بازدید 71458
معاون آژانس پس از بازگشت از تهران

به زودی با ایران معامله می‌کنیم

پس از این که علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پیشرفت مذاکرات خبر داد، همه منتظر واکنش هرمان ناکارتس بودند، چرا که در این سال‌ها مذاکرات چه شکست می‌خورد و چه با موفقیت همراه بود، سلطانیه از پیشرفت مذاکرات و مثبت بودن نتایج خبر می‌داد!
کد خبر: ۲۹۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۹ 14 December 2012
هرمان ناکارتس، معاون مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، که روز پنجشنبه در رأس هیأتی هفت نفره از مأموران آژانس برای مذاکره با مقامات سازمان انرژی اتمی به ایران سفر کرده بود، در نخستین موضع‌گیری خود از پیشرفت در این مذاکره و آمادگی برای توافق میان دو طرف خبر داد.

به گزارش «تابناک»، پس از این که علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پیشرفت مذاکرات خبر داد، همه منتظر واکنش «هرمان ناکارتس» بودند، چرا که در این سال‌ها مذاکرات چه شکست می‌خورد و چه با موفقیت همراه بود، سلطانیه از پیشرفت مذاکرات و مثبت بودن نتایج خبر می‌داد و تازه پس از اعلام نظر مقامات آژانس، مشخص می‌شد که تعریف پیشرفت از نظر نماینده ایران و مقامات آژانس بسیار متفاوت است.

اما گویا پس از مذاکرات اخیر، دو طرف به معنای یکسانی از مفهوم پیشرفت رسیده‌اند و گفت‌وگوها را رو به جلو دانسته‌‌اند. ناکارتس در همین ارتباط گفته است، مذاکرات خوبی با ایرانیان انجام شد و به زودی مراحل نهایی کردن چهارچوب توافق‌نامه و اجرایی شدن آن انجام خواهد شد.

این در حالی است که مقامات آژانس در مذاکرات روز پنجشنبه نتوانستند مجوز بازدید از مرکز نظامی پارچین در ایران را به دست آورند و همچنان در این زمینه ناکام ماندند.

مصطفی دولتیار، از دیپلمات‌های ایرانی ـ که در مذاکرات حضور دارد ـ اما نظر متفاوتی در این باره دارد؛ وی در سفارت ایران در هند گفته که نظر شخصی وی این است که نباید چندان به نتایج مذاکرات خوشبین بود.

اما آنچه هم‌اکنون ناکارتس مدعی آن است، این که آنان برای رسیدن به یک معامله به ایران نزدیک شده‌اند. تحلیلگران ایرانی و غربی اکنون با احتیاط در این باره سخن می‌گویند و هیچ یک حاضر نیستند درباره فرجام این مذاکرات شفاف سخن بگویند و همه منتطر گذر زمان هستند؛ دوره‌‌ای نزدیک یک ماه که قرار است ۲۷ دی ماه به پایان برسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی