بازدید 5307

حمله به مقر داعشی‌ها در عراق

هسته اطلاع‌ رسانی امنیتی عراق جمعه شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مقر تروریست‌های داعشی در شمال بغداد هدف حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۹۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶ 22 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقلاز ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به دریافت گزارش اطلاعاتی و با موافقت فرماندهی عملیات مشترک عراق، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در ساعت ۱۹ به وقت محلی یک گروه تروریستی را در منطقه "الطارمیه" هدف قرار دادند.

این گزارش بدون اشاره دقیق به تعداد تروریست‌های کشته شده در این حمله هوایی تنها اعلام کرد که تمام تروریست‌ها در یکی از باغ‌های "الطارمیه" کشته شدند و جزییات بیشتر متعاقبا اعلام خواهد شد.

عملیات روز جمعه از معدود حمله‌های نیروهای ائتلاف بین‌المللی در ماه‌های گذشته علیه اهداف داعش در عراق به شمار می‌رود.

در ماه‌های اخیر، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در مناطق بین استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین و دیاله معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.

در ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، عراق با بازپس‌گیری کل قلمرو خود که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر داعش را اعلام کرد.

با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در دو ماه گذشته به حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق شدت بخشیده است.

نیروهای «الحشد الشعبی» و ارتش عراق در این مدت که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده بیش از ۷۰ عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها