بازدید 13575

آدم کشی یک زن برای کرایه اضافی!

کد خبر: ۹۹۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹ 20 August 2020

زن 48ساله ای که 10سال قبل، راننده مسافربر مشهدی را به خاطر 500تومان کرایه اضافی به قتل رسانده بود، سپیده دم سه شنبه گذشته در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش خراسان، سیزدهم فروردین سال 89 که بسیاری از شهروندان مشهدی به کوه و صحرا و دشت رفته بودند تا سیزده به در زیبایی را پشت سر بگذارند، درون شهر حادثه وحشتناکی رخ داد که سیزده به در خونینی را رقم زد. زن تهرانی 38ساله که به همراه فرزندانش به مشهد مسافرت کرده بود، در خیابان طبرسی منتظر تاکسی ایستاده بود که راننده یک دستگاه خودروی سواری پس از عبور از کنار این زن و فرزندانش، متوجه شد که آن ها مسافر هستند، به همین دلیل مسافتی را دنده عقب گرفت تا مقابل زن جوان رسید.

گزارش خراسان حاکی است، لحظاتی بعد، زن مذکور به همراه فرزندانش سوار خودرو شد و راننده به طرف میدان 17شهریور مشهد حرکت کرد که مقصد مسافرانش بود. وقتی راننده 40ساله در خیابان 17شهریور مشهد پدال ترمز را فشرد و خودرو را به حاشیه خیابان کشید تا مسافرانش را پیاده کند، زن جوان اسکناس دوهزار تومانی را به راننده داد و در حالی که فرزندانش را پیاده می کرد، منتظر ماند تا راننده مسافرکش باقی مانده پولش را به او بازگرداند اما وقتی دید راننده قصد حرکت دارد، به او اعتراض کرد که 500تومان باقی مانده کرایه را به او بازگرداند ولی راننده مدعی بود که کرایه او و فرزندانش دوهزار تومان می شود! همین موضوع به مشاجره لفظی و درگیری کشید که ناگهان زن 38ساله چاقویی را از درون کیفش بیرون آورد و به سوی راننده حمله ور شد. او با ضربات هولناک چاقو، راننده را که هنوز گیج و حیران بود، خون آلود نقش بر زمین کرد.

بنابراین گزارش، دقایقی بعد، همهمه ای در خیابان 17شهریور به راه افتاد و شهروندان حیرت زده، با پلیس و نیروهای اورژانس تماس گرفتند اما اقدامات درمانی به نتیجه نرسید و راننده جوان بر اثر عوارض ناشی از اصابت چاقو جان خود را از دست داد. این گونه بود که پرونده جنایی تشکیل شد و توسط قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه مورد بررسی قرار گرفت.

زن 38ساله که توسط نیروهای انتظامی دستگیر شده بود، با بیان جزئیات این حادثه وحشتناک ادعا کرد: وقتی از راننده خواستم تا بقیه پولم را بازگرداند، به من گفت مسافتی را برای سوار کردن شما دنده عقب حرکت کردم بنابراین کرایه شما دوهزارتومان می شود، من هم که از شنیدن این جمله عصبانی شده بودم، او را نفرین کردم و گفتم «آن 500تومان هم صدقه سر بچه هایم باشد!» ولی راننده که انتظار چنین حرفی را نداشت با حالتی خشمگین از خودرو پیاده شد و سیلی به صورتم زد و شروع به فحاشی کرد!

دخترم که این صحنه را دید به راننده معترض شد که چرا مادرم را کتک می زنی؟ از آن سو، من که اوضاع را این گونه دیدم، ناگهان دست به کیفم بردم و چاقوی آشپزخانه را از داخل پلاستیک بیرون کشیدم و در همان حالت عصبانیت ضربه ای به او زدم که نقش بر زمین شد.

در پی اعترافات صریح متهم به قتل و بازسازی صحنه جنایت، این پرونده جنایی به شعبه سوم دادگاه کیفری خراسان رضوی ارسال شد و مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت. «فرشته. ح» که پای میز محاکمه ایستاده بود، در مراحل دادرسی نیز به ارتکاب جرم اقرار کرد و بدین ترتیب قضات دادگاه کیفری با توجه به محتویات پرونده واسناد و دلایل محکمه پسند، رأی به قصاص نفس وی دادند.

بنابراین گزارش، رأی مذکور در شعبه 28 دیوان عالی کشور نیز تایید شد و این گونه پرونده این جنایت هولناک به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد رسید.

گزارش خراسان حاکی است، تلاش ها برای اعلام گذشت اولیای دم به نتیجه نرسید و در نهایت، مقدمات اجرای حکم قصاص نفس با صدور دستوری از سوی قاضی محمدرضا دشتبان (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) در حالی فراهم شد که بیشتر از 10سال از زمان وقوع جرم گذشته بود.

در همین حال، سپیده دم سه شنبه گذشته این زن که دیگر 48ساله بود، با حضور قاضی زرگر (قاضی اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) و دیگر مسئولان مربوط در زندان مرکزی، پای چوبه دار رفت و به مجازات رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
خب اینا که میخواستن اعدام کنن دیگه چرا ده سال زندانش کردن ؟! یه پدر با قصد قبلی دخترشو میکشه کاری بهش ندارن .یه نفر بدون قصد قبلی وفقط برای یه لحظه عصبانیت دست به قتل میزنه (گرچه همین عمل هم محکومه ) ده سال زندانش می کنن بعد هم اعدام !! اگر حرفای این خانم درمورد مقتول درست باشه اون خدا بیامرز هم در تحریک وعصبانیت قاتل نقش داشته.چطور خانواده مقتول دلشون اومد بعد از ده سال اون بچه ها رو بی مادر کنند؟با این کارشون اون خدا بیامرز زنده شد؟یا یه خانواده دیگه هم عزادار شد. واقعا برای دادگاه های ما هیچ فرقی بین قتل با نقشه قبلی وقتل بدون طرح و نقشه قبلی نیست؟؟!!
حق راننده را کف دستش گذاشته درود بر شرفش چرا اعدام شده؟ به چه جرمی ؟! دفاع از خود بوده
معمولا زوار رو نميكشن
به خدا قسم حق بعضی از راننده ها همینه
به خاطر 500 تومان دو خانواده نابود شدند
چقدر ناراحت شدم.
قتل با برنامه ریزی که نبوده‌.
کاش این بنده خدا رو می بخشیدن و رضایت می دادن. حداقل به خاطر بچه هاش.
حیف شد!
حق راننده بود که خانم شجاع کف دستش گذاشت
نباید اعدام می‌شد!
اگر آنطور که این گزارش نوشته زدن سیلی به صورت زن واقعیت داشته،سیلی خوردن یک زن بی‌پناه در جلو فرزندان! بدیهی است که موجب جنون آنی میشود، بنابراین قتل عمدی نبوده که قصاص شود، عمل شنیع کتک زدن زن تنها در ملأ عام کار بسیار رزیلانه ای است که متاسفانه در دهه‌های اخیر در جامعه ما رواج یافته است، مردان قدیم دست بلند کردن روی زن را ننگ می‌دانستند
چقدر غمناک
مجازات اون سیلی که زده شد چی میشه؟
اینکه راننده حرف بیربط زده و گفته دنده عقب اومدم و قیمت بالا رفته!!
اینکه راننده بعد از اعتراض خانم و در حالیکه پول اضافه رو راننده قبلا وصول کرده بوده ،اونوقت راننده بیخودی پیاده شده و زده در گوش یک خانم ۳۸ ساله و اونم جلوی بجه هاش و باز اونم در جواب یک کلمه صدقه که حکایت از بخشش پول اضافی و اعلان ختم غائله توسط خانم به راننده میکرده
اینکه راننده با الت غیر قتاله و بدون نیت قبلی اون خانم ، و فقط بر اثر عصبانینت انی اون خانم ، اونم به دلائل واضحی چون پول اضافه دادن ،زور شنیدن و کتک بیجا هم خوردن به قتل رسیده
و کلی مطلب دیگه،،،
ایا هیچ کدوم این از دلائل نمیتونسته عامل مخففهای در صدور رای قصاص نفس باشه؟؟؟
من فکر میکنم که شاید داستان رو شما درست نفل نکردین
وگرنه:
صدور چنین حکمی از عدالت قاضی ،کاملا به دور میباشد
واقعا متاسفم حق یک مادر این اعدام نبود
حالا اگر قاتل یک لات معروف و مرد بود تمام هنرمندها و سازمانها کمپینی برای آزادیش تشکیل می دادند ولی این زن به راحتی قصاص شد.
اگر قصه ای که آن زن تعریف کرده صحیح باشد و راننده این حرکات را کرده دست آن شیرزن درد نکند. حداقل زمین از وجود چنین انسانهایی پاکتر میشود.
زندگی چقدر پوچ وبی ارزش است درایران
نباید اعدام میشد، قتل عمد نبوده در دفاع از شرافت بوده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل