بازدید 15185
۷
بیانیه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره همکاری‌های پادمانی

ایران امکان بازرسی از دو مکان جدید را به آژانس داد / آژانس سوال و درخواست دسترسی فراتری از ایران ندارد

آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران، توافق کردند تا همکاری‌های خود را بیش از پیش تقویت کرده و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن ـ که از ١۶ ژانویه ٢٠١۶ موقت توسط ایران در حال اجراست ـ ارتقا بخشند...
کد خبر: ۹۹۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲ 26 August 2020

ایران امکان بازرسی از دو مکان جدید را به آژانس داد/ آژانس سوال و درخواست دسترسی فراتری از ایران ندارد

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در پایان سفر دو روزه «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات کشورمان، بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش «تابناک»، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بیانیه مشترک معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی - تهران، ۴ شهریور ١٣٩٩ (٢۶ آگوست ٢٠٢٠)

آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران توافق نمودند تا همکاری های خود را بیش از پیش تقویت کرده، و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از ١۶ ژانویه ٢٠١۶ بصورت موقت توسط ایران در حال اجراست، ارتقا بخشند.

بعد از مشورت های فشرده دوجانبه، ایران و آژانس در خصوص حل و فصلِ توأم با حسن نیت موضوعات مشخص شده توسط آژانس در ارتباط با اجرای پادمان به توافق رسیدند. در این ارتباط، ایران به طور داوطلبانه به دو مکان مشخص شده توسط آژانس دسترسی داده و فعالیت های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد کرد. تاریخ های مربوط به دسترسی های آژانس و فعالیت های راستی آزمایی، مورد توافق قرار گرفته است. فعالیت های راستی آزمایی آژانس مطابق با موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی و رویه استاندارد راستی آزمایی آژانس، همان گونه که برای همه کشورهای دارای موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اجرا می شود، به صورت برابر و بدون تبعیض اجرا خواهد شد.

در چارچوب قطعنامه GOV/2015/72 که در تاریخ ١۵ دسامبر ٢٠١۵ توسط شورای حکام به تصویب رسید، آژانس و ایران تایید می کنند که این موضوعاتِ مرتبط با اجرای پادمان، منحصرا مربوط به مواد و فعالیت های هسته ای تحت پادمان بر اساس موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی می باشند.

در این چارچوب حاضر، براساس تجزیه و تحلیل اطلاعاتِ در اختیار آژانس، آژانس هیچ سؤال دیگری از ایران، و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان هایی فراتر از آنچه توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده اند، ندارد.

دو طرف تصدیق می کنند که استقلال، بی طرفی و حرفه‌ای‌گری آژانس همچنان لازمه اجرای فعالیت های راستی‌آزمایی هستند.

آژانس با حفاظت از تمامی اطلاعات محرمانه پادمانی مطابق با اساسنامه آژانس، مفاد مرتبط در موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی، و محرمانگی رژیم، استانداردها و رویه های تثبیت شده‌ی آژانس، نگرانی های امنیتی ایران را همچنان مدنظر قرار خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
خجالت بکش دولت... که همیشه کوتاه می ایی در قبال این گستاخ ها که دنبال بهانه های متعدد هستند
مجلس نباید ساکت باشد وگرنه از فردا در خانه همه ما هم می ایند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
ترامپ درست میگفت ..... نرمش قهرمانانه شروع شد
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
این تصمیمات خیلی فراتر از حیطه اختیارات دولته و افراد زیادی باید نظر مثبت داده باشند که با این بازرسی ها موافقت شده. لطفا اگر ذلتی توی این کارها هست همشو به گردن دولت بی اختیار نندازید و خودتون رو کنار نکشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
الان اگر احمدی نژاد می بود یادتان میداد که هر حرف مفتی را نباید زد
خطاب به21:33
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
همچین می گی خجالت بکش دولت!!!!! انگار دولت همه کاره هست؟!؟!؟!؟! دیگه همه می دونیم که دولت ها یه تدارکاتچی بیشتر نیستن! پس الکی شلوغش نکن. ضمنا کسی که مشکلی نداشته باشه و کار خلافی نکرده باشه، دیگه ترسی نباید داشته باشه. اتفاقا تصمیم و کار درستی بود(تو این شرایط فعلی) . الان امریکا دنبال کوچکترین بهونه می گرده تا تحریم های سازمان ملل رو برگردونه ( هر چند که همین الان هم به اندازه کافی تحریم هستیم و عملا همون تحریم ها داره اجرا می شه. اما در هر صورت اگه قراره تا انتخابات امریکا صبر کنیم (که عملا همین سیاست رو در پیش گرفتیم) پس بهتره که بهونه بیشتر دست دشمنان ندیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
مهمترین پیام عاشورا سرتسلیم فرودنیاوردن دربرابر ظلم بود
هیهات من الذله
مگر بالاتر از سیاهی هم رنگی هست؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار