بازدید 7037

شهردار مصراته بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخت

دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد شهردار مصراته بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته است و این در حالی است که موارد ابتلا به کرونا در این کشور که از ۹ ماه پیش به این طرف خشونت‌ها در آن بالا گرفته است، افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۹۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 01 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از خبرگزاری فرانسه، دولت وفاق ملی لیبی در صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام کرد ”با اندوهی بزرگ صبح روز دوشنبه از مرگ مصطفی کنواد، شهردار مصراته اطلاع یافتیم که بعد از مبارزه ­با بیماری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا جان باخت“.

شهرداری مصراته، واقع در ۲۰۰ کیلومتری شرق طرابلس، پایتخت لیبی که این هفته انتخابات شورای شهر در آن برگزار خواهد شد، روز دوشنبه در فیس بوک اعلام کرد ”رای گیری مطابق با خواست شهردار فقید و آروزی اعضای شورای“ شهر بعد از یک دوره عزای سه روزه برگزار می‌شود.

ماموریت پشتیبانی سازمان ملل متحد در لیبی، مانول، با انتشار توئیتی از مرگ ”مردی فداکار و مشتاق خدمت به همشهریان و وطن خود“ ابراز تاسف کرد.

لیبی که بعد از سقوط رژیم معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در سال ۲۰۱۱, در هرج و مرج فرو رفته است، از چند هفته پیش با گسترش سریع موارد ابتلا به کووید-۱۹ مواجه شده است که اوضاع را در این کشور که خدمات در آن ناکار‎آمد است، وخیم‌تر می‌کند.

تازه‌ترین آماری که مقامات بهداشتی لیبی روز یکشنبه اعلام کرده اند، به ابتلا ۱۳ هزار و ۹۶۶ مورد اشاره کرده است که ۲۳۷ نفر از آن‌ها جان باخته اند.

لیبی که بعد از سقوط معمر قذافی به دنبال شورش مردمی، در سال ۲۰۱۹ درگیر خشونت و جنگ قدرت است، از سال ۲۰۱۵ با بحرانی میان دو قدرت رقیب دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که سازمان ملل متحد آن را به رسمیت می‌شناسد و یک قدرت موازی که از مارشال خلیفه حفتر، مرد قدرتمند شرق لیبی حمایت می‌کند، مواجه شده است.

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد افزایش سریع موارد ابتلا به کووید-۱۹ در لیبی هشداری بوده است برای این سازمان.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد ”در طول دو هفته شمار موارد تایید شده کووید-۱۹ در لیبی بیش از دو برابر شده است“.

این سازمان همچنین اعلام کرد ”نظام سلامت لیبی بر اثر سال‌ها درگیری­به شدت دچار اختلال شده است و حدود ۵۰ درصد مراکز مراقبت‌های بهداشتی اولیه آن تعطیل هستند“.

این منبع افزود با ”کمبود شدید“ تست‌ها و آزمایشگاه‌ها ”شمار واقعی موارد ابتلا احتمالا بسیار بیشتر است“.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها