بازدید 4356

مشاور ترامپ به کشورهای عربی منطقه سفر می‌کند

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند؛ «جرد کوشنر» مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در روزهای آینده به سرزمین‌های اشغالی و تعدادی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس سفر می‌کند.
کد خبر: ۹۹۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 23 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای العربی الجدید، پایگاه خبری صهیونیستی واللا گزارش داد؛ کوشنر هفته نخست ماه آینده (سپتامبر) به تل‌آویو و تعدادی دیگری از کشورهای عربی از جمله امارات متحده عربی، عربستان سعودی و عمان سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش، مشاور ترامپ قصد دارد در سفر به منطقه کشورهای دیگری را به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ترغیب کند.

در این سفر «آوی برکوویچ» نماینده ترامپ در امور صلح، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا و «برایان هوک» نماینده مستعفی آمریکا در امور ایران در کنار کوشنر حضور خواهند داشت.

پایگاه خبری صهیونیستی افزوده است: ترامپ قصد دارد ماه سپتامبر (شهریور/مهر) در کاخ سفید با مشارکت تعداد بیشتری از کشورهای عربی، مراسم امضای توافق میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی را برگزار کند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد؛ «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا هفته جاری به سرزمین‌های اشغالی و امارات سفر خواهد کرد تا درباره عادی‌سازی روابط میان دو طرف گفت‌ وگو کند.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌سازند.

مقام‌های اماراتی مدعی شده‌اند که این پیمان صلح برای جلوگیری از الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل صورت گرفته، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لغو این طرح را رد کرده و تنها گفته که این طرح به تأخیر افتاده است.

نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز مطرح است، اعلام کرد: اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است.

خیانت امارات برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی، محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی و غیر فلسطینی را به دنبال داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل