بازدید 2899
۳

بارش ۲۵ سانتی‌متری برف در کوهرنگ/ برف‌روبی محور‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش راهداران هیچ گونه انسدادی در محورهای اصلی استان رخ نداده و راهداران در محورهای روستایی به خصوص در محور کوهرنگ در حال برف‌روبی و بازگشایی هستند.
کد خبر: ۱۲۱۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ 14 December 2023

به گزارش «تابناک»، فارس، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه بارشی که از روز چهارشنبه وارد استان شده تا ساعت 6 و 30 دقیقه صبح امروز سبب بارش ۲۵ سانتی‌متر برف و بیش از 43 میلی‌متر باران در ایستگاه کوهرنگ شده است.

مهران چراغپور گفت: سامانه بارشی که از روز چهارشنبه وارد چهارمحال و بختیاری شده تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز سبب بارش ۲۵ سانتی‌متر برف و بیش از ۴۳ میلی‌متر باران در ایستگاه کوهرنگ شده است. 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین ۵۰.۹ میلی‌متر باران و پنج سانتی‌متر برف در ایستگاه لردگان به ثبت رسیده است.

وی افزود: با آغاز فعالیت این سامانه بارشی در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۷.۹ میلی‌متر باران باریده است.

چراغپور اضافه کرد: این سامانه بارشی اواخر وقت امروز استان را ترک می‌کند و از صبح جمعه تا اوایل هفته بعد کاهش دما و در برخی نقاط مه و کاهش دید انتظار می‌رود.

محورهای روستایی در حال برف‌روبی و بازگشایی است

در همین حال، روح‌الله غلامی ۲۳ آذرماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز بارش‌ها از روز گذشته در محورهای استان، اظهار کرد:  از ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه روز گذشته شاهد بارش خفیف برف در محورهای ناغان-سرخون، کوهرنگ – بازفت شامل گردنه‌های چری و شاه منصوری بودیم و از ساعت ۱۷ بارش برف در محورهای فارسان – چلگرد، شهرکرد – سودجان، بروجن – لردگان، لردگان- مال‌خلیفه، اردل- شهرکرد، شهرکرد- ناغان و گردنه چهارطاق شدت گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بارش باران در تمامی محورهای استان مشاهده می‌شود، افزود: بارش برف هم‌اکنون در محورهای شلمزار- ناغان و گردنه سولقان به بره‌مرده وجود دارد و طبق پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی بارش‌ها تا ظهر امروز به صورت پراکنده در محورهای استان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بارش برف با ۳۰ سانتی‌‍متر ارتفاع در شهرستان کوهرنگ بر زمین نشست، بیان کرد: با تلاش راهداران هیچ‌گونه انسدادی در محورهای اصلی رخ نداده و راهداران در محورهای روستایی به خصوص در محور کوهرنگ در حال برف‌روبی و بازگشایی هستند.

غلامی گفت: بر اثر بارش برف و باران در کارون ۴ ریزش سنگ‌ریزه وجود داشت که جاده به کمک راهداران پاکسازی شد.

وی اضافه کرد: از روز گذشته تا صبح امروز ۲۰۰ تماس مردمی با سامانه ۱۴۱ برقرار شد و پرسنل مرکز مدیریت راه‌ها در طی۲۴ ساعت پاسخگوی مردم بوده و هستند، همچنین از روزگذشته در محورهای استان تعداد ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۳۰۰ نفر پرسنل درگیر بودند و ۳۲۰ تن شن و نمک استفاده شد.

غلامی از رانندگان درخواست کرد پیش از شروع سفر حتما با سامانه ۱۴۱ تماس حاصل کنند و از موقعیت جاده‌ها و شرایط جوی آگاه شوند، همچنین تا حد ممکن از سفرهای غیرضروری جلوگیری و حتما وسایل گرمایشی و زنجیرچرخ همراه داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
کوهرنگ در برف، زاینده رود خالی، بادام و هلو فراوان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
کوهرنگ سر کوه ساخته شده خوب معلومه همیشه برف و بارون داره. تو هم اگر خونت سر قله دماوند بود همیشه خدا برفی و بارونی بود.
ماشاالله به سلطان و هویت برف جهان کوهرنگ بختیاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی