بازدید 136033
در حاشیه گفته‌های تکان‌دهنده بهرام رادان

سنتوری بی‌سانسور چه بلایی بر سر خانواده‌های ایرانی آورد؟!+ویدئو

مسئولانی که آن موقع پشت میز بودند، جلوی نسخه‌ای را گرفتند که وزارت ارشاد، هفده دقیقه آن را کم کرده بودند، در حالی که... غم فیلم «سنتوری» باعث مرگ فرامرز فرازمند (تهیه‌کننده این فیلم) شد... مصداق بی‌ضابطه بودن حرکت مدیران وقت وزارت فرهنگ و ارشاد در آن دوره، صدور حکم محکومیت برای وزارت ارشاد و پرداخت غرامت ۲.‌۵ میلیاردی بابت توقیف این اثر بود...
کد خبر: ۳۸۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹ 01 March 2014
گفته‌های شب گذشته بهرام رادان درباره آنچه درباره ممیزی فیلم «سنتوری» رخ داد، هر ناظر منصفی را بیش از پیش متقاعد ساخت که این حوزه به شدت سلیقه‌ای شده و نبود قانون‌ نسبی به عنوان تراز ممیزی، باعث شده تا شرایطی عجیب در حوزه ممیزی شکل بگیرد که سانسور بی قاعده را بیش از پیش نمایان ‌سازد.

به گزارش «تابناک»، شب گذشته، ‌بهرام رادا‌ن، جزو میهمانان برنامه هفت بود. این بازیگر سینمای ایران در میانه گفته‌هایش به مطالب جالبی درباره ممیزی اشاره کرد که عمق فاجعه را در ماجرای ممیزی به خوبی نشان می‌دهد. رادان درباره‌ انتخابش به عنوان بازیگر نقش «علی سنتوری» گفته بود: فیلم «سنتوری» هفدهمین فیلم من بود و شاخصه آن این بود که در روزنامه‌ها می‌خواندم که آقای مهرجویی دنبال یک بازیگر برای این نقش است و خیلی عجیب بود که همه دوستانم می‌رفتند، تست می‌دادند.

این بازیگر سینما با حضور در برنامه هفت درباره فیلم «سنتوری» که هیچ گاه اکران عمومی نشد، گفت: ۴۸ ساعت پیش از اکران فیلم، جلوی آن گرفته شد و احساس شخصی‌ام این است که آقای مهرجویی پس از «سنتوری» مدت‌ها حال خوبی نداشت. مسئولانی که آن موقع پشت میز بودند، جلو‌ نسخه‌ای را گرفتند که وزارت ارشاد هفده دقیقه آن را کم کرده بودند، در حالی که نسخه بدون سانسور «سنتوری» در خانه‌ها دیده شد و هیچ اتفاقی هم نیفتاد. غم فیلم «سنتوری» باعث مرگ فرامرز فرازمند (تهیه‌کننده این فیلم) شد، در حالی که نسخه بدون سانسور «سنتوری» را مردم در خانه‌های خود دیدند و هیچ اتفاقی هم نیفتاد.

هرچند سلیقه‌ای بودن مطلق ممیزی بر هیچ کس پوشیده نیست و در نمایش‌های آخر هفته فیلم‌های توقیفی در دولت پیشین، بسیاری از منتقدان و اهالی رسانه، از توفیق برخی آثار تعجب می‌کنند؛ اما واقعیت آن است که عمق فاجعه تا شب گذشته مشخص نبود و دیشب برای همه آنهایی که «سنتوری» را دیده‌اند، مشخص شد چگونه می‌توان در قالب ممیزی یک فیلم را مثله کرد و کارگردان و سرمایه‌گذار فیلم نیز برای از دست نرفتن کامل اثرشان زیر بار چنین ممیزی بی‌ضابطه‌ای می‌روند.

علی سنتوری بی‌سانسور چه بلایی بر سر خانواده‌های ایرانی آورد؟! + فیلم

مصداق بی‌ضابطه بودن حرکت مدیران وقت وزارت فرهنگ و ارشاد در آن دوره که برخی‌ از آنان در این دوره نیز مسئولیت دارند، صدور حکم محکومیت برای وزارت فرهنگ و ارشاد و پرداخت غرامت ۲.‌۵ میلیارد تومانی بابت توقیف این اثر بود؛ کاری که تنها توسط عوامل این فیلم در قالب دادخواست قضایی پیگیری شد و احتمالاً اگر توسط فیلمسازان دیگری که فیلم‌هایشان توقیف شده، صورت پذیرد، نتیجه مشابهی خواهد داشت، ولی به هر حال بیشتر سینماگران از ترس غضبی که ممکن است با چنین کاری نصیبشان شود و ادامه مسیر فیلم‌سازی‌شان را به کل به خطر بیندازد، پیگیر‌ چنین روندی نمی‌شوند.

واقعیت این است که برخی فیلم‌های توقیفی که از سوی اهالی رسانه در اکران‌های خصوصی وزارت فرهنگ و ارشاد ‌ارزیابی‌ شده‌اند، حتی پیام‌های دینی قوی داشته‌اند و بدون یک ثانیه ممیزی، امکان اکرانشان فراهم بوده؛ اما شاید مشکل با شخص کارگردان اثر، باعث شده تا این فیلم و چند فیلم دیگر از آن کارگردان در یک دوره زمانی با طرح ایرادات بنی اسرائیلی توقیف شود و متأسفانه بخش اعظم فیلم‌های توقیفی، آثاری هستند که در گیشه فروش چشمگیری خواهند داشت.

هرچند برخی از فیلمساران نظیر تقوایی و بیضایی با اصل ممیزی مشکل دارند، آنچه بیش از فرآیند ممیزی فیلم مورد نقد بوده، کیفیت ممیزی است. در واقع نوع محتوای محذوف حتی بیش از شیوه ممیزی ‌نقد شده و از این حیث انتظار می‌رود این ممیزی‌ها به طور مشخص و به نام یک قانون مصوب ‌و اساساً ممیزی از حالت سلیقه‌ای به شکل مدون و قانونی درآید که با تغییر ممیز‌ها، کیفیت ممیزی‌ها و مورد ممیزی تغییر نکند و یا یک ناظر منصف پس از دیدن یک اثر سینمایی، بتواند منطقی برای توقیف یا ممیزی یک فیلم نزد خود بیابد!

حتی می‌توان پس از تدوین چنین قانونی، نظارت بر آثار سینمایی و ممیزی را به صنوف واگذار کرد و همان گونه که صنوف دیگر نظیر خیاطان، نجاران، نانوایان و... بر کیفیت و کمیت و تخلفات اعضایشان نظارت و با متخلفان برخورد می‌کنند، ممیزی فیلم‌ها را نیز به شورایی متشکل از نمایندگان کارگردان‌ها، تهیه‌کننده‌ها، فیلمبرداران، بازیگران و... واگذار کرد که با قانون ممیزی تطبق داده شود و از این پس ممیزی جنبه دولتی نداشته باشد تا‌ اگر اثری نیز واحد اشکالی بود، متوجه دولت نباشد و اصناف سینمایی راساً پاسخگو باشند. بی‌تردید این شیوه عمل بازخورد بسیار بهتر و دقیق‌تری خواهد داشت که به انصاف نیز نزدیک‌تر است.

هم‌اکنون فیلم کامل گفت‌و‌گوی رادان را در «تابناک» تماشا کنید.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۹
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۶۷
آخی یاد اهنگ سنگ صیور افتادم
پاسخ ها
زارعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
چی شده انقد زود به یادش افتادین ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
باید به وزیر محترم ارشاد گفت که شما چرا اجازه میدید تو وزارتخانه شما چنین افرادی هنوز باشند و حکمرانی کنند؟
مسلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
با سلام من این فیلم را وقتی در اتوبوس بین شهری بودم به نمایش گذاشته بودند که توفیق اجباری نصیبم شد که فیلم را ببینم . حالم بد شد !
این فیلم معتاد بودن و شلختگی و ... را تطهیر می کند .
آ یا معتاد و هشیشی و... کم در جامعه ما وجود دارد که باز هم آن تبلیغ می کنیم؟
امير
| Germany |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
مسلم جان نيمه پر ليوان رو ببين. در ضمن هشيش نه حشيش درسته
مهرداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
آهنگ سنگ صبور.....من دلم گرفت.
نادر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
اقای مسلم مسافر اتوبوس بین شهری . این حقیقت داره شما با دیدن یک فیلم از یک معتاد تحت تاثیر قرار گرفته و معتاد میشوید . حتما به پزشک مرجعه کن و خودت را درمان کن واقعیت کسی رو اینگونه خراب نمیکنه . ممکنه از اصل کسی مشکل داشته باشه .
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
مسلم این تفکر شماست اما دیگران چنین برداشتی ندارند
وقتي كه وزير فرهنگ ميگه 70 درصد مردم ماهواره ميبينن ديگه اين همه خط كشي سياه وسفيد براي چيه؟
توي اين دوره ديگه مردم سليقه ها را انتخاب ميكنن نه اينكه واسشون انتخاب بشه. اينترنت موبايل ماهواره و... شايد تكنولوژي جديدتر اجازه اين نوع نگاه را نميده . اين تفكر مال سه دهه پيش بود منقضي شد رفت پي كارش.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
آره خوب خود این افراد هم می دونند اما خوب اگر این طرح جمع بشه یه عده چطوری نون بخورند؟!!
آقای رادان دقیقا درست گفتند . مرحوم فرامرز فرازمند که بسیار آبرومند و پاک زندگی میکرد به خاطر فشار مالی سنگین ناشی از جلو گیری از اکران این فیلم آموزنده و مفید در اثر سکته مغزی به رحمت خداوند پیوست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
خدایش بیامرزد
این فیلم هیچ چیز جز آموزنده بودن برای جامعه نداشت. واقعا چرا جلوی اکران اونو گرفتند ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
همچین از این فیلم تعریف میکنین انگار "فورد کاپولا" نسخه چهارم پدرخوانده رو ساخته ! حیف اون نیم ساعتی که برای این فیلم هدر دادم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
ناشناس 19:24، مطمئنم كه حتي موضوع فيلم پدرخوانده رو هم متوجه نشدي!
همراه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
این فیلم هنرمندانه و زیبا بود و در واقع تلنگری بود به کسانی که شرایط کارهای هنری را چنین سخت و عذاب آور کرده اند.به طوری که همین شرایط باعث از دست رفتن همه چیز یک هنرمند شد.اما لفظ اموزنده بودن فیلم برای من مفهوم نیست.دقیقا چه چیزی شما آموختید؟
ناشناس
| Kazakhstan |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
داداشش شاید برای شما اموزنده نبود
یکی از ایرادهای اون موقع وزارت ارشاد به فیلم این بود که اسم فیلم که "علی سنتوری" بود به "سنتوری" تغییر پیدا کنه
چون اسم علی نباید به همراه سنتور بیاد!!!
وقتی طرز فکر اقایان اینه چه انتظاری ازشون دارید..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
واقعا گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
نه جونم یه چرخ بزن تو اینترنت تا بدونی منظور دقیق علی سنتوری چیه.البته اثر به جایی بود و حساسیت ها بی خود بود
مگر سینما و محصولاتش برآیند یا آیینه ای از فرهنگ یک جامعه نیست؟ پس چگونه است که وزارتخانه ای که مثلا نام فرهنگ هم دارد از نمایش این بخش از فرهنگ یک جامعه به مردم همان جامعه جلوگیری میکند..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
میشه بگی کدوم بر ایند!!!!!!!!!
فیلم بسیار فوق العاده وتاثیرگذاری بود اوج هنر رادان و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
اوج هنر مهرجویی بود و البته از بازی فوق العاده رادان و ........ و موسیقی تاثیر گذار فیلم هم نباید غفلت کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
فيلم خوبي بود. بسيارفوق العاده نبود انصافاً. ياد مرحوم فرازمند هم گرامي
ناشناس
| Kazakhstan |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
بی پولی رو هم خیلی باحال بازی کرده بود
چه بر سر بیضایی آوردند و فراریش دادند...
من این فیلم را بنا به مسایل شرعی مربوط به کپی برداری و... با وجودی که در دسترس بود نگاه نکردم ولی طبق تعریف هایی که دوستانم کردند طاهرا نه فقط ایراد محتوایی نداشت که حتی برخی فیلم ها مثل اخراجی های 3 از نظر نوع آهنگ و برخی مسایل بسیار مساله دارتر بودند. خوب اینطوری برخی افراد خاص فرصت ساخت برخی فیلم ها را مییابند. چرا که ممیزی ها کاملا سلیقه ایست و مبنا قانونی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
ممیزی ایجاد میکنند که کارگردانان و تهیه کنندگان خاص فیلم هاشون بیشتر فروش بره و اون بیچاره ها که با این ها نیستند نابود بشن
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
خودتی!!!ندیدم !!!مسائل شرعی!!!؟
یوسفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
خودتی یعنی چی ؟! مؤدب باش آقا ! این بنده خدا دلیلی نداره بخواد دروغ بگه لابد ندیده !نمیخوان بهش نشان افتخار بدن که !
در زير لينک های مرتبط با این بحث لینکی با نام "حباب سنتوری ترکيد" وجود دارد.
کاشکی تابناک و نویسنده اوون مقاله، یک بار دیگر و با گذشت زمان یک بررسی مجدد بر روی مقاله خود داشته باشند و تاثیر سیاست ها را در موضع گیری خود مشخص کنند
در صورت امکان سازمان یا اداره ای را در کشور پهناور ایران نام ببردید که در ان قوانین بصورت کامل اجرا میگردد و در انها هیچگونه برخورد شخصی و سلیقه ای وجود ندارد؟ به شما توصیه میکنم که دنبال پاسخ نباشید چون در سایت شما هم با ابراز نظرها بصورت سلیقه ای برخورد میشود و بعضی نظرهای دوستان هیچگونه محتوی و کاربردی ندارد
مسئولان باید کاری کنند که مردم را از سریالهای فاسد ماهواره دور کنند نه اینکه برای سرگرمی به سراغ این فیلمهای مسخره بروند. برخی فقط دوست دارند با فیلم یا سریال جذاب سرگرم شوند به اثرات منفی فرهنگی آن دقت نمی کنند.
لطفا جذابیت سینما و صدا و سیما را بالا ببرید. البته برخی سریالهای داخلی خیلی قوی و جذاب است و برخی مسخره و تکراری.......
پاسخ ها
يه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
ارائه طريق بفرماييد تا انجام بدن.ميدوني بودجه اي كه صدا و سيما از دولت مطالبه كرده چقدره.باهاش ميشه كل تاريخ ايران را از زمان ورود آراياييها تا 100 آينده را به تصوير كشوند.
متأسفانه زحمات و سرمایه مادی یک هنرمند صرفا بدلیل ... و لجبازی عده ای که خودشان را فصل الخطاب تمیز خیر از شر میدانند، به هدر میرود.
خدا را صد هزار مرتبه شکر که چنین قدرتی به من داده نشده است. فکر نمیکنم بتوانم از پس مسئولیتش بر بیایم. خدا به داد این آقایان «ممیز» برسد...
پاسخ ها
نجاتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
چگونه شکر این نعمت گزارم... که زور مردم ازاری ندارم
یکی از بهترین فیلمهای ایرانی که دیدم .تو تاریخ سینمای ایران به نظرم جز ۱۰۰فیلم برتره
به دنبال صلیغه ای عمل کردن در سینما میگردن چرا راه دور میرین بارز ترین و عجیب ترین موردش فیلم به رنگ ارغوان ابراهیم حاتمی کیاست که چندین سال جلوی اکران این فیلم و گرفتن بعدش اکران شد که هیچ تلویزون هم اون رو پخش کرد!!!!!!!! همین کارو با باقی فیلم ها هم کردن مثل مارمولک و ........ که هیچ اتفاقی هم به قول بهرام رادن رخ نداد.... فیلم اصغر فرهادی در فرانسه ساخته شد به راحتی در ایران اکران شد ولی چهارشنبه سوری و دباره الی و جدایی نادر و سیمین با هزار مشکل جواز اکران گرفت تازه در باره جدایی که اصلا مجز فیلم نامه هم به مشکل خورد و سایر قضایا....... کارگردان های ما باید ممیز سر خود باشن ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
سليقه اي نه صليقه اي. با احترام.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
سلیقه برادر "ارس"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
خدای من صلیغه !!!!!! غلط املایی انقدر فاحش!!!!
به لقمان گفتند ادب از که آموختی گفت از بی ادبان
به نظر بنده اگر خداوند تبارک و تعالی مانند ما انسانها فکر می کرد پس باید هیچ انسانی رو خلق نمی کرد یا اگر می کرد همه رو خوب می آفرید
ممیزی کاری بسیار ... هست که در کشور ما رخ می دهد به نظر بنده باید فیلمها بدون ممیزی اکران شود زیرا اگر چنین نشود به شعور مردم خودمان هم توهین کرده ایم یعنی اگر شما این فیلم را ببینید گمراه می شود
سالها قبل مدت کوتاهی ازانقلاب گذشته بود نه فاکس ونهCDنه دیجیتال بود نه ماهواره بود نه تلویزیون برنامه داشت البته تلویزیون شاید ده بار روزهای جمعه فیلم ژاپنی ریش قرمزی راپخش کرد خلاصه مردم بینوا بادور هم جمع شدن وباکرایه کردن قاچاقی ویدئو فیلمهای ایرانی مثل گوزنها وسلطان قلبهاو......نیگامیکردن وچقد آدمهای بیگناه صرفا بخاطر داشتن یاکرایه کردن ویدئو یافیلم گنج قارون و....... وجریمه نقدی شدن خلاصه چند سالی گذشت وجمال ویدئودرویترین مغازه هاروشن شدوکارخانه صاایران ویدئو تولید کرد وکلوپ هادائر شد والی آخرچرا ؟الانه دیگه کسی سراغ ویدئو نمیره چونزی هست وفلش چند گیگ واینترنت وفیلتر شکن و کنترل ناممکن حالا فکرمیکنید بااین پیشرفت لحظه ای وثانیه ای تاکی میتوان اینترنت رامحدود وفیلتر کردتمام این اتفاقها دراین ده دوازده سال اخیر افتاده ده سال دیگه چی خواهد شد ؟آیافیلتر کارساز خواهد بود یااین جنگ ادامه خواهدداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
با جوجه موافقم
"در حالی که نسخه بدون سانسور «سنتوری» را مردم در خانه‌های خود دیدند و هیچ اتفاقی هم نیفتاد"
معلومه این ادم از فرهنگ و تاثیر دراز مدت هیچی سرش نمیشه! مگه قرار بود چه اتفاقی بیفته که نیفتاده و ایشون طلبکار شده؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
حالت خوبه؟!
شکیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
درباره هنرمند مملکت درست صحبت کن .
هرچی باشه سطح درک و شعور و فرهنگش خیلی از اشخاصی مثل شما بالاتره.
من یکی از دوستان مرحوم آقای فرامرز فرازمند هستم و پیش از فوت ایشان از نزدیک شاهد غم و اندوه بی پایان ایشان و رنجی که بابت ورشکستگی و بدهی این فیلم بوجود آمده بود, بودم و یقین دارم که دلیل عمده فوت ایشان هم فقط همین فشارهای روحی و مالی بود. فیلم علی سنتوری را نیز در منزل ایشان دیدم و هنگام دیدن فیلم متوجه شدم که ایشان گریه میکنند و از ایشان سئوال کردم که چرا شما که بارها این فیلم را دیده اید و خود تهیه کننده آن هستید هنوزاینچنین تحت تاثیر قرار میگیرد؟ ایشان در پاسخ گفت این فیلم درد جامعه و بچه های ما را با بهترین کارگردانی و بهترین هنرنمایی نشان میدهد ونمیتوان برای این درد نگریست. حالا به جای استقبال و پشتیبانی از این فیلم, آنرا ممنوع کردند و منرا بیچاره! آقای فرامرز فرازمند انسان بسیار شریف و پاک و پر دانشی بودند و افسوس که دیگر در حیات نیستند. روحشان شد و یادشان همیشه زنده.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
دلم خیلی سوخت
هنر و هنرمند در کشور ما تنهاست
تو این فیلم فقط آهنگ های محسن چاوشی قشنگ بود بقیش رو باید ریخت دور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
من با نظر شما مخالفم. با احترام- علي ارشي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
اتفاقا بدترین قسمتش این بود که صدای چاووشی اصلا به تیپ و چهره بهرام رادان هم خوانی نداشت
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
هم محسن عالی خوند و هم از نظر هنری و کارگردانی و بازی فوق العاده ی بازیگراش شاهکار بود.
تابناک عزیز میدونم مثل همیشه نظرات منو منعکس نمیکنی ولی باز نظرمو مینویسم البته در یک کامنت دیگر !!!
فیلمش مالی نبود. فقط چون مجوز پخش نگرفت معروف شد
اگ اهنگهای چاوشی نبود علی سنتوری انقد بزرگ نمیشد و همچنین بازی فوق العاده تاثیر گذار رادان عزیز و کارگردان بزرگی چون مهرجویی عزیز.با سپاس فراوان دوست دار محسن چاوشی عزیز
این فیلم دردجامعه بود.ضعف مدیریت جامعه را نشان داد.اعتیاد همیشه در کمین همه است.
حضرات فیلمساز ما اندکی استعداد هم از خودشان ندارند؟
فیلم اقتباس مو به مو و مبتذلی از عقاید یک دلقک بود،مسئله ی جامعه ی ما کجاست پس؟همان بهتر که اکران نشد
البته که تاثیر موارد منفی اینگونه فیلم ها در تداوم امثالشان صعودی و ملموس تر است.هر حرکت فرهنگی به نیت و تعامل ان با مذهب و فرهنگ جامعه هدف سنجیده میشود
سهم خودت را گفتی؟یاته جای دیگران بهترفکرمیکنی،بهترتصمیم میگیری، وصدالبته بهترعملمکنید؟!!!!!!!!!!!!
کاش آقای بیضایی به وطن برگرده......
باید قبول کنیم تنها چیزی که این فیلم را تو اذهان جا داد صدای دلنشین محسن چاوشی و آهنگ زیباتر اردوان کامکار بود.
به نظر من صدای دکتر اصفهانی قشنگه
باورم نمیشه!!!!! یک انسان بخاطر این فیلم جان خودش رو از دست داده و اونوقت هیچ کس پاسخگو نبوده>>> یک آدم به خاک سیاه نشسته بوده و کسی نتونست حقش رو استیفا کنه؟؟
این چه جامعه ای هست که ماداریم؟؟
متاسفم
من فیلم رو دیدم جز موسیقی چیز به درد بخوری نداشت داستان معمولی که بارها شنیدیم فقط افتضاح روایت شده بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی