بازدید 4744
۱

حمله تند کیهان و اتهام دلالی در وزارت ورزش درپرونده ویلموتس

کد خبر: ۹۹۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸ 24 August 2020

روزنامه کیهان در مطلبی که اتهاماتی تند را متوجه وزیر ورزش و مجموعه تحت امرش و همچنین انتقادهایی را متوجه جهانگیری می‌کند، به غرامت نجومی در قرارداد ویلموتس واکنش نشان داد.

به گزارش تابناک ورزشی، این روزنامه نوشت: آقای ظریف بیراه نمی‌گوید: برجام زنده است. مگر ویژگی برجام چیست؟ ذوق‌زدگی و اعتماد یکطرفه به طرف خارجی، قرارداد پرمنفذ، پنهان‌کاری و انکار، ترور شخصیت منتقدان، و ایجاد هزینه برای کشور. می‌توانید انواع قرارداد‌های پرخسارت مانند کرسنت، توتال، استات اویل و ترکمنستان را پیدا کنید که اغلب پای رشوه در میان بوده؛ یا مانند توتال، اطلاعات سرّی پارس جنوبی را گرفته و رفته‌اند، بی‌آنکه پیش‌بینی جریمه شده باشد؛ یا نمونه کرسنت که 14 میلیارد دلار خسارت بر جا گذاشت.

کیهان در ادامه نوشت: برجام از نظر هدف اعلامی (لغو همه تحریم‌ها) از همان ابتدا، مُرده اما از زاویه‌ای دیگر، روح سرگردان آن همچنان همراه برخی مدیران است. شوق خارجیگری را می‌شد لا‌به‌لای سخن فلان مشاور و مدیر ارشد دولت دید.

این مدل انعقاد قرارداد را می‌توان در قرارداد مربی کلاهبردار بلژیکی هم دید. تاسف‌بار اینکه به اذعان رئیس ‌وقت فدراسیون فوتبال، ویلموتس را وزیر ورزش به سفارش یک انجمن مشکوک هلندی- ایرانی به فدراسیون معرفی کرد؛ دخالت بیجا در یک مسئولیت کاملا تخصصی.

در چند سال اخیر، مجموعاً احکام جریمه‌ای معادل 30 میلیون دلار علیه فدراسیون فوتبال و تیم‌های استقلال و پرسپولیس صادر شده است.

بند مورد سوءاستفاده در قرارداد که با خوش‌خیالی توجیه می‌شد، این است: «اگر سرمربی بخواهد قرارداد خود را یکطرفه و بر اساس قوانین مورد پذیرش فیفا و دادگاه CAS فسخ کند، می‌تواند حقوق ثابت سه ماه خود (یا رقمی مشخص- or a certain fea) را دریافت کند». و او حقوق سه سال را طلبکار شده.

به نوشته این روزنامه اصولگرا ؛ قراردادی چنین مخدوش، چگونه تدارک شد؟ نقش دلال‌های متنفذ در وزارت ورزش چه بود؟ فضای هیجان و فشار به بهانه جام جهانی و فقدان سرمربی، و گرفتن دستور ویژه آقای جهانگیری درباره پرداخت حقوق دو میلیون یورویی ویلموتس را چه کسانی ساختند؟

کیهان در پایان سوال پرسیده که: چرا این پول هنگفت باید از طریق زیرمجموعه شستا تامین می‌شد و حال آنکه برخی کارگران، معطل چند ماه حقوق معوقه هستند؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بیش از فوتبالیست در فوتبال ایران دلال وجود دارد. حتی رسانه ها هم با تیتر های خود به دلالی پرداخته اند...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست