بازدید 13541

نهال گردو نقشه‌ی گنج شما برای رسیدن به سود آوری

برای خرید نهال گردو باید نکاتی را در نظر داشته باشید، نکاتی مثل کیفیت نهال گردو، در آمد نهال گردو و...
کد خبر: ۹۹۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ 18 August 2020

نهال گردو نقشه‌ی گنج شما برای رسیدن به سود آوری

زمانی که با خود فکر می‌کنید: چه نهالی را در باغ خود بکارم؟ تعداد زیادی پاسخ و انتخاب متفاوت به ذهن شما می‌رسد. از انواع مرکبات گرفته، تا درخت‌های میوه‌ی بهاره و تابستانه، تا انواع خشکبار. اما از میان همه‌ی گزینه‌ها شما نباید یکی از بهترین انتخاب‌های خوب و سود‌آور خود را فراموش کنید: نهال گردو.

همه‌ي ما می‌دانیم که ایرانی‌ها ارادت بسیاری به گردو دارند، از سر سفره‌های صبحانه گرفته تا پخت انواع غذا‌ها و استفاده‌های دیگر از این خشکبار مغذی. همان‌طور که می‌بینیم تقاضای گردو همیشه در بازار ایران وجود دارد و زمانی که شما باغ گردو داشته باشید همه با لبخند و محبت خاص‌تری به شما نگاه می‌کنند به این معنا که: گردو‌هاتون محصول داد دو سه کیلویی‌ش رو برای ما نگه دارید!

همین استقبال و ویژگی‌های دیگر( که در ادامه خواهیم گفت) باعث می‌شود باغ‌داران زیادی خواهان کاشت نهال گردو باشند. در این نوشتار سعی می‌کنیم در مسیر رسیدن شما به یک باغ گردو همراه شما باشیم. ابتدا مزیت‌های کاشت نهال گردو را بررسی می‌کنیم، بعد به سراغ راه‌های خرید نهال گردوی مرغوب می‌رویم و در نهایت نکات راه‌اندازی باغ گردوی سودآور را با شما در میان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

مزیت‌های کاشت نهال گردو

گردو در بازار قیمت خوبی برای فروش دارد و از طرفی محصول پر‌ هزینه‌ای نیست. یعنی هزینه‌ی کمی در برداشت و جا‌به‌جایی برای شما به ارمغان می‌آورد. و این یعنی در نهایت شما با داشتن یک باغ گردو، پس از برداشت محصول پربار قطعاً سود خوبی خواهید برد.

پس به طور کلی برخی‌ مزیت‌های کاشت نهال گردو و برداشت گردو این موارد هستند:

  • وجود بازار خوب تقاضا
  • پرداخت هزینه‌ی کم در مرحل مختلف از کاشت نهال و برداشت محصول تا بهره‌ برداری
  • فروش راحت محصول
  • قابلیت انبار سازی یا ارسال راحت محصول به شهر‌ها دیگر
  • قیمت بالاتر محصول گردو نسبت به بقیه‌ی میوه‌ها و خشکبار

نهال گردوی مرغوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

انتخاب نهال یکی از مهم‌ترین مراحل کاشت درخت گردو است. نهال‌های مختلفی با انواع گردو‌ها وجود دارند، اما به طور کلی نهالی بهتر است که:

  • گردوی پربار‌تری داشته باشد.
  • گردو‌ها توانایی خود افشانی داشته باشند.
  • گردو‌های پرمغزی داشته باشد.
  • مغز گردو‌ها سفید باشد.
  • نسبت به آفات مقاوم باشند.
  • نسبت به سرما مقاوم باشد.
  • نهال دیر‌ برگ دهی باشد.

راه‌های خرید نهال گردو

دو راه کلی برای خرید نهال گردو وجود دارد: خرید نهال گردوی بومی و خرید نهال گردوی نسل جدید. اکثر باغ‌داران برای خرید نهال‌های گردو به سراغ کشاورزان دیگرِ بومی منطقه‌ی خود می‌روند و برای مثال از همسایه‌ی خود نهال گردوی‌ خود را می‌خرند. اما متاسفانه در بیشتر موارد خرید نهال‌ گردو‌ به روش بومی سودآوری خوبی ندارد. چرا که این نهال‌ها توسط افراد متخصص تولید نشده‌اند و مشکلاتی مثل کم‌باروری، مقاوم نبودن و... دارند.

راه بهتر برای خرید گردو خرید نهال‌های گردو نسل جدید است. نهال گردو‌هایی که مقاوم‌تر هستند و محصول پرباری می‌دهند و توسط کارشنا‌سان کشاورزی بهره وری شده‌اند. برای مثال نهال‌های گردوی آماده‌ی فروش در نهالستان اچ‌ بی سولدوز نهال‌های نسل جدیدی‌ هستند که بار‌دهی فوق‌العاده‌ای دارند و به خوبی نسبت به سرما و آفات مقاوم‌اند.

به علاوه می‌توانید در نظر داشته باشید باردهی نهال بومی ۲ تن در هر هکتار و بارهی نهال‌‌های نسل جدید تا ۱۰ تن در هکتار است و به طور کلی بهتر است سراغ خرید نهال گردوی نسل جدید بروید.

نهال گردو نقشه‌ی گنج شما برای رسیدن به سود آوری

خرید نهال گردو از نهالستان اچ بی سولدوز ( HB Sulduz)

نهالستان اچ بی سولدوز مجموعه‌ای است که سال‌ها با تجربه و آزمایش‌های مختلف روی انواع نهال گردو و روش‌های کاشت آن‌ها به نهال‌های فوق‌‌العاده با کیفیتی دست پیدا کرده است. این مجموعه که تحت مدیریت جواد حاجی­زاده است اکنون آماده‌ی ارائه و فروش نهال گردوی نسل جدید به تمام کشاورزان و باغ‌داران ایرانی است.

نهال‌های گردوی اچ بی سولدوز برتری‌های زیر را نسبت به تمام انواع نهال‌های دیگر دارند:

  • ارقام متفاوتی از نهال‌های گردو را برای فروش نهال گردو در نظر دارند و این تنوع باعث سازگاری محصولاتشان با انواع خاک و آب و هوا می‌شود.
  • برای دیدن انواع ارقام نهال گردوی این مجموعه می‌توانید مراجعه کنید به: معرفی ارقام نهال گردوی اچ بی سولدوز
  • نهال‌های اچ بی سولدوز درصد بالایی اپومیکسی دارند که باعث مقاوم شدن میوه‌های درخت گردو نسبت به ریزش در باد و باران می‌شود
  • گردو‌های این ‌نهال‌ها به درصد بالایی مغز گردو تولید می‌کنند ( بیش از ۸۰ درصد در مقایسه‌ با یک گردو عادی با مغز گروی ۴۵ درصد)
  • درصد بالای‌ باروری و تولید محصول پربار درختان این مجموعه باعث سود بیشتر شما در باغداری خواهد شد.

درآمد کاشت نهال گردو

برای همه‌ی ما سود نهایی کاری که انجام می‌دهیم بسیار مهم‌ است. در این بخش از مقاله خیال شما را راحت می‌کنیم که خرید نهال گردو، کاشت و مراقبت از آن و در نهایت برداشت محصول‌ گردو می‌تواند برای شما یک منبع در آمد و سود فوق‌ العاده داشته باشد!

نهال گردو نقشه‌ی گنج شما برای رسیدن به سود آوری

بیایید در نظر بگیریم شما یک زمین دو هکتاره از باغ گردو دارید. همان‌طور که گفتیم طبق تحقیقات هر هکتار باغ گردو با نهال بومی ۲ تن محصول می‌دهد. اگر محصول گردوی خود را برداشت کنید و آن‌ را به قیمت بازار ( برای مثال کیلویی ۱۰۰ هزار‌ تومان هم) بفروشید، در یک سال  چیزی حدود ۴۰۰ میلیون تومان در آمد خواهید داشت.

اما اگر از نهال‌های نسل جدید استفاده کنید چه طور؟ آن‌ها که در سال به جای ۲ تن تا ۱۰ تن محصول می‌دادند. با این حساب شما با خرید نهال‌ گردوی‌ نسل جدید در یک سال بیش از دو میلیارد سود آوری می‌کنید! چرا که باردهی این محصولات بیشتر است و طبیعتاً سود شما هم بیشتر می‌شود.

البته که باید از این در آمد هزینه‌ی خرید نهال‌های گردو و نگه‌داری از آن‌ها و برداشت محصول را کم کنیم، اما در هر روی با استفاده از نهال‌های نسل جدید و سازگار با زمین‌تان می‌توانید یک سودآوری فوق‌ العاده داشته باشید!

هم‌چنین در نظر داشته باشید در آمد  شما از کاشت نهال گردو تحت تاثیر تورم نخواهد بود و یک منبع در آمد مادام العمر است. با گذشت زمان و افزایش تورم قمیت محصول پربار شما نیز بالاتر خواهد رفت و شما سود بیشتری خواهید برد. پس نگران نباشید، این راه یک راه مطمئن است.

راه‌اندازی باغ گردو

اگر تصمیم به احداث یک باغ گردو گرفته‌اید اولین قدم این است که با مشاوران و متخصصان تماس بگیرید و از آن‌ها مشاوره بگیرید. در مجموعه‌ی اچ بی سولدز مشاوران خبره‌ای وجود دارند که در وهله‌ی اول شرایط باغ شما را می‌بینند. به شما کمک می‌کنند که بهترین نوع گردوی مناسب باغ خود را انتخاب کنید و نهال‌ها را با فاصله‌ی درست و اصولی بکارید. آن‌ها در کنار شما هستند تا همراه با فروش نهال گردوی مرغوب به طور رایگان به شما مشاوره بدهند.

برای ارتباط با کارشناسان مجموعه‌ی اچ بی سولدز می‌توانید با شماره‌ی 09142080623 تماس بگیرید یا از راه‌های ارتباطی زیر اقدام کنید.

تلگرام: https://t.me/gerdunagadeh

سایت: http://www.gerdoohb.com

امیدواریم این نوشتار توانسته‌ باشد به شما نکات  مفیدی را آموزش داده باشد. بسیار خوشحال می‌شویم تجربه‌ی شما را در خرید نهال گردو، درآمد نهال گردو و کاشت و برداشت گردو بدانیم. شاد و پیروز باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل