بازدید 7516
۱

حمله پلنگ به یک چوپان در خواف

رئیس جمعیت هلال احمر خواف در استان خراسان رضوی از حمله یک قلاده پلنگ به یک چوپان در ارتفاعات دردوی بخش سنگان این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 28 August 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، هادی رمضانی گفت: به دنبال کسب گزارشی مبنی بر حمله یک قلاده پلنگ به یک چوپان در بخش سنگان این شهرستان یک تیم امداد و نجات کوهستان به همراه تیم‌هایی از فوریت‌های پزشکی، فرماندهی انتظامی و واحد ایمنی شرکت معدنی اپال پارسیان به محل اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به سخت گذر بودن این منطقه، از بالگرد امدادی اورژانس گناباد درخواست کمک شد که در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شد، اما به دلیل شدت وزش باد و شرایط به وجود آمده، امکان نشست بالگرد و انتقال چوپان زخمی به بیمارستان از این طریق فراهم نشد.

رئیس جمعیت هلال احمر خواف ادامه داد: این چوپان زخمی توسط نیروهای امدادی حاضر در صحنه به دامنه ارتفاعات منتقل و توسط اورژانس به بیمارستان ۲۲ بهمن خواف اعزام شد.

بهمن ماه پارسال نیز ۲ کارگر در این منطقه مورد تهاجم یک قلاده پلنگ قرار گرفته و به بیمارستان انتقال یافتند و تحت درمان و واکسیناسیون قرار گرفتند که درپی انتشار فیلمی از مشاهده پلنگ در منطقه سنگان، پیگیری برای حفاظت این حیوان در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان قرار گرفت.

کارشناسان نظارت بر امور حیات وحش این اداره به اتفاق محیط‌بانان شهرستان خواف به منظور پایش شبانه به محل محدوده معادن سنگان خواف مراجعه و با بررسی مسیرهای محتمل عبور پلنگ، قفس استاندارد زنده‌گیری را مستقر کردند که پس از چهار مرحله پایش محدوده، پلنگ را در محل مشاهده و از این حیوان تصویربرداری کردند.

مجموعه کانسارهای سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد. مجتمع سنگ‌آهن سنگان با ذخیره یک میلیارد تن یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
بنده ۳ سال در این معدن در حال نصب تجهیزات بودیم و هستیم و پلنگ را هم مشاهده کردیم اما هیچ سختی کار به ما تعلغ نگرفته است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل