بازدید 20605
پیمانه اقتصادی

توصیه وزیر اقتصاد به فعالان بورس: حتما مشاوره بگیرید/ جدیدترین قیمت‌ها در بازار خودرو/ سه ایراد کمیسیون اقتصادی بر طرح گشایش اقتصادی دولت/ کدام نماد‌های بورسی متوقف شده اند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون وزیر نفت: نوسان بورس ربطی به دارادوم نداشت، قیمت دلار و یورو در آخرین روز هفته، یک تریلیون دلار ثروت در اختیار ۱۲ نفر!، واشنگتن به دنبال اخذ میلیارد‌ها دلار جریمه از غول دارویی آمریکا، افت نسبی قیمت نفت در بازار جهانی انرژی، پایان دوران نفت نزدیک است؟ و افزایش دستمزد کارکنان فولکس را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ 20 August 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون وزیر نفت: نوسان بورس ربطی به دارادوم نداشت، قیمت دلار و یورو در آخرین روز هفته، یک تریلیون دلار ثروت در اختیار ۱۲ نفر!، واشنگتن به دنبال اخذ میلیارد‌ها دلار جریمه از غول دارویی آمریکا، افت نسبی قیمت نفت در بازار جهانی انرژی، پایان دوران نفت نزدیک است؟ و افزایش دستمزد کارکنان فولکس را در بر دارد.

توصیه وزیر اقتصاد به فعالان بورس: حتما مشاوره بگیرید

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان تازه وارد بازار سرمایه گفت: تمام فعالان بازار سرمایه که تازه وارد بازار شده اند حتما مشاوره بگیرند. فرهاد دژپسند با اشاره ویژگی های بازار سرمایه اظهار کرد: ذات بازار سرمایه ریسکی است یعنی دارای یک روند ثابت و تضمین شده نیست؛ در این شرایط وقتی کسی می‌خواهد در بازار سرمایه فعالیت کند باید این نکات را در نظر داشته باشد. دژپسند افزود: بازار سرمایه به گونه ای است که سهام برخی شرکت ها نوسان دارد؛ مثلا در دوره تشکیل مجامع ترتیباتی حاکم است که ممکن است بر سهام شرکت‌ها اثر بگذارد. تحولات بین‌المللی و تحولات بازارها و متغیرهای جایگزین نیز می‌توانند بر بازار سرمایه تاثیر گذار باشند. وزیر اقتصاد بر تاکید بر اینکه پاسخ این پرسش که آنهایی که به بازار سرمایه ورود کرده‌اند، بمانند یا بروند، کلی نیست، گفت: فعالان بازار سرمایه و بویژه کسانی که اخیراً وارد بازار سرمایه شده‌اند باید دقیقا محاسبه کنند که سهام فلان شرکت که طبق اقتضائات و محاسبات نباید کاهش پیدا می‌کرده است، باید با صبر برخورد کنند، از طرفی اگر سهام شرکتی که طبق محاسبات نباید افزایش می‌یافته و اصلاح شده، باید اصلاح آن را بپذیرند؛ بنابراین این نوسانات بستگی به شرکت، صورت های مالی آن و روند تحولات بین المللی آن صنعت دارد. وی تصریح کرد: دولت همچنان قائل به این است که بازار سرمایه باید مورد توجه باشد و تقویت شود.

کدام نماد‌های بورسی متوقف شده اند؟

تعلیق نماد معاملاتی باعث توقف نمادهای کنتورسازی ایران(آکنتور)، سایر اشخاص بورس انرژی(انرژی۳)، گسترش نفت و گاز پارسیان(پارسان)، صنایع آذر آب(فاذر)، پارس الکتریک(لپارس)، نساجی بروجرد(نبروج)، بانک انصار(وانصار)، هلدینگ گروه صنعتی ملی(وملی) و  سرمایه گذاری نیرو(ونیرو) شده است. برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه نمادهای سرمایه گذاری صدرتامین(تاصیکو)، کارتن ایران(چکارن)، گروه مپنا(رمپنا)، تولیدی کاشی تکسرام(کترام)، داده گستر عصرنوین های وب(های وب) و لیزینگ ایران(ولیز)، برگزاری مجمع عمومی فوق العاده(درخصوص تغییر سرمایه) نمادهای کارخانجات تولیدی شهید قندی(بکام)، تولید مواد اولیه دارو و پخش(دتماد) و  بانک ملت(وبملت) و برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده(تصویب صورت های مالی) نیز نماد  بانک سینا(وسینا) را متوقف کرده اند.

سرمایه گذاری سیمان تامین(سیتا) به دلیل تغییرات بیش از ۵۰ درصد در ۱۵ روز متوالی و نماد نوش مازندران(غنوش) نیز به دلیل بررسی بیشتر معاملات متوقف شده اند. افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف- ادامه توقف حداکثر برای دو روز کاری نمادهای  لبنیات کالبر(غالبر)، کشت و صنعت چین چین(غچین) و افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب-ادامه توقف حداکثر برای دو روز کاری نیز نمادهای پتروشیمی پارس(پارس)، سرمایه گذاری خوارزمی(وخارزم) را متوقف کرده اند. به نقل از ایسنا؛ سازه پویش(خپویش) برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده(انتخاب اعضا) : مهندسی نصیر ماشین(خنصیر) نیز به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و نهادهای مالی بورس انرژی(انرژی۱)، فعالان بورس انرژی(انرژی۲) به دلیل توقف نماد اصلی، متوقف شده اند. 

وزیر نفت: نوسان بورس ربطی به دارادوم نداشت

زنگنه با رد تاثیر شایعات پیرامون صندوق ETF پالایشی با نوسانات این روزهای بورس گفت: ربطی به این نداشت زیدا بازار سرمایه نوسان دارد. بحث بود که صندوق ای تی اف باشد و یا بلوکی واگذار شود. مجلس اجازه داده صندوق ETF تاسیس کند. با اینحال مسئول خصوصی سازی ما نیستیم و متولی مشخص است. وقتی اعلام شد ETF تاسیس شود، دستور لازم را دادم تا ابتدای هفته آینده تمام شود.

قیمت دلار و یورو در آخرین روز هفته

بر اساس جدیدترین قیمت ها از صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور، در لحظه انتشار این گزارش، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 22300 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 22400 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، تغییری ندارد. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ 26500 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 26600 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.

یک تریلیون دلار ثروت در اختیار ۱۲ نفر!

موسسه تحقیقات سیاسی آمریکا اعلام کرد که از زمان شیوع همه گیری کرونا تاکنون مجموع ثروت ۱۲ فرد ثروتمند آمریکا در مجموع ۴۰ درصد ( معادل ۲۸۳ میلیارد دلار) افزایش یافته و برای نخستین بار به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است. طبق اعلام این موسسه، تا پایان هفته دوم ماه ژوئیه، جف بزوس با ۱۸۹.۴ میلیارد دلار ثروت کماکان ثروتمندترین فرد در آمریکا و جهان است و پس از وی بیل گیتس با ۱۱۴ میلیارد دلارر، مارک زاکربرگ با ۹۵.۵ میلیارد دلار، وارن بافت با ۸۰ میلیارد دلار، الون ماسک با ۷۳ میلیارد دلار، استیو بالمر با ۷۱ میلیارد دلار، لری الیسون با ۶۷.۴ میلیارد دلار، سرگی برین با ۶۵.۶ میلیارد دلار، آلیس والتون با ۶۲.۵ میلیارد  دلار، جیم والتون با ۶۲.۳ میلیارد دلار و راب والتون با ۶۲ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین افراد در آمریکا هستند.

این گزارش با انتقاد از تمرکز قدرت و ثروت در آمریکا در دست عده ای خاص می افزاید: واضح است که این ۱۲ نفر چه قدرتی دارند و این یک جامعه الیگارشی است نه یک جامعه دموکراتیک. چاک کالینز- محقق این موسسه نوشت: از ابتدای امسال تا هجدهم مارس ثروت این ۱۲ نفر ۹۶ میلیارد دلار کاهش یافت اما پس از آن به سرعت صعودی شد و به جز وارن بافت که دو میلیارد دلار کمتر از سپتامبر ۲۰۱۹ ثروت دارد، بقیه این افراد به طرز محسوسی ثروتمندتر شده اند. الون ماسک و جف بزوس بیشترین افزایش ثروت را داشته اند. مجموع ثروت این ۱۲ نفر اکنون از مجموع تولید ناخالص داخلی اتریش و بلژیک بیشتر شده است و این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که میلیون ها آمریکا بر اثر شیوع کرونا شغل خود را به طور موقت یا دائمی از دست داده اند و بیش از ۱۷۰ هزار نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند.

 

واشنگتن به دنبال اخذ میلیاردها دلار جریمه از غول دارویی آمریکا

ده‌ها دادستان آمریکا به دنبال این هستند که از ۳ شرکت مهم توزیع دارو و داروسازی جانسون اند جانسون، روی هم رفته ۲۶.۴ میلیارد دلار دریافت کنند تا پرونده مواد اعتیاد آور بر علیه این شرکت‌ها را خاتمه دهند. منابع آگاه می‌گویند دولت آمریکا به دنبال دریافت ۲۱.۱۴ میلیارد دلار از شرکت‌های توزیع‌کننده است که شامل مک‌کیسون، امریسورس برگن و کاردینال هلس است و ۵.۲۸ میلیارد دلار هم از جانسون اند جانسون دریافت خواهد کرد. اتهامی که به این شرکت‌ها وارد است این است که تولیدکنندگان دارو در مورد فواید مواد افیونی درون داروها مبالغه کرده و ریسک‌های آن را ناچیز جلوه داده‌اند، در حالی که توزیع‌کنندگان هم افزایش سفارشات مشکوک را متوقف نکرده و خبر نداده‌اند. این شرکت‌ها متهم هستند که با اقدامات خود یک بحران سلامتی عمومی به وجود آورده‌اند. طبق گزارش اچ‌اچ‌اس حدود ۱۰.۳ میلیون آمریکایی بالای ۱۲ سال در سال ۲۰۱۸ از قرص‌های این شرکت‌ها سو استفاده کرده‌اند.

افت نسبی قیمت نفت در بازار جهانی انرژی

در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها ریزشی بود. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۴۲.۸۷ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افت ۰.۱۱ درصدی به ازای ۴۵.۱۳ دلار در هر بشکه مبادله شد.

پایان دوران نفت نزدیک است؟

وزیر نفت با اشاره به نقش پیشرفت‌های فناورانه در جایگزینی انرژی‌های جدید و تجدیدپذیر در دنیا، گفت: شخصا فکر می‌کنم باید همه تلاشمان را برای تولید حداکثری نفت به کار گیریم؛ توسعه فناوری روز به روز بیشتر می‌شود و ممکن است به نقطه‌ای برسیم که دیگر نفت نتواند با انرژی‌های جدید رقابت کند. زنگنه درباره سیاست بهینه در قبال تولید نفت و گاز در شرایطی که برخی پیش‌بینی‌های جهانی از پایان دوران نفت در آینده‌ای نه چندان دور حکایت دارد، اظهار کرد: اندیشمندی زمانی گفته بود عصر حجر (سنگ) زمانی تمام نشد که سنگ در دنیا تمام شد، بلکه پیشرفت فناوری سبب تمام شدن عصر حجر شد. عصر نفت هم زمانی تمام نمی‌شود که نفت در دنیا تمام شود، بلکه زمانی پایان می‌یابد که فناوری، جایگزین‌های اقتصادی با وضع زیست‌محیطی بهتر را به جای نفت به بازار عرضه کند. 

جدیدترین قیمت‌ها در بازار خودرو

بررسی میدانی بازار خودروی پایتخت و مقایسه آن با ابتدای هفته جاری، گویای ثبات قیمتی اکثر خودروهای داخلی است. به نقل از ایرنا؛ در گروه ایران‌خودرو، قیمت هر دستگاه سمند ال.ایکس، سمند سورن، پژو ۴۰۵ جی.ال.ایکس و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بدون تغییر نسبت به روز یکشنبه گذشته (۲۶ مردادماه) به ترتیب در ۱۴۵، ۱۹۰، ۱۴۵ و ۱۶۵ میلیون تومان ثابت ماند. همچنین قیمت هر دستگاه رانا، پژو ۲۰۷ دنده دستی، پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک، دنا و دنا پلاس نیز بدون تغییر بود و به ترتیب ۱۶۴، ۲۳۳، ۳۱۰، ۲۲۰ و ۲۶۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند. علاوه براین در گروه پژوپارس با موتور تی.یو۵ با افت دو میلیون تومانی نسبت به روز یکشنبه به ۲۱۱ میلیون تومان، پژو پارس معمولی با رشد یک میلیون تومانی به ۱۷۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۵ تیپ ۵ با افت دو میلیون تومانی به ۲۰۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ وی هشت با کاهش یک میلیون تومانی بالغ بر ۱۹۴ میلیون تومان قیمت داشتند. هایما اس۷، شاسی بلند مونتاژی ایران‌خودرو امروز رشد پنج میلیون تومانی نسبت به ابتدای هفته جاری تجربه کرد و به ۵۹۵ میلیون تومان رسید.

بررسی انجام شده نشان می دهد در گروه سایپا، به جز تیبا صندوق‌دار که نسبت به روز یکشنبه افت قیمت یک میلیون تومانی داشت و به ۹۶ میلیون تومان کاهش یافت، سایر خودروها بدون تغییر ماندند. همچنین پراید ۱۱۱ به ۹۴ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به ۸۲ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ به ۸۳ میلیون تومان، تیبا ۲ به ۱۱۰میلیون تومان و هر دستگاه ساینا ۱۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

افزایش دستمزد کارکنان فولکس

فولکس‌واگن مکزیک با افزایش ۴۶/ ۵ درصدی دستمزد و مزایای کارکنان خود موافقت کرده است. مانئول آلبرتو، سخنگوی اتحادیه مستقل کارکنان صنعت خودرو گفت که این توافق که از سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ وارد فاز اجرایی می‌شود شامل افزایش ۶۲/ ۳ درصدی در حقوق و ۸۴/ ۱ درصدی مزایا خواهد بود. ۶۲/ ۳ درصد افزایش حقوق برای کارکنان مکزیک به این دلیل در نظر گرفته شده است که برابر است با میزان تورمی که در ماه جولای به ثبت رسید. به نقل از دنیای‌اقتصاد؛ کارکنان و اتحادیه‌های کارگری خودروسازی مکزیک از زمانی که شیوع کرونا آغاز شد، تلاش کردند تا بتوانند دستمزد و مزایای کارکنان فولکس‌واگن را افزایش دهند. این در حالی است که اعضای اتحادیه کارگری ایالت پوئبلا در مکزیک که فولکس‌واگن یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های خودروسازی را در آن دارد، پیش از این اعلام کرده بودند که خواستار افزایش دستمزد و مزایای ۱۲ درصدی خود هستند و در صورت اجرایی نشدن این خواسته از ۱۸ آگوست اعتصاب خواهند کرد.

سه ایراد کمیسیون اقتصادی بر طرح گشایش اقتصادی دولت

سخنگو کمیسیون اقتصادی مجلس از برخی ایرادات کمیسیون اقتصادی بر این طرح سخن گفت. وی بیان داشت: این طرح جزئیاتی دارد که باید بررسی شود. ما در کمیسیون اقتصادی اعتقاد داریم که اولاً اگر می‌خواهد فروش آتی اتفاق بیفتد در ابتدا باید فروش نقد آن در بورس انرژی اتفاق بیفتد دوماً باید در مقاطع زمانی متفاوت مانند ۶ ماهه، یک ساله و … اتفاق بیفتد، چه دلیلی که حتماً سررسید را دوساله قرار دهیم؟ طغیانی افزود: نکته سوم این است که باید این پیش فروش به تحویل قطعی منجر شود و دولت نباید با یک عملیات مالی، نفت فروخته شده را بازخرید کند. /مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۰
الان خود وزیر اقتصاد هم وارد بورس بشه ضرر میکنه. مشاوره بگیریم؟ نه رشد قبلش رو حساب کتاب بود نه سقوط الانش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
سقوطش که کاملا پایه علمی داره
صعودش بی پایه و اساس بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
رشد بورس مصنوعی و دستکاری شده بود و مشخص بود نمیتوانند اینکار را تا ابد ادامه دهند
همه کمک کنند که یک عده سود راحت و آنچنانی ببرند.
کمک کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
دولت باید روی بورس نظارت کند ولی متاسفانه خودش یک طرف قیضه بود
این بازاری که یکباره تمام سهمها تبدیل به صف فروش میشن کاملا مشخصه که دستوری و یا باند بازی بین حقوقی هاست و ربطی به گرفتن مشاوره نداره. خود همون مشاورها هم سهامشون منفی چهل پنجاه درصد شده. شما باید این وضعیت رو اصلاح کنید و جلوی فساد رو بگیرید نه اینکه کم کاری خودتون رو حواله بدید به این و اون. وگرنه بله هر کس میدونه که در یک بازار نرمال که یه تعداد مثبت و یه تعداد منفی هستند باید باید حسابشده و با چشم باز خرید کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
اینکه همه سهمها وارد صف فروش شدند کاملا طبیعی بود چون همه میدونستند این قیمتها واقعی نیست و همه گوش به زنگ بودند تا سقوط بخواهد شروع شود بفروشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
حال کی گفته بازار بورس ما نرمال است
بورس باید تمام رشد غیر واقعی خود را ازدست بدهد راه گریزی هم وجود ندارد
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
دقیقا ما سهامداران خرد در مقابل غول عرضه دولت بی دفاعیم
برسی میدانی بازار خودروی پایتخت و مقایسه آن با ابتدای هفته جاری، گویای ثبات قیمتی اکثر خودروهای داخلی است.با تشکر از دو خودروساز بزرگ ایران که پراید ۷میلیونی را به بهانه افزایش قیمت دلار هزارودویست درصد بالا بردند.بدون اینکه کیفیت آنرا را بالا ببرند.و اکنون اعلام کردنددیگه بسه.قیمت ها به ثبات رسید..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
مردم نگران از بی ارزش شدن ریال با دست خود سرمایه هایشان را از بین بردند و این تلاطم ها برنامه ریزی شده بود با ایجاد ثبات قیمتها باید نصف شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
خودروسازها بدهی زیادی به بانکها دارند باید شرایطی فراهم میشد که بتوانند این بدهی را پرداخت کنند
حالا كه عده زيادي از مردم عادي نه خواص در بورس به خاك سياه نشستند تذكر ميدهيد چرا قبلا نميگفتيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
سود مال همه نیست
بورس شنبه با خبر مکانیزم ماشه و افزایش قیمتهای موازی ان در بازار های موازی بالا خواهد رفت .
همان که میخواستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
اتفاقا کاملا بر عکس بورس در شنبه سقوط بیشتری خواهد داشت
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
رویاپردازی کن واسه خودت . اصلا شاخص ایندفعه میشه 100 میلیون واحد خخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
بورس در این شرایط باید پایین بیاد
اقای محترم لطفا ادرس غلط ندهید.وچگونه است که در بورس سهام تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می کند. اما دلار یک دهم درصد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
اگر دلار پایین بیاید مردم با تبدیل ریال هایشان به دلار یکبار برای همیشه خیال خودشان را از این بازیهای ریز و درشت خودشان را راحت میکنند
با سلام
جناب وزیر وقتی شما به عنوان دولت و بدون توجه به پیامد عملکرد خود سهام ( فارغ از چند و چون آن ) می فروشید و همزمان حقوقیها را از خرید منع می کنید و وقتی بواسطه مانور شما که جای بحث و تفسیر دارد بازار سرمایه سرخ پوش شده نظر کدام کارشناس به کار می آید که خود کارشناسان اولین متضرران این بازار هستن.
از دی و بهمن ماه98 همه شرکت ها حالت صعودی به خود گرفته و ده تا 40 برابر شده اما هیچ فردی از این افزایش سودی نبرده و فقط چند تا حقوقی که مشخص نیست صاحبانشان چه کسانی هستند در کم ترین قیمت 90 درصد سهام را خریده اند و در اوج قیمت به افراد تازه وارد حقیقی فروخته و کنار کشیده اند و تمامی اینها با استفاده از رانت خبری و قدرتی انجام گرفته و اکثر این حقوقی ها متعلق به دولت و دولتی های پشت پرده هست !؟!؟ ....
وزیر اقتصاد باید پاسخگوی اقدامات وزارتش باشد.
توصیه من به بورسی ها تا کارتان به ای سی یو نکشیده سهامتان رابفروشید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
بحثی نیست مشکل اینجاست از الآن ببعد سهم نقد کردن و پول شدنش بیحد مشکله . یعنی کسی پیدا میشه تریلیاردها سهام بادکرده که تو صف فروشن بخره ؟ اونم سهامهایی که بعضا تا 20 برابر ارزش واقعیشون بطور کاذب و حبابی قیمت گذاری شدن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
بطور نرمال بجز چند سهام انگشت شمار بسیاری از سهام ها در حد 2 و 3 برابر افزایش پیدا کردند که با توجه به رشد افسارگسیخته دلار و سکه این افزایش 3 برابری ناچیز است و یقین بدانید اگر شاخص هم پایین بیاید کسانی که این سهام ها را دارند ضرر نمی کنند و کاهش آنها در صورتی که دلار و سکه پایین نیاید موقت خواهد بود که اگر دلار پایین بیاید که اصلا ضرر نکرده اند چون ارزش سرمایه آنها افزایش یافته و جبران می شود.
عزیزمن من سهامدار درسته مشاوره میگیرم . سهمی رو برسی میکنم . ولی وقتی میبینم سهامی که نه سوده هست نه آینده ای داره . افزایش سرمایه هم داده قیمتش از هشتاد تومان شده پانصد تومان . بعد اون سهامی که من برسی کردم بقول جنابعالی با مشاوره خریدم یا در جا میزنه یا منفی میشه . مقصر منم . یا جنابعالی ومدیران سازمان بورس .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
عده ای سرمایه دار هر سهمی را که دوست دارند بالا یا پایین میبرند نباید وارد این بازیها شد
فعالان بورسی اگر میخواستند براساس علم اقتصاد عمل میکردند الان بورس زیر 500 هزار بود
خرید سهامی که سود پایینی دارند برابر است با از بین رفتن سرمایه
بورس در تمام دنیا محل مناسبی برای تخلف ها و سوءاستفاده های گوناگون است و این سازمانهای بورس و دولتها هستند که باید با کنترل های لازم اجازه تخلف را ندهند ولی متاسفانه هشدارهای لازم توسط سازمان بورس به مردم داده نشد
کسانی که بورس را بصورت علمی دنبال میکردند مدتها پیش وقتی دیدند که بورس از هیچ قانون علمی پیروی نمیکند از بازار خارج شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
اینها جزء اون دسته افرادی بودند که در دانشگاه های غرب کسب علم کرده بودند و علومی که در ایران تدریس می شود فراگیر و بسیار پیشرفته تر است و هر ایرانی که در دانشگاه های ایران تحصیل و به خارج رفته است بسیار موفق تر از بقیه بوده است!
اگر دولت نفت فروخته شده را بازخرید نکند پس مردم در زمان سر رسید با این بشکه های نفت جه کنند!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
مجلس هم یعنی اومد کار درست کنه گفته نفت فروخته شده بازخرید نشه
جدیدترین قیمت‌ها در بازار خودرو
دیوار زحمت کشیدهاست جلوی اعلام قیمت های مردم را گرفته است و خودش در بالای صفحه خودرو قیمت خودرهای صفر داخلی و خارجی را با بالاترین قیمت بازار زده است که مبادا قیمت ها از این پایین تر بیایید !!!
وقتی شاخص کل بورس ۳۰۰۰۰۰ منفی شده یعنی تمام کارگزاری ها هم سودشان منفی بوده ان وقت از کدام کارگزاری باید مشاوره گرفت؟؟؟؟؟؟؟
بازی با اعداد بس است!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
بهترین مشاوره خارج شدن از بازار هرچه سریعتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
کاملا روشن بود بورس خیلی بالا رفته و کسی نمیتواند از سقوطش جلوگیری کند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
چه سهام رو با ضرر ویا سود بخری یا بفروشی برای کارگزاری فرقی نداره اونا پورسانتشون رو از هر سهم می گیرن تازه الانم که خیلی‌ها میخان هر چه زودتر سهامش ن رو بفروشن خودشون رو نجات بدن اگه خریداری پیدا بشه بازم اونا هستن که سود می برند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
حرف شما درست است بشرطی که کارگزاری خودش صندوق نداشته باشد 1731
نقدیندگی دست مردم زیاد بود و باید بخش قابل توجهی از آن از بین می رفت بازار بورس ، خودرو و مسکن باید این نقش را بازی میکردند
...بیشتر از وضع موجود نباید از دولت کنونی انتظار داشت
تازه اول سقوط بورس است روزی میاد که یه میلیون واحد سقوط خواهیم داست.ملت ما ملت هبجانی هستند واستاد رقم زدن رکوردهای عجیب وغریب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
برای بورس فعلی یک میلیون خیلی زیاد است نقطه تعادا 300 هزار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
زهی خیال باطل بنشین تا به 300 هزار برسد اگر خبر نداری بگزار برایت بگویم دلار 22 هزار تومان و سکه 11 هزار تومان و حقوق زیر 9 میلیون هم زیر خط فقر تصویب شده است. نکند تو هم مثل آقای همتی فکر می کنی که امروز و فردا دلار پایین می آید؟! البته خدا کند پایین بیاید مردم از خدا همین را می خواهند و خاطر جمع باش کسانی که سرمایه در بورس دارند ضرر نمی کنند مهم حفظ سرمایه است که با بالا رفتن ارزش ریال شاخص هم سقوط کند سهامداران ضرر نکرده اند
نصف تولید کنندگان ورشکست شده اند کشاورزی تحلیل رفته است سرمایه گذاری خارجی که به سفر رسیده است تولید نفت و پتروشیمی هم که به بن بست رسیده است چون تحریم هستیم درآمد ترویستی هم که نابود شد پس بفرمایید این بورس چطور رشد می کرد؟؟؟؟ فقط دروغ و دروغ و جوسازی برای کشاندن نقدینگی مردم به این باتلاق بود عده ای نوسانگیر طماع هم دامن می زدند بورس ایران بر بستری از دروغ و توهم و مهندسی اعداد و رانت اطلاعاتی و تقلب ساخته شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
از نظر تو تولید و کشاورزی ورشکست شده است وگرنه همین ماست و شیری که می خوری و فراوانی نعمتی که در بازار می بینی حاصل تولید است و مردم بر اساس دیدی که نسبت به آینده دارند سرمایه گذاری می کنند نه وضعیت فعلی و بزرگنمایی برخی مشکلات کوچک از قبیل ورشکستگی چند شرکت محدود در میان هزاران شرکت سرپا که تازه مشکلاتشان در حال حل شدن است
بورس و سهام باید تا رسید سود سهام به 15 تا 20 درصد قیمت سهام سقوط کند
در ذهن انهایی که هنوز به بورس امیددارند وروی ان سرمایه گذاری میکنند چه میگذرد؟؟؟!!! انتظاردارند شاخص کل چندمیلیون واحددیگررشدکند؟ ۲ میلیون؟ ۲۰ میلیون؟ ۱۰۰ میلیون؟ ایا تصورمیکنند هر سال مثل سال ۹۸ بورس ۲۰ برابر خواهدشد؟؟؟!!! خوب بالاخره تاکی وتا کجا قراره پیش بره ؟ ایا در اوضاع قاراشمیش فعلی (خطر جدی جنگ) سرمایه گذاری درچنین بازاری عاقلانه ومنطقی است؟!!!
انچه که مسلمه ابنه که تخلیه حباب عطیم بورس شروع شده و حداقل تا بازگشت به کانال ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزارواحدی ادامه خواهدداشت یهنی دست کم یک تا یک ونیم میلیون واحد از حباب بورس تخلیه خواهد شد واین اتفاق سکته هاب افرادبیشماری رابدنبال خواهدداشت !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
چقدر دلال دلار زیاد شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
این موضوع که نوشته ای حداقل در این دولت اتفاق نخواهد افتاد چون دولت حساب ویژه ای روی بورس باز کرده است که هم به نفع دولت و کشور است و هم به نفع نقدینگی کشور و هم به نفع سهامداران و البته به ضرر دلالان و رانت خواران. ضمن اینکه جه خوب بود در مورد دلار و سکه هم چنین تحلیلی می
دادی و هیچ کس توقع ندارد بورس تا بالای 3/5 میلیون
رشد کند و بهتر است پیاز داغش را زیاد نکنی
سود هیچ وقت مال همه نیست.
در ملک سود را معاملات ملکی میبرد و خریدار
در دلار صرافی سود میبرد
در رانت اطلاعاتی نزدیکان دولتی ها
در زمین خواری شهرداری و مسکن شهرسازی
در زمینه سلامت پزشکان و الی اخر
گیریم در بورس همه مشورت کردند و درست تصمیم گرفتند تا ضرر نکنند. پس سهامهایی که افت دارند نصیب چه کسانی بشود؟۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
اگر تصمیمات درست گرفته میشد کلا بورس نباید به بالای 500 هزار میرفت منتها در غیاب نظارت میشود همه چیز را به بازی گرفت
دیگی( بورس) که برای تولید نجوشه چه بهتر که سر سگ توش بجوشه!!همون بهتر که بورس سقوط کنه تا حداقل منتی سر تولید نداشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
افزایش بی دلیل بورس نه تنها سودی برای تولید نداره بلکه ضرر هم دارد چون افزایش قیمت سهام انتظار افزایش سود را ایجاد میکند که پرداختش وظیفه کارخانجات است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
متاسفانه کسانی در رابطه با بورس نظر می دهند که حتی از اطلاعات اولیه بورس هم بی خبرند و نمی فهمند که شرکت های بورس از قبل سود خود را پیش بینی و سهامدار بر اساس آن تصمیم می گیرد و شرکت بورسی وظیفه ای در مقابل تحلیل اشتباه سهامدار ندارد که بخواهد سود بیشتر از سود معین شده را پرداخت کند و اساس بورس مبتنی بر حمایت از تولید از قبیل تخفیف مالیاتی و تسهیلات نقدی مستقیم و غیر مستقیم و
شفافیت مالی و ... است که باعث می شود رانت و اختلاس در شرکت های بورسی کمتر شود
باز هم باید سقوط کنه تا بع تعادل برسه. اون افزایش نجومی و افسانه ایی شدن ثروت یه عده کاملا بی معنی بود.
منفی و مثبت شدن ذات بورس است و قرار نیست همیشه مثبت باشد شما اگر روند چند ساله بورس را ببینید کاملا صعودی و رو به بالا است که یک دلیل آن بخاطر بی ارزش شدن پول و دلیل دیگر آن بخاطر رشد اقتصادی است مهم این است که در این بازار به جای تاثیر پذیری از شایعات به تحلیل های علمی و توسعه شرکت ها توجه کنیم و سهام ها را انتخاب کنیم و مطمئن باشید که این بازار هم برای کشور و هم از نظر منفعت شخصی از بازارهای کاذبی چون دلالی خودرو و مسکن و سکه و دلار و طلا و حتی سود بانکی که شبهه ناک است بهتر است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی