بازدید 37153
۱
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

آمانو: اطلاعات جدیدی از «پارچین» داریم

اعلام رسمی تمدید معافیت نه کشور از تحریم نفتی آمریکا علیه ایران، اظهارات جدید یوکیا آمانو درباره مرکز نظامی پارچین، بازتاب سخنان سردار نقدی درباره نقش تحریم‌های غرب، توجه یک شبکه خبری فرانسوی به بحث جرم و جنایت در ایران و اظهارات و ادعاهای طارق الهاشمی درباره نقش و نفوذ ایران در عراق، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۸۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 08 December 2012
اعلام رسمی تمدید معافیت نه کشور از تحریم نفتی آمریکا علیه ایران، اظهارات جدید یوکیا آمانو درباره مرکز نظامی پارچین، بازتاب سخنان سردار نقدی درباره نقش تحریم‌های غرب، توجه یک شبکه خبری فرانسوی به بحث جرم و جنایت در ایران و اظهارات و ادعاهای طارق الهاشمی درباره نقش و نفوذ ایران در عراق، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، مهمترین خبر امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به اعلام رسمی تمدید معافیت شماری از کشورهای طرف تجارت نفتی ایران، از شمول تحریم‌های ایالات متحده اختصاص دارد.

«واشنگتن پست» در این باره می‌نویسد، دولت اوباما روز جمعه معافیت‌های تحریمی را که به خریداران بزرگ نفت از ایران، از جمله چین، هند و کره جنوبی داده بود، تمدید کرد؛ افزون بر این سه کشور، کشورهای مالزی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، سریلانکا، ترکیه و تایوان نیز مشمول این تمدید معافیت شده‌اند. این معافیت بدان معناست که بانک‌ها و دیگر مؤسسات مالی حاضر در این کشور‌ها، در معرض مجازات‌های دولت آمریکا ـ که برای اعمال فشار بر ایران وضع شده ـ قرار نمی‌گیرند.


اما روز گذشته یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بار دیگر اظهاراتی را درباره ایران مطرح کرده که در برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، از جمله خبرگزاری فرانسه بازتاب یافته است.

به نوشته این خبرگزاری، آمانو ضمن تکرار ادعاهای پیشین درباره مرکز نظامی «پارچین»، گفته با وجود فعالیت‌های شدید خاکبرداری در این مرکز، بازدید و بازرسی از آن همچنان «مفید» خواهد بود.

وی در این رابطه گفته با توجه به این که فعالیت‌ها، به ویژه در این اواخر، بسیار شدید بوده، این نگرانی هست که توان تشخیص نوع فعالیت‌های صورت گرفته در این مرکز به شدت کاهش یافته باشد. با این حال، وی مدعی شده آژانس این بار اطلاعات بیشتری در اختیار دارد و خواستار بازدید از ساختمان‌ها و مراکز خاصی در پارچین است.


روزنامه «تایمز اسرائیل» و برخی دیگر از مطبوعات، سخنان روز گذشته سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره تحریم‌های غرب علیه ایران را بازتاب داده‌اند. این روزنامه می‌نویسد به باور سردار نقدی، تحریم‌های غرب سودمند هستند، زیرا موجب بالا رفتن خودکفایی ایران می‌شوند و وی اصرار دارد که مقامات کشور باید از این تحریم‌ها استقبال کنند.

سردار نقدی همچنین گفته بود، این تحریم‌ها به ایران کمک کرده تا وابستگی خود به جهان بیرون را کاهش دهد. تایمز اسرائیل در مطلب خود به بخش‌های دیگری از سخنان سردار نقدی و همچنین به مواردی از مهمترین تحریم‌های وضع شده علیه ایران اشاره کرده است.


سایت شبکه خبری «فرانس 24» اقدام به بازنشر فیلمی از ایران کرده که این روز‌ها در عرصه اینترنت، بسیار دست به دست می‌شود. این فیلم که توسط دوربین مدار بسته یک اداره در یکی از خیابان‌های تهران گرفته شده، نشان دهنده صحنه زورگیری چهار مرد مسلح به سلاح سرد، از یک عابر پیاده است.

در این فیلم دیده می‌شود که چهار زورگیر با دو موتورسیکلت به این فرد نزدیک شده و با تهدید، اموال وی را به سرقت می‌برند. فرانس ۲۴ تفسیر مفصلی از این فیلم نیاورده و صرفاً نوشته، دستیابی به آمارهای دقیق جرم و جنایت در ایران دشوار است؛ با این حال، مقامات مسئول ایرانی می‌گویند میزان جرم در دهه گذشته کاهش داشته است.  


در پایان، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» جدیدترین ادعاهای «طارق الهاشمی»، معاون فراری رئیس جمهور عراق را مورد توجه قرار داده است. به نوشته این روزنامه، هاشمی که اینک در استانبول است، جدا این مسأله را که ترکیه در امور داخلی عراق مداخله می‌کند، رد کرده است. در مقابل، وی مدعی شده این ایران است که همیشه و جدی در عراق مداخله می‌کند و به این سبب، نوری المالکی، نخست وزیر عراق را مورد انتقاد قرار داده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱
ای بابا..این آمانو هم دیگه شورش رو دراورده...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها