بازدید 57483

چرا فروشگاه رفاه دست به دامان سلبریتی معروف شد؟ آیا ۲۵ میلیارد تومان به حساب هنرمند میلیاردی واریز شد؟!

بدهی بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی فروشگاه زنجیره‌ای رفاه عمدتاً به طلب تامین کنندگان و شرکت‌های تولیدی طرف قرارداد با رفاه مربوط می‌شود. شرکت‌هایی که گویا به دلیل عدم دریافت مطالبات خود از فروشگاه زنجیره‌ای رفاه با مشکلات جدی مواجه شده اند.
کد خبر: ۹۹۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 20 August 2020

چرا فروشگاه رفاه دست به دامان سلبریتی معروف شد؟ آیا ۲۵ میلیارد تومان به حساب هنرمند میلیاردی واریز شد؟!

فروشگاه زنجیره ای رفاه، مجموعه ای از فروشگاه های زنجیره ای کالاهای مصرفی در سطح ایران می باشد. این شرکت در تاریخ 26 اردیبهشت 1374 به صورت شرکت سهامی عام تاسیس شد و در تاریخ 12 مرداد ماه 1374 فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در سال 1395 و 1396 طی یک واگذاری جنجالی که در رسانه ها سر و صدای بسیاری را به پا کرد، مالکیت 60 درصد از سهام فروشگاه های زنجیره ای رفاه به شرکت های سپهر نوید آفرین و بازتاب سهام توس واگذار شد. بنابراین ترکیب سهامداران این شرکت در حال حاضر به شرح زیر می باشد:

فروشگاه زنجیره ای رفاه و مهران مدیری

ماجرای واگذاری ارزان سهام فروشگاه های زنجیره ای رفاه چه بود؟

در روز چهارشنبه 19 بهمن ماه سال 1395 بود که 10.08 درصد از سهام فروشگاه زنجیره ای رفاه در بازار پایه فرابورس به قیمت هر سهم هزار و 650 تومان از طرف بانک ملت فروخته شد. این در حالی بود که بانک ملت این میزان سهم خود از فروشگاه های زنجیره ای رفاه را با شرایط نقد و اقساط به قیمت پایه هر سهم 9501 ریال آگهی کرده بود.

خریدار این سهام، شرکت بازرگانی سپهر نویدآفرین به مدیرعاملی امیرحسین ابوترابیان بود. این شرکت در زمینه واردات مواد غذايي، حيواني، نباتي، آشاميدني، محصولات وابسته، نباتات و حيوانات زنده و همچنين صادرات كالاهاي مجاز فعاليت مي‌كرد.

برخی از کارشناسان در آن زمان اعلام کردند که این واگذاری بسیار ارزان اتفاق افتاده است. به عنوان نمونه بانک ملی ایران در زمان این واگذاری 25 درصد از سهام شرکت را در اختیار داشت و کارشناسان آن اعلام کردند که حداقل قیمت کارشناسی شده بلوک مدیریتی فروشگاه رفاه را 3 هزار و 300 تومان محاسبه کرده اند.

همچنین سایر سهامداران فروشگاه زنجیره ای رفاه که اغلب بانک های کشور بودند، در 22 اسفندماه در یک کنسرسیوم اقدام به عرضه بلوک 52 درصدی رفاه کردند که این بلوک فروش نرفت.

بعد از عدم فروش بلوک ۵۲ درصدی فروشگاه رفاه در ۲۲ اسفند، بانک تجارت 9.47  درصد از سهام فروشگاه رفاه را در آخرین روز کاری سال ۹۵ فروخت. این واگذاری به قیمت پایه هر سهم 1660 تومان عرضه شد و در نهایت به قیمت هر سهم 1668 تومان و به ارزش تقریبی 70 میلیارد تومان به شرکت بازرگانی سپهر نویدآفرین واگذار شد.

همچنین عرضه بلوک‌های مدیریتی رفاه در سال 1396 نیز ادامه یافت و بلوک ۴۲ درصدی فروشگاه رفاه در ۲۰ فروردین ماه 1396 توسط بانک‌های صادرات و ملی، سرمایه‌گذاری امید و یک شرکت دیگر عرضه شد که با رقابت ۴ متقاضی همراه بود. این بلوک شامل بیش از ۱۹۱ میلیون و ۹۸۶ هزار سهم بود که به قیمت پایه هر سهم ۱۶۶۰ تومان توسط کارگزاری بانک ملی عرضه شد اما با رقابت ۴ متقاضی، بهای هر سهم به 1668 تومان رسید. در نهایت 42.62 درصد از سهام شرکت فروشگاه رفاه توسط شرکت بازتاب سهام طوس خریداری شد.

در آن زمان اعلام شد که برخی از اعضای خانواده ابوترابیان در هیات مدیره شرکت بازتاب سهام طوس حضور دارند.

به هر حال واگذاری سهام فروشگاه های زنجیره ای رفاه به دو شرکت سپهر نوید آفرین و بازتاب سهام طوس در آن زمان جنجال های بسیاری را در رسانه ها برپا کرد.

حال و روز این روزهای فروشگاه زنجیره ای رفاه چگونه است؟

این روزها نام فروشگاه زنجیره ای رفاه بسیار از طریق رسانه ها شنیده می شود و این فروشگاه یکی از سلبریتی ها را برای تبلیغات در رسانه های به خدمت گرفته و به عبارتی این سلبریتی سفیر برند رفاه شده است. تبلیغاتی که بیشتر جنبه خیریه دارد و «خبرگزاری آنا» مدعی شده است "تیم مدیریتی فروشگاه رفاه در قدم اول رقمی معادل ۲۵ میلیارد تومان جهت همراه شدن هنرمند مذکور (آقای م.م) در یک شوی خیریه هزینه کرده ‌اند! با بررسی کوتاهی، می‌توان دریافت که متأسفانه این حرکت یک شو تبلیغاتی بیش نیست و به نوعی فریب افکار عمومی است."

این هنرمند طی مصاحبه ای اعلام کرده است که پذیرفتن این موضوع از طرف من با کمال میل بود چون می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات خانواده‌ها رفع کند. به هر حال روز به روز شرایط کشور دارد بهتر می‌شود (می‌خندد) و ما فکر کردیم این تنها کاری است که می‌توانیم بکنیم.

همان گونه که این هنرمند اعلام کرده است پذیرش شرکت در این تبلیغات از سوی او با کمال میل و برای رفع بخش عمده ای از مشکلات خانواده ها بوده است اما باید گفت که بخش عمده ای از خانواده ها که به نوعی تامین درآمدشان وابسته به فروشگاه زنجیره ای رفاه می باشد هم اکنون با مشکلات بسیاری رو به رو شده اند. اما داستان از چه قرار است؟

بررسی صورت های مالی منتهی به 30 مهرماه 1398 فروشگاه زنجیره ای رفاه نشان می دهد که این شرکت در تاریخ تنظیم ترازنامه بیش از 2 هزار میلیارد تومان بدهی داشته است که این بدهی فروشگاه زنجیره ای رفاه عمدتاً به طلب تامین کنندگان و شرکتهای تولیدی طرف قرارداد با فروشگاه رفاه مربوط می شود. شرکت هایی که گویا به دلیل عدم دریافت مطالبات خود از فروشگاه زنجیره ای رفاه با مشکلات جدی مواجه شده اند.

بنابراین هر چند رقم ادعایی پرداختی به هنرمند مذکور در مقابل بدهی فروشگاه زنجیره ای رفاه مبلغی نیست اما به هر حال شاید همین مبلغ کم هم می توانست درد یکی از این شرکت ها را برطرف کند.

به هر حال این اتفاقات در فروشگاه زنجیره ای رفاه در حالی در حال رقم خوردن است که سهامداران اصلی این شرکت گویا به دلیل تخلفات ارزی در زندان به سر می برند و مشخص نیست که مدیریت فروشگاه زنجیره ای رفاه هم اکنون به چه کسی پاسخگو است؟

همچنین خبرها حکایت از آن دارد که به تازگی این فروشگاه کرسی خود در انتخابات اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای کشور را از دست داده است و رسول محمدی مدیرعامل این شرکت نتوانسته است رای لازم از را از اعضای این اتحادیه کسب کند و در بین 5 نفر اصلی اتحادیه قرار گیرد که این مسئله نیز در نوع خود شکستی برای فروشگاه زنجیره ای رفاه محسوب می گردد.   

نکته جالب توجه دیگر در مورد سهامداران اصلی فروشگاه زنجیره ای رفاه این است که در ماجرای واگذاری کشت و صنعت دشت مغان به بخش خصوصی گویا این سهامداران نیز برای تصاحب این شرکت حضور یافتند که اهلیت آن ها به دلیل مشکلاتی که داشتند، از سوی نهادهای نظارتی تایید نشد! و این پرسش به وجود آمد که اگر این افراد اهلیت لازم را نداشتند چگونه سهام فروشگاه زنجیره ای رفاه را به تملک خود درآوردند؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۹
مهران مدیری؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
آری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
نگران نباشید این چند هزار میلیارد رو از جیب من و شما در میارن.
همانطور که پول مشتریان (رباخواران) موسسات را از جیب ما در آوردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
تنها کسی که مردم ایران رو نچاپیده بود کلاغه به خونش نرسید
خلاصه اينكه مملكت شده بهشت شداد وخلافكاران
از روزیکه اون هنرمند یا بهتر بگم هنر ور (!) تبلیغ شرکت را برعهده گرفته من از رفاه خرید نمی کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
ضمناً محصولات بیژن را نیز نمی خرم ( بخاطر تبلیغ بی مزه امین حیایی )
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
خدا شفاتون بده انشالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
خدا امثال شما هنر وران سلبریتی را شفا بده انشالله
یک میلیون دلار دادن فقط برای یک شو تبلیغاتی ؟!!! یک میلیون دلار ؟!!!! اونم تو این فقر و گرسنگی که در جامعه بخاطر دوم تورم جان بیداد میکنه ؟ بخدا باید منتظر شدیدترین زلزله ها در ایران بخاطر خشم خدا بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
خشم خدا انشالله جان مفسدان ورانت خوران را بگیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
تا زمانی که مردم ساده لوح دور هم جمع میشوند و بخاطر اینها دست و هورا میکشند اوضاع همین است
خاندان محترم این پول ها را از کجا آوردند
مثلا اگر شما به مهران مدیری به جای ۲۵ میلیارد ۲ میلیارد میدادید باهاتون همکاری نمیکرد؟ اصلا کی این قیمت رو روی مدیری گذاشته؟ وقتی قیمت ویلموتس برای ۳ سال ۱۶۵ میلیارد هست که نرم جهانی است چرا باید قیمت مدیری برای چند برنامه ۲۵ میلیارد تومان باشد؟
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
اصلا جز محالات هست، تو دنیای تبلیغات و روابط عمومی برای یه نفر اصلا یه همچین عددی وجود نداره،هر هنرمند یا ورزشکاری یه رنج قیمتی داره که قیمت هیچکدومشون حتی به این عدد نزدیک نیستن،اینها همشون جوسازی های رسانه ای یه برای افزایش بازدید،شما هر خبری که میبینین رو نباید باور کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
ازنظر من و خیلی از ملت مهران مدیری بع یه پول سیاه هم نمیارزه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
از کجا میدانیدپول گرفته اصلا ؟
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
جاهای عوام فریب سراغ آدمهای عوام فریب میرن شما بگو این مهران مدیری که به دولت غرمیزنه انتقادمیکنه بگو از فروش یادگاری های دورهمی چه خبر بعداز دوسه سال هرچی دلیل بیاره همش توجیه هست اگر راست بگه پس دولت هم دلایلی برای بعضی کاراش داره خلاصه اونی که تا لنگ بعدازظهرمیخوابه بعدمیاد شب دوتا جمله ازگوشی میگه وتلویزیونم اینو بزرگش میکنه خوب فروشگاه هم میره دنبالش که 25 میلیاردتومان بگیره راستی با25میلیارد چندتا بچه فقیر ومیشه نان داد که شب ازگشنگی نخوابن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یاد قرارداد ننگین ویلموتس افتادم.
اگر دسترسی به مهران مدیری دارید ، بگید حیف شماست ، چرا باید این قدر تناقض در حرف و عمل شما باشد ، حتی اگر قانونی هم هست این پول ها را نگیرید ، حیف است یا چهره ای سودجو و غیر مردمی از خاطرها فراموش بشوید
با این حجم فساد و تخلفات ارزی صورت گرفته چطور روحانی روش‌میشه از عملکرد دولتش دفاع کنه مگر اینکه اوضاع جاهای دیگه خرابتر باشه و ما خبر نداریم
چرا شایعه پراکنی میکنین؟درخصوص مهران مدیری رو دقیقانمی‌دونم چقدر گرفته یا چجوری همکاری می‌کنه ولی قطعا این اعدادی که میگین نیست(بخاطر شغلم تو صنف تبلیغات اینو مطمئنم)، ولی حقیقتا مدیریت رفاه تحولی بزرگ در صنعت خرده فروشی مملکت ایجاد کرده و کیفیت ارائه خدمت خرده فروشی رو افزایش داده و هزاران نفر تواین فروشگاهها مشغول کارشدن که همین بزرگترین خدمت به این کشوره تو این وضعیت.تاکی پخش اینجور شایعه ها توسط قلمروشان تو شاخه های مختلف رسانه ادامه خواهد داشت خدا داند!!!
ایا این گزارش بخشی از یک تسویه حساب سیاسی بود ؟
علاوه بر این مشکلات رانت عجیب رفاه برای بن کارت های خرید ادارات دولتی هست از جمله قوه قضائیه
که مبلغ کمی که بعد از چند ماه در رفاه کارت شارژ می شود باید رفت رفاه و کالاهای بی کیفیت و بسیار گران را خرید
از همه مهمتر تقریبا چندین ارگان دولتی خدمات رفاهی شان رفاه کارت است که سبب شده پول عجیبی از جیب ارگان ها و بهتر بگم کارمندان خرج میشه و به جیب رفاه می رود
چیزی که درست است این است که رفاه رانت عجیبی در جذب ادارات داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
به ما هم دادن .اولش فکر میکردم همین طوریه ولی وقتی رفتم تقریبا همه برندهای خوب و معروف رو داشت قیمتشم بد نبود .یکم انصاف هم خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
خوش بحال شما که کارت رفاه برای شما شارژ میشود
شما و چند خبرگزاری دیگه چند تا کلید واژه مشخص رو کار کردید
مهران مدیری
۲۵ میلیارد
زندان به علت مسائل ارزی
عدم اهلیت
بدهکاری
شواف
از کنار هم قرار دادن اینها دارید یه هنرمند و در معرض تهمت و افترا قرار میدید که همین الان هم در نظرات مشهوده
تازه اگر این رقم درست باشه و براش مدرکی داشته باشید
فقط خواستم خدمتون عرض کنم که هر جوریم بنویسید این قابل پیگیریه چون دارید با اعتبار ایشون بازی می کنید
تهمت افترا توهین کاری که روزنامه شرق کرد و منتهی به شکایت و عذرخواهی شد که شاید این بار با توجه به اصرار به بردن اعتبار فقط منتهی به عذرخواهی نشه
فقط خواستم یادآوری کنم که تهمت تاوان داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
واقعیت داره برو از کارگران بدبخت شرکت رفاه بپرس بهت میگن واقعیت داره توی مالی شرکت این قضیه وجود داره و میشه راحت ردیابی کرد هم رقمش معلومه هم عدد و ارقامی که بعنوان پیش پرداخت بهش دادن در ضمن قرار نیست توی این مملکت چیزی به اثبات برسه آثارش معلومه وقتی آقای مدیری با خدم حشم راه میافته با اون بی ام و مشکی آخرین سیستمش با بادیگارد میاد دم شرکت دیگه منکر اینکه نمی تونی بشی پس بی خود آدما رو گنده نکن.
چه بخوربخوریه
بخور بخور
بخور بخور
ملت شما کاریتون نباشه
به شما مربوط نیست
از تقریبا 2 سال پیش به اینطرف ، فروشگاه رفاه سطح اکثر تخفیفات از از ۴۰، ۳۰ ، ۲۰ ،۱۵ درصد به ۵ ، ۲ ، ۱ و صفر درصد رسانده است ، بازهم زیان مالی دارد ؟ پس باید منتظر اختلاسگر دیگر باشیم .فعلا تنها حسن این فروشگاهها تجمیع اجناس مورد نیاز است و بس .برای مشتری چندان جذابیتی ندارند چون قیمتهایشان با سوپری های محلی که اجناس را از بنکدار میخرد و نه تولید کننده ، چندان تفاوتی ندارد. در صورتی که اینها اجناس را به صورت عمده و از تولید کننده تحویل میگیرند.!!!
قوه ی قضائیه و دادستانی باید ورود کند.
تابناک خدا تو رو حفظ کنه اکبرطبری چی شد.نکنه تصمیم گرفتن کشش ندن؟؟؟؟؟؟
تقصیر خود ما هست وقتی دور هم جمع میشیم وبه جوکهای بیمزه و حرفای صد من یه غاز ِمثلا این هنرمند می خندیم وکف وسوت می زنیم باید هم فکر کنه کسی هست واین قیمتها رو رو خودش بذاره. این مملکت داره به کجا میره ؟! یکی تا کمر خم میشه توسطل زباله یکی برای یه تبلیغ. دو نیم میلیارد می گیره. اقایون خوب مملکتی درست کردید! خووووووووووب!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
دقیقا" درست میفرمایید مقصر خودمونیم
تو اين مملكت هركي زياد گنده شد بايست منتظر سقوط آزادش بود.
سهامش ببرید بورس آخر سال ده برابر میشه
پاسخ ها
1
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
سهامش چند ساله بسته هست
اقصاد تحریم و کرونا زده و رکود و تورم وحشتناک و مدیری وارد می شود....................
مدیری از ویلموتس مضرتر هست برای جامعه
کافیه یکبار به این فروشگاه برید و مدیریت دولتی را ببینید.
البته از امروز که فهمیدم دست به دامن هنربند معروف و نان به نرخ روز خور شدن دیگه از این فروشگاه خرید نمی کنم
چرا نام این فروشگاه رفاه گذاشته شده؟25 میلیارد تومن میشود حقوق متوسط یکساله حدود 1000 کارگر...آنهم در این شرایط کرونایی که خیل عظیم کارگران بیکار داریم ونیازمند کمک اضطراری دولت.راستی ریشه این بی انظباطی مالی در کجاست
مهران مدیری همیشه نقش سوپاپ اطمینان رو داشته
مهران مدیری هم یواش یواش مهره سوخته می شود
اقا ۲۰۰۰‌میلیارد که پولی نیست اصلا توی اختلاصات عددی نیست به م م هم گیر بیخودی ندین با این رقم نردیک باستی هیلز نمیتونه بره خیلی هم زور بزنه یک ۱۲۰ متری تو نیاوران بخره که ده تا ازون ها داره حالا یکی هم روش. بعد کسی نمیره شرکت بورسی را بخره که سود اورش کنه اوته میخرن که با گردش نقدینگشی هالشو ببره
از ماست که برماست
خودمون مسبب این اوضاع هستیم
یه عده قلیل هم به ریش و ریشمون میخدن
عزیزم خشم خدا نه خشم مردم است که ویرانگر است.
از بازنشسته های بیچاره برای آقای مدیری رواست چطوری این پولها را میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
مثل بقیه
بجای اینکار تخیف ویژه واقعی میداد کل اجناسش بفروش میرفت.
تا وقتی امثال این آقای م م روی کار هستند فرهنگ و تمدن مملکت هر مملکتی را به نابودی میکشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
منوتو باید حواسمون باشه
فکر نکنم این رقم درست باشه. دیگه حرف رسانه های سیاسی رو باور نمی کنم. اینم مثل اون گزارش شرق آخرش معلوم میشه دروغه و هدفش تخریب هنرمند محبوبمونه. مهران مدیری از این نظر کارش جالبه که همراه تبلیغات کار خیریه هم میکنه. شما هم به جای به در و دیوار زدن کمک کنید این کار بهتر انجام بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
وقتی بدونی چند درصد این رقم باید به پرداخت کنندگان داده شود باورش اسان خواهد شد فقط بدیش اینه که ایشون خیلی هم از همه ایراد میگیره
کسی که پروتوکلهای مربوط به کرونا را مسخره میکنه و نادیده میگیره برای درآمدزایی برنامه اش و یکسری توی این برنامه ها حاضر میشن باید هم خودش رو بالاتر از بقیه ببینه
چرا این اهالی سینما و هنر از مالیات معاف هستند ؟
مگه خون این قشر متمول با حقوقهای چند صد میلیونی از خون کارگر و معلم و کارمند رنگین تره ؟؟
مگه اینها تو این مملکت زندگی نمی کنند ؟؟
چرا کسانی که از بابت همین تبلیغات و برنامه های تلویزیونی میلیاردی دستمزد می گیرند یک ریال از این درآمدشون رو خرج آبادانی این مملکت نمی کنند ؟
خواهشمندم که این مورد رو همه جا انتشار دهید تا شاید این قانون ظالمانه معاف از مالیات این قشر متول به گوش مسئولین و نمایندگان خوابزده برسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
اصولا درایران قشر متمول مالیات نباید بدهند کارگر و کارمند هستند
طرفداری نمیکنم اما خب تبلیغ کرده و پول گرفته . چیکار کنه؟؟
مدیری بهترین هست
امروز ۲۴ بهمن ۹۹ رفتم فروشگاه رفاه و تقریبا ۸۰ درصد خریدم گرون تر از قیمت مغازه بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر