بازدید 25975

دلیل منفی شدن قدرت خرید در کارگزاری مفید

به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده که مدیران کارگزاری محترم مفید که داعیه اولین و برترین بودن دارند ،دلایل شفاف این تناقض در موجودی نقدی را اعلام کنند.
کد خبر: ۹۹۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 15 August 2020

در ادامه شگفتی های کارگزاری مفید امروز سهامداران زمانی که پرتفوی خود را باز کردند با موجودی نقدی منفی مواجه شده اند، حتی افرادی که روز چهارشنبه نیز در پرتفوی خود مبالغی داشته یا واریزی داشته اند و امروز قصد خرید داشته اند نیز با این مورد مواجه شده اند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از نبض بورس، در تماس خبرنگار نبض بورس با کارگزاری مفید چنین عنوان شد که این مسئله ناشی از اختلال در بخش فنی بوده و هنوز اطلاعات آن اعلام نشده تا بتوان توضیح و پاسخ رسمی ارائه داد.

سوال اینجاست که چرا و به چه دلیل موجودی نقدی سهامداران منفی نمایش داده می شود و پاسخگوی ضرر و زیان افرادی که امروز قصد خرید داشته اند و با توجه به مانده منفی این فرصت را از دست داده اند که در منفی بازار اقدام به سرمایه گذاری کنند چیست.

به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده که مدیران کارگزاری محترم مفید که داعیه اولین و برترین بودن دارند ،دلایل شفاف این تناقض در موجودی نقدی را اعلام کنند.

در روزهای گذشته نیز بارها شاهد اتفاقات عجیب در این کارگزاری و سیستم آنلاین آن بودیم از عدم نمایش پرتفو تا کم شدن موجودی نقد سهامداران، ابطال سفارش بازگشت موجودی، تاخیر در بازگشت مبالغ پرداخت شده که هر کدام از این موارد بسی جای تاسف و شگفتی دارد.

جالب تر  آنکه این کارگزاری همواره در سال های گذشته که بازار سرمایه با این حجم از استقبال مواجه نبود، و بروکرها در پرداخت حقوق پرسنل خود نیز با مشکل مواجه بودند، شرایط مناسبی داشته و می توانست زیرساخت های خود را توسعه دهد لیکن مدیران این کارگزاری بیش از آنکه به فکر تقویت زیرساخت های بخش فنی خود باشند در تکاپوی خرید ساختمان لاکچری در مناطق بالای شهر تهران بودند و امروز سهامداران باید تاوان این کج سلیقگی را با از دست دادن فرصت های سرمایه گذاری بدهند هر چند اهل فن و افرادی که با سیستم کارگزاری ها آشنایی دارد، دلیل مانده منفی را به خوبی می دانند و می فهمند.

لازم به ذکر است زمانی موجودی منفی سهامدرا منفی نمایش داده می شود که سهامدار بیش از ارزش پرتفوی خود خرید کرده باشد و این سوال در چنین شرایطی مطرح می شود که دلیل منفی نمایش دادن موجودی نقدی به راستی چیست؟

ویدئو های مختلفی از این اختلال و تلاش سهامداران برای خرید سهم و ناکامی آنان در ارسال سفارش خرید با خطای عدم مانده کافی موجود است،  سایت نبض بورس آمادگی دارد اگر مدیران این کارگزاری توضیح در خور فهم و شعور سهامداران و جامعه بازار سرمایه را دارد، آن را منعکس کند.

لازم به ذکر است تا ساعت 10:40 دقیقه صبح این اختلال برطرف نشده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۸
كارگزاري مفيد اعتبار سقف خريد مشتريان به طور شگفت اوري زياد شده و حتي قابليت خريد هم دارند
باسلام
الان ساعت 14:05 دقیقه روز شنبه هست و همچنان منفی 20 میلیون هستم. نه میتونم شارژکنم و نه میتونم بفروشم که سهام جایگزین کنم و بهترین فرصت خرید را در این تایمها دارم از دست میدم. واقعا نمیدونم چیکار کنم. نه توضیحی دادند که مطلع باشیم و نه اصلاح میکنن. کاملا مشخصه که میخوان سهامداران خرد خرید نزنن و حقوقیها همه رو جمع کنن. واقعا باید تاسف خورد
میخواستن بازار منفی شه همین گفتن قدرت خرید منفی کن همین
ولله در بازار منفی نمیشه خرید کرد و در بازار مثبت نمیشه فروخت
خدا شاهده گیج شدیم از به ریختگیهای آقای کارگزاری مفیدخان!! منفی که میکنید موجودی قدرت خریدمون رو هم از یک میلیون تومان میکنید۹۷هزارتومان میخایم خریدکنیم نمیشه میخایم پول انتقال بدیم توحسابمون نمیشه این چه وضعشه دستمون هم به جایی بندنیس
واقعا جای تاسف داره من امروز منفی ۷۰میلیون داشتم بعد از اون هم سفارش خرید دادم و تا غروب دوباره همه خرید هایی که کرده بودم ریست شد واقعا چه کسی باید پاسخگوی این ضرر زیان ما باشه
سلام صبح بنده منفی شش میلیون شده بودم که مشکل حل شد، اما بعد از ظهر دوباره از حساب من پول کم شده .
امروز 27 مرداد
دوباره اختلال داره
خواهشا پیگیری کنید
120 تومنم رو هواست
لازم داشتم
میخواست تقاضای وجه کنم
کو ؟؟؟؟
سلام حساب من هنوز منفیه بعد چندروز کسی میدونه چرا
دقیقا تو روزایی که بازار شدیدا منفی بوده 35 میلیون بهم اعتبار دادن ، برای اینکه ببینم اشتباه شده یا واقعیه یه خرید الکی زدم فکر کردم مسه همیشه ایرادایه مفیده که چند روز بعد حل میشه، تا الان 5 میلیون رو اون سهم ضرر کردم
اطلاع رسانی هم نکردن امروز خودم زنگ زدم کارگزاری و پیگیری کردم گفتن به اندازه 35 میلیون از سهامت فردا میفروشیم !!
از هر 100 نفر پنج میلیون هم اینجوری باشن با حساب چهارمیلیون کاربر که مفید داره میشه 200.000.000.000 تومان
علی برکت الله
قدرت خرید منفیهههههههههه
چرا قدرت خرید امروز صفر شده برای من
میخوام پالایش یکم بخرم
سلام علت کم وزیادشدن قدرت خریدتوکارگزاری مفیدچیست ماکه ازآن سردرنیاوردیم کسی هم جوابگونیست.
سلام من خرید وفروشام تو کارگزاری فارابی بود چند روز پیش تو کارگزاری مفید ثبت نام کردم و کارگزار ناظر تعدادی از نماد ها رو به مفید تغییر دادم، بعد از تغییر ناظر حساب فارابیم که نقد هم داشتم منفی شده...
یعنی از مفیده یا فارابی
در کارگزاری فارابی هم این مشکل رو من دارم و قدرت خرید من منفی شده. حدود 5 میلیون تومن. هر چی بفروشم از این منفی کم میشه.
سلام
از امروز صبح ۹۹/۷/۲۶ حسابم صفر شده چکار باید بکنیم .
آیا خودش درست میشه یا باید اقدام دیگه انجام بدیم ؟
فردا عرضه اولیه حسابم شارژ بوده منفیش کردن این چ وضعیه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار