بازدید 12650

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۲۴ میلیون تن/ کاهش چشمگیر سرعت شیوع بیماری در جهان

پس از دوره‌ای نسبتا طولانی، روند شیوع ویروس کرونا در جهان کند شده است. این را می‌شود از بررسی روند آمار مبتلایان در جهان دریافت که پیشتر هر چهار روز یک بار یک میلیون تن به شمارش افزوده می‌شد و اکنون با گذشت پنج روز به افزایش یک میلیون نفری رسیده و از مرز ۲۴ میلیون عبور کرده است.
کد خبر: ۹۹۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 26 August 2020
تابناک اجتماعی
روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان، با کاهشی محسوس، دقایقی قبل از مرز ۲۴ میلیون نفر گذشت.

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۲۳ میلیون تن/ کاهش چشمگیر سرعت شیوع بیماری در جهانبه گزارش «تابناک»؛ پس از دوره‌ای نسبتا طولانی، روند شیوع ویروس کرونا در جهان کند شده است؛ این را می‌شود از بررسی روند آمار مبتلایان در جهان دریافت که پیشتر هر چهار روز یک بار یک میلیون تن به شمارش افزوده می‌شد و اکنون با گذشت پنج روز به افزایش یک میلیون نفری رسیده و از مرز ۲۴ میلیون گذشته است.

دقت در آمار‌ها نشان می‌دهد، همچنان ایالات متحده آمریکا بالاترین شمار مبتلایان را با حدود ۶ میلیون بیمار (بالغ بر ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تن) به خود اختصاص داده و رتبه دوم در اختیار برزیل است که بیش از ۳ میلیون و ۶۷۰ هزار مبتلای قطعی شناسایی کرده است.

بر اساس آمارها، رتبه سوم در اختیار هند است که شمار مبتلایانش از ۳.۲ میلیون تن عبور کرده و پس از آن، روسیه با بیش از ۹۷۰ هزار مبتلای قطعی در جایگاه چهارم قرار گرفته است. آفریقای جنوبی، پرو، مکزیک، کلمبیا، اسپانیا و شیلی رتبه‌های پنجم تا دهم را به خود اختصاص داده‌ و کشورمان کماکان در جایگاه یازدهم قرار گرفته است.

این در حالی است که بر اساس آمار‌ها، شمار جان باختگان کووید-۱۹ در جهان از ۸۲۳ هزار تن فراتر رفته است؛ آماری که حدود ۳۰۰ هزارتایش متعلق به دو کشور ایالات متحده آمریکا (با بیش از ۱۸۲ هزار جان باخته) و برزیل (با بیش از ۱۱۶ هزار جان باخته) است و پس از آنها، مکزیک، هند، بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، پرو و ایران رتبه‌های سوم تا دهم را از آن خود کرده‌اند.

نکته جالب توجه دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبود یافتگان است که از ۱۶.۶ میلیون نفر فراتر رفته است؛ آماری که رتبه اول و دوم آن در اختیار آمریکا و برزیل است که جمعا بالغ بر ۶ میلیون بهبود یافته دارند و جایگاه فعلی کشورمان در آن، دهم است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی