بازدید 88063
روایت فضای سیاسی کشور؛ روز پنجاه و دوم سال سی و پنجم انقلاب

دوازده اتهام علیه رئیس جمهور 1029هزار میلیارد تومانی!

جمع کردن این همه عیب در یک رئیس جمهور یا هر شخص دیگری کافی است تا گفته شود چنین کسی حداقل صلاحیت های لازم برای ورود به یک اداره به عنوان یک کارمند ساده هم ندارد. واقعا اگر برای اداره گزینش یک سازمان دولتی وجود این دوازده عیب در یک نفرمسجل شود، آیا آن فرد را برای استخدام ،احراز صلاحیت می کنند؟
کد خبر: ۳۱۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰ 04 April 2013
فضای سیاسی این کشور این روزها بیش از آنکه ایجابی باشد، فضایی سلبی است؛ بدین معنا که افراد به جای اینکه خود و توانایی خود را ثابت کنند، دیگران و ناتوانی شان را ثابت می کنند. هیچ تضمینی هم نیست که اگر خود به قدرت برسند، توانایی انجام کار داشته باشند که گفته اند سالی که نکوست از بهارش پیداست!

روز های پایانی هر دولتی که به تدریج فرا می رسد مانند هر ماهیت اقتصادی دیگری صورت در آمدها و هزینه های آن دولت هم مشخص می شود، در ایران چون مرکز قابل اعتنای آماری دیگر غیر از خود دولت وجود ندارد باید به خود مراکز آماری دولتی استناد کرد.  که گفته اند درآمد دولت دهم از محل صادرات نفتی رقمی معادل 299 میلیارد دلار است و اگر درآمدهای نفتی دولت نهم را نیز به این رقم اضافه کنیم می بینیم سر جمع درامد های نفتی دولتهای محمود احمدی نژاد طی سالهای 84 تا 91 به رقمی معادل 578 میلیارد دلار بالغ می شود که از سر جمع درآمدهای نفتی کشور طی سالهای 1360 تا 1383 رقمی معادل 145 میلیارد دلار بیشتر است.

اما صادرات نفتی کشور تنها منبع درآمد دولت نبوده است، فروش اوراق مشارکت، درآمدهای مالیاتی و خصوصی سازی از دیگر منابع اصلی درآمد دولت محسوب می شود، سر جمع این درآمدها با احتساب نرخ روز دلار طی سالهای 84 تا 91 نشان می دهد که دولت نهم رقمی معادل 863.5 میلیارد دلار کسب درآمد کرده است،  مبلغی معادل 1029 هزار میلیارد تومان که این رقم به نرخ روز معادل 20 هزار تن طلا می شود و محمود احمدی نژاد را به مدیر پردرآمد ترین دولتهای پس از انقلاب تبدیل می کند و می توان رئیس جمهور کنونی ایران را رئیس جمهور 1029 هزار میلیارد تومانی خطاب کرد که این روزها  طرفداران سابق، به دنبال شمردن نقاط  قوت و ضعف او هستند. 

مجتبی ذوالنوری برای این رئیس جمهور ثروتمند تریلیون دلاری، دوازده نقظه ضعف بر شمرده است :
خودمحوری و استبداد رای،عدم تمکین به رهنمودهای رهبری ،عدم توجه به رهنمودهای مراجع و بزرگان،تاثیرپذیری از افراد خاص و محدود،عدم رعایت شایسته سالاری در دوره دوم ،تفاوت در گفتار و عمل، عدم هماهنگی با سیاست های کلی نظام، گریز از قانون ضعف تعامل با ارکان نظام،عدم نظارت و کنترل بر وضعیت اقتصادی کشور،تاکید بر نظرات انحرافی از اصول دینی و کتبی نظام و در نهایت تساهل و تسامح در مسائل فرهنگی و دینی.

جمع کردن این همه عیب در یک رئیس جمهور یا هر شخص دیگری کافی است تا گفته شود چنین کسی حداقل صلاحیت های لازم برای ورود به یک اداره به عنوان یک کارمند ساده هم ندارد. واقعا اگر برای اداره گزینش یک سازمان دولتی وجود این دوازده عیب مسجل شود، فرد را برای ورود و استخدام احراز صلاحیت می کنند؟ شاید بهتر باشد در نقد رئیس جمهور کنونی حد تعادل هم نگاه داشت، چه اینکه در غیر این صورت تناقض های عجیبی رخ خواهد نمود . شاید بهتر است یادآوری کنیم که خبر الامور اوسطها. نه در طرفداری آنقدر پیش برویم که جلوداری نداشته باشیم نه در نقد! وی البته هشت نقطه قوت مانند پر کاری، قاطعیت، شایسته سالاری در دور اول ،ساده زیستی، تقابل با تشریفات زاید، قاطعیت در موضوع هسته ای، عدم پذیرش نظرات حاکم بر دنیا و پیشرفت های علمی، را هم برای رئیس جمهور گفته است که در کنار این همه نقطه ضعف مطایبه ای بیش نیست!

اما هر چه به انتخابات نزدیک تر می شویم بازار انتشار اخبار غیر واقعی و البته تکذیب های این اخبار هم قوت می گیرد. در تازه ترین این موارد پیامک هایی درباره دیدار نوروزی سید محمد خاتمی و اتخاذ مواضع انتخاباتی از سوی به برخی ارسل شد که دفتر رئیس جمهور سابق، این خبرها را تکذیب کرد و با مشکوک خواندن این پیامک‌ها و تبلیغات صورت گرفته در خصوص دیدار نوروزی با سید محمد خاتمی که متاسفانه توسط بعضی خیرخواهان ناآگاه و مغرضان آگاه به آن دامن زده می شود، تاکید می‌کند که تنها مجرای رسمی اطلاع رسانی درباره اخبار و برنامه‌ دیدارها و مواضع رئیس جمهوری سابق کشورمان، سایت رسمی و دفتر وی می‌باشد.

در پایان اما باید گفت  در مورد در آمد های دولت که ذکر آن پیشتر رفت ، باید گفت همواره در مقایسه درآمدهای این دولت با دولت های دیگر یک بی انصافی هم صورت می گیرد و گفته نمی شود هزینه خرید های خارجی دولت به چه میزان رشد داشته است. مسلما وقتی تولید کننده غربی نفت را بیش از صد دلار  خریداری می کنند، کالا و خدماتش را مانند زمان نفت ده لاری به شما نمی فروشد!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار