بازدید 5200

تهدید ابولا در کنگو

سازمان بهداشت جهانی روز جمعه گزارش داد که یکصد مورد ابتلا به ابولا در کمتر از سه ماه در شمال غربی کنگو ثبت شده است.
کد خبر: ۹۹۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳ 22 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، شیوع بیماری ابولا در اول ژوئن (۱۲ خرداد) در حالی در استان اکاتور کنگو گزارش شد که این کشور در حال آماده شدن برای اعلام پایان بیماری همه گیری ابولا در شرق کشور بود.

در گزارش سازمان بهداشت جهانی آمده است که شمار موارد ابتلا به بیماری ابولا در پنج هفته گذشته دوبرابر شده است.

"ماتشیدیسو موئتی" مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در آفریقا گفت: با یکصد مورد بیماری در ۱۰۰ روز گذشته شیوع بیماری در استان اکاتور به شکل نگران کننده‌ای در حال پیشرفت است.

جمهوری دموکراتیک کنگو در اوایل تیرماه سال جاری رسما پایان اپیدمی ابولا که از آگوست سال ۲۰۱۸ / شهریور ۹۷ در شرق این کشور پدیدار شد و مرگ ۲ هزار و ۲۷۷ نفر را به دنبال داشت، اعلام کرد.

این بیماری که در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در غرب آفریقا بروز کرده بود، جان ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر را گرفت.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت آمار مرگ و میر ناشی از بیماری ابولا به طور معمول بالا است. پیش از بروز اپیدمی ابولا در شرق کنگو، شیوع این بیماری در اکوادور مرگ ۳۳ نفر را به دنبال داشت.

بیماری ویروسی ابولا نوعی بیماری انسانی است. نام ویروس این بیماری از یکی از رودخانه‌های کشور زئیر، که امروزه جمهوری دموکراتیک کنگو نام دارد، گرفته شده ‌است.

این بیماری برای اولین بار در کنگو دیده شد. نشانه‌های این بیماری به طور معمول دو روز تا سه هفته پس از تماس با ویروس و به صورت تب، گلودرد، دردهای ماهیچه‌ای و سردرد ظاهر می‌شوند. حالت تهوع، استفراغ و اسهال و همچنین کاهش عملکرد کبد و کلیه‌ها به دنبال این موارد می‌آیند. در این زمان، مبتلایان دچار خونریزی می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل