بازدید 8907

کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا در جهان

داده‌های هفتگی اخیر سازمان بهداشت جهانی، کاهش همه گیری را در بسیاری از مناطق به ویژه در قاره آمریکا نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۹۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷ 26 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از خبرگزاری فرانسه، همه گیری ویروس کرونا همچنان در جهان ادامه دارد، اما داده‌های هفتگی اخیر که سازمان جهانی بهداشت منتشر کرده است، کاهش همه گیری را در بسیاری از مناطق به ویژه در قاره آمریکا نشان می‌دهد.

بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ و ۳۹ هزار مورد مرگ جدید بر اثر آن در هفته گذشته (از ۱۷ تا ۲۳ اوت) به سازمان جهانی بهداشت اطلاع داده شده است که نشانگر کاهش پنج درصدی موارد ابتلا و کاهش ۱۲ درصدی مرگ و میر بر اثر کرونا در مقایسه با هفته قبل از آن است. این کاهش موارد در همه مناطق به استثنای آسیای جنوب شرقی و شرق مدیترانه ثبت شده است.

قاره آمریکا همچنان آلوده‌ترین قاره به کووید-۱۹ است که نیمی از موارد ابتلا و ۶۲ درصد موارد مرگ و میر اطلاع داده شده را در هفته گذشته به خود اختصاص داده است. اما این منطقه که کرونا به شدت در آنجا شیوع یافته است، در دو کشور آمریکا و برزیل که آلوده‌ترین کشور‌ها به کرونا در جهان به شمار می‌روند، موارد ابتلای جدید ۱۱ درصد و موارد مرگ و میر ۱۷ درصد کاهش یافته است.

با وجود این، بسیاری از کشور‌ها و سرزمین‌های منطقه کارائیب از افزایش شدید موارد مرگ و میر در طول هفت روز اخیر خبر داده اند که به گفته مقامات سازمان جهانی بهداشت تا اندازه ای ‌می تواند به علت مسافرت‌های جدید باشد.

در جنوب شرق آسیا دو منطقه که بیشترین آلودگی را دارند، با افزایش چهار درصدی موارد مرگ و میر در هفته گذشته مواجه بودند. هند با ثبت ۴۴۵ هزار مورد ابتلای جدید در هفته گذشته، همچنان آلوده‌ترین کشور منطقه سازمان جهانی بهداشت در جنوب شرق آسیا به شمار می‌رود.

موارد ابتلای جدید در شرق مدیترانه نیز چهار درصد افزایش داشته است، اما شمار موارد مرگ و میر پنج درصد کاهش یافته و ثبت منطقه را به عنوان ششمین منطقه که کاهش هفتگی متوالی داشته، امکان پذیر کرده است.

بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت، در اروپا که افزایش موارد جدید در هفته‌های اخیر در آنجا متوقف نمی‌شود، آهنگ ابتلا به میزان اندکی کاهش یافته و در هفته گذشته به مثبت یک رسیده است.

کاهش موارد جدید مرگ و میر در اروپا ادامه دارد (منفی ۱۲ درصد). با وجود این، سازمان جهانی بهداشت خاطر نشان می‌کند همه کشور‌های اروپایی چنین کاهشی را ثبت نکرده اند، اسپانیا حتی جهش هفتگی ۲۰۰ درصدی موارد مرگ و میر را ثبت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی