بازدید 13587

ارسال ۴۰۰ تُن سلاح از روسیه به ارمنستان

یک منبع نظامی از ارسال ۴۰۰ تُن سلاح از روسیه به ارمنستان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 16 August 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه نظامی آویا پرو، روسیه سامانه دفاع هوایی و سلاح‌های جنگ الکترونیکی را به ارمنستان انتقال داده است.

اوایل هفته جاری، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود نگرانی‌اش را از ارسال ۴۰۰ تن سلاح از روسیه به ارمنستان در شرایطی که ایروان و باکو درگیر تنش‌های مرزی هستند، ابراز کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد جمهوری آذربایجان دلایل بیشتری برای نگرانی در مورد ارسال سلاح‌های مدرن روسی شامل سامانه دفاع هوایی و سیستم جنگ الکترونیکی به ارمنستان دارد.

طبق اطلاعاتی که در اختیار پایگاه خبری آویا پرو گذاشته شده است از اواسط ماه ژوئیه هواپیما‌های نظامی روسیه پرواز‌های مرموزی به ارمنستان انجام داده و حدود ۴۰۰ تن محموله نظامی را به این کشور ارسال کرده اند. مدرن‌ترین سلاح‌ها از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، رادار‌های کوتاه، متوسط و بلند، سلاح‌های توپخانه و سیستم دفاع هوایی S-۳۰۰ بخشی از این محموله بودند.

روسیه یکی از بزرگترین تأمین کنندگان اسلحه به ارمنستان و همچنین متحد اصلی ایروان در منطقه است. این به برخی از تنش‌ها با جمهوری آذربایجان بر سر مسئله قره باغ منجر شده است.

۱۲ ژوئیه، درگیری‌های شدیدی بین نیرو‌های ارمنستان و آذربایجان در امتداد منطقه مرزی که دو کشور را از هم جدا می‌کند، آغاز و این منجر به کشته شدن ۱۸ نفر از جمله ۱۲ سرباز آذربایجانی شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر