بازدید 50395
روایت فضای سیاسی کشور؛ روز سی‌و‌پنجم سال سی‌و‌‌پنجم انقلاب

نماد ما در انتخابات ریاست جمهوری رنگ سبز است!

در حالی که ملت ایران به پیشواز سال جدید و نوروزی دیگر و بهاری دیگر می‌روند، برخی از سیاسیون به استقبال رد صلاحیت‌ها رفته‌اند و پیشاپیش افرادی را که در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری رد صلاحیت خواهند شد، معرفی کرده‌اند.
کد خبر: ۳۰۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۷ 18 March 2013
در حالی که ملت ایران به پیشواز سال جدید و نوروز‌ ‌و بهاری دیگر می‌روند، برخی از سیاسیون به استقبال رد صلاحیت‌ها رفته‌‌ و پیشاپیش افرادی را که در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری رد صلاحیت خواهند شد، معرفی کرده‌اند.

حسین شریعتمداری بر این باور است که گروه‌های متعددی در انتخابات سال آینده شرکت خواهند کرد‌ که یکی ار آنها، گروهی است به نام گروه مشترک اصحاب فتنه و حلقه انحرافی؛ کسانی که به گفته وی بدون تردید رد صلاحیت خواهند شد.

وی در این باره می‌نویسد:

نامزدهای مورد نظر دو گروه مشترک «اصحاب فتنه» و «حلقه انحرافی» هرچند قرار است ‌جداگانه و با ظاهری متفاوت و حتی با تظاهر به اختلاف با یکدیگر مطرح شوند، ولی به یقین از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت خواهند شد، چرا که گروه اول -اصحاب فتنه- دست‌های آلوده به وطن فروشی و خیانت و جنایت دارند و بایستی در انتظار محاکمه و مجازات باشند و افراد اصلی گروه دوم- حلقه انحرافی- ضمن آنکه مرتکب جرایم فراوان و قابل پیگرد قانونی شده‌اند، بار‌ها نیز به وضوح نشان داده‌اند که با آموزه‌های اصیل اسلامی و انقلابی فاصله فراوانی دارند. از سوی دیگر هر دو جریان فتنه و حلقه انحرافی مخصوصاً اعضای اصلی آن‌ها نه فقط پایگاهی در میان مردم ندارند، بلکه با مخالفت شدید و بعضاً آمیخته به عصبانیت آنان نیز روبه‌رو هستند.

اما یکی از موضوعات جدید در انتخابات ایران، انتخاب رنگ توسط کاندیدا‌ها و هواداران آنان است. در انتخابات گذشته رنگ سبز، طرفداران میر حسین موسوی، در کنار انتخاب رنگ پرچم و یا فیروز‌ه‌ای از سوی دیگر کاندیدا‌ها وجه تمایزی بین آنان مشخص کرده بود تا جایی که برخی از هواداران را به اسم رنگ انتخابی آنان صدا می‌زدند و ‌‌نشریات و پوسترهای تبلیغاتی هر کاندیدایی رنگ خاصی برای انتخابات داشت.

آقای باقر خرازی که برای انتخابات سال آینده اعلام کاندیداتوری کرده، نخستین کسی است که رنگ انتخاباتی خود را انتخاب کرده است.

خود وی در این باره گفته است:

نماد ما رنگ سبز خواهد بود، چرا که این نشانه نمودی از دلدادگی به ولایت و اهل بیت (ع) است‌. بنده تنها کاندیدایی هستم که از طایفه سادات بوده و با تمام توان تا روز آخر در مرام و عقیده خود باقی می‌مانم.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان داشت: بنا نیست رنگ سبز نماد مخالفت با نظام باشد؛ بنابراین، آمده‌ایم به نام حزب‌الله و با رنگ سبز در انتخابات حاضر شویم!

اما در حالی که همگان تصور می‌کنند، محمد باقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری است، وی در مصاحبه‌ای تلویزیونی از برنامه پنج سال آینده‌اش در شهرداری تهران خبر داده است. البته مشخص نشده که وی خود قصد اجرای این برنامه را دارد و یا دیگری، چون اگر خود قصد انجام این برنامه را داشته باشد. دو حالت بیشتر خارج نیست یا وی قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد و یا احتمال دارد در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری دوباره به شهرداری بازگردد.

اگر هم دیگری قصد انجام برنامه‌ای را که وی طراحی کرده است، داشته باشد، باید شهردار آینده از همفکران وی باشد که آن برنامه‌ها را اجرا کند، چون ممکن است شورای شهر آینده و شهردار آینده برنامه‌های متفاوتی را برای شهر تهران در نظر داشته باشند که با برنامه آقای قالیباف متفاوت باشد و هیچ پروژه نیمه‌تمامی در شهر تهران با اتمام دوره مدیریت بنده باقی نمی‌ماند و برنامه مدون پنج ساله‌ای برای مدیریت جدید شهری تبیین شده است.

یکی از موارد همیشه پر ابهام در انتخابات در ایران، موضوع هزینه کاندیداهای انتخابات است. پول‌های کلانی که در انتخابات‌ها و به ویژه انتخابات ریاست جمهوری هزینه می‌شود، هیچ‌ گاه منبع شفافی ندارد و مردم نمی‌دانند کاندیدای مورد نظرشان چه مقدار و به چه کسانی بدهکار خواهد شد تا در وقت لازم به جبران بدهی‌ها بپردازد. صادق محصولی یکی از اعضای جبهه پایداری هم به این موضوع توجه نشان داده و سؤالی را در این ارتباط پرسیده است که:

ما به این افراد تهمت نمی‌زنیم، بلکه از آنان سوال داریم که چگونه و از چه منبعی توانستند در انتخابات مجلس بیشتر از صد میلیارد تومان خرج کنند؟ تأکید می‌کنم که ما فقط می‌پرسیم و مثل رسانه‌های این افراد نیستیم که بخواهیم تهمت بزنیم و یا علیه آن‌ها شایعه سازی نماییم.

صادق محصولی البته در مورد شایعات در مورد خودش توضیحاتی داده ‌و منابع موجود در مورد ثروت خود را منابعی مخدوش اعلام کرده است، اما باز هم نگفته که واقعا ثروت دارد یا خیر؟ اگر دارد چگونه به دست آورده است.

وی در این باره می‌گوید:

وی به خبر قرار گرفتن نامش در در بین ده مرد ثروتمند ایران گفت: منبع این خبر سایت ویکی پدیاست که مخاطبین در آن مطالب را می‌گذارند و یک سایت معتبر با منبع موثق نیست. متأسفانه پس از انتشار این خبر که در آن گفته شده بود، از ده ثروتمند ایرانی فقط محصولی در کشور مانده و بقیه که یهودی هستند در خارج از کشور به سر می‌برند، ما به منبع این شایعه دسترسی پیدا کردیم و متوجه شدیم منبع آن یک سایت فیل‌تر شده آمریکایی است که وقتی به آن مراجعه می‌کنیم در متن خبر علاوه بر بنده بر دیگر مسئولین جمهوری اسلامی همچون سردار عزیز جعفری؛ سردار رادان و حتی خود مقام معظم رهبری نیز تهمت‌هایی در همین رابطه با داشتن ثروت‌های نجومی زده شده است و متاسفانه یک سایت معاند و فیل‌تر شده منبع خبری این افراد می‌شود».

تحصیل ثروت هیچ گاه به خودی خود نا‌مطلوب نیست و افراد ثروتمند هم لزوما از راه نادرست ثروتشان را به دست نیاورده‌اند. اما هم ثروت مقامات همواره برای مردم سئوال بوده است و هم راه‌های به دست آوردن. شفافیت بهترین گزینه است، برای دور شدن از مواضع تهمت‌ها.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل