بازدید 16973

رد پیشنهاد برجامی پوتین توسط ترامپ آن‌را غیرممکن کرد

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت: رد پیشنهاد ولادیمیر پوتین از سوی دونالد ترامپ درباره نشست وبیناری شورای امنیت با موضوع ایران و با مشارکت این کشور و آلمان، برگزاری چنین نشستی را غیرممکن کرده است.
کد خبر: ۹۹۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ 19 August 2020

کرملین: رد پیشنهاد برگزاری نشست وبیناری با ایران ا
کرملین: رد پیشنهاد برگزاری نشست وبیناری با ایران از سوی ترامپ برگزاری آن را غیرممکن کرد
مسکو - ایرنا- 
به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، دمیتری پسکوف روز چهارشنبه به خبرنگاران با اشاره به رد پیشنهاد از سوی آمریکا گفت: واقعا در آن فرمتی که در ابتدا پیشنهاد شد، خودداری آمریکا از شرکت در آن امکان برگزاری چنین نشستی را نمی‌دهد.

وی افزود:، اما این به آن معنی نیست که گفتگو درباره موضوع ایران با کشور‌های مربوطه متوقف می‌شود.

پسکوف گفت: این گفتگو برای حفظ و اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و به منظور حل و فصل اوضاع ادامه خواهد یافت.

ولادیمیر پوتین روز جمعه با اعلام حمایت کشورش از برجام، خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان شد.

پوتین گفت:خلیج فارس نباید محلی برای شانتاژ و دیکته کردن باشد.

وی با بیان اینکه روسیه به طور کامل به برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) پایبند است، اظهار داشت: روسیه از تعامل با همه طرف‌های علاقه‌مند به آرام کردن اوضاع در خلیج فارس استقبال می‌کند.

رییس جمهوری روسیه اضافه کرد: روسیه پیشنهاد می‌کند در نشست فوق العاده سران شورای امنیت، با مشارکت آلمان و ایران درباره پارامتر‌های تشکیل مکانیزم امنیت در منطقه خلیج فارس توافق بدست آید.

پوتین هدف از درخواست خود را مشخص کردن و تشریح گام‌ها و اقدامات در راستای جلوگیری از تقابل و وخیم شدن اوضاع در شورای امنیت سازمان ملل خواند و اضافه کرد: حمایت جمعی از اجرای بی وقفه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که پایه حقوقی بین المللی برای تحقق برجام بود، بسیار مهم است.

اما ترامپ به تازگی گفت که واشنگتن به احتمال زیاد تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نشست مجازی درباره ایران شرکت نخواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان