بازدید 13726
وقتی رویترز بیش از دیگران عجله دارد؛

اخبار ضد و نقیض از پذیرش تحریم نفتی ایران در اروپا

روز گذشته، روزنامه سوییسی «باسلر سایتونگ» نیز از مشاجره دیپلمات‌های اروپایی در جلسه بحث بر سر تحریم نفتی ایران خبر داده است. به گفته این روزنامه، درگیری هنگامی رخ داد که این موضوع مطرح شد كه چه كسی باید نخست این تحریم را آغاز كند.
کد خبر: ۲۱۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۰۲:۰۶ 07 January 2012
سرویس اقتصادی ـ در حالی که پس از مانور ولایت 90 آمریکا شتاب مذاکرات خود را برای تحریم نفتی ایران شدت داده است، رسانه‌ها اخبار ضد و نقیضی از پذیرش تحریم نفتی ایران توسط اروپا بازتاب می‌دهند.

به گزارش «تابناک»، رویترز روز جمعه در خبری که توسط دیگر خبرگزاری‌ها تأیید نشد، اعلام کرد: رهبران کشورهایی اروپایی با قطع واردات نفت از ایران توافق کرده‌اند؛ بنابراین، از آنجا که به غیر از اروپا، چین و ژاپن نیز در اندیشه کاهش واردات نفت از ایران هستند، فشارهای وارده بر تهران در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که چین در هفته گذشته، رسما تحریم ایران را ریختن نفت روی آتش خوانده بود.

همچنین به گزارش ژاپن تایمز: یکی از مقامات وزارت امور خارجه ژاپن، با اشاره به نگرانی دولت این کشور از افزایش فشار آمریکا برای تحریم نفت ایران تأکید کرد: «ما به فکر تحریم واردات نفت از ایران نیستیم».

گویا، رویترز همچنان به دنبال تشدید جو روانی علیه ایران باشد یا این اعلام زود هنگام و پیش از قطعی شدن برای سنجش واکنش رسانه‌ها و مقامات ایرانی است.

روز گذشته، روزنامه سوییسی باسلر سایتونگ نیز از مشاجره دیپلمات‌های اروپایی در جلسه بحث بر سر تحریم نفتی ایران خبر داده است. به گفته این روزنامه، درگیری هنگامی رخ داد که این موضوع مطرح شد كه چه كسی باید نخست این تحریم را آغاز كند.

كارشناسان با اشاره به بحران مالی اروپا هشدار داده‌اند كه تحریم بانك مركزی و نفت ایران می‌تواند پیامدهای جبران‌ناشدنی برای این اتحادیه داشته باشد.

گفتنی است، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه بر سر عدم خرید نفت از ایران در صورت عدم توقف برنامه‌های هسته‌ای توسط این کشور به توافق رسیدند، ولی هنوز مشخص نیست، این تصمیم از چه زمانی به اجرا گذاشته خواهد شد یا همچنان در میانه مشکلات اقتصادی اروپایی‌ها و عدم توافق آنان معطل خواهد ماند.

«ماریو مونتی»، نخست‌وزیر ایتالیا نیز پیشاپیش اعلام کرده که در صورت طرح تحریم یک مرحله ای ایران در 30 ژانویه ایتالیا مخالفت خواهدنمود و تنها با تحریم تدریجی موافقیم که در آن صورت هم باید شرکت انی ایتالیا مستثنی باشد!

افزایش تقاضای بین‌المللی برای نفت ایران

همه جوسازی‌های رسانه‌ای غربی‌ها، در حالی است که در هفته گذشته، تقاضای بین‌المللی از بیشترین تولید صادرات روزانه نفت ایران نیز گذر کرد، به گونه‌ای که مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، دستور برداشت از ذخایر نفتی کشور برای تأمین مازاد تقاضا را صادر کرد.

در همین راستا، کره قبلا نیز از آمریکا خواسته بود، نام این کشور را از فهرست تحریم کنندگان ایران کره جنوبی که در سال 2012 نفت بیشتری از ایران وارد خواهد کرد، بیرون سازد.

همچنین ترکیه کشور دیگری است که تاکنون از آمریکا رسما برای قرار نگرفتن در فهرست درخواست داشته است.
روز گذشته، شرکت ترکیه‌ای توپراس عقد قرارداد خرید 9 میلیون بشکه نفت از ایران را تأیید کرد.

گفتنی است، آمریکایی‌ها در قانون تحریم بانک مرکزی ایران که خود تدوین کرده‌اند، مبادلات نفتی را استثنا نموده‌اند و این نشان‌دهنده آگاهی قبلی آنان از عملی نبودن تحریم نفتی کشور ایران است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و تحلیل‌های اقتصادی و نرخ روز سکه، ارز ، نفت و طلا به صفحه اقتصادی مراجعه کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار