بازدید 9928

پیشنهاد موتلفه در مقابل فعال شدن مکانیسم ماشه

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در واکنش به تلاش آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه، گفت: معقول ترین واکنش، خروج ایران از برجام و حتی خروج از ان پی تی است.
کد خبر: ۹۹۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 23 August 2020


به گزارش ایسنا، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به شرارت آمریکا در فعال کردن مکانیزم ماشه، اظهار داشت: ملت عاشورایی را از مکانیزم ماشه نترسانید. آمریکا در پیشنهاد طرح تداوم تحریم تسلیحاتی در شورای امنیت سازمان ملل شکست سختی خورد و حالا که از لحاظ دیپلماتیک زحمی است، می‌خواهد دوباره شانس خود را در مقابله با ملت ایران در این شورا بیازماید. تمام دنیا می فهمند دولتی که یک قرارداد بین المللی را زیر پا گذاشته و آن را پاره کرده است نمی تواند به مفادی از آن قرارداد استناد کند. اما ترامپ و پمپئو با قلدری، جامعه جهانی را وادار به امری می کند که با هیچ یک از موازین بین المللی و حقوقی سازگار نیست.


وی ادامه داد: ترامپ تصور دارد ما را از بازگشت تحریم های سازمان ملل می ترساند. 40 سال تحریم مگر در اراده ملت ایران تأثیری داشت که ترامپ اقدام به تهدید می کند؟

وی درباره واکنش احتمالی ایران در این رابطه تأکید کرد: معقول ترین واکنش، خروج ایران از برجام و حتی خروج از ان پی تی است. هزینه این خروج به گردن آمریکا و اروپاست.

بادامچیان همچنین با اشاره به هشتم شهریور روز ملی مبارزه با تروریسم و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: آمریکا با کمک به منافقین مرتکب فجیع ترین جنایات علیه ملت و دولت ایران شده است. انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، انفجار نخست وزیری و شهادت مسئولان بلندپایه و مدیران خدمتگزار نظام در سال 60 و نیز 17هزار شهید مظلوم و بی گناه در کوچه و خیابان و بازار توسط سازمان منافقین با حمایت و چراغ سبز آمریکا صورت گرفته و آمریکا همچنان از منافقین حمایت می کند. جامعه جهانی اگر می خواهد از تروریسم رها شود باید قاطعانه خواستار قطع حمایت آمریکا از تروریست ها شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته دولت گفت: دولت تدبیر و امید، سال پایانی خدمت خود را می گذراند. در این ایام فرصتی است که کارنامه 7ساله دولت مرور شود و مردم بدانند آقای روحانی و کابینه اش در این مدت چه کرده است؟ البته این کارنامه باید به دور از تبلیغات و بزرگ نمایی صورت پذیرد و اگر در مواردی دولت کوتاهی کرده، از ملت حلالیت بطلبد.

وی همچنین بمناسبت آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد: ملت ایران به پیروی از مکتب امام حسین(ع) پرچم امر به معروف و نهی از منکر را در ایران، منطقه و جهان برافراشته نگه داشته است و در صف اول مبارزه با استکبار جهانی بویژه آمریکاست.

بادامچیان ضمن تأکید بر اینکه اجرایی شدن اصل هشتم قانون اساسی یک تکلیف ملی برشمرد و افزود: نمایندگان مجلس سوگند یاد کرده اند حافظ قانون اساسی باشند. آنها باید در مورد عملیاتی کردن اصل هشتم قانون اساسی برنامه ریزی جدی داشته باشند. 40 سال است از انقلاب می گذرد. مردم هنوز در انتظار اجرایی شدن اصل هشتم قانون اساسی هستند و می خواهند به تکلیف الهی خود در این باره عمل کنند.

وی با تجلیل از فعالیت ها و خدمات شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب افزود: مؤتلفه از ابتدا در این عرصه فعال بوده و اخیرا هم طرح ها و برنامه های متنوع و مفیدی در حوزه های مختلف امر به معروف و نهی از منکر اجرا کرده است.

بادامچیان در ادامه و در پاسخ به تهدیدهای آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی فرمود که ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم. 40 سال است استکبار جهانی در نبرد سخت و نرم، ملت ما را آزموده است. لذا آنها نباید آزموده را دوباره و چندباره بیازمایند. هرگونه تحرک سیاسی و نظامی در منطقه علیه مقاومت و علیه ملت ما، با پاسخ سخت ملت ایران و نیروهای مسلح مواجه خواهد شد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی یاد شهدای شهریور، رجایی و باهنر، اندرزگو، لاجوردی، عراقی و شهدای 17شهریور را گرامیداشت و برای آنها علو درجات از سوی خداوند تبارک و تعالی مسئلت کرد.

وی تأکید کرد: بحمدالله با آغاز محرم، عشق و شور حسینی در خانه ها و هیئت ها، باقدرت و گستردگی و با رعایت ضوابط بهداشتی شروع شده است. ابتکارهای جالب در این زمینه مورد تقدیر است. ان شاءالله مردم ما با توسل به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و عمل به تمام دستورهای بهداشتی، ملاحظه خواهند کرد، ارادتمندان به امام حسین(ع) دچار کسالت و آسیب نمی شوند و برای مدافعین سلامت هم دعا کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان