بازدید 22294
پیمانه اقتصادی

وحشت تازه وارد‌های بورس به تشکیل صف فروش دامن می‌زند/ واعظی: سرمایه گذاری در بورس مطمئن است / شافعی: گوش شنوایی برای حرف‌های سوگلی اقتصاد نیست / آیا ترکیه صادر کننده گاز می‌شود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس قرمز ماند، بازدهی فرابورس در پنج ماه نخست امسال، دلار همچنان بدون تغییر در تابلوی صرافی‌های بانکی، قیمت سکه در دومین روز شهریور، منتظر نوسان شدید قیمت طلای جهانی باشید، خودروسازان بزرگ هر ثانیه چقدر درآمد دارند؟ نروژ برای عراق نفتکش می‌سازد و گرانی ۲۰ درصدی لوازم التحریر در سال جاری را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 23 August 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس قرمز ماند، بازدهی فرابورس در پنج ماه نخست امسال، دلار همچنان بدون تغییر در تابلوی صرافی‌های بانکی، قیمت سکه در دومین روز شهریور، منتظر نوسان شدید قیمت طلای جهانی باشید، خودروسازان بزرگ هر ثانیه چقدر درآمد دارند؟ نروژ برای عراق نفتکش می‌سازد و گرانی ۲۰ درصدی لوازم التحریر در سال جاری را در بر دارد.

بورس قرمز ماند!

امروز شاخص کل با ۶۴۸۲۸ واحد کاهش معادل منفی ۳.۷۵ درصد به یک میلیون و ۶۶۲ هزار و ۴۱۰ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۱۷۰۲۰ واحد کاهش معادل منفی ۳.۷۵ درصد به ۴۳۶ هزار و ۴۶۹ واحد، شاخص کل هم وزن با ۹۱۶۸ واحد کاهش معادل منفی ۱.۹۳ درصد به ۴۶۵ هزار و ۲۵۶ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۶۰۱۵ واحد کاهش معادل منفی ۱.۹۳ درصد به ۳۰۵ هزار و ۲۲۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۲۷۶۳ واحد کاهش معادل منفی ۳.۵۳ درصد به دو میلیون و ۲۶۰ هزار و ۱۵۱ واحد، شاخص بازار اول با ۴۸۲۷۵ واحد کاهش معادل منفی ۳.۸۷ درصد به یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۱۹۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۲۷۵۰۷ واحد کاهش معادل منفی ۳.۵۹ درصد به ۳ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۲۴۲ واحد رسید.

گزارش بورس امروز یکشنبه 2 شهریور 99/ قرمز پوشی نقشه بازار

گزارش بورس امروز یکشنبه 2 شهریور 99/ قرمز پوشی نقشه بازار

واعظی: سرمایه گذاری در بورس مطمئن است

محمود واعظی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: سرمایه گذاری در بورس، مطمئن است، اما نباید به آن کوتاه مدت نگاه کرد بلکه باید برای دراز مدت به آن نگریست. در این صورت، برای هر دو طرف سرمایه گذار و بنگاه دار مفید است. وی با تاکید بر اینکه رویکرد دولت این است که همواره از بازار سرمایه صیانت و حمایت کند و بورس را رها نمی‌کند، گفت: شورای عالی بورس از ترکیب خوبی برخوردار است و وظیفه آن صیانت از سهامداران بورس است. رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اینکه اصلاح بازار سرمایه به شایعه عرضه شدن یا نشدن صندوق دارادوم ربطی نداشت و این فقط بهانه بود، افزود: زمانی که شاخص بورس به سرعت رو به رشد بود همه پیش بینی می‌کردند که بورس باید خود را اصلاح کند و مقالات متعددی در این زمینه نوشته شد و همه منتظر این موضوع بودند. زمانی که شاخص بورس به حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار رسید، همه منتظر اصلاح بودند، اما این اتفاق نیفتاد و شاخص بورس به سرعت به دو میلیون رسید که در آن زمان، همزمان شد با بحث عرضه شدن یا نشدن صندوق دارا دوم یعنی اگر این اتفاق هم نمی‌افتاد، بورس باید خود را اصلاح می‌کرد. باید مراقبت بیشتری کنیم و هماهنگی میان سازمان بورس و مجموعه خصوصی سازی و وزارت اقتصادی و وزارتخانه‌هایی که در صندوق‌ها هستند، باید بیشتر شود تا مردم، اتفاقات را شفاف متوجه شوند.

واعظی گفت: اکنون هم پیش بینی می‌کنند که شاخص بورس بین یک میلیون و ۶۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار، اصلاح می‌شود و دوباره روند طبیعی خود را طی می‌کند. با همت شورای عالی بورس و وزیر اقتصاد و ستاد اقتصادی دولت و رئیس جمهور، امیدواریم بورس جای مطمئنی برای سرمایه گذاری و سود بردن مردم باشد. زمانی فقط افراد حرفه‌ای در بورس فعالیت داشتند، اما اکنون افراد معمولی و همچنین حدود ۵۰ میلیون سهامدار عدالت در آن حضور دارند؛ بنابراین حتماً باید از بورس و سهامداران، صیانت کنیم.

وحشت تازه وارد‌های بورس به تشکیل صف فروش دامن می‌زند

به گفته سلیمی عضو هیات نمایندگان اتاق ایران: "وحشت تازه واردهای بورس سبب تشکیل صف فروش و عرضه سهام می‌شود. البته خروج رقم‌های کوچک تاثیری در شاخص ندارد. مسیر نقدینگی این‌ها حتماً به سمت بازارهای مالی و سپرده‌های بانکی کج خواهد شد؛ چراکه این افراد تحمل ریسک ندارند و با خروجشان از بورس، شاهد رشد سپرده‌ها خواهیم بود. در صورتی که شرایط به گونه‌ای پیش رود که بازار سهام جذابیت‌های خود را برای سرمایه‌گذاران از دست بدهد و این موضوع باعث خروج تدریجی نقدینگی از این بازار شود، قطعا شاهد آثار و تبعات منفی قابل‌توجهی در سایر بازارها خواهیم بود؛ چون نقدینگی سرگردانی که در دست مردم است؛ به طور طبیعی باید میان بازارهای ارز، طلا، خودرو، مسکن، سپرده بانکی و سهام، یکی را انتخاب کند. رقم‌های درشت می‌توانند به بازار مسکن، ارز و طلا وارد شوند اما متاسفانه این بازارهای موازی هم مشکلاتی دارند. رشد بازار مسکن رشد بسیار عجیب و غریبی بوده و خیلی از افراد توان ورود به این بازار را از دست داده‌اند. از سوی دیگر در بازار مسکن علاوه بر اینکه نقدشوندگی بازارهایی مانند ارز، طلا و سهام را ندارد، ورود به آن به نقدینگی بالایی نیاز دارد که از عهده سرمایه‌گذاران خرد خارج است. بازار ارز و طلا هم داوطلب جدی ندارد. الان با ارز کاری نمی‌شود کرد؛ مصرف کردن دلار در حال حاضر به دلیل محدودیت واردات دشوار است؛ هرچند چشم‌انداز روشنی از صعود نرخ ارز و به‌ دنبال آن طلا وجود دارد، ابزارهای مالیاتی یکی از موانع اصلی برای ورود به این بازارهاست.

بازدهی فرابورس در پنج ماه نخست امسال

شاخص کل فرابورس ایران در پایان مردادماه در جایگاه ۱۸ هزار و ۷۷۸ واحدی ایستاد که نشان‌دهنده بازدهی ۱۸۵ درصدی در پنج ماه نخست امسال است.

دلار همچنان بدون تغییر در تابلوی صرافی های بانکی

در معاملات امروز (یکشنبه دوم شهریورماه ۹۹) بازار ارز، قیمت دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و مجاز بدون تغییر است. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۲۴۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۲۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز شنبه، بدون تغییر است. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۲۶۶۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۶۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که همانند دلار، نسبت به روز گذشته، تغییری ندارد. ثبات دلار در صرافی‌های مجاز در حالی است که در حاشیه بازار ارز، قیمت دلار به رقم ۲۳۰۰۰ تومان رسیده است.

قیمت سکه در دومین روز شهریور

امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار به قیمت سکه ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله ‌شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۱۵۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به ارزش ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار مبادله شد. نیم سکه به بهای پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه به قیمت دو میلیون و ۹۷۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی نیز با ارزش یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان معامله شدند. در بازار طلا نیز یک گرم طلای خام ۱۸عیار به ارزش یک میلیون و ۵۴ هزار تومان فروخته و هر مثقال طلا نیز با قیمت چهار میلیون و ۴۵۶ هزار تومان معامله می‌شود.

منتظر نوسان شدید قیمت طلای جهانی باشید

تحلیلگران بازار جهانی معتقدند در هفته جاری یک رویداد مهم می تواند دور جدیدی از نوسان را در بازار طلا ایجاد کرده و به بهبود قیمتها پس از دو هفته متوالی کاهش کمک کند. به گزارش ایسنا، درست زمانی که بازارها از پیام بانک مرکزی آمریکا سردرگم شده بودند، دلار قویتر در معاملات هفته گذشته قیمت طلا را تحت فشارهای کاهشی قرار داد.

به گفته پیتر هاگ، مدیر معاملات تجاری کیتکو متالز، عامل اصلی کاهش قیمت طلا در هفته گذشته واکنش بازار به گزارش نشست ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا بود. قوی شدن ارزش دلار هم باعث ریزش قیمت فلزات ارزشمند شد. دلار اکنون تثبیت شده و فلزات ارزشمند کف قیمت پیدا کرده اند. بازارها منتظر تصمیم دولت آمریکا برای عرضه یک بسته کمک مالی جدید به منظور حمایت از اقتصاد هستند. با این حال به نظر می رسد فعلا از این بسته خبری نیست و سرمایه گذاران مضطرب به سوی نقدینگی حرکت کرده اند. بهای هر اونس طلا در بازار معاملات آتی نیویورک پس از این که مدت کوتاهی به پایین ۱۹۲۰ دلار سقوط کرد، توانست در بالای ۱۹۴۰ دلار تثبیت شود و هفته را با ۰.۱ درصد کاهش به پایان رساند. دلار آمریکا با ۰.۶ درصد افزایش، به ۹۳.۳۵ واحد رسید. به گفته کارولین بین، اقتصاددان کالای موسسه کپیتال اکونومیکس، به نظر می رسد کاهش قیمت طلا مربوط به فروش سرمایه گذاران بوده و احتمالا ناشی از سودگیری و رشد ارزش دلار آمریکا در روزهای اخیر بوده است.

خودروسازان بزرگ هر ثانیه چقدر درآمد دارند؟

فولکس واگن بیشتر درآمد را در بین خودروسازان داشته است.

۱- فولکس واگن- آلمان

درآمد ناخالص تا پایان سال ۲۰۱۹: ۲۹۰.۲ میلیارد دلار

متوسط درآمد خودروساز در هر ثانیه تا پایان سال ۲۰۱۹: ۹۲۰۲.۸۸ دلار

۲- تویوتا- ژاپن

درآمد ناخالص تا پایان سال ۲۰۱۹: ۲۷۲.۳ میلیارد دلار

متوسط درآمد خودروساز در هر ثانیه تا پایان سال ۲۰۱۹: ۸۶۳۴.۵۸ دلار

۳- فورد- آمریکا

درآمد ناخالص تا پایان سال ۲۰۱۹: ۱۵۶ میلیارد دلار

متوسط درآمد خودروساز در هر ثانیه تا پایان سال ۲۰۱۹: ۴۹۴۶.۷۳ دلار

۴- هوندا- ژاپن

درآمد ناخالص تا پایان سال ۲۰۱۹: ۱۴۳.۱ میلیارد دلار

متوسط درآمد خودروساز در هر ثانیه تا پایان سال ۲۰۱۹: ۴۵۳۷.۶۷ دلار

۵- جنرال موتورز- آمریکا

درآمد ناخالص تا پایان سال ۲۰۱۹: ۱۳۷.۲ میلیارد دلار

متوسط درآمد خودروساز در هر ثانیه تا پایان سال ۲۰۱۹: ۴۳۵۱.۷۶ دلار

۶- فیات- کرایسلر- آمریکا- ایتالیا

درآمد ناخالص تا پایان سال ۲۰۱۹: ۱۲۱.۶ میلیارد دلار

متوسط درآمد خودروساز در هر ثانیه تا پایان سال ۲۰۱۹: ۳۸۵۶.۱۰ دلار

۷- بی ام و- آلمان

درآمد ناخالص تا پایان سال ۲۰۱۹: ۱۱۶.۹ میلیارد دلار

متوسط درآمد خودروساز در هر ثانیه تا پایان سال ۲۰۱۹: ۳۷۰۸.۸۹ دلار

۸- مرسدس بنز- آلمان

درآمد ناخالص تا پایان سال ۲۰۱۹: ۱۰۴ میلیارد دلار

متوسط درآمد خودروساز در هر ثانیه تا پایان سال ۲۰۱۹: ۳۳۱۶.۸۴دلار

۹- نیسان- ژاپن

درآمد ناخالص تا پایان سال ۲۰۱۹: ۹۲ میلیارد دلار

متوسط درآمد خودروساز در هر ثانیه تا پایان سال ۲۰۱۹: ۲۹۱۸.۸۱ دلار

۱۰- هیوندای- کره جنوبی

درآمد ناخالص تا پایان سال ۲۰۱۹: ۹۰.۸ میلیارد دلار

متوسط درآمد خودروساز در هر ثانیه تا پایان سال ۲۰۱۹: ۲۸۷۹.۲۵ دلار

شافعی: گوش شنوایی برای حرف‌های سوگلی اقتصاد نیست

رئیس پارلمان بخش خصوصی گفت: بخشی از تصمیماتی که ما را با مانع موجود مواجه می‌کند، به اذعان مسئولان و متولیان امر توسط کمیته ماده 2 سران قوا اخذ می‌شود. هیچ‌کدام از تشکل‌ها و اتاق‌ها در این کمیته حضور ندارند و امروز اکثر تصمیماتی که اخذ می‌گردد، با این تعبیر توجیه می‌شود که «تصمیم حاکمیتی» بوده است و همان بخش خصوصی‌ که به اقتضای مناسبت‌های مختلف سوگلی اقتصادی کشور معرفی می‌شود، حق و سهمی برای اظهارنظر در این موضوعات کلان ندارد. به‌واقع تکلیف ما با این تعارض‌ها چیست؟ شافعی تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر این نکته صراحت دارد که نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی استوار است. به اتکای این تفسیر، باید اذعان کنیم که بخش خصوصی جدای از حاکمیت نیست پس نمی‌توان برای درمان دردهای اقتصاد، نسخه بپیچند اما بازیگران این بخش را نادیده بگیرند. /اتاق ایران

نروژ برای عراق نفتکش می‌سازد

رویترز: احسان عبدالجبار وزیر نفت عراق اعلام کرد، عراق برای ساخت دو نفتکش ۳۰ هزار تنی با کشتی‌سازی نروژی بتسرویس مندل به توافق رسیده است. وی در بیانیه‌ای اظهار کرد: نفتکش‌ها در ۱۸ ماه تحویل داده می‌شوند، این اقدام بخشی از تلاش‌های این وزارتخانه برای بازسازی ناوگان نفتکش عراق است که در چند دهه جنگ از بین رفته است.

گرانی ۲۰ درصدی لوازم التحریر در سال جاری

رئیس انجمن تولیدکنندگان نوشت‌افزار کشور از افزایش قیمت ۲۰ درصدی قیمت لوازم التحریر نسبت به سال گذشته به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی تقاضای این محصولات در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد. /ایسنا

آیا ترکیه صادر کننده گاز می‌شود؟

«فاتیح دونمز» وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد: پس از کشف یک میدان بزرگ نفتی در دریای سیاه و میدان‌های دیگری که احتمالا در سایر مناطق خواهد بود، پیش بینی ما بر این است که میزان واردات گاز این کشور در حد زیادی کاهش یابد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هم پا از این پیش بینی‌ها فراتر گذاشته و اعلام کرد، کشف ۳۲۰ میلیارد متر مکعبی میدان گازی می‌تواند این کشور را به یک صادرکننده گاز تبدیل کند. در صورتی که گاز این میدان به مرحله تجاری برسد، وابستگی ترکیه را به واردات از کشور‌های ایران روسیه و آذربایجان ـ که سال گذشته به میزان ۴۱ میلیارد دلار بود ـ از بین خواهد برد.

وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد: «با این کشف جدید میدان گازی، میزان واردات گاز ما بسیار کاهش می‌یابد و می‌توانیم زیرساخت‌های تامین گاز ارزان قیمت را برای شهروندان خود فراهم کنیم.» وی همچنین از یک منطقه ۶۰۰۰ کیلومتری خبر داد که کارشناسان ترک در زمینه امکان وجود میدان گازی در آن بررسی می‌کنند؛ ضمن اینکه ترکیه به دنبال کشف ذخایر هیدروکربوری در دریای مدیترانه است که این اقدام با واکنش یونان و مصر همراه شده است. به گزارش فارس، ترکیه بزرگترین وارد کننده گاز از ایران است و قرارداد‌های طولانی مدتی هم دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
معلومه که وحشت می کنن.بشینن ببینن همه دار و ندارشون می سوزه
والا این وضعی که من می بینم قدیمی های بورس هم گرخیدن
هی میگن هول نشید نفروشید بازار بورس درست میشه.مرد حسابی ببین از هفته گذشته تا الان که صبر کردیم چقدر ضرر کردیم.
نفروشیم که دوبله سوبله ضرر کنیم؟
می خواستین پول ها رو از جیب ما در بیارین که در آوردین.
به خاک سیاه نشوندین مردم رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
خلایق هر چه لایق
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
ضرر در مقابل با سود چند صد درصدی به چشم نمیادو بایدقیمتها کاهش پیدا کند تا به قیمت واقعی خود برگردد
دولتی ها چرا راجع به افت ۲۵ درصدی شاخص سکوت کرده اند؟
بعد اقای روحانی باز هم میگوید بووووووورسسسسس
بورس رشد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی اش به چه دلیل بود پس؟؟؟...
اين تركيه را يا زمين ميززنند يا اوج ميگيرد
آقای واعظی اگه مطمئنه خودت برو توی بورس سرمایه گذاری کن .ما نخواستیم همه سهام مال خودت
البته شما ها جاهای بهتری برای سرمایه گذاری دارید
سهامدارعزیز!
انروزکه جیک جیک مستانتذبود(سودهای روزانه۴-۵ درصدی) یادزمستانت نبود؟؟؟!!!!
بورس امروزهم پوکید!!!
توصیه به سهامدارنی که هنوز مسهامشان رانفروخته اند
تا اوضاع خرابترازاین نشده سهامتان رابفروشید البته اگر خریداری باشد !!!!
احتمال اعمال محدودیت در فروش و یا بسته شدن تالار بورس برای جلوگیری از سقوط بیشتر هست پس بجنبید
بورسی که تا نزدیکی دومیلیون وصدهزارواحد رشد کرده بود حالا روزی ۷۰-۸۰ هزار واحد داره سقوط میکنه وامروز هم وارد کانال یک میلیون وششصدهزارواحدی شد
نه صداوسیما نه جراید و سایتهای سینه چاک بورس انگارنه انگارکه بورس تنهادردوهفته حدود ۴۰۰ هزارواحد سقوط کرده
شتردیدی ندیدی!!!!
دوران رشدهای الکی وبی منطق روزانه ۴-۵ درصد بورس گذشت
حالابورس هرچی به ناحق خورده باید پس بده
تواین دوسه هفته هرکسی راکه میشناسم سهامش رافروخته دیگه امیدی به این بورس و دارا وسارا نیست !!!
خب وحشت هم داره
یک واحد دو واحد که ریزش نداشته پونصد هزار واحد افت داشته
در همهٔ کشورها زمانی که تقاضا کاهش پیدا میکند ،تولید کنندگان بدنبال کاهش هزینه و افزایش تولید میروند تا قادر باشند حیات خودرا حفظ کنند ،اما در ایران تولید را کم میکنند و قیمتها را افزایش میدهند ؟ راستی اگر روزی ایران به تعامل جهانی برسد و هیچ گونه تحریم نباشد ،و اقتصاد کشور شکوفا گردد ، آیا تولید کنندگان قادر خواهند بود در بازار جهانی رقابت بکنند و خودرا حفظ نمایند ؟ یقینا روزی فرامیرسد که انحصار ،و یارانه از بین میرود ، آنزمان تولیدکنندگان چه راهی پیدا خواهند نمود برای ماندن ؟،،
هنوز روزهای طلایی بورس است " دقیقا کار شرکتهای هرمی در بورس اتفاق افتاد ودست اولیها سود کردند و بعدیها کلا زیان خواهند دید " رشد افسانه ای پانصد درصدی ؟؟؟ کدام آدم عاقل باور میکند یک کارخانه ورشکسته که ارزشش صد میلیارد تومان بیشتر نیست در بورس به قیمت چند هزار میلیارد تومان برسد آخر هر موضوعی حدی دارد !!!
شاخص روی 500 هزار هم برگرده (هم قیمت رشد ارز و ملک و ...)، فقط یک بی عقل می ره تو بورس چون اون زمان که شاخص روی 100 هزار بود، دلار 14 هزار بود و این 100 هزار از جاش جم نخورد علتش هم دلایل ذیل هست :

وجود تحریم
استخدام بی رویه
عدم توانایی کارخانه ها به پرداخت حقوق پرسنل
زیانده بودن کارخانه ها
عدم توانایی ورود ارز حاصل از صادرات به داخل کشور
عدم توانایی افزایش قیمت محصولات به دلیل قیمت گذاری دولتی و سکوب قیمت ها
عدم وجود پرسنل ماهر و کارآزموده به دلیل ضابطه و سهمیه و پارتی بازی در استخدام کارخانه های دولتی
عدم کارایی کارخانه ها و بالطبع عدم سوددهی آنها
عدم وجود افراد کارکشته و یا متخصص و توانا در راس شرکت ها به دلیل دولتی بودن
عدم ورود تکنولوژی جدید به کارخانه ها
و ...
با سلام. چهار اشتباه کلان دولتها در سی سال اخیر عبارتند از:
1- کم رنگ ساختن و حذف تدریجی بخش تعاونی و عدم حمایت از آن. در حالیکه بیشترین قرابت را با اقتصاد مقاومتی دارد.
2- دستکاری بدون منطق نرخ سود در اکثر دولتها بدون توجه به سایر مولفه های اقتصاد بعنوان عامل اصلی بر هم زننده نظم اقتصادی کشور( خواه کاهش نرخ سود یا افزایش آن).
3- گرفتن تصمیمات اقتصادی خلق الساعه بدون توجه به پیوست های اجتماعی، امنیتی.... که سبب ایجاد بحرانهای پرهزینه گردیده است.
4-دایره تنگ مشاورین متخصص هر دولت، که اغلب دارای وابستگی جناحی بوده و نتایج مشاوره آنها اغلب بر پایه دو دوره چهار ساله طرح ریزی و ارائه می گردد.
......محمود واعظی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: سرمایه گذاری در بورس، مطمئن است......

بله سود چند صد میلیاردی کارگزاری ها را در چند ماه ببینید یقین پیدا می کنید که بورس سود مطمين برای کارگزاری ها و دولت دارد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
اطمینان را تازه داریم متوجه میشیم
تازه واردا دارن بازارو خراب میکنن؟ برید یه نگاه به تابلو بندازید ببینید حقوقیا چقد میفروشن هر روز...اونم تو صف فروش
همه تجارت میکنند ماهم تجارت میکنیم نفت میدیم ونزوئلا بجاش انبه میدن اینه اقتصاد ما عمو
این صفهای فروش فوق العاده طویل و سنگین بخاطر اینه که همه گرفتار و پول لازمن . ورودشونم به بورس موقتی بوده (بغیر از 10 درصدی که تموم ساعات عمر و زندگیشون یعنی بورس و بس) اومدن یکشبه ره صد ساله برن و بی دردسر ثروتمند بشن . حالا ریختن پول کنن اما ظاهرا پول علف خرس نیست و سهامها باد کرده و خریدار نداره . خود شما باشی حاضری هست و نیستت رو تبدیل کنی به سهام یکمشت شرکت ورشکسته اونم به بیست برابر قیمت واقعی ؟ زمین از جواهر بهتر و طلا رو میذاری سرمایه تو بکنی سهام ؟ چون دولت گفته من اینجوری دوست دارم ؟ آخه ماشاالله حباب هم که حباب نیست . حالا حالاها با کله بیاد پایین و برسه به 400 هزار بازم جا داره خیلی هم جا داره . شاخص تو فضا داره عین شهاب سنگ میاد زمین
حشت تازه واردهای بورس سبب تشکیل صف فروش و عرضه سهام می‌شود. ؟؟؟
یه نگاه به فعالیت حقوقی توی این چند روز بنداز ببین کی وحشت کرده بوده و وحشت رو کی دامن زده . تا یه طوری میشه تقصیر رو میندازید گردن مردم .
امروزرکوردتاریخی خروج سرمایه هاازبورس شکسته شد معادل سه هزار میلیارد تومان
همه دنبال فروش سهامشان وخروج ازبورس هستند
حباب بورس درحال ترکیدن است ونه تنهاتازه واردهارامیترساندکهنه واردهاراهم همچنین چون میگویندفواره چون بلندشودسرنگون شودسرمایه ها که به بازاربورس ناپایداررفته بودنداکنون راه خودراتغیرداده به مکانهای امن تری چون خریددلاروسکه ومسکن میروندکه البته جزبازارمسکن که هرچندممکنست درابتداکمی گرم شودولی درعوض باعث ایجادکارواشتغال فراوان وازدیاد مسکن وثبات قیمت شده وباتولیدبیشترحتی باعث کاهش آن میشودولی باتصویب قوانین بازدارنده قطعااز رونق این بخش تولیدی این بخش تولید داخلی کاسته شده وبه رکودکامل خواهدرفت لذاسرمایه های کوچک به خریددلاروسکه وسرمایه های بزرگترباخروج ازکشوروسرمایه گذاری درکشورهای همسایه ختم میشودحالاهرانسان عاقلی متوجه میشودکه تمام این راه هابجزسرمایه گذاری درکارساخت وسازمسکن بضررمملکت است که تنهااین راه سالم ومفید هم توسط مجلسیان قراراست سدشود
چند وقت پیش وقتی بورس همیجوری بی حساب و کتاب و با جو سازی رشد می کرد یکی از نظرات منتشر شده در تابناک اصطلاح نارنجک ضامن کشیده را برای بورس به کار برد که خیلی جالب بود و الان می بینیم این نارنجک منفجر شد و ۱۵۰۰ میلیارد تومان از سرمایه سهامدارانش را دود کرد.
ترکیه و صادرات گاز ؟؟؟!!!!!

مخزن گازی که ترکیه در دریای سیاه کشف کرده فقط 320 میلیارمترمکعب گاز دارد

جهت اطلاع شما تولید روزانه گاز در ایران در فصل سرما حدود یک میلیارد متر مکعب است !!!!!!

یعنی مخزن گازی که ترکیه در دریای سیاه کشف کرده ، حتی به اندازه تولید یک سال ایران هم گاز ندارد !!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
هزارمیلیارد 320
اتفاقا حقوقی ها دولتی فروشنده هستند و ربطی به حقیقی ها نداره
قرارداد گازی ایران و ترکیه سال 2026 تمام میشود. ایران که سالانه 9 تا 10 میلیارد دلار به ترکیه گاز میفروخت،احتمالا این منبع درامد خود را نیز عز دست بدهد.
بورس پوکید.خخخخ
پیش بینی من هم این است اگر از بورس حمایت صحیح نشود. نقدینگی فقط به سمت دلار و طلا خواهد رفت .شک نکنید. و سلام
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
تو کجایی جهان دولت از بورس حمایت کرده؟؟؟؟؟؟
با سلام
برآیند گفتار جناب واعظی و تکمیلی آن توسط آقای سلیمی اینست که فاتحه همه بخشها ( مسکن ، طلا ، ارز و ... ) را خوانده اند.
از این کارشناس محترم بپرسید که تازه وارد ها چطور باعث ریزش بورس شدند که حقوقی شرکت های بزرگ در این وضعبت روزانه میلیونها سهم میفروشند و جلوتر از همه در صف فروش قرار دارند ؟ و بپرسید که شاخص حدود یک چهارم افت کزده مگر این سهامداران تازه وارد چقدر سرمایه داشتند که با عث این همه ریزش شدند ؟ صورت مسله را پاک میکنید و قبل از همه خودتون باور میکنید ؟ مگر نمیدانستید تازه وارد ها سواد بورسی ندارند ؟ چرا با تبلیغ آنهارا بطرف بورس کشیدید . به بهانه آزاد سازی سهام عدالت بچه و پیر مرد را وادار کردید تا کد بورسی بگیرد .راستی کو سهام عدالت ؟ منکه یک معامله گر بورسی هستم بفرمایید چگونه سهام عدالت خودم را مدیریت کنم ؟ بخرم یا بفروشم ؟ این بود معنی آزاد سازی سهام عدالت ؟ که در دست کارگزاری باشه و هر بلایی خواست سر سهام مردم بیاره ؟ ...
ظاهرا قدرت دست اندرکاران بازار سکه و طلا و دلار و ارز ( دلار ) بیشتر از قدرت متولیان بورس است که وضعیت بورس به این روز افتاده!!! حال آنکه سالم سازی اقتصاد مملکت در رونق بورس است
جراید: ۲۵ درصد از ارزش بورس نابودشد
کجاهستند روزنامه های سینه چاک بورس بویژه روزنامه د.ا. ؟؟؟؟ چرا دیگر نمودار مقایسه ای بلزدهی بورس رابادیگربازارها منتشرنمیکنند؟؟؟!!!!
دوشنبه سوم شهریور ساعت ۹:۱۴
تنها ۵ دقیقه پس ازشروع به کار تالار بورس شاخص کل ۲۰ هزارواحددیگرهم فروریخت ودراستانه پرتاب به کانال یک ونیم واحدی قرارگرفت
شاخص کل در دوهفته اخیر ۲۵ درصد سقوط کرده و این روند همچنان بشدت ادامه دارد
سهامداران خرد توجه داشته باشید انهایی که از رانت برخورداربودند سود غیرفابل تصوری به جیب زدند وسرمایه هایشان راخارج کردند شماهم تا اوضاع خرابترازاین نشده سرمایه تان را نجات دهید و هرچه زودتر ازبورس خارج شوید
دوشنبه سوم شهریور
شاخص کل که یک ماه پیش در استانه فتح قله دومیلیون وصدهزار واحد بود ظرف دوهفته حدود ۵۰۰ هزار واحد سقوط کرد
امروزهم ظرف فقط نیم ساعت ۴۰ هزارواحد دیگرهم سقوط کرد و داره میره به کانال یک ونیم میلیون
همه فروشنده اند اما خریداری نیست
کنترل نقدینگی مثل آب خوردن است اگه دولت بخواهد چه جوری میگم بهتون 1براساس نرخ متری مسکن در خریدو فروش مالیات ببندید از متری املیون یک درصد تا مترص 100ملیون 95درصد مالیات ببندید این جوری دلالی مسکن صفر خواهد شد 2 بر طلا وسکه بر هر ملیون نیم درصد مالیات بگزارید 3 بر خرید فروش هر دلار یک دهم درصد مالیات بگزارید هر گونه خرید وفروش ملک مسکن وخود و را قولنامه ای وخارج از محضرباطل ومشمول جریمه نمایید در ضمن خرید خودرو داخلی به ازا هر 100ملیون را مشمول 10 درصد مالیات از طرفین وخود و خارجی را25درصد مشمول مالیات بکنید با این کار دیگه هرگز نگران پول‌های سرگردان نباشید اگر مرد عمل هستید یااااااااعلی
سایپا ایران خودرو سرجمع ۱۰۰میلیاردریال!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر