بازدید 32773
گزارشی از آخرین وضعیت پایان تحریم تسلیحاتی ایران

آمریکایی‌ها نمی‌توانند از مکانیزم ماشه استفاده کنند/ ۵ گزینه روی میز ایران در صورت تصمیم‌گیری غیرمتعارف شورای امنیت

«محدود کردن بازرسی‌های بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی، افزایش سطح غنی‌سازی به ۲۰ درصد، پایان دادن به اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی، خروج از معاهده NPT و در نهایت تیر خلاص هم خروج از برجام» خواهد بود که به عنوان گزینه‌های روی میز ایران به منظور برخورد با اقدام و تصمیم گیری غیرمتعارف شورای امنیت مطرح است...
کد خبر: ۹۹۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵ 12 August 2020

تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر به پایان می‌رسد - شبکه خبری ...

تحریم تسلیحاتی ایران با انعقاد برجام و تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در هجدهم اکتبر برابر با ۲۷ مهر ماه سال جاری پایان خواهد یافت. این موضوع، اتفاق بزرگی است که آمریکایی‌ها به هیچ عنوان خواستار تحقق آن نیستند و ماه هاست که تلاش‌های وافری برای تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی آغاز کرده اند، ولی تاکنون هرچه زده اند به در بسته خورده و توفیقی در این راه نداشته اند.

به گزارش «تابناک»؛ آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ادعا‌های واهی مطرح کرده و از این طریق به دنبال متقاعد کردن کشور‌ها به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی است. «اقدامات خصمانه ایران در منطقه، حمایت از تروریسم و مسلح کردن گروه‌های نیابتی خود در خاورمیانه که موجب برهم زدن ثبات منطقه شده»؛ از جمله موضوعاتی است که ایالات متحده از طریق آن به دنبال تحقق خواسته ضد ایرانی اش است.

آمریکایی‌ها چه کار‌هایی برای پایان نیافتن تحریم تسلیحاتی ایران کردند؟

البته محقق شدن خواسته آمریکایی‌ها برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران کار سختی است و به زعم خیلی از بازیگران و کنشگران بین المللی نشدنی؛ اما پروسه اجرایی کار این است که آن‌ها (آمریکایی ها) برای اینکه بتوانند به هدف خود در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران دست یابند، ابتدا باید این موضوع را به شورای امنیت برده و در شورا به تصویب برسانند، اما این پرسش که آیا آمریکا قادر خواهد بود، اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل را در این راه با خود همراه نماید، سوال اساسی و جدی است که پاسخ‌های مختلفی به آن داده می‌شود و عمده این پاسخ‌ها حول عدم تحقق این خواسته مطرح می‌شود.

در فاصله کمتر از دو ماه به موعد پایانی رفع تحریم تسلیحاتی ایران، آمریکایی‌ها حداکثر تلاش خود را انجام داده و فشار‌های زیادی را به کشور‌های تصمیم گیر در این زمینه وارد آورده است که بتواند نسبت به تمدید این تحریم‌ها اقدام کند. در همین خصوص، جلسه مقدماتی شورای امنیت سازمان ملل و مواضع مخالف کشور‌های عضو با پیشنهاد ارائه شده از سوی آمریکا در مورد تمدید تسلیحاتی ایران (حتی مخالفت‌های ابراز شده از سوی شرکای اروپایی آمریکا) نشان داد که واشنگتن چقدر در پیشبرد این هدف خود در شورای امنیت تنها و منزوی است.

ارائه و اصلاح پیش‌نویس ضدایرانی توسط آمریکا

چهارم تیرماه مفاد قطعنامه پیشنهادی واشنگتن برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از طریق ارتباط اینترنتی برای اعضای شورای امنیت سازمان ملل تشریح شد. آمریکایی‌ها با ادعای فعالیت‌های (به اصطلاح) بدخواهانه جمهوری اسلامی ایران، از جمله حمله به عربستان سعودی در سپتامبر ۲۰۱۹ و این که تهران نه از محدودیت‌ها پیروی کرده و نه رفتار تهدید آمیز خود را تغییر داده است، خواستار آن شدند که شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌های تسلیحاتی فعلی علیه جمهوری اسلامی ایران را تمدید کند. اما به خواسته آن‌ها اعتنا نشد تا ایالات متحده با انجام اصلاحاتی در پیش نویس تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، بار دیگر برای تحقق این امر تلاش کند.

دولت آمریکا متن پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی را که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است، از ۳۵ پاراگراف به ۲ یا ۴ پاراگراف تقلیل داد. پیش‌نویس قطعنامه قبلی آمریکا علاوه بر تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، به دنبال تحمیل مجازاتی مانند مصادره دارایی‌ها و منع سفر برای افراد و نهاد‌های ایرانی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. در پیش‌نویس جدید، آمریکا درخواست برای تحریم مقام‌های سپاه را نیز حذف کرده است.

آمریکایی‌ها از چه خواسته‌هایی عقب نشستند؟

واشنگتن همچنین از درخواست تمدید تحریم‌ها برای مدت نامعلوم نیز عقب‌نشینی کرده و صرفاً خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی تا زمانی شده که شورای امنیت تصمیم دیگری بگیرد. بندی که خواستار بازرسی از کشتی‌های حامل کالا‌های ایرانی بود نیز از متن قطعنامه کنار گذاشته شد. این عقب نشینی‌های آمریکا از خواسته‌های قبلی اش نشان دهنده عدم اقبال کشور‌های تصمیم‌گیر در شورای امنیت سازمان ملل به درخواست‌های ایالات متحده و انزوای این کشور در محقق ساختن خواسته هایش علیه ایران است.

در همین خصوص، «محمدجواد ظریف» در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به این پرسش که واکنش جمهوری اسلامی به احتمال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران چیست، گفت: آمریکایی‌ها سه ماه است روی یک قطعنامه بسیار طولانی و تند، با مفاد در برخی موارد بسیار غیرقابل‌باور، مشغول رایزنی با همه دنیا بودند و از همه توان خود در دوران کرونا استفاده کردند و در بالاترین سطوح وزارت خارجه به خصوص شخص وزیر خارجه آمریکا، سفر‌هایی به کشور‌های مختلف داشتند و به این نتیجه رسیدند که این قطعنامه کمتر از پنج رای می‌آورد.

ظریف: قطعنامه ضدایرانی آمریکا رأی نمی‌آورد

وی افزود: حتی در برخی پیش‌بینی‌ها در نیویورک گفته شد که این قطعنامه یک یا دو رای می‌آورد. این کار باعث می‌شد که انزوای آمریکا در دنیا کامل و مشخص نشان داده شود. هفته گذشته آمریکایی‌ها گفتند که روز دوشنبه رسما سندشان را پخش می‌کنند و روز بعد درباره آن رأی‌گیری می‌شود، اما دیروز عصر شنیدیم که رأی‌گیری را به تعویق انداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: آنان یک قطعنامه کوتاه‌تر و در چند بند، اما با همان هدف قبلی را منتشر کردند و موزیانه کوشیدند آن را به تصویب برسانند. آنان برای اعضای شورای امنیت شعوری قائل نیستند و فکر می‌کنند اگر یک قطعنامه پنج‌صفحه‌ای را به پنج خط برسانند، تغییر محتوایی ایجاد شده است!

می‌خواهند شورای امنیت را نابود کنند!

ظریف تصریح کرد: این قطعنامه بسیار غیرقانونی است. می‌خواهند از مکانیزم شورای امنیت برای نابود کردن خود شورای امنیت استفاده کنند و یقین دارم که این قطعنامه هم رای نخواهد آورد. حتی تعداد آرای آن هم بسیار کم خواهد بود و به احتمال قریب به یقین با قطعنامه جدیدی روبه‌رو نمی‌شویم.

وی یادآور شد: آمریکایی‌ها می‌دانند که قطعنامه‌شان رأی نمی‌آورد و برای همین اعلام کردند که از روش «اسنپ‌بک» استفاده می‌کنند. در این روش از نظر حقوقی آمریکا هیچ جایگاهی برای استفاده از آن ندارد. سه کشور اروپایی هم به آمریکا اعلام کردند که آمریکا نمی‌تواند اسنپ‌بک کند.

آمریکا نمی‌تواند از مکانیزم ماشه استفاده کند

وزیر خارجه جمهوری اسلامی یادآور شد: آقای بولتون که طراح و مهندس خروج آمریکا از برجام بود در همان زمان خروج صریحا در پاسخ به پرسشی که گفته بود آیا از اسنپ‌بک استفاده می‌کنید یا نه، تاکید کرد که ما از برجام خارج شدیم و این حق را نخواهیم داشت. آنان این کار را کردند، چون تصور می‌کردند خروج از برجام و فشار حداکثری می‌تواند جمهوری اسلامی را ظرف چندماه از پا درآورد، اما امروز که در این سیاست شکست خوردند، فکر می‌کنند که حقوق بین‌الملل هم با شکست ‌خوردن و بالاپایین‌ شدن آمریکا تغییر می‌کند.

دولت ترامپ گفته در صورتی که در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران موفق نشود، قصد دارد از یکی از بند‌های برجام ـ که با نام‌هایی مانند «مکانیسم ماشه»، «ساز و کار حل و فصل اختلاف» یا «ساز و کار بازگشت خودکار تحریم‌ها» شناخته می‌شود ـ برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران استفاده کند. این سخنان «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها حق استفاده از چنین مکانیزمی را نخواهند داشت.

دست ایران برای اقدام متقابل بسته نیست

برخی در داخل و خارج از کشور طی روز‌های گذشته و امروز نوشته بودند که آمریکایی‌ها یا تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران را فعال خواهند کرد، یا اگر موفق به چنین کاری نشوند و با مخالفت و وتوی روسیه و چین مواجه شوند به سمت فعال ساختن مکانیزم ماشه خواهند رفت و همه تحریم‌های سابق را علیه ایران بازخواهند گرداند و اگر مخالفتی از سوی دیگر کشور‌های عضو شورای امنیت بشود، آمریکایی‌ها این موضوع را وتو خواهند کرد؛ حال آنکه گمانه زنی دوم بر اساس توضیحات ظریف اشتباه است و چون آمریکایی‌ها از برجام خارج شده اند، حقی برای استفاده از ابزار برجام از جمله مکانیزم ماشه نخواهند داشت.

البته در دنیای سیاست همه احتمالات را هم باید در نظر گرفت. تمامی پیش بینی ها، اظهار نظر‌ها و بررسی‌ها حکایت از عدم توفیق آمریکا در جلوگیری از پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در هجدهم اکتبر برابر با ۲۷ مهر ماه سال جاری دارد، اما اگر به هر دلیل، جلوی این اتفاق گرفته شود و شاهد یک تصمیم خارق العاده باشیم، دست جمهوری اسلامی ایران برای انجام اقدام متقابل خیلی هم بسته نیست.

پنج اقدامی که ایران در صورت پایان نیافتن تحریم‌های تسلیحاتی می‌تواند انجام دهد، چیست؟

امروز رئیس جمهور در سخنانی گفته بود، «آمریکایی‌ها آمده اند یک قطعنامه‌ای را ارائه کردند علیه این بخش از قطعنامه ۲۲۳۱ که قطعنامه را نقض کنند. امید فراوان داریم که آمریکا دچار شکست شود؛ امید فراوان داریم که یک بار دیگر آمریکا شکست خود را لمس کند و انزوای خودش را ببیند؛ اما در عین حال موضع ما روشن است؛ اگر چنین قطعنامه‌ای در سازمان ملل علیه بخشی از ۲۲۳۱ تصویب شود، به معنای آن است که نقض فاحش برجام انجام گرفته و دیگر عواقب آن به عهده بانیان این کار است؛ عواقب آن به عهده کسانی است که در این زمینه تلاش می‌کنند.»

این سخنان یعنی اینکه در وهله اول امیدواری زیادی به موفق نشدن آمریکا در جلوگیری از پایان تحریم تسلیحاتی ایران وجود دارد، اما اگر خلاف این اتفاق بیفتد، حتما اقدامات سختگیرانه‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد. «محدود کردن بازرسی‌های بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی، افزایش سطح غنی‌سازی به ۲۰ درصد، پایان دادن به اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی، خروج از معاهده NPT و در نهایت تیر خلاس هم خروج از برجام» خواهد بود که به عنوان گزینه‌های روی میز ایران به منظور با برخورد اقدام و تصمیم گیری غیرمتعارف شورای امنیت مطرح است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۵۳
فقط خروج
بقیه گزینه ها مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
راستش نمی دونم مسئولین کشور دیگه نگران چی هستن. همین الان هم به شدیدترین شکل ممکن تحریم هستیم.حالا مهم نیست این تحریم ها توسط شورای امنیت باشد یا امریکا. الان شاید بر اساس برجام شورای امنیت ما رو تحریم نکرده اما عملا با تحریم های امریکا همون اتفاق هم افتاده. پس دیگه دلیلی برا ترس وجود نداره. به نظر من اگه شورای امنیت تحریم های تسلیحاتی رو تمدید کرد( فرقی نمی کنه تا زمان نامعلوم باشه یا تا زمانی که شورای امنیت دوباره تصمیم گیری کنه. معنی هر دو همون نامعلوم هست(الکی دل خوش نباشید ه امریکا عقب نشینی کرده) ایران بدون درنگ باید از ان پی تی و برجام خارج بشه و غنی سازی رو در هر سطحی که دوست داشت ادامه بده. اگه هم تمدید نشد و امریکا موفق شد مکانیسم ماشه رو بفال کنه باز هم ایران باید از برجام و ان پی تی خارج بشه. به خدا دیگه خسته شدیم. آقا شتر سواری دولا دولا نداره. یه بار برای همیشه این موضوع مسخره و خسته کننده رو تموم کنید. به یه توافق جدید تن دهید یا مثل هند و پاکستان یه برنامه فشرده و سریع رو اجرا کنید و بمب اتم رو ازمایش کنید و اعلام کنید که بمب اتم داریم و دیگه تمومه داستان.
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
بهترین کار خروج از سازمان ملل است.بطور خودکار از خیلی از معاهدات و تعهدهای یکطرفه خارج خواهیم شد.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
توی کانادا نشستی نسخه میپیچی؟!
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
اخرش هم فقط بیانیه شدیدالحن صادرمیکنن عمراازبرجام جان خارج بشن
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
ما هنوز تحریم سازمان ملل نیستیم، دوستانی که میگن فرقی نداره برن کره شمالی رو نگاه کنن
امیدوارم عمل کنند به پنج بند نه فقط در حد حرف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
تابناک جان! موذیانه صحیح است نه موزیانه.
علی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
اگر به همین 5 بند عمل شود دلار هزار تومن مبسود تحریمها لغو مبشود رشد اقتصادی بالای ث10 در صد میرسدوخلاصه خیلی خوشبخت تر ار الان میشویم
تنها دلیل که توی برجام همین قضیه فروش خرید اسلحه است که اگر بردارند نباید یک ثانیه هم در برجام بی خاصیب بمانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
عجبببب کاش اقتصاد مردم هم همینقدر براتون مهم. بود
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
درست خرید اسلحه. به نفع ما نیست!
یعنی بیشتر وابسته شدن و بیشتر در حالت جنگ ماندن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
فروش سلاح سالی ده میلیارد برای ما سوداوری دارد
یعنی با وجود تمدید قرارداد 20 ساله با روسیه و قول قرارداد بسیار بسیار بسیار سود اور با کشور عزیز و برادر چین هم نمی تونه مانع از تصویب قطع نامه آمریکای منزوی و منفور بین الملل بشه؟
چگونه است امریکا که میگویید در برجام دیگر نیست تا ۲ ماه پیش یکسری معافیتهای برجامی را تمدید میکرد؟؟؟؟
انها هم تفسیر خودشان را دارند و هم تحریم تسلیحاتی را انجام میدهند و اگر نشد میروند سراغ مکانیزم ماشه از ۲ طریق: ۱- خودشان موضوع را ارجاع میدهند به شورای امنیت ۲ - از طریق یکی از کشورهای اروپایی
و یا هم تحریم تسلیحاتی را فعال و هم مکانیزم ماشه را.
مطلق هیچ کس نمی تواند چیزی بگوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
اروپایی ها ترامپ را رفتنی می دانند.
دنیا بی وفا تر از این حرفهای لذا نباید به سیاسیون تا خرخره زیر بلیط آمریکا اعتماد کرد!
باید قدرت بازدارندگی ما آنقدر بالا باشه که به امید اگرها باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
از خواب ناز بیدار شو
دنیای واقعی خیلی بیرحم تر از آن چیزی است
که شما تصور می کنید
در حرف زدن رتبه اول جهان هستید اما در خدمت به مردم در داخل رتبه آخر جهان هستید
در صورت تمدید هم از برجام خارج نخواهید شد.
خودتون قضاوت کنید، ببینید کار مملکت به کجا رسیده که اگر هر پنج مورد را هم انجام بدهند و برجام را هم آتش بزنند به خداوند قسم، هیچ دردی از مردم کم نمیشه، هسته ایی و غنی سازی هیچ مشکلی از مشکلات مردم را حل نمیکنه، اصرار بر این مسأله هسته‌ایی از عقلانیت بدور هست.
مردم کره شمالی در بدبختی و فلاکت زندگی میکنند، لیاقت اشرف مخلوقات این نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
دوست عزیز، بحث بمب اتم نیست، موضوع علوم ذرات هستش، آینده علم و فناوری در این علم نهفته شده، یعنی هر کشوری تونست در این زمینه پیشرفت کنه آینده داره، وگرنه جایگاهی نخواهد داشت، اونها دیدن ما داریم پیشرفت می کنیم در این زمینه کلاه گشاد برجام سر سیاسیون گذاشتند.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
اگر آتش نزنننند مثل الان که هستیم چی؟ دردی از مردم دوا شده؟ غنی سازی ها را بزاریم کنار چطور؟ اصلاً کاملاً تسلیم بشیم چطور؟ اگر دوباره یک پیمان دیگه و یک پاره کردن پیمان دیگه اتفاق بیقفته؟ اون وقت درد مردم ما دوا میشه؟
می توانند, خواستن توانستنه
مثل هميشه اونا هر غلطي بخوان ميكنن و ما هيچ کاري نميتونيم بكنيم
تیر خلاس اشتباهه. تیر خلاص درسته

و در نهایت تیر خلاس هم خروج از برجام» خواهد بود که به عنوان گزینه‌های روی میز ایران به منظور با برخورد اقدام و تصمیم گیری غیرمتعارف شورای امنیت مطرح است.
همه ی تمرکز غرب روی ایرانه و عربستان با کمک شرق و غرب داره اتمی میشه و قطعا هدفش ساخت بمب هست.
اخباری که در چند روز اخیر در رسانه های غربی بیرون اومده چیزی غیر از این نمیگه.از کیک زرد تا سوخت...
عربستان اشتباه ایران رو مرتکب نخواهد شد.
اینقدر در کشورهای غربی سهام دارن که اگر فقط تهدید به خارج کردن سرمایه هاشون بکنن غربی ها به راحتی اتمی شدنشون رو میپذیرن.
سالها عمر ما تلف شد برای انرژی هسته ای 4.5 درصدی که حتی نمیتونه لامپ های خود نیروگاه رو روشن کنه.
با مرد سیاست نیستیم.
بزرگترین فرمانده نظامی کشور رو زدن
اقتصاد کشور رو نابود کردن
امید مارو نابود کردن
هر روز خدا میدونه چند هموطن دارن میمیرن فقط چون مجبور بودن هر روز برن بیرون برای کار
کشور نابوده و هنوز با لبخند با غرب طرف میشن.
ما واقعا چی واسه از دست دادن داریم؟
بهتره بگید پنج گزینه روی دوش مردم ایران
من مطمئنم یا تحریم تسلیحاتی ایران تمدید میشه و یا مکانیسم ماشه فعال میشه و ایران یا بهتره بگیم دولت ایران هیچ کاری نمیکنه(مگه اینکه مجلس مجبورش کنه). از این دولت بخاری بلند نمیشه و آبی گرم نمیشه. اگه تحریم تمدید بشه یا مکانیسم ماشه فعال بشه غنی سازی ۲۰ درصد به تنهایی چه سودی داره؟؟؟ یا عدم اجرای پروتکل الحاقی؟؟؟ اینا همش شو و فیلمه. باید از ان پی تی و برجام خارج بشیم و همه بازرسان آژانس رو اخراج کنیم‌. جنگی هم در کار نخواهد بود. (بعلت زدن پهپاد و گرفتن کشتی انگلیس و زدن عین الاسدکه آمریکا هیچ واکنشی نتونست انجام بده تازه آمریکای امسال بعلت شورشهای داخلی و کرونا خیلی از پارسال ضعیفتره) . متاسفانه دولت منفعل است وگرنه گزینه های روی میز ما زیاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
کلا متوهمی
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
امریکا میخواد معامله بزرگ را با ایران رقم بزند و به سهام معادن و کارخانه. های مادر دست رسی یابد حال با ترامپ و یا بی ترامپ!!!
اینها نشانه سردرگمی سیاسی است. اول میگوییم رای نمی آورد-بعدمیگوییم غیرمتعارف -
لطفا يكي بگه كدام يك از اين پنج گزينه ها سودي براي ايران داره و جز عده خالي كردن ، مسئله اي رو حل ميكنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
اگر بخواهم شفاف براتون توضیح بدم این 5 گزینه یعنی رفتن به سمت بمب هسته ایی و اما چه سودی دارد ، مشخص است چرا که دیگر ابر قدرت ها جرات نمی کنند برای ایران هم خوابی از نوع لیبی یا عراق ببینند
همه ۵ تا گزینه را اجرا کنید . بعد چی؟؟؟؟؟
همونطور که مصطفی انتظاری میگه "پیام آنها [آمریکاییها] این است که ما هنوز می‌خواهیم با برجام مقابله کرده و آن را زمین بزنیم و این موضوع بیشتر یک مسئله داخلی خود آمریکا است." و "برای اروپایی‌ها برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی سند [یا نمایش] زنده بودن برجام هستش." در نتیجه بنظر من تمدید تحریمهای تسلیحاتی به معنی سند مرگ برجام است. از طرف دیگه از نظر کارشناسان با برداشتن تحریمهای تسلیحاتی بعید است ایران خریدهای گسترده داشته باشد. ایران توانسته نیاز خود رو با بکارگیری دانش از منابع مختلف برطرف کند. ولی به هر حال ارتباط با فناوری‌های روز نظامی و بروزرسانی آنها برای ایران ضروری است.
یکی از عواملی که موجب ضعیف شدن بیش از حد موقعیت ایران در محافل بین المللی شده است, همانا تهدیدات و رجزخوانی ها می باشد که تا بحال بارها و بارها توسط مقامات سیاسی- نظامی ایران مطرح شده ولی متاسفانه یا خوشبختانه هرگز جامع عمل نپوشیده است
اگر ایران نتواند از سلاح های متعارف استفاده کند و حق خرید و فروش از این کشور صلب شود باید به سمت تولید سلاح هسته ایی رود چرا که وقتی قانون جنگل حاکم می شود و را ه های منطق و گفتگو بی معنی می شوند همچنین امضا کشورها غیر قابل اعتماد می گردد آنگاه برای حفظ بقا باید به سمت قدرتمندترین شدن رفت و آن هم تولید بمب هسته ای است چرا که ایران را از حق دفاع از خودش می خواهند صلب کنند.
به اونهایی که داد و بی داد میکنند و میگویند زمان شاه پاسپورت ایرانی ارزش داشت یاد آوری میکنم که زمان شاه خود شاه را که در واقع صاحب اصلی پاسپورت پادشاهی بود را هیچ کشوری راه نداد و در آوارگی مرد.
حتما اقدامات سختگیرانه‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد. «محدود کردن بازرسی‌های بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی، افزایش سطح غنی‌سازی به ۲۰ درصد، پایان دادن به اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی، خروج از معاهده NPT و در نهایت تیر خلاس هم خروج از برجام» خواهد بود که به عنوان گزینه‌های روی میز ایران به منظور با برخورد اقدام و تصمیم گیری غیرمتعارف شورای امنیت مطرح است.
آقا خواهشا یکم یواش تر باشون برخورد کنید گناه دارن طفلکیا خدا رو خوش نمیاد اینجوری کلا از هم می پاشن خصوصا اون آمریکای بدبخت ننه مرده
پنج اقدامی که ایران در صورت پایان نیافتن تحریم‌های تسلیحاتی می‌تواند انجام دهد، چیست؟
انجام این 5 اقدام دقیقا همان چیزی که امریکا می خواهد. ما قرار بود برجام را آتش بزنیم چرا به التماس افتادیم پس انجام 5 اقدام هم هیاهوست و اگر هم انجام شود خودکشی است.
اگرازمکانیزم ماشه استفاده کردند استعفا میدهید ؟؟؟!!!!
من میگم اگرامریکا مکانیزم ماشه رافعال کردماهم به تلافی بیانیه شدیدالحن صادر کنیم که لحنش حداقل ۱۰ برابر از بیانیه های قبلی شدیدترباشه ولی تحت هیچ شرایطی ازبرجام جان خارج نشیم حیفه کلی براش زحمت کشیده شده کلی توهتل های ژنو وقت صرف شده !!!!
اصلا بحث من این نیست که آمریکا می تواند تمدید کند یا نه من فقط یک پرسش دارم سالهاست ادعا می شود در کشور پیشرفته ترین تسلیحات ساخته می شود هر سال صد بار مقامات نظامی ادعا می کنند ایران همه تسلیحات نظامی مورد نیازش را خودش می سازند اگر این ادعاها راست بود و هست پس چه نگرانی از تمدید تحریم تسلیحاتی وجود دارد؟ اگر راست نبود باید به مردم توضیح دهند چرا دروغ گفته اند.
موضع روحانی مشخصه علی ارغم خروج همه طرفهای برجام به برجام ادامه می دهیم
مگر نگفتيد تحريمها فرصت هست پس چي شد برخي ها توليد داخلي را براي نفع واردات خود نابود كرده اند
این مکانیزم ماشه مربوط به تحرم های سازمان ملل از زمان احمدی نژاد هست که حتی روسیه و چین هم اون رو وتو نکردن، هنوز هم داریم چوب اون دوره رو میخوریم. حتی در زمان مذاکره برای برجام هم به خاطر وجود تحریم های سازمان ملل در موضع ضعف بودیم
این جمله متن بسیار جای ریشخند داره «این سخنان «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها حق استفاده از چنین مکانیزمی را نخواهند داشت»
مسئولان ایرانی فقط حرف عمل صفر قرا یود اگر انها برجام را پاره کنند ما بسوزانیم قرار بود اگر مانفت نفروشیم تنگه هرمز را ببندیم قرار بود دلار ۳ هزار تومان بماند و............
برجام چوب دوسرطلایی بودکه اوباما بااروپا طراحی کردندودلیلش هم همین است که نه راه پس داریم نه راه پیش!نه میتوانیم اینجوری دربرجام مانده وجلوی فروپاشی اقتصادی وانزوای بین المللی رابگیریم ونه آتش زدن آنراداریم!!
بنظرم تحریم تسلیحاتی تمدیدبشودبهتراست واگرنشودخدامیداندامریکادرپلن های بعدی چه درسردارد!
نه تنها آمریکا بلکه حتی روسیه و چین نیز در جهت منافع خود هر بلائی را بتوانند بر سر ما نازل خواهند کرد .
اگر امروز اقدام نمی کنند دلیل اش این هست حتما نمی توانند
پیشنهادمن درصورت موفق سدن امریکا در ادامه تحریم تسلیحاتی:
۱- پرچمشو اتش بزنیم
۲- تصویر پرچمشو توخیابونها بکشیم تا همه ازروش ردن بشن
۳- پرینت توافقنامه برجام رواتش بزنیم (اما ازش خارج نشیم !)
۴- غنی سازی را از ۳٫۵ به ۳٫۶ درصد افزایش بدیم
۵- اقای ظریف توی توییتر به انگلیسی حسابی به پومپئو نامرد بدوبیراه بگه
۶- ازلج امریکا یک خیابان به اسم جرج فلوید بکنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل