بازدید 10254

واکنش عراق حمله هوایی ترکیه به شمال این کشور

ریاست جمهوری عراق حمله هوایی ترکیه به شمال این کشور را که منجر به کشته شدن ۴ تن از نیرو‌های گارد مرزی عراق شده، محکوم کرد.
کد خبر: ۹۹۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴ 11 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، دولت عراق حمله هوایی امروز ترکیه به شمال این کشور را «تجاوز آشکار و نقض خطرناک حاکمیت» خود خواند و آن را محکوم کرد.

ریاست جمهوری عراق شامگاه سه‌شنبه در بیانیه‌ای به حمله پهپادی ترکیه به منطقه‌ای در شمال اربیل واکنش نشان داد و خواستار توقف فوری حملات و نشستن دور میز مذاکره و گفتگو برای حل مشکلات مرزی فی‌مابین شد.

حسن الکعبی، معاون رئیس پارلمان عراق نیز این حمله را محکوم کرد و از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست برای توقف سریع این حملات وارد عمل شود.

سخنگوی عملیات مشترک عراق نیز حمله هوایی ترکیه به منطقه «سیدکان» واقع در شمال عراق را محکوم کرد و گفت که موضوع را با منطقه کردستان بررسی می‌کند.

رسانه‌های عراقی عصر امروز سه‌شنبه از کشته شدن چهار تن از نیرو‌های مرزبانی این کشور (دو افسر ارشد، دو سرباز) در حمله هوایی ترکیه خبر دادند.

برخی منابع گزارش دادند که ترکیه در این حمله یک نشست مشورتی بین نیرو‌های مرزبانی عراق و عناصر پ. ک. ک را هدف قرار داده است و بر اثر آن، پنج نیروی عراقی و ۱۱ نفر از پ. ک. ک کشته شده‌اند.

ارتش عراق گفته است که پهپاد ترکیه یک خودروی در حال حرکت نیرو‌های عراقی را در شمال استان اربیل هدف قرار داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار