بازدید 8109

دلیل افزایش نرخ مرغ اعلام شد

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به افزایش قیمت مرغ به ١٩ هزارتومان گفت: نرخ هر کیلوگرم کنجاله سویا به ١٠ هزار تومان رسیده است.
کد خبر: ۹۹۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 28 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از مهر، حبیب اسدالله نژاد قیمت مرغ گرم در بازار را ۱۹,۰۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده به صورت غیر نقدی بین ١٢ هزار و ٩٠٠ تا ١٣ هزار تومان و به صورت نقدی ١٢ هزار و ٢٠٠ تومان تا ١٢ هزار و ٥٠٠ تومان است.

وی قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده را با توجه به تأمین بخش اعظم نهاده‌ها از بازار آزاد ١٤ هزار و ٥٠٠ تومان اعلام کرد و افزود: مرغ داران در هر کیلوگرم تولید در حال حاضر ٢٠٠٠ تومان زیان می‌کنند.

اسدالله نژاد با بیان اینکه در تعیین قیمت مرغ بحث عرضه و تقاضا مطرح است، گفت: افزایش قیمت مرغ به کیلویی ١٩ هزار تومان ربطی به ایام محرم ندارد و حدود یک هفته است که قیمت‌ها به این وضعیت رسیده‌اند.

وی پیش بینی کرد: طی روزهای آینده وضعیت قیمت به همین شکل بماند و تغییری نداشته باشد.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به آخرین وضعیت بازار نهاده‌ها توضیح داد: قیمت سویا همچنان روند صعودی دارد و نرخ آن به حدود ١٠ هزار تومان در هر کیلوگرم رسیده قیمت ذرت نیز بین ۲۷۰٠ تا ٣٠٠٠ تومان در هر کیلوگرم است.

 

اسدالله نژاد با بیان اینکه در برخی استان‌ها دولت اقدام به تهاتر نهاده سویا با مرغ آماده کرده است، افزود: دولت به ازای دریافت هر کیلوگرم مرغ به نرخ مصوب بین ٨٠٠ گرم تا یک کیلو سویا به مرغداران تحویل می‌دهد که البته این سیاست نادرستی است چون باقی تولیدکنندگان که با کمبود مواجه هستند از تولید دلسرد می‌شوند و در آینده با مشکلات جدی در این حوزه مواجه خواهیم بود.

این مقام مسئول این تصمیم را غیرکارشناسی تلقی کرد و گفت باید واقعیت قیمت مرغ را بپذیریم و برای سرکوب غیر کارشناسی قیمت هر کاری را انجام ندهیم. واقعیت امر این است که واحدی که مرغ آماده عرضه به بازار دارد نیازی به سویا ندارد و سویا متعلق به واحدهای در حال پرورش است و نتیجه این رفتار، تشویق به ایجاد بازار سیاه نهاده است.

وی افزود: این نهاده‌ها باید قبل از پایان دوره تولید در اختیار مرغداری‌ها قرار بگیرد نه در پایان دوره؛ چرا که اکثر این واحدها ناچار به خرید نهاده از بازار آزاد هستند و احتمال ورود سویای عرضه شده در قالب تهاتر با مرغ زنده یا گرم به بازار آزاد هم بسیار بالاست و این آزمون و خطا در سنوات قبل بارها تکرار شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر