بازدید 8663

خرید نفت هند از چین متوقف شد

در بحبوحه تیرگی روابط میان دهلی نو و پکن، پالایشگاههای دولتی هند خرید نفت خام از شرکتهای مرتبط با چین را متوقف کرده اند.
کد خبر: ۹۹۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 28 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در پی درگیری مرزی میان هند و چین و کشته شدن ۲۰ سرباز هندی که به تیرگی روابط دو کشور همسایه منجر شده است، ۲۳ ژوییه مقررات جدیدی در هند اعلام شد که واردات از کشورهای همجوار را محدود کرده و اقدام اخیر پالایشگاه‌های هندی در این راستا صورت گرفته است.

به گفته منابع آگاه، از زمانی که فرمان جدید صادر شده است، پالایشگاه‌های دولتی هند طبق مقررات مذکور که معامله با شرکتها از کشورهایی که مرز مشترک با هند دارند را محدود می کند، بندی را در مناقصه وارداتشان در این خصوص گنجانده اند.

پالایشگاه‌های دولتی هند ماه گذشته تصمیم گرفتند ارسال مناقصه های واردات نفت به شرکت‌های بازرگانی چینی نظیر CNOOC Ltd، یونی پک و پتروچاینا را متوقف کنند.

بر اساس فرمان ۲۳ ژوییه، شرکتهایی که در مناقصه های هندی حضور پیدا می کنند و از کشورهایی هستند که مرز مشترک با هند دارند، باید در دپارتمان وزارت بازرگانی فدرال ثبت نام کنند.

هند با چین، پاکستان، بنگلادش، میانمار، نپال و بوتان مرز مشترک دارد اما در بیانیه دولت هند به نام کشور خاصی اشاره نشده است.

بر اساس گزارش رویترز، پالایشگاه‌های دولتی هند شامل ایندین اویل، بهارات پترولیوم، هندوستان پترولیوم و شرکت پالایش و پتروشیمی مانگالور در این باره اظهارنظر نکردند.

یک هفته پیش بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کشتی‌های متعلق به چین یا ثبت شده توسط این کشور اجازه ندارند برای واردات یا صادرات نفت و محصولات نفتی مورد استفاده قرار گیرند. همچنین شرکت‌های نفتی دولتی هند قصد دارند از صادرکنندگان و شرکتهای بازرگانی نفت درخواست کنند برای تحویل نفت به آنها از نفتکش‌های چینی استفاده نکنند. شرکتهای هندی کشتیهای چینی را عمدتا برای حمل گاز طبیعی مایع کرایه می کردند. اکثر نفتکش‌های غیرهندی که شرکت‌های نفتی استخدام می کنند با پرچم کشورهای لیبریا، پاناما یا موریتانی تردد می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل