنک رسانی، محمد حقیقی، پگاه عینکچی، سارا مصطفوی نسب» توصیه می‌کنیم دیدن این نمایش را که تا ۲۷ دی ماه برقرار خواهد بود، از دست ندهید.

سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران، نمایش «دختر یانکی» به کارگردانی بهرام تشکر و بر اساس متنی از نیل سایمون را میزبانی می‌کند. این نمایش نود دقیقه‌ای که در آن بهرام و بهنام تشکر و یکتا ناصر نقش‌آفرینی می‌کنند، تا دوازدهم بهمن ماه برقرار خواهد بود.

کارگاه نمایش باران نیز نمایش‌نامه خوانی پنجشنبه‌خوانی (آقاخانی خوانی) را روی صحنه دارد. این نمایش‌نامه خوانی‌ها که تا سی‌ام بهمن ماه استمرار خواهد داشت، مطابق با برنامه ذیل خواهد بود. این کارگاه در خیابان استاد نجات الهی، ابتدای خیابان اراک، پلاک ۷۲، واحد ۷ واقع است.

آوای علیرضا قربانی، سالار عقیلی و وحید تاج برمی‌خیزد
تماشاخانه استاد جمشید مشایخی تا سی‌ام دی ماه میزبان نمایش «نمایش اسپانیایی» است. در این نمایش ۴۵ دقیقه‌ای که بورژین عبدالرزاقی بر اساس متنی از یاسمینا رضا کارگردانی‌اش کرده، آناهیتا محب علی، یلدا عباسی، روجا جعفری، احسان بیات فر، بورژین عبدالرزاقی نقش آفرینی می‌کنند. تماشاخانه مشایخی در خیابان ولی عصر، بالا‌تر از تقاطع میرداماد، خیابان قبادیان، پلاک ۵۳، سرای کاووسیه واقع است.


بیش از بیست گزینه برای یک آخر هفته


این هفته گالری‌های نیز ترافیک کاری سنگینی دارند. گالری دی، از 20 دی ماه میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های شهباز سلمانی خواهد بود. سلمانی آثار تازه‌اش را با عنوان «همه چیز سر جایش است» به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه تا 27 دی ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به گالری دی واقع در خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، خیابان عاطفی، پلاک 130 مراجعه کنند.

نمایشگاه تصویرسازی بهرام کریم‌زاده با عنوان «شلنگ‌تخته» عصر روز جمعه 20 دی‌ماه در گالری ایده افتتاح می‌شود. بهرام کریم‌زاده در این نمایشگاه مجموعه‌ای از تصویرسازی‌های خود را که از فیگورهای مختلف است  به نمایش خواهد گذاشت. این هنرمند با نگاه‌ی طنز و البته مفهومی مجموعه تصویرسازی‌های «شلنگ‌تخته»را ادر نمایشگاهی با همین عنوان در معرض دید علاقمندان قرار خواهد داد. نمایشگاه تصویرسازی «شلنگ‌تخته» ساعت 16 روز جمعه 20 دی‌ماه در گالری ایده افتتاح می‌شود و تا 28 دی‌ماه ادامه دارد. گالری ایده در میدان هفت تیر، خیابان کریم خان، خیابان خردمند شمالی، خیابان هیجدهم پلاک 26 واقع شده است.

گالری گلستان از روز جمعه 20 دی‌ماه با نمایشگاهی از نقاشی‌های فربد مرشد زاده تازه می‌شود. این نمایشگاه تا 25 دی‌ماه ادامه خواهد داشت. گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، شماره 34 از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری شکوه نیز از 20 دی ماه میزبان پیشگامان هنر ایران به نمایشگاه بهنوش فروتن می شود. در این نمایشگاه که سیرى تاریخى بخشى از موج نوین نقاشى ایران به تماشا درمى آید حدود ٣٠ تابلوى نقاشى از بزرگان هنر تجسمی ایران که بیشتر آنها در قید حیات نیستند به تماشا گذاشته مى شود که در میان شان سه نقاشى از کمال الملک خودنمایى مى کند. پیشگامان هنر نوین ایران به مدت دو هفته در گالرى شکوه واقع در فرمانیه ، بلوار اندرزگو ، خیابن سلیمى شمالى، کوچه امیر نورى ،پلاک ١٩ دایر است.

رضا یاراحمدی روز جمعه ۲۰ دی ماه مجسمه‌های خود را به گالری هما می برد. «گربه به مثابه یک روش» عنوان نمایشگاه آثار تازه رضا یاراحمدی است. این نمایشگاه تا 1 بهمن ادامه خواهد داشت. گالری هما درخیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی شماره 8 واحد 1 واقع شده است.

نمایشگاه تازه ترین آثار «مصطفی دره باغی» از روز جمعه ۲۰ دی ماه در گالری اعتماد برپا می شود. گالری اعتماد درنیاوران میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان، شماره 4 واقع شده است.

گالری راه ابریشم از 20 دی ماه مجموعه عکس های گلناز طاهری را با عنوان «هر چیزی را که دوست دارد» به نمایش می گذارد. این نمایشگاه تا 30 دی ماه پذیرای علاقه مندان است. گالری راه ابریشم در خیابان شهید لواسانی، بین کامرانیه و دراشیب شماره 103 واقع شده است

نمایشگاه چاپ‌های دستی نسترن شهبازی الموتی در گالری طراحان آزاد برپاست که تا 29 دی ماه میزبان علاقه‌مندان است. این آثار با عنوان «چیزها از هم می پاشند» به نمایش درمی‌آید. گالری طراحان آزاد در یوسف آباد میدان سلماس واقع شده است.

«تو را نمی‌بخشند» عنوان نمایشگاهی از اثار نقاشی ریحانه حسینی است که روز جمعه ۲۰ دی ماه در گالری الهه برپا خواهد شد. این نمایشگاه تا 30 دی ماه در گالری الهه واقع در بلوار آفریقا، انتهای گلفام، بن بست امینی، شماره 3 ادامه دارد.

گالری ساربان از 20 دی ماه میزبان دومین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌خط‌های امیرشاهرخ فریوسفی خواهد بود. در این نمایشگاه فریوسقی 22 تابلوی نقاشی‌خط با تکنیک آکریلیک و میکس‌مدیا را در ابعاد مختلف به نمایش می‌گذارد. در این آثار نوعی بازی با حروف و کلمات وجود دارد که کار نویی در نقاشی‌خط محسوب می‌شود. علاقه‌مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه و جمعه ها بجز سه شنبه ها و تعطیلات رسمی از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهناز)،کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.

گالری والی نیز از روز جمعه 20 دی ماه میزبان نمایشگاه عکس های اسفندیار پورمقدم با عنوان «اتاق یک نفره» خواهد بود. این نمایشگاه تا 1 بهمن ماه ادامه خواهد داشت. گالری والی در میدان ونک، خیابان خدامی شماره72 واقع شده است.

گالری آن میزبان روز جمعه ۲۰ دی ماه پذیرای دو نمایشگاه خواهد بود. نمایشگاه نقاشی‌های حسین زینال پور با عنوان «گنج/ جنگ» و نمایشگاه نقاشی‌های «شهرزاد منعم» که هر دو نمایشگاه تا 2 بهمن ادامه خواهد داشت. گالری آن در میدان ونک، خیابان سئول، بالاتر از میدان شیخ بهایی، شماره 2 واقع شده است.

گالری شیرین از 20 دی ماه میزبان نمایشگاه گروهی اتومبیل به نمایشگاه گردانی حسین سلطانی خواهد بود. در این نمایشگاه آثاری از مجتبی تاجیک، حامد جابرها، عادل حسینی نیک، ساناز خیرخواه، مهدی سحابی، حسین سلطانی ، پیمان شفیعی زاده، مهدی شیراحمدی، ایمان صفایی، رامین عباس زاده، محمد محبی، سینا ممتحنی، بهروز مهری، مهرداد نراقی، پیمان هوشمند زاده و عادل یونسی در معرض دید قرار خواهد گرفت. این نمایشگاه تا 1 بهمن ادامه خواهد داشت. گالری شیرین در ولنجک، خیابان هیجدهم ،‌پلاک 9 واقع شده است.

نمایشگاه نقاشی «خود-فرم» روز جمعه ۲۰ دی ماه درگالری فرامرزی افتتاح می شود. پویا چپردار در این نمایشگاه به ارائه 14 تابلوی نقاشی خود پرداخته است. آثار این نمایشگاه با تکنیک اکرلیک و درونمایه آبستره فیگوراتیو ارائه شده اند. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه که تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد می توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱  به گالری فرامرزی، واقع در خیابان ونک،خیابان ارم،پلاک 6 مراجعه کنند.

گالری آتبین؛ از 20 دی ماه میزبان نمایشگاه نقاشی سعید حاتمی می شود. این نمایشگاه تا 1 بهمن ادامه خواهد داشت. گالری آتبین در خیابان ولی عصر، جنوب چهارراه پارک وی، انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاد، شماره 42 واقع شده است.

فرهنگسرای نیاوران؛ از 20 دی ماه میزبان نمایشگاه طراحی، ویدئو و تعدادی حجم‌های تازه «محمود بخشی» با عنوان «ابرسخن» می‌شود. بخشی در این نمایشگاه ۱۰۰ اثر طراحی روی کاغذ را در سایزهای مختلف با مضمون پرتره و فیگور جمعیت، گل و زیبایی‌های طبیعت به تماشا می‌گذارد.

گالری لاله نیز از 20 دی ماه میزبان نمایشگاه گروهی عکس با عنوان انجماد می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از علی باقری، مهران سبز قبایی، علی سراج همدانی، عاطفه سمایی، حسین قندهاری، محسن محمودزاده،ملک میراب زاده. حسن نساری به نمایش گذاشته می شود. این نمایشگاه تا 1 بهمن ادامه خواهد داشت. گالری لاله در ضلع شمالی پارک لاله جنب هتل لاله واقع شده است.

عکسخانه شهر نیز ار روز پنج شنبه 19 دی ماه میزبان نمایشگاه عکس های کامران عدل خواهد شد. این نمایشگاه به مناسبت سالگرد 60سالگی عکاسی کامران عدل و 172 سالگی ورود دوربین عکاسی برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه 17 عکس کامران عدل با موضوع سرعت در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت. عکسخانه شهر در میدان هفت تیر،خ بهار شیراز ،میدان بهار شیراز واقع شده است.

موزه گالری سبز از20 دی ماه میزبان نمایشگاه 4 دهه آثار ابراهیم حقیقی می شود. همچنین همزمان با مراسم افتتاحیه این نمایشگاه کتاب گزیده آثار ابراهیم حقیقی که از سال 48 تاکنون خلق شده اند و توسط نشر نظر منتشر شده است، رونمایی می شود. مراسم افتتاحیه و رونمایی کتاب ابراهیم حقیقی از ساعت 16 تا 20 روز جمعه، 20 دی در موزه گالری سبز واقع در قیطریه، بلوار قیطریه، روبروی درب شرقی پارک قیطریه، کوچه شیروانی، شماره دو برگزار می‌شود. ین نمایشگاه تا پایان دی ماه دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت 11 الی 20 به این گالری مراجعه کنند.

«هنر برای صلح» عنوان نمایشگاهی است که با نمایشگاه‌گردانى سولماز شبانى و مشارکت ١١٠ هنرمند از ٢٠ دی تا دهم بهمن ماه به صورت متوالی در گالری زمستان خانه هنرمندان و گالری محسن برگزار مى‌شود.

از روز ٢٣ دى در گالرى زمستان خانه هنرمندان پوسترهایی برای صلح با آثاری از قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، امرالله فرهادی، پریسا تشکری....به نمایش در مى‌آید.

از ٢٠ دى ماه آثار نقاشی، مجسمه و عکس هنر براى صلح  به مدت 5 روز در گالرى محسن بر پا مى‌شود که در بخش نقاشى آثاری از وحید چمانى، داریوش قره‌زاد ،نصرت‌الله مسلمیان، علیرضا جدی، شهریار احمدی، محمد طباطبایی، میترا کاویان... در مجسمه آثار مسعود اخوان جم، لیلا ویسمه، مجتبی رمزی، سارا ابری، رامین اعتمادی بزرگ، سهند حسامیان...و در بخش عکس آثاری از آزاده اخلاقی، مهران مهاجر، شهریار توکلی، مهدی مقیم نژاد ...به نمایش در مى‌آید. گالری محسن در خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، سمت راست، خ فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی،پلاک42 زیرزمین واقع شده است.

گالری خیال شرقی موسسه صبا نیز از  روز گذشته 17 دی ماه میزبان نمایشگاه نقاشی‌های جعفر پتگر شده است. همزمان با افتتاح این نمایشگاه از کتاب آثار این هنرمند نیز رونمایی شد. در این نمایشگاه حدود صد تابلو  از دوره‌های مختلف کاری این هنرمند فقید به نمایش درآمده است. این نمایشگاه تا 3 بهمن ماه ادامه خواهد داشت. نگارخانه خیال شرقی موسسه صبا واقع در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125 با حضور علاقه‌مندان افتتاح می‌شود.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۲
خيلي روحم را صيقل داد. ممنونم
فوق العاده بود...قربون دست و پنجه ها استاد....
میگوید. من لطفی نیستم که یهو بشم
منقلب
چقدر زیباست این نوع موسیقی ها که روح و روان انسانی را جلا می دهد.
دست استاد درد نکند و خداوند عمرش را مستدام بدارد .
تار ایشان چیز دیگریست. بهتر است ایشان کمانجه نزنند و آواز هم اصلا نخوانند.
واقعا عالی بود دستتون درد نکنه
باید قدر استاد تمام عیار موسیقی استاد لطیفی رو بهتر دونست
آخه چرا باید ما از اینا تو تلویزیون خودمون محروم باشیم؟ چرا باید بخاطر سطحی نگری عده‌ای، ما محروم شیم اخه خدا!
ازتنوع موضوعات واطلاع رسانی تقریبا مطللوب شما متشکرم
تابناك عزيز ،خدا به شما وخانواده هاي محترمتون سلامتي بده انشاالله.
لطفی بزرگ ......
سلام
خیلی قشنگه ولی حیف سرورتون خیلی ضعیفه
دانلودش نصفه قطع میشه
استاد تولدت مبارک
رضا از گرگان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی