بازدید 12932

بهانه‌هاي واهي و قاچاق گسترده سنتوري

اگر فيلم در زمان معمول خودش اکران عمومي شود، اين مشکلات پيش نخواهد آمد. فيلم سنتوري غير از تهيه کننده در دست افراد ديگري هم بوده که طي رفت و آمدها به سرقت رفته و توزيع شده است. زماني به بهانه نداشتن مجوز براي صداي محسن چاووشي فيلم را اکران نکردند. دست اندر کاران فيلم نيز صداي اين خواننده را برداشتند و ...
کد خبر: ۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۹ 17 February 2008

فيلم سنتوري به کارگرداني داريوش مهرجويي و بازي بهرام رادان، توانست در بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر، نامزد جوايز بسياري باشد. اين فيلم به باور بسياري از منتقدان و سينماگران، بهترين فيلم داريوش مهرجويي است. اما با همه اين تعاريف، سنتوري هنوز نتوانسته اجازه اکران عمومي را بگيرد. اين در حالي است که سي‌دي‌هاي قاچاق فيلم با کمترين قيمت در سطح شهر به فروش مي‌رسد؛ بنابراين، اين را مي‌توان يک ورشکستگي بزرگ براي تهيه کننده فيلم به شمار آورد.

در همين باره، مرتضي شايسته، رئيس اتحاديه تهيه کنندگان فيلم، در گفت‌وگو با فردا گفت: بهترين زمان براي اکران هر فيلم، همان زمان مشخص خودش است. اگر فيلم در زمان معمول خودش اکران عمومي شود، اين مشکلات پيش نخواهد آمد. فيلم سنتوري غير از تهيه‌کننده در دست افراد ديگري هم بوده که در رفت‌وآمدها به سرقت رفته و پخش شده است.

وي در ادامه افزود: اگر اجازه اکران فيلم را الان هم بدهند، جلوي ضرر بيشتر گرفته مي‌شود.
رئيس اتحاديه تهيه‌کنندگان در پاسخ به چگونگي جبران ضرر تهيه کننده فيلم گفت: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درخواست کرده‌ايم که خسارات وارده به تهيه کننده فيلم محاسبه و پرداخت شود.

وزارت ارشاد بايد پيش‌بيني لازم را در اين جور موارد داشته باشد و بودجه‌اي براي آن در نظر بگيرد که از اين بودجه خسارت وارده به تهيه کننده، جبران و پرداخت شود.

شايسته در ادامه گفت: بهتر است به جاي اين صحبت‌ها، پرسيده شود که چرا اين فيلم تا امروز اکران نشده که حالا مجبور باشيم ضرر يک تهيه کننده را جبران كنيم؟

وي با بيان اينکه دليل اکران نشدن فيلم را بايد از مسئولان سينما جويا شد، گفت: يکي از دلايل اکران نکردن فيلم، مناسب ندانستن زمان بود و تصميم بر اين شد که اکران فيلم به زمان مناسب ارجاع شود. زماني هم به بهانه نداشتن مجوز براي صداي محسن چاووشي فيلم را اکران نکردند. دست‌اندرکاران فيلم نيز صداي اين خواننده را برداشتند و هم‌اكنون صداي خود رادان در فيلم است. اين در حالي است كه تا امروز، همه بهانه‌ها براي جلوگيري از اکران عمومي فيلم، بهانه‌اي واهي نبوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
جای بسی تاسف که داریوش مهرجویی نتواند اکران فیلم خود را بگیرد.مردم باید همتی بکنند و ندیدن این فیلم بی نظیر را به دیدن غیر مجازش ترجیح دهند . امیدوارم به زودی اجازه اکران را بگیرد و با خیل بیننده روبرو شود.
به عنوان یک حرکت نمادین فرهنگی - اجتماعی و حمایت از جریان های فرهنگی مستقل ، از پیشنهاد مطرح شده برای پرداخت هزینه مشاهده فیلم استقبال کنیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی