بازدید 4960

رفتار ترامپ، «زانو بر گردن دموکراسی» است

ال گور معاون بیل کلینتون از روسای جمهوری پیشین آمریکا، ضمن انتقاد از تلاش‌های دونالد ترامپ برای اختلال در رای‌گیری پستی، او را متهم کرد زانو بر گردن دموکراسی قرار داده است.
کد خبر: ۹۹۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 26 August 2020


به گزارش تابناک به نقل از رویترز، «ال گور» معاون «بیل کلینتون» رییس جمهوری پیشین آمریکا دیروز سه‌شنبه، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا را متهم کرد که با تضعیف رای گیری پستی و ایجاد شک و تردید، بدون هیچ گونه مدرکی درباره تمامیت انتخابات ۳ نوامبر (۱۳ آبان) «زانو بر گردن دموکراسی» قرار داده است.

ال گور که به عنوان یک دموکرات در جریان یک رویداد خبری با این خبرگزاری انگلیسی گفت و گو داشت، افزود: به نظر می‌رسد ترامپ هرگز نسبت به ایجاد شکاف میان ساختار اجتماعی و تعادل سیاسی مردم آمریکا احساس ندامت ندارد و همچنان شک و تردید در دل مردم می‌کارد.

گور که از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱میلادی در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون به عنوان معاون رییس جمهوری خدمت می‌کرد و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۰ میدان را به «جورج دابلیو بوش» واگذار کرد، اقدامات ترامپ را "یک راهبرد ناامیدکننده" خواند.

ترامپ ادعاهای غیرقابل اثباتی در خصوص رای گیری پستی ارائه داده؛ رای گیری که یکی از ویژگی‌های منظم انتخابات ایالات متحده است و انتظار می‌رود امسال در میان همه گیری ویروس کرونا افزایش یابد.

حملات ترامپ به صندوق‌های رای، همراه با قطع خدمات پستی که پیش از این باعث تاخیر در تحویل شده است، نگرانی‌هایی را در میان منتقدان وی مبنی بر سرکوب مشارکت رای دهندگان ایجاد کرده است.

این سیاستمدار دموکرات خاطرنشان کرد: ترامپ تلاش می‌کند با اختلال در خدمات پستی، افرادی را که از همه گیری کرونا ترسیده‌اند از رای دادن محروم کند و به این ترتیب زانو بر گردن دموکراسی بنهد.

سخنگوی کارزار مبارزات انتخاباتی ترامپ در واکنش به این سخنان گفت: گور و دیگر دموکرات‌ها باید دست از تئوری‌های توطئه خود بردارند.

در پی شیوع ویروس کرونا در آمریکا، جان باختن بیش از ۱۸۰ هزار نفر در اثر ابتلا به این ویروس و سوءمدیریت دولت ترامپ، بایدن در نظرسنجی‌ها از ترامپ پیشی گرفته است.

پیش از این نیز «لوییس دیجوی» رییس کل خدمات پستی آمریکا و یکی از حامیان مالی جمهوری خواهان گفته بود تغییر در خدمات پستی با هدف کاهش هزینه‌ها و نه با قصد اختلال در رای گیری پستی صورت گرفته است.

گور که به دلیل فعالیت‌های زیست محیطی خود در سال ۲۰۰۷ برنده جایزه صلح نوبل محیط زیست شده است، در گفت و گو با رویترز افزود: سیاست گذاران نباید تغییرات جهانی آب و هوا را حتی در هنگامه تقلا با کووید-۱۹ نادیده بگیرند.

ال گور بایدن را به خاطر برنامه‌های سرمایه گذاری در بخش محیط زیست و وعده پیوستن به پیمان پاریس ۲۰۱۵ که اهداف تولید گازهای گلخانه‌ای را برای نزدیک به ۲۰۰ کشور جهان تعیین کرده، ستود. ترامپ قصد دارد در تاریخ ۴ نوامبر (۱۴ آبان)، زودترین تاریخ ممکن، از این توافق خارج شود.

گور در پایان تاکید کرد: هنوز برای خاتمه دادن به این بحران پیش از تبدیل شدن آن به فاجعه زمان داریم. تاکنون خسارات بسیاری وارد شده و هنوز هم آسیب‌های بیشتری پیش رو است. اما هنوز می‌توان جلوی بدترین پیامدها را گرفت.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار