بازدید 5245

بازداشت‌ افراد فاسد و دلال در فوتبال ادامه دارد

کد خبر: ۹۹۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ 31 August 2020

معاون وزیر ورزش که هنوز پاسخ قانع کننده‌ای درباره دلیل رواج دوپینگ در دوره ریاست در ووشو و پنهان کردن محرومیت‌های سریالی ووشوکاران ایران ارائه نداده است، در تازه ترین مصاحبه‌اش به چندین سوال فوتبالی جواب داد.

به گزارش تابناک ورزشی، علی نژاد خبر از ادامه بازداشت ها در پرونده برخورد با فساد فوتبال و دلال های این ورزش داده است. پاسخ های فوتبالی علی نژاد را مرور می‌کنیم.

چرا وزارت ورزش به ماجرای سفر سعادتمند به ایتالیا ورود کرد؟
استقلال و پرسپولیس باشگاه‌های دولتی هستند و اگر مدیران عامل این دو باشگاه می‌خواهند کاری انجام دهند باید با هماهنگی وزارت ورزش باشد؛ ضمن اینکه هر کسی که می‌خواهد سفر ورزشی داشته باشد باید از شورای برون مرزی وزارت ورزش مجوز بگیرد.

معرفی اعضای جدید هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس چه زمانی انجام می‌شود؟

ما ملاحظاتی در این خصوص داشتیم که این ملاحظات کمی زمان‌بر شد. ضمن اینکه برخی گزینه‌ها هم اعلام کردند تمایلی برای حضور در هیئت مدیره پرسپولیس ندارند. امیدوارم به زودی هیئت مدیره پرسپولیس انتخاب شود.

در خصوص مبارزه با فساد در ورزش، آیا اتفاق جدیدی رخ داده است؟
وزیر ورزش در نامه‌ای از وزیر اطلاعات خواست به موضوع فساد در ورزش ورود کند و تا الان اقداماتی هم انجام شده است. برخی از این اقدامات آشکار و برخی دیگر پنهان است و هر زمان که به نتیجه برسد نهاد‌های مسئول اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

شما عنوان کردید که وزارت ورزش هیچ نقشی در امور فدراسیون فوتبال ندارد؛ اما مگر قرارداد مربیان خارجی در وزارت ورزش بررسی نمی‌شود؟
نه؛ ما کمیته مربیان خارجی را داریم که تنها مسائل فنی مربیان خارجی را بررسی می‌کند. در خصوص فدراسیون فوتبال همین کار هم انجام نمی‌شود. فدراسیون فوتبال دارای استقلال مالی است و در سال گذشته بودجه این فدراسیون حدود ۱۱۴ میلیارد تومان بوده که وزارت ورزش تنها ۵ میلیارد آن را تقبل کرد؛ بنابراین امکان اینکه ما در تصمیمات فدراسیون فوتبال دخالت کنیم وجود ندارد.

اینکه گفته می‌شود استقلال و پرسپولیس از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنند چقدر واقعیت دارد؟
این دو باشگاه به هیچ وجه از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنند؛ چون پرداخت وزارت ورزش به این دو باشگاه خلاف قانون است. این شایعه یکی از اشتباهات رایج است که در اذهان مردم شکل گرفته است.

حتی در شکایت‌های مربیان و بازیکنان خارجی از استقلال و پرسپولیس هم وزارت ورزش کمک مالی به این دو باشگاه انجام نداده؟
ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم به استقلال و پرسپولیس کمک مالی کنیم. البته برای آنها اسپانسر پیدا کرده‌ایم، اما از بودجه عمومی کشور نمی‌توانیم ریالی کمک کنیم.

ممنوعیت باشگاه‌های فوتبال در جذب بازیکن و مربی خارجی می‌تواند نکات مثبت زیادی داشته باشد، اما آیا این باشگاه‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تضعیف نمی‌شوند؟
یک تیم عربی میلیون‌ها دلار برای جذب بازیکن و مربی خارجی هزینه می‌کند و اگر ما می‌توانستیم بازیکنان و مربیان تراز اول خارجی را جذب کنیم اتفاق خوبی بود، اما تیم‌های ما چنین بودجه‌ای ندارند. با وضعیت فعلی دلار هم باید بازیکنان بی‌کیفیت خارجی بگیریم. از طرف دیگر به خاطر تحریم‌ها نمی‌توانیم دستمزد آنها را پرداخت کنیم. وزارت ورزش این تصمیم را برای استقلال و پرسپولیس گرفت؛ چون این دو باشگاه پرونده‌های زیادی در فیفا دارند و وزارت ورزش از حق مالکیتی خود استفاده کرد؛ اما سازمان لیگ برای همه تیم‌ها چنین تصمیمی را اتخاذ کرد که تصمیم درستی هم است. البته عدم جذب بازیکن و مربی خارجی یک تصمیم موقت است و هر زمان که شرایط کشور مناسب بود این تصمیم لغو خواهد شد. در آن زمان هم باید به دنبال بازیکنان خارجی باکیفیت باشیم. متاسفانه ۸۰ درصد بازیکنان خارجی که به ایران آمده‌اند، بی‌کیفیت بوده‌اند.

در جذب این بازیکنان بی کیفیت، شبکه دلالی نقش زیادی داشته است.
دقیقا همین طور است. در تصمیمی که وزارت ورزش و سازمان لیگ برای عدم جذب بازیکنان و مربیان خارجی گرفتند دلال‌ها ناراحت شدند و ما از ناراحتی دلال‌ها خوشحالیم.

اما ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی باعث بالا رفتن دستمزد بازیکنان داخلی هم می‌شود و برخی از آنها عنوان می کنند که اگر با دستمزد مورد نظر آنها موافقت نشود به لیگ‌های خارجی خواهند رفت.
اگر این مسئله باعث ترانسفر بازیکنان به خارجی از کشور شود ما از آن استقبال می‌کنیم؛ چون برای کشور ارز می‌آورند. البته خارجی‌هایی که در حال حاضر در فوتبال ایران حضور دارند، می‌توانند به فعالیت خودشان ادامه دهند و امکان تمدید قراردادهایشان وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار