بازدید 66962
ادعای یک کانال اسرائیلی:

اگر ایران مذاکره نکند، آمریکا حمله می‌کند!

در حالی که موضوع احتمال داشتن یا نداشتن گفت‌وگوی مستقیم میان ایران و آمریکا، همچنان یکی از موضوعات مورد توجه محافل رسانه‌ای و تحلیلی را تشکیل می‌دهد، روز گذشته، یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی، گزارشی پخش کرده که مدعی است، اوباما راهبرد منحصر به فردی را برای این مذاکرات برگزیده است.
کد خبر: ۲۹۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۳ 12 December 2012
در حالی که موضوع احتمال داشتن یا نداشتن گفت‌وگوی مستقیم میان ایران و آمریکا، همچنان یکی از موضوعات مورد توجه محافل رسانه‌ای و تحلیلی را تشکیل می‌دهد، روز گذشته، یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی، گزارشی پخش کرده که مدعی است، اوباما راهبرد منحصر به فردی را برای این مذاکرات برگزیده است.

به گزارش «تابناک»، کانال ۱۰ تلویزیون رژیم اسرائیل با انتشار گزارشی مدعی شده باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، تصمیم به مذاکره مستقیم با ایران گرفته؛ اما در صورت متقاعد نشدن ایران به‌‌ رها کردن برنامه هسته‌ایش، تا چهار یا پنج ماه به ایران حمله خواهد کرد؛ این شبکه تلویزیونی، مبنای گزارش خود را اظهارات یک مقام آمریکایی معرفی کرده است.

در این گزارش همچنین ادعا شده که اوباما در رویکرد جدید خود به ایران، کاملا از اسرائیل فاصله گرفته و در حقیقت، این رژیم را از گردونه مدیریت ماجرا به در کرده است. دلیل این امر نیز آن است که به باور وی، نتانیاهو شخصاً مسئول شماری از افشاگری‌هاست که به تازگی درباره برنامه هسته‌ای ایران انجام گرفته است.

این امر هم‌راستا با گزارشی است که روز گذشته روزنامه «گاردین» منتشر و فاش کرد که رژیم اسرائیل مسئول انتشار برخی جزییات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین ارائه پاره‌ای اطلاعات جعلی به آژانس است.

اما گزارش تلویزیون اسرائیلی می‌افزاید، اوباما برخی پیش شرط‌ها را نیز برای مذاکره با ایران مطرح نموده است؛ از جمله اینکه ایران باید فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم با درصد بالای خود را متوقف کرده و به بازرسان آژانس، اجازه دسترسی و نظارت کامل بر تأسیسات هسته‌ایش را بدهد.

بنا بر ادعای مطرح در این گزارش، تصمیم آمریکا در خودداری از مداخله نظامی در سوریه در شرایط کنونی، به سبب وجود همین حقیقت بوده که این کشور نمی‌خواهد همزمان با احتمال درگیری نظامی در ایران، جبهه دیگری در سوریه برای خود باز کند.

به هر حال، گزارش این کانال اسرائیلی را باید جدید‌ترین نمونه از اخبار تأیید نشده‌ای دانست که در یکی دو ماه گذشته درباره احتمال مذاکره میان ایران و آمریکا منتشر می‌شود؛ اما به نظر نمی‌رسد، گزاره‌های مطرح در این گزارش از پایه‌ای قوی برخوردار باشند.

برای نمونه، ادعای فاصله گرفتن اوباما از نتانیاهو به سبب افشاگری‌ها، درست پس از انتشار گزارش روزنامه «گاردین» مطرح شده و می‌تواند حتی برگرفته از آن باشد. از سوی دیگر، مقامات آمریکایی بار‌ها مستقیم و غیرمستقیم اعلام کرده‌اند که دلیل خودداری آن‌ها از اقدام نظامی در سوریه، نگرانی از احتمال به قدرت رسیدن گروه‌های افراطی در این کشور است.
 
البته از دیدگاهی دیگر نیز می‌توان هدف از انتشار گزارش‌هایی از این دست را وخیم نشان دادن شرایط برای ایران و وادار کردن ایران به مصالحه بر سر برنامه هسته‌ای دانست.
 
در مجموع، این گزارش نیز مانند دیگر موارد از این دست، بیش از آن که روشنگر روند پیش رو در روابط ایران و آمریکا باشد، موجب ابهام‌آمیز‌تر شدن این موضوع و داغ‌تر شدن بازار شایعات می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۰۲
انتشار یافته: ۳۸
منافع اسرائیل در عدم گفتگوی ایران و امریکاست، اینهم بهانه ایست برای دستاویز رادیگالها و افراطیهای ایرانی برای عدم مذاکره و تکرار اینکه آنها چماق و هویج را برگزیده اند
پاسخ ها
قلاقیچه نیوز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
این صهیونیستها دنبال تفرقه انداختن ودنبال منافع خودشان هستند
برو بابا دلتون خوشه حمله می کنیم حمله می کنیم
گوش ما از این حرف پره
خب چیکار کنیم الان؟بترسیم؟
مسؤلین نباید اجازه بدن که غربی ها خودشون رو اهل مذاکره و گفت و گو نشون بدن و طرف ایرانی رو غیر منطقی و کارشکن در مذاکره
این موضوع تاثیر منفی بر علیه ایران روی افکار عمومی مردم دنیا میزاره
باز خوابنما شدن این صهیونیستهای ترسو
حمله ای در کار نیست شیاطین فعلا از برنامه هسته ای ایران منفعت میبرند فروش اسلحه های غربی به کشورهای عربی 2 برابر شده است سیاست همیشه ان چیزی نیست که ما میبینیم محور شیاطین امریکا و انگلیس به دنبال منافع خود هستند وقتی ملت ها با حکومتهایشان یک دل باشند و راضی باشند هیچ قدرتی نمیتواند بر انها چیره شود
آخه یکی نیست بگه تو که خودت همه خط قرمزارو رد کردی چرا واسه ما خودتو ادم حساب میکنی
امریکا عاقلتر از آن است که به خاطر چهارملیئون صهیونیست با هفتاد ملیون ایرانی جان بر کف در افتد
سی سال از این چرت و پرتها می گن
امریکا چاره ای بجز پذیرفتن ایران هسته ای را ندارد . و در صورت اشتباه محاسباتی و حمله نظامی به ایران چنان تاوانی را پس خواهد داد که توان جبران آن را نخواهد داشت .آمریکا برای رسیدن به ایران باید از دریای خون سربازان آمریکایی از خلیج فارس عبور کند .
اشکالی نداره
بنده با ادعای این کانال تلویزیونی رژیم صهیونیستی موافقم. پس از پایان بی نتیجه مذاکرات بالاخره آنچه نباید بشود می شود. به نظر میرسد به نوعی سرنوشت جهان به جنگ ایران با آمریکا و اسرائیل و موضعگیری عربها و سایر دول منطقه گره خورده است و زمینه سازی جهت ظهور حضرت ولی عصر با آغاز این جنگ شکل میگیرد .
اللهم اشغل الظالمین بانفسهم. خدایا ظالمین را به جان هم بینداز. هر چه زودتر . انشاالله.
باز دباره شروع شده چندین ساله که قراره آمریکا و اسرائیل به این حمله کنند هنوز این چند ماه آینده نیامده ؟ به نظر من این موضوع به انحراف کشیدن افکار عمومیه
غلط کردآمریکاواسراییل غاصب(مرگ برآل سعود
به وز وز کزدن این خرمگس اهمیت ندهید.بیشتر باعث برهم ریختگی می شوند این ظالم صفتان.
هرچي كشور درپيت وجود داره همسايه ماست و هرچي كشور پيشرفته وجود داره دشمن ماست
خدا به دادمون برسه
اسرائيل بداند نه او ونه آمريكا هيچ غلطي نمي كنند
شتر در خواب بيند پنبه دانه !!!
ان ها جرات همچین کاری را ندارند و اگر می خواستند حمله کنند مدت ها پیش حمله می کردند
معمولآ دشمنان جمهوری اسلامی ایران در مقاطع حساس که احتمال بهبود روابط خارجی با سایرکشورها از جمله آمریکا را احساس میکنند مواضع مشترکی برای عقیم نمودن آن اتخاذ میکنند و این بار هم ازاین قاعده مثتثنی
نیست .
در شرایط کنونی منطقه و جهان ، آمریکا بگونه ای منزوی شده و در تلاش است خود را در کانون توجهات و اخبار نگه دارد و خود را بعنوان بازیگر اصلی منطقه معرفی کند . این درست بخاطر جایگاه و تاثیر گذاری ویژه ایران در بین ملل جهان و منطقه است .مذاکره آمریکا از موضع ضعف است نه قدرت.
کور شود هرآنکه که نتواند دید
اگه جرات دارند خودشان تهدید کنند. چرا از زبان یک روزنامه زرد اسرائیلی با اما و اگر تهدید می کنند.
چند روز بیشتر از ناکامیهاتون در غزه کوچک نگذشته روتونو برم خالی به این بزرگی
سگی که بتونه گاز بگیره واق واق نمی کنه آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند
من ايرانيم:
شايد سر مذهب و سياست با خيلي ها دعوا داشته باشم اما بر سر كشورم دعوا ندارم و وپاش با جون وايسادم.جرات دارن يه سانت بيان تو مملكتم يه بار ثابت كردم و هنوز هم همونم كه تو سن پونزده سالگي غواصي ميكردم و خط شكن بودم من فرزند اين خاكم نه غربي ونه شرقي هركه نگاه چپ يه وطنم كنه به خاك و خون ميمالمش فك نكنيد از اون سو استفاد چي ها هستما نه من يه مرد ايرانيم حالا 41سالمه و با همه زخمها ي جنگ قبلي هنوز شامه خوبي برا شكار بيگانه ها دارم. اگه مردند بيان !
مگر سخن اون مقام آمريكايي رو نشيديد كه گفت هركسي صداي طبل جنگ رو نمي شنوه كره. بعدش آمريكا سياست باز قهاريه. دوره آخر اوباماست به جسارت صحبت از گفتگو ميكنه و بعدش اگه نتيجه مطلوبشو نده خوب معلومه مي جنگه. بعدش لازم نيست ما از وضعيت بد اقتصادي و وجه خراب بين المللي آمريكا صحبت كنيم. اين يه جوري خود فريبيه، يا بايد امتياز بديم يا اسلحه برداريم بريم جنگ.
با یاری خداوند منان ودر سایه عنایات خاص حضرت مهدی (عج) و با رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و با وحدت و یکپارچگی ملت قهرمان ایران اسلامی هر تجاوزی را چنان پاسخ خواهیم داد که درس عبرتی باشد برای متجاوزین حال و آینده اینجا ایران است اینجا سرزمین دلاورمردان و شیران است آمریکا و اسرائیل کوچکتر از آن هستند که بخواهند به ایران حمله کنند شیران ایران منتظرند تا شغالهای متجاوز را تکه پاره کنند . درود بر شرف ملت قهرمان ایران اسلامی
آمریکا غلط می کنه با اسرائیل. مذاکره نکنید تا اینا حمله کنند دنیا از شرشون خلاص شه.
اخیرا آمریکا با این استدلال که ایران
تا سال ‏۲۰۱۵‏ به فن آوری تولید موشک
قاره پیمای مجهز به کلاهک اتمی دست خواهد
یافت اعلام کرده باید تا قبل از سال ‏۲۰۱۵‏
اقدام پیشگیرانه کرد
اگر خدا بخواهد در این جنگ نرم پیروز می شویم.
آمریکایی ها به هیچ وجه براشون حمله به ایران مقدور نیست

بودجه کافی برای جنگ ندارند

نیروی کافی برای مقابله با ایران ندارند

و همچنین دیوانه نیستند که با شروع جنگ کشور خودشون رو بیشتر از این ویران کنند

در ضمن افکار عمومی در امریکا شدیداً مخالف با هر گونه دخالت نظامی در هر جای جهان توسط دولت امریکاست .

من ، نه به عنوان یک ایرانی ، صرفاً به عنوان یک انسان امیدوارم روزی تمام ملت های جهان در صلح واقعی کنار هم زندگی کنند

ولی این بار به عنوان یک ایرانی اعلام میکنم تا آخرین قطره خون پای حفاظت از جان و مال و ناموس و خاک وطنم ایران ، ایستاده ام.
بزرگی می گفت ما باید معیارمان رژیم جعلی اسراییل باشد هرچه انها می پسندند ما باید از آن دوری کنیم و هرچه آنها از آن بیزارند ما باید به آن نزدیکی کنیم دقیقا مانند عملکرد شیطان
ای اسرائیل بز دل ، آمریکا که پشتوانه توست هیچ غلطی نمی تواند بکند . چه برسد به تو احمق
آمريكا و اسرائيل هيچ غلطي نمي توانند بكنند كه اين حرف آمام (ره) اصلا از يادمان نرود .چون اگر حرف آن خرمگس را درست مي دانستيم حالا بايد آنان به ايران چندين بار حمله ميكردند چون ميگفتند در آذر ماه اسرائيل به ايران حمله خواهد كرد در حاليكه چند نفر در عزه پوزه آنان را به خاك ذلت ماليدن تا چه رسد به ايران حمله كنند
بهتره این اظهارات جدی گرفته بشه. به هر حال کشور ما جبهه جنگ خواهد بود و این به نفع ایران نیست.
1-ما هم خط و نشون بكشيم و بگيم از ان پي تي خارج ميشيم و تكنولوژي ساخت بمب اتم رو هم آماده داريم. در ضمن تنگه هرمز هم تعطيله. 2- در كشورهاي دشمن نفوذ كرده و نا آرامي ايجاد كنيم و اگر دشمني زياد بود ترور و خرابكاري .چون اين جنگ ناجوانمردانه است و دوره گفتگوي منطقي بسرآمده.بايد دشمن را قبل ازاينكه خود را آماده كند از كار انداخت و پشيمان كرد .بعد از حمله آنها جواب پشيمان كننده سودي ندارد. وقتي آنها به ناموس و كشور ما چشم دوختند ديگر جاي هيچ اغماضي باقي نمي ماند. در ضمن زماني كهِِ ناو هواپيما بر آنها از خليج فارس خارج شد موقع حمله آنهاست چونكه آنها هيچوقت هلو را در گلو جا نميگذارند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل