بازدید 20468
معاون «درمان» وزیر بهداشت

۲۰ درصد بیماران کرونایی بستری، جوانان هستند/ رمدسیویر تاثیری در کاهش مرگ و میر کرونا ندارد / شرایط کرونا در تهران

واکسن همیشه نتوانسته برای همه بیماری‌ها موثر باشد. این همه سال برای هپاتیت سی و اچ آی وی واکسن موثر تولید نشده است. ویروس کرونا فعلا در مرحله مطالعاتی است و مشخص نیست که واکسن در دنیا به نتیجه مطلوب برسد. ما هم به دستور وزیر وارد مراحل پیشرفته ساخت واکسن شده‌ایم و از دنیا عقب نیستیم.
کد خبر: ۹۹۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ 23 August 2020
تابناک اجتماعی
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن همیشه نتوانسته برای همه بیماری‌ها موثر باشد. این همه سال برای هپاتیت سی و اچ آی وی واکسن موثر تولید نشده است. ویروس کرونا فعلا در مرحله مطالعاتی است و مشخص نیست که واکسن در دنیا به نتیجه مطلوب برسد.

به گزارش «تابناک»، دکتر قاسم جان بابایی در نشست آنلاین خبری با اصحاب رسانه گفت: قبل از عید نوروز، میزان آلودگی جوانان به ویروس کرونا به مراتب کمتر بود، اما از تیر و مرداد حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌ها را جوانان و افراد حدود ۲۰ ساله تشکیل می‌دهند و این افراد حلقه انتقال ویروس کرونا هستند.
 
وی افزود: اگر جوانان به کرونا مبتلا شوند شاید علائم شدیدی نداشته باشند و در صورت بستری هم با مراقبت خوب، بهبود پیدا می‌کنند. این افراد می‌توانند ویروس را به سالمندان و افراد با ضعف سیستم ایمنی منتقل کنند.
 
۲۰ درصد بیماران کرونایی بستری جوانان هستند/ رمدسیویر تاثیری در کاهش مرگ و میر کرونا ندارد/ شرایط کرونا در تهران

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره هزینه راه اندازی هر تخت آی سی یو برای وزارت بهداشت، گفت: یک تخت آی سی یو با فضای فیزیکی حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد. تخت‌های ویژه بین ۵۰ تا صد در صد هزینه آن‌ها ایجاد می‌شود. به طور متوسط بین ۱.۵ تا ۲ میلیارد هزینه هر تخت آی سی یو است.

وی افزود: گاهی فضا‌هایی داریم که تبدیل به آی سی یو می‌شود و خیلی از تخت‌های آی سی یو اضافه شده از این جمله است که هزینه آن کمتر است.

جان بابایی در پاسخ به سوال دیگری درباره داروی رمدسیویر گفت: هیچ مطالعه‌ای در دنیا وجود ندارد که ثابت کند داروی رمدسیویر در کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا موثر است. حتی مقاله‌ای که در مجله جاما منتشر شده هم اثر این دارو برای کاهش مرگ و میر کرونا را رد کرده است. یکی دیگر از مجله‌های معتبر دنیا هم اثربخشی این دارو از جهت کاهش مرگ و میر را رد کرده است؛ بنابراین، تا زمانی که اثربخشی دارو برای کاهش مرگ و میر اثبات نشود، وارد پروتکل درمانی نمی‌شود.

وی ادامه داد: اکنون تنها دارویی که ثابت شده در دنیا میزان مرگ و میر را کاهش می‌دهد، کورتون است. دارو‌های ضد انعقاد و اینترفرون و ضد التهاب هم در کنار این موارد وجود دارد.

جان بابایی در پاسخ به سوالی درباره شرایط کرونا در تهران اظهار کرد: شرایط تهران نسبت به اسفند و فروردین متفاوت‌تر بود. مردم برای خدمات غیرکرونا قبلا کمتر مراجعه می‌کردند و در تیر و مرداد مجبور شدیم خدمات غیرکرونایی هم ارائه کنیم، اما اجازه ندادیم در مورد بستری بیماران دچار مشکل شویم. ظرفیت تخت‌های بیمارستانی محدود است و اگر مردم مراعات کنند و تعداد بیمار کم شود، می‌توان مدیریت کرد. شرایط فعلی کنترل شده، اما با از دست دادن عزیزان‌مان همراه شده است.

۲۰ درصد بیماران کرونایی بستری جوانان هستند/ رمدسیویر تاثیری در کاهش مرگ و میر کرونا ندارد/ شرایط کرونا در تهران


برای ساخت واکسن از دنیا عقب نیستیم


وی درباره واکسن کرونا گفت: نباید چیزی بگوییم که مردم را بی مورد امیدوار یا حتی ناامید کنیم. واکسن همیشه نتوانسته برای همه بیماری‌ها موثر باشد. این همه سال برای هپاتیت سی و اچ آی وی واکسن موثر تولید نشده است. ویروس کرونا فعلا در مرحله مطالعاتی است. در حال حاضر شرایط ساخت واکسن با دستور وزیر بهداشت شروع شده و به سمت مراحل پیشرفته می‌رود. این فقط به این معناست که از دنیا عقب نیستیم. حتی مشخص نیست که واکسن در دنیا به نتیجه مطلوب برسد.

معاون وزیر بهداشت افزود: واکسن کرونا به همان میزان که می‌تواند اثربخش باشد، می‌تواند اثربخشی هم نداشته باشد.

جان بابایی گفت: در حال حاضر روند بستری و مرگ و میر بیماران ناشی از ویروس کرونا رو به کاهش است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند. البته از مردم می‌خواهیم که همراهی‌ها را ادامه بدهند تا هرچه زودتر بار بیماری در بیمارستان‌ها را به حداقل برسانیم.

وی بیان کرد: برخی خدمات دوراپزشکی یا تله مدیسین برای بیماران تامین می‌شود و مجوز قانونی برای حمایت بیمه‌ها از این خدمات از ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت شده و در ۲۰ نقطه کشور این زیرساخت آماده است. قسمتی از این کار با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شده و در مناطق کمتر برخوردار می‌توانیم ویزیت بیمار را از راه دور انجام بدهیم. این کار نیازمند اقدامات چند ماهه‌ای داشت که هفته گذشته آیین نامه تله مدیسین از طرف وزیر بهداشت ابلاغ شد. به این وسیله می‌توان مراجعه مردم به بیمارستان‌ها را کمتر کرد.

۲۰ درصد بیماران کرونایی بستری جوانان هستند/ رمدسیویر تاثیری در کاهش مرگ و میر کرونا ندارد/ شرایط کرونا در تهران


اضافه شدن ۱۴ هزار تخت بیمارستانی تا پایان سال


جان بابایی گفت: آموزش کادر پزشکی برای خدمات غیرتهاجمی هم انجام شده است. مهم‌ترین کار، مراقبت پزشکان و پرستاران از بیماران است. گاهی اسم برخی دارو‌ها مطرح می‌شود که می‌تواند موثر باشد. این آموزش‌ها به چند شکل از جمله ارتباط بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کوچک و بزرگ انجام شده است. همچنین آموزش‌های کوتاه مدت هم ارائه شده است. در اکثر نقاط کشور همکاران ما تبحر بیشتری پیدا کرده‌اند.

جان بابایی بیان کرد: تا پایان سال ۱۴ هزار تخت بیمارستانی و اورژانس و کلینیک‌های ویژه اضافه خواهد شد تا امنیت برای مردم فراهم شده و حتی در فصل پاییز و زمستان دچار کمبود تخت نشویم. البته مردم باید همکاری کنند تا بار مراجعه به بیمارستان‌ها کمتر شود و کسی را از دست ندهیم.
 
معاون درمان وزارت بهداشت درباره هزینه هر بیمار کرونایی برای وزارت بهداشت اظهار کرد: به طور متوسط هزینه هر بیمار کرونایی برای وزارت بهداشت حدود ۲.۵ میلیون تومان در بخش عادی است و ۴.۵ میلیون تومان به این هزینه برای بستری در بخش آی سی یو اضافه می‌شود. بر اساس قانون ۵ تا ۱۰ درصد از کل هزینه را مردم پرداخت می‌کنند. بار‌ها اعلام کردیم که اگر مردم جایی توانایی پرداخت نداشتند بر اساس کارشناسی مددکاری، تخفیف گرفته یا هزینه رایگان شود.

وی ادامه داد: این بیماری بیش از شش ماه است که در کشور وجود دارد و در برخی بیمارستان‌ها فقط بیمار کرونایی بستری می‌شود. این بیمارستان‌ها باید درآمد اختصاصی هم داشته باشند تا هزینه‌های خود را پرداخت کنند. این در حالی است که برخی بیمارستان‌ها دچار کاهش درآمد اختصاصی تا ۵۰ درصد شده‌اند.

جان بابایی افزود: هزینه افرادی که بی بضاعت باشند یا توانایی مالی نداشته باشند، رایگان است. اگر بیمار تمکن مالی داشته باشد، باید همان ۱۰ درصد هزینه را پرداخت کند.

معاون درمان وزارت بهداشت درباره اظهار نظر برخی از افراد غیرپزشک و ارائه اطلاعات نادرست به مردم بیان کرد: اظهار نظر برخی از افراد غیرپزشک جای تاسف دارد. به عنوان معاون درمان باید هر روز به دنبال ارائه خدمات بیمارستان‌ها به مردم باشم. از طرفی از رسانه‌ها متشکرم که اطلاعات درست به مردم می‌دند.
 
۲۰ درصد بیماران کرونایی بستری جوانان هستند/ رمدسیویر تاثیری در کاهش مرگ و میر کرونا ندارد/ شرایط کرونا در تهران

جان بابایی درباره استفاده نادرست از دارو‌های کورتون برای پیشگیری از کرونا گفت: در پروتکل کشوری اعلام شده که کورتون زمانی باید به بیمار داده شود که بستری است. کورتون برای پیشگیری هیچ جایگاهی ندارد. زمانی که بیمار از بینی اکسیژن می‌گیرد و پاسخگوی تنگی نفس نیست، بلافاصله کورتون شروع می‌شود. در کنار آن دارو‌های ضد لخته شدن استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: در درمان‌های سرپایی به صورت انتخابی کلروکین و دیفن هیدرامین و دارو‌های مسکن استفاده می‌شود که علائم را کم می‌کند. در بستری، دارو‌هایی که کمیته علمی قبول دارد مثل کورتون و اینترفرون و دستگاه‌های کمک تنفسی و دارو‌های ضد دیابت استفاده می‌شود. این دارو‌ها در تمام داروخانه‌های کشور موجود است.

معاون درمان وزارت بهداشت درباره کنکور گفت: کنکور تازه برگزار شده و اگر اثری داشته باشد تا دو هفته بعد مشخص می‌شود. زیرساخت‌های بهداشتی برای برگزاری کنکور فراهم شده بود و جای نگرانی ندارد. حتی افراد مبتلا و بیمار در ۳۰ دانشگاه علوم پزشکی و در بیمارستان‌های مشخص امتحان کنکور دادند؛ بنابراین تمام اقدامات برای برگزاری کنکور مطمئن انجام شد.

جان بابایی اظهار کرد: در مورد موج کرونا تفسیر‌های مختلفی وجود دارد. در حال حاضر بار بیماری کمتر نشده و هنوز به عدد مطمئنی نرسیدیم. در استان اصفهان نزدیک به ۹۰۰ بیمار بستری است. هنوز به نقطه مطلوبی نرسیدیم که بگوییم موج بعدی شروع می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳
انگار برای بیشتر جوانان اصلا مهم نیست که کی کرونا بگیره و بمیره یا نمیره . این واقعیت از رفتار آنها در کوچه و خیابان کاملا قابل تشخیصه.
با سلام
همین چند روز پیش بود که حبر تولید داروی رمدسیویر در داخل کشور اعلام شد و گفته شد که از اول شهریور وارد پروتکل درمانی شده و در بیمارستانها پخش میشود.لطفا مسولین با هم هماهنگ باشند یا اینکه عمدا مردم را گیج میکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
شما مردم عادی را با هیدروکسی کلرکین درمان میکنید تا کرونای خفیفشان حاد شود. وقتی کارشان به آی سیو کشید شاید یه چند تا رمد سیویر تزریق کنید که البته آن موقع از این دارو کاری بر نمیاد و بیمار فوت می کنه. همان بلایی که بر سر عزیز من آوردید. اما برای خودتان و مردم غیرعادی از همان ابتدا رمد سیویر را تزریق می کنید و درمان می شوید. آیا تا کنون کسی از سران و از ما بهتران از کرونا مرده است؟ چطور است که کرونای آنها خوب می شود و عزیزان ما می میرند؟ چرا عزیز من را تا یک هفته فقط هیدروکسی کلرکین دادید. داروی مالاریا که کاملا غیر کارایی آن در درمان کرونا ثابت شده است.کاش می شد جز شکایت به درگاه خدا سوز دلمان را با فریاد بر سر مسئولان بی مسئولیت تسکین می دادیم
الان روز های خوب شماست صبر کنید تا عزاداری و هجوم به سمت شمال انجام‌ بشه تا اشک تون در بیاد.
اونقدر امار وزارت بهداشت پرته که. سر و صدای حق شناسعضو شورای شهر هم در اومده
موسسه هاي بزرگ و شركت هاي داروسازي با اون همه امكانات و ازمايش اعتماد به نفس اينا رو ندارن، با مردم صادق باشيد، دارو با جون مردم سر كار داره، اينو هم مثل خيلي چيزاي ديگه الكي نگيريد
خوب اطلاعات بیشتر ی از این واکسن موسسه واکسن و سرم سازی رازی بدهید.
در چه مرحله ای است. کی آماده میشود و غیره.

یک عکسی فیلمی چیزی!
برای یک پزشک بسیار زشت است که تفاوت کووید-19 را با بیماری هپاتیت سی و ایدز را نداند کووید-19 را با آنها مقایسه کند! تعجبی ندارد که تلفات کادر درمان مان بسیار بالا بوده است گویا بیسوادی شرط نخست والامقام شدن است!
کووید-19 قطعا واکسن خواهد داشت چرا که بدن انسان ویروس را شناسایی و نابود کرده است (درست برخلاف ویروس هپاتیت سی و اچ آی وی).
و قطعا این واکسن بلند مدت نخواهد بود چون یک شخص بارها بدان مبتلا شده است.
سوال اصلی این است: آیا می توان آنر ار ریشه کن کرد؟
یعنی آقای جان بابایی اگر خودت کرونا بگیرید اصلا سراغ رمدسیویر و فاوی پراویر نمیرید ؟
چرا دروغ میگید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
رمدسیویر بسیار تاثیرگذاره فقط باید در مراحل اولیه استفاده بشه نه بعد از اینکه مریض به بخش ویژه منتقل شد
من یه بار دیگه هم گفته ام نمی خواد دنبال مقاله باشید یه زنگ بزنید ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان، هند و اصلا کد را به صورت رندم بگیرید و ازشون بپرسید چیکار کرده اند که نرخ مرگ 15 درصد را رسانده اند به 4.9 و ما از 4 رسانده ایم به 6.3 و همینطور بدون توقف داریم میریم بالا پول تلفنش با من
در مورد واکسن هم دروغ میگید. در مورد بقیه چیزها هم همینطور. هی ادعا می کنید که ما در طول 6 ماه از وارد کننده تبدیل به صادر کننده شده ایم پس چرا نرخ مرگمان دارد رکوردها را درمی نوردد؟
راست میگویدماهم درست مثل پیشرفته ترین کشورهادرنتیجه گیری ازواکسن کروناهستیم یادملانصرالدین افتادم که پیرشده بودبه اوگفتندتودیگرپیروناتوان شدی بیشتراستراحت کن جواب دادقدرتم مثل دوران جوانیم است گفتندبچه دلیل چنین حرفی میزنی گفت یک هاون سنگی گوشه خانه ماست که من زمانی که جوان بودم نمیتوانستم بلندکنم الان هم نمیتوانم حالاازاین نظرماهم مثل ملانصرالدینیم که هیچ کجادردنیاهنوزواکسن موثری نداردماهم نداریم بنابراین ازاین نظرازپیشرفته ترین کشورهاازنظرعلم وتکنولوژی عقب ترنیستیم
الان در کل دنیا شش میلیارد واکسن توسط بیش از ۱۲۰ کشور پیش پرداخت و رزرو شده شما اونوقت دارید بی عرضگی و بی پولی خود را با طرح این موضوع که واکسن نداره توجیه میکنید! آلمان برای شروع واکسیناسیون از اول ۲۰۲۱ برنامه ریزی کرده و تجهیزات لازم را در حال تهیه است بعد شما مردم را با این حرفهای کیلویی گمراه میکنید. اون داروی رمدسیور و فاوی پرایور را هم که نگه داشتین برای خودتون به مردم عادی نمی دهید! همون اول ریختین تو‌ بیمارستان مسیح دانشوری ۱۵۰۰۰ واحد دارو فاوی پرایور خارجی را بردید برای از ما بهترون قایم کردین ! که صدای دکتر بیمارستان را درآوردید.
خجالت هم نمیکشید! مردم را چی فرض میکنید؟
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی