بازدید 38011
تشریح مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا

تصویب منع تردد بین استانی از ۱۲ تا ۱۷ خردادماه؛ جریمه سنگین در انتظار خاطیان/ برنامه‌ریزی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال آتی تحصیلی/ نگرانی از جایگزینی ویروس هندی

امیدواریم تا پایان خرداد واکسیناسیون افراد سالمند تمام شود و از تیر ماه واکسیناسیون بیماران خاص مانند بیماران دیالیزی، افراد مبتلا به سرطان، هموفیلی ها، بیماران تالاسمی و پیوند عضو را واکسن بزنیم. با واکسینه کردن این افراد تا حدی اطمینان حاصل می‌شود، چون این افراد بیشتر در معرض خطرند.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ 29 May 2021
تابناک اجتماعیسخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی کرونا تردد بین استانی از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه (۱۲ خرداد) تا ۱۲ ظهر دوشنبه (۱۷خرداد) ممنوع است.

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رئیسی روز شنبه بعد از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ـ که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد ـ افزود: این مصوبه در سراسر کشور اجرا می‌شود و ربطی به رنگ بندی شهر‌ها ندارد و برای متخلفان نیز جرایمی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد بین استانی در شهر‌های قرمز با جریمه یک میلیون تومانی و در شهر‌ها و مناطق نارنجی و زرد با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی مواجه می‌شود.

رئیسی ادامه داد: امیدواریم مردم در این روز‌های سخت همچنان همکاری کنند و با سفر و تردد کمتر بین استانی در کنترل اپیدمی موثر باشند و مطمئنیم که مردم مثل همیشه همکاری و حمایت خواهند داشت.

وی گفت: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا وضعیت کرونا در ایران و جهان بررسی و اعلام شد که وضعیت کرونا در کشور هندوستان همچنان وخیم و موارد ابتلا و مرگ و میر در این کشور رو به افزایش و بسیار بالاست. ویروس هندی نه تنها در هندوستان بلکه در کشور‌های دیگری مثل انگلیس نیز اکنون ویروس غالب است و مساله ویروس جهش یافته انگیسی در این کشور‌ها تا حدی پشت سر گذاشته شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در انگلیس که با حجم بالای واکسیناسیون تا حدی اپیدمی کرونا کنترل شده است، با وجود شیوع بیشتر ویروس جهش یافته انگلیسی، میزان مرگ و میر بالا نرفته و این خبر خوب و امید بخشی است که نشان می‌دهد، واکسیناسیون بر ویروس جهش یافته هندی موثر است.

وی ادامه داد: در ایران بیشتر استان‌ها همچنان روند نزولی دارند و میزان مرگ و میر کاهش پیدا می‌کند. نکته مهم این که در برخی استان‌ها به خصوص استان‌های جنوب و جنوب شرقی مواردی از افرایش بیماری در برخی شهر‌ها مشاهده شده که نشان می‌دهد باید این مناطق منتظر افزایش بیماری باشند و قوی‌تر عمل کنیم و اگر کوچکترین غفلتی صورت بگیرد، نوع ویروس جدید که ویروس هندی است، می‌تواند شهر‌های بیشتری را درگیر کند و این زنگ خطر و هشداری برای کل کشور است.

رئیسی گفت: اکنون استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و حتی کرمانشاه در برخی شهرهایشان با افزایش موارد ابتلا مواجه هستند و باید هشیار باشند.

وی افزود: شهر‌های دیر و کنگان در بوشهر، چابهار در سیستان و بلوچستان، جیرفت، سیرجان، شهر بابک در استان کرمان، سر پل ذهاب در استان کرمانشاه، بندرعباس، جاسک، بندر خمیر، رودان، قشم و میناب در استان هرمزگان ۱۳ شهری هستند که وضعیت آن‌ها از نارنجی فراتر رفته و به قرمز تبدیل شده است و باید از شهر‌ها بیشتر مراقبت کنیم، ولی روند کلی بیماری در کشور نزولی است.
 
معاون وزیر بهداشت گفت: باید بسیار دقت کرده و از تجمعات پرهیز کنیم به خصوص اینکه در فصل گرما اغلب افراد در فضا‌های دربسته، در و پنجره‌ها را می‌بندند و کولر روشن می‌کنند و و همین می‌تواند به شیوع بیشتر بیمار دامن بزند.
 
تصویب منع تردد بین استانی از ۱۲ تا ۱۷ خردادماه؛ جریمه سنگین در انتظار خاطیان/ برنامه‌ریزی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال آتی تحصیلی/ نگرانی از جایگزینی ویروس هندی

رئیسی با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در کشور افزود: تا امروز سه میلیون و ۸۵۰ هزار دوز واکسن کرونا برای کادر بهداشت و درمان قبلا در فاز یک انجام شده و گروه بالای ۸۰ سال، بالای ۷۵ سال و بالای ۷۰ سال نیز، یا واکسیناسیون آن‌ها تمام شده یا در حال انجام است.

وی گفت: در این هفته برنامه این است، افرادی که برای آن‌ها نوبت دهی شده، واکسن بزنند و تا اوخر هفته واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال را تمام کنیم و امیدواریم با لکه گیری افراد جامانده، بتوانیم از هفته‌های آینده واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال را شروع کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: ۸۷۸ مرکز و پایگاه تجمیعی واکسیناسیون و ۱۹ پایگاه واکسیناسیون خودرویی در کشور به راه افتاده و به زودی در همه استان‌ها، پایگاه واکسیناسیون خودرویی خواهیم داشت. ۲۹۰۰ تیم واکسیناتور هم در کشور مجهز شده اند.

رئیسی گفت: ظرفیت تزریق واکسن به روزی ۳۰۰ هزار واکسن رسیده است؛ البته فعلا در عمل به این ظرفیت نرسیده ایم و رکورد واکسیناسیون۲۰۰ هزار دوز واکسن در روز بوده و به شرط تامین واکسن، این عدد می‌تواند افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: امیدواریم تا پایان خرداد واکسیناسیون افراد سالمند تمام شود و از تیر ماه واکسیناسیون بیماران خاص مانند بیماران دیالیزی، افراد مبتلا به سرطان، هموفیلی ها، بیماران تالاسمی و پیوند عضو را واکسن بزنیم. با واکسینه کردن این افراد تا حدی اطمینان حاصل می‌شود، چون این افراد بیشتر در معرض خطرند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مساله مهمی که امروز در ستاد کرونا مطرح شد، موضوع آموزش بود. در ایام کرونا مدارس و دانشگاه‌ها جزو اولین مراکزی بودند که تعطیل شدند و با اینکه آموزش مجازی برقرار بود، مشکلاتی هم به وجود آمد، زیرا هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد و به خصوص آموزش حضوری برای دانش آموزان کلاس اول تا سوم بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در حال بررسی هستیم و سعی می‌کنیم در مرداد واکسیناسیون معلمان، استادان دانشگاه و دانشجویانی که در خوابگاه یا دانشگاه حضور بیشتری دارند، واکسینه شوند و در تلاش و برنامه ریزی هستیم تا با همکاری دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش و مردم هر چه سریعتر به سمت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها برویم.

رئیسی گفت: در مجموع ارزیابی از وضعیت کلی کرونا در کشور مثبت است و به جز چند استان جنوبی و شرقی که در برخی شهر‌ها روند صعودی دارند، در کل کشور روند موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا در کشور نزولی است.

وی افزود: از همه افراد بالای ۷۰ سال که تاکنون برای واکسیناسیون با آنان تماس گرفته نشده، می‌خواهیم در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند تا با دریافت پیامک نوبت بگیرند و در همان زمانی که در پیامک اعلام شده برای واکسیناسیون مراجعه کنند. بدون نوبت مراجعه نکنند تا باعث تجمع و صف نشود و سلامت افراد به خطر نیفتد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۸
دیروز در جشن انتخاب بشار اسد سوریه هیچ کس ماسک نداشت فکر کنم ویروس در ایران بیشتر می چرخدتا جاهای دیگر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
مگه جشن هم گرفتن؟ نتیجه که از قبل معلوم بود جشن گرفتن نداشت.
بجای تهدید به یه دردی بخورید
کار شما بیشتر از ممنوعیت و محدودیت نیست

خدمتگزاران خیلی خیلی خیلی خیلی ....... زحمتکشی هستید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
درسته
فقط به فکر گرفتن پول جریمه هستین، بخاطر همین خیلی سفت و سخت نمیگیرین که مسافرتها انجام نشه. بعدشم مسافرت با قطار و هواپیما و اتوبوس که کلی آدم غریبه کنار هم میشینن هیچ ایرادی نداره؟
جهت جلوگیری از شیوع این بیماری نباید به سفر بریم ...درست...
نباید تجمع زیاد باشه درست...
ولی چطور تورهای کیش و مشهد..و شمال رو ممنوع نمیکنید..؟
چرا همه چیز باید برای مردم فرو دست ممنوع باشه؟
ویروس کرونا توو صندق عقب ماشین ماست؟
یعنی اونایی که میرن خارج و جزیره کیش ...و شهرهای دیگه با هواپیما و قطار و اتوبوس...ویروس رو انتقال نمیدن.
طرح های پیشگیری تونم مثل بقیه کارهاتون دیدنیه واقعا..
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
اشتباهی منفی دادم
روی چه حسابی در شهریور ماه مدارس و دانشگاهها رو می خواهید حضوری کنید؟!
شماها که هنوز نتونستید نه واکسن کافی تهیه کنید و نه تزریق کنید.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
خوشبختانه شهریورماه دوران ریاست سعیدخان نمکی بروزارت بهداشت تمام میشودوانشالله که رییس جمهوربعدی با انتخاب یک فرددلسوزودرعین حال مدیر براین دوره سیاه دوسال ونیمه نمکی نقطه پایانی میگذارد.
محمد ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
مثل پارسال برای دریافت شهریه مدارس و بعد از گرفتن پول بازم برنامه شاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
مشکلی نیست نیست حالا همه را می‌فرستن فوقش دو درصد کشته میشن که عدد زیادی نیست.
تازه باید ببینیم که دولت بعدی اصلا به وجود کرونا اعتقاد داره؟ یا شاید مثل آقای بهروز افخمی اصلا اعتقادی به کرونا نداشته باشه که دیگه خلاص. بدون واکسن همگی میریم تو هم صفا.
دولتمردان چرا برای شبهای احیاء و نماز عید فطر محدودیت اعمال نکردند ؟ امیدواریم در روزهای 25 تا 30خرداد هم محدویت های سخگیرانه اعمال شود .
دولتمردان چرا برای شبهای احیاء و نماز عید فطر محدودیت اعمال نکردند ؟ امیدواریم در روزهای 25 تا 30خرداد هم محدویت های سخگیرانه اعمال شود .
اقای روحانی با جریمه خودروها تحریم را دور میزنه
اقای روحانی با جریمه خودروها تحریم را دور میزنه
خطاب به اینایی که میگن اموزش مجازی بمونه : انشالله هر چه سریعتر بازگشایی میشه و شما از تقلب کردن میوفتید
پاسخ ها
عصر حجر
| France |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
جان انسان‌ها از نمره ۱۹ -۲۰ بچه ی شما مهمتره! آموزش هم‌مثل صدسال پیش نیست که یکی بره پای تخته حفظ مردمی بچپونه تو‌کله بچه ها الان آموزش مجازی بخشی از کار شده و امتحان باید بر اساس تفکر دانش آموز باشه نه محفوظات! اونوقت. کتاب هم کنارش باشه مهم نیست
اتفاقا بعد از این کرونا موقعی که هوا آلوده میشه به جای تعطیلی مدارس میتونن آموزش را مجازی کنند یا برای کاهش ترافیک میشه هفته ایی یکی دو روز آموزش مجازی باشه کلی به اقتصاد هم کمک‌میشه!
چرا باید دانشجویان واکسینه شوند، ولی کارگران و کارمندان که مجبور به رفتن سر کار هستند نشوند؟ آیا دانشجویان مجبورند سر کلاس حاضر شوند؟ و اینکه چرا به همسران زنان باردار واکسن نمی زنند ، که کمی از احتمال خطر واگیری زن باردار و جنین بکاهند؟ چرا کشور ما فقط با آموزش مجازی مشکل دارد؟ کانادا هم با وجود واکسیناسیون سراسری همه آموزشش امسال مجازیست، مگر کودکان را می شود واکسن زد؟ چرا یکسال دیگر صبر نمی کنید این مسئله تمام شود؟
چند وقت پیش گفته بودی تا آخر تابستان همه دانشجویان رو واکسینه میکنی. حالا داری میگی دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می کنند واکسینه میکنی. همینطوری داری عقب نشینی میکنی. جریان چیه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
واکسن کمه
طی سه ماه دختر عمو و دختر خاله من به رحمت خدا رفتند و من در این مدت نتوانستم بخاطر این محدودیت ها به شهرستان بروم ( هرچند آنها مجلس ختم و موارد دیگر مرسوم در این گونه موارد را نداشتند) اما حداقل برای یک تسلیت حضوری ساده با رعایت همه پروتکل ها هم سفر امکان پذیر نشده است بالاخره تا کی می خواهید اینگونه مردم را در فشار قرار دهید بجای این کار ها واکسن وارد کنید تا هر چه زودتر این داستان به انتها برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
کرونا برای بعضیا هدیه الهی بود دوست عزیز
فقط مدارس را باز کنید این بچه ها در خیابان پدر ما را در اوردن من نمیدونم پدر و مادرها چرا از کرونا فقط در مدارس میترسن تا اسم بازگشایی مدارس میاد همه نگران میشن البته با مقاومت و ایستادگی اموزش و پرورش و برگزاری امتحانات نهایی حضوری شرایط را برای بازگشایی سراسری مدارس اماده کرد
پاسخ ها
عجب
| France |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
شما بلد نیستی بچه ات را تربیت کنی چرا مردم باید تاوانش را بدهند! همه کرونا بگیرن که تو نمیتونی بچه ات را جمع کنی از تو خیابون؟!!!
من سوالم تمام مواردی است که بالا توسط هم میهنان عزیز عنوان شد آیا کسی پاسخگو هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
خیر
توکه میدونی پس چرا میپرسی
جریمه خودروهای شخصی همیشه راحت ترین راه درآمد است حالا با هر بهانه ای
معلم ها را واکسینه میکنید مدارس رو باز می کنید؟پس دانش اموزان چی؟ یعنی مشکل عدم بازگشایی مدارس فقط معلما بودند؟
پلاک را دستکاری می کنم و می روم افسر هم بین راه گرفت ۵۰ تقدیم می کنم ...
واکسن ایرانی دم نکشید استاد ؟
از 1 ماه پیش باید ماهی 3،4 میلیون دز میدادیدها ، یادتون رفته تاریخ رو ؟
طبق معمول همیشه باز اومدید شعار ردیف کردید پشت هم ، ملت رو هم گذاشتید سر کار
حالا تا چینی ، روسیه ای یه خط تولید اینجا راه یندازه شما شو رو ادامه بدی
ایشالله واکسنهای بیشتری وارد و یا ساخته بشه تا جمعیت بیشتری واکسینه بشن.
آره فهمیدیم اگه میخایم بریم مسافرت قبل دوازدهم باید بریم.... ملت زرنگی هستیم
رای بی رای حتی اگر کرونا تمام شود
رای ما رئیسی! :)
واسکن قرار بود خرداد بیاد
حسن آقا به مرداد موکولش کرد
واسکن ایرانی تا بیاد ویروس کرونا در رفته
واسسسسسسسسسسسسکن
چون همه چی بر عسکه، ببخشید بر عکسه!
آقا ما داشتیم میرفتیم جایی جلو مونو گرفتند گفتند ماشین نمره تهرانه نمیتونی بری گفتم مجبورم مریض دارم توی این شهر کسی هم نداره چکار کنم . گفت ماشین رو پارک کن این بغل با آژانس برو !!!! خ خ خ خ
گفتم مرد حسابی ماشین کرونا نداره که اگه داشته باشه من دارم خ خ خ خ
و این هم تمام جواب سوالهای شما که چه کسانی دارند تصمیمات به این بزرگی میگیرند.
بنده کرونا گرفته بودم انهم خیلی حاد الان نزدیک یک ماه است دو ماه هست یک نفر نیامده به منی که خانه نشین شده ام بگویدنان خالی برای نمردن دارید یانه وهیچکس کنترل نمیکند من کجا میروم یا ممکن است چه کسانی را الوده بکنم مانده به وجدان خودم
واکسیناسیون همگانی چیشد دکتر؟!
کاش میشد ملت هم بگند "اگه ماهی 15 میلیون نفر رو واکسینه نکردید، باید نفری یک میلیون تومان به مردم بدید."
نتیجه انتصابات سوریه از بیست سال قبل نیز قابل پیش‌بینی است و تا زمانی که حضرت عزراییل عزلش نکند نتایج انتخاب سوریه مشخص است.
دو سال بچه ها از درس عقب افتاده اند و اموزش و پرورش هنوز هیچ برنامه ای برای ان ندارد ظاهرا ادامه این وضع برایشان راحتر و بی درد سر است به بچه ها هم خوش می گذره . هر دو طرف راضی اند خدا را شکر
بسیار هم عالی
بعد از انتخابات همه جا ازاد می شود توی انتخابات همه جا ازاد رای بی رای
با این روند ‌‌کند و‌بی نظم واکسیناسیون شما تا شهریور ۱۹-۲۰٪ را بیشتر نمیتوانید واکسن بزنید مردم هم جان بچه هاشون را از سر راه نیاورده اند! خوابگاه دانشگاه ها هم که تو‌این ۱/۵ سال دو‌ریال خرجش نکردین شرایط بهداشتی را مناسب کرده و‌ارتفاء بدهید! چی حرف مفت میزنید! درسهای آزمایشگاهی ‌و کارگاهی تا همه از جمله دانشجو و استاد واکسینه کامل نشوند امکان ندارد ! جان آدم‌ها مهم است نه حضوری یا مجازی!
۵۰۰ هزار تومن جریمه سنگینه؟؟؟؟؟؟
دو کیلو گوشته دیگه
منتظر موج بعدی هستیم...
من کارم شهرستان با این قانون باید با اتوبوس برم.
جربمه ها فقط جهت پر کردن خزانه دولت اینها براشون مهم نی کی مریض بشه
من بامداد ۱۱ خرداد از محور چالوس رفتم به سمت شمال پس چرا جریمه شدم؟؟؟؟مگه نگفتید از ۱۲ظهر ۱۲ام؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی